🗓 برنامههای #آخر_هفته_حوزه_هنری
🔹چهارشنبه تا جمعه ۲۳ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدئو
رویایی در دل کوه
🎥ببینید| فیلم کوتاه «کوه»
🔸دوازدهم ژوئن، روز جهانی منعِ کار کودکان است ؛ فیلم کوتاه کوه با نگاهی به کودکان کولبر در حوزه هنری استان #کردستان تولید شده و نشانگر رنج #کودکان_کار است.
🔸این فیلم به کارگردانی تیمور قادری در چند جشنواره ملی و بینالمللی مورد تحسین قرار گرفته است.
🆔 @hozehonari_ir
قصه زندگی پدر، از زبان دختر
«هر چه پیش میرفتم و تقلا میکردم از خاکریزهایمان خبری نمیشد. ناامیدی بر من غلبه میکرد. ضعف بدنم بیشتر و بیشتر میشد. هر بار که موج انفجار زیر آب فرویم میکرد و بیرون میآمدم، راهم در بین نیها گم میشد و به دور خودم میچرخیدم.»
📖(بریدهای از کتاب «دریاچه ماهی» ، نوشته مهرنوش یعقوبی که به تازگی در انتشارات #سوره_مهر به چاپ رسیده است.)
مهرنوش یعقوبی نویسنده «دریاچه ماهی» دختر مصطفی یعقوبی است. او که همواره خاطرات پدرش برایش جذاب و شنیدنی بوده، تصمیم میگیرد این خاطرات را بنویسد. از #غواصان کربلای ۴، تا شهادت فرماندهاش شهید محمود مرادی، از درسهایی که پدرش گرفته تا رنجهایی که کشیده، از شهادت بهترین دوستش تا تنهاییاش در سد دز.
📌کتاب دریاچه ماهی را [انتشارات سوره مهر] خریداری کنید.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدئو
🎥 ببینید | اکران آنلاین«مسافری از گانورا»
◽️اکران آنلاین انیمیشن سینمایی #مسافری_از_گانورا به کارگردانی سیداحمد علمدار و تهیهکنندگی سید محمدحسین علمدار از سهشنبه ۲۲ خرداد در «فیلم نت» آغاز شد.
◽️این فیلم به زودی در اپلیکیشن «شاد» نیز اکران آنلاین میشود.
◽️«مسافری از گانورا» داستان یک موجود فضایی است که به زمین سفر می کند و با کمک پسری معلول و دوستانش به جستجوی فرمانروای گمشده سیاره گانورا میپردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.
🎟️ [تماشای آنلاین]
🆔 @hozehonari_ir
جشنواره ملی شعر طنز «عدليّهِ»
🔸 دومین جشنواره ملی شعر طنز عدليّهِ #دادخند در سه بخش و با جوایز ارزنده برگزار میشود.
◽️بخش عمومی (فرهنگ همراه) آسیبهای همراه، جرائم همراه
فرهنگ سازی همراه
◽️بخش قضایی (قوه قوی)
غیر متقن بودن آراء قضایی، اطاله دادرسی ، اجرای ناقص و دیرهنگام احکام
◽️بخش ویژه(شعر با مطلع ...)
من اگر قاضی شوم...»
یا «قاضی اگر بودم...»
یا «اگر قاضی شوم روزی ...
🔸مهلت ارسال آثار : ۳۱ مرداد
🔸 اختتامیه جشنواره: شهریور ۱۴۰۳
🔸برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به این [سایت] مراجعه کنید.
🆔 @hozehonari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| سریال #فانتزی «هیس، هیچی نیست!» ، مجموعهای نمایشی است که قسمتی از رویدادهای تاریخی جهان را برای نوجوانان تعریف میکند.
🔸«هیس، هیچی نیست» شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و چهارشنبه تا جمعه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید پخش میشود.
🆔 @hozehonari_ir
راز و رمز رازداری در نشست مثنویخوانی
🔷 محمدرضا سنگری در هشتاد و چهارمین نشست #مثنوی_خوانی گفت: در مولانا با اتکا بر روایتی از پیامبر اسلامی (ص) میفرماید سه چیز را پنهان کنید«ذهب، ذهاب و مذهب».
🔷سنگری در ادامه رمز و راز را تشریح کرد و گفت: رمز تنها یک بار در قرآن بکار برده شده و آن هم در خصوص حضرت مریم است. رمز آن نشانه و نمود بیرونی است که ما را به امر دیگری که پنهان است رهنمود میکند. رمز آن چیزی است که در بیرون اتفاق میافتد و حرکت بعدی که در پس آن انجام میشود را به دنبال دارد که راز نامیده میشود.
🔷 وی با اشاره به اینکه در حوزه روایات هم به این نکته اشاره شده که رازهایتان را به دیگران نگویید، اظهار داشت: اول اینکه رمز و راز دیگران را بیان نکنید چراکه هر رازی که از دو بگذرد فاش میشود.
دومین مورد گفتن از داراییها است که ممکن است باعث آرزدگی دیگران شود. سومین چیزی که باید با دیگران مطرح نشود آرا، اندیشهها، دیدگاهها و ایدهها است چراکه هم امکان تغییر آنها وجود دارد و هم ممکن است مورد سرقت قرار گیرد. درضمن ممکن است ایدهها به پختگی نرسیده باشند. نکته دیگر که باید از فاش کردن آن خودداری کرد ارتباطهای آدمی است چراکه ممکن است ذهنیتساز در دیگران شود. همچنین درک و دریافتها ناگهانی خود را به زبان نیاورید.
🔷نشست مثنویخوانی محمدرضا سنگری هر چهارشنبه ساعت ۸ صبح در حوزه هنری برگزار میشود. نشست امروز به موضوع ضرورت رازداری اختصاص داشت.
مشروح این گزارش را در این [لینک] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
#تسلیت
▪️شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت باد🏴
یا اَبا جَعفَرٍ یا مُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ
اَیُّهَا الباقِرُ یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ
یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَنا وَ مَولانا
اِنّا تَوَجَّهنا وَاستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ
وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا
یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه
🆔 @hozehonari_ir
بازار تماشا در تماشاخانه ماه
🔹 به همت #دفتر_طنز حوزه هنری یازدهمین *کارگاه آموزشی بازار تماشا* برای علاقهمندان به نمایشنامهنویسی کمدی، کارگردانی کمدی، بازیگری کمدی....برگزار میشود.
⏰ شنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۱۸:۳۰
🏢 حوزه هنری، #تماشاخانه_ماه
📌 ورود برای عموم آزاد و رایگان است!
🆔 @hozehonari_ir
🗓 برنامههای #امروز_حوزه_هنری
🔸شنبه بیستوششم خرداد ۱۴۰۳
🆔 @hozehonari_ir
#خبر
حمیدرضا شعیری :
زبان همچون اسب رام شده است
🔹دکتر حمیدرضا شعیری نویسنده و منتقد ادبی و با موضوع «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» گفت: زبان همچون اسب رام شده است و از خود سبقت میگیرد. عبور زبان از خودش به مثابه این است که زبان در این سبقت به سمت چیزی فراتر از زبان حرکت میکند که همان گفتمان است. از همینرو در قرنهای اخیر گفتمانهای متعددی شکل گرفته است.
🔹زبان در سبقت گرفتن از خود باعث میشود که وجوه، قابلیتها و ویژگیهایی بهدست آورد: یکی آنکه تصویرسازی میکند؛ دیگر آنکه زبان استعارۀ خود را رشد میدهد؛ و یا زبان دینامیک میشود و تولید حرکت میکند؛ موقعیت جدید به خود اختصاص میدهد و وجوه فرهنگی و اجتماعی خود را توسعه میدهد.
🔹وی در ادامه افزود: ما در نقد ادبی با چهار عنصر مواجهیم، و در همۀ رویکردها این چهار عنصر دیده میشود: ۱. انسان (سوژه)؛ ۲. جهان (جامعه، جهان بیرونی، فضای فیزیکی، فضای روانی، فضای اجتماعی و... که سوژه با آن مواجه است)؛ ۳. ادراک؛ ۴. ابژه (ارزش و ضد ارزش)؛ ۵. تنِ ادراکی.
🔹بیست و هفتمین نشست تخصصی گروه مطالعات بینارشتهای ادبیات انقلاب اسلامی #اندیشکده_ادبیات_پایداری با حضور دکتر حمیدرضا شعیری نویسنده و منتقد ادبی و با موضوع «نقد ادبی: چیستی، چرایی و چگونگی» برگزار شد.
📌مشروح گزارش این نشست را در [پایگاه خبری حوزه هنری] بخوانید.
🆔 @hozehonari_ir
«خیابان ۲۰۴»؛ یک روایت صادقانه از غمانگیزترین حج تاریخ
محمدرضا بهبودیفر دقیقترین آدمی است که توی زندگیام دیدهام. توی صوتهایی که از مجید مرزانی گرفته بودم، یک جا میگوید: «من ساعت هفت و هشت دقیقه رمی اَم را انجام دادم.» حساب ساعت و دقیقه و باقی کارهایش در همین اندازه باریک و ظریف است. شغل او اینطور ایجاب میکند یا شخصیت خودش از ابتدا اینگونه بوده نمیدانم. مصاحبه با او از این جهت که عضوی از گروه تفحص شهدا بوده اهمیت دارد. اما مهمتر از آن، او کسی است که شهید غضنفر رکنآبادی را از بین مجروحان #حادثه_منا پیدا کرده، آخرین نفری که او را دیده است.
.
📖بریدهای از کتاب «خیابان ۲۰۴» به قلم #زهرا_کاردانی که انتشارات سوره مهر منتشر کردهاست. کاردانی در این اثر کوشیده تا راوی صادقی باشد از حادثه دلخراش منا در سال۱۳۹۴ که در جریان انجام مناسک حج رخ داد.
◽️«خیابان ۲۰۴» جزو معدود آثاری است که درباره فاجعه منا از زبان شاهدان عینی آن نوشته شده است. نویسنده برای تکمیل کار خود تنها به خانواده شهدا بسنده نکرده و برای اولینبار پای صحبت تیم تفحص شهدا در عربستان نیز نشسته است؛ روایتی دسته اول از اولین شاهدان ماجرا که به گفته نویسنده در آن روزها با صحنههای تکاندهندهای مواجه شدهاند و حتی بعضی از آنها، تا مدتها برای کاهش فشارهای عصبی از قرص استفاده کردهاند.