eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.4هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
637 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول 2 محدوده نيمسال دوم غيرحضوري سطح 2 و 3 (مدرسه مجازي).pdf
270.5K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان اصول ۲ محدوده نيمسال دوم غيرحضوري (مدرسه مجازي عالم آل محمد عليه السلام) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
رسائل 2 طلاب عمومي سطح 2 و 3.pdf
259K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان رسائل ۲ طلاب عمومی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
📸 🔺نشست اساتید و ممتحنین امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، در آخرین روز این آزمون در مدرسه علمیه عالی نواب 💠تصاویر بیشتر 👇 https://hozehkh.com/photogalleryWhite?entryID=40774 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
📖 حضرت امام در ابتدای پیروزی انقلاب، بر تشکیل وزارتخانه‌ای با عنوان امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند. 🔰آیت الله سید احمد علم الهدی در درس خارج «فقه المقاومه» تاکید نمود؛ 💢 بر اساس آیه «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» استنباط می‌شود که باید تشکیلاتی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر درست شود و وجوب امر به معروف به آن تشکیلات است و به افراد تعلق نگرفته است. 💢تمامی متاخرین، قائل به وجوب کفایی امر به معروف هستند که قائم بر سه دلیل است که بدین شرح است: الف)آیه «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر....» ب)روایت مسعده بن صدقه ج)سیره متشرعه. 💢در مسئله امر و نهی، متاخرین غالبا قائل به وجوب کفائی می باشند و از آن طرف بسیاری از قدما معتقد به وجوب عینی امر و نهی می باشند که اولین آن‌ها را مرحوم شیخ طوسی می‌توان معرفی نمود. 💢یکی از دلایل کسانی‌که به وجوب عینی امر به معروف و نهی از منکر قائل هستند، این است که واجب کفائی یک مفهوم اضافی است نیاز به قید دارد و امر به معروف و نهی از منکر قابل تقیید نیست. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
*خاطره‌ای زیبا از فریدون‌مشیری* 🔺 صبوری 🔺 مهربانی 🔺 رواداری بیان می کردند که در طبقه دوم منزلی که بنده زندگی می‌کنم، آپارتمانی هست که همسایه محترم دیگری در آن زندگی می کند. یک شب، بنده که به خانه آمدم تا ماشینم را در گاراژ بگذارم، دیدم مهمان‌های همسایه محترم، ماشین‌های خود را ردیف گذاشته اند جلوی خانه و از قرار معلوم، دسته جمعی با میزبان رفته اند شمیران ، من هم به ناچار ماشینم را بردم تعمیرگاه و نامه‌ای نوشتم و جلوی یکی از ماشین‌ها گذاشتم به این مضمون: «امیدوارم که امشب به شما خوش گذشته باشد! اگر شما ماشینتان را چند متر جلوتر گذاشته بودید، من مجبور نبودم که چند کیلومتر تا تعمیرگاه بروم. ارادتمند: فریدون مشیری» صبح که از منزل بیرون آمدم، دیدم یکی از مهمان‌ها که خطاط معروفی است - و نامشان استاد بوذری است - از قرار جزو مهمان ها بوده و با خط‌ خوش، نامه‌ای نوشته و به در منزل من چسبانده. او نوشته بود: آقای مشیری! در پاسخ مرقومه عالی؛ «گر ما مقصّریم، تو دریای رحمتی!» و در خاتمه به عرض می‌رساند : اطاعت می‌کنم جانا که از جان دوست تر دارند، جوانان سعادتمند، پندِ پیرِ دانا را من هم برای ایشان نامه‌ای نوشتم؛ البته منظوم به این شرح : هنوز خطِ خوش ِ تو، نوازش بَصَر است هنوز مستی این جام جانفزا به سَر است فضای سینه ام از نامه تو باغ گل است هوای خانه‌ام، از خامه تو مُشک ِ تَر است تو را به «خطِ» تو می بخشم، ای خجسته قلم! که آنچه در بَر من جلوه می‌کند هنر است جواب خط تو را هم به شعر خواهم گفت اگرچه خط تو از شعر من قشنگ تر است به این هنر که تو کردی، دلم اسیر تو شد هنوز ذوق و هنر، دام و دانه بشر است شبی ز راه محبّت، بیا به خانه ما ببین که دیده مشتاق شاعری، به در است نسل پیشین روادارتر و مهربانانه‌تر به پدیده‌ها و رویدادها نگاه می‌کردند. انگار هنر و ادب و بردباری سه ضلع تثلیث زیبایی و نیک‌خواهی است. هر چه از هنر و فرهنگ و ادبیات و بردباری فاصله گرفتیم، بر تندخویی و پرخاشگری و هتاکی‌هایمان افزون شد. هر چه مهر و عشق و محبت را از قلب خود راندیم و فقط بر زبان خود نشاندیم، منجمدتر و بی‌روح شدیم. مولانا فریاد می‌زد تا با محبت به یکدیگر، تار و پود خویش را زرباف سازیم : از محبت، نار، نوری می‌شود از محبت شیر، موشی می‌شود از محبت، نيش، نوشی می‌شود از محبت، خارها گُل می‌شود *چه قدر جامعه ما به ادب، هنر، مسئولیت‌پذیری، محبت، صبوری، فرهنگ مداری و بسیاری از چیزهای دیگر شدیدا" نیاز مند شده* •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔹الزامات حوزه های علمیه🔹 📣 رهبر معظم انقلاب آسلامی اساس حوزه برای علم است؛ حوزه علمیه است. ما می‌گوییم کام حوزه علمیه با علم برداشته شده است. پس علم، بافت حقیقی و پایه حقیقی و هویت حقیقی این حوزه را تشکیل می دهد - حوزه های علمیه همه جا این جورند؛ مخصوص حوزه علمیه قم که نیست - یعنی حوزه علم محور است. علم محور بودن لوازمی دارد؛ باید به این لوازم ملتزم شد. یکی از چیزهایی که لازمه‌ی علم محور بودن است، این است که مجموعه علم محور پرسش زاست، پرسش آفرین است. وقتی بحث علمی مطرح است، سوال مطرح است، با سوال باید با روی باز مواجه شد؛ همچنان که در سنت علمی سلف ارجمند ما هم این وجود داشته. شما ملاحظه می کنید؛ در فقه معارضات فقهی زیاد است؛ گاهی با لحن های تند هم همراه هست. فرض بفرمایید مرحوم صاحب حدائق نسبت به صاحب مدارک، گاهی لحن تندی به کار می‌برد؛ باز متقابلا مرحوم صاحب جواهر نسبت به صاحب حدائق در مواردی لحن بسیار تندی به کار می‌برد. قبلا هم همین جور بوده است. مرحوم علامه در مختلف، در موارد متعددی به ابن ادریس به شکل عجیبی می‌تازد و عکس‌العمل خیلی شدیدی نشان می دهد. البته باز ابن ادریس {رضوان الله علیه} به نوبه خود با همان بیان، با شیخ طوسی برخورد کرده است. این کار رایج است، اشکالی هم ندارد؛ اما در میدان علم. اگر ابن ادریس زنده می شد، می‌ایستاد، علامه پشت سرش نماز می‌خواند، دستش را هم می‌بوسید. اگر سید صاحب مدارک زنده می‌شد، صاحب حدائق و دیگران پشت سرش نماز می‌خواندند، دستش را هم می بوسیدند - در این شکی نیست - اما در میدان علم با هم برخورد می کنند؛ مانعی هم ندارد. این برخوردها معنایش این است که طرح سوال، طرح اشکال، طرح شبهه، طرح مسئله جدید، طرح شیوه جدید، ایرادی ندارد. اگر آنچه که مطرح شده است، غلط است، آن وقت باید با شیوه علمی با آن غلط برخورد کرد؛ یعنی اغماض در مواجهه ی با غلط علمی جایز نیست. کسی اشتباه علمی کرده است، اغماض کردن و اینکه بگوییم احترامش را حفظ کنیم، ملاحظه کنیم و نگوییم، جایز نیست؛ نه، در باب علمیات، این مسئله وجود ندارد. باید از لحاظ علمی برخورد کرد، اما جلوی سوال را نباید گرفت. حوزه باید قطع سوال نکند. قطع سوال به قطع دانش می انجامد. راه سوال را نباید بست. 📚 بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم، ۱۳۸۹/۸/۲ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
◾️برنامه امتحانات خارج فقه و اصول در خراسان شمالی و جنوبی 🔹بجنورد: روز چهارشنبه ۱۶ تیر صبح و بعدازظهر 🔹بیرجند: روز پنج‌شنبه ۱۷ تیر صبح و بعدازظهر فضلای محترم خراسان شمالی و جنوبی جهت تعیین نوبت به مراکز مدیریت استانی مراجعه کنند. @masathe4 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠 اطلاعیه: 🔺نظر به قرمز شدن رنگ کرونایی در مشهد و برخی شهرهای استان های خراسان، نکاتی درباره امتحانات تیرماه مقطع عمومی ( در شهرهای قرمز) به استحضار می رسد: ۱. همانگونه که در گذشته بارها گفته شده ، اساتید و مدیران معزز مدارس نیز بر آن تاکید داشته اند ،حفظ سلامت طلاب و اساتید محترم در کنار لطمه ندیدن فرآیند آموزش و ارزشیابی یک اصل ثابت و اساسی است. ۲. در سال جاری بواسطه انتخابات،شرایط کرونا و.... سه مرحله ( خرداد، تیر و مرداد) برای امتحانات مقطع عمومی پیش بینی و برنامه ریزی شد . ۳. بخش عمده ای از طلاب محترم مقطع عمومی در خرداد امتحان دادند و دو مرحله دیگر ( در تیر و مرداد) فرصت امتحان برای سایرین باقی است. ۴. نظر به اینکه در برخی مدارس تعداد طلاب شرکت کننده در امتحان بسیار کم است، مدارس و طلاب محترم اگر مایلند و شرایط برگزاری امتحان را دارند، با رعایت کامل ضوابط بهداشتی( ماسک،فاصله گذاری و....) مخیرند از این فرصت استفاده کنند یا امتحانات را در نوبت بعدی ( مرداد ماه) برگزار کنند. ۵. طلاب محترم و مدارس هیچ الزامی برای شرکت و برگزار کردن امتحان در نوبت فعلی( تیر ماه) ندارند. ۶. مستحضرید با شرایط فعلی کشور ( قطعی های مکرر برق ،اینترنت، عدم دسترسی بخشی از طلاب به گوشی های هوشمند و....) امکان برگزاری مجازی آزمون فراهم نیست . 🔷 مدیریت ارزشیابی و امتحانات •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
📚آغاز مراسم اولین دوره امتحانات درس خارج خواهران خراسان با عرض خیر مقدم معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، و بیانات حضرت آیت الله مروارید، عضو محترم شورای عالی حوزه علمیه خراسان و از اساتید معزز درس خارج با حضور اساتید درس خارج، مدیران مدارس علمیه خواهران و طلاب سطح چهار •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🕋 پنجمین دوره جذب و توانمند سازی مربیان، معلمان، دبیران در طرح راه بهشتی ❇️ دوره عمومی راه بهشتی - اهمیت کار فرهنگی با کودک و نوجوان - تاریخچه و پیشینه در جهان و ایران - اصول کار و بایستگیهای مربی - ابزار و مهارتهای کار با کودک و نوجوان - منبع شناسی ❇️ دوره تخصصی راه بهشتی 1. دوره در محضر قرآن 2. دوره قیچی قیچی یه کاغذ 3. دوره متفکر 4. دوره بازی 5. دوره احکام نوجوان 6. دوره کلاسداری 7. دوره خندون 8. دوره ب مثل بازی دیجیتال 9. دوره ضربان آموزش و پرورش 10. دوره نمایش عروسکی 🔴 پیش نیاز دوره های ده گانه تخصصی: 1. شرکت کامل در دوره عمومی راه بهشتی 2. قبولی در آزمون دوره عمومی راه بهشتی 3. قبولی در مصاحبه 🔵 زمان ثبت نام: 1 تیر ( ولادت امام رضا علیه السلام ) لغایت 21 تیر( ازدواج حضرت علی و فاطمه ) 🔵 زمان شروع دوره عمومی: 22 تیر لغایت 3 مرداد 📋 شیوه ثبت نام: ارسال عدد 20 به مدیر کانال حوزه علمیه تخصصی معراج https://eitaa.com/joinchat/3939106852C454f2d1a02 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
سوالات+فقه+تخصصي+2.pdf
663.6K
📘 درس فقه تخصصی ٢ (اختصاصی رشته فقه و اصول ) مورخ ١۵ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه فقه تخصصی 2.pdf
364.7K
📗 درس فقه تخصصی ٢ (اختصاصی رشته فقه و اصول خواهران ) مورخ ١۵ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
سوالات+فقه+2.pdf
773.7K
📘 درس فقه ٢ (مشترک بین همه رشته های تخصصی خواهران ) مورخ ١۵ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه فقه 2.pdf
359.7K
📗 درس فقه ٢ (مشترک بین همه رشته های تخصصی خواهران) مورخ ١۵ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🕋 پنجمین دوره جذب و توانمند سازی مربیان، معلمان، دبیران در طرح راه بهشتی ❇️ دوره عمومی راه بهشتی - اهمیت کار فرهنگی با کودک و نوجوان - تاریخچه و پیشینه در جهان و ایران - اصول کار و بایستگیهای مربی - ابزار و مهارتهای کار با کودک و نوجوان - منبع شناسی ❇️ دوره تخصصی راه بهشتی 1. دوره در محضر قرآن 2. دوره قیچی قیچی یه کاغذ 3. دوره متفکر 4. دوره بازی 5. دوره احکام نوجوان 6. دوره کلاسداری 7. دوره خندون 8. دوره ب مثل بازی دیجیتال 9. دوره ضربان آموزش و پرورش 10. دوره نمایش عروسکی 🔴 پیش نیاز دوره های ده گانه تخصصی: 1. شرکت کامل در دوره عمومی راه بهشتی 2. قبولی در آزمون دوره عمومی راه بهشتی 3. قبولی در مصاحبه 🔵 زمان ثبت نام: 1 تیر ( ولادت امام رضا علیه السلام ) لغایت 21 تیر( ازدواج حضرت علی و فاطمه ) 🔵 زمان شروع دوره عمومی: 22 تیر لغایت 3 مرداد 📋 شیوه ثبت نام: ارسال عدد 20 به مدیر کانال حوزه علمیه تخصصی معراج https://eitaa.com/joinchat/3939106852C454f2d1a02 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔰رفتارشناسی تاریخی پیامبر اکرم(ص) در تبیین مسئلۀ امامت و خلافت بر اساس منابع فریقین 🔻پایان‌نامه سطح سه حوزه علمیه خراسان با عنوان «رفتارشناسی تاریخی پیامبر اکرم(ص) در تبیین مسئلۀ امامت و خلافت بر اساس منابع فریقین» دفاع شد. 💠 بیشتر بخوانیم👇 https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40770 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
سوالات فقه تخصصی 3.pdf
573.7K
📘 درس فقه تخصصی ٣ (اختصاصی رشته فقه و اصول ) مورخ ١۶ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه فقه تخصصی 3 خواهران.pdf
362.9K
📗 درس فقه تخصصی ٣ (اختصاصی رشته فقه و اصول خواهران ) مورخ ١۶ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
سوالات+فقه+3.pdf
741.8K
📘 درس فقه ٣ (مشترک بین همه رشته های تخصصی خواهران ) مورخ ١۶ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه فقه3 تحصیلات تکمیلی سطح3 خواهران.pdf
364.3K
📗 درس فقه ٣(مشترک بین همه رشته های تخصصی خواهران ) مورخ ١۶ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
تلخيص الالهيات ب 1 طلاب عمومي سطح 2 و 3.pdf
300.5K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان تلخیص الهیات ب ۱ طلاب عمومی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 5 محدوده نيمسال دوم تحت برنامه سطح 2 و 3.pdf
217.3K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۵ نیم سال دوم طلاب تحت برنامه •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 5 محدوده نيمسال دوم غيرحضوري سطح 2 و 3 (مجازي).pdf
218.6K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۵ محدوده نیم سال دوم طلاب غیرحضوری •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
مكاسب 5 طلاب عمومي سطح 2 و 3.pdf
245.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان مکاسب ۵ طلاب عمومی •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
🔹خدمت ناخواسته کسروی🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری هر وقت دوره‌ای پیش آمده که فکر مخالف و ضدی وجود نداشته، آن فکر حق درست مثل آبی که راکد باشد و سر جای خودش بماند بعد تدریجاً عفونت پیدا کند و خزه‌ها و چیزهای دیگری در آن پیدا شود که ماهیتش را به کلی عوض کند، عیناً همین حالت را پیدا کرده. ما مکرر در قم همین حرف را می‌زدیم و در تهران هم که قهراً این حرف را زیاد می‌زدیم. کسروی یک آدمی بود که مسلّماً دشمن شیعه بود، با تشیع دشمن بود و رسماً ائمه شیعه را سبّ می‌کرد، به امام صادق {ع} رسماً دشنام می‌داد. طبعاً این آدم زیان‌هایی هم بر عالم تشیع وارد کرد، به این معنا که عده قلیلی را از شیعه جدا کرد، ولی به نظر من اگر پای حساب در میان باشد و سود و زیان‌های کتاب‌های کسروی را مجموعاً در نظر بگیریم، سودش بیشتر بوده، به این معنا که همین کتاب‌های کسروی سبب شد، مسائلی که در طول چهار صد سال و بیشتر اصلا کسی روی آنها فکر و بحث و استدلال نمی‌کرد و حالت آب راکدی پیدا کرده بود و عقاید عوامی جزء عقاید اصلی شده بود و یک چیز شلم شوربایی درآمده بود مطرح شود و یک عده افراد محقق برای این که جواب به کسروی بدهند، کتاب‌های بسیار عالی نوشتند و این عقاید را تنقیح کردند. البته این به معنی تجویز عمل کسروی نیست، بلکه مثل همان بلا و مصیبت است. بلا و مصیبت و شداید به حال شخص مفید است، اما این نه به معنای این است که ما بلا و شداید را تجویز می‌کنیم، پس بر فردی مصائب وارد کنیم و بگوییم به دلیل این که به حال تو مفید است من حق دارم مصیبت بر تو وارد کنم؛ بلکه می‌خواهم بگویم این اثر مفید بر آن بار است. 📚 جهاد اسلامی و آزادی عقیده، ص ۹۷ - ۱۰۰ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝