eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
310 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
8هزار ویدیو
70 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑سواری گرفتن صهیونیستها از حکام بی‌غیرت عرب به روایت کاریکاتوریست یمنی! ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
🔺 تظاهرات میلیونی مردم آخرالزمانی یمن در حمایت از غزه و محکومیت جنایات اسرائیل در جمعه‌ای دیگر 🚩🏴 ❤️ السلام علیک یا اباصالح المهدی 🇮🇷 @sedaye_zohoor313 🏴🚩
۹. دفع بلا به وسیله امام مهدی(عج) امام مهدی(عج) : بی یدفَعُ البَلاءُ مِن أهلی و شیعَتی . به وسیله من بلا از خانواده و شیعیانم دفع می شود. الغیبة، طوسی، ص ۲۸۵ ۱۰. آگاهی از خبرها امام مهدی(عج) : إنّا یحیطُ عِلمُنا بأنبائِکم و لایعَزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن أخبارِکم . ما از همه خبرهای شما آگاهیم و چیزی از خبرهای شما از ما پنهان نیست. بحار الأنوار، ج ۵۳ ، ص ۱۷۵ ۱۱. دعا برای تعجیل فرج امام مهدی(عج) : أکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِک فَرَجُکم . برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید، که فرج من فرج شما نیز هست. کمال الدّین، ص ۴۸۵ ۱۲. زیارت امام حسین علیه اسلام در شب جمعه امام مهدی(عج): زِیارَةُ الحُسَینِ علیه اسلام فی لَیلَةِ الجُمُعَةِ أمانٌ مِنَ النّارِ یومَ القِیامَةِ . زیارت حسین علیه اسلام در شب جمعه، ایمنی بخش از آتش، در روز قیامت است.
در تیمم چند چیز واجب است؟ جواب : چهار چیز -1 نیت -2 زدن کف دو دست با هم بر چیزي که تیمم به آن صحیح است. -3 کشیدن کف هر دو دست به تمام پیشانی و دو طرف آن، از جایی که موي سر می روید تا ابروها و بالاي بینی و بنا بر احتیاط واجب باید دس تها روي ابروها هم کشیده شود. -4 کشیدن کف دست چپ به تمام پشت دست راست و بعد از آن کشیدن کف دست راست به تمام پشت دست چپ -52 تیمم بر روي چه چیزهایی صحیح است؟ جواب : 1- خاك 2- ریگ 3- کلوخ 4- سنگ اگر پاك باشد 5- گل پخته مثل آجر و کوزه 6- اگر موارد نام برده پیدا نشد باید به گرد و غبار روي فرش و لباس و مانند اینها ست تیمم نماید.  
موارد تیمم مواردی که بایـد بـه جای وضو و غسل تیمم کرد ۱. هنگامی که تهیه‌ی آب ممکن نباشد یا به این خاطر که آب وجود ندارد و یا این که آب هست، ولی مکلف به آن دسترسی ندارد، ‌مثل این که آب در چاه است و او وسیله‌ی کشیدن آن از چاه را ندارد. ۲. هنگامی که آب برای سلامتی او مضر باشد. ۳. هنگامی که می‌ترسد اگر آب را مصرف کند، خود یا کسانش یا کسی که حفظ جانش بر او لازم است در تشنگی بمانند. ۴. هنگامی که بخواهد با آبی که در اختیار دارد بدن یا لباس خود را برای نماز تطهیر کند. ۵. هنگامی که استعمال آب یا ظرف آن بر او حرام باشد، مثل این که غصبی باشد. ۶. هنگامی که وقت نماز تنگ باشد و وضو و غسل موجب شود که همه‌ی نماز یا قسمتی از آن در خارج وقت واقع شود.
📍آیت‌الله حائری شیرازی: 🔻در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمی‌کُشند؛ ماتش می‌کنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است 🔻اجانب دنبال این نیستند که رهبر ما را ترور کنند، بلکه دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند درصدد این هستند که حرفش اثر نکند. فرمانش اثر نکند. یعنی راه‌های حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطه‌ای بخواهد حرکت کند، راه‌ها را بر او ببندند. آن‌ها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود! 🔹 مثلاً بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ گوشی بدهکار نباشد و هیچ تغییری نکند! بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند! اگر این طور شد، این است. بزرگ‌ترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یک‌چیز دیگر از آب دربیاید 🔻 این «کیش» شدن است؛ اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد. /منبع: تمثیلات‌ سیاسی‌ اجتماعی آیت الله حائری شیرازی، ص۴۳ https://eitaa.com/rahbarifarzanegi 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
⭕️ سیدحسن نصرالله و «بشارت ظهور» در آینده بسیار نزدیک ▪️این نوشتار، همگی از سخنان رهبر مقاومت شیعی انتخاب شده است. ▪️نبرد اصلی، نبرد برای آزادی فلسطین است و اسرائیل بداند، در جنگ آینده به «عصر حجر» بازخواهد گشت و تمام تاسیسات، وزارتخانه‌ها در تیررس موشک‌های دقیق مقاومت است مسجد الاقصی، خط قرمز است و تعرض به قدس، موجب جنگ منطقه‌ای خواهد شد هر جنگی در آینده، به منزله «پایان اسرائیل» خواهد بود و بشارت می‌دهم نسل فعلی، وارد قدس خواهد شد و آن موقع، دیگر چیزی به نام اسرائیل هم وجود ندارد و من نیز ازجمله افرادی هستم که وارد قدس خواهم شد جمله‌ای نیز خطاب به بن‌سلمان طاغوت عربستان: هنگامیکه مهدی قیام کند، هیچ امیر مستبدی باقی نخواهد ماند؛ نه تو می توانی، نه اجدادت و نه فرزندانت چیزی از این تقدیر الهی را تغییر دهد سخنانم را ثبت و یادداشت کنید و برای آینده نگه دارید: همه این دولت‌ها و حکومت‌ها، سقوط خواهند کرد اما انقلاب ایران، کماکان پابرجا است ایران، عمود خیمه «عاشورای قبل از ظهور» است حاکم و رهبر واقعی ایران، حجة بن الحسن العسکری است و میلیون‌ها نفر آماده جان‌فشانی برای ایشان به مولایمان صاحب‌الزمان می‌گویم: در این عصر، شما هزاران هزار هزار نفر در اختیار دارید که حاضرند به دستور شما و به خاطر شما داخل تنور بروند امام ما و مولای ما، اگر تو را به ظهور و قیام دعوت می‌کنیم، قول خواهیم داد تا آخرین قطره خون، در رکاب تو با دشمن، بجنگیم. همچون بیعت اصحاب حسین در شب عاشورا. همچون بیعت یاران پیامبر در جنگ بدر برادران و خواهران، مهدی و مسیح هردو خواهند آمد ما در آخرالزمان هستیم
1- پیامبر عالیقدر اسلام فرموده است: افضل العبادة انتظار الفرج.[1] 2- علی علیه السّلام می فرماید: المنتظر لامرنا کالمتشحّط بدمه فی سبیل اللّه.[2] کسی که در انتظار امر ما به سر می برد، همچون کسی است که در راه خدا بخون خود غلطیده است. 3- امام باقر علیه السّلام فرموده است: یأتی علی النّاس زمان یغیب عنهم امامهم، فیا طوبی للثّابتین علی امرنا فی ذلک الزّمان، انّ أدنی ما یکون لهم من الثّواب أن ینادیهم الباری ء عزّ و جلّ: عبادی آمنتم بسرّی و صدّقتم بغیبی، فابشروا بحسن الثّواب منّی، فانتم عبادی و امائی حقّا، منکم أتقبّل و عنکم أعفو و لکم أغفر و بکم أسقی عبادی الغیث و أدفع عنهم البلاء، و لولاکم لأنزلت علیهم عذابی.[3] یعنی: زمانی برای مردم می آید که امامشان غایب می شود، خوشا به حال کسانی که بر امامت ما در آن زمان ثابت قدم و پایدار بمانند، کمترین ثواب آنان این است که خداوند باری تعالی به آنها می فرماید: که ای بندگان و کنیزانم به سرّی از من ایمان آوردید و غیبی را از ناحیه من تصدیق نمودید، پس مژده باد به شما از ناحیه من، درگذرم از شما و شما را بیامرزم و بواسطه وجود شما باران را بر بندگان نازل کنم و بلاء را از آنها دور می گردانم و اگر شما نبودید هر آینه عذاب را بر آنان نازل می کردم. 4- امام صادق علیه السّلام می فرماید: من مات منتظرا لهذا الأمر، کان کمن کان مع القائم فی فسطاطه، لا بل کان بمنزلة الضّارب بین یدی رسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله و سلم بالسّیف.[4] یعنی: هر کس به انتظار ظهور امام زمان بمیرد، همانند کسی است که در خیمه مخصوص امام زمان می باشد نه بلکه چون کسی است که در خدمت و رکاب پیامبر صلّی اللّه علیه و اله و سلم شمشیر می زند. مفهوم انتظار و وظیفه منتظر آنچه از بررسی روایات مربوط به انتظار نتیجه می شود آن است که انتظار هیچگاه به معنای فراموش کردن تعهّدات اسلامی و بخصوص ترک مسئولیت ها نیست، بلکه انتظار به معنا و مفهوم تعهّد در قبال برنامه اسلام و آمادگی در جهت دخول در صفوف اصحاب و لشکریان حضرت بوده و جنگ و ستیز با تمام مظاهر شرک و کفر و استکبار می باشد. بعبارت دیگر انتظار مسئولیت ساز مورد توجّه پیشوایان اسلام است نه انتظار مسئولیت سوز. اصولا در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، آن جامعه از دیدگاه اسلام جامعه زنده نیست و مردمانش مردگانی متحرّک هستند. انتظاری که آن همه فضیلت برای آن در احادیث بیان شده هیچگاه به معنای فرار از زیر بار مسئولیت های اسلامی نیست بلکه انتظار، تلاشی پی گیر برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی علیه السّلام است. انسان منتظر همچون کشتی در برخورد با امواج خروشان دریا به پیش می تازد، در فساد محیط نه تنها حلّ نمی شود بلکه سعی و توانش در جهت اصلاح محیط است. منتظر از دیدگاه ائمّه و پیشوایان دینی ما، انسانی وارسته و با تقوی و دارای محاسن اخلاقی و اعمال صالح است آنچنانکه امام صادق علیه السّلام درباره منتظر حقیقی چنین می فرماید: ألا اخبرکم بما لا یقبل اللّه عزّ و جلّ من العباد عملا الّا به؟ فقلت: بلی، فقال: شهادة ان لا اله الا اللّه و انّ محمّدا عبده و رسوله و الاقرار بما أمر اللّه، و الولایة لنا، و البرائة من اعدائنا یعنی الائمّة خاصّة و التّسلیم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطّمأنینة و الانتظار للقائم علیه السّلام، ثمّ قال: انّ لنا دولة یجیئ اللّه بها اذا شاء ثمّ قال: من سرّه ان یکون من اصحاب القائم، فلینتظر و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل أجر من أدرکه، فجدّوا و انتظروا هنیئا لکم ایتها العصابة المرحومة.[5] یعنی: آیا شما را خبر نکنم از چیزی که خداوند هیچ عملی را از بندگان بدون آن نمی پذیرد؟ (ابو بصیر گوید) عرضه داشتم: چرا بفرمائید، پس امام فرمود: گواهی دادن بر اینکه معبودی غیر از خداوند نمی باشد و اینکه محمّد صلّی اللّه علیه و اله و سلم بنده او و فرستاده او می باشد و اقرار نمودن بهر آنچه که خداوند به آن امر فرموده است و دوستی برای ما و بیزاری از دشمنان ما، یعنی امامان بخصوص، و تسلیم شدن به آنان و پرهیز و کوشش و تلاش و اطمینان داشتن و در انتظار قائم ما بودن و سپس فرمود: ما را دولتی در پیش است که هروقت خدا بخواهد آن را پیش خواهد آورد. سپس فرمود: کسی که دوست دارد از اصحاب امام زمان باشد، باید به انتظار باشد و با همین حال انتظار، به پرهیز از گناه بوده و اخلاق نیکو داشته باشد، پس او منتظر است و اگر اجل او برسد و امام قائم پس از مرگ او قیام کند، پاداش او همانند کسی است که امام قائم را درک کند، پس بکوشید و به انتظار باشید، گوارا باد شما را ای گروهی که مشمول رحمت خدا هستید. یکی از مسائلی که در کتابهای نوشته شده در باب غیبت امام زمان علیه السّلام بدان توجه داده شده آمادگی رزمی شیعیان است چنانچه امام
صادق علیه السّلام فرموده: لیعدّنّ احدکم لخروج القائم علیه السّلام و لو سهما، فانّ اللّه تعالی اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسئ فی عمره حتّی یدرکه.[6] یعنی: هر یک از شما برای خروج قائم علیه السّلام سلاحی مهیا کند هرچند که یک تیر باشد که خدای تعالی هرگاه بداند که کسی چنین نیتی دارد، امیدوارم عمرش را طولانی گرداند، تا خدمت امام برسد و از یاری کنندگان و یاوران او باشد.
روایات اسلامی چگونه اهمّیت مسئله «انتظار» را یادآور می شوند؟ پاسخ اجمالی: روایات زيادي درباره «انتظار» وارد شده است و در آنها تاکید شده که کسی که منتظر امام(ع) خود باشد مانند مجاهدی است که با شمشیر خود در راه اسلام و در رکاب پیامبر(ص) بوده است و انتظار فرج از بالاترین اعمال و عبادات شمرده شده است. پاسخ تفصیلی: روايات مذهبى كه درباره اهمّيّت مسئله «انتظار» وارد شده است بسیار زیاد است به اين چند روايت به دقّت توجّه كنيد! شخصى از امام صادق(عليه السلام) پرسيد: درباره كسى كه داراى ولايت امامان(عليهم السلام) است و انتظار ظهور حكومت حق را مى كشد و در اين حال از دنيا مى رود چه مى گوييد؟ امام(عليه السلام) در پاسخ فرمود: «هُوَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ كَانَ مَعَ الْقَائِمِ فِى فُسْطَاطِهِ ـ ثُمَّ سَكَتَ هُنَيْئَةً ـ ثُمَّ قَالَ: هُوَ كَمَنْ كَانَ مَعَ رَسُولِ اللّهِ»(1)؛ (او به منزله كسى است كه با رهبر اين قيام در خيمه اش باشد و پس از كمى سكوت فرمود: مانند كسى است كه با پيامبر بوده است). نظير همين مطلب در روايات ديگر نيز وارد شده. در بعضى: «بِمَنْزِلَةِ الضَّارِبِ بِسَيْفِهِ فِى سَبِيلِ اللّهِ»(2) و در بعضى ديگر: «كَمَنْ قَارَعَ(3)مَعَ رَسُولِ اللّهِ بَسَيْفِهِ»(4) و در بعضى ديگر: «بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللّهِ بِالسَّيْفِ»(5) و در بعضى ديگر: «بِمَنْزِلَةِ مَنْ اسْتَشْهَدَ مَعَ رَسُولِ اللّهِ(صلى الله عليه وآله)».(6) اين تشبيهات مختلف كه در مورد انتظار ظهور حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) در روايات مختلف وارد شده، بسيار پرمعنا و روشنگرِ اين واقعيّت است كه يك نوع رابطه و تشابه بين مسئله «انتظار» و جهاد و مبارزه با دشمن در آخرين شكل خود وجود دارد؛ گاهى همانند كسى كه در زير پرچم اوست، گاهى همانند مجاهدان در خدمت پيامبر(صلى الله عليه وآله)، گاهى همانند شهيدان. در روايات متعدّدى نيز انتظار چنين حكومتى را داشتن، به عنوان بالاترين عبادت معرّفى شده است، از جمله در حديثى مى خوانيم كه پيامبر(صلى الله عليه وآله) فرمود: «أَفْضَلُ أَعْمَالِ أُمَّتِى إنْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ»(7) و در حديث ديگرى از پيامبر(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «أَفْضَلُ العِبَادَةِ اِنْتِظَارُ الْفَرَجِ»(8)؛ (بهترين اعمال امّت من انتظار فرج است). اين حديث اعم از اين كه «انتظار فرج» را به معناى وسيع كلمه، شامل شود و يا به مفهوم خاص، يعنى «انتظار ظهور مصلح جهانى» باشد، اهمّيّت انتظار را در مورد بحث ما روشن مى سازد.(9)
💠 گل‌هایی که خوشبخت شدند ▫️جمعی از خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران در آستانه ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) این مکان مقدس را با هزاران شاخه گل تزئین نمودند. 📸 عکاس: رضا رمضانی ✅موثق|سریع|جذاب در 👇 https://eitaa.com/joinchat/4980736Cc3a5724030