eitaa logo
وایپ
1.3هزار دنبال‌کننده
474 عکس
91 ویدیو
0 فایل
##گروه مستقل## تمامی مطالب کانال و سایت تولیدی گروه روبش است. ارتباط با مدیر @W_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
وایپ
🔴تحریم هنری روسیه ❗️شعار «هنر برای هنر» و «هنر منهای ایدئولوژی» منحصر به مخالفین غرب
🎥 در پی حمله نظامی روسیه با اوکراین، جشنواره سینمایی کن، استکهلم، گلاسکو، ونیز و...، شرکت های هنری، تئاتر نیویروک، مسابقات هنری همچون آواز یوروویژن؛ به این اتفاق واکنش نشان دادند و روسیه و هنرمندان روسی را تحریم کرده و چند ارکستر و کنسرت نیز برنامه هایشان را لغو کردند. 🔹«والری گرگیف» رهبر ارکستر روس‌تبار از مدیریت شرکت اپرای خود همانند سهامدار روسِ باشگاه چلسی که مجبور به واگذاری سهامش شد، برکنار شد. شرکت «والت دیزنی» پخش فیلم «بتمن» را در روسیه متوقف کرد و «برادران وارنر» نیز پخش فیلم‌های سینمایی را در روسیه لغو کردند. ⛔️این حجم از واکنش‌های جامعه هنری کشورهای غربی علیه روسیه درحالی‌ست که عمدتا جریان هنری غرب با ادعای «بی‌طرفی» تاکنون در برابر بسیاری از جنایات تلخ در دنیا سکوت کرده است! جشنواره «کن» که اکنون حضور هنرمندان روسی را بدلیل دولتی بودنشان در جشنواره ممنوع کرده، نه‌تنها محدودیتی را نسبت به فیلم‌ها و هنرمندان رژیم صهیونیستی قائل نشده، بلکه به جانبداری نیز برخواسته است. فیلم‌سازان اسرائیل به راحتی در این قبیل جشنواره‌ها شرکت کرده و جایزه گرفته‌اند. وزیر فرهنگ اسرائیل با تصویری از بخش قدیمی شهر قدس در کن حضور یافته، کارگردان فرانسوی بدلیل شوخی لفظی با اسرائیل از جشنواره اخراج شده! و... ⛔️این تناقض‌ها در حالیست که جشنواره‌های غربی و شرکت‌های بزرگ هنری در برابر جنگ تحمیلی ایران و وقایع دردناک آن، قتل عام بوسنی هرزگویین و روهینگیا، نسل کشی در فلسطین و یمن، جنایات داعش در منطقه غرب آسیا، بمباران اتمی هیروشیما و هر رخدادی که همراستا با سیاست‌های حکومتی آن‌ها نبوده، سکوت کردند و یا با «سفارشی‌سازی» به «تحریف» و حواشی منفعت‌طلبانه خودشان پرداختند. ⛔️متاسفانه شعار پوسیده و نخ‌نمای «هنر غیر ایدولوژیک»! به واسطه برخی روشنفکران ایرانی در میان هنرمندان ایرانی نیز تبلیغ شد و گروهی سال‌ها بدون اندکی تفکر، «هنر برای هنر»، «ایدئولوژی ستیزی» و «سینمای مستقل از انقلاب و اسلام» را دستمایه‌ای برای درجا زدن در نشر مفاهیم سینمای قبل از انقلاب قرار دادند و عامدانه یا جاهلانه برای گسترش ایدوئولوژی دنیای غرب تلاش کردند. 🔹اکنون و در شرایط فعلی جریان هنری غرب خواسته یا ناخواسته موظف به حرکت در مسیر سیاستمدارانش، ولو به قیمت از دست دادن بازارها و گردش مالی حاصل از فعالیت‌های هنری‌ است. لغو نمایش فیلم‌ها در روسیه در شرایط کرونایی جهان و کاهش درآمد سینماها و شرکت‌های فیلم‌سازی همچون هالیوود، طبیعتا به نفع هالیوود که سهم بالایی از فروش جهانی فیلم‌هایش در روسیه است، نخواهد بود، باید دید تحریم‌ها تا چه زمانی می‌تواند برقرار باشد و هنرمندان و رویدادهای هنری این کشورها تا چه میزان و تا کجا با حکومت‌هایشان همسو خواهند بود. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
❓صداقت یا بازی رسانه‌ای؟ آیا اظهارات داریوش مهرجویی که احساسات هر انسانی را برمی‌انگیزد صادقانه است؟ 🔹حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی: شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی در این انتخاب‌ فیلم‌های نوروزی جوانب مختلفی از جمله حضور در جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر و مخاطب را مدنظر قرار می‌دهند، «لامینور» هم مانند ۱۴ فیلم دیگری که در بسته اکرانی نوروز قرار نگرفته‌اند، امکان اکران در مقاطع زمانی دیگر را دارد. 🔹محمد رضا فرجی دبیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی: لامینور دوسال پیش پروانه نمایش گرفته و تاریخ آن منقضی شده، فیلم در حال حاضر مشکلی برای دریافت پروانه نمایش ندارد. 🔔پ.ن: در اکران‌های نوروزی نیاز است سازمان سینمایی آیین‌نامه و قانون قابل اجرایی را تدوین و ابلاغ نماید. آیین‌نامه‌ای که مشمول شرایط اکران بصورت شفاف مبتنی بر سیاست‌های سازمان و با در نظر گرفتن همه شرایط باشد. روش قرعه‌کشی بین فیلم‌هایی که شرایط آیین‌نامه را داشته باشند نیز مانع از حرف و حدیث‌ها خواهد شد و به تحقق عدالت نیز نزدیک‌تر است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤داریوش مهرجویی: به من اطلاعات اشتباه دادند ❓بجز تهیه‌کننده فیلم؛ رضا درمیشیان که نگران چگونگی اطلاع دادن به آقای مهرجویی بوده!!، چه شخص دیگری مسبب دادن اطلاعات اشتباه به ایشان بوده؟ 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
👤داریوش مهرجویی: به من اطلاعات اشتباه دادند ❓بجز تهیه‌کننده فیلم؛ رضا درمیشیان که نگران چگونگی اطلا
🔔برای احترام به افکار عمومی لطفا با «رضا درمیشیان» برخورد قانونی کنید. حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به اظهارات خلاف واقع تهیه‌کننده فیلم «لامینور» گفت: بدلیل رفتارهای خارج از شئونات و جوسازی‌های بی‌مورد و دادن اطلاعات غلط به کارگردان محترم فیلم، سازمان سینمایی امکان برخورد قانونی با این تهیه‌کننده را برای خود محفوظ می‌داند. ایل‌بیگی گفته؛ اسنادِ انجام مراحل مختلفِ اقدامات تهیه‌کننده فیلم «لامینور» برای اخذ پروانه نمایش در سامانه وزارت ارشاد موجود است. طبق اسناد موجود در تاریخ ۱۱/۱۰/۱۳۹۸ پروانه نمایش فیلم به مدت دو سال صادر شده است که پایان اعتبار آن ۱۱/۱۰/۱۴۰۰ بوده است. ثبت درخواست اولیه اطلاعات پروانه نمایش در سامانه جدید توسط متقاضی در تاریخ ۹/۱۲/۱۴۰۰ صورت گرفته است. ثبت درخواست تمدید پروانه نمایش برای فیلم «لامینور» در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۴۰۰ انجام شد و پروانه نمایش تمدید شده در همین تاریخ برای متقاضی صادر شده است.  با توجه به این که تهیه‌کننده یک فیلم مسئولیت انجام امور مربوط به اخذ پروانه را به عهده دارد، وی گفت؛ درمیشیان، به جای مراجعه به سامانه صدور مجوز برای پیگیری امور مربوط به فیلم متاسفانه با ایجاد هیاهو و با دادن اطلاعاتی خلاف واقع به آقای مهرجویی زمینه آزرده خاطر کردن ایشان را فراهم کرد، در حالی که بخش عمده‌ای از این اتفاق‌ها به دلیل‌عدم پیگیری تهیه‌کننده فیلم رخ داده است.  📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
وایپ
🎥«موقعیت مهدی» 🔹شاید بیراه نباشد بگوییم هادی حجازی‌فر با فیلم «موقعیت مهدی» امیدهای تازه‌ای را در چ
✅ تجلیل رهبر معظم انقلاب از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» 🔹فیلم موقعیت مهدی، عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست... شخصیت شهیدان باکری خصوصا محور فیلم که آقا مهدی است را به درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است. زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بود خاصه با محوریت خانه و خانواده. 🔹برخی قسمتها، مثل "مواجهه آقا مهدی با خانواده بعد ازشهادت آقا حمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش" و قسمت "من مهدی باکری نیستم" یا "روایت شهادت خود آقا مهدی باکری" و... پر از نکته است. از این نکات قابل تامل در فیلم فراوان است، شاید بیست نکته‌ی اینگونه وجود دارد. 🔹این فیلم از اون فیلمهائی است که آدم دوست داره تا تموم شد بازم دوباره اونو ببینه. 🔹از تمام عوامل دست اندرکار ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیه کننده فیلم، تشکر و قدردانی باید کرد...» 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎭نمایشی جذاب و اثرگذار در عصر جدید 🔸آرزو جعفری در صحنه عصر جدید نمایشی را اجرا کرد که سال‌هاست در صحنه‌ها و اجراهای مختلف دچار سانسور و یا تحریف شده است. 🔸روایت نوجوانانی که با سن و سال کم به جبهه رفتند و مادرانی که سال‌ها با خاطرات و آرزوهای فرزندانشان زندگی کردند و چشم انتظار چند تکه استخوان‌ ماندند. ✅استقبال داوران و مخاطبان که به احترام آرزو جعفری ایستادند، گویای ناگفته‌های بسیاری برای عرصه تئاتر کشور است. برنامه عصر جدید چند اجرای متفاوت و خوب دیگر همانند گروه پهلوانک‌های ایران زمین، خواننده افغانستانی و جوان کرمانی و...نیز داشته است. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
💰برگزیدگان اسکار در مراسم انتخاب بهترین‌های اسکار یکی از حواشی پر بازدید دوره هفتاد و چهارم کشیده‌ی‌ «ویل اسمیت» بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۲ به صورت مجری مراسم بود که همسرش را مورد تمسخر قرار داد. همسر این بازیگر بدلیل ابتلا به بیماری کچل شده است. 🔸برگزیدگان مراسم به شرح زیر است: 🎞بهترین فیلم: «کدا» 🔹بهترین صداگذاری: «تلماسه» 🔹بهترین فیلم کوتاه: «خداحافظی طولانی» 🔹بهترین مستند کوتاه: «ملکه بسکتبال» 🔹بهترین انیمیشن کوتاه:«برف پاک کن» 🔹بهترین: تدوین:جو واکر «تلماسه» 🔹بهترین موسیقی متن: هانس زیمر «تلماسه» 🔹بهترین چهره‌آرایی: «چشمان تامی فی» 🔹بهترین طراحی صحنه: «تلماسه» 🔹بهترین بازیگر نقش مکمل زن: آریانا دبوس «داستان وست ساید» 🔹بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: تروی کوتسور«کدا» 🔹بهترین فیلمبرداری:گریگ فریزر «تلماسه» 🔹بهترین جلوه های ویژه:«تلماسه» 🔹بهترین انیمیشن: «افسون» 🔹بهترین فیلم بین الملل:«ماشین من را بران» محصول ژاپن 🔹بهترین طراحی لباس:«کروئلا» 🔹بهترین فیلمنامه اوریجینال:«بلفاست» 🔹بهترین فیلمنامه اقتباسی:«کُدا» 🔹بهترین مستند بلند:«تابستان روح» 🔹بهترین ترانه: بیلی آیلیش و فینیاس اوکانل «زمانی برای مردن نیست» 🔹بهترین بازیگر نقش اول زن:جسیکا چستن « چشمان تامی‌فی» 🔹بهترین بازیگر نقش اول مرد:ویل اسمیت « شاه ریچارد » 🔹بهترین کارگردانی:جین کمپیون «قدرت سگ» 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
✳️ «منصور» هنری در طراز انقلاب اسلامی/یادداشتی به بهانه پخش تلویزیونی فیلم منصور 📽 «سیاوش سرمدی» نویسنده و کارگردانِ فیلمی است که فرماندهی «منصور ستاری» در نیروی هوایی ارتش در سال‌های شست وپنج به بعد و در بحبوبه‌ی جنگ تحمیلی را به تصویر کشیده است. انتخابِ رسانه‌ی ملی برای نمایش فیلم انتخاب درستی است زیرا👇 🔴 از نکات قابل تامل این فیلم، حضورِ فرمانده در بین داغ‌دیدگانی است که او و نیروی هوایی را مقصر به شهادت رسیدن عزیزانشان می‌دادند، این کار نشان می‌دهد که برای یک مسئول در نظام اسلامی لازم است که شبهه‌ها را کنار بزند و برای ایجاد یقین و اقناع در مردم تلاش کند ⬅️ مسئله‌ای که متاسفانه در برخی از مسئولین به ویژه برخی از مجلسی‌ها دیده نمی‌شود. 🔴 پیام مهمِ فیلم به مسئولین حوزه‌ی هنر هفتم و کارگردانان این است که اگر بر روی سوژه‌های حقیقی در هشت‌سال دفاع مقدس و افرادِ جهادی که در طول این چهل سال، در کشور کم نیستند، پرداخته شود، رسالت اصلی خود را ایفا کرده‌اند، و و سوال مهم‌تر آنکه چرا وقتی روایت‌هایی با شخصیت‌های حقیقی در دفاع مقدس وجود دارد، روایت‌های حاصل تخیل مانند دسته‌ی دختران و... مورد علاقه قرار می‌گیرد⁉️ شاید یکی از دلایل این گرایش تعریف واقعه از نگاهِ شخصی کارگردانان باشد‼️ 🔔 مطلبِ کامل را در نشانی زیر مطالعه کنید👇👇 http://roubesh.ir/1401/01/14/mansour 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
41.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بوسه داور برنامه استعدادیابی بر دست نوجوان ایرانی ✅هنرنمایی سید محمد حسینی مداح نوجوان ایرانی در مسابقه استعدادیابی مداحی «وجیها بالحسین (ع)» با حضور سیدطالع باکویی و داوران عراقی داوران این برنامه از هنرنمایی نوجوان ایرانی به وجد آمدند و ملاعلی پاشازاده به دستان این مداح نوجوان ایرانی بوسه زد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe
🎥مهاجر افغانستانی در قاب فیلم‌های ایرانی/تشدید اختلاف یا اتحاد؟ ⛔️تفرقه افکنی‌های اخیر بین مردم ایران و افغانستان بعید است که بدون سازماندهی بوده و چند اتفاق کور باشد. شیطنت‌های رسانه‌ای و پخش کلیپ‌های نفرت‌پراکن چیزی جز خروجی اتاق فکرهای دشمنان دو ملت نمی‌تواند باشد. افغانستان به عنوان قسمتی از حوزه تمدن ایران به طور ویژه مورد توجه جریان استکبار بوده و هست به‌ویژه که با تشکیل تیپ فاطمیون حساسیت‌ها تشدید شد؛ بنابراین از هر فرصتی برای التیام کینه‌ و خشمشان استفاده می‌کنند. ⛔️در این میان جریان فرهنگی هنری کشور نیز علیرغم برخی شعارهای عوامانه هنر برای هنر و غیر سیاسی بودن هنر و...، سر بزنگاه‌ها غالبا همسو با جریان دشمن عمل کرده‌اند. تبیین سیاست‌های دشمن یا به‌عبارتی حرکت در خلاف جهت مبانی و راهبردهای جمهوری اسلامی در موارد زیادی در فیلم‌ها و سریال‌ها پیگیری می‌شود. ⁉️در موضوع افغانستان و مهاجران افغان نیز عملکردی همسو با جریان رسانه‌ای دشمن اتخاذ شد. چندی پیش در پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» فیلم‌های با مضمون شرایط مهاجران افغان داخل ایران به طور غیر عادی بالا بود. افزایش مشکوک این دست فیلم‌ها، آن هم به یکباره، نشان از شیطنت‌ها و برنامه‌های احتمالی آینده داشت. همچنان که در همین جشنواره و افزون‌تر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، تعداد بالای فیلم‌های با موضوع جنایات طالبان کاملا مشهود بود؛ چرا که موضع جمهوری اسلامی در قبال طالبان تدافعی نبود. ⛔️متاسفانه رویدادهای هنری همچون سینما حقیقت عامدانه یا جاهلانه درباره افغانستان در مسیری که توسط دشمن یا جریانات نفوذی آن‌ها طراحی شده، حرکت کرد و نیاز است مسئولان در چرایی و چگونگی تحقق آن تأمل کنند. 🔔در این باب حین برگزاری جشنواره سینما حقیقت در قالب مطلبی این موضوع به مسئولان امنیتی و فرهنگی هشدار داده شد. 🎞علاوه بر فیلم‌های کوتاه و مستند در سال‌های اخیر فیلم‌های سینمایی که برادران محمودی با حمایت وزارت ارشاد ایران ساخته‌اند در جهت واگرایی بین دو ملت و ترویج اختلافات بوده است. «نوید و جمشید محمودی » دو برادر افغانستانی ساکن ایران هستند که با فیلم‌هایی نظیر «شکستن همزمان بیست استخوان»، «مردن در آب مطهر» و رفتن و... تنها به بیان مشکلات مهاجران بسنده کرده‌اند و شرایط وخیم آن‌ها را در قالب تصویر بیان کرده‌اند. آثار این دو برادر در جشنواره‌های فجر نیز دیده شده و جایزه دریافت کرده است. فیلم‌هایی که نه بیان آن عادلانه‌ است و نه محتوای آن، اما با ایجاد کدورت و نفرت بین مردم دو کشور با مذاق جشنواره ‌های خارجی سازگار است. 🔻ماحصل بی‌تدبیری‌ها و ادامه مسیر ریل شده در جریان هنری کشور، توسط دولت‌های مختلف شرایط امروزی را استمرار خواهد بخشید در صورتی که چند اثر قوی می‌تواند مانع از تلاطم ذهن‌های دو ملت در اثر اغواهای رسانه‌ای باشد. 📡 روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe