#گزارش_فعالیت
🎊 شروع فاز دوم کارگاه تربیت مشاور نوجوان از امروز با تدریس استاد ابراهیم اخوی و شرکت نفرات زیادی از دغذغهمندان عرصه تربیت
✅ عزیزانی که علاقه دارند به صورت حضوری یا مجازی (آنلاین و آفلاین) در این دورهی باکیفیت شرکت کنند، 👈 اینجا 👉 رو ببینند تا با سرفصلها آشنا شوند و اقدام به ثبتنام کنند.
🧔♂ آیدی ثبتنام 👇
@kargah_Erfani
مشاوره تلفنی | دریافت بستههای آموزشی | ثبتنام آنلاین
همنو | همراهان نوجوان
@eakhavi
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
#روانتحلیلگری_یا_روانتجلیلگری؟
این شاید یکی از اصلیترین تفاوت نگاه فروید و دیدگاه اسلام به روان آدمی است! هر دو در پی کاوشاند امّا این کجا و آن کجا؟
این یکی در پی تحلیل و کاوش است تا به هر آنچه شر و بدی (پرخاشگری و امیال جنسی منع شدهی ذاتی او که در نوع تعامل والدین و محیط با او، تولید پریشانی کرده و اکنون از هشیاری او مخفی شده) دست یافته؛ شاید با فنونی بتواند فرد را وادار کند تا انگشت در حلق روان خود کرده؛ همه آنها را بالا آورده و حالش مقداری خوب شود؛ چون معتقد به تحقق و تلنبار همه اینها در لایه های پنهان روان آدمی بوده؛ روابط والد-فرزند را تولیدگر این پریشانیها دانسته، نقش فرزند را کمرنگ؛ صرفا لذتخواه، و گریزان از تنش دانسته؛ و نقش والد و محیط را پررنگ، عموما آسیبزا، و تنشزا دیده است.
در این اتمسفر ترسیم شده، همه در پی خواسته خویشاند؛ فرزند به نحوی و والد به نحوی دیگر؛ و محصول کنار آمدن یا نیامدن طرفین هم میشود تثبیت در یک دوره یا شکلگیری یک عقده که هر دوی آنها زمینه آسیب بعدیاند.
راست میگوید فروید؛ در چنان فضا و فرهنگی که پدری میزیید که او هم همین پیچیدهگیهای روانی «دوره» و «عقده» را تجربه کرده؛ محصولی جز فرزندی در این عقده و در آن دوره نخواهد داشت!
امّا وآن دیگری در پی دستیابی به عالیترین ظرفیتها جهت رشد و تعالی انسان است، چون معتقد است بنای خداوند؛ خلق موجود شریر (والد یا ولد) نبوده؛ و هر چند دنیای ناهشیار را با تبیین خود پذیرفته؛ امّا بر این باور است که والدِ ذاتا غیرشریر؛ سازنده ولد شریر نخواهد بود؛ و روابط والد-فرزندیِ مبتنی بر خیر و کرامت، سببساز ولد شر نخواهد شد؛ و هر چند گرایش به شر را پذیرفته و امکان قدرت گرفتن آن را انکار نکرده؛ امّا معتقد است فطرت الهیِ جاری در کل دوران کودکی تا بزرگسالی نخواهد گذاشت در دنیای روانی، گرایشهای شر بر خیر غلبه کنند؛ مگر اینکه شیاطینی از نوع جن یا انس (همچون یک والد جهلورز یا یک محیط جهلورز) از کودکی گرایشهای نفسانی آدمی را فعال کرده؛ او را مدام در جریان جهلورزی انداخته باشد. امّا قدرت عقلورزی او توان مدیریت رفتارهای جاهلانه او را خواهد داشت.
شاید به ظاهر شباهتی در عملکرد این دو رویکرد وجود داشته باشد؛ امّا مفاهیمی چون «خیر»، «شر»، «فطرت»، «نفس»، «جهل»، «عقل» و بالاتر «خداوند» اشارهگر به یک معنای بالاتر است؛ و آن تعالی است؛
او انسان را یک حیوان تکامل یافته نمیبیند؛
او، او را مخلوق خداوندی میداند که از خلقتش؛ حضورش در دنیا، انتخابهایش؛ و رفتنش هدفی متعالی در میان بوده؛
فرق است انسان را «زیستی» ببینیم یا «متألّه: خداییپذیر»!
در تمام شناختها؛ موضعگیریها، و رفتارهایمان متفاوت عمل خواهیم کرد و تحویلدهنده محصولی متفاوت!
آن یکی در پی «تحلیل»روان است از نوع مرضی؛ وان یکی در پی «تجلیل» روان است از نوع هرَسی (هرس کردن)
او تحلیل میکند تا به لذت برسد؛ این تجلیل میکند تا به عزت برسد
او تحلیلگر روان آسیب دیده است وان تجلیلگر نفس کرامت یافته است
او غرایز را می یابد تا آرامشان کند؛ این نیازها را می یابد تا آماده حرکتشان کند.
آن خروج ذلت به لذت است و این حرکت از ذلت به عزت!
تلاش آن، خارج شدن از لئامت است؛ و هدف این سوق دادن به کرامت!
او انسان را «زیستی» میخواهد و این انسان را «متألّه» میبیند
این تحلیل میکند وان تجلیل؛ تا کدام را آخرین هدف حرکت خود قرار دهیم؟
مُحیی کانال دکتر حمید رفیعیهنر
🆔 eitaa.com/Mohyiee
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
🔰 معرفی کانال ارتباطی اساتید همایش #مکتب_نصرالله | بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان قم موسسه امام خمینی ره
🔸 آیت الله محمود رجبی
https://eitaa.com/mahmoodrajabi_ir
🔸 آیت الله عباس کعبی
https://eitaa.com/kaabi_ir
🔸 حجتالاسلام سید هاشم الحیدری
https://eitaa.com/hashemalhaidary
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح
https://eitaa.com/mojtabamesbah_ir
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی
https://eitaa.com/aboutalebi57
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر باقرزاده
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر مشکی باف
https://eitaa.com/roghe313
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر راسخی
https://eitaa.com/gam_dovvom
🔸حجتالاسلام والمسلمین دکتر موسوی
https://eitaa.com/anti_takfir
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 عذرخواهی و دلجویی در جایی که طرف مقابل مقصر است چه آسیب هایی دارد؟
پرسش بیننده ی محترم برنامه در مورد آسیب های عذرخواهی ، دلجویی و گذشت برای شخصی که مقصر است و پاسخ کاربردی و دقیق استاد دکتر مهکام
🎙#استاد_مهکام
@mahkam_reza1
فضایمجازیشبکهولایتدر ایتا
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
🔰 همایش #مکتب_نصرالله |
بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان ماه قم موسسه امام خمینی ره
با حضور دانش آموختگان طرح ولایت سراسر کشور
🔸 سخنرانی و پرسش و پاسخ حجت الاسلام والمسلمین دکتر مشکی باف :
دشمن می خواهد شکست خود در میدان اراده ها را در میدان روایت ها جبران کند باید بسیار هوشیار باشیم و در میدان جهاد تبیین فعالیت کنیم.
#آغاز_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 همایش #مکتب_نصرالله
(بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سید حسن نصرالله | ۳ و ۴ آبان ماه قم موسسه امام خمینی ره)
🎞 کلیپ #راه_نصرالله
#همایش_مکتب_نصرالله
@hamzevasl
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
چهلمین شماره هفته نامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان منتشر شد.pdf
5.6M
🔹 با سلام و احترام!
یادداشت: «#محیطزیستازمنظرقرآنوعهدینزیرآتشخشونت»
🖊 مرتضی صانعی
✅ این یادداشت در چهلمین شماره #هفتهنامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان به دو زبان ایتالیایی و فارسی در ایتالیا به زیور طبع آراسته شده است. 👆👆👆
✅ آدرس کانال مرتضی صانعی
@msanei_ir
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
همایش بزرگ
روانشـناســـــی اسلــامـــی
افق پیش رو
و بیستمین سالگرد تاسیس
#انجمن_روانشناسی_اسلامی
حضوری و آنلاین
با سخنرانی
🔸حضرت آیت الله اعرافی
مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور
🔸حضرت آیت الله غروی
مدیر محترم گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸جناب آقای دکتر فتحی آشتیانی
رییس محترم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
❇️همراه با رونمایی از:
سند چشم انداز
#روانشـناســـــی_اسلــامــی
🔹 زمان:
شنبه - ۵ آبان ماه ۱۴۰۳
ساعت ۸ الی ۱۲
🔹 مکان:
قم؛ جمکران؛
مرکز مدیریت حوزههای علمیه؛
ساختمان دارالولایه؛
سالن امین.
شرکت برای عموم علاقهمندان آزاد است. خواهران و برادران
با تشکر
انجمن روانشناسی اسلامی
#همایش_روانشناسی_اسلامی
═════════
روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir