eitaa logo
حوزه انقلابی
14هزار دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
11.9هزار ویدیو
659 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ اندر حکایت تلاش‌ها برای به حاشیه بردن طرح ساماندهی فضای مجازی 🔸 دو طرح در مجلس ارائه شده است؛ یکی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی است که از سوی حجت‌الاسلام پژمانفر مطرح شد و این طرح استقلال در فضای مجازی، سرعت، امنیت و کیفیت را افزایش می‌دهد و کاهش قیمت اینترنت را به ارمغان می‌آورد. 🔸 طرح دوم توسط دکتر مجتبی رضاخواه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که عنوان این طرح یک عنوان فریبنده‌ای است و عده‌ای از نمایندگان نیز فریب آن را خوردند و امضایش کردند؛ اما موارد ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ بر روی به رسمیت شناختن استعمار آزادانه بیگانگان تأکید می‌کند و بهتر است این طرح را کاپیتولاسیون فضای مجازی خواند. 🔸 طرح کاپیتولاسیون فضای مجازی آقای رضاخواه مصداق اختلاف بیانداز و حکومت کن می‌باشد، به گونه‌ای که بتوانند حکمیت در مجلس به راه بیاندازند./ رسا 🎤 گفت‌وگو با روح‌الله مؤمن نسب @howzehenghelabi
خیلی دیر به واقعیت فضای مجازی پی بردیم و ماهیت آن برای ما آشکار شد. فضای مجازی بستر مزاج‌شناسی، ذائقه‌سازی و هاضمه‌سوزی است. سرآشپزهای سایبری، مزه‌ی دهان ملت‌ها را می‌فهمند، لقمه‌های چرب و نرم تعارف می‌کنند و تا چشم بهم بزنی، قورتت می‌دهند. تا وقتی روی سفره‌ی اجنبی نشسته‌ایم، بلع و هضم و جذب و دفع ما غیرارادی است. برای حفظ تمامیتِ ارضی، گُردان‌گُردان خون داده‌ایم اما در گردنه‌ی سوق‌الجِیشی مجازی، شبیخون خورده‌ایم. در زمين مجازیِ دشمن، بازی می‌کنیم و بازی می‌خوریم تا توپ ضعف و انفعال همیشه در سرزمین حقیقی ما بوده و دستِ برتر و دسته‌ی بهتر همواره در اختیار دشمن ما باشد. در هزاره‌ی سوم، "داده" عنصر قدرت‌ساز و "اطلاعات"، زیربنای هژمونی است. اگر دیروز قشون‌کشی وسیله‌ی استعمار کهنه بود، امروز "داده‌کاوی" ابزار استعمار نوین است. دیروز ستون پنجم راپورت می‌داد تا آتش بریزند و امروز ریپورت‌ها آن طرفِ فایروال‌ها روی میز دشمن است. "شبکه‌ی ملی اطلاعات"، محدودیت نیست، مصونیت است. آسانسور پلتفرم‌های وطنی است اما سانسور آزادی‌های مدنی نیست. دسترسی هیتلرهای مجازی را با هدف اخاذی ویرانگر اطلاعاتی، فیلتر می‌کند. در بوران حوادث ناگوار، بهمن‌های عظیم شُبهه را تبدیل به برف شادی می‌کند. تفکری که از کود انسانی تا مدیر، به دنبال واردات است و از جو بایدن تا کری به دنبال ارتباطات است، را انزوای سایبری می‌پندارد و خودکفایی مجازی را لابد در حد آفتابه و آبگوشت بُزپاش می‌داند. ، جلوی طرح‌های قلابی را بگیرد و برای مطالبه‌ی رهبری، طرحی نو بریزد. ✍ @lafzeghalam
حوزه انقلابی
▪️مطالبه جریان انقلابی کشور از ریاست مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام 🔺امروز شما در برابر خط قرمز ه
🔺چند نکته هشداری نسبت به آقای قالیباف یک. امروز جنابعالی در جایگاه ریاست مجلس باید مراقب باشید نشوید و شیوه محافظه کاری را در پیش نگیرید. خبرهای خوبی از روش مدیریت شما از مجلس شنیده نمی‌شود. دو. موضع مجلس در موضوع برجام و اقدام متقابل باید فوری، انقلابی و بدون ملاحظه کاری باشد. نباید آبروی و اقتدار نظام اسلامی بیش از این در نظام بین الملل به خاطر موضع ضعف و انفعال دولتی ها صدمه ببیند. سه. در برابر ضعف های مدیریتی دولت، مجلس باید با قوت بدرخشد و نظارت های خود را تشدید کند و طرح های فوری و سه فوریتی برای حل مشکلات کشور ارائه دهد و سوال از ریاست جمهور اقدامی که مورد تشویق و تایید رهبر انقلاب است ادامه پیدا کند و هر گونه عقبگرد از مواضع انقلابی خطایی نابخشودنی است @howzehenghelabi
هدایت شده از مدار 01:20
🔹‍ ‏سالهاست گفته می‌شود مهدی نصیری اساسا نه انقلاب، و نه امام خمینی(ره) و نه منظومه فکری ایشان را قبول ندارد، ولی برخی باورشان نمی شود. 🔹مهدی نصیری دیشب در برنامه زاویه در جمله ای کلیدی رسما به این نکته اعتراف کرد و گفت: "این تلقی که بعضی ها دارند ماموریم به تکلیف و نه نتیجه این مبنای عقلی عقلای دینی ندارد" 🔻این در حالی است که امام خمینی (ره) فرمود: همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه. اگر همه انبیا و معصومین - علیهم السلام - در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هرگز نمی‌بایست از فضای‌ بیشتر از توانایی عمل خود فراتر بروند و سخن بگویند و از اهداف کلی و بلند مدتی که هرگز در حیات ظاهری آنان جامه عمل نپوشیده است ذکری به میان آورند.(صحیفه نور جلد ۲۱- صفحه۲۸۴_۲۸۵) @madare0120
هدایت شده از مدار 01:20
⭕️مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار به اسم یک‌ چهره انقلابی فعالیت های مشکوکی در صدا و سیما دارد! 🔺 اقدام مشکوک شبکه چهار در دامن زدن به بحث حجاب اجباری! 🔹 موضوع گفتگوی دیشب برنامه زاویه، الزام یا التزام حجاب بود و میهمانانش آقایان مهدی نصیری و سوزنچی. 🔹 مدتهاست که شبکه چهار به جولانگاه افراد مشکوک الحال و تریبونی برای بیان سخنان بی پشتوانه در باب معارف دینی تبدیل شده است! 🔹 مرور محتوای این برنامه گویای همه چیز است.... 🔹 شبکه چهار در حال حاضر به ارگان رسانه ای یک جریان خاص در قم و تهران تبدیل شده که فرسنگ ها با اسلام ناب مبتنی بر فقه جواهری و اندیشه های امام فاصله دارد. 🔹 با این وجود برخی جریان ها در تدارک مراتب بالاتر برای مسعود معینی پور مدیر جوان و پراشتباه این شبکه اند. 🔺 ‏مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه چهار گفته است: براساس آمار وزارت ارشاد، ۷۰ درصد مردم ایران مخالف الزام به ‎ هستند و در ‎ و ‎ نسبت مخالفان به موافقان حجاب اجباری یا بیشتر و یا مساوی است! @madare0120
هدایت شده از محسن پور
بسمه تعالی ⭕️دروغی در باره حجاب درسیما دشمنان انقلاب را شاد کرد مهدی نصیری زمانی مدیر مسئول روزنامه کیهان بود اکنون با اظهارات لیبرال پسند تلاش دارد گذشته خود را پاک کند و با اظهارات شاذ اب به اسیاب دشمن بریزد 🔸مهدی نصیری مدير مسول سابق كيهان ،در شبکه چهار سیما گفت : براساس آمار وزارت ارشاد، ۷۰ درصد مردم ایران مخالف الزام به حجاب هستند. نظرسنجی ( بخوانید نظرسازی ) وزارت ارشاد در باره حجاب چرا رسما اعلان نشد مگر مهدی نصیری سخنگوی وزارت ارشاد است که اولین بار این نظر سازی را مطرح کرد سند سخن مهدی نصیری کجاست او باید پاسخگوی این فرافکنی اش در رسانه ملی باشد صدا سیما باید پاسخگوی افکار عمومی باشد که چرا چنین دروغ هایی در سیما نشر داده می شود 🔸در خارج تمامی دشمنان انقلاب از بی بی سی تا ایران اینتر نشنال سعودی و در داخل طلبان و فرقه احمدی نژاد برای این سخن بی اساس مهدی نصیری کف و سوت زدند مهدی نصیری اخیرا در باره مهندس بازرگان هم اظهار ندامت کرده بود که نسبت به ایشان بی انصافی شده این در حالیست که خیانت بازرگان به انقلاب و کشور اظهر من الشمس است و امام خمینی هم قسم یاد کرده بود که من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ✍ محسن پور
گروسی: توافق با ایران مهم بود اما پایان ماجرا نیست 🔹مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مهم دانستن توافق با ایران برای دسترسی به دو مکان مورد نظر، گفت سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌اند که نیاز بود. 🔹«رافائل گروسی» همچنین گفت، نمی‌تواند تأیید کند اطلاعات درباره این دو مکان را از صهیونیست‌ها گرفته‌اند. 🔹او گفت: ما توانستیم به یک محل دسترسی داشته باشیم و در چند روز آینده به مکان دوم نیز دسترسی خواهیم داشت. این توافق مهم بود اما هنوز ماجرا به پایان نرسیده است. http://fna.ir/ezkit5 @Farsna
حوزه انقلابی
گروسی: توافق با ایران مهم بود اما پایان ماجرا نیست 🔹مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مهم دانست
🔺طبق اخبار موثق بازدید از مراکز نظامی توسط آژانس در حال انجام است 🔺سپاه پاسداران در اولین فرصت نسبت به این موضوع پاسخ دهد که چرا به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به ممنوعیت بازدید مراکز نظامی بی توجهی شد و جلوی دولت نایستاد. 🔺منتظر واکنش رسمی سپاه پاسداران در مورد این خبر هستیم @howzehenghelabi
❌ *شانزده میلیون دُز واکسن های آمریکایی بدون تحریم وارد می شود!!!*🎯 👽 بزرگترین عملیات واکسیناسیون ایران و جهان کلید می خورد!!! وقتی داروی کودکان سرطانی تحریم است چطور برای ما بصورت گسترده واکسن میفرستند؟ ⏪ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر: وزارت بهداشت قصد دارد 16 میلیون دز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند که نزدیک 2 میلیون دُز آن را هلال احمر تا دوشنبه آینده وارد می کند./شبکه خبر ⚠️خطرات جدی واکسن های بیل گیتس که توسط آمریکا بدون تحریم هدیه شده است: 👌یکی از چهار گزینه ی ذیل محتمل است: 1⃣ عقیمی دائم 2⃣ چیپ گذاری ملی در بدن 3⃣ مقدمه سازی برای واکسیناسیون بعدی 4⃣ نسل کشی فوری در پاییز امسال 🌑هیچ واکسن داخلی وجود ندارد! ✅ حضرت امام خامنه ای "مدظله" (۹۹/۰۱/۰۳): سران آمریکا چند بار تا حالا گفته‌اند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو به شما کمک کنیم؛ چند بار تکرار کرده‌اند که فقط شما از ما بخواهید تا به شما از لحاظ دارو و درمان کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما می گویند که از آنها درمان بخواهیم و دارو. شما آمریکایی ها؛ متهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمی دانم چه قدر این اتّهام حقیقی است؟!؟ امّا وقتی این اتّهام وجود دارد ؛ کدام عاقلی به شما اعتماد می کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد!!! هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. 👌ولایت پذیری فقط در حد زدن ماسک بود؟ 👌جبهه انقلاب و ولایت بسم الله! جلوی جنایت واردات داروهای اسرائیلی آمریکایی را بگیرید! 👈 تمامی عاملین اصلی این عملیات بزرگ را شناسایی کنید بیداری ملت @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
دیدگاه های تأمل برانگیز جناب آقای ؛از تفسیر تا انکار [صفحه 1 از 3] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ◾️یکی از رسانه های اقماری در پرونده ویژه خود با موضوع ، به بازنشر سخنان پیشین جناب آقای علوی از مؤسسین تشکل حوزوی موسوم به (مطرح شده در ابتدای درس خارج فقه)، پرداخته که حاوی نکات مهم و تأمل برانگیزی است. متن این سخنان به قرار ذیل است: ◽️برخی به حوزه علیمه اشکال کرده‌اند که است، اما این عنوان سکولار و عناوینی از این دست، معانی مختلف دارد و که بیایند حوزه و روحانیت و دین و همه چیز را با آن بسنجند؛ مرادشان از این اصطلاح چیست؟ اگر مرادشان این است که حوزه به زندگی و مشکلات و وضعیت و دغدغه‌های مردم کاری ندارد که این به شهادت تاریخ حوزه دروغ است؛ اصلا تشیع یک مذهب سیاسی است و اصلا نمی‌تواند نسبت به مردم بی‌اعتنا باشد؛ آنکه به نظر این آقایان سکولار است حوزه‌های دیگران است که اطاعت از هر کسی را واجب می‌دانند؛ آنهایی که فقط برای حکومت ظالمین ایدئولوژی درست می‌کنند سکولار هستند نه حوزه‌های شیعه که مراجعش هر وقت در هر جریانی که پیش آمده وارد شدند و ملجأ و پناه مردم بودند؛ میرزای شیرزای را ببینید؛ آخوند خراسانی را ببینید؛ میرزای نائینی را ببینید؛ مگر نبوده که این بزرگان در همه امور وارد شدند؟ ▪️اگر مرادشان از سکولار این است بحث‌هایی که در حوزه می‌شود به دردنخور است من خیلی از بعضی تعجب می‌کنم؛ گاهی از اوقات می‌خواهند به حوزه فحش بدهند می‌گویند آقایان علما در مسائل طهارت مانده‌اند؛ ولی در همین طهارت، مسائل ما هنوز حل‌نشده باقی مانده است؛ در همین طهارت که از نظر این آقایان ساده و پیش پا افتاده است ما امروز مسائل حل‌نشده داریم؛ من مسائل بسیاری در طهارت به شما نشان می‌دهم که الان ابتلای عجیب و غریب مردم است و ما برای آن جواب درست و حسابی نداریم. ◽️ما هم منجمد نیستیم بگوییم پنجاه‌ودو کتاب از طهارت تا دیات بیشتر در فقه نداریم و دیگر کتابی لازم نیست؛ این کتاب‌ها بر اساس روایاتی که به ما رسیده است و بر اساس اطلاعاتی که مردم داشتند شکل گرفته است؛ شما بیایید کتاب جدید بیاورید؛ بحث‌های جدید لازم داریم؛ در مسائل ما خیلی حرف زدیم؛ گاهی حرف می‌زنیم و از خود حوزه ما را نمی‌تابند؛ حرف را باید گوش کنید و در آن تامل کنید؛ این بساطی است که ما با بانک‌ها بر سر مردم آوردیم و خودمان هم همگی اشکال می‌کنیم این بهره‌ها چیست که می‌گیرید؟سود و جریمه چیست که می‌گیرید؟ اما اینها را چه کسی برای بانکها درست کرده است؟ ما به نام ؛ آیا قبلا بانک‌ها این‌‌طور بوده است؟ ما به اسم اسلامی کردن نظریات بعضی از آقایان فقها را وارد کردیم؛ اما است؛ شما اقتصاد را هم بخواهید تفسیر کنید بر اساس پیش‌داده‌ها و پیش‌ذهنیت‌ها آن را بحث نکنید و آزاد بگذارید؛ از طرفی هم به نظر شما اقتصاد اسلامی است ولی ما این حرف را می‌زنیم که ما یا یا روانشناسی اسلامی ؛ اینها علوم دیگری هستند؛ بله اسلام در مقایسه با این حقایق، مطالبی و ارشاداتی دارد که حرف ما این است این ارشادات را درست تبیین کنیم. ◾️باید حوزه ورود ریشه‌ای حوزه به داشته باشد؛ این که حوزه به همه مسائل بپردازد قطعا خواسته ما همین است؛ ما از خدا می‌خواهیم که درس‌ها در همه زمینه‌ها پختگی پیدا کند؛ اما بعضی فکر می‌کنند فقط در حوزه درس خارج اگر کسی مثلا کتاب قضا بگوید خیلی خوب و است اما اگر کتاب حج یا صلاه بگوید است؛ توجه داشته باشید که درس خارج برای تربیت افراد به جهت استنباط احکام است؛ یعنی ما وارد می‌شویم طرق استنباط احکام را یاد می‌دهیم؛ یعنی چه یاد می‌دهیم؟ یعنی فرق نمی‌کند کتاب مورد بحث چه کتابی باشد؛ این آقای طلبه و فاضل این رویه و روش استنباط را طبق مذاق استاد می‌آموزد؛ این تازه خودش در ورطه تحقیق می‌افتد و می‌خواهد کار کند دیگر چه فرقی می‌کند آموزش در کتاب طهارت یا صلاه یا حج یا حدود و قضا باشد؛ آن قواعد اصولی که به کار برده می‌شود همان است؛ آن روشی که برای استظهار از روایات به کار برده می‌شود همان است. ▪️ادامه سخنان را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4937 ◽️حاشیه بر این سخنان را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4938 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
دیدگاه های تأمل برانگیز جناب آقای [صفحه 2 از 3] ▪️برخی خیال می‌کنند اگر کل درس‌های خارج مسائل مورد نظرشان را مطرح کنند، حوزه خیلی فوق‌العاده می‌شود؛ اما این‌طور نیست در درس‌های خارج هرچه بحث بشود خوب است؛ درس خارج بحث استنباطی است و ما روش استنباط یاد می‌دهیم؛ معیار مرجعیت هم در استنباط است؛ ما در بحث اجتهاد و تقلید هم گفتیم ، اقواییت در استنباط است؛ حتی طبق این نظریه ما به تجزی در اجتهاد قائل نیستیم چون ندارد؛ این آقا یا قوه استنباط دارد یا ندارد؛ اگر قوه استنباط دارد در هر کتابی وارد بشود همین است؛ بله تجزیه در فعلیت اجتهاد است؛ کسی در کتاب حج کار کرده است و در مکاسب کار نکرده است؛ این فعلیت است اما تجزی در اجتهاد که قوه استنباط در این کتاب داشته باشد و در آن کتاب نداشته باشد اصل این حرف غلط است؛ اعلمیت هم به اقواییت در این استنباط است؛ هر کس استنباطش از دیگران اقوی باشد، اعلم می‌شود. حوزه این است. ◾️ را بعضی‌ها به رمی نکنند؛ بله ما سر برنامه‌ها و درس‌ها و امتحانات اشکال داریم و به آقایان هم تذکر می‌دهیم و محترمانه هم می‌گوییم و آقایان هم دارند زحمت می‌کشند؛ اما حوزه قم الان بزرگترین حوزه علمیه‌ی نه شیعه بلکه دنیای اسلام است؛ اینجا در قم اساتید بسیار قابل و فاضل و قوی هستند؛ ما می‌شناسیم و با خیلی از این آقایان هم‌دوره بودیم و اساتید بزرگوار هستند؛ طلبه‌هایی که واقعا از صمیم قلب با تمام محرومیت‌ها دارند زحمت می‌کشند و با کمترین امکانات درس می‌خوانند؛ حق این‌ها را ضایع نکنیم؛ گاهی موسساتی هستند قوی دارند کار می‌کنند؛ نویسندگانی داریم با ابتکار و با شهامت دارند کار می‌کنند و مطلب می‌نویسند؛ حوزه قم امروز حوزه پویایی است؛ حوزه قم امروز سرمایه‌ای برای شیعه است نه فقط سرمایه برای ایران و نه فقط سرمایه برای نظام. ◽️من بارها گفتم ولید حوزه است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم اما حوزه، حوزه شیعه است نه حوزه ایران؛ ما در هندوستان تنها به اندازه کل جمعیت ایران شیعه داریم؛ مگر می‌شود حوزه و مرجعیت فقط فکرش را به یک نقطه منحصر کند و از بقیه غافل بماند؟ ما چهارصد میلیون شیعه در دنیا داریم و حوزه برای مجموعه شیعه دارد کار می‌کند؛ حوزه دارد کار می‌کند که اگر فردا ندای اهل بیت(ع) در سراسر عالم یا سراسر دنیای اسلام طنین‌انداز شد جوابگوی همه مسائل باشد؛ فقه باید پویا و به‌روز باشد؛ ما در موضوع‌شناسی مشکل داریم و باید این مشکلات را برطرف کنیم؛ ما اگر دینی داریم جاودانه که تا آخر دنیا می‌خواهیم بمانیم باید زندگی مردم را هم بتوانیم اداره کنیم. ▪️باید بین فعلیت استنباط در درس و فعلیت آن در اجتهاد افراد فرق بگذاریم. در تمام طول تحصیلتان فقط چند کتاب فقهی می‌توانید بخوانید اما بعد از آن احتیاج دارید به استنباط در پنجاه‌ودو کتاب موجود؛ مگر ما همه کتاب‌ها را بالفعل نزد اساتید خوانده‌ایم؟ آن قوه استنباط باید حاصل بشود و طلبه خودش به این قوه در کار بیفتد و بر حسب ضرورت‌ها که می‌بیند فعلیت داشته باشد؛ لذا این که تخطئه کنیم درس‌های خارج را درست نیست؛ این را فقط حساب نکنید؛ بله مسائل فردی و مسائل اجتماعی هست اما در مسائل اجتماعی هم همان‌طور که عرض کردیم به‌گونه‌ای باشد که زمینه برای ورود حوزه و بحث اساتید باشد؛ نروند که آقا این بحث را دیگر نکن؛ این‌جور نباشد؛ باشد و بعد ما باید در فقه بر اساس روایات اهل بیت و منابعی که داریم تولید فکر و ایده و نظریه‌سازی بکنیم؛ به روایات ما آن‌جور که باید و شاید رسیدگی نشده است و ما پختگی لازم را نداریم؛ اما این میراث فوق‌العاده‌ای است که ما داریم و دیگران از آن محروم هستند و باید از آن بهره‌برداری کنیم. ◽️امیدواریم این را داشته باشیم و در همه بحث‌ها وارد بشویم و نظر بدهیم و دیگران هم اینقدر باشهامت باشند که این نظرات را داشته باشند، چون . 🔶حاشیه روزنه 1) معنای در ادبیات سیاسی و نظام معنایی امام خمینی و مقام معظم رهبری، کاملاً روشن است و تطبیق مصادیق خارجی بر آن، کار دشوار یا محالی نیست. 2) کسی ادعا ندارد حوزه مقدسه سکولار شده است! این برچسب و تهمت است؛ مسئله نمو خزنده است. رخنه سکولارها در حوزه یک موضوع است و سکولار برخواندن تمام حوزه امری علی حده که احدی از انقلابیون اصیل بدان اعتقاد ندارد. 3)بی اعتنایی سکولارهای حوزوی به مردم، امر پنهانی نیست؛ پشتیبانی از عناصر غربگرا از یک سو و سکوت در مقابل اقدامات ضدمردمی آنان از دیگر سو، عامل مهمی در قضاوت عملکرد سکولارهای حوزوی است. ▪️ادامه حاشیه های روزنه را اینجا بخوانید👇: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4938 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
حاشیه بر دیدگاه های جناب آقای سیدمحمدجواد علوی [صفحه 3 از 3] 4) بی اعتنایی به مسائل اساسی جهان اسلام از مسئله فلسطین گرفته تا موضوع تکفیر و هجوم به حرم اهل بیت(ع) و عادی سازی روابط با رژیم غاصب و قرآن سوزی و اهانت به پیامبر و دامن زدن به اختلافات داخلی در جهان اسلام و صدها موضوع خرد و کلان دیگر در پیش چشم ماست که سکولارهای حوزوی در مقابل آن روزه سکوت گرفته اند! 5) یک فراز از این سخنان حاوی مطالب نامناسبی است که انتظار می رود گوینده محترم در صدد تدارک آن برآید. ایشان با اشاره ضمنی به نظریه اولوالامر بودن خلیفه طاغوت در منظر عامه، گفته: «آنکه به نظر این آقایان سکولار است حوزه‌های دیگران است که اطاعت از هر کسی را واجب می‌دانند.» این سنخ قرینیت سازی ها، تالی فاسدها و ملزومات نامناسبی دارد که معلوم نیست برای بیان کدامین مقصد و مقصود مطرح شده است. 6)ایشان در دفاع از سیاسی بودن حوزه شیعی به بزرگانی چون میرزای شیرازی، آخوند خراسانی و میرزای نائینی، اشاره کرده است که از قضا سخن جریان انقلابی حوزه با سکولارهای حوزوی نیز همین است که چرا برخی مدعیان فضل و دانش و اخیرا مرجعیت و ریاست دینی، از سیره و سلوک آن بزرگمردان فاصله گرفته اند. ایشان حتمن می داند که حضرت امام خمینی در رساله ولایت فقیه خود، مرحوم نائینی را یکی از پیشگامان تبیین این موضوع در میان متاخرین از علمای امامیه دانسته است لذا از این جهت، جناب ایشان باید کارنامه فضلای مورد نقد را با عملکرد و مواضع صریح آن بزرگان مقایسه کند تا به میزان فطانت و درستی مدعای انقلابیون صحه بگذارد. 7) کسی پرداختن به مسائل پیشین را ملازم با سکولاریسم نمی داند که اگر چنین باشد مقام معظم رهبری و امام خمینی نیز همزمان با تذکار نسبت به خطر سکولار شدن حوزه ها، نباید به آن مباحث می پرداختند! بلکه مسئله آن است که جریانی در قم(بعضا عامدانه و بعضا از روی جهل) تلاش دارد، بدنه فضلای حوزه را از پرداختن به مسائل مستحدثه منصرف یا غافل سازد و بدین صورت حوزه را از مناسبات سیاسی-اجتماعی داخلی و بین المللی حذف کند. آیا این قبیل اقدامات، تلازمی با سکولار کردن حوزه ندارد؟! 8) ایشان می گوید «ما هم منجمد نیستیم بگوییم پنجاه‌ودو کتاب از طهارت تا دیات بیشتر در فقه نداریم و دیگر کتابی لازم نیست...شما بیایید کتاب جدید بیاورید؛ بحث‌های جدید لازم داریم.» سخن این است چرا جناب ایشان و همفکران شان این دغدغه را ندارند که بر اساس مسائل جدید، کتاب جدید بنویسند؟ چرا از دیگران مطالبه می کنند؟ صرف منجمد نبودن کافی است؟ آیا صرفا دعوت از دیگران برای طرح مباحث جدید، به معنای منجمد نبودن است؟ ایشان با تمسک به برخی تعابیر خاص، مدعی شده اند «بعضی فکر می‌کنند فقط در حوزه درس خارج اگر کسی مثلا کتاب قضا بگوید خیلی خوب و است اما اگر کتاب حج یا صلاه بگوید است.» خوب است جناب ایشان بفرمایند دقیقا چه کسی چنین مدعاهای واهی را مطرح کرده است؟ یکی از روش های استخفاف طرف بحث آن است که مدعای او را به نحو سخیف و نادرست بازگو کنند و بعد مورد هجو قرار دهند! تمسک به این روشها در شان فضلای حوزوی نیست و با اخلاق اهل بیت(ع) سازگاری ندارد. 9) ایشان می گوید: «ما به اسم اسلامی کردن نظریات بعضی از آقایان فقها را وارد کردیم؛ اما است.» خب چرا به نحو تفصیلی و عالمانه به مسئله وارد نمی شوید که اشتباهات معلوم شود؟ صرف طرح ادعاهای مبهم، چه چیزی را اثبات می کند؟ موضوع بانکداری اسلامی در ابتدای دهه شصت و در زمانه ای مطرح شد که بزرگانی مانند آیت الله صافی در شورای نگهبان حضور داشته اند. آیا این بیانات تعریضی به این بزرگان محسوب نمی شود؟ 10) جناب ایشان می فرماید لازمه بحث های اجتماعی آن است که «زمینه برای ورود حوزه و بحث اساتید باشد؛ نروند که آقا این بحث را دیگر نکن؛ این‌جور نباشد؛ باشد.» حرف بسیار بجایی است اما خوب است ایشان بفرمایند تا کنون یقه چه کسی را گرفته اند و از بحث آزاد منع کرده اند؟ مگر نه این که مطالبه مقام معظم رهبری در باب ، سالهاست بر زمین مانده است؟ کارنامه جریان انقلابی عقل گرا کاملا روشن است اما: از آن سو، چه کسانی به صرف برخی دیدگاه های (فرضا شاذ) مرحوم علامه فضل الله، در قم پیاده روی راه انداختند؟ چه کسانی کرسی درس اخلاق را به صرف یک دیدگاه خاص تاریخی تعطیل کردند؟ چه طیفی مرحوم دکتر صادقی را منزوی و اشتهاردی ها و علامه عسکری ها را مهجور کرد؟ کدام جریان حوزوی نسبت به برخی دیدگاه های آن روحانی غیرایرانی بیانیه شبه تکفیر صادر کرد؟! کدام جریان در قم با تئوریزه کردن فرهنگ فحاشی به مقدسات مخالفان ، زمینه بحث علمی و هدایت آنان را سلب می کند؟ حتما خوب به خاطر دارید که انقلابیون در این امور دخیل نبوده اند! @rozaneebefarda