eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 #یادداشت | محاکمه متهمان با نماد دینی! 🔹فردی که به دادگاه فراخوانده می‌شود باید با همان پوششی که جرم کرده است در دادگاه حاضر شود تا تصویری که رسانه‌ها از وی منتشر می‌کنند و قضاوت مردم منصفانه باشد. 🔹فردی که متهم است و به دادگاه فراخوانده می‌شود باید با همان حجاب و همان سبک پوششی که محکوم شده است در دادگاه حاضر شود. 🔹چادر و حجاب برتر زنان که امروز اینگونه زیر هجمه‌ی بمباران فرهنگی غرب و عوامل آن هست در وصایای شهدا جایگاه ویژه داشته است. 🌐 rasanews.ir/002bc6 🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار سرکردگان تراریخته تا ایران را تراریخته نکنند دست برنخواهند داشت همه هشیار باشیم اینها می خواهند اوایل سال ۹۹ مجوز کشت سیب زمینی تراریخته را بگیرند مسولین و مردم هشیار باشند اجازه ندهیم اینها ایران را تراریخته کنند این‌کلیپ را بطور گسترده نشر دهید تنها راه مقابله با دشمنان و نفوذی ها آگاهی از توطئه های آنهاست ╭┅────────────┅╮ 🕌 @HowzehEnghelabi 🔆 ╰┅────────────┅╯
ماکرون: ممکن است در نیویورک درباره ایران اتفاقی بیفتد رئیس جمهور فرانسه: 🔹درباره پرونده ایران، ممکن است اقدامی در نیویورک رخ دهد. 🔹چالشی در نیویورک مطرح است. دو بازیگر این بحران آنجا هستند. 🔹وحدت مکانی وجود دارد اما نه لزوما وحدت رویه و اقدام. ما در عربستان سعودی نیستم اما چیزی می تواند اتفاق بیافتد. fna.ir/dch1lc @Farsna
بسمه تعالی جناب حجت الاسلام اکبر‌نژاد سلام علیکم ♦️جنابعالی ادعا کرده‌اید: «قدرت علمی مؤسسه‌ی فقاهت باعث شده است تا کسی نتواند با آن مقابله کند. و چون برای مطالب مؤسسه، پاسخ علمی ندارند ما را متهم به فتنه‌گری می‌کنند». ♦️یکی از مسائلی که اخیرا ورود کرده‌اید بحث «لباس روحانیت» است که سخنان مطرح‌شده از سوی جنابعالی نیاز به نقد و بررسی عالمانه دارد. ♦️ اگر چه اکثر مناظره‌کنندگان از مناظره با شما پشیمانند و یا خاطره خوشی ندارند، لکن حقیر به جهت جلوگیری از آنچه انحراف می‌پندارم‌، تمایل دارم در این موضوع (لباس روحانیت) با جنابعالی مناظره داشته باشم. ♦️ امیدوارم شما که موسس و رکن علمی مجموعه‌ی خود هستید با قبول این مناظره علمی، واقعیت انعطاف و اشتیاق خود به نقد و مناظره را به تصویر بکشید. والسلام ابوالقاسم سیفی مازندرانی ۱۳۹۸/۷/۱ ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ ♦️eitaa.com/sharehnews
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عطوان (روزنامه‌نگار سرشناس عرب): ایرانی‌ها آماده شهادتند و با ترس بیگانه هستند، فقط ما عرب‌ها هستیم که هرچه ترامپ دیکته می‌کند می‌پذیریم. حکومت در #آمریکا تغییر خواهد کرد قبل از اینکه بخواهد در #ایران تغییر کند! 🌐 eitaa.com/adyan8
🔹 کشف حجاب رضاخانی با افزایش بی رویه قیمت چادر 🔺 آنچه رضاخان نتوانست انجام دهد ، نفوذی های اجنبی انجام تکلیف میکنند @howzehenghelabi
✅دومین نشست بررسی و نقد طرح جدید بانکداری مجلس شورای اسلامی 🔸با حضور کارشناسانان کمیته طراحی نظام پولی و مالی حوزه‌های علمیه 🔔زمان: سه شنبه(2 مهر ماه 98)*ساعت 15 🏢مکان:تهران، خبرگزاری فارس 🆔https://eitaa.com/eghtesad_mardomi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📗 کتاب «بوسه بر خاک پی حیدر» مشهورترین اثر مرحوم علی ابوالحسنی (منذر) است که در آن نوعی غبار زدایی از چهره فردوسی انجام شده است؛ غباری كه در طول نزدیك به شش دهه در دوران پهلوی اول و دوم بر چهرة او نشسته بود. 🔹 این کتاب در 14 بخش و 744 صفحه، حقیقتِ آرمان‌های فردوسی را مورد واکاوی قرار می‌دهد و با استدلات علمی را به عنوان حكیم و شیعه دوازده امامی كه خودش را خاك پای حیدر و امیرالمؤمنین (ع) معرفی كرده به ما می شناساند💯 💎 نویسنده، ابتدا از تبلیغات دوران پهلوی برای تحریف تاریخ و ایجاد تقابل مصنوعی میان ایران و اسلام, به تفصیل سخن گفته و می فرماید: «اصولا در عصر پهلوی, بر فردوسی دو گونه ستم رفت :یک نوع ستم با هتاکی صریح به ساحت شاعر صورت گرفت و ستم دیگر که شایعتر و از جهاتی بدتر بود با مسخ و تحریف شخصیت و پیام وی» ❄️ غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان فارسی درباره «بوسه بر خاک پی حیدر» گفته است: «انصافا در این کتاب اطلاعات ادبی ارزشمند، تحقیق با انضباط و غیرت دینی موج می زند و حجت الاسلام منذر در این کتاب چهره حقیقی فردوسی را ترسیم می کند. مرحوم منذر یک روحانی است که در محافل شاهنامه پژوهی شرکت نکرده اما کتابی نوشته که می تواند مورد رجوع استادان ادبیات قرار گیرد.»✅ 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
💣 جنگ های ایران و روس که یکی از مقاطع درخشان حضور اجتماعی روحانیت است، امروزه به عنوان مقطع خسارت بار حضور روحانیت تبیین می شود. چند شب پیش، برنامه پرگار بی بی سی به مساله جنگ های ایران و روس اختصاص داشت و کارشناسان برنامه اینطور القا می کردند که علت اصلی شعله ور شدن جنگ و سپس شکست ایران در این جنگها روحانیون بودند⚠️ 📡 بسیاری از کانال های تلگرامی، مدتهاست که همین خط را دنبال میکنند و از کاشف الغطا و صاحبان فتواهای جهاد به عنوان کسانی که کشور را در دام جنگ انداخته و آنرا به تجزیه (ذیل .... و ترکمنچای) کشاندند، یاد میکنند. در این میان جبهه انقلاب تقریبا هیچ هشیاری ای نداشته است. دشمن می کوشد با طرح چنین مساله ای، مقاومت کنونی مردم ایران را بشکند و القا کند که اگر مقاومت کنید ترکمنچای در پیش است❗️ 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔶ما با اصول موافقیم اما با کشکول نه! 🔶بیان محورهای اساسی در جهت ارتقاء علم اصول به قلم «استاد محمد تقی اکبرنژاد» 🔶کفایه نیز مانند اسلاف خود در حاشیه اصول اهل سنت سیر کرده /مؤسسه فقاهت نشان داده است که رسائل و کفایه کشکولی شده اند برای درس‌های 20- 30 ساله حوزه./اصولی گری موجود، تنه به تنه اخباری گری می زند. 🔹برای ارتقاء علم اصول سه محور مهم باید اتفاق بیفتد: 1️⃣ تکمیل نواقص: اصول فقه موجود از کاستی‌های فراوانی رنج می‌برد و قواعد پرکاربرد بسیاری هستند که هنوز در اصول ما وارد نشده‌اند و همین امر به استنباط دین، آسیب‌های جدی وارد ساخته است. چه در فقه فردی یا همان فقه رساله‌ای که منجر به خطاهای زیادی در فتوا شده است و چه در فقه اجتماعی که در این 40 سال روشن شد که آقایان توانایی ورود به این عرصه‌ها را ندارند و عمده آن به خاطر کاستی های اصولی است. 🔹من از کسانی که ما را به تضعیف اصول متهم می‌کنند می‌خواهم در یک فضای علمی به مقایسه دو کتاب "منطق تفسیر متن" و "ادبیات دین" از یکسو و مباحث الفاظ کفایه از سوی دیگر بپردازند. آنگاه متوجه عمق فاجعه خواهند شد و احتمالا برایشان روشن شود که ما ده‌ها قاعده کاربردی برای فهم متون دینی اعم از کتاب و سنت لازم داریم که هیچ عین و اثری از آن در کفایه نیست. 🔹کفایه نیز مانند اسلاف خود در حاشیه اصول اهل سنت سیر کرده و مباحث الفاظ را با محوریت امر و نهی شکل داده است. اما هیچ وقت از تاثیر گوینده و شنونده در تفسیر سخن نگفته، یا از نقل به معنا بودن روایات علمی شیعه حرفی به میان نیاورده و تأثیر آن را در تفسیر روایات و تفاوت آن‌ها با آیات را بررسی نکرده است. از لایه‌های استظهار متن و ملاک حجیت آن‌ها حرفی نزده و نسبت ظهور را با بطون و ملاک تشخیص آن‌ها را بحث نکرده است. یا ارتکاز و مناشیء شکل‌گیری آن و روش‌های کشف ارتکاز مخاطبان کتاب و سنت حرفی به میان نیاورده و مایز ارتکاز را با قیاس به بحث ننشسته است. 🔹ایشان بحث از مقام بیان را در حد اطلاق‌گیری تنزل داده و از انواع و ابعاد آن غفلت کرده و ظرفیت‌های آن را نادیده گرفته است. قرائن زمانی و مکانی و کیفیت تاثیر آن در تفسیر را بررسی نکرده و ابعاد آن را وانکاویده است و ده‌ها قاعده مهم دیگر که بحث از آن مجال دیگری را می‌طلبد. این‌ها در حوزه تفسیر بود. باید "کلام فقاهی" را با دقت برسی کنید تا متوجه شوید که کفایه خود را از چه قواعد پرسود و سرشاری محروم ساخته است. 2️⃣ اصلاح روش‌ها: اصول فقه ما با تصور توقیفی بودن مسائلش به پیش رفته و برای همین نیز در هر بحثی- ولو از ضرورت‌های عقل عملی باشد(مانند حجیت خبرثقه)- ابتدا از ادله نقلی شروع می‌کند و به اجماع و قیل و قال‌ها می‌پردازد، اما از سنخ شناسی موارد غفلت می‌کند و دچار اعوجاجات خسته کننده و تفسیرهای غلط می‌شود. باید "نظام معرفتی فقاهت" را با امارات و اصول عملیه کفایه و رسائل مقایسه کنید تا متوجه عمق ضعف‌های روشی این کتاب‌ها بشوید. 3️⃣حذف زوائد: باغبانِ کاردان کسی نیست که به تیمار و پرستاری درختان بپردازد. او باید شجاعت قطع شاخه‌های بی سود و کم حاصل را هم داشته باشد تا برای رشد شاخه‌های پر ثمر، ظرفیت سازی کند. اینکه اصول فقه ما به مرور زمان کشکولی از مسائل پرسود و کم سود و بی حاصل شده، ضعف اصولیان ماست و به تعبیر برخی بزرگان؛ همچو علف‌های هرزی، بحث‌های مفید را هم از حیّز انتفاع انداخته است. هنر "مؤسسه فقاهت" این بود که به جای کلی گویی، به بررسی تک تک مسائل اصولی که در مظانّ زائد هستند پرداخت و با ادبیات علمی سراغ آن‌ها را گرفت و بی هنری برخی نیز این بود که به جای استفاده از زبان برهان و دلیل، به اتهام و حاشیه سازی روی آوردند. 🔹بنابراین موسسه فقاهت شعار نداده بلکه عمل کرده است. موسسه فقاهت نشان داده است که رسائل و کفایه بیش از این که "اصول" برای "فقه" باشند، کشکولی شده اند برای درس‌های 20- 30 ساله حوزه. نشان داد که اصولی گری به معنای مصطلح آن، تنه به تنه ی اخباری گری می‌زند و تفاوت زیادی در میدان واقعی زندگی با آن ندارد. نشان داد که قواعد بسیاری هستند که به خاطر تصلب‌، نادیده گرفته شده‌اند و به جای آن‌ها، به حواشی بی سود و کم حاصل پرداخته شده است. 🔹بنابراین عزیزانی که گمان می‌برند ما علیه "اصول" حرف زده ایم، بدانند که ما علیه "اخباری گری" در "قاب اصولی گری" سخن گفته‌ایم و کوشیده‌ایم "اصول مترقی و کامل تری" را در قالب "بسته جامع اجتهای" تبیین کنیم. ◾️محمد تقی اکبرنژاد 🆔 @feghahat
💠افکارتان را آزاد کنید اگر افکار یک ملتی وابستگی به قدرت بزرگی باشد تمام چیزهای آن ملت وابستگی پیدا می کند ، عمده این است که افکار شما آزاد بشود، افکار شما از وابستگی به قدرت های بزرگ آزاد بشود. اگر افکار شما آزاد شد و باورتان آمد که ما می توانیم که صنعتمند و صنعتکار باشیم، خواهید بود. اگر افکارتان و باورتان این باشد که ما می توانیم مستقل باشیم و وابسته به غیر نباشیم، خواهید توانست. صحیفه نور،جلد 14،صفحه 194 بیانات امام خمینی(ره) در جمع پرسنل صنایع نظامی کشور و اعضای مکتب الزهرای یزد مورخ : 1360/01/31 👥 @howzehenghelabi
🏳بمناسبت آغازسال جدیدتحصیلی 💠رهبرانقلاب ‼️دانشجویان عزیز، هرگامی که شما برای علم‌آموزی برمیدارید مثل گلوله‌ای است که بسمت دشمن شلیک میکنید، علم‌آموزی جهادبزرگی است!۸۲/۵/۸ ‼️جوانان باید احساس مسئولیت کنند وقتی به بعضی جوانان علم آموزی را میگویید، میگوید ولش کن؛ این ولش بدترین بلا برای جوان است! ۷۷/۱۱/۱۳ ‼️خودتان را عالم کنید. کشورتان و ملتتان را در قافله‌ی علم جلو ببرید. ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. لعنت خدا بر آن کسانیکه اولویت علم و تحقیق را در این کشور نفهمیدند و کشور را عقب نگه داشتند! ۸۶/۶/۴ ‼️مطمئناً اگر تقسیم بودجه کشور یا اولویتهای آن در اختیار رهبری بود، بدون شک بنده جزو اولین اولویتها، اولویت تحقیق و علم را معین میکردم! ۸۱/۸/۲۲ ⬇️نسخهpdf #نشربامنبع @Jahade_tabeini