eitaa logo
مسجد امام حسین عليه‌السلام(خواهران)
354 دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
7.6هزار ویدیو
514 فایل
اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی مسجد امام حسین عليه‌السلام(واحدخواهران) و پایگاه بسیج محدثه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
▫️امام جعفر صادق علیه السلام: 🔹 فَسَادُ الْجَسَدِ فِي كَثْرَةِ الطَّعَامِ وَ فَسَادُ الزَّرْعِ فِي كَسْبِ الْآثَامِ وَ فَسَادُ الْمَعْرِفَةِ فِي تَرْكِ الصَّلَاةِ عَلَى خَيْرِ الْأَنَامِ. 🔸 خرابی بدن به دلیل زیاد غذا خوردن، خرابی زراعت به دلیل گناهان، و خرابی معارف و اعتقادات به دلیل ترک صلوات بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است. 📚 مستدرک الوسائل جلد ۱۶ صفحه ۲۱۳ 💎 مدرسه اهلبیت ➖
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖بفرمایید حس زیبای عیدانه 💖حتمااا ببینید و آمين بگویید ┈•••✾🍃🌸🍃✾•••┈
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
🔴قیام مردم تبریز در چهلم فاجعه قم 29 بهمن 1356 ♦️روز 29 بهمن 1356، که مصادف با چهلم فاجعه 19 دی قم بود، در بسیاری از شهرها و نقاط کشور، مجلس ختم و سوگواری برگزار شد. در روز نوزدهم دی، قیام مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله اهانت آمیز با امضای مستعار احمدی رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات، توسط عوامل رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد و در چهلم این فاجعه، مردم نقاط مختلف ایران خود را آماده برگزاری مراسم می‌کردند. ♦️در شهر تبریز نیز قرار بود مردم در مسجد قزللی (میرزاآقایوسف مجتهد) تجمع کنند.دعوت از سوی آیت الله قاضی طباطبایی و ده تن دیگر از علمای تبریز صورت گرفته بود. در روز 29 بهمن، مردم در مقابل این مسجد اجتماع کردند. سرگرد مقصود حق شناس، رییس کلانتری بازار به همراه عده‌ای مأمور، به مردم اعلام کرد که متفرق شوند و با توهین به مسجد از ورود مردم جلوگیری کرد. ♦️جوانی غیرتمند به نام محمد تجلی از این توهین برافروخته می‌شود و با وی گلاویز می‌شود که حق شناس با اسلحه کمری‌اش این جوان 22 ساله را به شهادت می‌رساند. مردم خشمگین جنازه خون آلود شهید را برداشته و در خیابان‌ها به راه می‌افتند و بتدریج راهپیمایی گسترده‌ای شکل می‌گیرد. یحیی لیقوانی رییس ساواک تبریز با توجه به گسترش قیام مردمی با تهران تماس می‌گیرد و شاه به جمشید آموزگار دستور حفاظت از مناطق مهم و سرکوب شدید مردم را می‌دهد. ♦️شورای امنیتی استان، دستور استقرار یگان ها و ادوات نظامی از جمله تانک و نفربر را در سطح شهر می‌دهد که با مقاومت و پایمردی مردم تبریز، این شهر از خون جوانان، بازاریان، دانشجویان، مردان و زنان، رنگین شده و پس از فاجعه خونین قم، جنایت دیگری بر جنایت های رژیم افزوده می‌شود. 🗒سرانجام ساعت 5 بعدازظهر نیروهای نظامی بر شهر مسلط شدند. در آمار ساواک چنین آمده است: « 581 نفر دستگیر، 9 نفر کشته، 118 نفر زخمی. 3 دستگاه تانک، 2 سینما، یک هتل، کاخ جوانان، حزب رستاخیز و تعدادی اتومبیل شخصی و دولتی به آتش کشیده شدند. » کشتار مردم تبریز، شاه را غافلگیر کرد چرا که او به خیال خود توانسته بود پرده‌ای ضخیم بر روی فاجعه قم بکشد حتی اقدام دبیر کل سازمان ملل را به سود خود تمام کند و افکار خارجیان را از درک واقعیت فاجعه قم منحرف سازد؛ اما با قیام مردم تبریز، تقدیر به گونه دیگری رقم خورد. 📚کتاب مرتبط: حماسه 29 بهمن تبریز 1356 تبریز در خون خمینی آذربایجان مقالات مرتبط: ‌روزی‌ که‌ دیگ‌ سنگی‌ تبریز جوشید!- روایتی‌ مستند از قیام‌ 29 بهمن‌ تبریز قیام صبح روز شنبه 29 بهمن 1356 بهترین قاضی تبریز
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
🌹تصاویری از شهدای قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ 🕊شادی روح بلندشان صلوات
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
🌹پوستر | ♦️قضیه‌ی تبریز و قیام مردم تبریز در بیست و نه بهمن یک حادثه‌ی تعیین کننده بود. ماجرای خونهای ریخته شده‌ی در قم و اصل انگیزه‌ی حرکت قم را، ماجرای تبریز زنده و احیاء کرد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اولین پایگاه
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
4_6030583075170158704.mp3
5.77M
شب و روز مبعث، قله ماه رجب و از شب‌های قدر/استاد فیاض‌بخش
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
🌺همزمان با مبعث حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم)، حسن روح‌الامین اثر جدید خود به‌نام «نجات دختران» را رونمایی کرد
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
الباقر علیه السلام : وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی قَالَ أَیْ سَتَکُونُ جَاهِلِیَّهًٌْ أُخْرَی. امام باقر علیه السلام وَ لَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی یعنی جاهلیّت دیگری خواهد بود. 📚 بحار الأنوار، ج۲۲، ص۱۸۹/ القمی، ج۲، ص۱۹۳/ نورالثقلین/ البرهان
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
اگر اعراب جاهلی بر سر هیچ و پوچ درگیری‌های قبیله ای و خونریزی به راه می‌انداختند، انسان‌های دوره جاهلیت مدرن به سبب که دارند بهانه تراشی کرده و به هم می‌افتند و با استفاده از علم خود در ای انسان را می‌کشند. همان‌طور که در جاهلیت پیش از اسلام اعراب دچار تعصبات قومی و قبیلگی کور بودند، در دوره نیز عده ای خود را نسبت به سایرین برتر می‌بینند و ملت خود را نسبت به ملت‌های فقیر شایسته‌تر می‌دانند و با آن ملت‌ها همچون انسان‌های درجه دو برخورد می‌کنند. اگر زنان اعراب جاهلی گردن و گردنبند و گوش و گوشواره‌هایشان نمایان بود، در زمان جاهلیت مدرن انسان مدرن به بهانه‌های گوناگون به حداکثری است.
۲۹ بهمن ۱۴۰۱