148.mp3
10.13M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 148
درس: 46. الظروف المبنیه
شروع: 4. اذ: تأتی علی وجهین ص. 273
پایان: 5. أین. ص. 274
زمان: 25:30
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
149.mp3
11.35M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 149
درس: 46. الظروف المبنیه
شروع: 5. أین. ص. 274
پایان: 7. متی. ص. 275
زمان: 28:26
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
📣 دوستان عزیز با عرض پوزش بخشی از کتاب: ( صفحه 275 / 7. متی / پنج خط آخر کتاب ) صوت استاد موجود نیست.
فقط همین این 5 خط صوت استاد ضبط نشده که البته بحث سنگینی هم نیست و زحمت مطالعش به پای خود دوستان.
ادامه بحث ظروف مبنیه ( بحث ایّان صفحه 276) تا انتهاء درس به طور کامل در فایل پایین موجوده.👇👇
150.MP3
26.69M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 150
درس: 46. الظروف المبنیه
شروع: 8. ایّانَ. ص. 276
پایان: پایان درس ظروف مبنیه. ص. 277
زمان: 45:18
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
aac_190505_002.MP3
34.74M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 151
درس: 47 و 48 و 49
شروع: باب الفعل ( الفعل الماضی ) ص. 287
پایان: پایان درس درس 49 (انواع الاعراب فی الفعل الماضی)
زمان: 43:58
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
aac_190506_001.mp3
17.45M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 152
درس: 50 و 51 (عامل رفع فعل مضارع) و (عامل نصب فعل مضارع)
شروع: عامل رفع الفعل المضارع ص. 292
پایان: النصب ب"ان" المضمره ص. 294
زمان: 36:05
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
153.mp3
18.06M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 153
درس: 51. عوامل نصب الفعل المضارع
شروع: النصب ب"أن" المضمره ص. 294
پایان: مواضع جواز اضمار "أن" ص. 295
زمان: 45:36
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
30277-84578-1-PB.pdf
658.3K
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺
📜 مقاله: 📜
♦️ ملاک ابزاری بودن یک دانش با نگاه به علم منطق ♦️
🖌 نویسندگان: مجتبی قربانی, سید احمد غفاری قره باغ
📝 چاپ شده در نشریه علمی پژوهشی آینه معرفت دانشگاه شهید بهشتی , پاییز 98
✔️ لینک سایت مقاله در مجله👇👇
🔍 http://jipt.sbu.ac.ir/article/view/30277
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/ghorbani_hamedani
مؤسسه حیات طیبه
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 📜 مقاله: 📜 ♦️ ملاک ابزاری بودن یک دانش با نگاه به علم منطق ♦️ 🖌 نویسند
بسم الله الرحمن الرحیم
سوالی که این مقاله در پی پاسخ به آن است این است که با چه ملاکی می توان گفت این علم، آلی و علم دیگر اصالی است.
اگر ما از فلسفه در علم اصول استفاده کردیم می توان گفت که فلسفه نسبت به اصول، آلی است؟
اگر کسی منطق را نه برای استفاده در علوم دیگر بلکه برای علاقه به خود منطق یا برای آمادگی جهت تصحیح کتاب های خطی منطقی مطالعه کند منطق برای او اصالی می شود؟
زبان مقاله تا حدودی ساده است و به نظر می رسد حتی طلاب پایه های اول هم بعد از مطالعه منطق می توانند این مقاله را مطالعه فرمایند.
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/ghorbani_hamedani
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 عنوان مقاله: ملاک ابزاری بودن یک دانش با نگاه به علم منطق
✍ نویسندگان: مجتبی قربانی, سید احمد غفاری قره باغ
♦️ چکیده
در یک دستهبندی، علوم به آلی و اصالی تقسیم میشوند. علومی مانند منطق، اصول فقه و جبر به مثابه علوم آلی و سایر علوم مانند فلسفه، فقه و حساب، بهمثابه علوم اصالی مطرح میشوند. آلی و اصالی بودن دو اصطلاحاند که البته تعریف دقیقی از آنها ارائه نشده است. برای فهم ملاکاین دو علم، باید به فهم متعارف علمشناسان ازاین دو اصطلاح تکیه کرد. علوم مختلف با هم رابطة تعاون دارند و در حل بسیاری از مسائل علوم، از مسائل علوم دیگر استفاده میشود، بااین حال نمیتوان استفاده از یک علم در علم دیگر را ملاک آلی بودن دانست. همچنین اغراض شخصی تولیدگران و مطالعهکنندگان یک علم نمیتواند ملاک صحیحی برایاین تقسیمبندی باشد. دراین مقاله با رد شخصی و نسبی بودن، ملاک عامی برای آلی بودن یک علم ارائه شده است. فایدة اصلی یک علم که عُقلا، به دلیل وجودِ آن فایدة اصلی، بودناین علم را در مجموعه معارف بشری، عاقلانه میدانند، میتواند معیاری برایاین دستهبندی باشد. دراین مقاله دانش منطق به عنوان یک علم آلی محور بحث قرار گرفته است هرچند ملاک ارائه شده اختصاصی به منطق ندارد.
✅ واژگان کلیدی
طبقه بندی علوم، علم آلی، علم اصالی، منطق، ابزاری بودن منطق
📝 چاپ شده در نشریه علمی پژوهشی آینه معرفت دانشگاه شهید بهشتی , پاییز 98
✔️ لینک سایت مقاله در مجله👇👇
🔍 http://jipt.sbu.ac.ir/article/view/30277
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/ghorbani_hamedani
aac_1_97814979.mp3
18.33M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 154
درس: 51 و 52. عوامل نصب الفعل المضارع/ عوامل جزم الفعل المضارع
شروع: مواضع جواز اضمار "أن" ص. 295
پایان: لام الأمر. ص. 298
زمان: 40:34
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah
aac_1_97814861.mp3
18.05M
📘 الهدایة في النحو 📘
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
جلسه 155
درس: 52. عوامل جزم الفعل المضارع
شروع: لام الأمر. ص. 298
پایان: الخامسه ( وجوب ربط الجزاء ب "الفاء" ) ص. 300
زمان: 45:01
#هدایه #الهدایة_في_النحو #هداية
#بلاغت #بلاغه #بلاغة #تدریس_بلاغة #لمحات_من_البلاغة
#دروس_حوزه
#استاد_مجتبی_قربانی
مدیر کانال:
@Alikhorsandi
آدرس کانال:
https://eitaa.com/sd_hawzah