eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
300 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
6.7هزار ویدیو
68 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضد اعدام ترین جمله تاریخ در قرآن 🔺آیا اعدام خلاف کرامت انسان است؟ ⛔️ اگر قصاص نباشد چه اتفاقی میفتد؟ 🎤 سخنان جالب استاد رحیم پور ازغدی در مورد قصاص و اعدام مجرمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍درس خارج فقیه شجاع برای حکم محاربه 🔸آیت الله عباس کعبی اخیراً در جلسه درس خارج خود به بررسی فقهی محاربه وحکم افساد فی الارض پرداخت. 🔻وی با اشاره به تعاریف حق الله و حق الناس گفت: حق‌الناس ۲ بعد عمومی و خصوصی دارد و نسبت به جرائم حق الناس عمومی حتی اگر شاکی وجود نداشته باشد، استیفاء و رسیدگی به آن از وظایف نظام اسلامی است. 🔸نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام نسبت به امنیت و آرامش جامعه اهتمام ویژه ای دارد، ابراز کرد: اسلام برای دفاع عمومی جامعه در مقابل دشمنان بیرونی جهاد را تشریع کرده و در مقابل اخلالگران به امنیت و آرامش جامعه مجازات هایی از جمله مجازات محاربه را در نظر گرفته است. 🔸وی افزود: محاربه و افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ مشخص است و تعریف دارد و آنچه که بایستی برای قاضی ملاک باشد، قانون مجازات اسلامی است نه بحث‌های فقهی؛ اگر چه قانون مجازات اسلامی براساس بحث های فقهی است. 🔸آیت الله کعبی با اشاره به حکم محاربه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ تصریح کرد: حکم محاربه شامل کسانی است که ارعاب و تخریب اموال عمومی را انجام می دهند و با اعمالشان امنیت جامعه را مختل می‌کنند؛ -این اقدامات- حتی اگر منجر به قتل هم نشوند اما به نفس اینکه امنیت و آرامش را مختل کنند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس بترسانند نیز شامل این حکم می‌شوند. 🔸عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از امام پنجم(ع) و تصریح قانون مجازات ادامه داد: اغتشاشاتی که منجر به اخلال در امنیت عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی شود حتی اگر منجر به کشتن فردی هم نگردد؛ تصمیم و حکم نهایی با قاضی، حاکم شرع و نظام اسلامی است که می توانند حکم اعدام را بر او جاری کنند. 🔸وی خاطرنشان کرد: براساس روایت امام پنجم(ع) حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست. 🔸نماینده مجلس خبرگان رهبری حکم محارب را شرعاً و قانوناً اعدام برشمرد و اذعان کرد: حکم کسانی که در جامعه قمه کشی می کنند، در اتوبان شیشه ماشین‌ها را می شکنند، خیابان را به آتش می کشند، قطعاً حکم محارب است و روایت به صراحت بر اعدام چنین افرادی صحه می گذارد. 🔺جدای از اینکه اقدام آیت‌الله کعبی در بیان همه‌فهم، قانونی و عقلانی "محاربه" از مصادیق جهاد تبیین است اما نباید از شجاعت مثال‌زدنی آیت‌الله کعبی نیز تغافل کنیم. 🔺شجاعتی که از لوازم بروز بصیرت در خواص است و با همین خصیصه است که می‌توان در وقت لازم و علیرغم همه فشارها اما از مردم و اسلام و انقلاب دفاع کرد. 🔺توضیح مفهوم محاربه در درس خارج از سوی آیت‌الله کعبی در حالی است که فضای ذهنی جامعه در فضای مجازی به این توضیح نیاز دارد و انتظار بود که این عضو بصیر مجلس خبرگان رهبری؛ در اقامه استدلال برای مردم تنها نباشد و شاهد برپایی دروس دیگری نیز با پیوست رسانه‌ای در موضوعات مرتبط با مسایل روز کشور باشیم. ✍بعد از حرفهای غلط آقای مقتدایی درباره احکام محارب قوه قضائیه، چندین نفر از بزرگان حوزه مجبور به دفاع از حکم محاربه شدند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مصاحبه با روحانیون مضروب حادثه دیروز 🔸حال عمومی هر چهار روحانی که دیروز در قم با ساچمه‌ تفگ بادی مضروب شدند خوب گزارش شده است. -------------- ☑️اولین نفر از قم با خبر شوید اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇 💢 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
📍درس خارج فقیه شجاع برای حکم محاربه 🔸آیت الله عباس کعبی اخیراً در جلسه درس خارج خود به بررسی فقهی محاربه وحکم افساد فی الارض پرداخت. 🔻وی با اشاره به تعاریف حق الله و حق الناس گفت: حق‌الناس ۲ بعد عمومی و خصوصی دارد و نسبت به جرائم حق الناس عمومی حتی اگر شاکی وجود نداشته باشد، استیفاء و رسیدگی به آن از وظایف نظام اسلامی است. 🔸نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام نسبت به امنیت و آرامش جامعه اهتمام ویژه ای دارد، ابراز کرد: اسلام برای دفاع عمومی جامعه در مقابل دشمنان بیرونی جهاد را تشریع کرده و در مقابل اخلالگران به امنیت و آرامش جامعه مجازات هایی از جمله مجازات محاربه را در نظر گرفته است. 🔸وی افزود: محاربه و افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ مشخص است و تعریف دارد و آنچه که بایستی برای قاضی ملاک باشد، قانون مجازات اسلامی است نه بحث‌های فقهی؛ اگر چه قانون مجازات اسلامی براساس بحث های فقهی است. 🔸آیت الله کعبی با اشاره به حکم محاربه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ تصریح کرد: حکم محاربه شامل کسانی است که ارعاب و تخریب اموال عمومی را انجام می دهند و با اعمالشان امنیت جامعه را مختل می‌کنند؛ -این اقدامات- حتی اگر منجر به قتل هم نشوند اما به نفس اینکه امنیت و آرامش را مختل کنند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس بترسانند نیز شامل این حکم می‌شوند. 🔸عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از امام پنجم(ع) و تصریح قانون مجازات ادامه داد: اغتشاشاتی که منجر به اخلال در امنیت عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی شود حتی اگر منجر به کشتن فردی هم نگردد؛ تصمیم و حکم نهایی با قاضی، حاکم شرع و نظام اسلامی است که می توانند حکم اعدام را بر او جاری کنند. 🔸وی خاطرنشان کرد: براساس روایت امام پنجم(ع) حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست. 🔸نماینده مجلس خبرگان رهبری حکم محارب را شرعاً و قانوناً اعدام برشمرد و اذعان کرد: حکم کسانی که در جامعه قمه کشی می کنند، در اتوبان شیشه ماشین‌ها را می شکنند، خیابان را به آتش می کشند، قطعاً حکم محارب است و روایت به صراحت بر اعدام چنین افرادی صحه می گذارد. 🔺جدای از اینکه اقدام آیت‌الله کعبی در بیان همه‌فهم، قانونی و عقلانی "محاربه" از مصادیق جهاد تبیین است اما نباید از شجاعت مثال‌زدنی آیت‌الله کعبی نیز تغافل کنیم. 🔺شجاعتی که از لوازم بروز بصیرت در خواص است و با همین خصیصه است که می‌توان در وقت لازم و علیرغم همه فشارها اما از مردم و اسلام و انقلاب دفاع کرد. 🔺توضیح مفهوم محاربه در درس خارج از سوی آیت‌الله کعبی در حالی است که فضای ذهنی جامعه در فضای مجازی به این توضیح نیاز دارد و انتظار بود که این عضو بصیر مجلس خبرگان رهبری؛ در اقامه استدلال برای مردم تنها نباشد و شاهد برپایی دروس دیگری نیز با پیوست رسانه‌ای در موضوعات مرتبط با مسایل روز کشور باشیم. ✍بعد از حرفهای غلط آقای مقتدایی درباره احکام محارب قوه قضائیه، چندین نفر از بزرگان حوزه مجبور به دفاع از حکم محاربه شدند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
پرواز مشکوک هواپیمای ترابری جمهوری آذربایجان به اردن دلایل این پرواز ناگهانی همچنان نامعلوم است وستانیوز
🔴 سیستم بیمار یارو تا تونسته علیه مملکت دروغ‌پراکنی کرده، بعد میگن اقای دایی جزو گزینه‌های مربی‌گری تیم ملیه! شماها غلط می‌کنید این یارو رو جزو گزینه ها حساب کنید، مگر مملکت شهر هرته که هر ننه قمری با امنیت و اعصاب این مردم بازی کنه و هیچکس به روی خودش نیاره! پوریا فاضل (بدون مرز) 🔴 👇 @bidariymelat
مداحی آنلاین - غریب - حجت الاسلام عالی.mp3
3.21M
🏴 ♨️غریب ... 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🥀 ♨️ @Maddahionlin 👈
🌹امام على علیه السلام فرمودند: ♦️هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى‏ بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را به خاك ماليده و از مكر او در امان مى‏ ماند. 📚كافى، ج۲، ص۵۱، ح۱
یک عمر تو هئیتت و روضه هات نوحه بخونی مداحی کنی سینه زنی بکنی همش از مظلومیت امام حسین و امام علی بگی آره مردم کوفه بی بصیرت بودن پشت امام شون رو خالی کردن لعن کنی نفرین کنی ولی خودت سر بزنگاه پشت نظام اسلامی ولایت فقیه و امام زمانت رو خالی کنی بعد ی سریا میگن وای چقد مردم اون زمان خر بودن ای کاش امام حسین الان بود همه ازش اطاعت میکردن 🇮🇷@gooninews
‏من به شما قول میدهم به زودی یک تحولات عظیمی رخ خواهد داد که خیلی هایی که الان بی حجابند یا بی نمازند یا اونوری هستند ، مطمئن باشید جز لشکریان امام زمان خواهند شد. خیلی از کسانی که می‌بینید مخالفند در رکاب امام زمان شهید خواهند شد. شاید از ما بهتر ‎| استاد شجاعی | 🇮🇷@gooninews
روایت آخر انبارلویی بخش اول جنگ روایت‌ها بخشی از جنگ شناختی و جنگ ادراکی است که تمرکز و توجه حریف و رقیب در جنگ می‌تواند تداوم بخش جعل، دروغ و تحریف یک رویداد تاریخی باشد. محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: ۱- دشمن در حال نگارش آخر و پرده پایانی جنگ روایت‌هاست. جنگ روایت‌ها بخشی از جنگ شناختی و جنگ ادراکی است که تمرکز و توجه حریف و رقیب در جنگ می‌تواند تداوم بخش جعل، دروغ و تحریف یک رویداد تاریخی باشد. ۲- رویداد تاریخی یک صد روز گذشته تاریخ کشور ما که نوعی بازتولید فتنه ۷۸، ۸۸ و ۹۸ بود، فصلی از تداوم خصومت استکبار و استبداد جهانی علیه یک ملت مظلوم و یک انقلاب بی‌نظیر است که ریشه در خیزش انبیاء و تلاش اولیای الهی برای یک زیست الهی و رحمانی است. ۳- در برخی محافل سیاسی و دانشگاهی نشست‌هایی برگزار می شود که در مقام تحلیل و تفسیر حوادث اخیر هستند، زینت‌بخش این نشست‌ها کسانی هستند که در کسوت جامعه‌شناسی و علوم سیاسی می‌خواهند یک برچسب روایتی بر این رویداد بگذارند و از تعابیری چون ؛ «جنبش سراسری اعتراض» ، «ابرجنبش» ، «سوگواری ملی » ، «شورش سراسری» ، «عصیان ملی» و «خیزش سراسری» استفاده می‌کنند! با آنکه در تحلیل شکست اهداف برگزارکنندگان این بساط رسوا و ننگین می‌گویند بیش از ۷۰ درصد مردم در این وقایع یا همراهی نکردند یا مقابله با شرارت‌ها داشتند، از واژه‌هایی چون «خیزش» ، «سراسری» و «ملی» در روایت پایانی یاد می‌کنند!
📚"روزی چهار شمع در خانه ای تاریک روشن بودند" اولین آنها که ایمان بود گفت:در این دور و زمانه مردم دیگر چندان ایمان ندارند و با گفتن این جمله خاموش شد. شمع دومی که بخشش بود،گفت:در این زمانه مردم دیگر به هم کمک نمی کنند و بخشش از یاد مردم رفته است.و او هم خاموش شد. شمع سوم که زندگی بود،گفت:مردم،دیگر به زندگی هم ایمان ندارند و با گفتن آن خاموش شد.در همین هنگام پسرکی وارد اتاق شد و شمع چهارم را برداشت و سه شمع دیگر را روشن کرد. سه شمع دیگر از چهارمین شمع پرسیدند تو چه هستی؟ گفت:من امیدم.وقتی انسانها همه درها را به روی خود بسته می بینند من تمام چراغهای راهشان را روشن می کنم تا به راه زندگی خود ادامه دهند... دوست خوب من:خوشبختی نگاه خداست،آرزو دارم،خداوند هرگز از تو چشم بر ندارد،و شعله شمع امیدت همواره روشن بماند... آمیــــن🕯🌹
(هنگامى كه نام پيامبر برده شود بر او بسيار صلوات بفرستيد؛ چراكه 👌هر كس يك صلوات بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) بفرستد خداوند هزار صلوات و درود در هزار صفّ از ملائكه، بر او مى فرستد و 👌 چيزى از مخلوقات خدا باقى نمى ماند، مگر اين كه به خاطر صلوات خدا و فرشتگانش بر او صلوات مى فرستند و 👌 هر كس به چنين پاداش عظيمى علاقه نداشته باشد، جاهل مغرورى است كه خدا و رسول خدا و اهل بيتش از او بيزارند). منبع: کافی
😍 📣📣 (زياد صلوات بر من بفرستيد؛ 😍چرا كه خداوند فرشته اى را نزد قبر من مأمور ساخته كه هر فردى از امّت من، صلوات بر من بفرستد آن فرشته مى گويد: فلان كس، فرزند فلان، هم اكنون بر تو صلوات فرستاد). منبع: کنزالعمال
🌸فضیلت صلوات🌸 «ترک صلوات و دعاکردن به دعاهای شخصی، 👈 مانند رهاکردن سرچشمه و به‌دنبال جوی آب و یا حوض گشتن است؛ ☝️ زیرا وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه‌ی فیض، دعا می‌‌شود، دعاهای شخصی هم در آن گنجانده شده است». آیت‌الله بهجت، قدس‌سره نکته‌های ناب، ص۷۷
😍 📣📣 (زياد صلوات بر من بفرستيد؛ 😍چرا كه خداوند فرشته اى را نزد قبر من مأمور ساخته كه هر فردى از امّت من، صلوات بر من بفرستد آن فرشته مى گويد: فلان كس، فرزند فلان، هم اكنون بر تو صلوات فرستاد). منبع: کنزالعمال