الإمامُ عليٌّ عليه السلام : إذا حَضَرَت بَلِيَّةٌ فاجعَلُوا أموالَكُم دونَ أنفسِكُم ، و إذا نَزَلَت نازلةٌ فاجعَلُوا أنفسَكُم دونَ دِينِكُم ، و اعلَمُوا أنَّ الهالِكَ مَن هَلَكَ دِينُهُ ، و الحَريبَ مَن حُرِبَ دِينُهُ .
امام على عليه السلام : چون بلايى [براى جانتان ]فرا رسد مالهاى خود را سپر جانهايتان كنيد و چون حادثه اى [براى دينتان ]پيش آيد جانهايتان را فداى دينتان كنيد و بدانيد كه هلاك گشته كسى است كه دينش هلاك شده باشد و غارت شده كسى است كه دينش به غارت رفته باشد .
📢 حمله اوباش به دو امام جماعت مسجد/ گلایه از مامور نیروی انتظامی
🔻حجت الاسلام بوستانی امام جماعت مسجد متحدالمومنین قم، از روحانیون مضروب این حادثه:
🔹روز دوشنبه هنگام برگشت از مسجد، با صحنه ای باور نکردنی روبه شدم، حجت الاسلام حیدری امام جماعت مسجد کوچه رهبر را دیدم که با تلفن همراه صحبت می کرد، بنده هم داخل خودرو بودم دست بلند کرده و سلام کرد، ناگهان دو جوان بدون علت با لوله آهنی به وی حمله ور شده به سر و صورتش کوبیدند و مورد ضرب و شتم قرار دادند که گویا بیهوش شد، اما دست بردار نبودند همچنان بر بدن وی ضربه می زدند، وقتی چشمشان به من افتاد که عمامه دارم به ماشین من حمله ور شدند و تمام شیشه های ماشین را خورد کردند.
🔹پایین آمدم تا جلویشان را بگیرم که من را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند و از ناحیه دست مجروح ساختند و به زمین افتادم و تنهابا پا از خودم دفاع می کردم که تمام پاهایم کبود شده اند، هدفی هم جز کشتن نداشتند، با داد و فریادی که کردم وقتی مردم آمدند فرار کردند و وارد یک خانه در همان کوچه شدند.
🔹متاسفانه اورژانس و نیروی انتظامی با ۴۰دقیقه تاخیر رسیدند و جای بسی تأسف از مامور نیروی انتظامی است که وقتی گفتم در داخل خانه پنهان شده اند با بی تفاوتی در جوابم گفت، اجازه بده گزارشم را تکمیل کنم بعد می روم و دستگیرشان می کنم. ولی هیچ اقدامی نکرد، اگر همان موقع به منزلی که پنهان شده بودند مراجعه می کرد می توانست دستگیرشان کند، اما متأسفانه تا الان هیچ اتفاقی برای دستگیری آنان انجام نشده است.
بنده از ناحیه دست مجروح شده ام و تمام بدنم کبود است و حجت الاسلام حیدری در بیمارستان بستری است که امروز باید عمل جراحی شود.
@ismcir
*تقدیر رهبر معظم انقلاب از یادداشت اخیر کیهان*
یادداشت اخیر روزنامه کیهان در خصوص تقابل جریان غربگرا با انقلاب اسلامی مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
*ستون یادداشت ۱۲ اسفندماه روزنامه کیهان، تحلیلی از دکتر محمدهادی صحرایی با عنوان "کدخدا و دلیل نگرانی غربزدهها" منتشر کرد که نگاهی تحلیلی تمدنی به تقابل میان جریان غربگرا و انقلاب اسلامی داشت.*
ظاهرا رهبر معظم انقلاب پس از تورق روزنامه و مطالعه یادداشت مذکور با تقدیر از نگارش این متن، از تحلیل نویسنده یادداشت تقدیر کردند. دفتر رهبر انقلاب در تماس با مدیران روزنامه کیهان نظر معظمله در این خصوص را به اطلاع رساند.
*متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:*
... آنها دلهایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمیکنند، و چشمانی دارند که با آنها نمیبینند، و گوشهایی دارند که با آنها نمیشنوند ... آنها همان غافلماندگانند. (بخشی از آیه ۱۷۹سوره اعراف)
گرچه دنیا عرصه تاختوتاز فضای مجازی شده ولی در جهان واقعیگویی تمام تاریخ، با دور تند و متراکم برایمان تکرار میشود و درس و عبرت را با هم به اهلش میدهد. انگار در حال گذار از داستانهای مکتوب به داستانها ملحوظیم و از دنیای نوشتار به دنیای دیداری رسیدهایم و بهجای سفارش به خواندن تاریخ و شنیدن داستانهای عبرتآموز باید به دیدن پیرامون توصیه کنیم. ببینید و عبرت بگیرید. ببینید و درس بیاموزید. اکنون دنیا آموزشگاه عملی بزرگی است که میتوان هر مورد و مطلب مورد نظر خود را در عرصه و عیان یا گوشه و کنار آن دید و به مطالعه نشست و آغاز و انجام هر تصمیم و اقدامی را کوتاهتر از آنچه که داستانهای تاریخ میگویند، دید. مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ.
شرط آنچه در گزیده قبلی گفته شد داشتن چشم و گوش بینا و شنوا و مهمتر از اینها عقل سلیم و نفس متینی است که بتواند بر جنود جهل و تعصب پیروز شود و بیعِناد و کِناد و لِجاج، قضاوت کند وگرنه کافران و مشرکان و بتپرستان هم چشم و گوش داشته و دارند و هم عقل و هوش ولی توانایی استفاده صحیح از آن را نداشته و ندارند . با گِل و چوب و سنگ و با دستان خود بت میساختند و خود را بنده آن میکردند و آن را میپرستیدند. ناتوانایی را لمس میکردند ولی باور نمیکردند. گویند مردی از بنیامیه در بستر مرگ میگریست. ابوجهل که به عیادتش رفته بود گفت که اینگریه برای چیست؟ اگر از مرگ میترسی از آنگریزی نیست. او گفتگریهام از این است که میترسم پس از مرگم مردم «عزّی»۱ را نپرستند.۲
مغضوبین و ضالّینی که در قرآن نکوهیده شدهاند نیز از این منظر از گروه اول خیلی فاصله ندارند. کتاب خدا را تحریف کرده و مقدسش مینامند. گرفتار دور و تسلسل و تذبذبند و جواب عاقلانه از ما میخواهند! خودشان تجسم ستم و ستیهندگیاند و اسلام را به خشونت متهم میکنند . نژادپرستتر از آنها فقط شیطان است و از ما آزاداندیشی میطلبند. افراطی را از نام آنها گرفتهاند و اینها به دیگران نسبت میدهند. در طول تاریخ، بدترین و بیرحمانهترین جنایات و نسلکشیها متعلق به آنهاست و از مسلمانان بد میگویند. هنوز یکی از پربینندهترین و بهترین فیلمها «غرب وحشی» است و به اعراب جاهلی میخندند.
توحش را باید در فیلم«دار و دستههای نیویورکی» دید و این کذابان، به عراق و افغانستان نسبت میدهند. به گواه ویل دورانت مصادف با دوران ابنسینا و ابوریحان ما، در بازارهای جزیره بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، گوشت انسان را کنار گوشت گاو و گوسفند و خوک، در بازارها به قناره میزدند.۳
اینها که گفته شد بهخاطر شناساندن فرهنگ غرب نیست، بهخاطر اثبات جهالت و حقارت غربپرستانی است که خود را در همه حال، گربه لوس و ملوس کدخدا و ملکه میدانند. شناساندن غرب نیاز به ذکاوت زیادی ندارد؛ مرور اجمالی جنگها گویای روحیه خشن کسانی است که در جنگ و جنگافروزی رکورد دارند و جنگ اول و دوم جهانی میوه تمدن آنهاست. کاری که کانادا با کودکان سرخپوست؛ و اروپا با بوسنی؛ و کلینتون با دیویدیان؛ و آمریکا با ویتنام کرد و فرانسه و آلمان در نبرد حیرتآور «وردن» با هم کردند، نمونههای کوچکی از روحیه دوزخی و شرور غربی است که امروزه با رژ و کراوات پوشیده شده است.
همانگونه که ما به کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه آیتالله مرعشی نجفی که رحمت خدا بر او افتخار میکنیم، فرانسه مهد تمدن و مهد اودکلن، به موزه ۱۸ هزار جمجمهای پاریس افتخار میکند و درباره آدمخواری آفریقا و آمازون فیلم میسازد. باز هم حرفی هست؟
گفتن از اصل و نسب و اثر تمدن غرب مثل برشمردن گناهان شیطان است که ممکن است وقتگیر، بیثواب و بیهوده هم باشد. آنچه دیدنی است را به سختی میتوان استدلال و اثبات کرد. درست مثل آدمهای غلط غربزده و غربپرست و رسانهایهای خودفروخته که اگر مرامشان مثل غربیها نباشد ولی بیشک منطق شان مطابق آنها
ست. با چین دشمناند نه به این دلیل که تاکنون هیچ رابطه استعماری با ما نداشته بلکه بهخاطر اینکه رقیب آمریکاست.
با روسیه دشمناند نه به این دلیل که بارها قطعنامههای آمریکا را علیه ایران وتو کرده است، به این دلیل که مقابل آمریکا ایستاده. برای ملکه غنج و ضعف میروند نه به این دلیل که ۹ میلیون ایرانی را در قحطی هلاک کرد، به این دلیل که نمکش را خوردهاند. رؤسای آمریکا را مثل پدر دوست دارند نه برای شیرینکاریهای «طولانی و بلند و نادیده ناگرفتنی» بایدن و امثالش، بهخاطر آنکه از آنجا نان میخورند. بعد منتقدان خود را متعصب میدانند.
گاو سعودی را نمیبینند که کودکان یمنی را زیر پا، پاره پاره میکند همان گونه که جنایت ناو وینسنس را به یاد ندارند و زرده و سردشت وحلبچه را نمیشناسند . از صبرا و شتیلا و نبل و الزهرا و کشتار اسپایکر و دختران مدرسه سیدالشهداء افغانستان و مسلمانان میانمار و شیخ زکزاکی و ... و هزاران هزار واقعه تلخ بیخبرند و برایشان مهم نیست. مهم کدخدا و ملکه است و کسانی که دور سفره آنهایند. از نظر آنها برخی جنایات خوب است و برخی بد. معیارهای دوگانهای دارند بدتر از فیفا. برای ورزشکاری که روی پیراهنش «سلام برحسین» نوشته باشد، ورزش از سیاست جداست ولی اگر روی نمایشگر استادیوم به روسیه بد بگویند و اوکراین را ناز کنند، انسانیت است . بیماری این بیوطنان بیریشه که برخی از آنها خود را بیناموس و بیغیرت معرفی کرده بودند این است که از مرض داشتن لذت میبرند.
دنبال افتخارات مردم ایراناند تا تحقیرش کنند. به دنبال حقاند تا تکذیبش کنند. به دنبال حقیقتند تا در آن تردید کنند. بهدنبال واقعیتاند تا لجنپراکنند. و در یک کلام دنبال سطل شیر میگردند. در مورد کسانی که بعد نجات نفتکش ایرانی از دست دزدان آمریکایی یا توقیف ناو ملکه در گوشه خلیج فارس توسط سپاه میگویند «که چه؟» جز «أفی قلوبهم مرضٌ» چه میتوان پرسید؟ یا برای کسی که به متلک از نبود «حرم در اوکراین» مینویسد جز دعا برای طلب شرف و ادب و عقل، برایش از خدا چه میتوان خواست؟ دیدن مستقیم جنگ روسیه و اوکراین، نیازی به ماهواره همسایه ندارد، گوش و چشم و عقلی میخواهد که به کار آید و حیایی که با یادآوری خیانت گذشته شرمگین شد. اینها به جای عبرت و فریاد بلند «غلط کردم» عادت به اتهامزنی دارند.
یادشان رفته در فتنه سبز ۸۸، قصد اُکراینیزه کردن ایران را داشتند و تحریمهای فلجکننده کاتسا و آیسا، دسته گل آنهاست. یادشان رفته سیاستشان را بر جوک «دنیای آینده دنیای موشکها نیست» پایهریزی کردند یا با بتنریزی در راکتورها قصد تحویل دست بسته مردم خود به کدخدا را داشتند. یادشان رفته با برجام مردم خود را تحقیر کردند و با حمایت و اجرای ۲۰۳۰ قصد تربیت دانشآموزان ایرانی برای سربازی آمریکا و انگلیس داشتند. و آب خوردن مردم را به تحریم وابستند و به قول شفاهی کری امید بستند و با FATF و سوئیفت بهدنبال قفل زدن به اقتصاد بودند و ... کلید همه این قفلها را به کدخدای نادرستی سپردند که غوغاساز و غوغازیست است و اکنون واهمه افول کدخدا و مرگ معبود خود دارند.
و اکنون که روسیه پس از اسقاط گلوبال هاوک، ناو انگلیسی و موشکباران عینالأسد، جرأت نه گفتن به ناتو و در سینه آمریکا رفتن را پیدا کرده و پس از ایران در حال اثبات مرگ کدخدا به عالم است، برخی زبونان سفله بهدنبال عقدهگشایی و لجنپراکنیاند و به جای شماتت بایدن نامتعادل و نفرین به ناتو و دعوت روسیه به خویشتنداری و کمک به مردم آواره، بهدنبال انتقام از ایران و انقلابند .
گویی ایران به روسیه سلاح فروخته یا اوکراین را ما خلع سلاح کردهایم. اصل ماجرا را نفهمیده و طبق آیه ابتدایی، از فهم صحیح عاجزند و خود را به هرنکبت و خفتی میآلایند تا حق نان و نمک کدخدا و ملکه را بجا آرند و حواس مردم را از این واقعیت پرت کنند که الگوی آنها در بیارتش و سپاه کردن ایران، آلمان و ژاپن بود و در خلع سلاح و وابسته کردن ما، اوکراین. اینها نمیدانند و نمیفهمند که «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیرُ الماکِرینَ» یعنی چه؟ یعنی فهمیده شود انقلاب اسلامی در شکست ابهت آمریکا الگو شده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- نام یکی از بتهای اعراب جاهلی
۲- تاریخ اسلام، آیتالله سبحانی، ص۱۴
۳- تاریخ تمدن ویل دورانت، جلد ۱، ص۱۱
هدایت شده از حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
ست. با چین دشمناند نه به این دلیل که تاکنون هیچ رابطه استعماری با ما نداشته بلکه بهخاطر اینکه رقیب آمریکاست.
با روسیه دشمناند نه به این دلیل که بارها قطعنامههای آمریکا را علیه ایران وتو کرده است، به این دلیل که مقابل آمریکا ایستاده. برای ملکه غنج و ضعف میروند نه به این دلیل که ۹ میلیون ایرانی را در قحطی هلاک کرد، به این دلیل که نمکش را خوردهاند. رؤسای آمریکا را مثل پدر دوست دارند نه برای شیرینکاریهای «طولانی و بلند و نادیده ناگرفتنی» بایدن و امثالش، بهخاطر آنکه از آنجا نان میخورند. بعد منتقدان خود را متعصب میدانند.
گاو سعودی را نمیبینند که کودکان یمنی را زیر پا، پاره پاره میکند همان گونه که جنایت ناو وینسنس را به یاد ندارند و زرده و سردشت وحلبچه را نمیشناسند . از صبرا و شتیلا و نبل و الزهرا و کشتار اسپایکر و دختران مدرسه سیدالشهداء افغانستان و مسلمانان میانمار و شیخ زکزاکی و ... و هزاران هزار واقعه تلخ بیخبرند و برایشان مهم نیست. مهم کدخدا و ملکه است و کسانی که دور سفره آنهایند. از نظر آنها برخی جنایات خوب است و برخی بد. معیارهای دوگانهای دارند بدتر از فیفا. برای ورزشکاری که روی پیراهنش «سلام برحسین» نوشته باشد، ورزش از سیاست جداست ولی اگر روی نمایشگر استادیوم به روسیه بد بگویند و اوکراین را ناز کنند، انسانیت است . بیماری این بیوطنان بیریشه که برخی از آنها خود را بیناموس و بیغیرت معرفی کرده بودند این است که از مرض داشتن لذت میبرند.
دنبال افتخارات مردم ایراناند تا تحقیرش کنند. به دنبال حقاند تا تکذیبش کنند. به دنبال حقیقتند تا در آن تردید کنند. بهدنبال واقعیتاند تا لجنپراکنند. و در یک کلام دنبال سطل شیر میگردند. در مورد کسانی که بعد نجات نفتکش ایرانی از دست دزدان آمریکایی یا توقیف ناو ملکه در گوشه خلیج فارس توسط سپاه میگویند «که چه؟» جز «أفی قلوبهم مرضٌ» چه میتوان پرسید؟ یا برای کسی که به متلک از نبود «حرم در اوکراین» مینویسد جز دعا برای طلب شرف و ادب و عقل، برایش از خدا چه میتوان خواست؟ دیدن مستقیم جنگ روسیه و اوکراین، نیازی به ماهواره همسایه ندارد، گوش و چشم و عقلی میخواهد که به کار آید و حیایی که با یادآوری خیانت گذشته شرمگین شد. اینها به جای عبرت و فریاد بلند «غلط کردم» عادت به اتهامزنی دارند.
یادشان رفته در فتنه سبز ۸۸، قصد اُکراینیزه کردن ایران را داشتند و تحریمهای فلجکننده کاتسا و آیسا، دسته گل آنهاست. یادشان رفته سیاستشان را بر جوک «دنیای آینده دنیای موشکها نیست» پایهریزی کردند یا با بتنریزی در راکتورها قصد تحویل دست بسته مردم خود به کدخدا را داشتند. یادشان رفته با برجام مردم خود را تحقیر کردند و با حمایت و اجرای ۲۰۳۰ قصد تربیت دانشآموزان ایرانی برای سربازی آمریکا و انگلیس داشتند. و آب خوردن مردم را به تحریم وابستند و به قول شفاهی کری امید بستند و با FATF و سوئیفت بهدنبال قفل زدن به اقتصاد بودند و ... کلید همه این قفلها را به کدخدای نادرستی سپردند که غوغاساز و غوغازیست است و اکنون واهمه افول کدخدا و مرگ معبود خود دارند.
و اکنون که روسیه پس از اسقاط گلوبال هاوک، ناو انگلیسی و موشکباران عینالأسد، جرأت نه گفتن به ناتو و در سینه آمریکا رفتن را پیدا کرده و پس از ایران در حال اثبات مرگ کدخدا به عالم است، برخی زبونان سفله بهدنبال عقدهگشایی و لجنپراکنیاند و به جای شماتت بایدن نامتعادل و نفرین به ناتو و دعوت روسیه به خویشتنداری و کمک به مردم آواره، بهدنبال انتقام از ایران و انقلابند .
گویی ایران به روسیه سلاح فروخته یا اوکراین را ما خلع سلاح کردهایم. اصل ماجرا را نفهمیده و طبق آیه ابتدایی، از فهم صحیح عاجزند و خود را به هرنکبت و خفتی میآلایند تا حق نان و نمک کدخدا و ملکه را بجا آرند و حواس مردم را از این واقعیت پرت کنند که الگوی آنها در بیارتش و سپاه کردن ایران، آلمان و ژاپن بود و در خلع سلاح و وابسته کردن ما، اوکراین. اینها نمیدانند و نمیفهمند که «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللهُ وَاللهُ خَیرُ الماکِرینَ» یعنی چه؟ یعنی فهمیده شود انقلاب اسلامی در شکست ابهت آمریکا الگو شده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- نام یکی از بتهای اعراب جاهلی
۲- تاریخ اسلام، آیتالله سبحانی، ص۱۴
۳- تاریخ تمدن ویل دورانت، جلد ۱، ص۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🎥 امپراتوری بریتانیا حریف این جوان ایرانی نبود!*
*🔺 رئیسعلی دلواری، مبارزی که در جنگ جهانی اول، در مقابل نیروهای ارتش انگلیس که بوشهر رو اشغال کرده بودند ایستاد و به یکی از نمادهای مقاومت ملت ایران تبدیل شد.*
*🔸 سرانجام رئیسعلی دلواری به آرزوی هر مبارز وطنپرستی، یعنی شهادت رسید. پیکرش هم بنا بر وصیتش، در جوار حرم علیبنابیطالب در وادیالسلام نجف عراق دفن شد.*
[9/4, 6:52 AM] محسن ربانی: ♻️ موعظه و نصیحت ماندگار امام حسن مجتبی علیه السلام
✍ جُناده می گوید در آخرین لحظات عمر امام حسن مجتبی (علیه السلام)، بر ایشان وارد شدم و گفتم:
«یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ عِظْنِی»؛ ای پسر پیغمبر، مرا موعظه ای کن؛ بگذارید توشه ای بگیرم. حضرت فرمود:
🌷 «یَا جُنَادَۀُ اسْتَعِدَّ لِسَفَرِكَ وَ حَصِّلْ زَادَكَ قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِک»؛ ای جناده آماده سفر آخرتت باش؛ زاد و توشه ات را قبل از آنکه عمرت به سر آید و بخواهی کوچ کنی، تهیه کن.
🌹«وَ اعْلَمْ أَنَّكَ تَطْلُبُ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُكَ». ای جناده، بدان که تو دنبال دنیا هستی، و مرگ به دنبال تو است.
🌺 وَلا تَحْمِلْ هَمَّ یَوْمِکَ الَّذی لَمْ یَأْتِ عَلی یَوْمِکَ الَّذی اَنْتَ فیهِ؛ ای جناده، غم و اندوه روزی که نیامده است را بر روزی که هستی میفکن.
🌷 وَاعْلَمْ اَنَّکَ لاتَکْسِبُ مِنَ الْمالِ شَیْئا فَوْقَ قُوْتِکَ اِلاّ کُنْتَ خازِنا لِغَیْرِکَ؛ ای جناده بدان که بیش از آنچه را که قُوت تو است که از آن بهره می گیری، هرچه از اموال دنیا جمع کنی خزینه دار دیگری هستی.
🌹وَاعْلَمْ اَنَّ فی حَلالِها حِسابٌ وَ فی حَرامِها عِقابٌ وَ فیِ الشُّبَهاتِ عِتابٌ؛ ای جناده، در حلال دنیا حساب است و در حرام دنیا عقاب است و در شبهاتش عتاب است.
🌺 فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَةِ اللّه ِ اِلی عِزِّ طاعَةِ اللّه.
پس از ذلّت معصیت خدا خارج شو و به عزّت طاعت الهی پناه ببر.
📚 بحارالأنوار، ج44، ص138.
[9/4, 6:52 AM] محسن ربانی: 🌺 امام حسن مجتبي(ع):
🌷 إِسْتَعِدَّ لِسَفَرِكَ وَ حَصِّلْ زادَكَ قَبْلَ حُلُول أَجَلِكَ.
🌹 براي سفرت، خود را آماده کن و توشة راهت را پيش از فرا رسيدن ساعت مرگ خود فراهم نما.
📗 منتهيالآمال، ج ١، ص ٢٣٣
هدایت شده از حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
[9/4, 6:52 AM] محسن ربانی: ♻️ موعظه و نصیحت ماندگار امام حسن مجتبی علیه السلام
✍ جُناده می گوید در آخرین لحظات عمر امام حسن مجتبی (علیه السلام)، بر ایشان وارد شدم و گفتم:
«یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ عِظْنِی»؛ ای پسر پیغمبر، مرا موعظه ای کن؛ بگذارید توشه ای بگیرم. حضرت فرمود:
🌷 «یَا جُنَادَۀُ اسْتَعِدَّ لِسَفَرِكَ وَ حَصِّلْ زَادَكَ قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِک»؛ ای جناده آماده سفر آخرتت باش؛ زاد و توشه ات را قبل از آنکه عمرت به سر آید و بخواهی کوچ کنی، تهیه کن.
🌹«وَ اعْلَمْ أَنَّكَ تَطْلُبُ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُكَ». ای جناده، بدان که تو دنبال دنیا هستی، و مرگ به دنبال تو است.
🌺 وَلا تَحْمِلْ هَمَّ یَوْمِکَ الَّذی لَمْ یَأْتِ عَلی یَوْمِکَ الَّذی اَنْتَ فیهِ؛ ای جناده، غم و اندوه روزی که نیامده است را بر روزی که هستی میفکن.
🌷 وَاعْلَمْ اَنَّکَ لاتَکْسِبُ مِنَ الْمالِ شَیْئا فَوْقَ قُوْتِکَ اِلاّ کُنْتَ خازِنا لِغَیْرِکَ؛ ای جناده بدان که بیش از آنچه را که قُوت تو است که از آن بهره می گیری، هرچه از اموال دنیا جمع کنی خزینه دار دیگری هستی.
🌹وَاعْلَمْ اَنَّ فی حَلالِها حِسابٌ وَ فی حَرامِها عِقابٌ وَ فیِ الشُّبَهاتِ عِتابٌ؛ ای جناده، در حلال دنیا حساب است و در حرام دنیا عقاب است و در شبهاتش عتاب است.
🌺 فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِیَةِ اللّه ِ اِلی عِزِّ طاعَةِ اللّه.
پس از ذلّت معصیت خدا خارج شو و به عزّت طاعت الهی پناه ببر.
📚 بحارالأنوار، ج44، ص138.
[9/4, 6:52 AM] محسن ربانی: 🌺 امام حسن مجتبي(ع):
🌷 إِسْتَعِدَّ لِسَفَرِكَ وَ حَصِّلْ زادَكَ قَبْلَ حُلُول أَجَلِكَ.
🌹 براي سفرت، خود را آماده کن و توشة راهت را پيش از فرا رسيدن ساعت مرگ خود فراهم نما.
📗 منتهيالآمال، ج ١، ص ٢٣٣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*این کلیپ واجبه منتشر بشه چون حقیقتیه که خود تحقیر هارو ساکت میکنه وحقیقتیه که روحیه و عزت نفس یه ملت رو بالامیبره و خیلیا نمیخوان این اتفاق تو کشور ما بیفته ولی خدا رو شکر افتاده حتماااا ببینید*
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش اول*
🔸تاکید بر مهم و با عظمت بودن مجمع جهانی اهل بیت و وابسته بودن این مرکز به اهل بیت علیهم السلام
🔹سنگین خواندن بار اعضای این مجمع با اشاره به روایت کونوا لنا زیناً
🔸بیان این مجمع به عنوان پایگاهی برای نشر معارف اهل بیت
🔹اشاره به افتخار پیروان اهل بیت بابت انجام مهمترین حرکت در مقابله با نظام استکباری و سلطه
🔸روایت ایستادگی شیعه در مقابل نظام سلطه و متوقف کردن اژدهای هفت سری که در همهی شئون زندگی کشورها و دولتها و ملتها به نحو ظالمانه شرکت میکرد
🔹خواندن ایستادگی در مقابله سلطه به عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و شیعه و الهام گیری از اهلبیت پیغمبر برای انجام این کار
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش دوم*
🔸یکی خواندن پرچم جمهوری اسلامی با پرچم ائمه و انبیاء
🔹اشاره به دو کلمه عدالت و معنویت به عنوان نوشته پرچم و طبیعی خواندن ایجاد عکس العمل از طرف دنیایی که رفتارش مبتنی بر زور، و فکرش مبتنی بر مادّیت است
🔸بیان مخالفت دنیا و تمدن مبتنی بر سلطه و استکبار با طرح مسئله عدالت و همچنین مخالفت دنیای مبتنی بر مادیّت با معنویت
🔹طبیعی و قهری دانستن معارضه و مقابلهی دنیای استکبار و دنیای سلطه با حرکت جمهوری
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش چهارم*
🔸تاکید بر عدم دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر و بیان اتهامزنیهای سلطه گران به ایران به خاطر عجز و ناتوانی آنها در جلوگیری از پیشرفتهای چشمگیر نظام اسلامی
🔹برشمردن سیاست پر رنگ کردن تفاوتها و خطوط فاصل غیرواقعی در دنیای اسلام به عنوان سیاست کنونی استکبار
🔸اشاره به سیاست شیطان بزرگ یعنی آمریکا برای تحریک و نقشهکشی برای جنگ شیعه و سنّی، عرب و عجم، شیعه با شیعه، و سنّی با سنّی در برخی از کشورها
🔹تاکید بر لزوم همبستگی و همافزایی میان پیروان اهل بیت
🔸بیان توانایی مقابله با معارضههای دشمنان جهان اسلام و عقب راندن استکبار با توجه به ظرفیتهای نرمافزاری و سختافزاری دنیای اسلام
🔹طرح مواردی همچون حقایق و معارف اسلامی، توکل به خدا، نگاه امیدوارانه به تاریخ، مسئله مهدویت به عنوان ظرفیت های نرمافزاری جهان اسلام و برجسته سازی بنبستهای فکری غرب و نظام لیبرال دموکراسی
🔸اشاره به قوی شدن مستکبران با استعمارگری و استفاده از منابع دنیای اسلام در زمینه سخت افزاری و تاکید بر امکان پیشرفت بسیار زیاد با توجه ظرفیتهای طبیعی دنیای اسلام
🔹دانستن عزم راسخ، شناخت دشمن، هدایتی همچون هدایت امام بزرگوار و کنار گذاشتن کمکاریها به عنوان راه هایی برای شکوفا شدن ظرفیتها
🔸الگو خواندن جمهوری اسلامی به عنوان یک واقعیت زنده برای نمایش امکان تاب آوری مقابل انواع دشمنیها و حملات
🔹روشن خواندن آینده دنیای اسلام و نقشآفرینی بزرگ مجموعه شیعه
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش سوم*
🔸تاکید بر قرار گرفتن آمریکا در رأس جبهه استکبار
🔹اشاره به آموزش امام خمینی (ره) به همه جوامع اسلامی برای کنار گذاشتن خطوط فاصل غیرحقیقی میان خود و مراقبت از یک خط فاصل یعنی مرزبندی دنیای اسلام با کفر و استکبار
🔸بیان مرزبندی دنیای اسلام با کفر و استکبار به عنوان دلیل حمایت از فلسطین از همان روزهای اول انقلاب اسلامی
🔹مطرح کردن ایستادگی امام با تمام وجود به پای مسئله فلسطین و ترسیم شدن جمهوری اسلامی به هندسه سیاسی امام خمینی (ره) و وفادار ماندن جمهوری اسلامی به این مسئله
🔸تاکید بر پایبندی مردم ایران به راهبرد امام یعنی نفی خطوط مذهبی، فرقه ای، نژادی به عنوان دلیل همدلی بینظیر میان ملتها در سراسر دنیای اسلام با ملت ایران و همچنین توجه به این راهبرد به عنوان دلیل اصلی دعوت همه کشورهای اسلامی به بیاعتنایی به مسائلی همچون «شیعه و سنی»، «عرب و عجم» و دیگر خطوط فاصل
🔹 تشویق ملتهای دیگر به ایستادگی در مقابل زورگوییها به عنوان علل عصبانیت نظام سلطه و دشمنی
🔸اشاره به خنثی کردن نقشههای جنایتکارانه آمریکا در کشورهای مختلف مانند داعش که باعث ایجاد تبلیغات متراکم ایرانهراسی و شیعههراسی، و متهم کردن ایران به دخالت در کشورهای دیگر شده است
هدایت شده از حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش اول*
🔸تاکید بر مهم و با عظمت بودن مجمع جهانی اهل بیت و وابسته بودن این مرکز به اهل بیت علیهم السلام
🔹سنگین خواندن بار اعضای این مجمع با اشاره به روایت کونوا لنا زیناً
🔸بیان این مجمع به عنوان پایگاهی برای نشر معارف اهل بیت
🔹اشاره به افتخار پیروان اهل بیت بابت انجام مهمترین حرکت در مقابله با نظام استکباری و سلطه
🔸روایت ایستادگی شیعه در مقابل نظام سلطه و متوقف کردن اژدهای هفت سری که در همهی شئون زندگی کشورها و دولتها و ملتها به نحو ظالمانه شرکت میکرد
🔹خواندن ایستادگی در مقابله سلطه به عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و شیعه و الهام گیری از اهلبیت پیغمبر برای انجام این کار
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش دوم*
🔸یکی خواندن پرچم جمهوری اسلامی با پرچم ائمه و انبیاء
🔹اشاره به دو کلمه عدالت و معنویت به عنوان نوشته پرچم و طبیعی خواندن ایجاد عکس العمل از طرف دنیایی که رفتارش مبتنی بر زور، و فکرش مبتنی بر مادّیت است
🔸بیان مخالفت دنیا و تمدن مبتنی بر سلطه و استکبار با طرح مسئله عدالت و همچنین مخالفت دنیای مبتنی بر مادیّت با معنویت
🔹طبیعی و قهری دانستن معارضه و مقابلهی دنیای استکبار و دنیای سلطه با حرکت جمهوری
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش چهارم*
🔸تاکید بر عدم دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر و بیان اتهامزنیهای سلطه گران به ایران به خاطر عجز و ناتوانی آنها در جلوگیری از پیشرفتهای چشمگیر نظام اسلامی
🔹برشمردن سیاست پر رنگ کردن تفاوتها و خطوط فاصل غیرواقعی در دنیای اسلام به عنوان سیاست کنونی استکبار
🔸اشاره به سیاست شیطان بزرگ یعنی آمریکا برای تحریک و نقشهکشی برای جنگ شیعه و سنّی، عرب و عجم، شیعه با شیعه، و سنّی با سنّی در برخی از کشورها
🔹تاکید بر لزوم همبستگی و همافزایی میان پیروان اهل بیت
🔸بیان توانایی مقابله با معارضههای دشمنان جهان اسلام و عقب راندن استکبار با توجه به ظرفیتهای نرمافزاری و سختافزاری دنیای اسلام
🔹طرح مواردی همچون حقایق و معارف اسلامی، توکل به خدا، نگاه امیدوارانه به تاریخ، مسئله مهدویت به عنوان ظرفیت های نرمافزاری جهان اسلام و برجسته سازی بنبستهای فکری غرب و نظام لیبرال دموکراسی
🔸اشاره به قوی شدن مستکبران با استعمارگری و استفاده از منابع دنیای اسلام در زمینه سخت افزاری و تاکید بر امکان پیشرفت بسیار زیاد با توجه ظرفیتهای طبیعی دنیای اسلام
🔹دانستن عزم راسخ، شناخت دشمن، هدایتی همچون هدایت امام بزرگوار و کنار گذاشتن کمکاریها به عنوان راه هایی برای شکوفا شدن ظرفیتها
🔸الگو خواندن جمهوری اسلامی به عنوان یک واقعیت زنده برای نمایش امکان تاب آوری مقابل انواع دشمنیها و حملات
🔹روشن خواندن آینده دنیای اسلام و نقشآفرینی بزرگ مجموعه شیعه
[9/5, 7:20 AM] محسن ربانی: 🔰 *محوریابی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام*
*بخش سوم*
🔸تاکید بر قرار گرفتن آمریکا در رأس جبهه استکبار
🔹اشاره به آموزش امام خمینی (ره) به همه جوامع اسلامی برای کنار گذاشتن خطوط فاصل غیرحقیقی میان خود و مراقبت از یک خط فاصل یعنی مرزبندی دنیای اسلام با کفر و استکبار
🔸بیان مرزبندی دنیای اسلام با کفر و استکبار به عنوان دلیل حمایت از فلسطین از همان روزهای اول انقلاب اسلامی
🔹مطرح کردن ایستادگی امام با تمام وجود به پای مسئله فلسطین و ترسیم شدن جمهوری اسلامی به هندسه سیاسی امام خمینی (ره) و وفادار ماندن جمهوری اسلامی به این مسئله
🔸تاکید بر پایبندی مردم ایران به راهبرد امام یعنی نفی خطوط مذهبی، فرقه ای، نژادی به عنوان دلیل همدلی بینظیر میان ملتها در سراسر دنیای اسلام با ملت ایران و همچنین توجه به این راهبرد به عنوان دلیل اصلی دعوت همه کشورهای اسلامی به بیاعتنایی به مسائلی همچون «شیعه و سنی»، «عرب و عجم» و دیگر خطوط فاصل
🔹 تشویق ملتهای دیگر به ایستادگی در مقابل زورگوییها به عنوان علل عصبانیت نظام سلطه و دشمنی
🔸اشاره به خنثی کردن نقشههای جنایتکارانه آمریکا در کشورهای مختلف مانند داعش که باعث ایجاد تبلیغات متراکم ایرانهراسی و شیعههراسی، و متهم کردن ایران به دخالت در کشورهای دیگر شده است
*🔹چالشهای حضور زنان در ورزشگاهها🔹*
1️⃣ قویا معتقدم جنجالهای کنونی، یک پازل طراحی شده توسط دشمن است که توسط جریان غربگرا در حال مدیریت و برخی نیروهای انقلابی بصورت ناخودآگاه دراجرای بعضی از قطعات آن هستند. توصیه میکنم نیروهای انقلابی کمی به کم و کیف حواشی آن دقت کنند تا به کُنه این پازل پی ببرند.
2️⃣ تغییر حکم و نظر مراجع و علما در احکام ثانویه موضوعی مسبوق به سابقه و امری طبیعی است، و عموما نظر مخالف آنان در رسانه ها برجسته میشود اما پس از تغییر شرایط و یا تامین نظرات آنان، حکم تغییر کرده مراجع در رسانه ها کمتر منعکس میگردد.
🔸 به عنوان مثال میتوان به حکم حرمت استفاده از تماس تصویری (در ابتدای آمدن رایتل به ایران) در 10 سال پیش اشاره نمود که جنجال زیادی در رسانه ها ایجاد نمود!
🔸 و یا حرمت اعزام زنان ورزشکار به مسابقات بین المللی در حدود 12 سال پیش!
🔸 و یا حکم حرمت شطرنج! که پس فتوای حضرت امام خمینی ره حتی باعث موضوع گیری برخی مراجع شد!
🔸 و دهها مثال دیگر اینچنینی (در احکام ثانویه) که در برهه ای مراجع نظرشان بر حرمت بوده و پس از مدتی که بر مبنای تغییر شرایط یا تامین نظرات علما، حکم و نظر مراجع تغییر نموده است.
الزاما حضور زنان در ورزشگاه حرمت ذاتی ندارد و جزو احکام اولیه دین مبین اسلام نیست؛ لذا باید بر اساس شرایط حاکم بر ورزشگاه و مسائل مرتبط با آن اظهار نظر کنیم. و نظر امروز رهبری و مراجع را جویا شویم. طبیعتا وقتی رهبری و مراجع در زمان کنونی هیچ گونه مخالفتی را ابراز ننموده اند میتوان استنباط نمود که با توجه به تغییر شرایط، نظر آنان تامین شده و دیگر مخالفتی ندارند.
3️⃣ احکام ثانویه تابع مصالح و مفاسد زمانی هستند؛ اکنون به خاطر علاقه و دلبستگی بخش قابل توجهی از مردم به فوتبال و از طرفی فشار بین المللی برای محرومیت فوتبال ایران، جو تبلیغاتی بسیار سنگینی علیه نظام به راه افتاده و مردم خواستار حل این مشکل 15 ساله هستند به گونه ای که هم ضوابط شرعی مراعات شده باشد و هم این موضوع باعث تخریب دولت انقلابی و رودرو شدن عموم مردم با حاکمیت نشود.
🔹نیروهای جریان انقلابی، همیشه باید مراقب دسیسه های هیبریدی دشمن باشند تا ناخودآگاه در پازل آنان در مقابل نظام قرار نگیرند. ما باید توانیم با شناخت دقیق عرصه و تحرکات جریان غربگرا در داخل و نیز برنامه ها و اهداف دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، با اظهار نظرات نسنجیده پازل آنان را تکمیل نکنیم.
🔻 قطعا موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها یک برنامه از پیش طراحی شده توسط دشمنان بوده است که در دولت انقلابی آقای رئیسی این برنامه در حال خنثی سازی است و نظام فارغ از هیاهوهای مجازی برخی افراد، در حال تکمیل برنامه ریزی عملیاتی خود در جهت خارج کردن کامل این ابزار فشار و عملیات روانی از دست دشمن میباشد.✍️ سید احمد رضوی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
https://chat.whatsapp.com/K8pOXbwgp4XIXZ9Criok6S
https://chat.whatsapp.com/C0m4FnuFv28CZ8GbdEOz3C
https://chat.whatsapp.com/Bez68CfCHQAHlbxAbg3dNJ
https://chat.whatsapp.com/BBdeWN809OfDrRMGkaCI5Z
https://chat.whatsapp.com/LBXjQiBZ3i61M1l6DySB06
🕌*ثواب عجیب پیاده روی اربعین*🕌
🌺امام صادق ع میفرمایند:
۴۰۰۰ فرشته در اطراف قبرامام حسين ع بوده كه جملگى ژوليده و محزونند و تا روز قيامت بر آنجناب میگريند.
هيچ زائرى به زيارت آن حضرت نمیرود مگر آنكه اين فرشتگان به استقبالش میروند، و هيچکس با قبر آن حضرت وداع نكرد مگر آنكه اين فرشتگان او را مشايعت میكنند، و مريض نمیشود مگر آنكه عیادتش میكنند، و نمی ميرد مگر آنكه ايشان بر جنازه اش نماز خوانده و از خدا برایش طلب آمرزش میكنند.
📗کافی ج ۴،ص۵۸۱کامل الزیارات،ص۱۱۹
✅چرا باید هر سال به پیاده روی اربعین بریم؟
🔷 اول اینکه ما باید نگاهمون رو به این پیاده روی تغییر بدیم.
🌎 پیاده روی اربعین یه مسافرت تفریحی نیست، بلکه یه تجمع بزرگ از دوست داران اباعبدالله هست برای "نمایش قدرت جهانی شیعه"
و هرچقدر این همایش بزرگ، باشکوه تر برگزار بشه، اقتدار_شیعه و قدرتش بیشتر خواهد شد و دل های بیشتری به سمت حقیقت جذب میشه.
✅ نکته بعد اینکه همونطور که انسان هفته ای چند بار حموم میره و یا خونش رو جارو میکنه، لازمه که انسان مومن، هر سال با سختی های پیاده روی اربعین روح خودش رو جلا بده.
این حرف خنده داریه که کسی بگه من یه ماه پیش حموم رفتم کافیه دیگه! چرا اصرار میکنید که بازم برم؟!
حالا بعضیا میگن یه بار رفتی اربعین کافیه! پولش رو بده به فقرا!
⭕️ نه عزیز من. هر چیزی جای خودش رو داره. کسی نمیگه من یه بار رفتم حموم از این به بعد هزینه صابون و شامپو رو بدم به فقرا!
ضمن اینکه اگه آدم بخواد به فقرا کمک کنه باید یه لطافت روحی داشته باشه و ازخودگذشتگی رو یاد گرفته باشه
🌷 و چه جایی بهتر از اربعین برای تمرین عملی از خودگذشتگی؟
اونجایی که میبینی طرف تمام زندگیش رو برداشته آورده برای پذیرایی از زائرین حسین علیه السلام
🌷 اونجایی که روی پات می افته و کفشات رو تمیز میکنه و تو آب میشی از خجالت...
🌺 پیاده روی اربعین زیبا ترین تمرین بزرگ شدن هست...
آیا هیچ انسان عاقلی این هدیه بزرگ الهی رو به خاطر تفکرات بچگانه رها میکنه؟
✅ و اینکه بیشترین زائرین اباعبدالله همون فقرایی هستن که برخی ها برای فریب مردم دم از کمک بهشون میزنند...
و در آخر اینکه طبق روایات از نشانه های مومن اینه که هر سال اربعین بره کربلا....
🌷 ان شالله امسال همگی
کربلایی خواهیم شد..
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif چند نکته در ارتباط با مبطلات نماز
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif بستن چشمها در نماز مانع شرعی ندارد (و نماز را باطل نمیکند)، گر چه مکروه است.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif مالیدن دستها به صورت بعد از قنوت در حال نماز کراهت دارد، ولی نماز را باطل نمیکند.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif برای مکلف، اظهار حسد و کینه و دشمنی با دیگران جایز نیست، ولی این امور باعث بطلان نماز نمیشود.
۱۱. شکهایی که نماز را باطل میکند، مانند شک در رکعتهای نماز دو رکعتی یا سه رکعتی.
شکیات نماز
شکیات نماز ۲۳ قسم است:
الف) ۸ قسم شکهای باطل.
ب) ۶ قسم شکهایی که نباید به آن اعتنا کرد.
ج) ۹ قسم شکهای صحیح.
الف) شکهایی که نماز را باطل میکند:
۱. شک در رکعتهای نماز دو رکعتی، مانند نماز صبح و نماز مسافر.
۲. شک در رکعتهای نماز ۳ رکعتی (مغرب).
۳. شک در نماز چهار رکعتی هرگاه یک طرف شک، یک باشد، مثل این که شک کند یک رکعت خوانده یا سه رکعت.
۴. شک در نماز چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجدهی دوم در حالی که یک طرف شک دو باشد، مانند شک دو و سه، قبل از اتمام دو سجده.
۵. شک بین دو و پنج یا بیشتر از پنج.
۶. شک بین سه و شش یا بیشتر از شش.
۷. شک بین چهار و شش یا بیشتر از شش.
۸. شک در عدد رکعتهای نماز که اصلاً نداند چند رکعت خوانده است.
ب) شکهایی که اعتبار ندارد:
شکهایی که نباید به آنها اعتنا کرد
۱. شک بعدازمحل، مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند.
۲. شک بعد از سلام.
۳. شک بعد از گذشتن وقت نماز.
۴. شک کثیر الشک یعنی کسی که زیاد شک میکند.
۵. شک امام و مأموم.
۶. شک در نمازهای مستحبی.
توجه:
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر شخصی بعد از چند سال شک کند که نمازهایش صحیح بوده یا نه، به شک خود اعتنا نکند؛ (زیرا به شک بعد از عمل اعتنا نمیشود).
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کثیرالشک باید بنابر انجام کاری بگذارد که در آن شک کرده است، مگر آن که موجب بطلان نماز شود که در این صورت بنابر عدم انجام آن میگذارد، بدون این که در این مورد فرقی بین رکعتها و افعال و اقوال نماز باشد (مثلاً اگر شک کند سجده یا رکوع به جا آورده یا نه، بنا بگذارد که به جا آورده است، هر چند از محل آن نگذشته است، اما اگر شک کند نماز صبح را دو رکعت خوانده یا سه رکعت بنا بگذارد که دو رکعت خوانده است).
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif شک در اقوال و افعال نافله همان حکم شک در اقوال و افعال نماز فریضه را دارد یعنی اگر از محل آن تجاوز نکرده است به آن اعتنا میشود و اگر از محل انجام آن تجاوز کرده است به آن اعتنا نمیشود (مثلاً اگر شک در حمد یا رکوع کند، چنانچه از محل آن نگذشته است باید به جا آورد و اگر از محل آن گذشته است اعتنا نکند).
ج) شکهایی صحیح
شک در عدد رکعتهای نمازهای چهار رکعتی در ۹ صورت صحیح است:
۱. شک میان دو و سه بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۲. شک میان دو و چهار بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۳. شک میان دو و سه و چهار بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۴. شک میان چهار و پنج بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۵. شک میان سه و چهار در هر جای نماز.
۶. شک میان چهار و پنج در حال ایستاده.
۷. شک میان سه و پنج در حال ایستاده.
۸. شک میان سه و چهار و پنج در حال ایستاده.
۹. شک میان پنج و شش در حال ایستاده.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دو نکته در ارتباط با شکیات نماز
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif تعداد رکعتهای نماز احتیاط (که برای شک در رکعتهای نماز به جا آورده میشود) به تعداد کمبود احتمالی در نماز است، بنابراین در شک بین دو و چهار، دو رکعت نماز احتیاط، واجب است، و در شک بین سه و چهار، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته واجب است.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر کلمهیی از ذکرهای نماز یا آیات قرآنی یا دعاهای قنوت، سهواً غلط خوانده شود سجدهی سهو واجب نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*مجری👈از نتانیاهو می پرسد : سه کشور را نام ببرید که از آنها می ترسی👉پاسخ را از خودش بشنوید
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ،
پیشنهاد می کنم، بچههای خودتان واقوامتان را بفرستید طلبه بشوند تاحسرت این همه به دلتان نماند!
و همه این چیزهایی که به حاج
غلامی میدهید همه رالیست کن وتوی گروه بگذار وبروزندگی ایشان را ببین! وبرای مردم تو ضیح بده!
ولی بدان بیشتر ین شهیدرا طلبه ها دادن اماررا برو مطالعه کن، مستضعف ترین مردم طلبه های درس خوان وپژوهشگرند! تحت تعقیب صهیونیست ها طلبه ها هستند، بیشتر ین شکنجه ها را طلبه ها درزمان شاه دیدند حداقل خاطرات هادی غفاری را بخوان، ایت الله سعید ی که شاه خائن حلقومش رابرید بخوان، تهران رفتید با گوزه عبرت سری بزنید وببینید چقدر طلبه واخوند و اشخاص پیرو اسلام وعلما پاهاشان توی اب جوش سوخت، ناخن های آنها کشیده شد، توی یکظرف اب میدادن وغذا و همان برای توالت شد بخوانید، بفهمید، علاقه قبل انقلاب اسلامی چه بود، امکانات مردم چه بود، وبعد ازانقلاب چه تحولاتی خوب انجام شده.
از پیرمردها جویا شوید ضبط کنید و پخش کنید. دنیا تمام میشود پدران ما رفتند ماهم می رویم نام نیک از خود به جای بگزارید از شهوت ودنیا طلبی دوری کنید.
یک طلبه مثل امام خمینی رحمه الله علیه جهان را تغییردا وافتخار همه آزادگان جهان پیروی از اوست به غیر از غربزده های فاسد ودنیا طلب، امام خامنه ای است که ایران را به قدرتمندترین کشور جهان تبديل کرد، بوعلی سینا طلبه بود، شیخ بهایی، زکریای راضی، خواجه نصیر الدين طوسی اولین رصدخانه را ساخت واکثر شخصیت های تاثیر گزار وخدوم اخوند بودهاند وازهمه بیشتر کار وتلاش می کردند .
بگفته بعضی از روشنفکران هیچ قرارداد استعماری را رو حانیت متعهد وعامل به اسلام امضاء نکرد، بلی خیلی کم افراد ی هستند که از لباس سوء استفاده کردند درزمان ایه الله بروجردی به ایشان گفتند طلبه ای دزدی کرده ایشان فرمودن نفرمائید این کلام را، دزدی لباس طلبه ای را پوشیده است
بعد ان استاد روشنفکر ادامه می دهدو لی مارو شنفکران خیلی اشتباه وچقد ر خیانت کردیم به کشورووو..
هرچیزی را نفرستید الان بیشتر آشغال پخش می کنندتوی انترنت با حاج آقای غلامی اول مطرح کنید بعد پخش کنید.
خیلی کم هستند افرادی که مطلبی را پخش کنند که باعث عاقبت بخیری وهدایت مردم شود، مطلبی راپخش کنند که مطالعه کرده باشند، منافقین ازامریکا واسرائیل پول می گیرند ومشغول پخش شایعات، کوبیدن حزبالله و مؤمنین هستند وخداوند مهرذلت واوارگی رابر پیشانی اینهانصب کرده است.
هر که گریزد زخراجات ما
بارکش غول بیابان شود
شما ومن فردای قیامت برای هرکدام از این مطالب باید پاسخگو باشیم ودر دنيا هم باعث بد بختی خواهد شد مگر برای صدام نشد، دستگاه پهلوی نشد اعمال وگفتارشان باعث بد
بختی دنیا واخرت نشد.
از مکافات عمل غافل نشو
گندم از گندم بروید جو زجو.
خلاصه ای ازبیوگرافی خودم را تقدیم می کنم :
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
خلاصه ای از بیوگرافی اينجانب، محسن ربانی به شرح ذیل است :
1.نماینده حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی)
2.رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین
3. معاون فرهنگی مجمع جهانی اهلبیت (علیهم السلام)
4.معاون بینالملل حوزه های علمیه خارج ازکشور
5. رئیس مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق
6.نماینده در آمریکای لاتین و مسئولیت مراکز مختلف در خارج از کشور
7.مسئول آموزش مرکز آموزش زبان اسپانیایی درقم( که از آن مؤسسه مراکز بسیاری ازکشور استاد گرفته وموسسه تاسیس نموده اند
ومشکلات ارتباط با کشورهای اسپانیايي زبان را اعم ازاقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی وگردشگری گری خودرا حل نمودهاند، مثل اسپانیا،
آرژانتین، برزیل، کلمبیا و 20 کشور دیگر)
8.تاسیس کانال های مختلف تلویزیونی و رادیویی اسپانیایی زبان در داخل وخارج ازکشور
که باکمک آنان بسیاری مسلمان شده اند.
9.چاپ وترجمه 400 عنوان کتاب به زبان اسپانیایی.
10.تربیت جمع زیادی از طلاب کشورهای آمریکای لاتین مثل آقای شیخ سهیل اسعد که در کانال 2 تلویزیون برنامه اجرا میکندویک برند جهانی است.
امام جماعت پر جمعيت ترین مسجد 14 معصوم علیهم السلام قم
برای اینکه با بخشی از فعالیتها آشنا شوید فیلم جهان شهری ها که در همه کانال ها پخش شده را از اینترنت تماشا کنید.
در مستند پیک راستان شرحی از بیوگرافی اينجانب و خانواده به تصویر کشیده شده است که می توانید از تلویبیون کانال افق تماشا کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انشاالله مسئولین، پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی را برای زائران اربعین حسینی بعمل آورند
🚩 درسی از زیارت قبر سیدالشهدا (علیهالسلام)
🔻 امام باقر عليهالسلام:
اِنّ الحُسَيْنَ صاحِبَ كَربَلا قُتِلَ مَظْلوما، مَكروبا عَطْشانا، لَهفانا فآلَى اللّه ُعَزَّوَجلّ عَلى نَفْسِهِ اَن لا ياتيَهُ لَهفانٌ و لا مَكروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لاعَطشانٌ و لا مَنْ بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَيْنِ بنِ عَلىٍّ عليه السلام اِلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه ُ كُرْبَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنـْبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا يا اُولـِى الاَبْصار
🏴 حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لبتشنه و مصيبزده به شهادت رسيد.
پس خداوند به ذات خود قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنهاى و هيچ بَلاديدهاى به خدا روى نمیآورد و نزد قبر حسين عليه السلام دعا نمیكند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمیسازد، مگر اين كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده میكند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده میسازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد!
📚 بحارالأنوار، ج ۱۰۱، ص ۴۶، ح ۵
#مبانی_طب_اسلامی
#سلامتی_دهان_دندان
🌴پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):
🔥اَلْمَعِدَةُ بَيْتُ كُلِّ دَاءٍ وَ اَلْحِمْيَةُ رَأْسُ كُلِّ دَوَاءٍ ... (بحار الأنوار، ج۵۹، ص۲۹۰)
🔥معده خانهی همهی دردهاست و پرهيز رأس هر دارویی است...
دروازهی خانهی دردها:
دروازهی خانهی دردها، دهان است؛ بهداشت دهان و دندان و زبان، ابتدای سلامتی است.
🍏سرآغاز درمان دردهای بدن
1. از چوب مسواک سنتی برای مسواک کردن استفاده کنید (از خمیر دندان شیمیایی و مسواک پلاستیکی بپرهیزید)
2. غذا خوردن را با «بسم الله الرحمن الرحیم» کامل شروع کنید
3. غذا را با نمک طبیعی و معدنی شروع کنید
4. غذا را با آرامش میل کنید (بدون استرس و بدون بگو مگو)
5. غذا را خوب بجوید (تا چهل بار).
6. در غذا خوردن عجله نکنید که بر سر سفره نشستن از عمر انسان حساب نمیشود.
7. قبل از سیری کامل، دست از غذا خوردن بکشید!
8. غذا را با نمک طبیعی به پایان برسانید
9. غذا را با «الحمدلله رب العالمین» کامل، تمام کنید!
10. به غذای دیگران چشم ندوزید!
11. غذای حلال و پاک بخورید!
12. در خوردن و آشامیدن اسراف و زیاده روی نکنید!
13. تا گرسنه نشدید، غذا نخورید!
14. کاسهی غذا را خوب تمیز کنید و ریزه های نان و غذا را جمع کرده و میل کنید! (ثوابش به اندازهی آزاد کردن برده است)
15. غذا را از یک طرف بشقاب بخورید (از وسط بشقاب و در هم و برهم نخورید)
16. از طرف دستهی لیوان و از جای شکستهی ظرف، آب و غذا نخورید!
17. دستهای خود را قبل از غذا و بعد از غذا بشویید (قبل از غذا دستان خود را با دستمال خشک نکنید! ولی بعد از غذا اشکال ندارد که دستهای خود را خشگ کنید)
18. از غذایی که اکراه دارید، نخورید! به دیگران هم اجبار و اکراه نکنید!
19. تا حد ممکن از غذای افراد بی نماز و فاسق نخورید!
20. تا حد ممکن غذا را در دیگ سنگی و یا سفالی پخت کنید!
21. از روغنهای تراریخته و نفتی بپرهیزید!
22. از خوردن مرغ (چه هورمونی و چه طبیعی) بپرهیزید!
23 از قند و شکر سفید که از ریشهی چغندر تهیه شده، بپرهیزید!
24. دهان و دندان خود را با نمک طبیعی بشویید!
25. در دستشویی مسواک نزنید!
26. از قرار دادن چوب مسواک و حوله در دستشویی بپرهیزید!
27. تا بدنتان تحمل بیماری را دارد، از رفتن به طبیب و انجام درمان بپرهیزید تا بدن به طور طبیعی، به درمان خود بپردازد!
28. قبل از بیماری، از خوردن داروی سرخود بپرهیزید!
29. تا حد ممکن از داروهای شیمیایی بپرهیزید و خودتان را با داروهای طبیعی درمان کنید!
30. از خوردن هر گونه مایعات خصوصاً نوشابههای گازدار در وسط غذا و مدتی بعد از غذا بپرهیزید!
31. بعد از غذا مدتی دراز بکشید!
32. به هنگام کار کردن و اشتغال به سایر امور، غذا نخورید!
33. به طور نشسته غذا بخورید و به هنگام راه رفتن از تغذیه بپرهیزید!
34. از غذاهای کارخونهایی و کنسروی، بپرهیزید!
35. از خوردن غذاهای فریز شده و بستنیها بپرهیزید!
36. از خوردن آب یخ و حتی آب سرد بپرهیزید!
37. از خوردن غذای مانده، بپرهیزید!
38. از چند بار داغ کردن غذا بپرهیزید!
39. از فوت کردن در غذا و از خوردن غذای داغ، بپرهیزید!
40. قبل از خواب، به دستشویی بروید!
41. خوردن غذا در دو وعده باید باشد (صبح و شام) (ناهار یعنی: غذا نه!)
42. بعد از نماز صبح، لقمهایی نان میل کنید!
42. از درمان با عسل و حجامت غافل نگردید!
43. از خوردن سبزی غافل نگردید!
إن شاء الله بیمار نمی شوید!
إن شاء الله گذرتون به دوا و درمان شیمیایی نمی افته!
إن شاء الله گرفتار طب هاریسونی نمیشوید!
إن شاء الله گرفتار پروتکلهای یهود نمیشوید!
اگر خدای نکرده بیمار شدید، از خوردن غذای سنگین بپرهیزید!
اگر خدای نکرده بیمار شدید، به اندازه ی کافی استراحت کنید!
اگر بیمار شدید، تا سه روز از خانه خارج نشوید!
جلوی عرق کردن و عطسه کردن و سرفه کردن را نگیرید!
برای درمان خود،صدقه دهید!
برای شفای بیماری خود و دیگران دعا کنید! (مخصوصا استغفار)
به عیادت همدیگر بروید؛ ولی مدت عیادت را کوتاه کنید! و فاصلهی حدود یک متر را رعایت کنید!
و اما طبیب:
1. طبیب باید برای رضای خدا درمان کند و تا حد ممکن از گرفتن هزینه های سرسامآور بپرهیزد (درمانش برای رضای خدا باشد نه برای تجارت)
2. طبیب باید برای درمان بیمارش تلاش نماید و اگر بیماری را تشخیص نداد، از تجویز بیخود دارو بپرهیزد.
☘️بدانید: درد از خداست و درمان هم از خداست و دارو و درمان و طبیب وسیله هستند...
🍏إن شاء الله همیشه سالم و سلامت باشید۰
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif چند نکته در ارتباط با مبطلات نماز
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif بستن چشمها در نماز مانع شرعی ندارد (و نماز را باطل نمیکند)، گر چه مکروه است.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif مالیدن دستها به صورت بعد از قنوت در حال نماز کراهت دارد، ولی نماز را باطل نمیکند.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif برای مکلف، اظهار حسد و کینه و دشمنی با دیگران جایز نیست، ولی این امور باعث بطلان نماز نمیشود.
۱۱. شکهایی که نماز را باطل میکند، مانند شک در رکعتهای نماز دو رکعتی یا سه رکعتی.
شکیات نماز
شکیات نماز ۲۳ قسم است:
الف) ۸ قسم شکهای باطل.
ب) ۶ قسم شکهایی که نباید به آن اعتنا کرد.
ج) ۹ قسم شکهای صحیح.
الف) شکهایی که نماز را باطل میکند:
۱. شک در رکعتهای نماز دو رکعتی، مانند نماز صبح و نماز مسافر.
۲. شک در رکعتهای نماز ۳ رکعتی (مغرب).
۳. شک در نماز چهار رکعتی هرگاه یک طرف شک، یک باشد، مثل این که شک کند یک رکعت خوانده یا سه رکعت.
۴. شک در نماز چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجدهی دوم در حالی که یک طرف شک دو باشد، مانند شک دو و سه، قبل از اتمام دو سجده.
۵. شک بین دو و پنج یا بیشتر از پنج.
۶. شک بین سه و شش یا بیشتر از شش.
۷. شک بین چهار و شش یا بیشتر از شش.
۸. شک در عدد رکعتهای نماز که اصلاً نداند چند رکعت خوانده است.
ب) شکهایی که اعتبار ندارد:
شکهایی که نباید به آنها اعتنا کرد
۱. شک بعدازمحل، مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند.
۲. شک بعد از سلام.
۳. شک بعد از گذشتن وقت نماز.
۴. شک کثیر الشک یعنی کسی که زیاد شک میکند.
۵. شک امام و مأموم.
۶. شک در نمازهای مستحبی.
توجه:
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر شخصی بعد از چند سال شک کند که نمازهایش صحیح بوده یا نه، به شک خود اعتنا نکند؛ (زیرا به شک بعد از عمل اعتنا نمیشود).
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کثیرالشک باید بنابر انجام کاری بگذارد که در آن شک کرده است، مگر آن که موجب بطلان نماز شود که در این صورت بنابر عدم انجام آن میگذارد، بدون این که در این مورد فرقی بین رکعتها و افعال و اقوال نماز باشد (مثلاً اگر شک کند سجده یا رکوع به جا آورده یا نه، بنا بگذارد که به جا آورده است، هر چند از محل آن نگذشته است، اما اگر شک کند نماز صبح را دو رکعت خوانده یا سه رکعت بنا بگذارد که دو رکعت خوانده است).
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif شک در اقوال و افعال نافله همان حکم شک در اقوال و افعال نماز فریضه را دارد یعنی اگر از محل آن تجاوز نکرده است به آن اعتنا میشود و اگر از محل انجام آن تجاوز کرده است به آن اعتنا نمیشود (مثلاً اگر شک در حمد یا رکوع کند، چنانچه از محل آن نگذشته است باید به جا آورد و اگر از محل آن گذشته است اعتنا نکند).
ج) شکهایی صحیح
شک در عدد رکعتهای نمازهای چهار رکعتی در ۹ صورت صحیح است:
۱. شک میان دو و سه بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۲. شک میان دو و چهار بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۳. شک میان دو و سه و چهار بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۴. شک میان چهار و پنج بعد از سر برداشتن از سجدهی دوم.
۵. شک میان سه و چهار در هر جای نماز.
۶. شک میان چهار و پنج در حال ایستاده.
۷. شک میان سه و پنج در حال ایستاده.
۸. شک میان سه و چهار و پنج در حال ایستاده.
۹. شک میان پنج و شش در حال ایستاده.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دو نکته در ارتباط با شکیات نماز
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif تعداد رکعتهای نماز احتیاط (که برای شک در رکعتهای نماز به جا آورده میشود) به تعداد کمبود احتمالی در نماز است، بنابراین در شک بین دو و چهار، دو رکعت نماز احتیاط، واجب است، و در شک بین سه و چهار، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته واجب است.
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر کلمهیی از ذکرهای نماز یا آیات قرآنی یا دعاهای قنوت، سهواً غلط خوانده شود سجدهی سهو واجب نیست.
علامه حکیمی در خصوص استاد خود مینویسند: عالم ربّانی و مُتَأَلِّهِ قرآنی، حضرت شیخ مجتبی قزوینی خراسانی (م:1346ش)،درباره تلاوت قرآن دو دستور بسیار مهم داشت که برای خوانندگان جوان این نوشتار بیان و تحریر میشود: 1ـ «تلاوت فجری». 2ـ «تلاوت عقلی». درباره «تلاوت فجری» می فرمود: خواندن قرآن کریم در پایان سحر و به هنگام طلوع فجر تأثیری خاص دارد که هرکس برآن مواظبت کند به آن آثار میرسد. در این باره نظر به اشارات آیه 78 سوره «اسراء» داشت (إِنَّ قرآنَ الفَجر کانَ مَشهُوداً). آن بزرگوار میفرمود: اینکه خداوند میفرمایند: قرآن فجر مشهود و محسوس است و دیده میشود، به درستی برای من روشن نبود و حقیقت آیه در هالهای از ابهام قرار داشت. از اینرو، برآن شدم که سحرگاهان قرآن بخوانم و آن را تا طلوع فجر ادامه دهم. پس از مدتی حقایقی از آیات برمن آشکار شد که تحمل آن دشوار و خارج از طاقت من بود. دریافتم که معنای آیه این است که تلاوت قرآن کریم، در سحر و هنگام طلوع فجر موجب آن میشود که حقایق آیات برای انسان مکشوف و محسوس گردد. از اینرو، آن بزرگوار به شاگردان و دوستداران معارف قرآنی به عنوان دستورالعمل، توصیه میفرمودند که: «بعد از تهجد و نماز شب، قرآن تلاوت کنید و سعی کنید آنرا تا طلوع فجر ادامه دهید.» آثاری از یافتههای خویش باز میگفت که باید قدر دانست و از اسرار روحانی شبها و سحرها غافل نبود؛ و یک روز این مصرع را خواند: هر شب، شب قدر است اگر قدر بدانی. درباره «تلاوت عقلی» میفرمود: خواندن قرآن و آیات قرآن باید با صبر و توجّه و تأمّل باشد. نباید قرآن را باشتاب بخوانیم (چنانکه در احادیث نیز آمده است)، حتی میفرمود: یک آیه را ده بار بخوانید، بارها بخوانید، حتی ده روز، یک ماه… و در معانی آن خوب دقت کنید تا به حقایق آن برسید تا آیه در وجود شما جا باز کند، روح شما را تکان دهد و شما را بسازد؛ یعنی، تا مرحله فهم درست و دقیق آن و عمل به آن بالا روید و روحتان روحی قرآنی شود. تلاوت باید، «تلاوت عقلی» باشد (نه فقط «تلاوت لفظی»)؛ یعنی، با صرف زمان و کمال توجّه و تدبّر و تعقّل راستین در معانی حقایق آیات آسمانی… https://chat.whatsapp.com/LxL4b6nQ0hF887MeRgwzHt #علامه_مجتبی_قزوینی