در پی حادثه تروریستی صبح امروز در اهواز، حضرت آیتالله خامنهای پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
بسمهتعالی
حادثهی تلخ و تأُسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسیالقلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند. دلهای پرکینهی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامهی توطئهی دولتهای دستنشاندهی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار دادهاند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همهی دشمنیها فائق خواهد آمد.
اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانوادههای این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینهی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم. دستگاههای مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنبالههای این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجهی مقتدر قضائی کشور بسپارند.
سیّدعلی خامنهای
۳۱ شهریور ۱۳۹۷
🆔 @hvasl_ir
🔴 بیست و سومین نشست #شنبه_های_انقلاب برگزار شد؛
✅ بیست و سومین نشست شنبه های انقلاب با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتدار دفاعی به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد.
🔹سرلشکر رحیم صفوی: ارتش پهلوی حافظ منافع ملی نبود/ قدرت نفوذ ایران، امروز تا دریای مدیترانه گسترشیافته است/ درس دفاعی ایران برای کشورهای منطقه خلیجفارس
🔸امیر سیاری: حفاظت از 10 هزار کشتی تجاری کشور در دوران دفاع مقدس/ پیکان، اولین ناوشکن موشک انداز ایران در سال 82 ساخته شد/ پاسخ دندان شکن نیروی دریایی ایران به صهونیست ها در دریای مدینترانه/ ماجرای همکلامی ایرانی ها با نیروی دریایی آمریکایی
🔹سردار فدوی: ایران امروز جزو قدرت های منطقه و حتی جهان است/ شکست مفتضحانه آمریکایی ها و صهیونیست ها در جنگ 33 روزه / وزیر دفاع دولت اوباما گفته بود آمریکا و متحدانش به دنبال توانی بازدارنده، دربرابر ایران هستند
🔸سردار فضلی:امامین انقلاب به مقاومت هویت دادند/ نقش برجسته مردم از شکستن هیمنه طاغوت تا دفاع از دستاوردهای انقلاب/ بنیصدر نیروهای مردمی را تحقیر میکرد در مقابل شهید بهشتی آرزوی همسنگری با رزمندگان را داشت/ نیروهای مردمی در طول چهاردهه انقلاب در کنار نیروهای نظامی و دفاعی بوده اند
👇👇👇👇👇
http://hvasl.ir/content/47922
🆔 @hvasl_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 طغیان تماشاگران علیه تلخی و ناامیدی در سینما
🔺در تابستان امسال حدود ۲۲ فیلم سینمایی روی پرده رفتند و توانستند بیش از ۶۱ میلیارد تومان عایدی وارد چرخه اکران کشور کنند، این درحالی است که حدود نیمی از این مقدار حاصل فروش یک فیلم سینمایی بوده است. هزارپایی که با ۳۶ میلیارد تومان فروش هم رکورد گیشه سینمای ایران را جابه جا کرد و هم به تنهایی کمدی را به عنوان ژانری که تقاضا درباره آن تمامی ندارد طلایه دار سالنها نمود.
🔺سینما مانند هر صنعت دیگری تابع عرضه و تقاضاست. وضعیت این روزهای سینما نشان میدهد برخلاف آنچه بخشی از سینماگران تلاش کردند طی یک دهه اخیر با تولید تلخترین آثار تاریخ سینمای ایران به مخاطب تحمیل کنند، مردم در عمل مطالبهای معکوس را رقم زدند و خواهان نشاط و روحیه گرفتن برای ادامه زندگی شدند.
🔺گرایش به تلخی در سینمای ایران که تماشاگران اغلب آن را پس زدند محصول گرایشی سیاسی بود که پس از فتنه سال ۸۸ قوت گرفت. وقتی جناح مغلوب در بازی انتخابات برخلاف قاعده دموکراسی به اصطلاح زیر میز زد و مردم را برای بر هم زدن نتیجه به خیابان دعوت کرد، برای به کرسی نشاندن نظر خود نیاز به سندسازی تاریخی داشت و سینما را ابزاری مناسب یافت. طیفی که حاضر نبود بپذیرد در جذب رأی طبقات محروم شکست خورده زمانی که از هرج و مرج خیابانی نتیجه نگرفت، کوشید در سینما برای ادعای باطلش مبناسازی کند چراکه سینما در همه جوامع برای استناد به رویدادهای واقعی هنری قابل استناد تلقی میشود.
🔺رضا درمیشیان جوان جویای نام سینما نیز همان راه را رفت و در «عصبانی نیستم» دانشجوی شهرستانی را دستمایه قصهاش قرار داد که ستارهدار شده و در تنگنای اقتصادی از او رفتارهای جنونآمیز سر میزند. این موج سیاسی در سینما البته به دوره دولت دهم محدود نماند و تب تند آن به دولت یازدهم که با شعار امید روی کار آمده بود نیز سرایت کرد. عصبانی نیستم و تلخواره دیگری، چون «آشغالهای دوست داشتنی» ساخته محسن امیر یوسفی هم محصول همین دوره است.
🔺برای مثال پس از فتنه ۸۸ ابوالحسن داوودی که همواره در آثارش لحن کمدی به چشم میخورد، فیلم زادبوم را ساخت؛ اثری با رگههای سیاسی و اجتماعی گل درشت و با فضایی عصبی و پریشان. داوودی همان فیلمسازی است که این روزها از او فیلم رکورد شکن «هزارپا» در حال اکران است. او مانند بسیاری از فیلمسازانی که گرایشات تند و گل درشت سیاسیشان پس از فتنه ۸۸ فوران کرده بود و در آثار و مواضعشان خود را نشان میداد این روزها گویی به نوعی پوچ گرایی مسری مبتلا شدهاند. داوودی اخیراً درباره فیلم هزارپا به تصریح گفته که این فیلم را به این انگیزه ساخته تا تماشاگران به مدت دو ساعت در سالن سینما همه چیز را فراموش کنند! او تنها فیلمسازی نیست که از گرایش عصبی و سیاست زده به این دیدگاه مبتذل درباره سینما میرسد. اینها همان فیلمسازانی هستند که به طور تلویحی یا به صراحت در دهه ۸۰ مسعود دهنمکی را به خاطر ساخت فیلم اخراجیها مورد حمله قرار میدادند
🔺چه چیزی باعث شده تا فیلمسازانی که خیلی پرشور طی یک دوره تقریباً ۱۰ ساله تمایل افراطگونهای به ساخت آثار ناامیدانه و تلخ داشتند و مردم را برای نجات از شرایط آن زمان برای رأی دادن به سلیقهای سیاسی سوق دادند که نتیجه آن را در اقتصاد و فرهنگ شاهدیم این بار به نوعی خوش باشی و خودویرانگری در هنر روی آوردهاند. آیا مخاطبان آنها عوض شدهاند یا این فیلمسازان هستند که بنا به هر دوره تغییر شخصیت داده و با تغییر افکار و رفتار با سینما بازی میکنند. به عبارتی، مخاطبان بازیچه فیلمسازانی هستند که بنا به بدمستیهای سیاسی و فکری از این هنر سوء استفاده میکنند.
🆔 @hvasl_ir