محمد رضا نقدی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما که آیا پس از تامین واکسن کرونا از خارج از کشور بسیج و سپاه در امر واکسیناسیون عمومی مشارکت خواهند کرد، گفت: درباره این مساله چند نکته وجود دارد؛ اول اینکه ما متولی امر بهداشت و درمان کشور نیستیم و در تصمیمات تخصصی این حوزه قصد مداخله نداریم.
سردار محمد رضا نقدی در ادامه به بیان دومین نکته پرداخت و افزود: اما با توجه به توصیه متخصصان و تشکیکهای جدی کارشناسان در دنیا به هیچ عنوان به کارکنان و پرسنل سپاه و بسیج استفاده و تزریق واکسن های خارجی را به دلیل مکانیسم عمل واکسن های خارجی توصیه نمی کنیم.
وی افزود: چون گفته شده واکسن های خارجی که میخواهند با منت به ما بفروشند مبتنی بر دخالت های ژنتیکی و RNA ویروس ساخته شده است و با توجه به سوابق تولید کنندگان مانند ارسال خونهای آلوده به کشور، اگر بخواهند میتواند عوارض خطرناک شناخته نشده ای را به ملت ما تحمیل کنند بنابراین آن را به مجموعه کارکنان و مرتبطین با سپاه و بسیج توصیه نمی کنیم ولی همانطور که گفتم برای عموم کشور تصمیم گیری با وزارت بهداشت است.
وی تصریح کرد: مباحثی هم در مورد ارسال داروها و واکسنهای آلوده به دیگر کشورهای دنیا از سوی این تولیدکنندگان وجود دارد؛ ضمن آنکه در کشورهای خودشان هم هنوز واکسنهایشان، امتحان خود را پس نداده اند، بنابراین مجموع این مباحث ما را به این جمع بندی می رساند که استفاده از این واکسنها عقلا اولویت نداشته باشد؛ ضمن آنکه از نظر بسیاری از کارشناسان، استفاده از این واکسنها خطرناک هم هست.
🔴🍁
🍁
❇️مردم سالاری دینی (1)
💠چیستی و مفهوم مردم سالاری دینی
🔻واژه «مردم سالاری دینی»، اصطلاح تازه ای در گفتمان سیاسی دنیاست که در بستر مبانی سیاسی اسلام و متأثر از آموزه های نبوی و علوی روییده و بر آن است تا ضمن پاسداشت حقوق مردم در حوزه سیاست و اداره امور جامعه و پرهیز از الگوهای حکومتی استبدادی، رعایت اصول و مبانی ارزشی را بنماید و بدین ترتیب، نظام اسلامی را از الگوهای سکولار غربی تمییز دهد. برای این منظور، در حکومت اسلامی، روش نوینی مورد توجه قرار گرفته که نه استبدادی و نه لیبرالی است.
🔸مقام معظم رهبری از این روش حکومتی، به «مردم سالاری دینی» تعبیر نموده اند، و در توضیح آن می فرماید: «این مردم سالاری (دینی) به ریشه های دمکراسی غربی مطلقاً ارتباط ندارد؛ این یک چیز دیگر است. اولاً مردم سالاری دینی دو چیز نیست؛ این طور نیست که ما دمکراسی را از غرب بگیریم و به دین سنجاق کنیم تا بتوانیم یک مجموعه کاملی داشته باشیم؛ نه، خود این مردم سالاری هم متعلق به دین است. مردم سالاری هم دو سر دارد... یک سر آن عبارت است از این که تشکیل نظام به وسیله اراده و رأی مردم صورت بگیرد؛ یعنی مردم نظام را انتخاب می کنند؛ دولت را انتخاب می کنند... انتخاب مردم یکی از دو بخش مردم سالاری دینی است.
🔹مردم بایستی انتخاب کنند، بخواهند، بشناسند و تصمیم بگیرند تا تکلیف شرعی درباره آنها منجز بشود. بدون شناختن و دانستن و خواستن، تکلیفی نخواهند داشت. سر دیگر قضیه مردم سالاری (دینی) این است که حالا بعد از آن که من و شما را انتخاب کردند، ما در قبال آنها وظایف جدی و حقیقی داریم...»
به طور خلاصه در تبیین مفهوم مردم سالاری دینی، می توان چنین بیان نمود:
مردم سالاری دینی، ناظر به مدلی از حکومت است که بر مشروعیت الهی و مقبولیت مردم و در چارچوب مقررات الهی استوار است و در راستای حق مداری، خدمت محوری و ایجاد بستری برای رشد و تعالی مادی و معنوی، ایفای نقش می کند. این مدل، بر دو پایه استوار است:
1️⃣ از سویی ریشه در آموزه های وحیانی دارد
2️⃣ این آموزه ها را از رهگذر خواست و اراده مردم دنبال می کند
🔻از این رو در نظام مردم سالاری دینی، نظام سیاسی بر دو رکن الهی و انسانی استوار است و این نظام با در نظر داشتن اصول اعتقادی اسلام، رابطه مردم و حکومت را تبیین می کند.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🔴🍁
🍁