ایست قلبی یا مشکلات جدی در 2112 ورزشکار پس از تزریق واکسنهای کووید! 1483 نفر از آنها اکنون جان خود را از دست داده اند. و اینها فقط موارد مستند هستند!
قطعاً برای بسیاری از ورزشکاران، عمدتاً جوان، طبیعی نیست که در حین ورزش دچار ایست قلبی شوند یا جان خود را از دست بدهند، اما این از پایان سال 2020 اتفاق افتاده است. بسیاری از این مشکلات قلبی و مرگ و میر در مدت کوتاهی پس از دریافت واکسن کووید رخ داده است. اعداد و ارقام واضح هستند و به علت واحد و آشکار اشاره دارند! 💉💉💉
https://tinyurl.com/bdz7ct7t
✨eitaa.com/tebeslami_ir
🔻در تکیه دروایش سنی در #بوسنی یک کتیبه بزرگ به شکل کشتی که #اسامی_ائمه را نوشته بودند!
علی حیاتی؛ مسئول هییت هنر
🔹 واقعیت این است که مردم #بوسنی هیچ چیز از ایران نمیدانستند، آنها شهید رسول را دیدند و امام خمینی(ره) را شناختند. در منطقهای با دو میلیون نفر جمعیت #صدهزار_مسلمان به شهادت رسیده است و این نکته تاملبرانگیزی است. شرف ما رسول حیدریها بودند.
🔹شب جمعه بود، به تکیه دراویش صوفی در بوسنی رفتیم. در زمان ورود یک کتیبه بزرگ دیدیم که به شکل کشتی بود و اسامی ائمه بر آن حک شده بود.
🔹 #مناجات_امیرالمومنین خواندند. آنها با اینکه سنی مذهب هستند اما ده روز از محرم را به دلیل حزن اهل بیت (ع) در خوردن امساک میکنند و به مدت سه روز عزاداری میکنند.
در زمان پیادهروی نماد این پیادهروی را بر روی لباسشان نصب میکنند و روی پیکرهای درگذشتگان پارچه سبز میکشند.
شب خاطره
تیرماه ۱۴۰۲
#بوسنی
#سالگرد_شهدا
#محبان_اهل_بیت
♦️شما رفتید و دیگر برنگشتید!
🔻مهدی حیدری، فرزند شهید رسول حیدری / ۱
🔹با مادرم به #شهر_سربرنیتسا رفته بودم. در کنار قبرستان ایستاده بودیم، قبرستان سوت و کور بود. روبهروی قبرستان یک کارخانه باطریسازی قرار داشت. پانزده تن جوان هلندی در آنجا ایستاده بودند و شخصی مشغول شرح واقعه جنگ بوسنی برای آنها بود. ناگفته نماند که با خیانت هلندیها حمله به بوسنی آغاز شد. شخصی که شرح میداد، گفت: واقعه بوسنی شبیه هولوکاست بود. من توجهام با شنیدن این حرف به او جلب شد.
🔹 صبر کردم تا همراهانش کمی دور شدند و بعد از او پرسیدم آیا در زمان جنگ بوسنی، ایرانیان نیز در بوسنی حضور داشتند، آیا ایرانیان به مردم بوسنی کمک کردند؟
او گفت: تفنگ قنداق سبز را ایرانیان به مردم بوسنی دادند. امروز اما #نمیتوانم از شما سخنی بگویم.
🔹#شما_رفتید و #دیگر_برنگشتید. برادر من که در جنگ بوسنی به شهادت رسید، نامش حسین بود. من همه چیز را میفهمم، اما شرایط برای گفتن از حضور ایرانیان در بوسنی مهیا نیست.
🔹شنیدن این سخن من را به فکر فرو برد که باید کاری کنم تا حضور ایران در جنگ بوسنی بیان شود و در یاد مردم بوسنی زنده شود. مردم بوسنی سنی مذهب هستند و سخت بر اعتقاد خود پافشاری میکنند و در این سالها کسی هم تلاشی برای تغییر مذهب آنها انجام نداد.
#بوسنی
#شهدای_ایرانی
♦️خانم ویدا که مهری که شهید رسول روی آن سجده کرده بود را بعد از ۲۳ سال به فرزند شهید داد!
🔻مهدی حیدری؛ فرزند شهید رسول/ ۲
🔹 ماه رمضان سال 95 بود. خانمی به نام ویدا من و مادرم را برای افطار دعوت کرد. ما به احترام آنها که بر روی مُهر نماز نمیخوانند با خودمان مُهر نبرده بودیم و گفتیم مانند آنها نماز میخوانیم. زمان اذان شد.
🔹خانم ویدا یک سبد مُهر آورد و گفت: این #مُهرها را زمانی که با همسرم به #عراق رفته بودم، خریداری کردم. تصور میکردم سوغات عراق مُهر است. آنها را تا امروز نگه داشتهام.
🔹 او به هر نفر یک مُهر تازه داد و به من مُهری داد که قبلا بر روی آن نماز خوانده شده بود و از ظاهر مُهر مشخص بود. نماز خواندیم. خانم ویدا مُهرها را از همه گرفت و در سبد گذاشت و رو به من کرد و گفت: مُهری که با آن نماز خواندی را نزد خود نگه دار. این مُهری است که #پدرت 23 سال قبل #آخرین_نمازش را بر روی این مُهر خواند و من آن را 23 سال نگه داشته بودم تا به دست تو برسانم.
🔹یاد و خاطره چهار شهید گرانقدر شهید سیدمحمدحسین نواب، شهید رسول حیدری، شهید بهنام نیکنام و شهید عبدالله کلاشک را که برای کمک به مسلمانان بوسنیایی عازم این کشور شدند و به شهادت رسیدند، گرامی میداریم.
#بوسنی
#شهید_رسول
هادی نعمت الهی مستند ساز هم که چند مستند در بوسنی با موضوع مارش میرا و جنگ علیه مسلمانان این منطقه از اروپا ساخته است، با حضور در این شب خاطره در مورد فیلمهایی که در مورد بوسنی و نقش نجاتبخش ایران در حملات صرب ها علیه مسلمانان بوسنیایی ساخته است، گفت: در مصاحبه هایی که با بوسنیایی ها داشتم با شخصی به نام «أنَس» آشنا شدم که به عشق ایران فارسی یاد گرفته بود. خیلی از بوسنیایی ها به عشق ایران و کمکهایش فارسی یاد گرفته بودند. انس نیز به فارسی مصاحبه کرد و بسیار از دست ما شاکی بود چرا که معتقد بود بوسنی و مردم آن همانند فرزندان ایران بودند و ایران همانند مادری برایشان بوده که سالهاست آنها را بعد از جنگ تنها گذاشته است.
وی افزود: انس دل پری داشت و معتقد بود بعد از پایان جنگ و ناکامی غرب در نسل کشی مسلمانان در این منطقه از اروپا که به کمک ایران میسر شد، ایران ما را به حال خود رها کرد و به فراموشی سپرد.
نعمتالهی در ادامه گفت: مصاحبه ما با انس چند ساعتی طول کشید اما دلخوری همراه با عشق آن از ایران منجر به گریه های دو نفره ما با آن شد. انس درد دل میکرد و خاطره میگفت و من و او با هم گریه میکردیم
♦️علوم انسانی ما برخاستهی از #تفکرات_پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست.
🔹ما نمیگوییم علوم انسانی #غیر_مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. بحث سر این نیست که ما جامعهشناسی یا روانشناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایدهای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است.
🔹من یکی از حرفهایی که دارم، همین رشتهی تعلیم و تربیت در حوزه است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک #جهانبینی است غیر از جهان بینی ما. علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل فیزیک نیست که جهانبینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد.
🔹 شما #مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاستهی از #تفکرات_پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. قبلا که علوم انسانیای وجود نداشته است؛ آنها آمدهاند همین اقتصاد را، همین جامعهشناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد.
🔹این علوم انسانی، تربیتشده و #دانشآموختهی خود را آنچنان بار میآورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه #غیر_اسلامی است.
🔹میبینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا اقتصاد خوانده، هرچه با او دربارهی #مبانی_دینی این مسائل حرف میزنیم، به #خرجش_نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب اقتصاد اسلامی با او حرف میزنید، با #یافتههای علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، #جور در نمیآید.
بنابراین من نمیگویم علوم انسانی نافع نیست، می گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است.۱۳۸۹/۰۸/۰۲
بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
♦️علوم انسانی #ذاتا_مسموم ماهیتاً معارض و #مخالف_با_حرکت_اسلامی و نظام اسلامی است!
🔹اینکه بنده دربارهی علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این #دانشهای_ذاتاً_مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است.
🔹این علوم انسانیای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که #ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر #جهانبینی_دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد.
🔹وقتی اینها #رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در #رأس_اقتصاد_کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند.
🔹 حوزههای علمیه و #علمای_دین پشتوانههائی هستند که #موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از #متون_الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون.
🔹پس نظام اسلامی #پشتوانهاش علمای دین و علمای صاحبنظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون #تکیهگاه اوست.
۱۳۸۹/۰۷/۲۹
#علوم_ذاتا_مسموم
#معارض_انقلاب
#خطر_مدیران_تربیت_شده
#علمای_دین
#متون_الهی
#نظریات_اسلامی
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
📌#فقیه_فقه_نظام نیاز به #سازمان_فقاهت دارد و نه صرفا دویست، سیصد کارگزار بریده از #طرح_ولی.
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
💥 «خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»، یعنی طلبِ رهایی از محیطِ ولایت طواغیت
«یکی از اموری که در شب قدر تقدیر میشود، «عِتق من النار» است؛ اینکه دعای جوشن کبیر را میخوانیم و هزار اسم خدا را واسطه قرار میدهیم، از خدا چه میخواهیم؟ میخواهیم که ما را از آتش جهنم نجات بدهد. این «عِتق من النار» و خلاصی از آتش، که در دعاهای ماه رمضان مکرر آمده است، یعنی چه؟
این همان ورود به وادی ولایت است. کسی که اقتحام به وادی ولایت میکند و وارد وادی ولایت میشود از «نار» نجات پیدا کرده است (فَإِنَّ اَللَّهَ فَكَّ رِقَابَكُمْ مِنَ اَلنَّارِ بِوَلاَيَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ).
گویا این نار، باطنِ ولایتِ طاغوت است؛ در روایات آمده: «وَلَايَةُ عَدُوِّ آلِ مُحَمَّدٍ هِيَ النَّارُ» (نار ولایت دشمنان نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است). باطن دشمنان نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ص) که اولیاء طاغوت هستند، «نار» است. آیه قرآن همین را میگوید: «أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ»؛ وقتی از خدا رویگرداناند حاصلش این است که دل به این اولیاء میبندند؛ چون راه سومی نیست. وقتی دل بستند خودشان برده آتش میشوند.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🔹مسیرِ پیشرفت، مسیر غربی نیست، مسیر منسوخ و برافتادهی اردوگاه شرقِ قدیم هم نیست. بحرانهائی که در غرب اتفاق افتاده است، همه پیش روی ماست، میدانیم که این بحرانها گریبانگیر هر کشوری خواهد شد که از آن مسیر حرکت کند. پس ما بایستی مسیرِ مشخصِ ایرانی - اسلامی خودمان را در پیش بگیریم و این را با سرعت حرکت کنیم؛ با سرعت مناسب.
🔹راه حلی که بر اساس این مقدمات وجود دارد، این راه حل را شما باید پیدا کنید. به فکر #نظریهسازی باشید.
🔹الگو گرفتن بی قید و شرط از #نظریهپردازهای_غربی و شیوهی #ترجمهگرائی را غلط و #خطرناک بدانید. ما در زمینهی علوم انسانی احتیاج داریم به #نظریهسازی.
🔹 بسیاری از حوادث دنیا حتّی در زمینههای اقتصادی و سیاسی و غیره، محکومِ نظرات صاحبنظران در علوم انسانی است؛ در جامعهشناسی، در روانشناسی، در فلسفه؛ آنها هستند که #شاخصها را مشخص میکنند. در این زمینهها ما باید نظریهپردازیهای خودمان را داشته باشیم و باید کار کنیم؛ باید تلاش کنیم؛
۱۳۸۷/۰۲/۱۴
بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاههای شیراز
🔹ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ کتاب آماده در زمینههای علوم انسانی مگر چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به جهانبینی اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این نگران کننده است.
🔹بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش مادیگری است، مبنایش حیوان انگاشتن انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع شکاکیت و تردید و بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست. این از جملهی چیزهائی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد؛
۱۳۸۸/۰۶/۰۸
بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها
♦️چقدر براساس همین نظرات اقتصادی غربی، #بانک_جهانی و #مجامع_پولی و مالی جهانی به ملتها و دولتها #برنامهها دادند! ... این غلط است!
🔹البته همانطور که گفتم، اساتیدی هستند که #فرآوردههای_اندیشههای_غربی در علوم انسانی، #بت آنهاست. در مقابل خدا میگویند سجده نکنید؛ اما در مقابل بتها به راحتی سجده میکنند؛ دانشجوی جوان را دست او بدهی، بافت و ساخت فکری او را همانطوری که متناسب با آن بت خود او است، میسازد؛ این ارزشی ندارد و درست نیست. بنده به اینطور افراد، هیچ اعتقادی ندارم. این استاد هر چه هم دانشمند باشد، وجودش نافع نیست، مضرّ است.
🔹امروز خوشبختانه ما دانشمندان جوانِ مؤمن و تحصیلکردههای باایمان داریم که میتوانند یک حرکت علمیِ فراگیر و به معنای واقعی کلمه، در عرصهی علوم انسانی به وجود آورند؛ از اینها باید استفاده بشود. مواظب باشید دچار آن #بتپرستی نشوید؛
🔹آن کسی که در فلسفه، اقتصاد، علوم ارتباطات و سیاست، همان حرفی که از دهن یک #متفکر_غربی درآمده، آن را #حجت میداند؛ حالا گاهی اوقات آن حرف هم در خود غرب #نسخ شده! از این نمونهها ما زیاد هم داریم.
🔹یک مطلبی را چهل، پنجاه سال پیش، یک فیلسوف اجتماعی یا سیاسی در غرب گفته و بعد آمدند ده تا نقد بر آن نوشتهاند؛ این آقا تازه به حرف آن پنجاه سال قبل دست یافته و به عنوان حرف نو، به داخل کشور میآورد و با بَهبَه و چَهچَه آن را به خوردِ دانشجو و شاگرد و محیط خودش میدهد؛ از این قبیل هم داریم.
🔹چقدر براساس همین نظرات اقتصادی غربی، #بانک_جهانی و #مجامع_پولی و مالی جهانی به ملتها و دولتها #برنامهها دادند و چقدر از طرف خود غربیها علیه آنها موارد #نقض نوشته شده!
🔹باز هم کسانی را داریم که همان #توصیهها را میآیند #عیناً_تکرار میکنند و #عیناً_همان_نسخهها را #مینویسند. این غلط است. تحقیق علمی به معنای فقط فراگیری و #تقلید نیست؛ تحقیق، #ضد_تقلید است. این کار، کار شماست.۱۳۸۴/۱۰/۲۹
بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق (علیهالسّلام)
🔹بیراهه
🔹از بیراههها باید ترسید. گاهی اوقات یک چیزها و راههائی را برای پیشرفت پیشنهاد میکنند که بیراهه است. یک نمونهاش را گفتم؛ مثل پیشرفتهای دورهی پهلوی که حقیقتاً بعضیاش توقف و بعضیاش پسرفت و سقوط بود - که حالا جای تفاصیلش در این جلسه نیست؛ چون وقت نیست - آن یک الگو بود که واقعاً بیراهه بود؛ به ظواهر دلخوش کردن، غربیها را معیار و ملاک قرار دادن و دنبال آنها حرکت کردن که نتیجهاش همین میشود که در آن پنجاه شصت سالِ شوم و سیاه در دوران پهلوی مشاهده شد.
🔹یک نمونهی دیگر از این بیراههها، نمونههائی است که گاهی ممکن است در زمان ما هم پیدا بشود؛ باید توجه داشت.
🔹در این نمونهی دوم، اسمی از ظواهر آورده نمیشود، هویت ایرانی و اسلامی هم مثل آنچه که در آن شکل اول دیده میشد، نفی نمیشود؛ لیکن یک حالت نومیدیِ از تحرک و پیشرفت در این مسابقه در سیاستگذاران و سررشتهداران امور و سخنگویان جامعه مشاهده میشود. یعنی نگاهی که به غرب میکنند، یک نگاه به یک نقطهی والا و دستنیافتنی است، اسمش را هم میگذارند واقعبینی! میگویند آقا واقع قضیه چیست؛ امروز اینها از لحاظ علمی اینقدر جلویند، در زمینههای گوناگون این همه پیشرفت کردهاند؛
🔹این همه نظریات مختلف در علوم انسانی، در زمینههای مسائل اجتماعی، مسائل سیاسی؛ این همه نظر، این همه فکر، این همه نظریهی نو، ابتکاری ارائه دادهاند؛ ما کِی میتوانیم به گرد اینها برسیم؟ یعنی یک چنین روحیهای در آنها وجود دارد. بارها در طول این سی سال، بنده خودم با افرادی از این قبیل مواجه بودم که چه با زبان صریح یا نیمه صریح یا با زبان حال، همین معنا را بیان میکردند که «آقا ما البته باید پیشرفت کنیم، اما دنبال اینها باید حرکت کنیم! ما که نمیتوانیم به گرد اینها برسیم، چه برسد به اینکه از اینها جلو بزنیم؛ چرا بیخود زحمت میدهید خودتان را؟». این هم یک بیراهه است.۱۳۸۷/۰۷/۰۷
بیانات در دیدار دانشجویان