eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
215 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ پاسخ آیت‌الله اراکی به کسانی که می‌گویند شما با آمریکا سر جنگ دارید ◻️ مگر ما کشتی‌های خود را به خلیج خوک‌ها بردیم و آنجا حضور داریم؟ جاسوس خانه آمریکا در ایران چه می کردند و کاپیتولاسیون در ایران چه می گفت؟ ◻️ اگر افغانستان و عراق به هم ریخته است به خاطر این است که دخالت و سلطه آمریکا هنوز هم در این کشورها وجود دارد و قصد داشتند ایران را هم مانند این کشورها کنند. ◻️ ما نبودیم که با آمریکا جنگ را شروع کردیم؛ همیشه مستکبران هستند که آغازگر جنگ هستند. ◻️ حرف ما در انقلاب این بود که ما میخواهیم برای خودمان مستقل زندگی کنیم و نباید آمریکا ثروت و اختیار تصمیم گیری را از ما بگیرد و هم در جامعه ما فساد را ترویج کند. ◻️ اینکه ما زیر بار ظلم نمی رویم پیام اسلام و ائمه است و امام حسین علیه السلام و عاشورا برای همین پیام به شهادت رسیدند و اگر ما این حرف را خوب برای دنیا توضیح دهیم همه می پذیرند و از ما حمایت می‌کنند. https://hawzahnews.com/xbqRx @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی : ✅ تا علم، مسلمان نباشد عالم مسلمان نمی‌شود حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی به مناسبت برگزاری آیین افتتاحیه ششمین دوره طرح ملی «گفتمان نخبگان علوم انسانی»:🔻 ◻️ مسلمان شدن علم مطلبی است و مسلمان شدن جامعه مطلبی دیگر و تا علم مسلمان نباشد، عالم مسلمان نمی شود؛ این اندیشه انگیزه بخش است و با توجه به این که محصول فلسفه عملی است، گفتار و رفتار مردم را اصلاح می کند. ◻️ فلسفه و الهیات فلسفه به علم می گوید بکوش و ببین که معلومِ تو چیست و همه تلاش فلسفه هدایت کردن علم است. ◻️ فلسفه الهی و اجتماعی ارتباط مستقیم با علوم دارد و علوم ارتباط مستقیم با معلومات دارد، فلسفه، علمِ تربیت شده تولید می کند، این علم مسلمان است و جهان را آنطور که هست می شناسد و چنین علمی مسلمان تربیت می کند حوزه علمیه در سایه این مثلث موحد می ماند دانشگاه در سایه این علم، مسلمان می ماند، یعنی تا علم مسلمان نباشد، عالم مسلمان نمی‌شود؛ این اندیشه، انگیزه بخش است و این انگیزه که محصول فلسفه عملی است، گفتار و رفتار مردم را اصلاح میکند. ◻️ اینکه الهیات فلسفه با مردم کاری ندارد، برای آن است که واسطه بسیار است، کیفیت مسلمان کردن علوم آن است که معلوم را تبیین می کند و به علم می گوید تمام هویت تو در پرتوی معلوم است و معلومِ مثلث را مُثله نکن، غرب چنین کرد و گرفتار سکولارسیم شد. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/xbqLL @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
14000810000946_Test.pdf
359.1K
. ✅ خلاصه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ✍️ جوانان در آستانه ازدواج یا زوجین جوان ✍️ حمایت های دوران بارداری و شیردهی ✍️ تولد فرزند اول، فرزند دوم، فرزند سوم و بیشتر ✍️ تسهیلات مسکن، مشوقهای اقتصادی، تسهیلات شغلی، خدمات اجتماعی، تسهیلات آموزشی ✍️ بهبود کیفیت زایمان طبیعی و تسهیلات ویژه برای آ ن .https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📉مساله‌ی کاهش نرخ باروری 🔺رهبرانقلاب‌اسلامی: مسئله‌ی فرزندآوری و مساله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی] متاسفانه حالا که انسان نتایج را نگاه می‌کند، معلوم می‌شود که خیلی این تاکیدها تاثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید. 🔺حالا خارجی‌ها را کار نداریم؛ دشمن، دشمن است؛ امّا بعضی کج‌سلیقگی‌ها را متأسّفانه آدم در داخل مشاهده میکند -یک جایی خواندم- که میگویند «آقا! پیری جمعیّت اشکالی ندارد»! چطور اشکالی ندارد؟ یکی از پُرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیّت جوان در یک کشور است. ➡️ ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
☘️☘️☘️ همزمان با فرا رسیدن «روز جهانی فلسفه»، گروه فلسفه دانشگاه شهید مطهری همایش برخط «آیندۀ فلسفه در ایران» را برگزار می‌کند. قرار است در این همایش به سوالاتی چون آیندۀ فلسفه در ایران را چگونه می‌بینید؟ و چه برنامه‌ای برای آیندۀ فلسفی ایران پیشنهاد می‌کنید؟ پاسخ داده شود. میهمانان و سخنرانان همایش عبارتند از آیت الله عبدالله جوادی آملی، استاد فلسفه و حکمت اسلامی حوزه علمیه قم، رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم، سیدمصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم، سیدحمید طالب‌زاده استاد فلسفه دانشگاه تهران و دبیر شورای تحول علوم انسانی و علی پایا، استاد فلسفه کالج اسلامی لندن و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور. همایش «آیندۀ فلسفه در ایران» روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ برگزار می‌شود. علاقمندان برای حضور در همایش می توانند به لینک زیر وار شوند: motahari.ac.ir 🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا: https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/1
✍️کاهش رشد جمعیت حاصل سیاست‌های دولت، فقر یا فتنه مدرنیته؟ 💠هرچند نمی‌توان تاثیر تبلیغات و سیاست‌گذاری دولتی و فقر را در کاهش نرخ زاد و ولد و جمعیت انکار کرد؛ اما این مسئله در مقابل تاثیرات امواج فرهنگی مدرنیسم و پست مدرنیسم هیچ است. 💢فرض کنیم سیاست‌های دولتی در سالهایی (68-84) یعنی 16 سال کاهش جمعیت بوده است؛ حال چرا از سال (84-1400) یعنی 16 سال که روندها تغییر کرده است، بخصوص در این سالهای اخیر، شاهد رشد نرخ زاد و ولد نیستیم؟ 🔹برخی مسئله را شیعه و سنی می کنند؛ در حالی که بسیاری از شهرهای سنی نشین که متاثر از مدرنیته بوده اند، دچار افت شدید جمعیتی بودند. ✔️بنابراین اگر اعمال سیاستهای دولتی هم نبود، دیر یا زود ما به همین نقطه ای که هستیم می رسیدیم. 💠حتی فقر هم علت اصلی نیست؛ چراکه آمارها حاکی از آن است که هرچه از پایین شهرها به سمت بالاشهر ها می رویم، رشد جمعیت منفی تر می شود. 💢پرواضح است که اگر امروز به برکت مدرنتیته ما تبدیل به یک کشور ثروتمند دنیا شویم و تمام سیاستهای دولتی هم به نفع فرزندآوری باشد، اما از آنجا که فرهنگ مدرنیته مبتنی بر لذتگرایی و اومانیسم هست، و در تعارض با تشکیل خانواده و فرزندآوری قرار دارد؛ باز هم وضع ما همین خواهد بود که هست. ✔️واقعیت این است که منطق و تفکر تمدنی (مدرنیسم یا پست مدرنیسم) یا هر منطق الحادی دیگر، به گونه ای است که نهایتا بر ضد خود عمل می کند، و هرچه سریعتر پیش می رود، سریع تر به نابودی خود نزدیک می شود. ✔️مدرنتیته فتنه ای است که سالهای زیادی مشمول و محکوم عذاب و نابودی شده است. مسئله این است که چون چوب خدا هم متناسب با شرایط (مدرن) است و صدا ندارد، شنیده نمی شود. @Gofteman_f_h 💠💠💠💠💠
توجه توجه 😊⭐️ قابل توجه طلاب، دانشجویان و اساتید گرامی: کانال کتابخانه قرآن پژوهی از شما دعوت به عمل می آورد: ♻️ دربردارنده هزاران عنوان: نرم افزار اسلامی و مذهبی، کتاب، مقاله‌، جزوه، فایلهای آموزشی. جهت استفاده علمی، آموزشی و تحصیلی طلاب، دانشجویان، اساتید و نویسندگان گرامی. ظرفیت کانال محدود است، همین الان به کانال بپیوندید👇😊 لینک کانال در ایتا: eitaa.com/joinchat/3303604231C0138ba49d5 لطفا اطلاعیه را برای مخاطبانتون ارسال نمایید.
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین نظریه فقهی سیاست خارجی قبل از ظهور در مقایسه با نظریه سازه انگاری روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://nro-di.blog.ir/1400/02/07 @olgou4
مقاله ذاتي و عرضي در دين.pdf
357.2K
🔴 مباني و نفي اسلام در انديشه 📕دانلود فايل مقاله "ذاتي و عَرَضي در دين"👆🏼 🔸ايشان با تقسيم آموزه هاي دين به ذاتي و عَرَضي، 99 درصد احكام بيان شده در قرآن را عرضي مي داند و بر اساس تعريفي كه از عرضي مي دهد عمل به آنها را نه تنها لازم نمي داند بلكه مضر مي شمارد. اين مقاله ي حقير كه در مجله علمي پژوهشي قبسات منتشر شده است، به بيان و بررسي دلايل دكتر سروش مي پردازد. Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672
Final.pdf
11.57M
نقش دین در بهداشت روان.pdf کتاب “ نقش دین در بهداشت روان ” در این کتاب که با هدف بازشناسی جایگاه بلند دین در شکل‌گیری سلامت و بهداشت‌روانی به قلم محققان و اندیشمندان این عرصه با نشری عالمانه و پژوهش محور نگاشته شده است، 30 عنوان مقاله برگزیده در موضوع روان‌شناسی مذهبی و هم‌چنین روان‌درمانی وی با جنبه‌های مذهبی منتشر شده است. از برخی عناوین و موضوعات مقالات منتشر شده در این کتاب می‌توان به مقاله «نقش قرآن در درمان استرس»، «ارتباط نماز با ابعاد هشت‌گانه سلامت در سالمندان»، «دعا درمانی و اثرات آن در درمان بیماری سندرم تونل کارپ»، «رابطه هویت دینی و باورهای غیر منطقی» و هم‌چنین «رابطه حساسیت مذهبی با ناامیدی و صفات شخصیتی نوجوانان بزهکار» اشاره کرد. *♨️ رسانه تحلیلی و سیاسی ایتا* https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
👌✨یک خبر خوب 🔺بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه آن در فضای مجازی نموده است. لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی می توان موارد زیر را برشمرد: – تطبیق کامل نسخه PDF کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها – درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب – حجم پایین اغلب فایل ها فایل PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری • صدانت 👇 https://3danet.ir/morteza-motahhari-books-pdf/ 🌷🇮🇷🌷
شناسی اجتهاد از منظر استاد 🔹روش شناسی اجتهاد، حوزه پژوهشی نوظهوری است که برای پویایی بیشتر و گذاشتن صحیح خشت‌های نخستین خود، نیازمند دقت بسیار است. استاد علیدوست از اساتید پیشرو در حوزه روش‌شناسی اجتهاد هستند که یکی از دغدغه‌های ایشان روش شناسی اجتهاد است: «روش‌شناسی با هر اضافه ای به ویژه روش‌شناسی اجتهاد که منطق و روش استنباط است، می‌تواند بحث بسیار فاخری باشد که اگر درست انجام شود، همه‌اش ثمره و فایده است، ولی این نگرانی وجود دارد و تاحدی هم آثارش پیدا شده است که مسیر خودش را طی نکند». 🔹در گفتگو با استاد علیدوست، ایشان به چهار نکته آسیب‌شناسانه در این عرصه اشاره داشتند: 🔹طرح 1️⃣ گاهی در روش‌شناسی مسائلی طرح می‌شود که خیلی فرع فرع است و نمی شود به آنها روش‌شناسی اجتهاد گفت. قرار گرفتن مسائل بسیار فرعی و سلیقه‌ای به جای مسائل اصلی یک آسیب بزرگ است. این را بگذارید کنار اینکه بگوییم مثلا شیخ انصاری اهل تجمیع ظنون در روش استنباط بود یا دیگری صغری کبرایی استنباط می‌کند، اینها مهم است. 🔹طرح 2️⃣ آسیب دوم این است که بحث‌هایی که روش نیست، مطرح شود. مثلا اینکه گفته شود آن آقا مفهوم شرط را قبول دارد یا ندارد. این را روش نمی‌گویند، اگر اینها بخواهد طرح بشود، در این صورت ما باید به تعداد فروع روش داشته باشیم! در حالی که روش یعنی متد عام به طوری که دو مکتب و دو روش کاملا متفاوت را شکل بدهد، باید یک کلان مسئله باید باشد، مثل اینکه یک کسی نقشی برای مقاصد و نصوص مبین شرایع قائل است و کسی قائل نیست، این جور باید گفت. 🔹روش‌شناسی مجتهدان 3️⃣ از روش افرادی یاد می‌کنند که او روش ندارد، مثلا گفته می‌شود که روش آن آقا این است که شهرت را قبول دارد، این روش نیست، روش باید جوری باشد که فرد را در آن کار شاخص بکند، فرد باید اهل ابتکار و نوآوری باشد. 🔹ورود با فلسفه فقه 4️⃣ افرادی که اهل این کار نیستند نباید ورود کنند، روش‌شناسی از مباحث فلسفه فقه است، کسی که نمی‌داند فلسفه فقه چیست و نمی‌تواند تعریفی از فلسفه فقه بدهد، نباید به این بحث بپردازد. همانطور که کسانی که باید به این بحث بپردازند، اگر نپردازند کار درستی نیست، عکسش هم هست کسانی که اهل این کار نیستند (نباید ورود کنند)؛ مثل فقه معاصر است بعضا کسانی به این بحث می‌پردازند که تخصص این کار را ندارند، ممکن است استادی مکاسب و کفایه را خوب بگوید اما اهل این کار نیست ولی عهده‌دار می‌شود و آن هم عالمی از مشکلات دارد که باید در جای خودش مطرح بشود. 🔸کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔@ravesh_ejtehad