eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
459 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
👤الهی: 📊 گواه این ادعا همین بس که از مجموع بیش از ۴۰۰۰ اثر سینمایی در طول این ۴۱ سال، تعداد کل فیلم‌های سینمایی که مستقیم به واقعه خونین کربلا پرداخته‌اند بین ۲۰ تا ۳۰ اثر بیشتر نیستند و این یعنی تولید یک فیلم عاشورایی در هر دو سال! این در حالی است که انقلاب اسلامی ملهم از فرهنگ قیام امام حسین(ع) در واقعه کربلا بوده و در سال ۵۷ با مفاهیم برگرفته از آن هم‌چون عدالت‌خواهی و سلطه‌ناپذیری در برابر فساد و ظلم حکومت طاغوت، شکل گرفت. ⚔ نبرد ناعادلانه حق و باطل در روز عاشورا در ذات خود به‌راحتی دربرگیرنده انواع موقعیت‌ها برای نگارش فیلم‌نامه‌های مختلف با روایات متعدد است لیکن تا حمایت‌های مدیران فرهنگی بطور صریح در این حوزه وجود نداشته باشد، سینماگران کشور نیز انگیزه کافی برای تولید پیدا نخواهند کرد. 📌 انتظار می‌رود مدیران سینمایی و فرهنگی کشور در تعامل با دفاتر مراجع و حوزه‌های علمیه بستر کافی را برای ورود فیلم‌سازان دلسوز در این عرصه فراهم نموده و با تامین منابع، شرایط تولید آثار عاشورایی در کشور را برای روشنگری بصری نسل جوان مهیا کنند. 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
⭕️ تاثیر اندک فیلم‌ها و جنبش‌ها در کاهش خشونت علیه زنان ✍قسمت چهارم 💢چگونه می‌توان خشونت و تعرضات زنان در رسانه را کاهش داد؟ ✅ با تفاصیلی که گذشت؛ راهکار حل مشکل، ″تغییر ساختار″ است! لذا مطالبه اصلی باید دگرگون‌ساختن ساختار ظلم‌زای ″رسانه‌ی مبتنی بر معارف مادی″ باشد. جهت تغییر، توجه به ساختارسازی در دوران دفاع مقدس می‌تواند کارساز باشد. در محاسبات مبتنی بر جنگ کلاسیک، شکست ایران قطعی بود اما حضور فرماندهان جنگ در خطوط مقدم، ایجاد انگیزه شهادت‌طلبی و توجه به قوانین ثابت هستی؛ سبب شد تمام جهان، سرِ تعظیم در برابر ایرانِ بدون امکانات فرود آورد. 💢وضع قوانین حمایتی و البته دارای ضمانت اجرا جهت حمایت زنان خبرنگار و بازیگر و... می‌تواند روند این ظلم را کُند کند، اما با ساختار موجود نمی‌توان از قانون انتظار معجزه داشت. 🔔اگر چنین مطالبه‌ای شکل نگیرد به ناچار باید انتظارات را تعدیل کرد و تبعات و آزارهای موجود را طبیعی دانست و با آن کنار آمد. 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
⁉️ چرا از وزیر جوان گرفته تا امثال جامعه صنفی تهیه کنندگان و... بدنبال رقیب سازی برای صدا و سیما هستند؟ انتقادها به ضعف صدا و سیما بجاست؛ با این وجود آیا رسانه‌های اینترنتی همچون فیلیمو با توجه به سازوکار نامشخصشان گوی سبقت را بیش از این در گسترش لیبرالیسم فرهنگی از تلویزیون نخواهند ربود؟! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
🔴‌چه کسی قیل و قالی که برای سکانس صیغه ″آقازاده″ به راه افتاد را برای روابط نامشروع فیلم‌های دیگر دیده؟! 🔅مقصودم دفاع از سریالی نیست که چند قسمت از آن پخش شده؛ خیر به هیچ وجه! روی همین سکانس حرف دارم... ⁉️سوالم از همه مخاطبان و از همه‌ تیپ‌ها و سلیقه‌هاست؛ دقیقا از چه ناراحتید؟ نهی و هشدارهایتان برای چیست؟؟ «صحنه اروتیک» نشان خانواده‌تان دادند؟ چشمانشان را ماسک می‌زدید، همانگونه که پیش از این زدید! چرا اینقدر جوگیرند همه!! مگر در همین فیلم‌های مجوزدار روابط نامشروع پشت درهای بسته را ندیدید! منکراتی‌تر از آن، جنین نامشروع! ❓انصافاً برآشفتید و حرف زدید یا سکوت کردید؟ دوستی‌ها و هم‌باشی دختر و پسر و زن و مردهایی که دیدید، اروتیک نبود؟ حالا خطبه صیغه خواندن عروس و دامادی که قرار بر عقد دائم دارند چرا برآشفته‌تان کرده؟ از عقد دائم عروس و دامادی بگذریم، مگر غیر از این است که راضیه نفوذی باید حامدِ دختر ندیده را با زبان خوش فریب دهد؟ مگر نداشتیم و ندیدیم و نشنیدیم چه مسئولانی که با همین حربه از راه به در شدند! سروصداهای امروز به‌خاطر صحنه اروتیک نیست، شاهدش چه بسیار سکانس‌های مفتضح که دیدید و دیدیم و جنجالی نشد! 🔰اگر قصد کارگردان مَحرمیت حامد و راضیه بود، بدسلیقگی بود که پس از مراسم خواستگاری سکانسش را شسته رفته نگرفت؛ ما عادت کردیم به خرج نکردن سلیقه‌ها! آموزش حُکمش هم برای آن‌ها که جان به جانشان کنی بازهم در پی رابطه حرامند، هنرمندی و دقت بیشتری طلب می‌کرد! اما اگر طعنه زدن به برخی آقازاده‌‌ها و مسئولین عیالوار درکار باشد، که گرچه با حکم خدا و شرعی، اسیر راضیه‌ها می‌شوند! چه طعنه و تذکر به‌جایی می‌بود، تذکری برای یک واقعیت جاری انکار ناپذیر!... 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
♨️ ما هم‌گناهیم ✍قسمت اول 🎞سریال پر بازیگر «هم‌گناه» اولین تجربه سریال‌سازی مصطفی کیانی به پایان رسید. سریالِ پرمخاطب در شبکه نمایش خانگی، که دست روی موضوعاتِ زیادی چون مشکل روانی، تغییر جنسیت، عشق‌های غیرمتعارف، عذاب وجدان و... گذاشت. 📚محور داستان، تعصبِ خانواده‌ی اشرافی صبوری است. این تعصب اجازه وصلت با افرادی در شرایط اقتصادی غیر هم سطح را نمی‌دهد. در این بین فریبرز؛ پسر خانواده اقدام به ازدواجی می‌کند که داستان حول آن به پیش می‌رود. ✅ پرداخت به تعصبی جاهلانه که از سالیان سال ریشه در این خاندان داشته، در فرید و فریده؛ برادروخواهرفریبرز، بروزات روانی در پی دارد، فرید گمان می‌کند هر اقدامی برخلاف این سنت جاهلی، سبب فروپاشی خانواده می‌شود و فریده که خود ازدواجی خارج از خانواده داشته از همسرش جدا می‌شود. او از اینکه پسرانش با زنانی با سطح مالی پایین ازدواج کند، واهمه دارد و احساس گناه می‌کند. هرچند که فرید و فریده، آسیب این دیدگاه را دیده‌اند اما گویی نمی‌توانند از این تعصب گذر کنند. در نهایت در پایان فصل۲ «فریده» سعی بر جبران دارد و همراه همسر سابقش می‌شود، «فرید» نیز اعتراف می‌کند که چیزی از خودش ندارد و تنها تسلیم و ‌گوش به فرمان «آقاش!» بوده است. 📌ادامه دارد... 👤 زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
31.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️یا شیخ؟ هم منطق چه کسی هستی؟ چندتا مغالطه سرهم کن، با فرافکنی دادی بزن، مخاطب و سلبریتی جذب و منحرف کن! ⛔️یا شیخ! چرا مخاطب را نابینا و ناشنوا می‌پنداری و با حرف‌های بی‌اساس تحمیقشان می‌کنی؟! کدام بازیگر و خواننده‌ای توبه کرد و رأفت اسلامی شامل حالش نشد?
🔸اوایل انقلاب بسیاری از بازیگران و ...ظاهری یا باطنی اظهار توبه کردند و پذیرفته شدند و تا زمان کنونی مشغولند! کدام توبه‌کار را دق دادند و ممنوع الکار کردند؟ راست و دروغ کدامشان را سنجیدند؟ مردم را نابینا فرض نکن! بازیگران قبل از انقلاب که «چهارتا فیلم بازی کردند» را می‌بینند! ✅اما در مورد جناب حر؛ ایشان خلف وعده‌ای نداشتند، قصد جنگ نداشتند، ادبشان در مورد مادر سادات نشان از اطلاع از جایگاه خانوادگی امام داشت، نماز اقتدا شده‌ی ایشان به امام، مصداق بارز «تنهی عن الفحشا» شد و نکته مهم دیگر شخصیت و جایگاه اجتماعی جناب حر بود؛ ایشان فرمانده لشکر بود، سپاهیانِ تحت امر داشت، شجاع بود و با منزلت! چنین شخصیتی از جایگاه و مقام و مرتبه‌اش چشم پوشید، تحول درونی یافت، نفسش را شکست آنهم چه شکستنی! با متواضعانه‌ترین حالت نزد امام بازگشت؛ به قول خودتان سر به زیر و خجالت زده و تمام دارایی‌اش که جان مبارکش بود را نثار امام کرد! ⚠️جناب شیخ بیشتر درس بخوانید و کمی هم التماس تفکر! مثالی بزنم تا شاید ذهنتان ورزی بیاید! فرض کنید همین حالا سرداران برجام از خسارات محضی که وارد کردند فقط اظهار و اقرار به اشتباه کنند؛ توبه حرگونه پیش‌کش، شماتت هم‌کیشانشان را در نظر بگیرید! کدامشان چنین شجاعت و صداقتی دارد؟ در مثل مناقشه نیست اما تفکر در همین یک فقره شاید ذره‌ای برای فهم عمل جناب حر کافی باشد! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
♨️ عشق‌های هم‌گناه ✍قسمت دوم «هم‌گناه» سرشار از عشق‌های متنوع و گاه نامتعارف بود. 💞 آرمان، پسر خوش‌گذرانی است و عاشق زیبا که ده سال از او بزرگتر است، می‌شود. زنی مطلقه از همسر معتاد و صاحب یک فرزند. در ادامه زیبا مبتلا به سرطان شده و آرمان فداکارانه همراه اوست؛ حتی پس از مرگ زیبا، پسرش را نزد خود حفظ می‌کند. ⛔️ تبدیل یکباره و بدون پردازش پسری هوس‌ران به مردی فداکار، اقناع کننده نیست. از طرفی طرح فرهنگ‌سازیِ این نوع اختلاف سنی، سوال‌برانگیز است، هرچند شکستن تابو آن صحیح بنظر می‌رسد. 💕 فرهاد در تصادفی مقصر مرگ مردی شده، به آلمان فرار می‌کند و با لیدا هم‌کلاسی‌ش همراه می‌شود. آنها عاشق هم بودند و قرار بر ازدواج داشتند، اما فرهاد به علت عذاب وجدان، بازمی‌گردد و با دخترک آن مرد که بیست‌سال از او کوچکتر است به صورت صوری ازدواج می‌کند و نهایتا ترحمش به عشق تبدیل می‌شود؛ لیدا نیز برمی‌گردد. ⛔️ ازدواج با دخترکی هجده ساله با اختلاف بیست سال و ترک عشق ده‌ساله، که جذاب تصویر شده بود، تعجب‌برانگیز است! آیا طرز برخورد روشنفکران با این اتفاق در جامعه اسلامی نیز به همین گونه است؟ 💗 عشق فریبرز-لیلا و ایرج-فریده، از نوع عشق‌های با فاصله طبقاتی است که به علت تعصب منجر به نتیجه مطلوبی نشد. 💞 عشق‌های امین-نیکی و سارا-پیمان، از نوع عشق‌های متداول در داستان بود. 📌ادامه دارد.. 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
♨️ تغییر جنسیت به سبکِ هم‌گناه ✍قسمت سوم 💢 «تغییر جنسیت»، موضوعِ مهمی است که پرداخت به آن ظرافت‌های زیادی را می‌طلبد. «سیما» دختر فرید، ترنسی است که با مشکلاتش دست‌وپنچه نرم می‌کند. ✅ برای فرهنگ‌سازی در زمینه افراد دوجنسیتی، علاوه بر بیان مشکلات، باید نحوه مواجهه خانواده و اقناع آن‌ها انجام گیرد؛ مسئله‌ای که در این سریال کمرنگ بود، چراکه پذیرفتن عاقلانه این مسئله توسط خانواده نشان داده نشد و تنها تنش فراوان «فرید» و تلاشش برای اثبات آنکه دخترش این مشکل را ندارد، به تصویر درآمد. ⚠️خواستگاری‌ها و تنش‌های سیما پرداخت خوبی داشت اما نکته مهم مغفول مانده در سریال، آزادی این افراد در پوشش به سبک شخصیتِ روانی‌شان است. یعنی با تایید و گواهی‌نامه روانشناس، سیما می‌تواند و "باید" به راحتی با لباس پسرانه در جامعه حضور پیدا کند. درحالیکه در عین بی‌اطلاعی یا بدسلیقگی، در سکانسی، «سیما» به علت لباس کوتاهش توسط گشت بازداشت شده و با پوشیدن مانتو آزاد می‌شود. این صحنه ناخودآگاه مخاطب را به انزجار از این واقعه می‌رساند. ⛔️گنجاندن این سکانس در سریال بیشتر از آنکه نمایش مشکلِ یک ترنس باشد، به نوعی تسویه‌حسابِ فیلم‌ساز با گشت ارشاد و تخطئه این نهاد است. 📌ادامه دارد... 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تمرکز شدید جریان نفوذ بر شبکه پویا ⚠️چندی پیش موضوع رده بندی سنی در یکی از موزیک ویدئوهای مناسبتی ماه محرم اعتراض بسیاری را برانگیخت. محمد سرشار؛ مدیر شبکه اعلام کرد رده بندی بدرستی انجام شده و این اتفاق ارتباطی به سند ۲۰۳۰ و مسائل پیرامونی آن ندارد. هر چند دلیل پخش کردن آن قابل قبول نبود. ❌حال روز گذشته انیمیشن «عروسک‌های دوست داشتنی» از این شبکه پخش شد که محتوای آن غیر قابل اغماض است. «ادبیات رختخوابی» و «هم‌خوابگی» این انیمیشن قطعا با سن تمامی مخاطبان شبکه پویا تناسبی ندارد و تهمت و افترایی هم در میان نیست! 🔔آقای سرشار حساسیت کار شما بسیار بالاست و به مراتب نیاز به مراقبت و دقت بیشتری دارد. 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تولید انبوه فیلم‌های کوتاه با هدف سیاه‌نمایی و هجمه به مبانی دینی 📹«فرزند این سرزمین» یک نمونه از فیلم‌هایی است که مطابق با چند بند از ″سند ۲۰۳۰″ تولید شده و توسط برخی سلبریتی‌ها ازجمله ″اشکان خطیبی″ از فعالان یونسکو در ایران و همکار تولید این فیلم، بازنشر داده شده است. ⛔️از بررسی آرشیو رسانه مربوطه، عنادورزی این فرد یا افراد با مبانی دینی-ملی محرز است. از توهین و تمسخرِ مقدسات ″دینی و نظام اسلامی″، زیرسوال بردن قانون ″قصاص″، سیاه‌نمایی در موضوع ″حجاب″ تا نمایش چهره‌ای خشن و زشت از مردم. به عبارتی؛ تمامی موارد دیکته شده‌ی دشمن در سال‌های اخیر که بصورت هماهنگ از طریق قالب‌های مختلف هنری در کشور بازتاب داده شده است! 🕹 مواردی‌که عینا به عنوان دستورالعمل در بندهای ″هفده گانه سند ۲۰۳۰″ ابلاغ شده و علنی یا غیرعلنی توسط جریان لیبرال در حال محقق شدن است! ‼️تاسف‌بارتر آنکه با طیب خاطر در فضای مجازی ″ولنگار″ کنونی در دسترس عموم قرار گرفته و از سوی دیگر در قامت سندساز برای دشمنِ خارجی عمل ‌کند! همچنین از همین طریق اقدام به جذب کمک مالی نموده است! 🔔این رسانه و نحوه فعالیت و دریافت کمک مالی آن نیاز به بررسی نهادهای امنیتی و نظارتی دارد. 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
♨️ همش گناهِ ماست ✍ قسمت چهارم ✅ دیالوگِ کلیدیِ قسمت آخر که در آن فرید با مشاهده‌ی از هم‌پاشیدگی خاندانِ صبوری، می‌گوید: «یهویی بلوایی شد» و جواب فریبرز «این بلوا پایانی نداره، کاری که با لیلا کردین برگشت به زندگیتون، کاش اینو می‌فهمیدین» قانون ثابت هستی است؛ نکته‌ای که فهمیدنش سخت است، چون نیاز دارد در باورهایت، تغییر ایجاد کنی! در ادامه فریده، اوج داستان را رقم می‌زند و می‌گوید: «اونی که حقیقت رو میگه، تو زندانه؛ اونی که عاشقه، عشقش زیر خاکِ؛ اونایی که بهم رسیدن، خستن؛ اونی که می‌خواست خودش باشه، آواره ست» ⛔️ از این دیالوگ سرشار از مغلطه دو نوع برداشت ″طعنه سیاسی″ و یا احساسی می‌توان داشت زیرا: ◾️آن‌کس که در زندان است، به علت قتل پدرِ معشوقه‌اش است نه بخاطر حقیقت‌گویی‌اش. 🔲آنکه آواره شده، بخاطر سست بودن خانه‌ای است که اعضایش آن را ناامن کرده‌اند. ⬛️ خستگی افرادی که به‌هم رسیدن، بخاطر انتخابِ اشتباهشان است. 🔴 از این مغلطه‌ها در سریال به وفور دیده ‌می‌شد. 📌ادامه دارد... 👤زهراخندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
📣در فضای مجازی خبری مبنی بر تغییر جنسیت «محمد رضا فروتن» بازیگر ۵۱ ساله و متاهل سینما و تلویزیون منتشر شده و واکنش‌های بسیاری را در پی داشته. از طرفی شخصی که خود را وکیل این بازیگر معرفی کرده، تغییر جنسیت فروتن را تکذیب و درخواست عدم انتشار این خبر کذب را داشته است. ❗️این درحالیست که فروتن هنوز هیچ واکنشی به انتشار این خبر و تکذیبیه شخصی که مدعی‌ست وکیل فروتن است، نشان نداده! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
❓تغییر جنسیت فروتن؛ حرام یا حلال 🔸″محمدرضا فروتن″ خبر تغییر جنسیتی را تکذیب کرده، با این وجود فارغ از صحت و سقم خبرِ تغییر جنسیت این بازیگر، ذکر چند نکته ضروری است: 🔺افشای مسئله شخصی این بازیگر بدون اطلاع و تائید و تکذیب او با هر هدف یا پشت‌پرده‌ای خطا بوده است. 🔺اما نکته مهم؛ شناخت در مورد این اقدام است: ✅اولین مرجع‌تقلیدی که فتوا به ″حلال بودن″ تغییر جنسیت داد، ″امام خمینی رحمة‌الله‌علیه″ بوده و اولین عمل تغییر جنسیت در سال‌های اولیه ۱۳۰۰ در ایران انجام گرفت. ✅دین اسلام، هرگونه حَرَج‌ و ضرری را برای انسان نهی کرده؛ به همین دلیل فقهای شیعه با توجه به ″مقتضیات″ روان و زمان و مکان، فتوا می‌دهند. 🔔″افرادِ ترنس″ از نظر روانی به جنس دیگری تعلق دارند هرچند که ممکن است تعدادی از آن‌ها صاحب فرزند شوند. مهم این است که مبانی اسلام، مترقی و پویاست و مشکلات سایر کشورها و ادیان تحریف شده را ندارد. اسلام با تغییر جنسیتی که از نظر علمی اثبات شده باشد موافق است و قطعا تغییر جنسیت و رسیدن به جنس روانی، در مقابلِ گناهانی همچون لواط و.. تایید شده است. ⚠️حال درصورت تایید یا تکذیب این خبر، انتخابِ فروتن اگر طبق علم روان‌شناسی و تایید آنان باشد، صحیح بوده و جسارت این بازیگر برای انجام حرکت اختیاری‌اش اگر مبتنی بر علم‌ِ متقن باشد، نباید تخطئه گردد. 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
♨️ روابط آلوده در هم‌گناه ✍قسمت پنجم ⛔️در فیلم هم‌گناه روابط آزاد به وفور به تصویر کشیده شد. ⭕️ بی‌قیدی‌های آرمان و ساسان و ترویج بی‌مسئولیتی در قبال روابط‌شان به شدت در ذوق می‌زند و تحقیر پنهان زنان در آن هویداست. 🚫 امین و نیکی، ارتباطی همچون دو دوست دارند؛ در سکانسی بسیار وقیحانه، نیکی به امین ابراز می‌کند «می‌خواستم بیام بغلت کنم» و امین می‌گوید «خوب میومدی» و نیکی حضور جمعیت را مانع این کار اعلام می‌کند!!! ‼️این دیالوگ‌ها با لحنی اروتیک و درفضایی اروتیک‌تر مطرح می‌شود. ظاهرا عوامل فیلم، تنها اطلاع خانواده‌ها را برای چنین روابطی کافی دانستند و نیاز به عقد و محرمیتی ندیدند! از جماعتی که درمورد «سکانس صیغه» معروف احساس خطر کردند جای تعجب است که در مورد این سکانس آلوده به حرام، سکوتی مذبوحانه پیش گرفتند! رابطه سارا-پیمان و فرهاد-لیدا نیز در جهت آشنایی در فضای ارتباط آزاد بود. ⛔️⛔️ این حجم از دریده شدن مرزهای شرع در ارتباطات قابل اغماض نیست؛ آن‌هم در فضای هیاهوییِ همین جماعت نسبت به عدم وجود آزادی ارزش‌ها‼️ 📌ادامه دارد.. 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
🔸به قول سیاستمداران، «خورشید» مجید مجیدی مصرف داخلی و خارجی دارد! ✅مصرف داخلی‌ خوبی دارد؛ چون مشکلات، آسیب‌ها و دنیای بچه‌های کار را بدون حمله‌ی غرض ورزانه به ساختارهای حاکمیتی، به تصویر کشیده و گوهر وجودیشان را به جامعه معرفی می‌کند. ✅اما در مصرف خارجی‌اش اگر نبود، معلمِ فداکار مدرسه و نوع بیان قصه، آنگاه معرفی این قشر از کودکان به عنوان نماینده‌ی کودکان ایرانی، زیادی به مذاق منتقدان ایران خوش می‌آمد! به‌ویژه؛ اغراقی که در نوع رفتار حاکمیت با بچه‌های مهاجر افغان صورت گرفته است. 🔆با این حال هوشمندی«خورشیدی‌ها» در نشست خبری فیلم، بافته‌های ذهنی ونیزی‌ها و هم‌کیشانشان را خوب بر باد داد! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
🔍 نگاه کلی به هم‌گناه ✍ قسمت ششم ✅وجود بازیگران کمتر دیده شده اما هنرمند در کنار بازیگران مطرح سبب جذابیت سریال شد. سیر داستانی نسبتا قابل قبول فیلم‌نامه، تصویربرداری‌ خوب و وجود برخی پیام‌های اخلاقی مناسب ازجمله توجه به زندگی خانوادگی از دیگر نکات بوده است. ⛔️ اما همگناه نیز بیش‌از آنکه نماینده عامه مردم باشد، نمایشی از دغدغه‌های جماعت مرفه بود؛ تنها خانواده متوسط سریال چندان به چشم نیامد و خانواده فقیر آن به شدت شبیه سایر سریال‌ها بودند. به‌علاوه، شخصیت‌های سریال به ارزش‌های اسلامی که عامه مردم نسبت به آن تقید دارند بی‌تفاوت بودند. ⭕️ وجود شخصیت‌های متعدد و خرده داستان‌های فراوان سبب شد از جذابیت داستان کاسته شود و برخی شخصیت‌ها به خوبی از آب درنیاید. فلش‌بک‌ها در خلال داستان، فاقد جذابیت بود. 💢هرچند بدمن‌ها (شخصیت‌های منفی) خوب از کار درآمده بودند اما در قسمت‌هایی تعلل فریبرز به عنوان پلیسِ باتجربه قابل توجیه نبود. ⛔️ خودکشی سیما، روش نامناسبی را برای رسیدن به هدف به مخاطب آموزش داد. ✅ در مجموع می‌توان گفت این سریال از آخرین تجربه مصطفی کیایی، که محتوایی سخیف داشت و از برخی سریال‌های نمایش خانگی که گرفتار محتوای فیلم‌های فارسی‌وان شده‌اند سطح بالاتری داشت. 📌پایان 👤زهرا خندان 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ♨️انسانیت یک زن متاهل با نگهداری و پرستاری از شوهر سابقش! 🕹چرا حکم سینما و به اصطلاح روشنفکران در مورد مردی که مهر دو زن را در دل دارد خیانت است و جنایت، اما زنی که مهر دو مرد بر دل دارد انسانیت است و حق! 🖥فیلم در حال اکران «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زند حقیقی و بازی فاطمه معتمد آریا، رضا بابک و سعید آقاخانی از فیلم‌های نمایش داده شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است. 📖شکوه با همراهی همسرش رضا تصمیم به نگهداری از فریدون؛ همسر سابقش می‌گیرد. شکوه و رضا در یک خانه قدیمی و سنتی که بیشتر به یک ویرانه شباهت دارد زندگی می‌کنند و زنِ مدرن در این خانه مشغول رنگرزی نخ است! @irwipe
🚫هندسه عشقی یا به اصطلاح «عشق مثلثی» بین این زن زحمتکش با دو همسر سابق و فعلی در این فیلم، با ادعای انسانیت به تصویر کشیده شده! ادعایی که توجیه‌پذیر نیست و یکی از حفره‌های فیلمنامه‌ی ضعیف این اثر است. 🔺شخصیت‌پردازی بسیار ضعیف ابهام‌های فراوانی را ایجاد کرده؛ مخاطب متوجه چرایی تصمیم شکوه برای نگه‌داری فریدون و مهمتر از آن موافقت رضا نمی‌شود، رابطه دوستانه بین دو مرد فیلم که دوست قدیمی بودند و از قضا رضا در منزل فریدون عاشق شکوه شده؛ مبهم است، گفتگوی چندانی بین آنها صورت نمی‌پذیرد و اوج این ارتباط زمانیست که رضا رختخواب نجس فریدون را برای حفظ آبروی او به آتش می‌کشد! علت جدایی شکوه از فریدونِ متمول از دیگر ابهامات بی‌پاسخ فیلم است. ❗️داستان فرعی مهاجرت دخترک به خارج چه کمکی در پیشبرد داستان دارد! عکس شکوه چرا در کیف فریدون است و آیا شکوه راه دیگری جز تقسیم عاطفه بین دو مرد، برای ایفای انسانیت ندارد؟! مرگ فریدون نیز چرایی دیگر است! ⛔️پذیرفتن ادعای رفتار انسانی زن، منطق‌پذیر نیست؛ از طرفی رضای عاشق شاهد محبت و فداکاری شکوه به فریدون است و مشخص نیست چه بلایی سر «غیرت مردانه‌اش» آمده! طبق روال، تشخیص سینمای ایران در این موارد «تعصب» است و حکم آن «عدم ابراز» صادر می‌شود! 🔺اگر شکوه با افکار مدرن و شکل و شمایل سنتی خانه‌اش، زمزمه ترانه‌های قبل انقلابی و دو همسر سابق و فعلی‌اش، لایه نمادین فیلم در نظر گرفته شود، در این صورت نیز بهانه مناسبی برای ضعف‌های اساسی فیلمنامه دست و پا نخواهد شد! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
به مجازاتِ عزیز 🗡هنرمند عزیزی در فضای مجازی ابراز داشته که خفت‌گیر عزیزی زیر گلوی دخترِ عزیزش قمه گذاشته، او را تهدید و موبایلش را به سرقت برده. این هنرمند عزیز اشاره فرمودند دوسه سال پیش هم عزیز دیگری موبایل خودش را به سرقت برده و وقتی به کلانتری مراجعه کردند، عزیزی آن‌جا به ایشان گفته از آنجایی که عزیزان سارق تعدادشان زیاد است و تعدادی از آن عزیزان، شناسایی شده‌اند و تعدادی از آن عزیزان شناسایی نشده‌اند؛ پیدا کردن آن عزیز که موبایل شما را دزدیده کار ساده‌ای نیست. چه بسا عزیز سارق در خیابان شانه به شانه شما درحال قدم زدن باشد. 🗣حالا این عزیز هنرمند از عزیزان مسئول خواسته که اقدامی کنند که عزیزان سارق نتوانند به سادگی اموال عزیزانمان را سرقت کنند. 🔔عزیزجان فقط حواستان باشد این مسئله را به‌عنوان یک حق شهروندی از عزیزان قوه قضاییه مطالبه نفرمایید؛ چرا که بلاشک گروهی از عزیزان هنرمندِ این مرز و بوم نشسته‌اند به انتظار برای براه انداختن پویشِ «نه‌به‌مجازات‌عزیز». بالاخره آقا مهراب هرچه نباشد آن سارق موبایل که به دختر شما حمله کرده حتما عزیزِ یک عزیزی هست، با این عزیزان مهربان باشیم و مشتی... 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
📝تحریف سانسور 👣دوره افتاده منتقدِ فراریِ همکارِ شبکه ضدایرانی برای امضای نه‌به‌سانسور؛ در آخرین دوره‌گردی برای نه‌به‌جشنواره فیلم فجر که با صورت به دیوار خورد؛ اما ظاهراً یارکشی سیاسی انتخابات پیش‌رو او را تطمیع به تقلای مداوم می‌کند. 📽در روز ملی سینما، برخی سینماگران بیانیه‌ای را به دعوتِ امیری امضا می‌کنند که حتی نمی‌دانند فحوای آن چیست! ❓مقصودتان از برچیده‌شدن نظام سانسور، دقیقاً سانسورِ چه چیزیست دوستان؟ همین شبه‌پروانه‌‌ی ناقص از پیله درآمده‌ی فیلم‌سازی که امروز سایه‌اش بالای سر آثارتان است، آنقدر سمبه‌اش پر زور نیست که بتوان یک فیلم را در معیت خانواده بدون هول و هراس از دیدن و شنیدن آنچه نباید، تماشا کرد. ❗️سانسور را طوری از مصادیق داغ و درفش‌های رایج حکومت می‌نامند، انگار نه انگار چند صباح پیش طوری پرده از داغ ساواک بر دلشان در فیلم‌های قبل انقلاب برداشتند که دودش مشام سلطنت‌طلب‌ها را سوزاند. این جماعت تحریف را خوب بلدند؛ سانسور اگر به عدالت معنا شود، در پنجه‌ی بی‌عدالت شماست؛ وقتیکه چهل‌و دو سال است واقعیت‌های جامعه را با همه همت‌تان سانسور کردید. ⁉️به سفارش کدام سفارش دهنده‌ها حقایق درخشان ملت را سانسور کردید؛ وقتی فقر و بدبختی را بجای پیشرفت و امید محور داستانی آثارتان قرار دادید، تاریخ انقلاب را در داخل و خارج به محاق بردید، فداکاری‌ها را نادیده گرفتید، قهرمان‌هایمان را از پرده سینما حذف کردید و جایش را قلابی‌ها گرفتند. کاش در این مورد هم غربگرا بودید! سانسور کردید اعتقادات و ارزش‌هایی که در بطن خانواده‌های ایرانی ریشه دارد، آنچنان که انگار از اساس، ایرانی جماعت از زیر بوته به‌عمل آمده و هیچ اصالتی ندارد! ⭕️مخلص کلام اینکه، همه هنرتان کپی فیلمفارسی‌های آبکی بود یا حرکت روی ریل رنگ و لعاب دادن به زن و استفاده ابزاری از او، دیکته دشمن را مشق کردید و نسخه نفوذی‌ها را در داستان‌هایتان به‌خورد ملت‌مان دادید. ⚖دقیق‌تر و عمیق‌تر که نگاه کنیم باید بیانیه‌ای بنویسند و پایش را امضا کنند علیه سانسور بزرگی که شما در تاریخ این مملکت و مردم اعمال کردید و نگاهی که همواره به‌سوی غرب بود و رویی که از مردمان این سرزمین برگردانده‌اید! برای هنر و فرهنگ قدمی برنداشته غنایش نبخشیدید هیچ، بلکه تضعیف و خفیفش کردید! 👤نرجس احمدی 📡وایپ در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش و روبیکا @irwipe
⛔️بیان مشکلات قشر اشرافی! آیا دغدغه صادر کننده‌گان مجوز سریال دل با کارگردانش یکسان بوده؟ 🎥با انتشار قسمت آخر سریال دل، پرونده آخرین ساخته منوچهر هادی نیز بسته خواهد شد. این سریال نمایش خانگی با دارا بودن ضعف‌های بی‌شمار، رکوردهای بسیاری را از آن خود کرد؛ از کم فروشی و صحنه‌های آهسته تا موج‌سواری بر جذابیت‌های بصری با نمایش زندگی‌های اشرافی، لباس‌ها، آرایش‌ها و آب بستن به قصه و محتوای نازل آن. ⚠️انتقادات بسیاری در مورد فرم و محتوای اثر از سوی مخاطبین، منتقدان و حتی بازیگران این سریال در فضاهای گوناگون مطرح شده، اما آنچه مهم به نظر می‌رسد صدور مجوز تولید این سریال از سوی مسئولان ذیربط است. 🔺بدیهی است تنزل سطح و سلیقه مخاطبان و فیلم‌سازان با چنین فیلم‌هایی، به موازات هم خواهد بود؛ زیرا جذابیت‌های سخیف، ذائقه‌ای سطحی و نازل را شکل می‌دهد که دلخواه یک هنرمند_تاجر است. 💢مقصر اصلی در این میان مسئولی ست که انفعال و بی مسئولیتی او در قبال فرهنگ جامعه، اجازه تولید و عرضه چنین اثری را به سازندگان آن می‌دهد. باید دید نظرات اعمالی مسئولان چه بوده که ماحصل آن سریال دل کنونی شده است! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓در ماجرای دنباله‌دار انیمیشن‌های خارجی پای نفوذ در میان است یا سهل‌انگاری؟ ⛔️ در برخی از قسمت‌های انمیشن «بیو و پینو» که از شبکه امید در حال پخش است، تصاویر نامناسب، سانسور نشده است. ⭕️ جالب آنجاست که با بررسی قسمت‌های مختلف این انیمیشن در سایر پخش کننده‌های موجود در فضای مجازی، مشخص شد که این تصاویر تنها در تلویزیون سانسور نشده و در سایه نظارت‌ها به نمایش در آمده است! 🔴 مهم‌تر از تصاویر مبتذل، محتوای نامناسب چنین انیمیشن‌هایی‌ست که با وضع موجودِ نظارت و دوبله در تلویزیون، نمی‌توان انتظار چندانی از تغییر و ارائه محتوای مناسب در محصولات خارجی داشت. ❗️شبکه‌های پویا، نهال و امید که مخصوص مخاطب کودک و نوجوان است به دقت و حساسیت بالایی از سوی مدیران آن‌ها، بویژه در پخش انیمیشن‌های خارجی، نیاز دارد. 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
❓آیا پیامِ پنهان و نمادها در انیمیشن‌های خارجی قابل سانسور است؟ 🎞فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی به‌صورت انتخاب شده و پس از نظارت در تلویزیون پخش می‌شود، بدیهی‌ست که درصورت نظارت دقیق، تصاویر و کلام مبتذل زیرتیغ سانسور خواهد رفت. ⛔️نکته حائز اهمیت در این میان محتوای انیمیشن‌هاست که طبعا دارای مضامینی متناسب با فرهنگ تولیدکنندگان و حتی مبتنی بر سیاست و ایدئولوژی کشور‌هاست. 🔺مضامینی که مغایر با فرهنگ و سبک زندگی کودک و نوجوان ایرانی‌ست و حذف آسیب‌های آن با سانسور و تغییر، ساده‌اندیشی است. مراکز مهم و مطرحِ تولید کننده این محصولات به دنبال تربیت سربازان خود در دنیا هستند؛ بنابراین انتظار تربیت انسان تراز و اثرگذار که انقلاب اسلامی داعیه‌دار آن است، با خوراک ذهنی و روحیِ غیر توحیدی و مملو از نماد و پیام‌های القایی پیدا و پنهانِ نهفته در آن‌ها، آب در هاون کوبیدنی بیش نیست. ❓با این اوصاف آیا بهتر نیست با افزایش تولیدات داخلی و جهت دهی استعدادهای بی‌شمار هنرمندان جوان عرضه محصولات خارجی را به حداقل رساند؟ 🔔بسیارند استعدادها و ظرفیت‌های هنری جوان و متعهد که قدرت تحول و تولید محصولات داخلی متناسب با سبک زندگی ایرانی- سلامی را دارند؛ اما این مهم، نیاز به مدیران شجاع، مخلص و مدبر دارد تا از باور تولید آبگوشت بزباش عبور کرده و توان تغییرات بنیادین را داشته باشند. 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
″انیمیشن ماموران مخفی″ ✍انیمیشن بین 💢 انیمیشن "Spycies" جاسوسان یا ماموران مخفی؛ محصول مشترک کشورهای چین و فرانسه از کمپانی "Spelndid Animation" است که در سال 2019 اکران گردید. ♨️شخصیت اصلی داستان، گربه‌ای🐱 به نام "ولادیمیر" که در سازمان ضد تروریستی، مامور مخفی است؛ او خودرأی، خودشیفته و فراری از کارتیمی است. رئیسش برای تنبیه و آموختن کار تیمی، او را برای حفظ امنیتِ ماده مخفی «رادیوزایت» به مکانی در شرق می‌فرستد. رادیوزیت توسط متجاوزین سرقت می‌شود و ولادیمیر مجبور است با یک موش🐭 که نامش هکتور است، همکاری کند. 🔸در این مأموریت شخصیت ولادیمیر در سیر داستان تغییر می‌کند و از یک شخص خودمحور به موجودی اجتماعی تبدیل می‌شود. 🔍ولادیمیر و هکتور به یک خرس🐻 که مدیر بیمارستان است، مظنون‌اند. این خرسِ دانشمند سال‌های زیادی مشغول کارهای تحقیقاتی روی محیط زیست و به ویژه کنترل دماست تا گونه‌های در حال انقراض در اثر گرم شدن هوا را نجات دهد؛ به همین علت نیاز به رادیو زایت دارد. ⚠️او در محلی واقع در بیمارستان بدنبال ایجاد محیطی آرمانی بوده تا تمام موجودات زنده در آن زندگی کنند. نکته‌ای جالب توجه که با وجود جنبه مثبت توجه به محیط‌زیست، اشاره به معاهده بحث‌برانگیزِ آب‌و‌هوایی پاریس، به عنوان یکی از کشورهای تهیه‌کننده‌ی این انیمیشن دارد. ادامه دارد... 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe