eitaa logo
مؤسسه حیات طیبه
1.3هزار دنبال‌کننده
210 عکس
45 ویدیو
158 فایل
کانال رسمی اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🏢 مکان: قم، بلوار امین، کوچه ۸، اولین فرعی سمت راست، انتهای کوچه، پلاک ۸۱. صفحه آپارات: https://www.aparat.com/hti_ir 📬 ارتباط با ادمین: 🆔 @hti_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
011.mp3
28.63M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 #أ ♦️جلسه 11 🕜 زمان کل کلاس: 55:33 ⏱ زمان شروع درس: 4:55 ❇️ ☑️ موضوع:بررسی معانی حقیقی استفهام و اغراض مختلف از استعمال همزه استفهام 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
012.mp3
40.14M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 12 🕜 زمان کل کلاس: 1:07:22 ⏱ زمان شروع درس: 10:20 ❇️ 📄 شروع متن: اذ ص 35 📄 پایان متن: االوجه الثانی ص 37 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
013.mp3
44.09M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 13 🕜 زمان کل کلاس: 1:17:13 ⏱ زمان شروع درس: از ابتدا تا دقیقه 30:05 ارائه بحث توسط یکی از دوستان پیرامون معنای مجازی همزه در آیات جز اول ❇️ ☑️ موضوع: داوری در باب دیدگاه ابن هشام و جمهور پیرامون اذ و مبنای ابن هشام در متعلق ظرف و جار و مجرور 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
014.mp3
38.92M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 14 🕜 زمان کل کلاس: 1:48:06 ⏱ زمان شروع درس: 1:36 ❇️ 📄 شروع متن: الوجه الثانی ص 37 📄 پایان متن: الوجه الرابع ص 38 ❇️ ☑️ موضوع: ماده فعل و قیود آن/ تعریفی دیگر از ظرف/ مجاز عقلی در اذ 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
015.mp3
39.19M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 15 🕜 زمان کل کلاس: 1:21:38 ⏱ زمان شروع درس: 42:14 📄 شروع متن: الوجه الرابع ص 38 📄 پایان متن: و هل هی ظرف مکان ص 38 ❇️ ☑️ موضوع:بررسی معنای مفاجاه برای اذ و طرح این سوال که آیا حقیقتا معنای مفاجاه از اذ و سیاق جملات بعد از آن فهمیده می شود یا اینکه معنا مفاجاه را از روابط معنایی بین کلمات فهمیده می شود؟ 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
016.mp3
46.2M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 16 🕜 زمان کل کلاس: 1:14:47 ⏱ زمان شروع درس: 4:45 📄 شروع متن: و هل هی ظرف زمان ص 38 📄 پایان متن: کما یعمل التالی اسم شرط فیه ص 38 ❇️ ☑️ موضوع: آیا از ساختار جمله ای که (بینا-بینما) و (جمله 1) و (اذ) و (جمله 2) در آن است، همیشه مفاجات فهمیده می شود؟ 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
درسنامه انتخاب مساله پژوهش.pdf
940.4K
درسنامه انتخاب مسئله پژوهش 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ✅ با ما در کانال تأملات طلبگی همراه باشید🌹 🔎 @ghorbani_hamedani
مؤسسه حیات طیبه
درسنامه انتخاب مسئله پژوهش #آموزش_پژوهش #درسنامه_انتخاب_مساله_پژوهش #مساله_پژوهش #تحقیق_موضوع_محور
این درسنامه قبلا در کانال بود که ظاهرا فایل آن آسیب دیده بود. دوباره تقدیم دوستان شد.
aac_017.mp3
31.64M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 17 🕜 زمان کل کلاس: 1:27:52 ⏱ زمان شروع درس: 5:17 ❇️ 📄 شروع متن: و هل هی ظرف مکان ص 38 📄 پایان متن: مساله ص 39 ❇️ ☑️ موضوع: آیا مفاجات از سیاق اذ و جمله ما قبل آن فهمیده می شود یا معنای غیر منتظره بودن را از هم نشینی کلمات می فهمیم؟ 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
018.mp3
34.76M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 18 🕜 زمان کل کلاس: 57:29 ⏱ زمان شروع درس: 2:36 ❇️ 📄 شروع متن: مسالة ص 39 📄 پایان متن: اذا ص 40 ❇️ ☑️ موضوع: طرح دو سوال 1. آیا اذا اسم زمان ماضی است یا اسم زمان عام(ظرف زمان مطلق)؟ 2. آیا به لحاظ مفهومی، جمله می تواند مضاف الیه باشد؟ 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
019.mp3
34.36M
📚 📚 🔸 باب اول 🔹 ♦️جلسه 19 🕜 زمان کل کلاس: 1:02:07 ⏱ زمان شروع درس: 24:47 ❇️ 📄 شروع متن: اذا ص 40 📄 پایان متن: او الثالث الزمخشری ص 40 ❇️ ☑️ موضوع: 1. از ابتدا جلسه تا دقیقه 20 مباحثه پیرامون ماهیت ندا/ 2. طرح سوالی در ارتباط با ماهیت جمله اسمیه و فعلیه. / 3. فایده تقسیم جمله به اسمیه و فعلیه چیست؟ 🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱🖱 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ چگونه عاشق علم شویم؟ 🔸حتما خیلی از ما طلبه‌ها از علاقه بسیار زیاد بزرگان به علم و کار علمی داستان‌ها شنیده‌ایم. شاید هم به این سوال فکر کرده‌ایم که این علاقه چگونه به وجود می‌آید؟ چه طور می‌توان به این حد عاشق مطالعه بود و این همه سختی‌ها را به جان خرید؟ 🔹 هرچند ممکن است قدری از این عشق، ارثی یا محیطی باشد اما قطعا همه آن چنین نیست. بخش عمده این شورِ علم‌ورزی، اکتسابی است. اما چه طور می‌شود به آن رسید؟ 🔸 همه بزرگان علمی، خواسته یا ناخواسته برای رسیدن به این میزان از علاقه به علم، مرحله به مرحله جایزه دریافت کرده‌اند. این جایزه در هر مرحله علاقه آنان به علم را افزایش می‌داده است. اما این جایزه چیست؟ 🔹نقل است که ارشمیدس، دانشمند یونانی زمانی که مشغول استحمام بود، اصل معروف خود را کشف کرد و از هیجان این کشف، برهنه به بیرون دوید و فریاد زد که یافتم یافتم. همه اندیشمندان بزرگ در زندگی خود موارد زیادی از این «یافتم یافتم»‌ها داشته اند هرچند برهنه به بیرون ندویده‌اند.😊😊 🔸 وقتی عالمی در علم‌ورزی‌اش چیز جدیدی را کشف می‌کند هیجان این کشف و لذت این فهم، او را به تکرار چنین تجربه لذت‌بخشی سوق می‌دهد. کسی که کشف می‌کند علاقه دارد که بازهم کشف کند. این هیجان راز علاقه شدید بزرگان به علم است. 🔹البته لزوما این کشف، به معنای تولید علم نیست بلکه ممکن است این شخص مطلبی را کشف کرده باشد که دیگران هم کشف کرده‌اند. و به تعبیر دیگر لزومی ندارد که این کشف جدید در گستره تاریخ علم هم جدید باشد بلکه مهم این است که این کشف خود آن شخص باشد یعنی او تولیدگر و کاشف باشد نه اینکه کشف دیگران را مطالعه کند و بفهمد. کاشف کسی است که مساله‌ای را حل می‌کند نه اینکه حل دیگران را مطالعه کند. 🔸 در نظام آموزشی اگر طلبه کاشف نباشد به درس بی‌علاقه خواهد بود. ظرف وجودی انسان توان این همه واردات را ندارد. اینکه بسیاری از طلبه‌ها تا سال‌ها بی‌علاقه به علم هستند به این دلیل است که انتظار نظام آموزشی ما از طلبه این است که بخواند و بفهمد یعنی باید سالها موجودی منفعل باشد. بعد از سال‌ها انفعال، به ناگاه در پایان‌نامه یا درس خارج باید فعال شود و تولید نظریه کند. 🔹آموزش پژوهش‌محور راهی است برای فعال شدن دانش‌پژوه در علم‌ورزی. در این نظام آموزشی طلبه باید خودش بفهمد و تولید علم کند البته در گستره شخصی و نه لزوما در گستره تاریخ علم. مربی این نظام آموزشی بیش از آموزش و تعلیم، قدرت کشف و تفکر و خلاقیت طلبه را فعال می‌کند. ارزش در این نظام آموزشی، توانایی نقد و حل مساله است نه حفظ کشفیات دیگران. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 با ما همراه باشید در کانال تاملات طلبگی: @ghorbani_hamedani