eitaa logo
«مسعا» | مرکز مطالعات سیاست‌گذاری علوم انسانی-اسلامی
211 دنبال‌کننده
167 عکس
26 ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین @projectsystem ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studies
مشاهده در ایتا
دانلود
«مسعا» | مرکز مطالعات سیاست‌گذاری علوم انسانی-اسلامی
گزارش مرکز پژوهش های مجلس پیرامون اثر ماده پژوهش و فناوری در آیین نامه ارتقا ———- مرکز مطالعات سیا
◽️آمارهای مرتبط با عملکرد دانشگاه ها در سال های گذشته نشان می دهد بین «انجام پژوهش های نیاز محور، تقاضامحور یا حل مسائل جامعه» و «حفظ و ارتقای جایگاه و اعتبار علمی کشور در عرصه بین المللی» ناترازی وجود دارد. رسیدن به رتبه ۱۵ دنیا در تولید مستندات علمی در مقایسه با رتبه ۱۲۱ زیر شاخص ارتباط با صنعت و کاهش سرانه درآمد و ارتباط با صنعت اساتید دانشگاه ازجمله نشانه های ناترازی مذکور است. ◽️برای این امر دلایل متعددی وجود دارد که از آن جمله می توان به ناکارآمدی در نظام تأمین مالی آموزش عالی، اشکال در نگاشت نهادی نظام ملی نوآوری کشور و عدم توسعه اقتصادی و سهم پایین اقتصاد دانش بنیان از درآمدهای کشور اشاره کرد. ◽️یکی از دلایل ناترازی موجود، نظام ارزیابی عملکرد اساتید دانشگاه با تمرکز بر انتشار مقالات علمی- پژوهشی است که در آن به تنوع توانمندی های اعضای هیئت علمی، تفاوت ذاتی گروه های مختلف آموزشی و گستردگی مأموریت های زیرنظام های مختلف آموزشی کمتر توجه شده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته و مطالعه تجربیات بین المللی، تنوع بخشی به مسیرهای ارتقا و امکان ارتقا از مسیرهای «پژوهش های نظری و استنادی» و «پژوهش های مسئله محور در جهت نیازهای کشور» و گذار از الگوهای کمّیت گرا به الگوهای ارزیابی کیفی است. ◽️همچنین گزارش حاضر جهت اجرایی شدن مصوبه «تعیین اصول حاکم بر بازنگری آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری» (مصوب جلسات ۸۹۴ و ۸۹۵ مورخ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ و ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) راهکارهای پیشنهادی تحت عناوین «تکمیل ترکیب هیئت های ممیزه»، «هدفمند شدن ضوابط و مقررات خاص مؤسسات»، «بازنگری آیین نامه های متأثر از آیین نامه ارتقا»، «جدول پیشنهادی پژوهش های مسئله محور» و «حداقل امتیازهای پیشنهادی لازم برای ارتقا از مسیر مسئله محوری» ارائه کرده است. ———- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
✍ مجتبی رستمی‌کیا ▫️یازده ساله بودم که عمر سیاسی من با انتخاب سید محمد خاتمی در 1376 آغاز شد، سیزده ساله بودم که ماجرای کوی دانشگاه رخ داد، در همین سال صیاد دل ها با وضعیت عجیبی درب منزلش ترور شد، 16 ساله بودم که پرونده هسته ای ما در شورای امنیت و آژانش مطرح شد و چه استرس هایی بهمان وارد نشد. ▪️18 ساله که شدم دکتر احمدی نژاد در یک رای تاریخی هاشمی رفسنجانی را از صحنه سیاسی ایران کنار راند و 22 ساله بودم که ماجرای فتنه 88 نقاب از چهره خود برداشت و در اوج خوشحالی، ماجرای خانه نشینی سال 91 دکتر پیش آمد، تو گویی تمام آرزوهای خود را بر باد رفته دیدیم. ▫️برای ما سخت بود سال 92، روحانی با « لولو هراسی» با یک رأی ناپلئونی رئیس جمهورمان شود و 8 سال ما را سرگرم برجام بدون فرجام کند، 96 ماجرای بنزین رخ داد و 98 یکی از تلخ ترین سال های زندگی من شد، تا مرز ناامیدی رفتم، حاج قاسم را ازمان گرفته بودند، 1400 رئیسی شهید آمد و هنوز طعم دوران خدمت او را نچشیده او را از دست دادیم و 1403 مسعود آمد و سعید در رقابت ناکام ماند. ▫️عمر 27 ساله سیاسی من محصولی از شکست ها و پیروزی هاست، ما در این مسیر پخته شدیم، ما این آیه را با گوشت و پوست خود لمس کرده ایم که « عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» در اوج نا امیدی، امید خوابیده بود، به قول حاج قاسم: فرصتی که در تهدیدهاست در خود فرصت ها نیست؛ من عادت کرده ام زندگیم را در پس همه این شکست ها و پیروزی ها بسازم، تا مرز ناامیدی رفتم اما نا امید نشدم، پیروزی دکتر پزشکیان را نیز حمل بر یکی از این موقف ها می کنم و در پس آن خیرها و فرصت ها و الطاف خفیه ای می بینم که در ذیل به برخی از این موارد اشاره می کنم: 1⃣مردم برای بیان صدای خود مکانيسم قانون اساسی را انتخاب کردند نه کف خیابان را، این به نوعی پاسداشت مبانی انقلاب اسلامی و امام راحل است 2⃣50 درصد آرا مقبولیت نظام را نشان داد، سرمایه اجتماعی نظام در حال بازسازی است. 3⃣ حاکمیت برای اولین‌بار رئیس جمهور قومی را تجربه می کند و این خود باعث کنترل گروه های تجزیه طلب کرد و ترک و اهل سنت خواهد شد 4⃣به واسطه همزبان بودن دکتر پزشکیان، ارتباط با کشورهای آذری زبان قفقاز و ترکیه بسیار تسهیل خواهد شد 5⃣ فرصت 4 ساله کار گفتمانی و تشکیلاتی در دولت سایه و تربیت نیرو بیشتر برایمان فراهم شده است 6⃣ گفتمان علم گرایی و برنامه محوری از اصلاح طلبان خارج و وارد جریان انقلاب شده است. 7⃣ با نفوذ در اطراف رئیس جمهور می توان به انشعاب یک شاخه اصلاح طلب عدالت خواه امیدوار بود ( گفتمان غالب اصلاحات شکسته خواهد شد) 8⃣ آزادی های مشروع همچون اینترنت و... نسل z را همراه تر خواهد کرد. در لگد کوب حوادث جان دیگر یافتم چون غبار از زیر پای کاروان برخاستم ————- فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
وقتی نظر امثال در نوشته را می خوانم احساس می کنم وی و امثالهم حدودا 300 سال است که از برنامه توسعه عقب مانده و در رنسانس متوقف شده اند. نمی دانم چيزی از ایده درباره شنیده اند؟ ———- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
«مسعا» | مرکز مطالعات سیاست‌گذاری علوم انسانی-اسلامی
وقتی نظر امثال #محسن_رنانی در نوشته #روستای_نصف_جهان را می خوانم احساس می کنم وی و امثالهم حدودا 300
سوال: سلام و احترام عمرتون به خیر و نیکی و عاقبت بخیری عزاداری‌هایتان قبول راستش من دقیق متوجه پُست امروزتان نشدم... بحث آقای محسن رنانی دقیق چه بوده است و ایده پُست مدرنیسم درباره بازگشت به روستا چیست؟ بله. هم نوشته اولش و هم نوشته دوم... نوشته اولش به نظرم اشکالی نداشت تا اینکه رسید به پاراگراف آخر که از انتخابات گفت... و در نوشته دوم که گفت منظورش این نبوده و اگر چنین برداشتی شده، عذرخواهی کردند. عشق من روستای نصف‌جهان | تارنمای محسن رنانی https://renani.net/texts/notes/my-love-esfahan-village/ پاسخ: سلام و احترام عزاداری ها قبول (اگر جناب رنانی این را مصداق عدم توسعه یافتگی ندانند) متاسفانه همان ادعاهای گزاف در مورد توسعه مطرح شده است هیچ کدام از مصادیق مطرح شده، مصداق توسعه و توسعه گرایی نیستند، امیدوارم بسیاری از ما درک کنیم گره اول توسعه پذیرش زیست بوم ایرانیان است، کسانی که این مسئله را درک نکنند لاجرم در برنامه های توسعه رضاخانی و اتاتورکی محصور می شوند. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
روزی هزاران در این مملکت برگزار می شود، توسعه است، خیر روزی هزاران هیات و مجلس و میتینگ و گردهمایی مذهبی برگزار می شود، توسعه است، خیر روزی صدها نوشته اعتراضی در باب دولت در ایران نوشته می شود، توسعه هست، نوشته های انتقادی ما خیر ✍ بنده غرب ستیز نیستم اما به نظر می‌رسد جناب و امثالهم توسعه را می پندارند ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دیگه نمیشه اسمش را گذاشت، یک مدل برای تقسيم گوشت قربانی است ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لمپنیسم در لباس دانشگاه ▫️نهاد آموزش عالی در کشورهای اسلامی مرهون حوزه های علمیه و نهاد روحانیت است، متاسفانه جناب دکتر بی اطلاع از شکل گیری نهاد روحانیت در طول تاریخ، خرافه گرایی را به این صنف منتسب می کند. ▪️رهگیری شکل گیری نهاد روحانیت _ اگر ادعایمان این باشد که در زمان معصومین و در شبکه وکلا و یا نظامیه ها اتفاق نیفتاده باشد _ در زمان آل بویه و ایلخانیان ایجاد شده است، رهاورد این شبکه عظیم تربیت دانشمندانی همچون خواجه نصیر، ابن سینا، خوارزمی، شیخ اشراق و ادیبان نام آوری همچون مولوی، سعدی، حافظ و ... است. ▫️در زمان صفویه نیز به دلیل حضور طیف فقیهان - فیلسوفان ما همواره با نوعی و گسترش آن و توسعه مکتب شیعی مواجه هستیم. بزرگانی همچون ملاصدرا، میرداماد، محقق کرکی، سید سند، میرفندرسکی و ... در این دوره زیست می کنند. ▫️اتفاقا در دوره مورد نظر دکتر رنانی، با رشد عقلانيت، دانش فلسفه در محوریت دانش های اسلامی قرار می گیرد و زبان دانش اسلامی، زبان واقع گرایانه می شود. 🙃چه بد به حال سیاستگذاری در آموزش عالی که گیر چنین کارنشناسانی افتاده است ... تعظیم شعائر شیعی در زمان صفویه به اوج خود رسیده است و احتمالاً طبق نظر دکتر رنانی آقای رئیس جمهور هم که این شب ها مشغول هیأت رفتن است در میدان ترویج خرافات گیر افتاده اند... به نظر می رسد جناب آقای پزشکیان تا دیر نشده به جای هیات رفتن و روضه گرفتن و مداحی کردن، مرزبندی خود را صریح و شفاف با این افرادی که در شورای راهبری دولتند مشخص کنند. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
فودفیدینگ بزرگترین خیریه غذا در آمریکا روزانه 45 میلیون غذا را به شکل در بین نیازمندان توزیع می کند، در مقابل شیعیان هم سنت اطعام خود را با روضه‌خوانی سیدالشهدا پیوند زدند و پایه گذار فناوری اجتماعی اطعام مبتنی بر آموزش عمومی شدند. هم کسب معارف هم اطعام هم شبکه توزیع غیرمتمرکز! ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
مهمترین مانع در پیدایش نه مخالفان که عالمان بی تفاوتند. با ظهور دولت جدید، گرفتار استعاره های تکراری الهیاتی می شویم مثلا: اسلام به نظریه کارشناسی اهمیت می دهد، یا ما در تشخیص موضوع ورود نمی کنیم و حکم کلی را خواهیم گفت، یا اینکه اگر علم در چین هم باشد باید تحصیل شود. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
‌«مرتجع» یعنی چه؟ ما وقتی میگوییم «مرتجع»، ذهن بعضی‌ها میرود به کسی که یک عرقچینی بر سرش است؛ نه، مرتجع آن ‌کسی است که در سیاست و سبک زندگی، تابع سیاست و سبک زندگی غربی است؛ این مرتجع است. این [وضع] در کشور ما بود؛ ‌در دوران حاکمیّت فاسد و وابسته‌ی پهلوی، سبک زندگی غربی در کشور بود، انقلاب آمد آن را پس زد؛ هر کس به آن برگردد ‌مرتجع است. ممکن است این شخصی که مرتجع است تی‌شرت و شلوار لی و پاپیون و اودکلن فرانسوی هم بزند، امّا مرتجع است. ‌هر کسی که به سمت زندگی و فرهنگ و سبک زندگی غربی برود، او مرتجع است.‌۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
تحوّل، یک عنوان عامّی است؛ خیلی‌ها در دنیا هم وقتی راجع به ما صحبت میکنند، بحث تحوّل را مطرح میکنند؛ در داخل کشور ‌هم بعضی‌ها که گرایشهای بیشتر غربی و میل به شیوه‌های غربی و مفاهیم غربی دارند، بحث از تحوّل میکنند، منتها آن تحوّلی ‌که مورد نظر آنها است، تحوّل در اصلِ انقلاب است؛ یعنی در واقع به یک معنا ارتجاع؛ یعنی تحوّل آنها به معنای ارتجاع است؛ ‌برگشت به عقب. مفاهیم انقلابی را میخواهند نفی کنند. می‌بینیم در اظهاراتی که در باب تحوّل میکنند، راجع به عادّی‌سازی، ‌یعنی به هنجارِ جهانی نزدیک شدن کشور و انقلاب، بیشتر تحریض میکنند و تحریص میکنند و این را در واقع خطّ نشان تحوّل ‌به شمار می‌آورند. در واقع حرف ما، مراد ما از تحوّل، تحوّل برای تقویت انقلاب است؛ مراد آنها از تحوّل، تحوّل برای نفی انقلاب و ‌نفی مبانی انقلاب است، مراد آنها نزدیک شدن به هنجارهای نظام سلطه است. ‌۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
در دل ما داغ ابراهیم بود ناگهان کشتند اسماعیل را
🔰هفتمین جلسه‌ی کارگروه هنر و صنایع خلاق شورای تخصصی حوزوی با موضوع بررسی و نقد «سند ملی میراث فرهنگی» برگزار شد. ✅ پیش‌نویس سند ملی میراث فرهنگی که با مشارکت صاحب نظران و متخصصان نهادهای دولتی و خصوصی توسط معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاشته شده، جهت بررسی به کارگروه هنر و صنایع خلاق شورای تخصصی حوزوی ارجاع شده است. ✅در این جلسه که با حضور اعضای کارگروه برگزار شد، کلیات و متن پیش‌نویس سند ملی میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی جهت اصلاح و تکمیل آن مطرح شد. ✍مهمترین انتقادات به پیش نویس سند ملی میراث فرهنگی عدم توجه به زیر نظام هایی همچون گردشگری است. هر چند سند تا حدود زیادی می خواهد از نگاه شی انگارانه احتراز کند اما عملا در دام ان افتاده است. مباحث اکتشاف و گسترش و توسعه دانش هایی همچون باستان شناسی، تبارشناسی، دیرینه شناسی و زبان شناسی نیز در این سند پیش نهادی مغفول مانده است. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
🔰هشتمین جلسه‌ی کارگروه هنر و صنایع خلاق شورای تخصصی حوزوی با موضوع بررسی و نقد «سند ملی موزه داری» برگزار شد. ✅ پیش‌نویس سند ملی موزه داری که با مشارکت صاحب نظران و متخصصان نهادهای دولتی و خصوصی توسط معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاشته شده، جهت بررسی به کارگروه هنر و صنایع خلاق شورای تخصصی حوزوی ارجاع شده است. ✅در این جلسه که با حضور اعضای کارگروه برگزار شد، کلیات و متن پیش‌نویس سند ملی موزه داری مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی جهت اصلاح و تکمیل آن مطرح شد. ✍️ یکی از نقاط قوت موجود در این پیش نویس، دوری از نگاه شی انگارانه به موزه و همسان ندانستن آن با یک گالری ساده است، موزه از منظر این سند، در حکم بازنمایی فرهنگ و هویت و تاریخ ایرانیان قرار است روایت صحیح از ایرانی امروز را بر عهده بگیرد. کار ارزشمندی است ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
در معیت جامعه نخبگانی حوزه های علمیه تور تعالی و اردوی راهیان پیشرفت ( بررسی میدانی پیش نویس سند ملی میراث فرهنگی) در محضر استاد 11_12 مرداد، زنجان ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
انشالله فردا و پس فردا اولین رویداد آینده پژوهی مدیران جامعه الزهرا ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
هدایت شده از رسانه‌ی نخبگان
دولت ها عوض می شوند، استراتژی ها ثابت می ماند. دوباره مهندسین و فهم ریاضی تجربی از مدیریت نخبگان کشور 🔘 رسانه نخبگان https://eitaa.com/najmnews
هدایت شده از رسانه‌ی نخبگان
این لیست رؤسای NSF ( بنیاد ملی علوم) در آمریکا از سال 1998 تا کنون است. در کنار علوم مهندسی، سهم بسیار ویژه ای برای دیگر دانش ها قرار داده شده است؛ با توجه به پیشران بودن هوش مصنوعی در زمینه دانش و فناوری، رئیس این بنیاد هم اکنون دکترای علوم کامیپوتر دارد. 🔘 رسانه نخبگان https://eitaa.com/najmnews
نداشتن رویکرد محوری مراکز فعال در زمینه علوم انسانی اسلامی یکی از ضعف های جریان علوم انسانی اسلامی در کشور یکی از مشکلات مشترک مراکز فعال در زمینه علوم انسانی اسلامی، نداشتن مرامنامه ای است که موضع آنها را در قبال تلقی رایج از علم و علوم انسانی، دین، تحول علوم انسانی و علم دینی نشان دهد. البته همان طور که محمود صدری(1388) بیان داشته، این مشکل تمامی مراکز آموزشی و پژوهشی کشور است. وی در مقاله "اسلوب فکری دانشکده‌های اقتصادی ایران" پس از تشریح معنای مرام در زبان فارسی به این نکته اشاره می کند که فقدان مشرب و اسلوب در یک شخص حقیقی یا حقوقی و حتی یک نهاد، موجد بی‌فضیلتی است. وی دو دانشگاه انگلیسی آکسفورد (که جهت گیری محافظه‌کارانه دارد) و مدرسه اقتصادی لندن (که در آغاز مشرب چپگرایانه و در حال حاضر موضع میانه دارد) را به عنوان مثال بررسی کرده و خاطر نشان می کند که در هر یک از دانشگاه‌های معتبر جهان، یک اندیشه به عنوان نقطه کانونی عمل می‌کند که برای محققان در حکم پارادایم عمل کرده و سایر اندیشه‌ها به عنوان مکمل یا منتقد آن اندیشه محوری مطرح می شوند. داشتن چنین مرامنامه هایی زمینه مناسبی را برای نقادی و به تبع آن تولید علم فراهم می کند، هم چنانکه برای مثال در دانشگاه کمبریج (به رهبری کینز) و مدرسه اقتصادی لندن(با چهره سرشناسی مانند هایک) در دهه های گذشته دیده می شود. اما در دانشگاهها و مراکز پژوهشی ایران، این تمایز رنگ می‌بازد و به درستی نمی‌توان فهمید هر کدام از این مراکز مهد کدامین اندیشه و برنامه پژوهشی فرا گیر و بلند مدت است و سنت آموزشی و پژوهشی این مراکز چیست؟ در این مراکز تنها تاثیرپذیری دانشجویان از برخی استادان پرکار، باعث شده انواعی از اندیشه‌ها برجسته‌تر شوند. برای مثال در دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی تاثیرپذیری رقیق دانشجویان از مکتب تاریخی آلمان تا حدودی مشاهده می‌شود. نکته مهمی که صدری به آن اشاره می کند این است که "تلاش‌های فردی برای رهانیدن نظام آموزشی و پژوهشی ایران از برهوت کنونی کافی نیست و مادام که در بر این پاشنه می‌چرخد، از درون این مراکز حتی درسنامه‌های شارح جریان عمومی علم، آن هم با تاخیر زمانی قابل ملاحظه بیرون نمی آید، چه رسد به این که هر دانشکده‌ای حامل یک دستگاه معرفتی مجزا و بر خوردار از پویائی پژوهشی زاینده باشد. این وضعیت را می توان در مراکز فعال در زمینه علوم انسانی اسلامی مشاهده کرد. برای نمونه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم رویکردهایی مشاهده می شود که به زعم عده ای (امیری طهرانی، 1387، مقدم، 1396) پوزیتیویستی است یا دست کم نتوانسته تمایز خود را از علم شناسی های اثباتی نشان دهد(موحد ابطحی، 1399) ، هم رویکرد اجتهادی (علیپور و حسنی، 1394)، هم رویکردهای تهذیب و تکمیلی(در برخی آثار اولیه گروه روانشناسی)، هم رویکرد اجتهادی تجربی(بستان، 1397، 1398) و اکثر پژوهشگران این مرکز نیز اصراری بر ایضاح روش شناسی خود ندارند. نکته این جاست که در میان رویکردهای موجود در این پژوهشگاه هیچ کدام جنبه محوری ندارند و نکته دیگر این که رویکردهای موجود در این پژوهشگاه تعامل لازم را نیز با هم ندارند. از این منظر می توان گفت فرهنگستان علوم اسلامی یک استثناء است که حول اندیشه مرحوم سید منیرالدین حسینی هاشمی شکل گرفته و توسعه یافته است و همه اعضاء آن روی یک مبنای واحد (فارغ از میزان اعتبار آن) فعالیتهای مختلف آموزشی و پژوهشی خود را سامان می دهند. این موضوع موجب شده، اندیشه محوری فرهنگستان علوم اسلامی به اشکال مختلف و توسط جریانهای مختلف (اعم از حوزوی و دانشگاهی و طرفدار و مخالف علم دینی) نقد شود و در پرتو پاسخ به این نقدها زمینه برای بسط نظری و اجتماعی بیشتر اندیشه محوری این مرکز فراهم گردد. از این رو پیشنهاد می گردد هر یک از مراکز فعال در زمینه علوم انسانی اسلامی، بکوشند پس از بحث درباره رویکردهای درون سازمانی خود، و سنجش قابلیتهای اعضاء هیات علمی خود، رویکرد محوری مشخصی را برگزیده و آن را محور فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و ترویجی سازمان خود قرار دهند. این اقدام می تواند دستاوردهای چندی را برای هر یک از مراکز به همراه داشته باشد: 1. برنامه ریزی برای برگزاری دوره های دانش افزایی اعضاء هیئت علمی آن مرکز ممکن می گردد. 2. دستاوردهای گروه های مختلف آموزشی و پژوهشی هم افزا می شود. 3. جذب اعضاء هیات علمی جدید و برنامه ریزی های آموزشی و پژوهشی سامان می یابد. 4. زمینه برای ارزیای و نقد رویکرد محوری آن مرکز، توسط مراکز دیگر فراهم می آید و این امر به توسعه نظری و ترویج اجتماعی رویکرد محوری آن مرکز منتهی می شود. @smtmabtahi
در جمع اولین شورای سیاستگذاری رویداد نوآوری اجتماعی اربعین 1403 مرکز نوآوری آلا یکشنبه 21 مرداد در مورد روند دینداری موکبی به عنوان نوعی گزینش گری صحبت کردم ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
‼️ مدارک و رشته تحصیلی وزرای علوم ایالات متحده در 5 دوره اخیر 👇 ✅کاردونا دکترای آموزش ✅فلیپ روزنفلد دکتری حقوق ✅میک زیاس دکتری روانشناسی اجتماعی ✅خانم دی دوس دکتری الهیات ✅جان کینگ دکتری حقوق دکتری آموزش عالی ارشد مطالعات اجتماعی ✍ به خلاف وزرای علوم در جمهوری اسلامی توجه میفرمایید که وزرای علوم در آمریکا هیچکدام مهندسی نخوانده اند. وقتی از غلبه نگاه مهندسی در کشور صحبت می کنیم چنین اتفاقی مد نظرم است، معرفی وزیر حقوق خوانده در دولت چهاردهم را به فال نیک بگیریم. ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
دانشگاه ریجنت در ویرجینیا برای رهبری مسیحیان بر تغییر جهانی پایه گذاری شده، این دانشگاه در بیش از 150 زمینه از جمله تجارت، ارتباطات و هنر، امنیت سایبری و فناوری، الهیات، آموزش، دولت، قانون، رهبری، پرستاری و مراقبت های بهداشتی و روانشناسی دروس مسیحی ارائه می کند . مخالفان اسلامی سازی نظری ندارند؟ ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
اولین گام در مورد برنامه ها، اسناد و گزارش های راهبردی پرهیز از گزاره های کلی، مبهم یا واضح و یا بدیهی است امروزه با اسنادی در کشور مواجهیم که فقط عنوانشان عوض می شود و محتوا کپی پیست است ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اولین جلسه شورای سیاستگذاری رویداد نوآوری اربعین 1403 (مشایه) این جلسه 21 مردادماه 1403 به میزبانی مرکز نوآوری آلاء و با حضور مسئولان و نمایندگان ۲۰ نهاد و مرکز حامی رویداد نوآوری اربعین ۱۴۰۳ در سالن همایش مرکز نوآوری آلاء برگزار شد. |ایتا|بله|سایت|اینستا|روبیکا|آپارات|یوتیوب| ✅ @aalaa_ir ✍ دینداری موکبی گزینش گری دینی ——- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem