eitaa logo
مؤسسه حیات طیبه
1.3هزار دنبال‌کننده
210 عکس
45 ویدیو
158 فایل
کانال رسمی اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🏢 مکان: قم، بلوار امین، کوچه ۸، اولین فرعی سمت راست، انتهای کوچه، پلاک ۸۱. صفحه آپارات: https://www.aparat.com/hti_ir 📬 ارتباط با ادمین: 🆔 @hti_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
aac_h011.mp3
16.6M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 11 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: مواضع وقوع العلامة الاصلیة / صفحه 19 🔹 پایان: الثانی فی الجمع المونث السالم / صفحه 20 🕰 زمان: 46:06 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله مقاله «فایده‌مندی تقسیم مشهور علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» در مجله علمی آینه معرفت متعلق به دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد. در این مقاله بدیهی و نظری به عنوان دو قسم علم در منطق به چالش کشیده شده است و فایده این تقسیم نفی شده است. بنابر این پژوهش تقسیم علم به بدیهی و نظری هم تقسیم صحیحی نیست و هم اینکه به دانش منطق ارتباط ندارد. در ادامه چکیده و اصل مقاله تقدیم می‌شود. دیدگاه اساتید و طلاب بزرگوار پیرامون این پژوهش و سایر مطالب مزید امتنان است. آدرس مقاله: https://jipt.sbu.ac.ir/article_102189.html 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
بسم الله الرحمن الرحیم مقاله «فایده‌مندی تقسیم مشهور علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» چکیده غالب منطق‌دانان مسلمان، علم حصولی را با ملاک فکر به بدیهی و نظری تقسیم می‌کنند. هدف این پژوهش، بررسی مفیدبودن این تقسیم در منطق تصدیقات است. فایده اصلی این تقسیم با غرض رسیدن به حقیقت در دانش منطق، نشان‌دادن نیاز به منطق در گذر از گزاره‌های بدیهی به گزاره‌های نظری است؛ اما در بدیهیات به دلیل یقینی بودنشان، نیازی به این دانش نیست. با تحلیل فکر و قضایای مختلف بدیهی به این نتیجه می‌رسیم که «بداهت» نمی‌تواند عامل یقینی بودن تصدیق باشد چراکه برخی بدیهیاتِ افرادِ دیگر از نظر ما کاذب است. یقینی بودن هرکدام از بدیهیات به عاملی غیر از بداهت آن‌ها مربوط است. هرچند همه بدیهیاتِ ما برای خودمان یقینی است اما در سنجش افکار دیگران به عامل تصدیقِ شخصِ مقابل توجه نداریم و استدلال او را از حیث قواعد صوری و مادی استدلال، بررسی می‌کنیم. فکر در هیچ مبحثی در منطق به‌جز تقسیم علم به بدیهی و نظری موردبحث واقع نشده و این شاهدی بر مفیدنبودن این تقسیم است. تقسیم جایگزین، با ملاک وجود یا عدم وجود استدلال، علم را به مبنایی و بنایی تقسیم می‌کند. بررسی صحت استدلال در تصدیق‌های بنایی، در دانش منطق صورت می‌گیرد. منطق تصدیقات، علم خطایابی در استدلال است نه فکر. کلمات کلیدی تعریف منطق، بدیهی، نظری، فکر، مبناگرایی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
aac_h012.mp3
14.59M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 12 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: الثانی فی الجمع المونث السالم / صفحه 20 🔹 پایان: تنبیهان / صفحه 21 🕰 زمان: 40:31 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
JIPT_Volume 21_Issue 4_Pages 1-22.pdf
703.4K
مقاله «فایده‌مندی تقسیم مشهور علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
ان شاءالله این گریه روزی همه ما و همه محبین حضرت باشد. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
aac_h013.mp3
14.86M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 13 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: تنبیهان / صفحه 21 🔹 پایان: الثالث فی جمع المذکر السالم / صفحه 22 🕰 زمان: 41:16 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
aac_h014.mp3
16.76M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 14 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: الثالث فی جمع المذکر السالم / صفحه 22 🔹 پایان: الثالث: الاسم المنقوص / صفحه 23 🕰 زمان: 46:33 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
aac_h015.mp3
16.47M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 15 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: الثالث: الاسم المنقوص / صفحه 23 🔹 پایان: پایان درس سوم / صفحه 24 🕰 زمان: 45:45 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
aac_h016.mp3
16.39M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 16 📖 درس: 3 و 4 . أصناف علامات إعراب الأسماء / الفاعل 🔸 شروع: جمع مذکر سالم مضاف به یاء / صفحه 23 🔹 پایان: الاول: وجوب رفعه / صفحه 35 🕰 زمان: 45:31 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
aac_h017.mp3
16.18M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 17 📖 درس: 4. الفاعل 🔸 شروع: الاول: وجوب رفعه / صفحه 35 🔹 پایان: الخامس: وجوب تانیث الفعل / صفحه 36 🕰 زمان: 44:56 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 ☑️ ضرورت تولید علوم انسانی اسلامی 🇮🇷 🔶🔹 در عصر انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، ارائه نرم‌افزار اداره جامعه بر اساس آموزه‌های دینی است. 🔷🔸 بنابراین عالم دینی عصر انقلاب که موظف به استخراج نظر دین در مسائل نوپدید است باید علاوه بر ویژگی‌های سایر عالمان دینی، توان این را داشته باشد که در مسئله‌ای که برای اولین بار مطرح می‌شود، نظر دین را به طور دقیق استنباط کند. ✍️✨ عالم دینی عصر انقلاب که با مسائل جدیدی در تراز تمدن اسلامی روبرو است باید دارای چه ویژگی‌های علمی باشد و با چه شیوه آموزشی می‌تواند به آن‌ها دست یاید؟ ادامه دارد... 🖌 ( ۱ ) برشی از مقاله : بایسته‌های علمی عالم دینی عصر انقلاب با تأکید بر عرصه تولیدعلم 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t