eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
5.9هزار دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
656 ویدیو
151 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 🔰 از مجموعه نوشتارهای حجت الاسلام والمسلمین 🔸 جهاد تبیینی(۳) 🔹 در قسمت قبلی دیدگاه مفسرانی مانند طبرسی در تفسیر مجمع البیان، علامه طباطبائی در تفسیر و آیه الله مکارم درتفسیر نمونه را ذکر کردیم. 🔻 در این قسمت به دیدگاه برخی دیگر از مفسران ذیل آیه:" فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا"﴿فرقان-۵۲﴾ اشاره می کنیم: 1⃣ آلوسی ضمیر "وَجاهِدهُم بِهِ" را به "اى بالقرآن" تفسیر کرده واینکه "جِهادًا كَبيرًا"جهاد فکری – فرهنگی است و در این جهاد نباید با دشمن مداهنه کرد و نوشته اند: " من عبادة الآلهة و اتباع دين الآباء و اغلظ عليهم و لا تداهنهم و اثبت على الدعوة و اظهار الحق"( روح البیان،ج6،ص227) 2⃣ ملامحسن فیض کاشانی نیزجهاد را فرهنگی و تبیینی دانسته و نوشته اند:" فقابلهم بالاجتِهاد في مخالفتهم و ازاحة باطلهم"( فیض کاشانی،تفسير الصافي، ج‏4، ص 19) 3⃣ سیوطی در الدرالمنثور نوشته اند"وَ جاهِدْهُمْ بِهِ قال بالقرآن"( الدرالمنثورفی تفسیرالمآثور،ج5،ص74) 4⃣ قشیری نیز به نکته ای عرفانی اشاره کرده اند که قیام به حق ما کن که ما در همه احوال یار و نگهدار توئیم(لطائف الاشارات، ج2،ص649) 5⃣ جمال‌الدین قاسمی عالم سلفی شافعی غیر از آنکه ضمیر را به قرآن ارجاع داده اند به نکات لطیفی نیز اشاره کرده اند مثل این نکته که در مواجهه با کفار اهل مدارا، تساهل و تسامح، تلطف، ضعف و فتور نبودن(محاسن التأويل، ج‏7، ص 432) 6⃣ فخر رازی در تفسیر"جِهاداً كَبِيراً" نوشته:"جامعا لكل مجاهدة"(مفاتیح الغیب،ج24،ص474) 7⃣ بانو امین(حاجیه بیگم اصفهانی) نوشته اند:" با آنها به قرآن كه برهان بزرگى است در دست تو يا با نفس خود مجاهده نما و خود را از دسيسه كارهاى آنها محكم نگاه دار كه مبادا فريب گفتارشان را بخورى"(بانو امین، تفسیر مخزن العرفان،ج9،ص202) 8⃣ ابن عربی نیز چنین نوشته اند:" وَ جاهِدْهُمْ لكونك مبعوثا إلى الكل جِهاداً كَبِيراً هو أكبر الجهادات كما قال: «ما أوذي نبيّ مثل ما أوذيت»، أي: ما كمل نبيّ مثل كمالي"(ابن عربی، تفسیر ابن عربی، ج2،ص87) ✅ بنابراین همه مفسران یاد شده ضمیر «به» را به قرآن برگردانده‌اند یعنی بوسیله قرآن با آنان جهاد کن. ادامه دارد... 🆔 @iictchannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 🔰 شرح وصیت نامه مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) / نامه ۴۷ نهج البلاغه ✅ حقوق گوناگون همسایگان 🔹 حجت الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی پژوهشگاه 📌 جلسه ششم 🆔 @iictchannel
🔰 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔸 كسى كه مقصدى غیر خدا داشته باشد، گم شود 📚 غررالحكم حدیث5907 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان 🔸 اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن. 🔰 خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت ودشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران. 🆔 @iictchannel
🔰 آیت الله عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه در گفتگویی عنوان کرد: 🔸 حضرت علی(ع) حجتی برای حکمرانان و سیاست‌ورزان است ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/hhokmran 🆔 @iictchannel
🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین  عضو هیات علمی گروه  پژوهشگاه: 🔸 جریان کفر و توحید همانند دو دریای شور و شیرین است ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/kofrt 🆔 @iictchannel
🔹 🔰 از مجموعه نوشتارهای حجت الاسلام و المسلمین 🔸 جهاد تبیینی(4) 🔻 نگاه نو و تکمیلی مقام معظم رهبری در تفسیرآیه "جهاد کبیر"، تفسیر به تحقق "جهاد کبیر" از طریق عدم تبعیت و اطاعت از کفار: با عنایت به نگاه مفسران در خصوص آیه "فَلا تُطِعِ الکفِرینَ وَ جاهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا"، دو نکته قابل توجه است: 🔹 الف) اینکه عموم مفسرین و قرآن پژوهان ضمیر «به» را به قرآن برگردانیده‌اند یعنی بوسیله قرآن با آنان جهاد کن. 🔹 ب) اما مقام معظم رهبری ضمن اینکه برداشت دیگری از آیه دارد و ضمیر «به» را به عدم تبعیت پیامبر(ص) از کفار دانسته است بلکه "جهاد کبیر" را با عدم تبعیت از کفار قابل تحقق می داند و به تعبیر دیگر راه تحقق جهاد کبیر عدم پیروی از کفار است اگر پیامبر (ص) و مسلمانان از کفار تبعیت ننمایند جهاد کبیر محقق خواهد شد و شرح مطلب از این قرار است: 🔸 "(دشمنان انقلاب) میخواهند کاری کنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون او است و مایه‌ی اقتدار او است، تهی بشود و خالی بشود. وقتی ضعیف شد، وقتی عناصر قدرت در او نبود، وقتی اقتدار نبود، دیگر از بین بردنش و کشاندنش به این سَمت و به آن سَمت، کار مشکلی برای ابرقدرت‌ها نخواهد بود؛ میخواهند او را وادار کنند به تبعیّت. 🔸 اینجا جای همان جهاد کبیری است که من چند روز قبل از این مطرح کردم؛ فَلا تُطِعِ الکفِرینَ وَ جاهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا؛ 🔻 در تفاسیر گفته‌اند مراد از این ضمیر «بِه‌»، قرآن است، با اینکه حالا کلمه‌ی قرآن در عبارت نیامده است که ضمیر به آن برگردد لکن، هم مرحوم طبرسی در «مجمع‌البیان» [گفته است‌]، هم مرحوم علّامه‌ی طباطبائی؛ مرحوم علاّمه‌ی طباطبائی میگویند سیاق کلام نشان میدهد که مراد از «بِه‌» یعنی «بالقرآن»؛ بنده هم آنجا همین را در سخنرانی گفتم؛ بعد که آمدم، 🔹 به ذهنم رسید که یک "وجه اوضحی" در اینجا وجود دارد که «فَلا تُطِعِ الکفِرینَ وَ جاهِدهُم بِه‌»، یعنی «بعدم الاطاعة»؛ عدم‌الاطاعة یعنی آن مصدری که فعل از آن انشقاق پیدا [میکند] و مستتر در آن فعل است؛ فَلا تُطِعِ الکفِرینَ وَ جاهِدهُم بِه‌، یعنی به این "عدم‌الاطاعة"، جِهادًا کَبیرًا؛ 🔻 پس عدم‌الاطاعة شد جهاد کبیر؛ این معنا اقرب به ذهن است؛ حالا من البتّه فحص نکردم ببینم در بین مفسّرین کسانی این احتمال را داده‌اند یا نه، لکن به‌هرحال این احتمال، احتمال مهمّی است. جهاد کبیر یعنی این؛ جهاد برای عدم تبعیّت، برای عدم دنباله‌روی از دشمن.(6/3/95) بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری) سپس حضرت آقا به بخش فرهنگیِ این عدم تبعیّت،که جهاد بزرگی است،عنوان:"جهاد کبیر" اطلاق کرده و فرمود: 🔸 خرّمشهرها در پیش است" و دعوت به تجمیع استعدادهای موجود درخدمت پیشرفت کشور کرده و آن را بخشِ فعّالِ اجتماعیِ جهاد کبیر که ابعاد مختلف دارد نامیده اند(3/3/95 بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام). ادامه دارد... 🆔 @iictchannel
🔸 نوشتاری از عضو شورای علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه: 🔰 انقلابی و عرصه‌های بکر پیش رو ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/goftman 🆔 @iictchannel
🔸 نوشتاری از : 🔰 روز نماد حق طلبی و دادخواهی ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/jahanqods 🆔 @iictchannel
🔸 در گفتگو با حجت الاسلام تبیین شد؛ 🔰 استمرار و ارتقاء فعالیت‌های گروه در ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/marefatcrona 🆔 @iictchannel
💢 در نقد مناظرات دکتر ملکیان و دکتر سروش منتشر شد 🔸 نوشتاری از دکتر : 🔰 نقدی در باب تعریف روشنفکر و ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/mmohammadrezae 🆔 @iictchannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 🔰 شرح وصیت نامه مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) / نامه ۴۷ نهج البلاغه ✅ اهتمام در عمل کردن به قرآن... ✅ اهمیت فراوان به نماز... ✅ نقدی کوتاه به برنامه «زندگی پس از زندگی» ✅ اهتمام به حجاب در آموزه های دینی برای بانوان و نقد نظر کسانی که تنها عفاف را مهم می دانند نه حجاب 🔹 حجت الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی پژوهشگاه 📌 جلسه هفتم 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان 🔸 اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین 🔰 خدایا کوششم را در این روز مورد سپاس، و گناهم را آمرزیده، و عملم را پذیرفته، و عیبم را پوشیده قرار ده، ای شنواترین شنوایان 🆔 @iictchannel
‌ 🔹 «نظریه پردازی و روش‌شناسی در اسلام» ‌ ✍🏼 اثر ‌📚 آگاهی به پیش‌نیازهای معرفتی، پیش‌فرض‌ها، مبانی، مختصات و بایسته‌های نظریه‌پردازی و روش‌شناسی در اندیشه سیاسی اسلام، حیاتی‌ترین پیش‌نیاز برای علوم انسانی مبتنی بر عقلانیت وحیانی است... 🌐 Poiict.ir/18036 🆔 @iictchannel
🔹 🔰 از مجموعه نوشتارهای حجت الاسلام و المسلمین 🔸 جهاد تبیینی(5) 🔻 الزامات جهاد کبیر جهاد کبیریا جهاد تبیینی جهاد کبیر یا تبیینی: 🔹 الف) از یک سو الزاماتی دارد که به برخی از آنها با استفاده از سخنان مقام معطم رهبری بصورت اصطیادی، نه استنادی اشاره خواهیم کرد. ✅ لازمه جهاد کبیر و ایستادن در برابر دشمن و تبعیت نکردن از خواسته‌های دشمن آن است که: 🌷 درخصوص جهاد تبیینی آگاه‌سازی عمومی صورت بگیرد تا اولا مردم هم برنامه دشمن را بشناسند ثانیا بدانند که ایستادن و ایستادگی در برابر خواست دشمن به نفع آن‌هاست ثالثا راه این ایستادگی را بدانند. ب) از سوی دیگر در جهاد تبیینی آشکار ساختن برخی استفاده های ابزاری از اصطلاحات و واژه های پرطمطراق و جامعه و جوان پسند و بیان تحریف ها و انتحال هائی که در ساحت اسلام ناب محمدی(ص) ایجاد می کنند و به تجزیه اسلام از برخی آموزه ها می پردازند،مانند: حذف آیات جهاد،قیام و انقلاب،حذف عناصر قدرت و اقتداراسلام ،سوء استفاده از کلمات حق و زیبائی مثل "اسلام رحمانی " ، "اسلام صلح " ، "اسلام آشتی" و "اسلام مدارا". 💠 معنویت منهای شریعت، پان ایرانیسم و باستانگرایی، مکتب ایرانی، جریان تحریف و ایجاد ناامیدی درفضای اجتماعی و... روشنگری های فکری- فرهنگی در زمینه یاد شده، همان جهاد کبیر و حضور در جبهه جنگ نرم است . ملت ما به خوبی می داند ، نتیجه ی نهائی " اسلام منهای انقلاب "، اسلام منهای روحانیت، اسلام منهای سیاست و اسلام منهای قدرت "،" اسلام بدون برائت " و " اسلام رحمانی " رجعت به دوران ذلت و بردگی و وابستگی است. 🔹 اسلامی که بازگشت کنندگان از انقلاب و انقلابی های پشیمان، مروج آنند در حقیقت یک اسلام خلعِ سلاح شده وفاقد قدرت دفاع است . اسلام ضعیف ، اسلام تسلیم و اسلام سازش با امریکا و اسرائیل. 🔻 ابزارهای جهاد کبیر از آن جایی که جهاد کبیر، جهاد علمی و فکری و فرهنگی است، برخلاف جهادهای فیزیکی و سخت، ابزارهای نرمی لازم است که مورد استفاده قرار گیرد. در جنگ نرم، جهاد کبیر، هدف تسخیر و تسلط بر اذهان و قلوب از راه نرم افزاری و کاملا معرفتی است، لازم است تا از ابزارهایی استفاده شود که موجبات تسلط بر قلوب می شود. 🔰 بنابراین جهادگر در جهاد کبیر و جنگ نرم به مولرد ذیل نیاز دارد: 🔹 درک و بصیرت دینی و درد و صبر در دینداری ▫️ زمان آگاهی 🔹 به هنگام عمل کردن ▫️ رصد امور فکری و فرهنگی و روزآمد بودن 🔹 بهره گیری از ادبیات نوپدید ▫️ رعایت الزامات منطقی و اخلاقی در مواجهه فکری و فرهنگی 🔹 شرح صدر و بردباری علمی ▫️ آزادگی یا آزادی معنوی در کنار آزادی اجتماعی 🆔 @iictchannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 🔰 شرح وصیت نامه مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) / نامه ۴۷ نهج البلاغه ✅ اهتمام به حج و زیارت خانه خدا ✅ بسیاری از مردم، مستطیع هستند، ولی اهمیتی به حج نمی دهند و این از گناهان بزرگ است و نزدیک به مرز کفر ✅ بانوانی که واحب النفقه شوهرشان هستند و خودشان هم درآمد دارند و یا ارثیه ای به آن ها رسیده، مستطیع هستند و باید برای سفر حج واجب اقدام کنند. ✅ سفرهای متعدد عمره و زیارت عتبات و یا هزینه کردن برای فقرا و مجالس اهل بیت، کفایت از حج واجب (حجه الاسلام) نمی کند. ✅ اهتمام به جهاد در همه ابعاد ( جهاد با جان، با مال و با زبان). ✅ تشریح ابعاد مختلف جهاد در عصر حاضر و چگونگی حضور در این عرصه ها 🔹 حجت الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی پژوهشگاه 📌 جلسه هشتم 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان 🔸 اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین. 🔰 خدایا در این روز فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز، و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان و پوزشهایم را بپذیر، و گناه و بار گران را از گُرده ام بریز، ای مهربان به بندگان شایسته 🆔 @iictchannel
🔸 نوشتاری از حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه پژوهشگاه: 🔰 التقاط روشی و اعتقادی؛ منشأ آسیب در برداشت‌های گروه فرقان از قرآن؛ ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/bardasht 🆔 @iictchannel
🔹 🔰 از مجموعه نوشتارهای حجت الاسلام و المسلمین 🔺 نکات کلیدی از استاد شهید مطهری و علامه حسن زاده آملی: 📌 نکته اول: 🔹میوه‏ های وجود انسان🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری: کارهای انسان، آنچه از انسان بروز می‏ کند، چه تلخ و چه شیرین، ناشی از طرز تفکر و خلق و خوی انسان است. آن کسی که فکرش پاک است، اخلاقش پاک است، فکرش شیرین است، اخلاقش شیرین است، عمل و رفتار او شیرین است، غذای مطبوع و مفید برای مردم دیگر است؛ و آن کسی که کارها و سخنش همه تلخی و سمومات است، سخنش به هر کس که برسد مثل یک غذای سمّی است که به افراد برسد، تا در روح او خباثت نباشد، تا اخلاقش مسموم و فاسد نباشد، تا افکار و عقایدش این طور نباشد حرفش به این صورت در نمی‏ آید. مردی هست که سابقاً - یعنی در دوره‏ های خیلی قبل از ما - طلبه بوده، من چند جلسه‏ ای بیشتر او را ندیدم؛ یکی از اقوامش گفت: من این را هیچ وقت در خانه‏ ام راه نمی‏ دهم {بعد من تجربه کردم، دیدم همین طور است} برای اینکه بر بچه‏ هایم از این می‏ ترسم {چون قوم و خویش نزدیک او بود} زیرا این را تجربه کرده‏ ام، او با هر کسی که روبرو می‏ شود کاوش می‏ کند ببیند که او به چه اعتقاد دارد، یک تکیه‏ گاه روحی یا فکری برای او پیدا می‏ کند، ببیند او به چه اعتقاد دارد، به چه پایبند است، همین قدر که آن را کشف کرد کوشش می‏ کند او را در همان جهت خراب کند. این دیگر جنس و طبیعتش این طور شده، و خودش یک آدم متزلزل و مردّدالذات است، دستش به هیچ جا بند نیست، هر کسی را که ببیند به جایی بند است کأنّه ناراحت می‏ شود و می‏ خواهد دستش را از آنجا بکند. پس اعمال انسان میوه‏ های وجود انسان است، اخلاق انسان شاخه‏ های وجود انسان است، عقاید انسان ریشه‏ های درخت وجود انسان است و اساساً روح انسان نیست جز یک درخت، یک درخت پر ریشه و پر شاخه و پر میوه و پر برگ، درختی که در این دنیا انسان باید خودش را پیوند بزند و در این دنیاست که این درخت، درخت طوبی یا زقّوم می‏ شود با دو تفاوت: 🌷 یکی این که در دنیا ثمره این درخت را انسان تنها خودش نمی‏ چیند، احیاناً به دیگران هم می‏ دهد، دیگران هم از میوه‏ های این درخت می‏ خورند، اگر شیرین باشد شیرین و اگر تلخ باشد تلخ؛ 🌷 تفاوت دوم این است که انسان واقعیت‏ خودش را در دنیا درک نمی‏ کند. حکما ثابت کرده‏ اند که روح انسان در دنیا مادامی که با این بدن هست حالت موجودی را دارد که عضوش را بی‏ حس کرده‏ اند، حالت تخدیر شده دارد، یعنی آنچه را که از درون خودش باید درک کند درک نمی‏ کند، مثل آدمی است که موجبات درد در او هست ولی فعلًا یک آمپول به عضو زده‏ اند و آن را تخدیر کرده‏ اند و چیزی احساس نمی‏ کند. ولی این مخدر برای همیشه باقی نخواهد ماند، روزی خواهد آمد که از بین برود، وقتی از بین رفت انسان واقعیت را درک می‏ کند. 📚 آشنایی با قرآن، ج ۵، ص ۱۴۱ 📌 نکته دوم: 🔹فرمان عقل🔹 تا قواى مملكت بدن در تحت فرمان عقل در نيامدند اين مملكت هرج و مرج است و سر و سامان ندارد و مدينه فاضله نخواهد شد و بيت معمور نخواهد گرديد بلكه همواره در آن جنگ و دعوى و نزاع و كشمكش است و نفس را در اين صورت نفس مضطربه گويند و چنين نفسى به ادراك مقامش كه تشبه به ملكوتست و فى مقام صدق عند مليك مقتدر بودن است توفيق نمى يابد.(نصوص الحکم بر فصوص الحکم) 📌 نکته سوم: ✅چنانكه خواب موجب تعطيل حواس آدمى وانصرافش ازاين نشأه ميشود رسوخ در علم و معرفت و دوام درحضور و مراقبت موجب انصراف از ماسوى الله سبب اقبال كلى بسوى حقيقة الحقائق مى گردد.( نصوص الحکم) 📌 نکته چهارم: 🔹وقار و سکینه🔹 انسانِ جا گرفته، هم وقار دارد هم سکینه. اگر با تور خود یک شکار خوبی کردی دیگر جستن ندارد. خود را حفظ کن! یابرعکس با یک حادثه ایی که پیش آمد خود را می بازد، فریادش بالا می رود که خدایا فقط چشمت مرا دیده. 🌷انسان علاوه بر وقار که مربوط به بدن و ظاهر است ، 🌷 سکینه هم باید داشته باشد ، سکینه آرامش قلب و اطمینان دل است.آرامش دارد. 🌹 انسان کامل و جا افتاده نه تنها در بدن وقار دارد ، به سر و سینه نمی زند بی تابی نمیکند ، سکینه هم دارد. 🌸ا ین بی تابی ها و اضطراب ها مال افرادی است که تو خالی هستند ، مثل کشتی خالی که روی آب قرار دارد ، موج او را مضطرب می کند ." المؤمن کالجبل الراسخ لاتحرکه العواصف" 🌸 کاه است که دستخوش باد است. آن که وقار بدن دارد وقار جان هم دارد ، آرامش دارد . 🌸 باید توجه داشت که این خانه صاحب دارد ، نظم دارد ، حساب دارد.چه بسا چیزی را امروز می بینی که به نفع تو بوده ولی فردا می بینی که به ضرر است، می گویی ای کاش نبود. منبع: صد و ده اشاره 🆔 @iictchannel
🔸 همزمان با سالروز جهانی فلسفه ۱۴۰۰ 🔰 همایش ملی "علامه مصباح یزدی(ره) " برگزار می شود 🔻حجت الاسلام و المسلمین دبیر علمی همایش: مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان خرداد و اصل مقالات تا پایان شهریور سال 1400 است. تاریخ برگزاری همایش نیز در آبان سال 1400 همزمان با است. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/mesbahconf 🆔 @iictchannel
🔸از سوی حجت الاسلام و المسلمین مدیر گروه پژوهشگاه مطرح شد: 🔰 جامعه قانون‌گریز هرگز به نمی‌رسد ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/ghanongoriz 🆔 @iictchannel
🔸 حسینی مدیرعامل پژوهشگاه تبیین نمود: 🔰 و چاپی دو بال کنار هم برای حرکت بهتر ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/kaghazd 🆔 @iictchannel
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 🔰 شرح وصیت نامه مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) / نامه ۴۷ نهج البلاغه ✅ دعوت به پیوند و دوستی میان مسلمانان و دوری از قهر کردن و قطع ارتباط ✅ کیفر شدید کسانی که از هم قهرند. ✅ پاداش کسانی که زودتر به آشتی اقدام می کنند. ✅ اهمیت امربه معروف و نهی از منکر. ✅ با ترک این دو فریضه حتی دعای خوبان هم به اجابت نمی رسد. ✅ از مهم ترین وظایف امت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر نسبت به زمامداران است. 🔹 حجت الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی پژوهشگاه 📌 جلسه نهم 🆔 @iictchannel
🔻 دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان 🔸 اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ أَکْرِمْنِی فِیهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی إِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسَائِلِ یَا مَنْ لا یَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّینَ 🔰 خدایا بهره ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواست ها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله ام را به سویت نزدیک کن، اى که پافشارى اصرارورزان مشغولش نسازد. 🆔 @iictchannel
📌 همزمان با سالگشت آغاز طراحی و تالیف دانشنامه فاخر امام علی(ع) در اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ 🔸 در گفتگو با آیت الله سرپرست دانشنامه بررسی شد: 🔰 ‌ امام‌ علی(ع)؛ گام ها و آرمان ها ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/iimammalii 🆔 @iictchannel