eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
6.2هزار دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
677 ویدیو
154 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸کرسی نظام برنامه ریزی پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی 🔻 نقدی بر برنامه ریزی استانی با تاکید بر شورای برنامه ریزی و توسعه استان 🔰 گروه علمی مطالعات پیشرفت ایرانی اسلامی مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: ⏰ چهارشنبه 4 آبانماه، ساعت 16 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 join.skype.com/CA4Rn3f0bGBZ 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/nezambarname 🆔 @iictchannel
27.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | انقلاب اسلامی فرهنگی 👤 آیت‌الله ، ریاست محترم جمهور در همایش منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور: ⏺ انقلاب اسلامی ذاتا یک انقلاب فرهنگی است و جمهوری اسلامی در ذات خود فرهنگ را دارد و همواره پیامش، پیام فرهنگی است و پویایی و تحول در همه حوزه‌ها، منوط به تحول و توسعه در حوزه فرهنگ است. 🆔 @iictchannel
🖼 | طرح کلی توحید اجتماعی برای زیست جوامع بشری ◼️ در کلام سنتی، توحید با رویکرد اعتقادی صرف و فارغ از جنبه‌های اجتماعی محل بحث و نظر بوده و غایت آن نیز تأمین غالبا سعادت اخروی انسان‌ها در حيات پس از مرگ در نظر گرفته شده است. این رویکرد غيراجتماعی به توحید، نسبت به ماهیت و هویت اجتماعی آن غفلت ورزیده است؛ حال آنکه فهم اجتماعی از توحید نشان میدهد طبیعت و ذات توحید که جان مایه کلام اجتماعی است، کاملا اجتماعی و دارای ماهیتی انقلابی و ناظر به تمام ابعاد زندگی انسان و به تعبیر دقیق‌تر طرح کلی برای زیست جوامع بشری است. ◼️ بر این اساس می‌توان توحید اجتماعی را بروز و ظهور ابعاد شناختی و معرفتی اصل اعتقادی توحید در ساختار و پیکره کلی و نظم کلان اجتماعی با هدف تشکیل جامعه توحیدی دانست که در جزئی‌ترین و کلی‌ترین کنش‌های فردی و اجتماعی و سیاسی، تکالیف و مسئولیت‌های انسان در برابر خدا، خود، عالم هستی و جامعه تبلور می‌یابد. ✍️ و 🔖 برگرفته از مقاله "توحید اجتماعی، ماهیت، تعریف و نسبت آن با توحید اعتقادی" شماره 104 فصلنامه علمی - پژوهشی «قبسات» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت دانلود کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ b2n.ir/m70293 🆔 @iictchannel
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت‌الاسلام قمی: به «اندک تغییرات» نباید بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی بگوییم 🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش ملی «منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور»: در گام دوم انقلاب ضرورت «تحول» سخن اصلی است. بدون اینکه قلم گرفت به زحماتی که پیش از این کشیده شده است از تحقق یک تحول باید سراغ گرفت. شاید منطق این بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی به یک اعتبار در خود واژه «انقلابی» نهفته است. 🔻 در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی، منطق اصلی قید «انقلابی» است. باید سختگیرانه قضاوت کنیم که آیا تحولی در حوزه فرهنگ صورت گرفته یا نه. در این نزاع و کارزار مبارزه فرهنگی که مساله قبضه افکار عمومی است باید از آثار اقدامات فرهنگی بر متن و بطن جامعه صحبت کنیم. 🆔 @iictchannel
💯📣📃 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 سال شانزدهم، شماره 191 📋 تهیه و تنظیم:‌ اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی ⭕️ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در فضای مجازی ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 🌐 سایت: ▶️ www.iict.ac.ir 🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💯📣📃 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 سال شانزدهم، شماره 191 📋 تهیه و تنظیم:‌ اداره روابط ع
Mehr1401.pdf
7.87M
💯📣 خبرنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 مهر ماه ۱۴۰۱ 📋 مشاهده آرشیو خبرنامه ها: 🌐 iict.ac.ir/khabarnameh 📋 نمایه خبرنامه ها در سایت مگ لند: 🌐 b2n.ir/magiict 🆔 @iictchannel
◽️ قائلان عرفی‌ بودن حجاب به روایات ضعیف استناد می‌کنند 🔸 حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی عنوان کرد: ◾️آیات حجاب نشان می‌دهد که زنان روسری یا خمار را قبل از نزول آیه هم بر سر خودشان می‌انداختند ولی چون روسری را گره نمی‌زدند، گردنشان پیدا بود لذا خداوند در آیات حجاب تأکید فرموده است که خمار را طوری بپوشید که گردن و سینه از نامحرم پوشیده شود. ولیضربن خمرهن علی جیوبهن. یعنی خداوند فرموده حجاب را آنطور که من می‌گویم رعایت کنید نه مطابق عرف جامعه. 🆔 @iictchannel
15.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 پیشنهاد ویژه ⚠️ | «آسیب شناسی رابطه دوستانه دختر و پسر» 7️⃣ بخش هفتم 💔 وابستگی عاطفی قبل از شناخت و انتخاب 🎙 حجت‌الاسلام دکتر عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه به بررسی آسیب های روابط دوستانه دختر و پسر می پردازد... 💠 با ما همراه باشید... •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🄶 🆔 @hedayatnia_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی: شناسایی ظرفیت بانوان در همه حوزه‌ها ضرورت دارد 🔹 رئیس جمهور در همایش ملی «منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور»: رهبر انقلاب همواره بر شناخت و استفاده از ظرفیت بانوان تاکید دارند. ظرفیت بانوان باید شناسایی و به جامعه معرفی شود. 🆔 @iictchannel
🖼 | بسته طرح تحول انقلابی 👤 آیت‌الله ، ریاست محترم جمهور در همایش منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور: ◽️ ما امروز یک بسته برای تحول انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور داریم که باید ماه به ماه و یا نهایتا در پایان هر فصل بتوانیم با شاخص‌های دقیق میزان تحقق آن را ارزیابی کنیم. این بسته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که ستاد مرکزی پیگیری آن می‌تواند در سازمان تبلیغات اسلامی یا دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا با همکاری این دو تشکیل شود و با پیگیری دقیق، گزارش اقدامات انجام شده را به شکل نوبه‌ای و منظم به فرهیختگان و مردم ارائه کند. ◽️ گزارش‌های نوبه‌ای و منظم از میزان تحقق تحول انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور می‌تواند این طرح عظیم را به روز نگه‌داشته و مسیر آینده را به شکل دقیق‌تر ترسیم کند، در کنار دبیرخانه و ستاد اجرای پیگیری این طرح عظیم شخصاً اجرا و میزان پیشرفت آن را پیگیری خواهم کرد. 🆔 @iictchannel
🖼 | مهم‌ترین آسیب معرفتی فضای مجازی 👤دکتر ، عضو هیات علمی گروه معرفت‌شناسی در نشست تحلیل معرفت‌شناختی وجه سیاسی فضای مجازی: 🔹 فضای مجازی یک منبع معرفت، شناخت و ادراک است، زیرا انسان همواره و به‌طور روزمره و فزاینده، اطلاعات و آگاهی‌های متکثر و مختلفی را از این فضا دریافت می‌دارد. اشخاص، صداها، تصاویر، فیلم‌ها، بازی‌ها و دیگر صورت‌ها و قالب‌های مجازی، همگی اجزاء این منبع معرفتی هستند. فرزندان ما بیش از اینکه از والدین و خانواده، دوستان، محیط مدرسه، رادیو تلویزیون و مانند اینها بیاموزند، از فضای مجازی می‌آموزند و لذا سبک و مختصات شناخت آنها تغییر می‌کند. انسان مجازی، گویی دستگاه معرفتی دیگری دارد، غیر از انسان قبلی. این همان دستگاه معرفتی مجازی است که بر بشر امروز تحمیل شده است. 🔹البته فضای مجازی، تأثیرات مثبت و سازنده بر معرفت انسان دارد، مثلاً دستیابی سریع و آسان به منابع اطلاعاتی، دسترسی به انبوه و گستره‌ای از اطلاعات و ….، اما فضای مجازی دارای تأثيرات منفي و مخربی نيز هست، مانند اینکه فکر و حافظه انسان که به دلیل بهره‌گیری بدون ضابطه و قاعده از فضای مجازی تضعیف می‌شود، یا حتی دستگاه معرفتی انسان با مشکلاتی مواجه شود که سلامت فطری آن را به خطر می‌افتد و به نظر بنده این مهمترین آسیب معرفتی فضای مجازی است. 🆔 @iictchannel
🖼 | عقل وسيله مهار امیال ◼️ عقل و اراده با وجود تمایل‌هایش هر اندازه نیرومندتر باشند فرمان خود را بهتر بر طبیعت تحمیل می‌نمایند. انسان توانایی دارد که در برابر میل‌های درونی خود ایستادگی کند و این توانایی به حکم یک نیروی دیگری در انسان است که از آن به اراده تعبیر می شود. ◼️ اراده به نوبه خود تحت فرمان عقل است؛ یعنی عقل تشخیص می‌دهد و اراده انجام می‌دهد. این توانایی بزرگ از مختصات انسان است که انسان را شایسته تکلیف کرده است و به وی حق انتخاب می‌دهد و انسان را به صورت یک موجود واقعا آزاد و انتخابگر و صاحب اختیار در می‌آورد. انسان به واسطه عقل و اراده است که مالک خویشتن می‌شود و شخصیتش استحکام می‌یابد. 📖 برگرفته از کتاب عقلانیت، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/4336 🆔 @iictchannel