eitaa logo
فارِس
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
46 فایل
🦋امام صـــادق علیه‌السلام: اگر من در دوران قائم بودم تمام عمرم را به او خدمت می‌کردم... ایشان کـــه امام بودند و حجت بشر، آرزوی خدمت به امام زمان ما را داشتند ، پاشو رفیق فرصت ارزشمندی پیش روی توست... 📱رسانه مهـــدوی فارِس💙 پُل ارتباطی: @fares_gap
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://abzarek.ir/service-p/msg/1292052 نظرات و انتقاداتتون رو درباره کانال بفرمایید☝️🏼:
سلام دوستان امید که حال همگی خوب باشه امروز با قسمت دوم درخدمتتون هستیم. سوال: چرا خدا توی قرآن اومده گفته "لا اکراه فی الدین" ولی بعدش گفته اگر دینی به غیر از اسلام رو قبول کنیم مستقیم به جهنم میریم؟ بالاخره چیشد؟ ما اختیار داریم یا نه؟ جواب: ما انسان ها هممون "فطرت" داریم، حالا فطرت چیه؟ به ویژگی های درونی مشترک بین انسان ها که اونهارو از بقیه ی موجودات متمایز می کنه فطرت گفته میشه. مثلا همه ی ما انسان ها انتخاب می کنیم که چه راهی تو زندگیمون انتخاب کنیم ولی حیوانات و سایز موجودات غریزی کار می کنن، یعنی نمی تونن انتخاب کنن و صرفا کاری رو انجام می دن که غریزه شون به اونها دستور می ده. فرض کنین یه شیر نمیاد به این فکر کنه که اگر من این خرگوش رو بخورم اکوسیستم بهم میریزه و نسلش منقرض میشه، چون غریزه ش میگه این و بخور تا سیر شی اونم همین کارو می کنه. خدا تو فطرت ما انسان ها هم دو تا ویژگی گذاشته : عقل و اختیار تو قرآن هم کلی آیه درباره ی این دو سرمایه و نحوه ی استفاده ی اونها در زندگیمون داریم، چطور ازینها استفاده کنیم که موفق بشیم و به سوی کمالات حرکت کنیم و نابود نشیم. 『@yaralii_128
خدا اولش گفت لا اکراه فی الدین، یعنی خودت مختاری که هرچیزی و میخوای انتخاب کنی، اما بشر جان! حواست باشه که من به تو در کنار اختیار، عقل هم دادم. فکر کن تو خیلی تشنه ای و من جلوت یه لیوان آب و یه لیوان اسید می زارم، حالا تو مختاری که بین این دو تا لیوان یکی رو انتخاب کنی که سیراب شی کدوم و انتخاب میکنی؟ قطعا آب رو! چون تو علاوه بر قدرت اختیار از عقلت هم استفاده کردی، خدا دقیقا بعد از لا اکراه فی الدین میاد میگه "قد تبین الرشد من الغی" یعنی من فرق بین باطل و حق رو اونقدر واضح برات قرار دادم که بتونی بینشون انتخاب کنی، حالا ای بشر که تشنه ی کمالاتی، بین آب (اسلام که تورو سیراب می کنه) و اسید(ادیان تحریف شده که تورو به نابودی می کشونن) کدوم و انتخاب می کنی؟ خدا همیشه مارو با چیزهایی که بهمون داده امتحان می کنه و اگر از اون امتحان سربلند بیرون بیایم قدم به قدم به خدا نزدیک می شیم و اگر هم بد امتحان بدیم که مشخصه به نابودی میریم. عقل و اختیار هم دو سرمایه ای هستن که خدا به ما داده و اگر ما از اینها درست استفاده نکنیم و توی امتحاناتشون موفق نشیم قطعا به قهقرا میریم، تصمیم بین انتخاب دین هم همینه، باهاش امتحان میشیم و اگر دین درستی رو انتخاب نکنیم از خدا دور میشیم و در نهایت هم عقاب الهی در انتظار ماست. @yaralii_128
واقعا ما بچه ها چجوری میتونیم آنقدر نمک به حروم باشیم؟ یکی حسرت داره باباش اینطوری باشه... یکی هم که باباش اینطوری ایه اینجوری بهش میپره...
هیسسسسس🤫🤫. صداشو در نیارین مسئولین خوابن یه وخ بیدار میشن بد خواب میشن🙄 پ‌ن:چه لجنی گرفته این مملکت رو 『@yaralii_128
فارِس
واقعا ما بچه ها چجوری میتونیم آنقدر نمک به حروم باشیم؟ یکی حسرت داره باباش اینطوری باشه... یکی هم که
واقعا برام قابل هضم نیس چه طور میتونن به پدر و مادرشون اینطور بگن مخصوصا پدر که غرور داره اصلا ادم با باباش یه جا میره امکان نداره احساس حقارت کنه مخصوصا اینطور باباها وقتی بابات میاد دنبالت یعنی به فکرته دلش نمیخواد تو اذیت بشی تو گرما و سرما پیاده بری بیای اخه چرا اینطور بهش بگی اگر پسر بود میگفتم پسره ولی دختر فرق داره دختر نمیتونه تحمل کنه غرور باباش بشکنه دخترنمیتونه غرور باباشو بشکنه بیاید با باباهامون خوب باشیم باباهامون خیلی مظلمون💔
سارا خادم‌الشريعه شطرنج‌‌باز که تو جمهوری اسلامی چندین مدال و عنوان بین‌المللی بدست آورد ؛ بخاطر اینکه معتقد بود حجاب محدودیت میاره از ایران رفت، تابعیت اسپانیایی گرفت و تو دور اول مسابقاتش برای اسپانیا به حریف باحجاب اندونزیایی خورد و با یک باخت از مسابقات حذف شد 😂😂😂😂 🗣️آدم 『@yaralii_128
تا کی بگم حق ؟ =)))) 『@yaralii_128
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راس ساعت ۱۸ بحث داریم✨
اول : شیوه تذکر ساده
دوم : شیوه صریح ( مانند تلنگر و نهیب می باشد و امر و نهی است )
سوم : شیوه تاکیدی ( به جای تذکر یک باره چند بار این کارو انجام میدن)
چهارم : شیوه اعتراضی ( مثلا تو که میدونی ظلم کار اشتباهیه چرا انجامش میدی ؟ )
پنجم : شیوه تاییدی (اول تایید خوبی های گناهکار و بعد امر و نهی )
ششم : شیوه تعلیلی ( علت امر و نهی رو توضیح بدیم ... مثلا علت بد بودن دروغ یا دزدی رو )
هفتم : شیوه اخطاری ( مثلا اگر بد اخلاق باشی شب اول قبرت خیلی سخت میشه )
هشتم : انتفاعی (به فرد گناهکار بگیم که از ترک گناه چه منفعتی نصیبش میشه یا از انجام این خوبی چه نفعی می بره )
نهم : شیوه تحریکی (با استفاده از وجدانشون آنها را تحریک کنیم که به کسی ظلم نکن و مواردی شبیه این )
دهم : شیوه استحیایی ( باعث شرم و حیا اونها بشویم : بیان اشتراک آنها با گناهکارای مشهور ، بیان زیانی که گانهشان به دیگران میزند ، پرسش سازنده از علت گناه کردنشون )