eitaa logo
مؤسسه حیات طیبه
1.3هزار دنبال‌کننده
210 عکس
45 ویدیو
158 فایل
کانال رسمی اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🏢 مکان: قم، بلوار امین، کوچه ۸، اولین فرعی سمت راست، انتهای کوچه، پلاک ۸۱. صفحه آپارات: https://www.aparat.com/hti_ir 📬 ارتباط با ادمین: 🆔 @hti_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
اینم شعر اصلی جهل مرکب😊 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
فرق و هوس 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
تفکر در 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
aac_h009.mp3
17.08M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 9 📖 درس: 1و 2 . تعریف علم النحو و الغرض منه و موضوعه / تعریف الاسم المعرب و حکمه 🔸 شروع: فالجملة التی اول رکنیها / صفحه 11 🔹 پایان: تعریف الاسم المعرب و حکمه / صفحه 17 🕰 زمان: 47:26 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @Ali_khorsandi آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
بسم الله الرحمن الرحیم پرسید این عالم و آن یکی عالم چگونه‌اند؟ پاسخ داد فلانی عقلش از علمش بیشتر است و آن دیگری علمش از عقلش. حوزه امروز بیش از هر زمان به عقلا نیاز دارد تا به علما پس بیش از کتاب‌خواندن فکر کنیم. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
هدایت شده از مؤسسه حیات طیبه
چطور محمدباقر صدر، محمد باقر صدر شد؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
aac_h010.mp3
15.09M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 10 📖 درس: 2 و 3 . تعریف الاسم المعرب و حکمه / أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: تعریف الاسم المعرب و حکمه / صفحه 17 🔹 پایان: مواضع وقوع العلامة الاصلیة / صفحه 19 🕰 زمان: 41:54 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
aac_h011.mp3
16.6M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 11 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: مواضع وقوع العلامة الاصلیة / صفحه 19 🔹 پایان: الثانی فی الجمع المونث السالم / صفحه 20 🕰 زمان: 46:06 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله مقاله «فایده‌مندی تقسیم مشهور علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» در مجله علمی آینه معرفت متعلق به دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد. در این مقاله بدیهی و نظری به عنوان دو قسم علم در منطق به چالش کشیده شده است و فایده این تقسیم نفی شده است. بنابر این پژوهش تقسیم علم به بدیهی و نظری هم تقسیم صحیحی نیست و هم اینکه به دانش منطق ارتباط ندارد. در ادامه چکیده و اصل مقاله تقدیم می‌شود. دیدگاه اساتید و طلاب بزرگوار پیرامون این پژوهش و سایر مطالب مزید امتنان است. آدرس مقاله: https://jipt.sbu.ac.ir/article_102189.html 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
بسم الله الرحمن الرحیم مقاله «فایده‌مندی تقسیم مشهور علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» چکیده غالب منطق‌دانان مسلمان، علم حصولی را با ملاک فکر به بدیهی و نظری تقسیم می‌کنند. هدف این پژوهش، بررسی مفیدبودن این تقسیم در منطق تصدیقات است. فایده اصلی این تقسیم با غرض رسیدن به حقیقت در دانش منطق، نشان‌دادن نیاز به منطق در گذر از گزاره‌های بدیهی به گزاره‌های نظری است؛ اما در بدیهیات به دلیل یقینی بودنشان، نیازی به این دانش نیست. با تحلیل فکر و قضایای مختلف بدیهی به این نتیجه می‌رسیم که «بداهت» نمی‌تواند عامل یقینی بودن تصدیق باشد چراکه برخی بدیهیاتِ افرادِ دیگر از نظر ما کاذب است. یقینی بودن هرکدام از بدیهیات به عاملی غیر از بداهت آن‌ها مربوط است. هرچند همه بدیهیاتِ ما برای خودمان یقینی است اما در سنجش افکار دیگران به عامل تصدیقِ شخصِ مقابل توجه نداریم و استدلال او را از حیث قواعد صوری و مادی استدلال، بررسی می‌کنیم. فکر در هیچ مبحثی در منطق به‌جز تقسیم علم به بدیهی و نظری موردبحث واقع نشده و این شاهدی بر مفیدنبودن این تقسیم است. تقسیم جایگزین، با ملاک وجود یا عدم وجود استدلال، علم را به مبنایی و بنایی تقسیم می‌کند. بررسی صحت استدلال در تصدیق‌های بنایی، در دانش منطق صورت می‌گیرد. منطق تصدیقات، علم خطایابی در استدلال است نه فکر. کلمات کلیدی تعریف منطق، بدیهی، نظری، فکر، مبناگرایی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t
aac_h012.mp3
14.59M
📘 الهدایة في النحو 📘 💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♦️ جلسه 12 📖 درس: 3 . أصناف علامات إعراب الأسماء 🔸 شروع: الثانی فی الجمع المونث السالم / صفحه 20 🔹 پایان: تنبیهان / صفحه 21 🕰 زمان: 40:31 ✍️ استاد: مجتبی قربانی همدانی ادمین کانال: @serat_14 آدرس کانال: @ghorbani_hamedani_t
JIPT_Volume 21_Issue 4_Pages 1-22.pdf
703.4K
مقاله «فایده‌مندی تقسیم مشهور علم به بدیهی و نظری در منطق تصدیقات» 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال تأمّلات طلبگی: @ghorbani_hamedani_t