eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
5.9هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
661 ویدیو
151 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠|حجاب یک امر اجتماعی و فرهنگی است که کلیت جامعه با آن روبرو هستند 🔻حجت‌الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه ◻️هر پوششی پیامی دارد و برداشتی که افراد جامعه از پوشش ما می‌کنند تابع قصد ما نیست یعنی نمی‌توان لباسی را پوشید و گفت من این لباس را به فلان قصد می‌پوشم یا نمی‌پوشم و به برداشت آحاد جامعه کار ندارم! زیرا افراد جامعه تابع قصد ما فکر نمی‌کنند بنابر این تمام پوشش‌ها نوعی پیام را به جامعه القا می‌کند و آن پیام در اختیار فرد نمی‌باشد. قرآن مسئله حجاب را صرفا در یک امر و نهی محدود نکرده بلکه علاوه بر آن بر سالم سازی اجتماعی همگام با سالم‌سازی قلب و روان جمعی‌ انسان‌ها تأکید دارد؛ بنابر این امر اجتماعی و فرهنگی است که کلیت جامعه یعنی هم حاکمیت، هم افراد و هم نهادهای مدنی با آن روبرو هستند. 🆔 @iictchannel
🖼|ابهامات مفهومی در ادبیات میان رشته‌ای ✳️ ادبيات ميان‌رشتگی در ابتدای راه خود است و حتی هنوز توافقی بر تعريف آن وجود ندارد و مفاهيم آن دچار ابهام مفهومی است. از اين رو تعابير مختلفی در مقام معرفی و تعريف آن توسط محققان ارائه شده است. 🔰 تكثر تعبيری و واژگانی‌ بالایی بر تعاریف مطالعات میان‌رشته‌ای حاكم است، اما می‌توان روح كلی واحدی استخراج كرد و آن را اینگونه تعریف کرد؛ مطالعات ميان‌رشته‌ای فرايند پاسخ به يك پرسش، حل يك مسئله يا مواجهه با يك موضوع است كه گستردگی و پيچيدگی آن به حدی است كه نمی‌توان به درستی از طريق يك رشته علمی واحد با آن مواجه شد. ✂️ حجت الاسلام دکتر مدیر پژوهشگاه، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه پژوهشی «ذهن» 🆔 @iictchannel
🖼|یأس اجتماعی تحت لوای رسانه‌ها ◼️گاهی بر فضای اجتماعی، نوعی حالت روانی حاکم می شود که در اثر آن، افراد جامعه دچار «ناامیدی» و «یاس» می شوند؛ به طوری که حتی نسبت به «داشته ها» و «اندوخته های اجتماعی خویش هم بدبین» و « منفی نگر» می گردند و احساس حقارت می کنند. پاره های از مردمان جامعه ما، مبتلا به چنین روحیه و فکری شده اند، و غلبه و غلظت نگاو «انتقادی» و «اعتراضی» نسبت به مسائل گوناگون اجتماعی، ناشی از این حالت است. ◼️جریان های خارج از نظام اجتماعی ما، در سازوکارهای تبلیغاتی و رسانه ای بسیار قوی و متراکم، کوشیده اند از طريق القائات منفی و يأس آور، جامعه را نسبت به انقلاب، دچار دلسردی و ناامیدی کنند و آنها را به سوی این نتیجه سوق دهند که انقلاب، مبتلا به بحران دستاورد» شده و در طول بیش از چهل سال گذشته، نتوانسته به وعده های آنچنانی خود عمل کند و آرمان شهر اسلامی پدید آورد. 📖برگرفته از درخشش عهد قدسی، نوشته مهدی جمشیدی عضو هیات علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رسول رحمت (ص): 🔸 با ريختن اوّلين قطره خون قربانى [به زمين]، صاحب قربانی آمرزيده مى شود. 📚 من لايحضره الفقيه ، ج۲، ص۲۱۴ 🌸 فرارسیدن ، پر شکوه ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم. 🆔 @iictchannel
◽️جهان اسلام امروز مدیون فعالیت های امام باقر (ع) است 🔸 در گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه عنوان شد: ◾️ امام محمد باقر (ع) که به علم الهی، تیزبینی و عنایت الهی مستند هستند، تصمیم گرفتند که مسئله مهم جهان اسلام مسئله ، هویت و باورها است و آن مرحله ای است که مردم به یک باور دینی برسند و باورهای دینی خود را اصلاح کنند. ◾️ لذا امام محمد باقر (ع) آمدند دست به ترویج دین، تولید دانش، تربیت دانشجو و در نهایت توسعه دین و تمایز دین تحریف شده از دین اصلی  پرداختند و ثمرات اش را ما در دوره های بعد در تمدن اسلام می بینیم. 🆔 @iictchannel
🖼|چيستی كلام فلسفی 🔗 كلام فلسفی سه ويژگی دارد: کاربست روش عقلی، استفاده از مفاهيم و قواعد فلسفی، چينش و تنظيم ويژه از مباحث كلامی. ويژگی اول از مشتركات كلام عقلی و متمايزكننده آن از كلام نقلی است و عنصر دوم مايز آن از كلام عقلی غير فلسفی است. در عین حال فلسفی شدن كلام می‌تواند به وجه خاص يا عام و به تعبيری ديگر ذومراتب و دارای گستره و حدود و ثغور متفاوتی باشد. 🖇 در مرتبه نازلتری می‌توان از فلسفه تنها در مقام دوم سود جست و آنچه را به روش غير فلسفی فهميده شده، از طريق فلسفی به اثبات رساند. مرتبه دوم اگرچه فی الجمله امكانپذير است، محدودیت‌هایی دارد و در مواردی كه فهم حاصل در مرحله نخست مغاير با پاره ای اصول فلسفی باشد، فرايند اثبات و دفاع را با ناكامی روبه‌رو می‌سازد. 🔻 ، دانشيار گروه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه «ذهن» 🆔 @iictchannel
🖼| چیستی کلام عقلی 🌀 درباره كلام اسلامی كه به «علم توحيد و صفات» نامبردار و به «فقه اكبر» موصوف است، تعاريف گوناگونی شده كه تفصيل آنها از حوصله اين مختصر بيرون است. 🔹 از مجموع تعاريف مطرح شده در آثار و بحث های كلامی می‌توان گفت: «علم كلام دانشی است كه بيان چیستی، ضرورت و اثبات حقانيت دين، اكتشاف و استنباط، تنظيم و تنسيق و اثبات عقايد حقه دينی، همچنين دفاع و دفع شبهات مربوط را به صورت استدلالی بر عهده دارد.» 🌀 در علم كلام می‌توان از روشها و رويكردهای مختلف عقلی، نقلی، تجربی و شهودی سود جست. البته حدود، چگونگی و جزئيات كاربست اين روشها و رويكردها نيازمند بحثهای تفصيلی است و در آن آرای مختلفی رخ نموده است. 🔻 ، دانشيار گروه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه «ذهن» 🆔 @iictchannel
🖼|تمایز موضوعی فلسفه دین اسلامی 🔘 اگر موضوع فلسفه دین مطابق رأی مشهور «دین» معرفی شود، چنین موضوعی چندان آشکار به‌نظر نمی‌رسد و پرسش‌ها و ابهامات بسیاری درباره آن قابل طرح است، اما اگر موضوع فلسفه دین مشخصا به دین اسلام محدود شود، می‌توان از ابهامات موضوع فلسفه دین تا حد زیادی کاست. 🔅 در واقع با تحدید موضوع فلسفه دین، دین اسلام به عنوان موضوع تأمل فلسفی تعیین می‌گردد و به‌نظر می‌رسد که این یکی از معانی است که می‌توان برای فلسفه دین اسلامی در نظر گرفت. 💢 به نظر می رسد با محدودکردن موضوع فلسفه دین به اسلام، می‌توان از بسیاری ابهامات آسیب‌زا در فلسفه دین رهایی یافت و حتی می‌توان موضوع فلسفه دین را از این هم تنگ‌تر، محدودتر و معین‌تر نمود و به جای دین، مذاهب را به عنوان موضوع بحث و فحص فلسفی قرار داد و سخن از فلسفه مذاهب اسلامی گفت. ✂️محمد محمدرضایی-مجلسه قبسات-ش103-ص27تا29 🆔 @iictchannel
|چرا امام محمد باقر(ع) بر علیه حکومت بنی‌امیه قیام کرد 🔻 حجت‌الاسلام و المسلمین رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه: ◻️ امام محمد باقر (ع) با آن درایت و علم الهی که داشتند از یک طرف می دانستند که اگر مردم باور دینی نداشته باشند، اگر مردم درکی از اسلام بنی امیه داشته باشند، اگر اسلام مردم اسلام پرهیز و گوشه گیری و صوفی گری باشد ولو شما حکومت را تشکیل دهید، عملا فایده ای ندارد، چون مردم بر اساس باورهای خود به حکومت تمکین می کنند لذا امام از یک جهت تصمیم گرفت به هویت جامعه بپردازد و طبعا از سوی دیگر امام می داند که قیام علیه او و علیه بنی امیه به سرانجام نمی رسد، عملا به بنی هاشم متصل نمی شود، عملا حکومت به اهل بیت (ع) نمی رسد لذا کسانی هم که قیام کردند توسط بنی عباس از بین رفتند. 🔙اگر این اتفاق می افتاد و امام داعیه دار قیام می شدند، شیعیان در خطر جدی قرار می گرفتند و قیام به سرانجام نمی رسید و امام هم به شهادت می رسیدند و عملا سلسله امامت از بین می رفت. 🆔 @iictchannel
🖼|ماهیت معرفت سلوکی ◻️معرفت سلوكی يك معرفت حضوری امكانی، غير ذاتی، احاطی، غير حاكی، اتحادی و عملی است كه سنخ معلوماتش اعمال قلبی مانند احوال و منازل است و با اين فصل اخير آن معرفت حضوری، به معرفت سلوكی تبديل می‌شود. 🔘 برخی مؤلفه‌ها و شاخصه‌های معرفت سلوکی عام و برخی خاص اند. شاخصه‌های عام در ديگر علوم حضوری نيز وجود دارند و عبارتند از: بی‌واسطگی مفهومی، اتحادپذيری، تناسب ادراكی، ظهور ادراكی، خطاناپذيری و ترديدناپذيری، انتقال ناپذيری، بی نیازی به دليل و احساس برانگيزی. ✍🏼حجت الاسلام والمسلمین ، مدیر گروه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه «ذهن» 🆔 @iictchannel
◽️ یازدهمین دوره جشنواره علامه طباطبایی(ره) برگزیدگان خود را شناخت. ◾️ همزمان با گردهمایی خانواده بزرگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یازدهمین دوره جشنواره علامه طباطبایی(ره) ویژه تجلیل و تکریم از همکاران علمی و اجرایی، صبح چهارشنبه ۱۵ تیرماه در مجتمع فرهنگی نور محلات برگزار شد. 🆔 @iictchannel
🖼|جادو و استعمار 🔻شیوع گسترده رئالیسم جادویی مثل تبی مسری، یکشبه ادبیات دنیا را در بر گرفت. در هر کشوری نویسنده یا نویسندگانی برخاستند و سراغ باورها، خرافات، اسطوره ها و تاریخ و جغرافیای بومی خود رفتند و از آن عناصری بیرون کشیدند تا رمان هایشان را به رنگ بومی در آورند. 🔺رواج آن میان نویسندگان کشورهای حوزه کارائیب، آفریقا، هند و گروههای اقلیت و حاشیه ای نظیر مهاجران و زنان در کشورهای قدرتمند بیان کننده این امر است که نویسندگان، رمان را بستری می دانند برای ترسیم عقاید، اسطوره ها و واقعیتی که در بافت جامعه شان رواج دارد و با دیدگاه کشورهای غالب متفاوت است. بنابراین بیشتر نوشته های رئالیسم جادویی را پسااستعماری دانسته اند. 📖 برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان 🆔 @iictchannel
🖼|عوامل غلبه یافتن یک گفتمان ◻️یکی از نکات مهم در تحلیل گفتمانی توجه به سیال بودن گفتمان های موجود و رقابت دائمی آنها با یکدیگر است. ماهیت گفتمان اعتقادی به ثبوت و دائمی بودن یک نظریه ندارد، بلکه معتقد است گفتمان‌ها منوط به میزان توانمندی های خود ممکن است در مبارزه گفتمانی و میدان رقابت غلبه پیدا کنند و یا مغلوب شوند. 🔙 در این میان برخی نیز امکان پیروزی یک گفتمان را معلول ویژگی های ذاتی آن نمی دانند، بلکه صرفا به این دلیل میدانند که گفتمان در دنیای کاملا آشفته پیرامون خود دارای یک ساخت منسجم به نظر می رسد. در مقاطعی، یک گفتمان احتمال دارد با استیلا بر گفتمان های موجود و تثبیت معانی موردنظر خویش به یک گفتمان هژمونیک تبدیل شود. 📖برگرفته از کتاب سلفی گرایی، نوشته محمد ملک زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
🖼|اثبات کامیابی انقلاب 📱 از جهت گیری های عمده رسانه ای جبهه دشمن، این است که به مردم این گونه القا شود که انقلاب، در عمل «شکست خورده و نتوانسته «هدف ها» و وعده های خود را محقق گرداند و از این رو، «ناکارآمد» و «ضعیف» است. در انقلاب سال پنجاه و هفت، وعده داده شد که بهشت زمینی و مدینه فاضله ساخته خواهد شد. 🔰 یکی دیگر از القاءهای رسانه ای دشمن این است که اکنون که چهل سال از انقلاب می گذرد، به وضوح مشخص است که جامعه ایران در تمام یا اغلب شاخص‌ها و عرصه ها، أفت و افول کرده و گرفتار بحران ها و آسیب های اجتماعی پیچیده است و واقعیت ها با هیچ یک از آرمان ها، تطابق ندارند. ⚠️ از دیگر القاءات دشمنان جایی است که گویا شکاف میان «ایدئولوژی» و واقعیت» نشان میدهد که ایدئولوژی انقلابی، حاصل انتزاعی اندیشی و می پردازی دینی بوده و تنها در مقام بسیج گری و برانگیختن توده های مردم به کار گرفته شده است. 📖 برگرفته از درخشش عهد قدس، نوشته مهدی جمشیدی عضو هیات گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه 🆔 @iictchannel
🖼| ادبیات سرخ پوستی در زمان استعمار آمریکا لاتین 🔻 افسانه های مربوط به پیدایش جهان که در فرهنگ بومی آمریکای لاتین وجود دارد و نیز گزارش های مربوط به کشف و فتح قاره جدید که سرگرم کننده، پر مفهوم و خوش ساخت بودند، ادبیات پیش از استقلال این سرزمین را تشکیل می دهند. ⛔️دستگاه تفتیش عقاید انتشار و خواندن رمان را در مستعمرات آمریکای لاتین ممنوع اعلام کرده بود و آن را برای ایمان روحی و سرخ‌پوستان و رفتار اخلاقی و سیاسی جامعه خطرناک می‌دانست. 📖برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان 🆔 @iictchannel
🔻 دوره مجازی آموزش word پیشرفته (ویژه پژوهشگران) 🔹 در این دوره ما word درس نمی‌دهیم،‌ بلکه مشکلات شما در ورد را حل می‌کنیم 🎙 مدرس: استاد علی کسراییان 📆 زمان: شنبه و یکشنبه، ۲۵ و ۲۶ تیرماه، ساعت ۱۸، آنلاین (اسکای‌روم) 📦 هزینه سرمایه‌گذاری شما برای دو جلسه: فقط ۳۹ هزار تومان با کیفیت آموزش (بازگشت وجه در صورت عدم رضایت) ♨️ کد تخفیف ۲۰ درصدی ویژه اعضای کانال پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: iictchannel 📈 مناسب برای: پژوهشگران و طلاب و دانشجویانی که قصد نگارش مقاله و پایان نامه دارند 🌿 ظرفیت محدود 🌿 مهلت ثبت نام: ۲۳ تیرماه 🌿 کارشناس ثبت نام: @mroyesh 🌐 لینک کانال اطلاع‌رسانی دوره: https://eitaa.com/mroyesh_ir 🌐 لینک سایت و توضیحات بیشتر: www.mroyesh.ir 🏢 برگزارکننده: مدرسه مجازی رویش با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و برخی مراکز علمی کشور 🆔 @iictchannel
▫️نقش سنّت‌های الهی در ساختن آینده مطلوب انقلاب اسلامی 🔸 حجت الاسلام والمسلمین عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد: ▪️برای ساختن آینده مطلوب انقلاب اسلامی یک سری عناصر قطعی وجود دارد که تأثیرگذارند و یکی از عوامل مهم «سنّت های الهی» هستند. سنّت‌های الهی، همین متافیزیک عالم هستند. 🆔 @iictchannel
🖼|آغاز جادوی خیال در ایران 💢 همه چیز با ترجمه صد سال تنهایی مارکز به وسیله بهمن فرزانه و انتشار آن در سال ۱۳۵۳ شروع شد. البته پیش از او احمد میرعلایی با ترجمه آثار بورخس هم این نویسنده عجیب و هم جریان رو به گسترش رئالیسم متفاوت آمریکای لاتین را به ایرانی ها معرفی کرده بود. ✖️ترجمه های میرعلایی و فرزانه گر چه با استقبال مواجه شدند، ولی مدت ها طول کشید تا به ساحت تقلید در آیند. با اینکه ترجمه فرزانه از زبان ایتالیایی بود، تا سال ۵۷ چهار بار تجدید چاپ شد که نشان میداد جامعه ادبی ایران کتاب را پذیرفته و دریافته بود. پس از انقلاب، ترجمه فرزانه مجوز انتشار نیافت، اما ناشران آثار ممنوعه چاپ های نازل آن را به وسیله دست فروشان کنار خیابان انقلاب به دست خوانندگان مشتاق می رساندند. 📖برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان 🆔 @iictchannel
▫️بدحجابی، به معنای مخالفت با نظام نیست 💢 به مناسبت ۲۱ تیرماه و روز عفاف و حجاب 🔸 در گفتگو با عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه عنوان شد: ▪️بسیار خطاست اگر تصوّر کنیم که بخش بزرگی از بدحجابی‌ها، نوعی مخالفت سیاسی نسبت به حاکمیّت است. بسیاری از زنان که بدحجاب هستند، یا سیاسی نیستند، یا حتّی همراه با حاکمیّت هستند و تعارض خاصی ندارند. 🆔 @iictchannel
|دولت اسلامی نباید در برابر بدحجابی منفعل باشد 👤 آقای عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه 🔻 بدحجابی در جامعه، همچون یک آموزش عمومی و تبلیغ جمعی است که موجب گرایش‌یافتن دیگران نیز خواهد شد و چه‌بسا این اقلیّت هنجارشکن به اکثریّت تبدیل شوند. ازاین‌رو، دولت اسلامی نباید نسبت به بدحجابی در عرصه عمومی، بی‌موضع و منفعل باشد و درباره روند فزاینده آن، عاقبت‌اندیشی نکند. به این جهت است که باید نسبت به بدحجابی، حسّاس بود و آن را فرعی و غیرمهم قلمداد نکرد. 🆔 @iictchannel
🖼| چیستی پسا استعمار ◼️پسااستعماری، تحلیل فرهنگی است که شیوه سلطه جویانه غرب را در نگرش به موضوعات، مورد نقد و اعتراض قرار می دهد؛ به طرفداری از طبقات فرودست و به حاشیه رانده جامعه می پردازد و سعی در شنواندن فریاد آنان دارد. فرانتس قانون از بزرگان اندیشه پسااستعماری بر این عقیده است که در پی استعمار کشورهای جهان، بومیان استعمارشده برای غلبه بر حس تحقیر خود به تقلید از استعمارگر می‌پردارند. 📖برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان 🆔 @iictchannel
🏢 مدرسه تابستانی شبهه‌پژوهی عفاف و حجاب ⭕️ با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▫️ ➖کارکرد عرف در تشخیص حکم و چگونگی حجاب ▫️ ➖حجاب گریزی و عفاف پذیری ▫️ ➖حجاب حکم شرعی یا عرفی تبعات عرفی سازی حجاب ▪️به صورت مجازی ▪️همراه با صدور گواهی پایان دوره ▪️ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب سطح۳، ۴، دانشجویان دکتری 🗓 چهار شنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۳ تیرماه 🕓 ساعت ۱۶ تا ۲۰ 🔻 ثبت نام از طریق: 🔹 formafzar.com/form/piew7 🆔 @iictchannel
▫️مجموعه مقالات جریان‌شناسی و نقد اعتزال نو به ترکی استانبولی ترجمه شد 🔸 مجموعه مقالات جریان‌شناسی و نقد اعتزال نو اثر حجت الاسلام عرب صالحی پس از ترجمه به ترکی استانبولی در کشور ترکیه به چاپ رسید. ▪️این اثر ارزشمند که توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد عرب صالحی عضو هیات علمی گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی تدوین شده است پس از چند چاپ به زبان فارسی هم اینک با لوگوی مشترک پژوهشگاه و جامعة المصطفی‌العالمیه در دو جلد و حجم قریب به هزار صفحه به زبان ترکی استانبولی ترجمه و توسط نمایندگی جامعه الصطفی در ترکیه به چاپ رسیده است. 🆔 @iictchannel
🖼|هر احساسی عشق نام ندارد 👤 احساس نیاز به جنس مخالف برخی از نوجوانان را به کنجکاوی ترغیب می کند و میل به ایجاد و داشتن رابطه با جنس مخالف را در آنها بر می انگیزد و نوجوان با رفتارهای خود، سعی در برانگیختن احساسات و جلب نظر جنس مخالف دارد که با توجه به نوع شخصیت و عقیده و دیدگاه هایی که دارد، فردی را مورد پسند قرار می دهد و شبانه روز به او فکر می کند که این حالات شدت و ضعف دارد. 🚫 نوجوان عاشق چنین تصور می کند که معشوق از حالات او آگاهی دارد، در حالی بسیاری از موارد، فرد مقابل در بی خبری است. این گونه حالات عشقی در است و بعد از مدت زمان کوتاهی، از این معشوق دل می کند و مجددا عاشق فرد دیگری می شود و عشق قبلی خود را واقعی نمی داند. در حقیقت زیر بنای این قبیل وایستیدا جاذبه و کشش های جنسی است که آن را نمی توان عشق نامید. 📖برگرفته از کتاب عشق در وسط خیابان، نوشته ابراهیم سالاروند 🆔 @iictchannel
🖼|آزادی اجتماعی یک آزادی توحیدی است 🔙 شهید بهشتی براساس آگاهی هایی که در فطرتش زمینه دارد و در پرتو تجربه وعمل بارور می شود و قدرت گزینشی آزاد که به او داده شده است، جهت این پویش سازنده را آزادانه و آگاهانه برمی گزیند و در جهتی که خود انتخاب و اختیار کرده است، رشد کرده، جلو می رود و ساخته می شود. 💠 ویژگی اساسی انسان همین خودسازی و محیط سازی آگاهانه و آزادانه او است. پس این نکته مهم است که آزادی در نگاه شهید بهشتی یک آزادی فطری است و با انسان خلق می شود. در عین حال که این آزادی فطری است، توحیدی هم هست. این مبنای مهمی در نگاه شهید بهشتی است. 📖برگرفته از کتاب مواضع بهشتی، نوشته ایمان صفرآبادی فراهانی، محمد شهیدی 🆔 @iictchannel