گاهی باید از خود پرسید :
آیا به اندازه ٔسن ِخود ، دریافت کردهام ؟
و آنگاه قلب به درد میآید...!
بسم ِرب ِنور !
محفل ِیازده : نفس ِاماره .
قبل از خواندن ِمحفل ، صلواتی برای ظهور امامزمانمون بفرستید 🌱
بحث ِامروز ، خیلی مهمه !
ما چجوری باید بزرگ بشیم ؟ رشد کنیم ؟
تنها راهش اینه که کاری کنیم نفسمون از ما پیروی کنه نه ما از نفسمون!
یه شهیدی بود ، عاشق سیب بود ، برای اینکه نفسشو تربیت کنه هرروز سیب پوست میکند میزاشت جلوش ، ولی نمیخورد!!!
فلان کار و دوست داری انجام بدی ؟ انجام نده!!
نفستو تربیت کردی!!
داری به خودت یاد میدی که همیشه نباید بر طبق چیزی که میخوام پیش برم!
اینجوری بزرگ میشی...
یه قدم میای جلو...
چهار صبح خوابت میاد ؟ حال نداری پاشی ؟ باید پاشی نماز شب بخونی !
تا وقتی نماز شب نخونی ، از خوابت نزنی که بزرگ نمیشی!!!
همراه
بحث ِامروز ، خیلی مهمه ! ما چجوری باید بزرگ بشیم ؟ رشد کنیم ؟ تنها راهش اینه که کاری کنیم نفسمون از
پیامبر هیچوقت چند ساعت خواب پشت سرهم نداشتن!!
هر یک ساعت بلند میشدن دو رکعت نماز میخوندن باز میخوابیدن!!
برای بزرگ شدن باید لذت های دنیایی برات پوچ بشه!!
فلان لباستو دوست داری ؟ ببخش به فلانی...
هر روز به اینکه نسبت به سنت چقدر دریافت داشتی فکر کن ،
ببین قلبت به درد نمیاد؟؟
انقدر لذت های دنیایی رو برای خودمون بزرگ کردیم ، که دیگه لذت های اصلی رو نمیبینیم!!
فلان عکستو دوست داری ؟ پاکش کن!!
فلان غذارو دوست داری ؟ نخورش!!
سعی کن از غفلت بیای بیرون...
این دنیا خیلی پوچه...
همراه
پیامبر هیچوقت چند ساعت خواب پشت سرهم نداشتن!! هر یک ساعت بلند میشدن دو رکعت نماز میخوندن باز میخواب
شهدای ما نفسشونو کنترل میکردن!!
باید به جایی برسی که لذت های دنیا برات پوچ بشه...
بخوابی ، که فقط خوابیده باشی!!
غذا بخوری ، که فقط خورده باشی!!
غفلت ذره ذره نابودت میکنه!
با یه کار کوچیک تو ممکنه غافل بشی!
و بهترین راه برای بیرون اومدن از غفلت ، کنترل ِنفس ِ!
به جایی میرسی که وقتی از خواب بلند میشی ، شیطون با خودش میگه : اَی بابا این باز بلند شد !
انقدر بزرگ میشی که شیطون حتی نمیتونه سمتت بیاد!!
از همین لحظه شروع کنید ،
سعی کنید نفستونو کنترل کنید!!
یادتون نره ، این دنیا کوتاه تر و پوچ تر از این حرفاست...!