eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
305 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انشاالله مسئولین، پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را برای زائران اربعین حسینی بعمل آورند
🚩 درسی از زیارت قبر سیدالشهدا (علیه‌السلام) 🔻 امام باقر عليه‌السلام: اِنّ الحُسَيْنَ صاحِبَ كَربَلا قُتِلَ مَظْلوما، مَكروبا عَطْشانا، لَهفانا فآلَى اللّه ُعَزَّوَجلّ عَلى نَفْسِهِ اَن لا ياتيَهُ لَهفانٌ و لا مَكروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لاعَطشانٌ و لا مَنْ بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَيْنِ بنِ عَلىٍّ عليه السلام اِلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه ُ كُرْبَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنـْبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا يا اُولـِى الاَبْصار 🏴 حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب‌تشنه و مصيب‌زده به شهادت رسيد. پس خداوند به ذات خود قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه‌اى و هيچ بَلاديده‌اى به خدا روى نمی‌آورد و نزد قبر حسين عليه السلام دعا نمی‌كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمی‌سازد، مگر اين كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده می‌كند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده می‌سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد! 📚 بحارالأنوار، ج ۱۰۱، ص ۴۶، ح ۵
🌴پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): 🔥اَلْمَعِدَةُ بَيْتُ كُلِّ دَاءٍ وَ اَلْحِمْيَةُ رَأْسُ كُلِّ دَوَاءٍ ... (بحار الأنوار، ج۵۹، ص۲۹۰) 🔥معده خانه‌ی‌ همه‌ی دردهاست و پرهيز رأس هر دارویی است... دروازه‌ی خانه‌ی دردها: دروازه‌ی خانه‌ی دردها، دهان است؛ بهداشت دهان و دندان و زبان، ابتدای سلامتی است. 🍏سرآغاز درمان دردهای بدن 1. از چوب مسواک سنتی برای مسواک کردن استفاده کنید (از خمیر دندان شیمیایی و مسواک پلاستیکی بپرهیزید) 2. غذا خوردن را با «بسم الله الرحمن الرحیم» کامل شروع کنید 3. غذا را با نمک طبیعی و معدنی شروع کنید 4. غذا را با آرامش میل کنید (بدون استرس و بدون بگو مگو) 5. غذا را خوب بجوید (تا چهل بار). 6. در غذا خوردن عجله نکنید که بر سر سفره نشستن از عمر انسان حساب نمی‌شود. 7. قبل از سیری کامل، دست از غذا خوردن بکشید! 8. غذا را با نمک طبیعی به پایان برسانید 9. غذا را با «الحمدلله رب العالمین» کامل، تمام کنید! 10. به غذای دیگران چشم ندوزید! 11. غذای حلال و پاک بخورید! 12. در خوردن و آشامیدن اسراف و زیاده روی نکنید! 13. تا گرسنه نشدید، غذا نخورید! 14. کاسه‌ی غذا را خوب تمیز کنید و ریزه های نان و غذا را جمع کرده و میل کنید! (ثوابش به اندازه‌ی آزاد کردن برده است) 15. غذا را از یک طرف بشقاب بخورید (از وسط بشقاب و در هم و برهم نخورید) 16. از طرف دسته‌ی لیوان و از جای شکسته‌ی ظرف، آب و غذا نخورید! 17. دستهای خود را قبل از غذا و بعد از غذا بشویید (قبل از غذا دستان خود را با دستمال خشک نکنید! ولی بعد از غذا اشکال ندارد که دستهای خود را خشگ کنید) 18. از غذایی که اکراه دارید، نخورید! به دیگران هم اجبار و اکراه نکنید! 19. تا حد ممکن از غذای افراد بی نماز و فاسق نخورید! 20. تا حد ممکن غذا را در دیگ سنگی و یا سفالی پخت کنید! 21. از روغنهای تراریخته و نفتی بپرهیزید! 22. از خوردن مرغ (چه هورمونی و چه طبیعی) بپرهیزید! 23 از قند و شکر سفید که از ریشه‌ی چغندر تهیه شده، بپرهیزید! 24. دهان و دندان خود را با نمک طبیعی بشویید! 25. در دستشویی مسواک نزنید! 26. از قرار دادن چوب مسواک و حوله در دستشویی بپرهیزید! 27. تا بدنتان تحمل بیماری را دارد، از رفتن به طبیب و انجام درمان بپرهیزید تا بدن به طور طبیعی، به درمان خود بپردازد! 28. قبل از بیماری، از خوردن داروی سرخود بپرهیزید! 29. تا حد ممکن از داروهای شیمیایی بپرهیزید و خودتان را با داروهای طبیعی درمان کنید! 30. از خوردن هر گونه مایعات خصوصاً نوشابه‌های گازدار در وسط غذا و مدتی بعد از غذا بپرهیزید! 31. بعد از غذا مدتی دراز بکشید! 32. به هنگام کار کردن و اشتغال به سایر امور، غذا نخورید! 33. به طور نشسته غذا بخورید و به هنگام راه رفتن از تغذیه بپرهیزید! 34. از غذاهای کارخونه‌ایی و کنسروی، بپرهیزید! 35. از خوردن غذاهای فریز شده و بستنی‌ها بپرهیزید! 36. از خوردن آب یخ و حتی آب سرد بپرهیزید! 37. از خوردن غذای مانده، بپرهیزید! 38. از چند بار داغ کردن غذا بپرهیزید! 39. از فوت کردن در غذا و از خوردن غذای داغ، بپرهیزید! 40. قبل از خواب، به دستشویی بروید! 41. خوردن غذا در دو وعده باید باشد (صبح و شام) (ناهار یعنی: غذا نه!) 42. بعد از نماز صبح، لقمه‌ایی نان میل کنید! 42. از درمان با عسل و حجامت غافل نگردید! 43. از خوردن سبزی غافل نگردید! إن شاء الله بیمار نمی شوید! إن شاء الله گذرتون به دوا و درمان شیمیایی نمی افته! إن شاء الله گرفتار طب هاریسونی نمی‌شوید! إن شاء الله گرفتار پروتکلهای یهود نمی‌شوید! اگر خدای نکرده بیمار شدید، از خوردن غذای سنگین بپرهیزید! اگر خدای نکرده بیمار شدید، به اندازه ی کافی استراحت کنید! اگر بیمار شدید، تا سه روز از خانه خارج نشوید! جلوی عرق کردن و عطسه کردن و سرفه کردن را نگیرید! برای درمان خود،صدقه دهید! برای شفای بیماری خود و دیگران دعا کنید! (مخصوصا استغفار) به عیادت همدیگر بروید؛ ولی مدت عیادت را کوتاه کنید! و فاصله‌ی حدود یک متر را رعایت کنید! و اما طبیب: 1. طبیب باید برای رضای خدا درمان کند و تا حد ممکن از گرفتن هزینه های سرسام‌آور بپرهیزد (درمانش برای رضای خدا باشد نه برای تجارت) 2. طبیب باید برای درمان بیمارش تلاش نماید و اگر بیماری را تشخیص نداد، از تجویز بی‌خود دارو بپرهیزد. ☘️بدانید: درد از خداست و درمان هم از خداست و دارو و درمان و طبیب وسیله هستند... 🍏إن شاء الله همیشه سالم و سلامت باشید۰
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif چند نکته در ارتباط با مبطلات نماز https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif بستن چشمها در نماز مانع شرعی ندارد (و نماز را باطل نمی‌کند)، گر چه مکروه است. https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif مالیدن دستها به صورت بعد از قنوت در حال نماز کراهت دارد، ولی نماز را باطل نمی‌کند. https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif برای مکلف، اظهار حسد و کینه و دشمنی با دیگران جایز نیست، ولی این امور باعث بطلان نماز نمی‌شود. ۱۱. شک‌هایی که نماز را باطل می‌کند، مانند شک در رکعتهای نماز دو رکعتی یا سه رکعتی. شکیات نماز شکیات نماز ۲۳ قسم است: الف) ۸ قسم شکهای باطل. ب) ۶ قسم شکهایی که نباید به آن اعتنا کرد. ج) ۹ قسم شکهای صحیح. الف) شکهایی که نماز را باطل می‌کند: ۱. شک در رکعتهای نماز دو رکعتی، مانند نماز صبح و نماز مسافر. ۲. شک در رکعتهای نماز ۳ رکعتی (مغرب). ۳. شک در نماز چهار رکعتی هرگاه یک طرف شک، یک باشد، مثل این که شک کند یک رکعت خوانده یا سه رکعت. ۴. شک در نماز چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجده‌ی دوم در حالی که یک طرف شک دو باشد، مانند شک دو و سه، قبل از اتمام دو سجده. ۵. شک بین دو و پنج یا بیشتر از پنج. ۶. شک بین سه و شش یا بیشتر از شش. ۷. شک بین چهار و شش یا بیشتر از شش. ۸. شک در عدد رکعتهای نماز که اصلاً نداند چند رکعت خوانده است. ب) شکهایی که اعتبار ندارد: شکهایی که نباید به آنها اعتنا کرد ۱. شک بعدازمحل، مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند. ۲. شک بعد از سلام. ۳. شک بعد از گذشتن وقت نماز. ۴. شک کثیر الشک یعنی کسی که زیاد شک می‌کند. ۵. شک امام و مأموم. ۶. شک در نمازهای مستحبی. توجه: https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر شخصی بعد از چند سال شک کند که نمازهایش صحیح بوده یا نه، به شک خود اعتنا نکند؛ (زیرا به شک بعد از عمل اعتنا نمی‌شود). https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کثیرالشک باید بنابر انجام کاری بگذارد که در آن شک کرده است، مگر آن که موجب بطلان نماز شود که در این صورت بنابر عدم انجام آن می‌گذارد، بدون این که در این مورد فرقی بین رکعتها و افعال و اقوال نماز باشد (مثلاً اگر شک کند سجده یا رکوع به جا آورده یا نه، بنا بگذارد که به جا آورده است، هر چند از محل آن نگذشته است، اما اگر شک کند نماز صبح را دو رکعت خوانده یا سه رکعت بنا بگذارد که دو رکعت خوانده است). https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif شک در اقوال و افعال نافله همان حکم شک در اقوال و افعال نماز فریضه را دارد یعنی اگر از محل آن تجاوز نکرده است به آن اعتنا می‌شود و اگر از محل انجام آن تجاوز کرده است به آن اعتنا نمی‌شود (مثلاً اگر شک در حمد یا رکوع کند، چنانچه از محل آن نگذشته است باید به جا آورد و اگر از محل آن گذشته است اعتنا نکند). ج) شکهایی صحیح شک‌ در عدد رکعت‌های نمازهای چهار رکعتی در ۹ صورت صحیح است: ۱. شک میان دو و سه بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۲. شک میان دو و چهار بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۳. شک میان دو و سه و چهار بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۴. شک میان چهار و پنج بعد از سر برداشتن از سجده‌ی دوم. ۵. شک میان سه و چهار در هر جای نماز. ۶. شک میان چهار و پنج در حال ایستاده. ۷. شک میان سه و پنج در حال ایستاده. ۸. شک میان سه و چهار و پنج در حال ایستاده. ۹. شک میان پنج و شش در حال ایستاده. https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دو نکته در ارتباط با شکیات نماز https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif تعداد رکعتهای نماز احتیاط (که برای شک در رکعتهای نماز به جا آورده می‌شود) به تعداد کمبود احتمالی در نماز است، بنابراین در شک بین دو و چهار، دو رکعت نماز احتیاط، واجب است، و در شک بین سه و چهار، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته واجب است. https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر کلمه‌یی از ذکرهای نماز یا آیات قرآنی یا دعاهای قنوت، سهواً غلط خوانده شود سجده‌ی سهو واجب نیست.
علامه حکیمی در خصوص استاد خود مینویسند: عالم ربّانی و مُتَأَلِّهِ قرآنی، حضرت شیخ مجتبی قزوینی خراسانی (م:1346ش)،درباره تلاوت قرآن دو دستور بسیار مهم داشت که برای خوانندگان جوان این نوشتار بیان و تحریر می‌شود: 1ـ «تلاوت فجری». 2ـ «تلاوت عقلی». درباره «تلاوت فجری» می فرمود: خواندن قرآن کریم در پایان سحر و به هنگام طلوع فجر تأثیری خاص دارد که هرکس برآن مواظبت کند به آن آثار می‌رسد. در این باره نظر به اشارات آیه 78 سوره «اسراء» داشت (إِنَّ قرآنَ الفَجر کانَ مَشهُوداً). آن بزرگوار می‌فرمود: اینکه خداوند می‌فرمایند: قرآن فجر مشهود و محسوس است و دیده می‌شود، به درستی برای من روشن نبود و حقیقت آیه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. از این‌رو، برآن شدم که سحرگاهان قرآن بخوانم و آن را تا طلوع فجر ادامه دهم. پس از مدتی حقایقی از آیات برمن آشکار شد که تحمل آن دشوار و خارج از طاقت من بود. دریافتم که معنای آیه این است که تلاوت قرآن کریم، در سحر و هنگام طلوع فجر موجب آن می‌شود که حقایق آیات برای انسان مکشوف و محسوس گردد. از این‌رو، آن بزرگوار به شاگردان و دوستداران معارف قرآنی به عنوان دستورالعمل، توصیه می‌فرمودند که: «بعد از تهجد و نماز شب، قرآن تلاوت کنید و سعی کنید آن‌را تا طلوع فجر ادامه دهید.» آثاری از یافته‌های خویش باز می‌گفت که باید قدر دانست و از اسرار روحانی شبها و سحرها غافل نبود؛ و یک روز این مصرع را خواند: هر شب، شب قدر است اگر قدر بدانی. درباره «تلاوت عقلی» می‌فرمود: خواندن قرآن و آیات قرآن باید با صبر و توجّه و تأمّل باشد. نباید قرآن را باشتاب بخوانیم (چنانکه در احادیث نیز آمده است)، حتی می‌فرمود: یک آیه را ده بار بخوانید، بارها بخوانید، حتی ده روز، یک ماه… و در معانی آن خوب دقت کنید تا به حقایق آن برسید تا آیه در وجود شما جا باز کند، روح شما را تکان دهد و شما را بسازد؛ یعنی، تا مرحله فهم درست و دقیق آن و عمل به آن بالا روید و روحتان روحی قرآنی شود. تلاوت باید، «تلاوت عقلی» باشد (نه فقط «تلاوت لفظی»)؛ یعنی، با صرف زمان و کمال توجّه و تدبّر و تعقّل راستین در معانی حقایق آیات آسمانی… https://chat.whatsapp.com/LxL4b6nQ0hF887MeRgwzHt
🔴 عظمت معنوی حضرت آیت الله خامنه ای از زبان مرحوم حاج اقا دولابی ره در جلسه آخری که مرحوم میرزا اسماعیل با آیت الله خامنه‌ای دیدار داشتند پیرامون مسائل زیادی صحبت کرده بودند. منتهی آقای مرتضی نبوی به بنده می فرمودند کاری که تا به حال مرحوم دولابی نکرده بود و کسی هم ندیده بود، این بود که در جلسه آخر هنگامی که به رهبر نزدیک شدند دست آقا را گرفتند و بوسیدند و این خیلی عجیب بود. چون ایشان نه مریدباز و مریددار بودند و نه کسی بودند که تواضع بی جایی انجام دهند. اما دست رهبر معظم انقلاب را بوسیدند و فرمودند: "ایشان خیلی نورانی هستند." مرحوم دولابی حتی به خود بنده می فرمودند که سرعت ایشان (رهبر معظم انقلاب) در نور گرفتن بسیار بالاست و خیلی سریع و لحظه به لحظه به نورانیت شان افزوده می شود و حتی در مسائل سیاسی نیز ایشان اینچنین هستند گفتند: "با این وصف بنده لایق و از ایشان سراغ ندارم." این تعبیر را مرحوم نیز در مسائل عرفانی برای ایشان به کار می برند. می فرمودند: "ایشان(رهبر معظم انقلاب) یک مجموعه نوری است که با سرعت بر نورانیتشان افزوده میشود و خداوند متعال در این راه افاضات زیادی به ایشان دارند" و حتی در جریانات نخست وزیری و پیش از رهبری آقا هنگامی که در مسایل سیاسی عده ای ایشان را اذیت می کردند مرحوم دولابی می فرمودند: "اگر ایشان(آیت الله خامنه ای) را دیدید بگویید نگران نباشید. اینها برای آن است که شما آبدیده تر شوید و تمام این برنامه ها فقط برای تعالی شخص شما است." مرحوم دولابی می فرمود: "امام خمینی مظهر بود و آیت الله خامنه ای مظهر ." خداوند متعال به امام نعمت ها را یکجا داد و امام هم این نعمت ها را برای استقرار نظام جمهوری اسلامی مصرف کردند. ولی نعمت ها به حضرت آقا را خدا تدریجی به ایشان می دهد و در هر مرحله ای متناسب با شرایط، خدا نعمت هایی را به ایشان می دهد یعنی شرایط آن نعمت ها را خود آقا فراهم می کنند. منبع:کتاب اوج سجود به نقل از مرحوم استاد پرورش 🌻
11.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍یکی از کاروان های اهل سنت برای زیارت اربعین ▪️از این دست خبرها در رسانه ها دست بدست نمی‌شود ولی خبرهای منفی و اختلافی بارها و بارها ضریب می‌خورد تا هرچه بیشتر دیده شود.... مخصوصا افرادی فی قلوبهم مرض دارند بیشتر دامن به اختلاف می زنند از خدا می خواهیم یا هدایت شوند و گرنه ریشه کن ان شاالله.......
اخوت: ❌ تحلیل ٤٩ سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کنگره عظیم جهانی اربعین 🔹شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند‌، در کوفه بودند‌، در بصره بودند‌، در اهواز بودند‌، در قم بودند‌، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزاء متشتت در جریان بود. 🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه‌ این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته‌ اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه‌ این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه‌ اعضاء فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🔹همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر‌، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره‌ جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه(ع). 🔹این کنگره‌ جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🔹بنابراین مسئله‌ اربعین یک مسئله‌ مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره‌ بین‌المللی‌ و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز‌، سرزمین شهدا‌، مزار کشته‌شدگان راه خدا‌، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه‌ هدی(ع) به ما ارائه دادند. 📚 سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی(ع)/ مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ @Roshangari_basirat
🕌*ثواب عجیب پیاده روی اربعین*🕌 🌺امام صادق ع میفرمایند: ۴۰۰۰ فرشته در اطراف قبرامام حسين ع بوده كه جملگى ژوليده و محزونند و تا روز قيامت بر آنجناب میگريند. هيچ زائرى به زيارت آن حضرت نمیرود مگر آنكه اين فرشتگان به استقبالش میروند، و هيچکس با قبر آن حضرت وداع نكرد مگر آنكه اين فرشتگان او را مشايعت میكنند، و مريض نمیشود مگر آنكه عیادتش میكنند، و نمی ميرد مگر آنكه ايشان بر جنازه اش نماز خوانده و از خدا برایش طلب آمرزش میكنند. 📗کافی ج ۴،ص۵۸۱کامل الزیارات،ص۱۱۹ ✅چرا باید هر سال به پیاده روی اربعین بریم؟ 🔷 اول اینکه ما باید نگاهمون رو به این پیاده روی تغییر بدیم. 🌎 پیاده روی اربعین یه مسافرت تفریحی نیست، بلکه یه تجمع بزرگ از دوست داران اباعبدالله هست برای "نمایش قدرت جهانی شیعه" و هرچقدر این همایش بزرگ، باشکوه تر برگزار بشه، اقتدار_شیعه و قدرتش بیشتر خواهد شد و دل های بیشتری به سمت حقیقت جذب میشه. ✅ نکته بعد اینکه همونطور که انسان هفته ای چند بار حموم میره و یا خونش رو جارو میکنه، لازمه که انسان مومن، هر سال با سختی های پیاده روی اربعین روح خودش رو جلا بده. این حرف خنده داریه که کسی بگه من یه ماه پیش حموم رفتم کافیه دیگه! چرا اصرار میکنید که بازم برم؟! حالا بعضیا میگن یه بار رفتی اربعین کافیه! پولش رو بده به فقرا! ⭕️ نه عزیز من. هر چیزی جای خودش رو داره. کسی نمیگه من یه بار رفتم حموم از این به بعد هزینه صابون و شامپو رو بدم به فقرا! ضمن اینکه اگه آدم بخواد به فقرا کمک کنه باید یه لطافت روحی داشته باشه و ازخودگذشتگی رو یاد گرفته باشه 🌷 و چه جایی بهتر از اربعین برای تمرین عملی از خودگذشتگی؟ اونجایی که میبینی طرف تمام زندگیش رو برداشته آورده برای پذیرایی از زائرین حسین علیه السلام 🌷 اونجایی که روی پات می افته و کفشات رو تمیز میکنه و تو آب میشی از خجالت... 🌺 پیاده روی اربعین زیبا ترین تمرین بزرگ شدن هست... آیا هیچ انسان عاقلی این هدیه بزرگ الهی رو به خاطر تفکرات بچگانه رها میکنه؟ ✅ و اینکه بیشترین زائرین اباعبدالله همون فقرایی هستن که برخی ها برای فریب مردم دم از کمک بهشون میزنند... و در آخر اینکه طبق روایات از نشانه های مومن اینه که هر سال اربعین بره کربلا.... 🌷 ان شالله امسال همگی کربلایی خواهیم شد..
🚩 درسی از زیارت قبر سیدالشهدا (علیه‌السلام) 🔻 امام باقر عليه‌السلام: اِنّ الحُسَيْنَ صاحِبَ كَربَلا قُتِلَ مَظْلوما، مَكروبا عَطْشانا، لَهفانا فآلَى اللّه ُعَزَّوَجلّ عَلى نَفْسِهِ اَن لا ياتيَهُ لَهفانٌ و لا مَكروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لاعَطشانٌ و لا مَنْ بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَيْنِ بنِ عَلىٍّ عليه السلام اِلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه ُ كُرْبَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنـْبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا يا اُولـِى الاَبْصار 🏴 حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب‌تشنه و مصيب‌زده به شهادت رسيد. پس خداوند به ذات خود قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه‌اى و هيچ بَلاديده‌اى به خدا روى نمی‌آورد و نزد قبر حسين عليه السلام دعا نمی‌كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمی‌سازد، مگر اين كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده می‌كند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده می‌سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد! 📚 بحارالأنوار، ج ۱۰۱، ص ۴۶، ح ۵