فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 صحبتهای سیدمحمدعلی میرناصر فعال دانشجویی و مسئول سیاسی سابق #بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در کارخانه #هپکو
🔺چتر برادران امنیتی اینجا بسیار سنگین است/حراست به کارگران نامه زدهاست که هرکس با دانشجویان صحبت یا مصاحبه کند عواقبش پای خودش است!
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🔴شرم بر دنیای رسانه
واکنش هادی حجازیفر، بازیگر سینما و تلویزیون به حواشی حمله به آرامکو عربستان
بازیگر فیلم ایستاده در غبار در یک پست اینستاگرامی نوشت:
لابد هزار کودک #یمنی از جمله سرنشینان این اتوبوس مدرسه که با سلاحهای امریکایی و ... در یک سال اخیر توسط عربستان و متحدانش کشته شدند اندازه نفت یک پالایشگاه ارزش نداشتند که صدای کسی در دنیا و سازمان ملل و ... در نیامد
#شرم ؛ گمشده جهان معاصر تریبون ها و
خبرگزاری هاست
@feghvaenghelab
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کاری متفاوت از جوانان انقلابی تبریز برای خنثی سازی توطئه اخیر اصلاحطلبان علیه قهرمانان واقعی ایران زمین
@feghvaenghelab
هدایت شده از روزنه
فحاشی شیک و شبهعلمی به سبک عضو تحریریه رسانه اقماری #دفتر_تبلیغات!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴اشاره
🔻🔺علی الهی خراسانی عضو رسمی تحریریه #شبکه_اجتهاد(از رسانههای رسمی دفتر تبلیغات) و منصوب آقای #احمد_واعظی، به انتشار یادداشتی در کانال #فرید_مدرسی پرداخت.
🔺متن این یادداشت آکنده از اتهام زنی و برچسب و اهانت و تحقیر است که تجمیع این حجم از اهانت به مخالفان فکری و سیاسی، در یک یادداشت، در نوع خود بیسابقه است!
🔺متن کامل یادداشت مزبور به شرح ذیل است:👇
👈 آنارشیستهای شورشگر
💥 نوجریانی در اصولگرایی که میخواهد دولت شود
🔹 نوجریانی سیاسی-اجتماعی از میان اصولگرایان متولد شده که البته سابقهای هشت ساله در دولت احمدینژاد داشته اما امروز مستقل از او، بر تمام ساختارها و نهادهای موجود برای اهداف خود میشورد؛ نوعی آنارشیسم که در لباس آرمانخواهی خود را نهان کرده است. شوریدن و برهمزدن نظم موجود ویژگی این جریان است. با پرچم عدالتخواهی و افشاگری، زبانی تیز و بیانی خشن دارد و هیچ مصلحتی را در مبارزه خود راه نمیدهد. با هر مصلحتاندیشی بیرونی سر ستیز دارد و خود را گفتمانی نو در پوستاندازی انقلابگری میداند.
🔸 این آنارشیستها با هر که «دیگری» باشد و در اردوگاه خودشان قرار نگیرد، با او «غیریتسازی» میکنند؛ حتی انقلابیون قدیمی و بزرگانِ دیروز خود را برنمیتابند. گفتگو با دیگری را سازش تلقی میکنند و فقط برای مجادله و غلبه بر خصم پای میز گفتگو مینشینند. آنان دنبال حق و باطلسازی هستند و نهادهای قانونی را وقتی با حقمحوری خود فاصلهدار ببینند، بر آن میشورند. این جریان، خود را ناب و راستین معرفی میکند که باید برای تحقق منافعشان از هر نظم و ساختاری عبور کرده و عبوری سخت و خشن.
🔹 مصداقسازی تاریخی از ویژگیهای آنان است که شاید در این مسئله با دیگرانی هم مشابهت داشته باشند. چهرههای سیاه تاریخ اسلام را در افراد و مسئولان زمان حال تعیین میکنند و خود را بسان چهرههای درخشان شیعه نمایش میدهند.
🔸 در این جریان، «فقه» عنصر محوری نیست، بلکه هدف مبارزه و شعار بازگشت به نابگرایی و نوانقلابگرایی است که هر رفتار و شوریدنی را مشروعیت میدهد و اساسا حرکت خود را بر معیار فقه قرار نمیدهد و نوعی فقهگریزی در این جریان مستتر است. منتقد نهاد مرجعیت هستند و برخی رفتار حوزه را اشرافیگرایی و محافظهکاری دینی می نامند و بیمهابا بدان میتازد و هیچ ابایی ندارد که سکوت یا رفتاری از بزرگان تشیع را اگر به تعریف خود از حق و عدالت در تضاد ببیند، با خشونت بیانی پذیرا باشند.
🔹 این نوجریان، «محفلی» است و گروههای خودمختار که براساس شوریدن و برهمزدن نظم جاری یارگیری می کنند. در نهادهایی نفوذ غیرسیستماتیک دارند و درعین شوریدن در جامعه اما در نهادها و سازمانها به دنبال کسب قدرت هستند که روز به روز به اشتیاقشان به قدرت افزوده میشود. اولین تناقضنمایی اینجا رخ می دهد که جریانی که ضدساختار و هیچ تمکین نهادی ندارد اما به شدت برای کسب قدرت و فتح نهادها و قوا تلاش میکند. وقتی اینان در این تناقضنما به قدرت میرسند تا میتوانند نظم گذشته را برهم میزنند تا خود را از سیطره و اقتدار وضعیت گذشته خارج کنند. در شوریدن اقتدارگریز اما در قدرت اقتدارگرا هستند؛ به دنبال دولتی هستند که این بار بر مخالفان نمیشورد، بلکه با نظمی نو اما سخت، مخالفان خود را که همه «دیگری» هستند، بصورت قانونی سرکوب میکند.
🔶حاشیههای روزنه
🔻این یادداشت شاهد خوبی در کشف روابط ساختارمند منسوبین به نهادهای رسمی مانند #دفتر_تبلیغات با #خبرنگار_اصلاحطلب_پرحاشیه است!
بعید نیست که این اتوبان ارتباطات، دوطرفه باشد و بخشی از محرمانههای حوزوی از طریق همین ارتباطات وثیق به محافل رسانهای نامحرمان درز کند و موجبات فتنههای بعدی را فراهم سازد.
🔻این یادداشت با ادبیات اعتدالگرایان تحریر شده و لذا نویسنده تلاش دارد از منظر عقل کل و با نگاهی از بالا به پایین، مخالفان فکری خود را تحقیر کند و آنان را مشتی آشوبگر و بی سواد و قدرتطلب معرفی کند!
اما جای تعجب اینجاست که چرا در اشتباهی راهبردی این حرف را با حنجره یک اصلاحطلب جوان و جویای نام و البته نه چندان مؤثر، بیان کرده است؟!
🔻مخاطب این یادداشت موهن مبهم است و به نظر میرسد نویسنده بیش از آنکه در پی تبیین باشد،به دنبال عقدهگشایی و آسمان ریسمان بافی است اما تلاش دارد یادداشت مشوش خود را به سان یک تیر غیب در دل تاریکی، علیه #اصولگرایی پرتاب کرده است!
🔻نکته آخر آنکه جریان اصیل انقلابی نمی تواند و نباید مخاطب این یادداشت مشوش و غیرمؤدبانه باشد چرا که اصولا خاستگاه فکری انقلابیون،فقاهت و اجتهاد جواهری است و نمود رفتاری آنان در سلوک #شهدا تجلی یافته است
اما پیشینه #ساختارشکنی اصلاحطلبان را در یادداشت بعد بخوانید!
@rozaneebefarda
هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
حقوق بشر غربی ها در بوسنی
*این اتفاق تلخ نباید فراموش شود*
تنها ۲۰ سال از جنگ و نسل کشی صربها علیه مسلمانان بوسنی درقلب اروپا میگذرد. جنگی که در آن 300 هزار مسلمان کشته و 60 هزار زن و دختربچه را به زور ربودند، و یک و نیم میلیون نفر ناچار به مهاجرت شدند.
❓آیا بیاد میاوریم؟
یا فراموش کردهایم؟!
یا چیزی درباره آن نمیدانیم؟!
⭕ گزارشگر شبکه CNN یادی میکند از کشتار مسلمانان بوسنی و از (کریستینا امان پور) خبرنگار مشهور میپرسد:
آیا تاریخ بار دیگر تکرار میشود؟
امانپور تحلیلی بر واقعه بوسنی ارائه میکند:
جنگی قرون وسطایی بود. قتل، محاصره، و گرسنگی مسلمانان؛ و اروپا دخالت برای پایان جنگ را رد کرد و گفت: این یک جنگ داخلی است.
و این بهانهی مسخرهای بود!
📌 هولوکاست مسلمانان نزدیک به 4 سال در این سرزمین ادامه یافت.
صربها بیش از 800 مسجد را منهدم کردند که بنای بعضی به قرن 16ميلادى میرسید. کتابخانه تاریخی سارایوو را به آتش کشیدند.
سازمان ملل بعد از مدتی دخالت کرد و نیروهای خود را در دروازههای شهرهای مسلمان نشین مستقر کرد. اما این شهرها در محاصره و آتش میسوخت و نیروهای سازمان ملل کاری نمیکردند.
صربها هزاران مسلمان را در اردوگاهها زندانی کردند که بعلت گرسنگی و شکنجه مانند اسکلت شده بودند،
وقتی از فرمانده صربها پرسیده شد: چرا؟ جواب داد: چون آنها حاضر نبودند گوشت خوک بخورند.
در آن زمان روزنامه گاردین نقشه اسارتگاه زنان که 17 اردوگاه بود را منتشر کرد.
گاردین عکس دختر بچهی اسیری را که خون از پاهایش سرازیر بود چاپ کرد و نوشت جرم این دختر این است که مسلمان است.
رهبر صربها از رهبر مسلمانان منطقه زیبا جهت مذاکره دعوت کرد، و به او سیگار تعارف کرد و خندید و سپس دستور قتلش را داد، و سپس شنیع ترین کارها را با مردم این منطقه کردند.
✴ اما بدترین جنایتها در منطقه سربنتیسا انجام شد درحالیکه این شهر در محاصره نیروهای سازمان ملل بود، این نیروها همراه صربها به عیش و نوش میپرداختند و بعضی از آنها از زنان مسلمان میخواستند در برابر لقمهای نان شرفشان را بدهند.
صربها منطقه سربنیتسا را دو سال محاصره کردند و یک لحظه بمباران متوقف نمیشد. صربها حتی کمکهای خیرخواهانه را هم میربودند.
سپس غربیها تصمیم گرفتند که منطقه را به گرگهای تیپ هلندی که قرار بود حمایت کننده مردم باشند، تحویل دهند، ولی این تیپ بجای حمایت از مردم، با صربها دست به یکی کردند.
به مسلمانان فشار آوردند که اسلحه خود را زمین بگذارند و امان نامه بگیرند. نتیجهی تسلیم آنها، تصرف شهر سربنیتسا به دست صربها بود و صربها هم 12000 مرد جوان آنها را جدا کرده و سر بریدند و سپس اجساد آنها را تکه تکه کردند.
صربها بر روی جسد مردان مسلمان میایستادند و بر چهره آنها با خنجر صلیب میکشیدند.
اما زنها، به شرف آنها تجاوز شد و برخی را کشتند و سوزاندند.
کشتار مسلمانان روزها ادامه یافت تا اینکه سقوط این شهر درتابستان 1995 اتفاق افتاد، و این کشتار و نسل کشی بیرحمانه فقط بجرم مسلمانی اتفاق افتاد!
▪ مادر دست سرباز صرب را میگرفت تا کودک خود را نجات دهد، ولی سرباز صرب دست مادر را قطع میکرد و سپس کودک را پیش چشمان مادرش سر میبرید.
بعد از کشتار سربنیتسا "رادوان کارادیو"ی آدمکش، فاتحانه وارد شهر شد و اعلام کرد که این شهر متعلق به صربستان بوده و خواهد بود. صربها زنان مسلمان را پس از تجاوز 9 ماه زندانی میکردند و میگفتند میخواهیم بچه صرب برایمان بزایند.
⬅ما این جنایتها را بیاد میآوریم و میگوییم:
ما فاجعه بالکان را فراموش نمیکنیم!
ما غرناطهی اسپانیا را فراموش نمیکنیم!
ما فلسطین را فراموش نمیکنیم!
و در برابر جنایات اروپاییان در بوسنی میگوییم:
هرگز فراموش نمیکنیم! هرگز نمیبخشیم! و هرگز شعارهای فریبنده "حقوق بشری" آنها را باور نداریم.
✔ در اینجا ناچارم یادی از آن پیر خرفت، یعنی (پطرس غالی، دبیر کل سازمان ملل) در آن زمان بکنم، که بیطرفی را کنار گذاشت و ننگِ همراهی با جبههی ظالم را تا ابد بر پیشانی خود نهاد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
اما ما پس از 20 سال هنوز درس نگرفتهایم. صربها مسلمانان را میکشتند و مساجد را ویران میکردند. یکی از مسلمانان میگوید: هرگاه مسجد منهدم میشد مجبور بودیم که محل را ترک کنیم، زیرا مسجد همه چیزمان بود.
🔹در آن زمان یک روزنامهی انگلیسی در مورد نسل کشی در بوسنی نوشت: جنگی در قرن بیستم با شیوهای قرون وسطایی.
💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢
✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل)
https://eitaa.com/bagherzadeh
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
58.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#لباس_روحانیت
⏺لباس روحانیت اما و اگرها...
🎥فایل کامل مصاحبه اختصاصی خبرگزاری ایکنا با استاد اکبرنژاد
🔹با موضوع: بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت"
⏺جهت دریافت فایل تصویری با کیفیت های بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://fght.ir/b6ww
🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
استاد فاضل لنکرانی - لباس روحانیت.mp3
1.47M
🔶برخی به دنبال #فتنه در حوزه هستند و بر علیه #لباس_روحانیت سخن می گویند!
🔶واکنش استاد فاضل لنکرانی به مصاحبه علمی استاد اکبرنژاد پیرامون لباس روحانیت
🔺فتنه هایی در این حوزه دیده می شود. عده ای به دنبال این هستند که علمیت حوزه را مورد خدشه قرار بدهند . این فضای مجازی را ببینید که چه تبلیغاتی علیه روحانیت و علما می شود.
🔺اخیرا هم آقایی آمده است علیه لباس روحانیت سخن می گوید. کسی که این سخن را می گوید نشان می دهد که بهره از هیچ چیزی نبرده است. این عمامه را رسول خدا (ص) در روز غدیر بر سر امیرالمومنین (ع) گذاشته است. عبا وقبا یک سنت قدیمی در ایران دارد. آنچه که مردم را از روحانیت دور می کند بی سوادی ماست نه لباس روحانیت!
💠درس اصول فقه ؛30 شهریور 98
فایل صوتی بیانات👆
🆔 @feghahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 در صورت مواجهه با بیحجابی، رقص در انظار عمومی و یا سرو مشروب در رستورانها، چه باید کرد؟
🆘 @howzehenghelabi
هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقایی صاحب اربعین...
هدایت شده از حوزه انقلابی
آقای نایینی (دبیر نشست دوره ای اساتید ) که اینهمه در کانالش وسایت نشست تبلیغات کرد که می خواهم بروم نجف و حتی گفت رفتم...حالا چطور سر ازقم درآورده و برنامه دروسش در قم را اعلان نموده!!!
یک نگاه به سامانه اساتید نشست بکنید برنامه دروسش را نوشته ...!!!!
ظاهرا یا راهش ندادن یا فقط تبلیغ رفتن نجف فرافکنی بوده ....
#دروغ_پردازی و تبلیغات کار چه کسانی است؟
#زبل_خان_همه_جا
@howzehenghelabi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نسخه ویدئویی گفتگوی دبیرکل حزبالله لبنان با نشریه "مسیر" وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، از امشب به مدت پنج شب، ساعت۲۰ از شبکه سه سیما و بازپخش ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از روزنه
💥حضور جناب آقای #احمد_واعظی رییس #دفتر_تبلیغات در جمع اعضای تحریریه #شبکه_اجتهاد، آقایان: علی شفیعی، علی رحمانی، علی #الهیخراسانی، مصطفی دُری، مرتضی ولیانپور، سیدمهدی روحبخش، علیرضا مصدق و سیدمهدی رضوی.
🔻این افراد حکم عضویت در تحریریه را در همین جلسه مستقیما از آقای واعظی دریافت نمودند.
🔻یادداشت تند و تیز یکی از اعضای تحریریه شبکه اجتهاد در کانال #فرید_مدرسی منتشر شد و نشان داد که حداقل طیفی از فعالان رسانهای دفتر تبلیغات روابط وثیقی با خبرنگاران #رادیکال اصلاحطلب دارند.
https://eitaa.com/rozaneebefarda/2159
🔻جالب توجه کسانی که به بهانه کوچکترین نقد عملکرد و رویکرد مدیران عالی دفتر تبلیغات، از احکام انتصاب ایشان به عنوان سپر استفاده میکنند!
آیا پذیرفتنی است که در مجموعههای منتسب به مقام رهبری، زمینه #نفوذ مخالفان رادیکال نظام و جریان انقلابی فراهم شود؟!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥افشای ماهیت جلسه خصوصی آیتالله علمالهدی توسط آقای #الهی_خراسانی که در #خبرآنلاین منتشر شده است!
🔻وقتی از پدیده #نمامی_رسانهای در حوزه سخن میگوییم، و هنگامی که از تبدیل شدن برخی طلاب جوان به ابزار دست جنگ رسانهای خبرنگارهای افتراق طلب و رادیکال حرف می زنیم، مصادیقش دور از دسترس نیست...
🔶حاشیه
حتی اگر کسی را دشمن بپنداریم و دیگری بشماریم، بازهم جایز نیست که ماهیت جلسات خصوصی بزرگان را افشا کنیم و علیه مخالفان مان به کار بگیریم.
اگر آیتالله علمالهدی صلاح می دانستند که این موضعگیری شان علنی شود، حتما شهامت لازم برای ابراز آن را داشتند.
این سنخ مواجهه با بزرگان، فضای حوزه را ناامن می سازد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
فحاشی شیک و شبهعلمی به سبک عضو تحریریه رسانه اقماری #دفتر_تبلیغات!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴اشاره
🔻🔺علی الهی خراسانی عضو رسمی تحریریه #شبکه_اجتهاد(از رسانههای رسمی دفتر تبلیغات) و منصوب آقای #احمد_واعظی، به انتشار یادداشتی در کانال #فرید_مدرسی پرداخت.
🔺متن این یادداشت آکنده از اتهام زنی و برچسب و اهانت و تحقیر است که تجمیع این حجم از اهانت به مخالفان فکری و سیاسی، در یک یادداشت، در نوع خود بیسابقه است!
🔺متن کامل یادداشت مزبور به شرح ذیل است:👇
👈 آنارشیستهای شورشگر
💥 نوجریانی در اصولگرایی که میخواهد دولت شود
🔹 نوجریانی سیاسی-اجتماعی از میان اصولگرایان متولد شده که البته سابقهای هشت ساله در دولت احمدینژاد داشته اما امروز مستقل از او، بر تمام ساختارها و نهادهای موجود برای اهداف خود میشورد؛ نوعی آنارشیسم که در لباس آرمانخواهی خود را نهان کرده است. شوریدن و برهمزدن نظم موجود ویژگی این جریان است. با پرچم عدالتخواهی و افشاگری، زبانی تیز و بیانی خشن دارد و هیچ مصلحتی را در مبارزه خود راه نمیدهد. با هر مصلحتاندیشی بیرونی سر ستیز دارد و خود را گفتمانی نو در پوستاندازی انقلابگری میداند.
🔸 این آنارشیستها با هر که «دیگری» باشد و در اردوگاه خودشان قرار نگیرد، با او «غیریتسازی» میکنند؛ حتی انقلابیون قدیمی و بزرگانِ دیروز خود را برنمیتابند. گفتگو با دیگری را سازش تلقی میکنند و فقط برای مجادله و غلبه بر خصم پای میز گفتگو مینشینند. آنان دنبال حق و باطلسازی هستند و نهادهای قانونی را وقتی با حقمحوری خود فاصلهدار ببینند، بر آن میشورند. این جریان، خود را ناب و راستین معرفی میکند که باید برای تحقق منافعشان از هر نظم و ساختاری عبور کرده و عبوری سخت و خشن.
🔹 مصداقسازی تاریخی از ویژگیهای آنان است که شاید در این مسئله با دیگرانی هم مشابهت داشته باشند. چهرههای سیاه تاریخ اسلام را در افراد و مسئولان زمان حال تعیین میکنند و خود را بسان چهرههای درخشان شیعه نمایش میدهند.
🔸 در این جریان، «فقه» عنصر محوری نیست، بلکه هدف مبارزه و شعار بازگشت به نابگرایی و نوانقلابگرایی است که هر رفتار و شوریدنی را مشروعیت میدهد و اساسا حرکت خود را بر معیار فقه قرار نمیدهد و نوعی فقهگریزی در این جریان مستتر است. منتقد نهاد مرجعیت هستند و برخی رفتار حوزه را اشرافیگرایی و محافظهکاری دینی می نامند و بیمهابا بدان میتازد و هیچ ابایی ندارد که سکوت یا رفتاری از بزرگان تشیع را اگر به تعریف خود از حق و عدالت در تضاد ببیند، با خشونت بیانی پذیرا باشند.
🔹 این نوجریان، «محفلی» است و گروههای خودمختار که براساس شوریدن و برهمزدن نظم جاری یارگیری می کنند. در نهادهایی نفوذ غیرسیستماتیک دارند و درعین شوریدن در جامعه اما در نهادها و سازمانها به دنبال کسب قدرت هستند که روز به روز به اشتیاقشان به قدرت افزوده میشود. اولین تناقضنمایی اینجا رخ می دهد که جریانی که ضدساختار و هیچ تمکین نهادی ندارد اما به شدت برای کسب قدرت و فتح نهادها و قوا تلاش میکند. وقتی اینان در این تناقضنما به قدرت میرسند تا میتوانند نظم گذشته را برهم میزنند تا خود را از سیطره و اقتدار وضعیت گذشته خارج کنند. در شوریدن اقتدارگریز اما در قدرت اقتدارگرا هستند؛ به دنبال دولتی هستند که این بار بر مخالفان نمیشورد، بلکه با نظمی نو اما سخت، مخالفان خود را که همه «دیگری» هستند، بصورت قانونی سرکوب میکند.
🔶حاشیههای روزنه
🔻این یادداشت شاهد خوبی در کشف روابط ساختارمند منسوبین به نهادهای رسمی مانند #دفتر_تبلیغات با #خبرنگار_اصلاحطلب_پرحاشیه است!
بعید نیست که این اتوبان ارتباطات، دوطرفه باشد و بخشی از محرمانههای حوزوی از طریق همین ارتباطات وثیق به محافل رسانهای نامحرمان درز کند و موجبات فتنههای بعدی را فراهم سازد.
🔻این یادداشت با ادبیات اعتدالگرایان تحریر شده و لذا نویسنده تلاش دارد از منظر عقل کل و با نگاهی از بالا به پایین، مخالفان فکری خود را تحقیر کند و آنان را مشتی آشوبگر و بی سواد و قدرتطلب معرفی کند!
اما جای تعجب اینجاست که چرا در اشتباهی راهبردی این حرف را با حنجره یک اصلاحطلب جوان و جویای نام و البته نه چندان مؤثر، بیان کرده است؟!
🔻مخاطب این یادداشت موهن مبهم است و به نظر میرسد نویسنده بیش از آنکه در پی تبیین باشد،به دنبال عقدهگشایی و آسمان ریسمان بافی است اما تلاش دارد یادداشت مشوش خود را به سان یک تیر غیب در دل تاریکی، علیه #اصولگرایی پرتاب کرده است!
🔻نکته آخر آنکه جریان اصیل انقلابی نمی تواند و نباید مخاطب این یادداشت مشوش و غیرمؤدبانه باشد چرا که اصولا خاستگاه فکری انقلابیون،فقاهت و اجتهاد جواهری است و نمود رفتاری آنان در سلوک #شهدا تجلی یافته است
اما پیشینه #ساختارشکنی اصلاحطلبان را در یادداشت بعد بخوانید!
@rozaneebefarda
🔹 وقتی حق مردم ایران با گریه و اشتباهات پیش پا افتاده پایمال شد!
#وندی_شرمن رئیس تیم آمریکا در مذاکرات هسته ای در خاطراتش میگوید عراقچی در یک جلسه خواسته جدید ایران را مطرح کرد، عصبانی شدم، گریه ام گرفت، عراقچی خواسته اش را پس گرفت!
یکبار دیگر بخوانید! گروهی که ادعای بلد بودن زبان دنیا دارد! خود را متخصص دیپلماسی میداند! و نخبه و مجتهد سیاسی! به یک گریه منافقانه کسی که رسما اعلام میکند #دشمن ماست راضی میشود از حق و حقوق هشتاد میلیون ایرانی بگذرد!
پیشتر نیز ظریف وجود کلمه تعلیق تحریمها در #برجام را نفی کرده بود! و میگفت تحریم خاتمه مییابد!
شرمن در اینباره نیز میگوید چون تیم ایرانی واژه lift ( تعلیق ) را به اشتباه خاتمه دادن معنی میکرد ما از آن استفاده کردیم!
نتیجه اینها شد برجام که #خسارت_محض است و از آن کاغذ پاره ای بیش نمانده!
خسارتبار تر اینکه همین تیم خواستار #مذاکره_مجدد است!
محمد رضا شیخی
@mrsheikhy
هدایت شده از شبکه افسران انقلاب اسلامی
39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از دیدار کاروان حفاظت از منافع ملت در جمع مردم شهر اسلام آباد استان خوزستان و رسیدگی به مشکلات و شکایات مردم
#درد_مردم_از_زبان_روحانیت
#کاروان_حفاظت_از_منافع_ملت
#مسجد_پناه_مردم
انتشار برای حمایت از طرح و گفتمان انقلاب
♨️ @tmpmb1
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
💢 شیخ مفید مسلماً به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشت/ کلام قدما باید به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود
📌 آیتالله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج مسائل مستحدثه، بیان کرد:
🔰 ادله اثبات ولایت فقیه شامل عقل، شهرت عظیمه، نصوص شرعیه و امور حسبیه میشود، که قدما نیز بر ولایت مطلقه فقیه تصریح داشتهاند و باید تنقید کلام فقها به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود.
🔰 ولایت مطلقه فقیه از زمان شیخ مفید مطرح بوده و حتی سخنان ایشان صراحت بیشتری در این باره دارد. شیخ در پاسخ به پرسش «آیا عالمی که توسط حکومت جائر منصوب شده ولایت دارد یا خیر؟» میگوید «عالمی که از سوی حکومت ظالم و جائر حکومت قبول کند، از نظر من امارت او شرعی است، چون او امیر از جانب امام زمان(عج) است نه امیر از جانب حاکم. البته باید اهل علم و تدبیر باشد.»
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/j6qgf
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#آیتالله_سیفیمازندرانی
#درس_خارج
#قم
🔳 مفتاح
@gharar_at
🔹بسیاری از مسائل و موضوعات مطرح شده توسط حجه الاسلام و المسلمین اکبر نژاد مسئول موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی، قابلیت طرح موضوع در کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه قم را داراست.
🔹بسیاری از طلاب منتظر هستند فضای گفتمانی بر اساس منطق و عقلانیت که دستور قرآن مجید میباشد بر فضای فرافکنی ایجاد شود.
🔹 کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه نقد یا تائید مطالب و موضوعات مطرح شده توسط این استاد تحول خواه حوزوی را دنبال نماید.
🔹مسئولان حوزه برای افکار عمومی طلاب حوزه علمیه که با مسائل و موضوعات استاد اکبر نژاد درگیر شده است، فضای گفتمانی و آزاد اندیشی فراهم نمایند که باعث رشد و بالندگی طلاب گردد.
یادداشت های کوتاه محمدعلی رحیمی،طلبه درس خارج
@howzehenghelabi
هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
چرا دفاع ما مقدس بود؟
۱ : آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد .(حدود ٢٠۵ سال پیش)
۲-منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد(یعنی حدود ١٩٠ سال پیش).
۳-افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ).
۴-ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش).
۵-پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش).
۶-مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد( یعنی حدو۴٧سال پیش).
۷-شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید.
اما میدانیم که در جنگ تحمیلی مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم،حدود ۱۸۸۰۱۵ نفر شهید دادیم ( در میدان جنگ و هم بمباران شهرها تا روز آتش بس ) که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند.
حال با افتخار اعلام میکنیم که:
۱- یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم.
۲-باعث بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم شدیم.
۳-قدرت اسلام و ایران را به ابرقدرت ها نشان دادیم تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند.
🌹🌹🌹🌹🌹
شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات
هفته دفاع مقدس گرامی باد
🌹🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹
💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢
✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل)
https://eitaa.com/bagherzadeh
مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با بیان این که دفتر باید پاسخ گوی گلایههای رهبری باشد، گفت: مهمترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایهمند بودند.
حجتالاسلاموالمسلمین علیاصغر گرجی همدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اظهارنظرهای نقلشده از حجتالاسلاموالمسلمین جعفری گیلانی در خصوص نحوه مدیریت جلساتی که برای مبلغین برگزار میشود، اظهار داشت: یکی از جهاتی که در این زمینه قابلبررسی است، منطق قرآنی است وقتی ما به آیات قرآن نگاه میکنیم و روایاتی که ذیل این آیات است به ما نحوه برخورد با مخالفان را نشان میدهد.
منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است
وی ادامه داد: منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است بهطوریکه قرآن این نوع مواجهه با سلایق دیگران را نمیپذیرد و در مقابل ما را دعوت به موعظه میکند.
گرجی همدانی افزود: علاوه بر این دعوت به حکمت، حسن بیان و حسن گفتار میکند، این روشی است که خداوند بر روی آن تأکید فراوان دارد.
وی بابیان اینکه در درجه اول این نوع برخورد با مخالف با منطق قران همخوانی ندارد، ابراز داشت: وقتی به تعالیم اسلامی مراجعه میکنیم این نوع برخوردها بااخلاق اسلامی همخوانی ندارد چراکه در اخلاق اسلامی توصیهشده صدای مخالف خودمان را گوش کنیم چهبسا حرف درستی میزنند و اگر حرف ایشان درست است آنها را بپذیریم و اگر حرف نادرست است با استدلال و منطق درست پاسخ بدهیم.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: نکته سوم سیره اهلبیت (ع) است تکتک ائمه صدای مخالفان را خفه نمیکردند و تلاشی برای این کار نیز نداشتند.
وی ادامه داد: از جهت دیگر زمانی که ما به سیره امامان انقلاب مراجعه میکنیم یا اینکه به سیر و سلوک مراجع عظام دقت میکنیم مشاهده میکنیم که در حوزههای علمیه آزادی گفتار، بیان و حسن برخورد باکسانی است که منطق ما را نمیپسندند وجود داشته و دارد.
گرجی همدانی بابیان اینکه همیشه بزرگان ما با اینگونه موارد بهخوبی برخورد کردهاند، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ دارد و اگر خداینکرده دفتر تبلیغات به مُبلغ خودش اجازه سخن گفتن ندهد این دفتر تبلیغات چگونه میخواهد مُبلغ فرامین خداوند باشد و راه ائمه اهلبیت (ع) را ادامه دهد.
وی ادامه داد: اینها باهم قابلجمع نیست و علاوه بر این فضلای بزرگواری که دعوت میشوند همه دلسوزان نظام هستند و فضای آزادی وجود دارد و همه انتظار دارند، حرفشان شنیده شود.
گرجی همدانی تصریح کرد: باید به شبههها پاسخ داده شود تا این موارد به ابهام تبدیل نشود و حرف همه افراد و دلسوزان شنیده شود.
وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی را چگونه ارزیابی میکنید، بیان داشت: در برخی از عرصهها انصافاً زحمات خوبی کشیده شده است یکی در همین عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ در هر مناسبتی بهخوبی عمل میشود. علاوه بر این درزمینهٔ چاپ و نشر نیز دفتر زحمات زیادی کشیده شده که منشأ خیر بوده است.
دفتر به انتظاراتی که از این مرکز میرفته عملنکرده است
مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی ادامه داد: در برخی از زمینهها هم دفتر به انتظاراتی که از این مرکز بهعنوان یکنهاد انقلابی میرفته عملنکرده است که ازجمله این انتظارات میتوان به بحث انقلابی ماندن و انقلابی بودن مبلغین اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته مبلغین دفتر انقلابی هستند اما بحث این است که برنامهریزی و تلاشی که از دفتر بوده محقق نشده و از سوی دیگر برخی از جهتگیریها و همکاریهایی که این دفتر با افراد و مجموعههای معلومالحال دارد نیز جای بحث و سؤال دارد.
گرجی همدانی افزود: متأسفانه در مقاطعی شاهد هستیم برخی از مراسمهایی که با حمایت و بودجه دفتر برگزار و در آن از افرادی بهعنوان استاد اخلاق تجلیل میشود که در زمان حیات این شخص هیچ ادعایی نداشته است و اینگونه القا کنند که وی استاد اخلاق بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از امکانات و اعتباراتی که در نظام مقدس در اختیار دفتر قرار میگیرد نباید استفاده حداقلی صورت بگیرد بلکه با اعتباراتی که دارد میتواند بهعنوان یک بازوی بصیرت افزا و هدایتگر جامعه در جهت آرمانهای انقلاب حرکت کرده و نقشآفرین باشد.
دفتر تبلیغات اسلامی پاسخ گوی گلایههای رهبری باشد.
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بنده آرزو داشتم در دیداری که اعضای دفتر با امام انقلاب داشتند با تمجید رهبری مواجه بشوند نه اینکه رهبر حکیم و بزرگوار انقلاب گلایهمند باشند.
وی ادامه داد: مهمترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که در این دیدار ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایه مند بودند.
@howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📸از عکس یادگاری با ماشین مردم تا یادگارهای صدها میلیونی برای خاندان..
📌زمانی که رضاشاه قزاق فقیری بیش نبود، با ماشین مردم عکس یادگاری میگرفت اما با عنایت #انگلیس توانست پادشاه ایران شده و در کمتر از 16سال به اَبرثروتمند ایران و پدرجد زمین خواران جهان تبدیل شود.
🔻#رضاشاه به هنگام فرار از کشور، مبالغ متعددی در بانک های مختلف داشت:
💰 بیش از 760 میلیون ریال (50 میلیون دلار) در بانک ملی سپرده داشت.
💵 مبلغی بالغ بر 20 تا 30 میلیون پوند ( 100 تا 150 میلیون دلار) در لندن داشت
💴 در آمریکا نیز حدود 5/ 18 میلیون دلار اندوخته داشت.
💷وی همچنین مناطق وسیعی از ایران، شامل بیش از6000 روستا و آبادی، را به تملک خود درآورده بود.
📗 نقل از: رضاشاه و بریتانیا ؛ به روایت اسناد وزارت خارجه آمریكا، دکتر محمدقلی مجد، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی: ص 18.
📌 برای ملموستر شدن این ارقام، میتوان اشاره کرد که درآمد کشور را در سال 1320، حدود 360 میلیون تومان بود. بر این اساس تنها مبلغی که رضاشاه در حساب لندن خویش داشته است معادل نیمی از درآمد آخرین سال سلطنت رضاشاه در کشور بوده است.
#ایده_تولید
در برترین کانال تاریخی عضو شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
🔹مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با بیان این که دفتر تبلیغات باید پاسخ گوی گلایههای رهبری باشد، گفت: مهمترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایهمند بودند.
🔹حجتالاسلاموالمسلمین علیاصغر گرجی همدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اظهارنظرهای نقلشده از حجتالاسلاموالمسلمین جعفری گیلانی در خصوص نحوه مدیریت جلساتی که برای مبلغین برگزار میشود، اظهار داشت: یکی از جهاتی که در این زمینه قابلبررسی است، منطق قرآنی است وقتی ما به آیات قرآن نگاه میکنیم و روایاتی که ذیل این آیات است به ما نحوه برخورد با مخالفان را نشان میدهد.
🔹منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است.
🔹منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است بهطوریکه قرآن این نوع مواجهه با سلایق دیگران را نمیپذیرد و در مقابل ما را دعوت به موعظه میکند.
🔹علاوه بر این دعوت به حکمت، حسن بیان و حسن گفتار میکند، این روشی است که خداوند بر روی آن تأکید فراوان دارد.
🔹 وقتی به تعالیم اسلامی مراجعه میکنیم این نوع برخوردها بااخلاق اسلامی همخوانی ندارد چراکه در اخلاق اسلامی توصیهشده صدای مخالف خودمان را گوش کنیم چهبسا حرف درستی میزنند و اگر حرف ایشان درست است آنها را بپذیریم و اگر حرف نادرست است با استدلال و منطق درست پاسخ بدهیم.
متن کامل مصاحبه در سایت خبری
http://www.qomefarda.ir/11957
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
چپ های مسلمان و چپ های نامسلمان؛ پیشگامان ستیز با روحانیت و قانون!
مروری بر پیشینه تاریخی ساختارشکنی اصلاحطلبان/بخش نخست
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹انقلابی های بدلی و عمله آنارشیسم همواره یکی از جریانهای سیاسی پرضرر در تاریخ سیاسی ایران بوده اند که از یک سو در پیوند وثیق ارگانیک(عمله رسمی) یا ایدئولوژیک(عمله بی مزد و مواجب) با استعمارگران غرب و شرق بوده اند و از دیگر سو، با #نفوذ در صفوف مبارزین و انقلابیون اصیل، بیشترین ضربه را به وجاهت و اعتبار اجتماعی این جریان وارد کرده اند!
🔸ماجرا وقتی جالب تر می شود که این جماعت به دلیل تسلط بر عرصه رسانه، همواره خود چهرهای موجه و مهربان از خود به نمایش میگذارد و دست چدنی و دندان خونین خود را در پس لبخند مرموز و سلوک موزیانه خود مخفی میسازد.
🔸اکنون که اصلاحطلبان به عنوان نماد ساختارشکنی در جمهوری اسلامی شناخته شده اند، مرور پیشینه تاریخی چپ گروی، در شناخت ماهیت و مرام این جریان بدسگال و بدسابقه، بسیار ضروری مینماید.
🔹 زمانی که آقامیر بحرالعلوم رشتی در قزوین و آیتالله خمامی در رشت ترور شدند و هنگامی که مشروطه چی های غرب زده در پای پیکر بی جان شیخ شهید پایکوبی کردند، کسی فکرش را نمیکرد که این جماعت بتواند ورق را برگرداند و خود را نماد اخلاق و قانون بنمایاند!
اگرچه همان زمان حیدر خان تروریست از داشناک های آذربایجان بعد از آنهمه آدمکشی در عصر مشروطه، بعنوان #مجاهد لقب گرفت و نشان داد که #انقلابیون_بدلی، یک خطر دائمی برای مبارزات اسلامی اصیل تلقی میشوند چنانچه بعدا امثال #احسان_الله_خان دوستدار و اعوانش در نهضت جنگل انشقاق ایجاد کردند و کودتای سرخ را راهبری کردند. همو که با پول رضاخان به شوروی رفت و بعد از مدتی به دلیل جاسوسی برای رضاخان، در آنجا کشته شد!
🔸حزب توده و همپیاله های ملی گرای او نیز در جریان کودتای انگلیسی/امریکایی ۲۸مرداد مردود شدند چنانکه #آل_احمد به نیکی روایت کرده است.
🔸برآمدن #نهضت_خداپرستان_سوسیالیست نمونه دیگری است که با رهبری محمد نخشب ایجاد شد و طیف گسترده ای از روشنفکران شبکه انقلابی بعدی را متأثر و متشکل ساخت؛ از #علی_شریعتی گرفته تا #ابراهیم_یزدی! حتی وقتی پنجاه سال بعد، یکی از سران تشکل حوزوی موسوم به #نشست_اساتید در یک مصاحبه رسمی، از #محمد_نخشب به عنوان استاد دوران کودکیاش با تجلیل یاد میکرد، کمتر کسی به عمق نفوذ این چپگروی التقاطی توجه کرد!
🔸از دل دو جریان #نهضت_آزادی و دکتر شریعتی، بعدا دو سازمان تروریستی مخوف پدید آمدند که هیچکدام مقبول #امام_خمینی و اغلب شخصیتهای اصلی انقلاب نبودند.
یکی سازمان مجاهدین(منافقین بعدی) که به مثابه یک انشعاب متصل، از نهضت آزادی بود که مهندس بازرگان در سال ۵۸ از آنان بعنوان فرزندان نهضت آزادی یاد نمود و در سال۶۲ کشتههای آنان را در زمره شهیدان یاد کرد!
و دیگری گروهک #فرقان که حاصل آثار شریعتی بود و یک نمونه از جنایاتش شهادت استاد مطهری بود.
🔸 جالب آنکه اگرچه امام هرگز مبارزه مسلحانه را تایید نکرد اما برخی از پدران معنوی اصلاحات و اعتدال مانند مرحوم #هاشمی_رفسنجانی همواره با خط مبارزه مسلحانه همراه بودند چنانکه مهم ترین دستگیری های ایشان در عصر پهلوی مربوط به این موضوع است؛ یک بار به اتهام مشارکت در #ترور_منصور و بار دوم بخاطرکشف توصیهنامه مکتوب به امام و درخواست تأیید سازمان منافقین!!
🔸چپ گروی در ایران معاصر مهم ترین رقیب و بلکه دشمن انقلابی گری اصیل مبتنی بر اسلام ناب و اجتهاد جواهری بوده است.
چپ های ایرانی که امام خمینی به درستی به پیوندهای آنان با آمریکا تصریح کرده، نوعا از مکتب #سوسیالیسم متأثرند لذا #خط_اجتهاد به همان میزان که با #چپ_الحادی و عریان در ستیز است دقیقا به همان میزان از جریان #چپ_اسلامی یا #چپ_التقاطی گریزان است.
🔻چپهای مسلمان و چپ های نامسلمان هر دو سر در آخور استعمار دارند و هر دو با اجتهاد و فقاهت و روحانیت در ستیز اند و هر دو شعار #عدالت سر می دهند!
🔻بروز انقلابی گری چپ ها، در #عدالت_خواهی_ویرانگر و #انقلابی_گری_عرفی است!
مدلی که با مذاکره، سازش، کرنش، ذلت، ترمیدور، پایان انقلاب، حذف استقلال ملی و ستیز با ولایت فقیه قابل جمع است!
🔹در دهه شصت جریان چپ اسلامی بعنوان نماد انقلابی گری مطرح شد که در تهران #مجمع_روحانیون یکی از کانونهای اصلی آن بود و در قم نیز #دفتر_تبلیغات بعنوان عقبه فکری این جریان فعالیت داشت.( یادداشت تفصیلی قوچانی در مهرنامه، اعترافی آشکار به این واقعیت است)
🔻دولت میرحسین موسوی که خود از سوسیالیست های جوان و از مریدان فکری #حبیب_الله_پیمان بود، پرچمدار چپ گرایی در بدنه جمهوری اسلامی تلقی می شد که بر اقتصاد دولتی و سایر انگاره های شبه سوسیالیستی به شدت پای می فشرد.
حکایت دو #فتنه۷۸ و ۸۸ مفصل است و بعدا می آید.
@rozaneebefarda
ادامه دارد