💠 تأکیدات علمای جهان اسلام در بیانیهی پایانی کنگرهی بزرگداشت آیتاللهالعظمی سید سعید حکیم رضواناللهعلیه
🔸 #مبارزه با دولتهای غربیِ ضداسلام و #مستکبر
🔸 حمایت از مسلمین #مظلوم عالَم
🔸 مبارزه با #جریانات_افراطی انحرافی و فِرق ضاله
🔸 تأکید بر #وحدت بین #شیعه و #سنی
🔸 تأکید بر #اتحاد علمای اسلام با مرکزیت حوزهعلمیه نجف و قم
🔸 #تکریم_مرجعیت شیعی و تقویت کیان تشیع
🔸 تأکید بر استمرار مسیر مرجعیت شیعی و شاخصه های بارز مرحوم آیت الله حکیم
#کنگره_دشمنشکن
@HowzehSN
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بیانیه مهم و راهبردی علما و اندیشمندان جهان اسلام در کنگره بزرگداشت آیت الله سید سعید حکیم أعلیاللهمقامه
#کنگره_دشمنشکن
@HowzehSN
حسام
💠 بیانیه مهم و راهبردی علما و اندیشمندان جهان اسلام در کنگره بزرگداشت آیت الله سید سعید حکیم أعلیال
💠 تأکیدات علمای اسلام در بیانیه پایانی کنگره بزرگداشت آیتالله سید سعید حکیم أعلیاللهمقامه در نجفأشرف
🔸 #تکریم_مرجعیت شیعی و تقویت کیان تشیع
🔸 تأکید بر استمرار مسیر مرجعیت شیعی و شاخصه های بارز مرحوم آیت الله حکیم
🔸 تأکید بر #اتحاد علمای اسلام با مرکزیت حوزهعلمیه نجف و قم
🔸 حمایت از مسلمین #مظلوم عالَم
🔸 #مبارزه با دولتهای غربیِ ضداسلام و #مستکبر
🔸 تأکید بر #وحدت بین #شیعه و #سنی
🔸 مبارزه با #جریانات_افراطی انحرافی و فِرق ضاله
#کنگره_دشمنشکن
@HowzehSN
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب (علیهالسلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گرانقدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت میگیرد.
🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار میآمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد.
🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانستهاند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خواندهاند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز میدانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب میدانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی اول در کتاب بحار الانوار.
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ» (یعنى گواهى مىدهم که على ولىّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بىتردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مىشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از 🇮🇷خبر طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅اتمام حجت قاطع رهبری با افرادی که مردم را از #آینده و #مسئولین ناامید می کنند
❇️ مقام معظم رهبری :
❌هرکسی مردم را از آینده نا امید کند، برای #دشمن کار می کند !
❌ هرکسی مردم را نسبت به فعالیت ها و تلاش و برنامه ریزی های #مسئولین بی اعتقاد و بدبین کند، به سود دشمن کار می کند ! چه بداند و چه نداند !
امیدواریم با این اتمام حجت قاطع رهبری ، برخی کانال های مدعی ولایتمداری که مدام در حال بد نشان دادن و ایجاد تشکیک آینده و دولت هستند عبرت بگیرند و تغییر رویه بدهند، در حقیقت آزمون خوبی برای محک ولایتمداری آنان خواهد بود
🇮🇷 #خبر_فوری_طلاب
http://eitaa.com/joinchat/1026359310Cd87a388a56
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جلوههایی زیبا از اجتماع بزرگ «سلامفرمانده» در میعادگاه منتظران حضرت بقیةالله أرواحنافداه، مسجد مقدس جمکران
@HowzehSN
⚠️ جریان سکولارِ روشنفکری و مؤسسات آن در قم ملجأ و پناهگاه جریانات و فرقههای انحرافی
سران مؤسسه منحله، موهن و ضد انقلاب جمعیت امام علی علیهالسلام در راستای تطهیر عقاید انحرافی و کسب مشروعیت و احیای مجدد خود در صدد ارتباط با برخی سران و مراکز جریان سکولار حوزوی قم است. در این مورد، طیف سکولار حوزوی نظیر بیوت آقایان منتظری، صانعی، بیات زنجانی و مؤسساتی نظیر مفتاحکرامت، فهیم و مجمع محققین و مدرسین، بهترین محل برای فعالیتهای این گروه می باشد که متأسفانه حمایت هایی نیز از طرف مؤسسات مذکور در حال انجام است.
لازم به ذکر است که فرقه های ضاله ای مانند عرفانحلقه، دراویش، بهائیت، انجمنحجتیه هم، سابقه ارتباط گیری با مؤسسات و جریانات مذکور داشته اند.
@HowzehSN