✴️ «دیوانگی» رمزِ نایافتهی «روح»
✍انیمیشن بین
💢 انیمیشن «روح» به دنبالِ یک راهکار در دنیایی است که رسیدن به اهداف، اقناعکننده نیست و یک سوال «که چی بشه؟» تمام معاملات و تلاشها را پوچ میکند! آدمهای این دنیا، یا مسخ میشوند و درگیر تکرار یا با رسیدن به اهدافشان به پوچی میرسند که در این صورت، آدمهای روراست، خودکشی را انتخاب میکنند و آدمهای بیجسارت، دنبال لذت میروند.
⛔️ اکثر جوامع درگیرِ این مباحث شدهاند زیرا ذاتِ تمدن مادی، خواهوناخواه، انسانهای باهوش را به خلا میرساند...در این انیمیشن، «لذت در لحظه» به عنوان راهکار و حتی فهمیدنِ زندگی مطرح میشود! اما بنظر این نوع زیست هم بعد از مدتی عیارش را از دست میدهد، زیرا این نگرش سبب ایستایی در تغییر جامعه و خود میشود بنابراین برای کاراییِ این راهکار به معنای بالاتری نیاز است که در «مستند دیوانگی» پرداخته شده است.
✅ «دیوانگی» رمزِ زیستِ انسانهای «پرفایده و مُثمِر» است، انسانهایی که «معنای بالاتر» را در زندگیشان دنبال میکنند، هدفشان منطبق بر «روح» است و فراتر از «ماده» میاندیشند. این انسانها، جهان ایدهآلشان را تصور میکنند و با دیدن خلاهای جهان فعلی به دنبال نقش و ماموریتشان برای تحقق آن جهان؛ با توجه به استعداد و هنرشان میروند.
✅✅ انسانهای دیوانگی، هم در لحظه زندگی میکنند و هم سازندهی جهان هستند، برخلاف انسانهای روح که بدنبال لذت هستند و منفعل میشوند.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥 «گاندو» وقتِ دنیا رو نگیر!
🎞 سریالِ «گاندو» توانست در نظرسنجیها با کسب حدود ۶۲٪ بیننده در رتبه دوم قرار بگیرد. این میزان بیننده، خط بطلانی بر ادعای پرمدعاهای رسانههای آنوری که «مردم در نوروز منتظر سریالهای طنز هستن» کشید و به آنها اثبات کرد، مردم برای وطنشان و کسب اطلاعاتِ امنیتی آن هم از مجرای رسانهی ملی ارزش قائل هستند.
⛔️ اطلاعات ارائه شده در گاندو، اطلاعاتی بود که سندیتش اثبات شده؛ زیرا از منظر عقل سریالی در رسانهی ملی در زمان حضور همان دولتی که به آن نقد شده، هیچگاه اطلاعات غلط ارائه نمیدهد، چرا که نوع برخورد دولت و مشاوران نام آشنایش با منتقدان بر همگان روشن است! طبیعتا عوامل سریال و مسئولان رسانه ملی میدانند که سینهچاکان حتما هر خطایی را با فرافکنی به بمبی علیه سریال تبدیل میکنند!
⛔️⛔️ جالبتر آنکه مسئول دولتی! نیز ادعایی بر کذب بودن تمام محتوای گاندو دارد‼️ و همانند آن زن مجری آنور آبی منتقد گاندوست! اما نه تنها تلاشی برای اثبات ادعایش نمیکند بلکه میگوید وقت ندارد‼️ البته همانطور که واضح است ایشان واقعا سرشان شلوغ است؛ احتمالا در حال تایپ مرقومهای احساسی برای بایدن هستند!!
✅ از مسئول محترم انتظار میرود یا ادعایش را اثبات کند یا با اظهارات بیپایهاش ذهن مخاطبان بسیار این سریال را درگیر نکند.
✅ دیالوگ محمد، خطاب به صحبتهای لغوِ همکارش به همکار دیگر، توصیه خوبی به آقایان مدعیست که سندی برای ادعایشان ارائه نکردند: لطفا!
«وقتِ دنیارو نگیر»
✅✅ جسارت پخش چنین سریالهایی بسیار دلپذیر و گامی محکم در جهت نقد ساختاری است، امید است که مسئولین خود را مخاطب اصلی بدانند و به جای پاک کردن صورت مسئله به اصلاح بپردازند! هرچند که عمرکوتاهی از دولت باقی است اما امید است این روند در ادامه شدت یابد، زیرا اطلاعات با سریالهای خوشساخت بهتر در اذهان عمومی باقی میماند تا اظهارات روزنامهای.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
✅این فصل از سریال، توجه ویژهای در جهت «فرهنگسازی برای برخورد صحیح باطبیعت» داشت، که با طنازی توانست، توصیههای صحیح در حفظ محیط زیست داشته باشد.
✅✅ توجه به میهنپرستی و حفظ منافع ملی برای ملت هشتادمیلیونی، هم از نکات پررنگ در این فصل بود که با نمایش موانعی که مسبب حزبگرایی میشود، به خوبی به آن اشاره شد.
🎭حضور بازیگرانِ بومی، سبب قوت کار و همچنین انتقال بهتر فرهنگ آن دیار شد، چیزی که در پایتخت به علت ناآشنایی بازیگران اصلی به فرهنگ دیار مازندران یافت نمیشد.
✅✅ نقش اولِ طنز این سریال، معقول و موجه بود، کارگردان با تیزهوشی برای خنده گرفتن بیشتر از مردم سعی نکرد نقش اول را کوچک کند؛ بنظر این رویکرد در بین سریالهای طنز نادر باشد. همین توجه باعث الگودهی مناسب به مخاطبان میگردد.
❇️ انتقادات به جا و مناسب اقتصادی و سیاسی از زیرکی نویسندگان مجموعه حکایت داشت، این انتقادات در جای صحیح خود قرار گرفت و رسالت اجتماعی سریال را انجام داد. شاید بتوان اوجش را آنجا دید که شخص مسئول با هدایایی بیارزش از جانفشانی مردم روستا تجلیل میکند و وقتی یکی از اهالی میگوید: «چه خوبه ما با این چیزای بیارزش هم خوشحال میشیم»، بزرگ محل در پاسخ میگوید: «ما این کار رو با بالایی(خدا) معامله کردیم».
✳️ دیالوگی که در عین سادگی، نقش مسئولین بیکفایت را کمرنگ کرد و مسئولیت هر انسانی در قبال میهنش را یادآور شد.
❎ توجه به محوریت خانواده، ادب در برابر بزرگتر و... از نکات مثبت این سری از مجموعه شد.
🔶 انتظار میرود که کارگردان مجموعه، با توجه به همین فرمولها، فصل بعدی را نیز بسازد زیرا مخاطبین هم دغدغه را میپسندند، هم ادب را و هم طنز را، نکاتی که بیتوجهی به آن سبب افت پایتخت گشت.
👤زهرا خندان
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
💢 محاورهای بجا در «احضار»
✅ هر سریالی یک یا چند خط داستانی دارد که آن را دنبال میکند، نگرش و دغدغهی عوامل آن است که پیامی خاص را منتقل میکند.
👥مائده وقتی ناپدری خود را میبیند، میگوید: «وای چه کتِ قشنگی! حتما ترکه»؛ ناپدری در جواب میگوید: «نخیر تولید داخله» و مائده با تعجب میگوید: «چه با کیفیته»
🔷 بودن یا نبودنِ این دیالوگ تغییری در سیر داستان ایجاد نمیکند اما بودنش اثری به مراتب بیشتر از سخنرانی در باب حمایت از تولید داخل دارد.
″....گاهی یک محاورهی درست و بجا در یک نقطه میتواند حقیقتی را که شما میخواهید با یک ساعت حرف زدن به ذهن مخاطب - بخصوص اگر جوان و نوجوان باشد - القا کنید، القا کند. از باب مثال عرض میکنم: حرف میزند میگوید فلان کار را نکردم؛ جواب میشنود: «آقا! مگر نمازت است که دیر شود!؟» یک جملهی «مگر نمازت است»، معلوم میکند که نماز را نمیشود تأخیر انداخت. یا با جملهی «مگر وحی منزل است؟» معلوم میشود که وحی منزل غیرقابل تغییر است. این نکتههای بجا را، هم در زمینهی مسائل دینی میشود آورد، هم در زمینهی مسائل سیاسی و هم در زمینهی فجایع رژیم طاغوت....″
بیانات در دیدار مسئولان صدا و سیما ۱۳۸۱/۱۱/۱۵
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
افول یک قهرمان
✅مهندس جواد جوادی، جوانی موفق و مومن که تا فصل سوم بچهمهندس با تلاش و اعتماد به نفس به قلههای موفقیت دست یافت. او الگوی خوبی برای افرادی که با شرایط نامناسبی دستوپنجه نرم میکنند بود. میتوانست خودباوری را در آنهایی که منتظر تلنگری برای نجات از وضع موجود هستند بیدار کند؛ چراکه خود از دلِ سختیها سربلند برخاسته بود.
🔴اما اینک در فصل ۴ سریال، به یکباره قهرمان داستان فرو ریخت. جواد فعلی هیچ سنخیتی با آن جوان موفق، وطنپرست، دلسوز و مومن ندارد. او ضعیف، شکننده و بیمنطق شده است.
⚠️بچهمهندس میتوانست در فصل ۳ به پایان برسد؛ ولی ادامه یافت و متاسفانه فیلمنامهی ضعیف و کارگردانی ضعیفتر، سریال را از اوج به زیر کشید. از بازی بد و مصنوعی نقش اول سریال بگذریم؛ که کاش فرد تواناتری را برای این نقش جایگزین میکردند، سایر بازیگران مشترک با فصل قبل نیز نتوانستند خوب به ایفای نقش بپردازند.
🔴کاش سریال بچهمهندس در اوج خداحافظی میکرد.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🎥 دیدنِ این برنامه برای برخی از مسئولین، ضروری است!
💢 برنامهای پژوهشی با محوریتِ «تجربههای نزدیک به مرگ»، توانست یکی از پربینندهترین برنامههای مناسبتی شبکه چهار سیما شود.
🔸 ″زندگی پس از زندگی″ با بیان مصادیق چنین تجربیاتی در سراسر جهان به اتقان کار افزود و مهمتر؛ حضور اساتید متخصص و بیانِ پشتوانههای فلسفی و اعتقادی این تجربیات بود.
✅ وجود چنین تجربیاتی را نمیتوان رد کرد، اما میتوان اظهار داشت که برخی اجل معلقشان فرارسیده بود، برخی رویای صادقه دیدند و برخی در لحظه مرگ بازگشتند؛ ممکن است تعدادی از این تجربیات، مطابق با واقع نباشد.
👈 وجود چنین تجربیاتی که دارای اشتراکات فراوان در مصادیقِ سراسر جهان و تطابقِ بیشترِ بخشهای آن با حکمت متعالیه بود، سبب درک وجدانیِ صدق اکثر موارد میشود. 👉
✅✅✅ به فکر واداشتن مخاطب در ارتباط با مسئلهی حقیقی «روح» و ایجاد یک احتمال قوی از وجودِ «جهانی فراتر از این جهان با ادراکات وسیعتر»، را میتوان از نکات کلیدی این برنامه و حتی رسالتِ حوزه هنر دانست. نکاتی که منجر میشود، مخاطبِ این روزهای دنیای بُریده از وحی و سرگرم با علم مادی را متذکر شود که تمام دنیا، اینجا نیست و «تو» محدود به هفتاد سال عمر نیستی؛ جایی وجود دارد که «آن» را خودت و اعمالت میسازند.
🔶 «زندگی پس از زندگی» مفهومِ جدیدی از مرگ را به سوی مخاطبش میگشاید که محور آن ″نهراسیدن از ذات مرگ و هراسیدن از اعمال و رفتار خود است.″ مسئلهای نگرشی و در حوزهی جهانبینی که نقش اساسی در انتخاب سبک زندگی و ایدئولوژی ایفا میکند.
🔔آنچه حائز اهمیت است، تبدیل برخی از این تجربیات که استناد بیشتری به آیات و روایات و حکمت متعالیه دارند به سریالها و فیلمهای سینمایی است که مطمئنا با اقبال زیادی از سوی مخاطبین روبهرو میشود و به علت واقعی بودن آن، خلاهای فیلمنامهایِ سریالهایی مانند «احضار» را نخواهد داشت.
🔸این دست برنامهها نیاز روز برخی مسئولان است؛ بهویژه عزیزانی که اکنون اشکشان جاری شده یا احساس وظیفه جهت برداشتن بارِ جمهوری اسلامی کردهاند.
عزیزان، کاش این برنامه را میدیدید تا برایتان یادآورِ آخرت باشد و آرزوهای پوچ را از شما دور کند، تا برخیهایتان که همیشه مسئول بودید، یادتان بیاید اگر بنا بر انجام وظیفه داشتید مدتهای مدیدی در پستهای کلان حضور داشتید، چه چیز شما را از خدمت بازداشت!؟ جز آرزوهای حقیرانه و سبکزندگی متمولانه و البته کمی خباثت!!!
✅ امیرِ مومنان میفرماید: از هواپرستی و آرزوهای طولانی دوری کنید! که هواپرستی شما را از حق بازمیدارد و آرزوهای طولانی، آخرت را از یاد میبرد!
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
❌آقای بهداد چگونه این عمل را تقبیح میکنید؟
مگر شما خودتان افاضه نکردید که👇
❌من زندگی میکنم حتی به غلط!❌
این هم زندگی کرده به غلط! حالا غلطش خیلی غلط بوده!
🚫طبق مبنای فکری شما و امثال شما، نمیتوان این توحش را نقد کرد...
توحشی که بخش مهم آن را آزادی بی حدوحصر جنابتان و سایر رفقای سلبریتیتان به آن معتقد هستید، در گفتارتان و در فیلمهایی چون ″قورباغه″ و... در حال دامن زدن به آن و تسری در جامعه هستید...
⛔️خودتان را گول نزنید...این توحش و سقوط انسانیت، نتیجهی ذاتی تفکر لیبرال و متوحش است.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
عقبماندگی رسانه ملی در تبیین اقتصاد اسلامی
🔷سالهاست که در گفتمان اقتصادی جامعه، بحث از اقتصاد، بهویژه اقتصاد مقاومتی میشود. برخی صرفا آن را تحمل فشارهای اقتصادی توسط مردم پنداشته و برخی روشنفکران و شاگردان مکتب اقتصادی غرب، آن را زاییدهی ذهن عدهای تندرو میدانند.
⚠️اما سوال اساسی اینجاست پرچمداران اقتصاد اسلامی و ایضا مقاومتی در جامعهی ما چه کسانی هستند.
مرجع رسمی این گفتمان اقتصادی کجاست؟
🔴وقتی مجری سازمان صداوسیما، آقای حیدری در اخبار سیما علنا مروج اقتصاد لیبرالی بهعنوان پیشنهادی برای رئیس جمهور منتخب آینده شده و بهطور مثال در یک فقره تصریح میکند بگذاریم کارخانهای که دارد ورشکست میشود بشود تا کارخانههای جدید روی کار بیایند و بهرهوری رشد کند؛ این کجای فرهنگ اقتصاد اسلامی ماست.
✅گرچه برخی برنامههای تلویزیون همانند ثریا حرفهای خوبی در این زمینه بیان کردهاند ولی قطعا این بضاعت اندک سازمان عریض و طویل صداوسیما برای گفتمانسازی اقتصاد اسلامی کافی نخواهد بود.
⁉️چرا رسانهی ملی حداقل محلی برای ترویج اقتصاد اسلامی نبوده و بهجای نشر مکتب اصالت سود و زیان و حمایت از نظام سرمایهداری، طرفدار منافع قشر مستضعف نمیگردد.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
اعتماد به جوانان
🔶این شبها مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ از شبکه سه در حال پخش است.
✅آنچه این بازیها را جلوهای دیگر داده، رونمایی از جوانانی با دانش و فن بیان بالا در عرصهی گزارشگریست. چه در تحلیل های قبل و بعد از بازی و چه گزارشهایی نظیر بازی اسپانیا و کرواسی.
🔴این را بگذارید کنار سیاهنمایی عدهای که با رفتن مزدک و عادل، این حوزه را خالی از متخصص میپنداشتند. چراکه هر جا؛ چه در صداوسیما و چه هر مرکز دیگری انحصار ایجاد شود، عدهای را وهم برمیدارد که بهتر از انحصارگران کس دیگری وجود ندارد.
✅در صورتیکه اعتماد به جوانان، ضمن احترام به پیشکسوتان و راهنمایی خواستن از آنان همواره پاسخ مطلوب داده است.
💯هدایت صحیح این جوانان در عرصه گزارشگری سبب میشود تا سرمایهگذاری روی آنان به هدر نرفته و فوتبال را صرفا به عنوان یک سرگرمی و ورزش مفرح ببینند نه معشوقهای خیالی از غربی دلفریب که سرابش برخی را از راه به در کرده است.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
♨️ الناز شاکر دوست؛ گلشیفته جدید یا بازیگر تبلیغاتی؟!
🔶 اکثرا در فیلمهای تجاری بازی میکرد، چهرهاش
شاید بیتاثیر نبود.
هرچه بود در فیلم شبی که ماه کامل شد، و در ادامه تی تی و...بازیِ قابل قبولی به اجرا گذاشت.
🔷 آنچه باعث شد، «او» سوژه مطلب شود، اظهارنظر و حمایتش از ″دگرباشانِ جنسی″ است، هرچند بعد از مدتی، پست را حذف کرد اما عکسهای روز تولدش با شمعهایی به رنگ پرچمِ همجنسبازان، راه حسنظن را سد میکند.
🔴 در حال حاضر تلاشهای بسیاری در حال انجام است که بتوانند برای همجنسبازان در ایران، پرچمی علم کنند، غافل از آنکه این مورد مانند تابوهای خانوادههای سنتی نیست که با فیلمهایی چون ″آواز قو″ و ″عروس آتش″ سعی در شکستن آن داشته باشند.
✅ دین اسلام، دین فطرت و سعادت است، در این دین به علت مفاسد فراوان همجنسبازی، با این عمل به هیچ عنوان نمیتوان مسامحه کرد، درحالیکه همین دین و مراجع عالیقدرشان، عمل تغییرجنسیت را به رسمیت شناختهاند.
⁉️ با این حال آیا بهتر نیست این خانم به جای حمایت علنی از یک مفسده، همانند همکارش به حمایت از ترنسها و بهبود شرایط تغییرجنسیتشان، بپردازد؟! یا آنکه منافع دیگری در میان است؟!
♦️ شاید بعد از درخشیدن در چند فیلم، هوس گلشیفته شدن داشته باشد و قهرمانی برای جماعت اپوزیسیون؟ یا همچون تعدادی دیگر مهرهای برای تبلیغات و درنوردیدن هنجارها!
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe