eitaa logo
مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان
963 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
477 فایل
صفحه رسمی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان آدرس: خیابان مسجد سید کوچه ۲۴ تلفن: ۰۳۱۳۲۳۵۷۶۱۳ نمابر: ۰۳۱۳۲۳۵۷۸۷۵ ارتباط با ادمین: @isfahanmasajed_admin کانال خبرنامه: @khabarnamehmasjed کانال منبر: @menbarisfahan
مشاهده در ایتا
دانلود
314.2K
مناسبت: ایام فاطمیه و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) موضوع: ❓حکم پوشیدن ساپورت و شلوار لی یا شلوار جین و روسری و کفش رنگی و مانتوی کوتاه در زیر چادر چیست؟ ✅ برای پوشش اسلامی شرایطی ذکر شده، ازجمله اینکه برجستگی‌های بدن مشخص نباشد؛ اما در مورد ساپورت، این‌گونه است که تمام هندسه‌ی بدن مشخص است، بنابراین حجاب کاملی نیست؛ اما نسبت به نوع‌های رنگی شلوار جین و لی، اگر زیر چادر باشد و پیدا نباشد، حکم خاصی ندارد و به فرض اینکه پیدا هم باشد اگر به‌قدری چسبان نباشد که هندسه‌ی بدن مشخص باشد - یعنی یک مقداری گشاد باشد که برجستگی های بدن مشخص نباشند - و اینکه رنگش به‌گونه‌ای نباشد که فرد انگشت‌نما شود و به‌اصطلاح لباس شهرت نباشد، اشکالی ندارد. ❓اگر همسر حجاب اسلامی را رعايت نکند آيا بايد شوهر، او را با دعوا و درگيرى به رعايت حجاب وادار کند؟ ✅ در رعايت حجاب واجب و انجام ساير تکاليف شرعيه، شوهر حق دعوى و درگيرى و کتک کارى ندارد، و فقط مجاز است با ملايمت، امر به معروف و نهى از منکر زبانى نمايد. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir ✅ با ما همراه شوید...👇👇👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (٢) مناسبت روز: در ایام قرار داریم و به همین مناسبت از روز گذشته مبحثی را درباره و تناسب آن با زمان حاضر تقدیم نمودیم و سپس با عنایت به آیات و روایات و کلام بزرگان و امامین انقلاب، اثبات نمودیم که این الگو در آخرالزمان بسیار کارآمد و کارساز است تا جایی که امام زمان (عج) آن را برگزیده و دختر رسول خدا را اسوه حسنه برای خود نامیده‌اند. ✍️ امروز نیز در ادامه این مبحث به چگونگی الگوگیری از حضرت فاطمه (س) خواهیم پرداخت و این الگوگیری را به دو بخش تقسیم می‌نمائیم: 1️⃣ «الگوبرداری همه‌‌جانبه»: آنچه در الگوگیری فاطمی ضروری و قطعی می‌باشد، این است که عملکرد و سیره آن حضرت در تمامی ابعاد زندگی، اعم از فردی و خانوادگی و اجتماعی را مدنظر قرار داده و دقت کامل نمائيم تا هیچ یک از ابعاد زندگی نورانی آن حضرت مورد غفلت قرار نگیرد، یا به عبارت دیگر می‌بایست الگوبرداری از آن اسوه حسنه، همه‌جانبه باشد؛ مثلاً اگر ما از مبارزات اجتماعی آن حضرت، غفلت کنیم، آن وقت بیت‌الاحزان زهرای مرضیه (س) منحصر در گریه‌های منفعل و صرفاً احساسی خواهد شد. 2️⃣ «الگوبرداری نو و دقیق»: برای دست‌یابی به این نوع الگو، ابتدا باید خود را در موقعیت‌هایی ببینیم که حضرت زهرا (س) در طول عمر شریفشان، در آن موقعیت‌ها قرار داشتند؛ سپس به‌صورت جزء به‌ جزء و دقیق آن موقعیت‌ها را موشکافی کرده و درباره‌ آنها تأمل نمائیم؛ لذا جامعۀ ما، چه در مقام روایت فاطمه و فاطمیه، و چه در مقام تأثیرپذیری از آن الگوی بی‌نظیر، نیاز به بازنگری و نگاهی نو و دقیق دارد. ✍️ در این راستا اگر بخواهیم نخ تسبیح و محور اصلی الگوی فاطمی را پیدا کنیم تا همه ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی آن حضرت را به هم متصل کند، بی‌شک باید به اشاره نمائیم؛ چراکه سراسر مبارزه و جهاد در راه خداست؛ لذا در طول زندگی کوتاه آن حضرت، شاهد عظمتی بیکران از ، ، و هستیم؛ به‌گونه‌ای که باید آن حضرت را مصداق واقعی آیه ٧٨ سوره حج دانست که در راه خدا چنان که شایسته است، جهاد نموده‌اند: «وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ». ❓اما برای ورود به مبحث ابتدا باید معنای جهاد در نگرش اسلامی را بدانیم؛ جهاد به‌ تعبیر رهبر معظم انقلاب، حرکتی برگرفته از اعتقاد و باور قلبی و ایمان و به‌کارگیری توانایی‌ها در میدان مبارزه با دشمن است که برای آن پایانی نیست: «حَقَّ جِهادِهِ»، چراکه توانایی‌های انسان تمامی ندارند! به تعبیر دیگر، «جهاد یعنی خسته نشدن، یعنی با فکر درست و منطقِ درست، راهی را طی کردن و ایمان به آن راه پیدا کردن و آن را با همه‌ی سختی‌هایش، با همه‌ی موانعش دنبال کردن و پیش رفتن»، ✍️ در پایان این بخش به بانو به عنوان نمونه‌ای ملموس از جهاد فاطمی، در زمان رژیم ستمشاهی اشاره می‌نماییم؛ چنانچه ایشان روایت می‌کند که وقتی "حدود ١۶ روز، بدترین و وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کردم، ولی هنوز چیزی یا مطلب درخور و با اهمیتی به مأموران نگفته بودم، این امر سخت، بر مأموران و بازجوها گران آمده بود! از این رو سعی کردند با اقدامات غیر انسانی و ایجاد فشارهای عظیم روحی و روانی، مقاومت مرا در هم شکسته و مرا به حرف درمی‌آورند؛ اما زهی خیال باطل! این مبحث ادامه دارد.... 🏴«سوزبرگ شهادت»: یکی از نکات مهم در مصیبت‌خوانی فاطمی این است که باید دقت کنیم فقط به جنبه احساسی مصائب فاطمی نپردازیم، بلکه در رابطه با علل و فلسفه جهاد فاطمی معرفت‌افزایی کنیم؛ و بدانیم که در جهاد فاطمی، حضرت زهرا (س) جانشان را فدا می‌کنند برای دفاع از ولایت، و برای اینکه حکومت به دست نااهلان نیفتد! لدا اگر حضرت فاطمه (س) همسر امیرالمؤمنین (ع) هم نبودند، حکایت بازهم تغییری نمی‌کرد چون اصلاً در اینجا مسئله زن و شوهری نیست! مسئله تکلیف و وظیفه است! مسئله ولایت‌باوری و ولایت‌یاوری و استکبارستیزی است! بنابراین هیچ تهدید و لطمه‌ای بر آن حضرت اثر نمی‌گذاشت! به‌گونه‌ای که حتی در دوران بارداری هم دست از جهاد فاطمی برنداشته و تا جایی پیش می‌روند که طاغوتیان شدیدترین لطمه‌ها را بر جسم و جان و فرزند داخل شکم آن حضرت وارد می‌کنند، اما باز هم حضرت با همان حال، دست از حمایت از ولیّ زمان خود برنمی‌دارند! 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
🏴 قافله عزاداری طلاب و روحانیون اصفهان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) 🗓 تاریخ: چهارشنبه ۱۴ آذر 🕗 زمان: ساعت ۸ صبح 🏴حرکت قافله از مدرسه علمیه رکن‌الملک به سمت سالن گلستان شهدا، اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان 🕌 روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ پنجشنبه ١۵ ١۴٠٣ 🌙 الخمیس ٠٣ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 05 Thursday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ☀️ روز 💠 حدیث روز 💠 💎 حضرت فاطمه‌ (س): «إذا حُشِرتُ یَومَ القِیامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِیّ‌ صلی‌الله‌علیه‌وآله» «آن‌گاه که در روز قیامت برانگیخته شوم، گناهکاران امّت پیامبر اسلام را خواهم کرد» 📚 إحقاق الحقّ ، ج ۱۹ ، ص ۱۲۹ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
349.9K
مناسبت: سالروز (س) موضوع: ❓آیا پوشاندن «پا» از نگاه نامحرم برای خانم‌ها واجب است یا خیر؟ و حکم پوشش پا، برای خانم‌ها در هنگام نماز در صورتی که نامحرم در آنجا نباشد، چیست؟ ✅ خانم‌ها در مقابل نامحرم باید پاها را بپوشانند؛ تنها دو موضع برای پوشش خانم‌ها در حضور نامحرم استثناء شده است: «گردی صورت و دست‌ها تا مچ» البته به شرط اینکه آرایش و زیوری که جلب توجه کند و چشمگیر باشد نداشته باشند؛ ⬅️ اما در نماز سه موضع استثناء شده که پوشاندن آنها واجب نیست: «گردی صورت» به مقداری که در وضو شسته می‌شود، «دست‌ها تا مچ» و «پاها تا مچ»، به شرط اینکه نامحرمی او را نبیند». ❓آیا پوشیدن جوراب نازک برای خانم­‌ها به‌طوری که پا در مقابل نامحرم مشخص باشد جایز است؟ ✅ از جمله شرایط پوشش شرعی این است که بدن­‌نما و نازک نباشد که پوست بدن پیدا باشد! بنابراین پا باید از نگاه نامحرم پوشانده شود، لذا اگر خانمی جوراب نازک بپوشد که پای او دیده شود، حجابش کامل نیست و جوراب باید در حدی باشد که پا پیدا نباشد. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (٢) مناسبت روز: در ایام قرار داریم و در چند روز گذشته مباحثی را درباره چگونگی الگوگیری از حضرت فاطمه (س) بیان داشتیم و عرض کردیم که ما نیاز به یک روایت همه جانبه و نو و دقیق از زندگی ایشان داریم و در این روایت نو باید به‌دنبال نخ تسبیحی که تمامی ابعاد را به هم متصل می‌کند، باشیم و سپس به این نتیجه رسیدیم که بی‌شک این نخ تسبیح است؛ در ادامه نیز جهاد را از نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب معنا کردیم و عرض شد که جهاد دارای ویژگی‌هایی از جمله: ایمان، مقاومت، خستگی‌ناپذیری، هوشمندی و موقعیت‌شناسی، صراحت، قدرت، شجاعت، قاطعیت، صلابت و محنت‌پذیری است. ✍️ اما در روزبرگ امروز به سراغ این خصوصیات رفته و اول از «شجاعت» آغاز می‌کنیم؛ برخی شجاعت را به معنای جسارت و بی‌گدار به آب زدن می‌دانند! فلذا آن را از خصلت‌های مردانه دانسته‌اند؛ اما پیر خردمند انقلاب پاسخ این افراد را داده و فرموده‌اند: «شجاعت به معنای بی‌گدار به آب زدن نیست! بررسی‌ها باید انجام بگیرد، فکر صحیح باید بشود، اما وقتی به نتیجه رسیدیم، بدون تردید و تزلزل بایستی اقدام کنید... تکرار میکنم این شجاعت به معنای گز نکرده پاره کردن (یعنی بدون تفکر و سنجیدن، کاری را انجام دادن) نیست و نباید باشد؛ بفهمیم چه کار میکنیم، ملتفت باشیم چه اقدامی داریم انجام می‌دهیم؛ محاسبه‌ی لازم را بکنیم و بعد قدم را محکم برداریم...» (١٣٨۶/۴/٩) بنابر این تعریف، صفت شجاعت قطعاً از صفات مشترک میان زن و مرد است؛ چنانکه طبق آیه ١١ سوره تحریم، جناب آسیه (س) همسر فرعون آنقدر شجاعت دارد که از او و جریان طاغوت ابراز انزجار می‌کند، در حالی که مردان قدرتمند آن زمان، تاب چنین کاری را نداشتند! لذا در اینجا باید اذعان نمود که اگر می‌خواهیم زن و مرد جریان‌ساز در جامعه داشته باشیم، باید صفت را در خودمان پرورش دهیم. ❓نکته دیگر در این زمینه این است که آیا اقسام جهاد همان است که در اذهان عمومی و در برخی روایات وجود دارد؟ یعنی «جهاد اکبر» و «جهاد اصغر»؟ ✅ در پاسخ به این سؤال باید گفت، با توجه به آیات و روایات، سه مدل جهاد بر ما وارد شده است؛ «»، «» و «» که والاترین آن، جهاد اکبر یا همان مبارزه با نفس است که جهاد کبیر و اصغر بر پایۀ آن شکل می‌گیرد. براین اساس باید اذعان کنیم که جهاد اکبر، فقط یک جهاد شخصی نیست! بلکه یک جهاد اجتماعی هم هست؛ به‌طور مثال دولت‌هایی که در برابر قدرت‌های استکباری سکوت می‌کنند و از ملت‌های خود دفاع نمی‌کنند؛ در واقع اسیر نفس خود، برای بقای بیشتر بر اریکۀ قدرت هستند. همچنین توده‌های مردمی که برای امرار معاش راحت‌تر، در برابر دولت‌های ظالم و طاغوتی، ساکت می‌مانند، پیرو نفس راحت‌طلب خود شده‌اند. ✍️ در تعریف جهاد کبیر نیز باید بگوییم گونۀ دیگری از جهاد است که آن هم به‌نوعی عدم‌تبعیت از دشمن را به‌همراه دارد؛ اما در آن مبارزه، مسلحانه نیست در عین اینکه یک جهاد اجتماعی است که برخی گونه‌های آن عبارتند از: ، ، ، و و... جهاد کبیر مبتنی بر آیه ۵٢ سوره فرقان است که خداوند می‌فرماید: « فَلا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً كَبِيراً». ✍️ اما جهاد اصغر گونۀ سخت جهاد است که پیکار مستقیم و مسلحانه با دشمن را در بر می‌گیرد. البته از محاسن این جهاد، وضوح وجود دشمن است، چنانچه در جهاد اکبر این وضوح وجود ندارد؛ لذا در روایات جهاد اکبر را سخت‌تر دانسته‌اند؛ چراکه این جهاد به درایت و شجاعت بیشتری نیاز دارد، چون دشمن در وجود خودمان پنهان شده است. ✍️ این مبحث ادامه دارد... 🏴«سوزبرگ شهادت»: حکایت جانسوز امیرالمؤمنین (ع) در فقدان حضرت زهرا (س)، فقط قصه‌ی یک همسر عاشق نیست! فقط قصه‌ی رفتن یک مادر مهربان و یتیم شدن فرزندان نیست! بلکه حکایت از دست دادن یک هم رزم است؛ «فَلَمَّا نَفَضَ يَدَهُ مِنْ تُرَابِ الْقَبْرِ هَاجَ بِهِ الْحُزْنُ» (امالی مفید،ص٢٨١)؛ امیرالمؤمنین یار و هم رزم و همگامی نزدیکتر از آن حضرت ندارند؛ لذا برای علی (ع) از دست دادن حضرت زهرا (س) بسیار سخت بود و از آن پس، یار و همدرد و همراز او، دل چاه است. 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ جمعه ١۶ ١۴٠٣ 🌙 الجمعة ٠۴ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 06 Friday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ☀️ 💠 حدیث روز 💠 💎 امام صادق (ع): «اِتَّقُوااللّهَ و كونوا إخوَةً بَرَرَةً، مُتَحابّينَ فِي اللّهِ مُتَواصِلينَ مُتَراحِمينَ، تَزاوَروا وتَلاقَوا و تَذاكَروا أمرَنا وأحيوهُ» «از خدا پروا كنيد و برادرانى نيكوكار باشيد، به‌خاطر خدا يكديگر را دوست بداريد، با هم ارتباط داشته‌باشيد، به هم مهر بورزيد، به ديدار و ملاقات يكديگر برويد و درباره امر ما (و امامت و ولايت ما) گفتگو كنيد وآن را زنده بداريد» 📚 الكافی، ج٢، ص١٧٥، ح١ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
277.5K
مناسبت: موضوع: ❓چه نوع پوششی از حیث رنگ، جنس و نوع برای خانم‌ها در مقابل نامحرم اشکال دارد؟ ✅ به‌طورکلی اگر لباس به‌گونه‌ای باشد که فرد را در نگاه دیگران، انگشت‌نما نموده و یا جلب توجه نامحرم کند، (حتی در کیفیت پوشیدن) پوشیدن آن جایز نیست! ⬅️ البته در پوشش در برابر نامحرم، فقها شرایطی را برای لباس فرموده‌اند: 🔹بدن را به مقدار کامل (شرعی) بپوشاند؛ 🔹نازک نبوده و بدن‌نما نباشد؛ 🔹از نظر حجم، تنگ و چسبان نباشد و طوری باشد که برجستگی‌ها و برآمدگی‌های بدن را بپوشاند؛ 🔹مُروّج فرهنگ ابتذال و یا فرهنگ دشمنان نباشد... ❓آیا استفاده از چادر براق و رنگارنگ در برابر نامحرم اشکال دارد؟ ✅ نه، اشکالی ندارد، مگر اینکه به‌گونه‌ای باشد که جلب توجه نامحرم کند یا در حدی باشد که فرد انگشت‌نما شود. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (۴) مناسبت روز: در ایام قرار داریم، و در روزهای گذشته از جهاد فاطمی به عنوان مهمترین سیره حضرت زهرا (س) سخن گفتیم و پس از تعریف جهاد، اقسام آن را مورد بررسی قرار دادیم و تفاوت‌های ، و را برشمردیم. ✍️ انشاالله در روزبرگ امروز نیز به ادامه مبحث می‌پردازیم و عرض می‌کنیم که باتوجه به تعریف جهاد و فهمیدن انواع و اقسام آن، این نکته برای ما محرز می‌شود که انجام انواع جهاد، به جنسیت ارتباطی ندارد و امر مشترک انسانی میان تمامی زنان و مردان است؛ و تنها استثناء در جهاد بانوانه، جهاد ابتداییِ تعرضی است که از عهدۀ زنان خارج است؛ اما بقیه انواع جهاد (جهاد اصغر دفاعی، جهاد کبیر و جهاد اکبر) به عهده هر زن و مرد مسلمانی می‌باشد؛ لذا در مشخصات حرکات جهادی نیز عمدتاً زنان و مردان برابرند؛ مواردی همچون: خستگی‌ناپذیری، محنت‌پذیری، شجاعت، مقاومت و... البته قطعاً تفاوت‌هایی نیز در مدل اجرای جهاد در دو جنس مردانه و زنانه وجود دارد؛ مثلاً در مدل جهاد بانوانه، استفاده تلفیقی از عنصر عقل و عاطفه و قدرت روحی وجود دارد، اما در مدل جهاد مردانه، عمدتاً ترکیب عقل و قدرت جسمی را بیشتر مشاهده می‌کنیم؛ چنانچه رهبر فرزانه انقلاب، قوت روحی بانوان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس را پررنگتر دانسته‌اند که نشانه آن را می‌توان در داستان زندگی شهدا و تاثیرگذاری مادران و همسران شهدا بخوبی مشاهده نمود. همچنین رهبر معظم انقلاب، بانوان را به‌دلیل لطافت بیشتر، دارای آمادگی بیشتری برای دریافت انوار الهی می‌دانند، و از سوی دیگر صلابت و قاطعیت زنان را نیز می‌ستایند، و به‌دلیل این خصوصیات، آنها را جامع اضداد می‌دانند که این موضوع در مدل مجاهدت بانوانه، کارآمدی خاص را ایجاد می‌کند. ثانیاً در جهاد زنانه، اگر تعارضی بین انواع جهاد کبیر از نوع اجتماعی و خانوادگی به وجود آید، معمولاً ساحت خانوادگی در اولویت قرار می‌گیرد؛ مگر اینکه فریضه بزرگ اجتماعی همچون دفاع از ولایت و دفاع از اسلام وجود داشته باشد که در این صورت انجام فريضه اجتماعی در اولویت قرار می‌گیرد؛ چنانچه حضرت زینب (ع) در ماجرای کربلا، خانه و همسر خود را (با اجازه ایشان) رها کرده و به یاری امام زمان خود می‌روند. ثالثاً در جهاد بانوانه، مجاهدت همراه با حفظ عفت و عزت است، لذا حجاب و عفت نه تنها زن را به انزوا نمی‌کشاند و او را محدود نمی‌نماید بلکه در واقع لباس رزم و حرکت فی سبيل‌الله است. رابعاً در بعضی از اقسام جهاد کبیر، نقش بانوان بسیار پررنگ‌تر است؛ از جمله جهاد در عرصه جنگ روانی؛ خطبه‌خوانی‌های حماسی، جهاد عاطفی و احساسی که از اقسام جهاد تبیین هستند، چنانچه اولین روضه‌خوان کربلا، حضرت زینب (س) بودند. خامساً اثرگذاری جهاد بانوانه نیز در بسیاری از موارد از تأثیر جهاد مردانه بیشتر است؛ به‌دلیل اینکه بانوان، علاوه بر حضور مستقیم در جهاد، می‌توانند با توجه به نقش همسری و مادری خود، دیگر اعضای خانواده را نیز به میدان مبارزه آورند که این موضوع بر نقش بی‌بدیل بانوان در عرصۀ جهاد دارد؛ چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در همه جای دنیای اسلام اگر زن‌ها حرکت نکنند، حرکت عمومی و همگانی و موفق امکان ندارد انجام بشود...» (١٣۶۴/١٢/١٠) ✍️ این مبحث ادامه دارد... 🏴«سوزبرگ شهادت»: حضرت زهرا (س) در آن ایام که انواع فتنه‌افکنی‌ها برای تیره کردن فضا توسط غاصبین خلافت انجام می‌شد، همه وجود خود را برای روشنگری فدا نمودند و چهل شب با پهلوی شکسته و بدن مجروح بر درب خانه بزرگان انصار و مهاجرین رفتند و جهاد تبیین انجام دادند؛ اما آیا این جهاد کبیر بر آن مخاطبانی که فهمشان دچار اختلال شدید شده بود و ترس و دنیاپرستی بر آنها غلبه کرده بود، اثر می‌گذاشت؟! پس باید احتمال بدهیم که حضرت فاطمه (س) در این حرکت جهادی فقط به فکر مخاطبان در آن زمان نبوده‌اند! بلکه ما نیز جزو مخاطبین روشنگری‌های حضرت زهرا (س) بوده‌ایم؛ لذا باید بدانیم که حضرت مادر، همه‌ی وجودشان را فدای تبیین‌گری و هدایت ما نمودند! 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ شنبه ١٧ ١۴٠٣ 🌙 السبت ٠۵ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 07 Saturday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 🌲 💠 حدیث روز 💠 💎 امام صادق (ع): «تسبیحُ فاطمةَ (سلام الله علیها) فی کلِ یومٍ دَبْرَ کلِ صلاةٍ احبُّ‌ الیَّ مِنْ الفِ رکعةٍ فی کل یومٍ» «تسبیح فاطمه (س) در هر روز بعد از نماز، نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز پسندیده‌تر است» 📚 مکارم‌الاخلاق، ص٢٨١ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
415.3K
✍️ ❓حكم حضرتعالى درباره تاتو كردن ابرو براى زنان چيست؟ ✅ مانع ندارد، ولی اگر در نظر عرف، زينت محسوب مى‌شود بايد از نامحرم بپوشانند. ❓آیا استفاده از بعضی مواد آرایشی که رنگ آن دیده نمی‌شود (مانند رُژ کم‌رنگ) در حضور نامحرم جایز است؟ ✅ به هر حال اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً زینت محسوب شود، و یا باعث جلب توجه نامحرم می‌گردد، لازم است از نگاه نامحرم پوشانده شود. ❓از کرم روشن کننده ی پوست به مقدار کم، که فقط لکه های پوست را بپوشاند (نه برای زیبایی بلکه برای پوشاندن عیب) استفاده کنیم اشکال دارد؟ ✅ اگر آرایش و زینت حساب شود باید از نامحرم پوشانده شود، و کم و زیادش در حُکم تأثیری ندارد. 📚 khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (۵) مناسبت روز: در ایام قرار داریم، و در روزهای گذشته از به عنوان نخ تسبیح در سیره حضرت زهرا (س) سخن گفتیم و پس از تعریف جهاد، اقسام آن را مورد بررسی قرار دادیم و تفاوت‌های ، و را متذکر شدیم و سپس به تفاوت‌ها و اشتراکات و پرداختیم. ✍️ امروز نیز انشاالله به خصوصیات فرد مجاهد، و تفاوت در مدل، اصول و آثار جهاد در سه بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی جهاد فاطمی می‌پردازیم؛ بی‌شک بُعد فردی جهاد فاطمی، زیربنای دو بعد خانوادگی و اجتماعی است، لذا مبارزات حضرت زهرا (س) تنها به بُعد اجتماعی و پس از رحلت پیامبر (ص) اختصاص ندارد؛ بلکه زندگی فاطمۀ زهرا (س)، سراسر جهاد و مبارزه بوده و جهاد فاطمی از دوران کودکی تا زمان شهادت آن حضرت نمایان است. ✍️ نکته قابل توجه دیگر در سیره حضرت زهرا (س) جامعیت ایشان است؛ چنانچه آن حضرت در عرصه فردی، یک عابد سالکی بودند که در سنین جوانی از شدت عبادت، پاهایشان متورم شده (حتی تورمت قدماه: بحارالانوار ج۴٣،ص٧۶)؛ و در عرصه خانوادگی، بهترین دختر، بهترین همسر و بهترین مادر؛ و در عرصه اجتماعی یک مجاهد همیشه حاضر در متن حوادث اجتماعی بودند! چنانچه رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: ابعاد مختلف فردی تا اجتماعی، در شخصیت یک انسان کامل یاریگر یکدیگر هستند و به هیچ عنوان با یکدیگر منافاتی ندارند؛ لذا قاعدتاً اگر کسی در بُعد فردی، جهاد اکبر نداشته باشد، هرگز امکان جهاد کبیر و اصغر را نخواهد داشت. سپس حکیم انقلاب با اشاره به جهاد فاطمی در ساحت فردی حضرت زهرا (س) به سه گونه طهارت کسب شده توسط آن حضرت اشاره می‌نمایند: «اَلطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ الرَّضیَّةِ الزَّکیَّة»؛ که این سه تعبیر «طهر»، «طاهر» و «مطهّر» هر سه اشاره‌ به طهارت و پاکیزگی دارند؛ اما از لحاظ معنا تفاوت‌هایی با هم دارند و اشاره به طهارت روح، طهارت دل، طهارت مغز، طهارت دامان و بالاخره اشاره به طهارت در سرتاسر زندگی آن حضرت دارند؛ لذا چنین انسان کاملی که در جهاد اکبر به مقامات عالیه رسیده می‌تواند در دیگر عرصه‌های جهاد میدان‌دار باشد. ✍️ نکته قابل توجه دیگر برای الگوگیری از سیره فاطمی این است که بدانیم که این مقامات بلند معنوی در حضرت زهرا (س) اکتسابی بوده و یا جنبه اعجازی داشته است؟ ✅ در پاسخ باید عرض کنیم که بر اساس روایات و همچنین عبارات زیارت خاص حضرت زهرا (ص) می‌توان گفت که آن حضرت همواره در بوته سخت‌ترین امتحانات بوده‌اند و از آنها سربلند بیرون آمده‌اند؛ لذا بنا به تعبیر رهبر فرزانه، این مقامات را آسان به دست نیاورده‌اند! که اگر غیر این باشد و این مقامات از طریق اعجاز می‌بود، مسلماً الگوبرداری از ایشان برای بشر، امکان‌پذیر نخواهد بود! ✍️ این مبحث ادامه دارد... 🏴 «سوزبرگ شهادت» گاهی در جهاد، انسان از آبروی خود باید خرج کند؛ لذا شاید همین نکته باعث شده تا حضرت زهرا (س) پشت درب حاضر شوند تا شاید آنها از دختر رسول خدا خجالت بکشند؛ اما جانیان دنیاطلب پشت درب، نه تنها برای حضرت رسول (ص) احترامی قائل نشدند که جان دختر عزیزتر از جان ایشان را نیز نشانه رفتند! به تعبیر رهبر معظم: «ای زهرای اطهر! ای دختر آبرومند پیامبر! از موقعیت خود استفاده کن! اکنون که حکومت و زمامداری قرار است به دست نااهلان بیفتد ، برو بگیر، این بازوان زنانه را حائل کن میان دست غاصب و دست متجاوز آنان که شایسته این پست نیستند؛ و تا ابد در تاریخ ثبت کن که این است اسلام! فاطمه جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد...». 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ یکشنبه ١٨ ١۴٠٣ 🌙 الأحد ٠۶ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 08 Sunday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ☀️ سالروز معرفی عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل متحد (١٣٧٠ش) 💠 حدیث روز 💠 💎 امام صادق (ع): «ما عُبِدَ اللهُ بشیءٍ مِنْ التحمیدِ افضلَ مِنْ تسبیحِ فاطمةَ (سلام الله علیها) و لو کانَ شیءٌ لَنَحَلَهُ رسولُ اللهِ (صلّی الله علیه و آله) فاطمةَ (سلام الله علیها)» «خداوند به هیچ نوع ستایشی بالاتر از تسبیح فاطمه (س) عبادت نشده است و اگر چیزی بالاتر از این بود، حتماً پیامبر اکرم (ص) آن را به فاطمه (س) می‌آموخت» 📚 اصول‌کافی، ج٢، ص۵٠۴ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
254.1K
موضوع: ❓انجام آرایش های جدید و آموزش‌های آنها که توسط کانال های ماهواره‌ای تبلیغ و ترویج می‌شود، توسط آرایشگران مردانه یا زنانه شرعاً چه حکمی دارد؟ ✅ فی نفسه مانعی ندارد ولی چنانچه منجر به ترویج فرهنگ منحط و معاند غربی می شود، جایز نیست و همچنین اگر آرایشگر برای استفاده حرام او را آرایش کند عملش و اجرتی که می گیرد، حرام است. اما اگر برای استفاده حرام آرایش نکند، اشکال ندارد. ❓آیا محو کردن لک‌های پوست با کرم‌های آرایشی و حضور با این حد از آرایش در جایی که نامحرم حضور دارد اشکال دارد؟ ✅ اگر صرفاً لک‌های صورت را برطرف کند یا کرمی زده و صورتش کمی شفاف شده است یا مثلاً کرم ضدآفتاب یا سفیدکننده زده اما در حدی نیست که بگویند آرایش کرده است، پوشاندنش از نگاه نامحرم واجب نیست اما اگر بیش از این مقدار است که می‌گویند آرایش کرده ولو آرایش کم باشد باید از نگاه نامحرم بپوشاند. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (۶) مناسبت روز: در ایام قرار داریم، و در روزهای گذشته از به عنوان مهمترین بخش از سیره حضرت زهرا (س) سخن گفتیم و دیروز عرض کردیم حضرت فاطمه (س) همواره در تمامی ابعاد زندگی مشغول جهاد بوده‌اند و البته مجاهدت اکبر و سعی و تلاش مضاعف آن حضرت در عرصه جهاد فردی زیربنای دو بُعد جهاد خانوادگی و جهاد اجتماعی ایشان بوده است. فرض کنید که شما زن و مرد مخاطب، بتوانید همواره بر خواهش‌های نفسانی خود غلبه کنید؛ در این صورت مسلماً اولین سود این موضوع به خودتون می‌رسد؛ و سپس سودش به همسر و خانواده گرامیتان؛ حالا اجازه بفرمائید با این پیش‌فرض وارد فضای جهاد فاطمی در خانواده شویم؛ این حدیث را خانم‌ها زیاد شنیده‌اند که «جِهَادُ اَلْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ»: «جهاد زن خوب شوهرداری کردن است» (کافی، ج ٥، ص ٩)؛ و البته آقایان هم شاید روایت «الْکادُّ عَلَی عِیالِهِ کالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»: «كسى كه براى [كسب روزىِ] خانواده‌اش زحمت بكشد، مانند مجاهدِ در راه خداست» (بحارالأنوار/١٠٣/١٣/۵٩) را شنیده‌اند! این روایات نشان می‌دهد که عرصه خانواده برای هر کدام از زن و مرد، عرصه مجاهدت است که باید در میدان آن جهاد کنیم. حالا برویم سراغ جهاد خانوادگی حضرت فاطمه (س)؛ ایشان در شرایطی به‌سر می‌بردند که در طی حدود ده سال زندگی مشترک، همسر گرامیشان یا در حال مأموریت و یا در میدان جنگ بودند؛ حضرت امیر (ع) در این ده سال در حدود سی غزوه شرکت کردند؛ یعنی به‌طور متوسط، سالی سه جنگ! خوب اگر در چنین موقعیت سختی حضرت زهرا (س) کوچکترین اعتراض یا شکایتی می‌کردند، علی‌القاعده حضرت علی (ع) از حرکت مبارزاتی خود باز می‌ماندند؛ در حالیکه ایشان تقریباً در تمامی غزوه‌ها و مأموریت‌ها، محوریت داشتند و نبودشان حتی در یک جنگ، می‌توانست ضربه بزرگی به مسلمانان و پیامبراکرم (ص) بزند؛ لذاست که حضرت علی (ع) در پایان عمر کوتاه همسر گرامیشان، در اوج عشق و مودّت نسبت به ایشان می‌گویند: «ما أغضَبَنی و لا خَرَجَ مِن أمری»: «این زن یک‌بار (در طول دوران زناشویی) مرا به خشم نیاورد و یک‌بار از دستور من سرپیچی نکرد!» این یعنی نهایت جهاد یک زن در عرصه خانوادگی و در مقابل همسری که متوجه محاسن همسرش بوده و قدردان آن است و اینگونه از مجاهدت همسر گرامیش در طول زندگی زناشوئی‌ تشکر و قدردانی می‌نماید. حضرت فاطمه (س)، مصداق واقعی «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ» می‌باشند؛ ایشان در طول زندگی همواره باعث آرامش و تشجیع همسر گرامیشان شدند و در آن همه جهاد حضرت علی (ع)، نه تنها به آن حضرت، شِکوه نکردند که با نشاط و بدور از افسردگی به ساحت خانواده خود می پرداختند. ❓اما اینجا یک سؤال مطرح است که آیا حضرت زهرا (س) فقط در دوران پس از ازدواج و در کنار امیرالمؤمنین به جهاد در ساحت خانواده خود پرداختند؟ ✅ پاسخ این سؤال قطعاً منفی است؛ چرا که اگر به سابقه شکل‌گیری لقب بنگریم، متوجه می‌شویم که حضرت زهرا (س) از دوران کودکی در نهایت مجاهدت در عرصه خانوادگی بوده‌اند؛ آن حضرت در زمان کودکی، در دوران سخت شعب ابیطالب و در زمانی که پدر گرامیشان (ص) دو پناه اصلی خود یعنی حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه (س) را از دست دادند؛ در آن همه تحریم‌ها، در میان آن امت نوپای بحران زده، همانند مادری غمگسار برای پیامبر اکرم عمل کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در حدود ۵، ۶ سالگی، چنین لقبی را در اثر چنین کنشی دريافت کردند... ✍️ این مبحث ادامه دارد... 🏴«سوزبرگ شهادت»: حضرت فاطمه‌ (س) پس از دست دادن آن مادر بزرگ و کوه استوار و حامی همه جانبه پدر، به جای آن که زانوی غم بغل گیرند و افسرده و دل مرده شود؛ در آن سنین کودکی؛ به فکر غمگساری از پدرشان بودند! اما در لحظات آخر عمر پدر عزیزشان، یکپارچه اشک و آه بودند تا زمانی که حضرت رسول (ص) به ایشان بشارت دادند که اولین فردی هستند که به پدر ملحق می‌شوند؛ که با این سخن، لبخندی بر لب‌های حضرت زهرا (س) نقش بست؛ ولی ای کاش دلیل این لبخند را حضرت مرتضی (ع) هرگز نمی‌فهمیدند! 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ دوشنبه ١٩ ١۴٠٣ 🌙 الإثنين ٠٧ ١۴۴۶ 🌲 دسامبر 2024 09 Monday ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 ☀️ سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل (١٣۶۴ش) 💠 حدیث روز 💠 💎 امیرالمؤمنین (ع): «إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ رَسولِ اللّهِ (ص) لَم تَزَل مَظلومَةً مِن حَقِّها مَمنوعَةً، وعَن ميراثِها مَدفوعَةً، لَم تُحفَظ فيها وَصِيَّةُ رَسولِ اللّهِ (ص)، ولا رُعِيَ فيها حَقُّهُ ولا حَقُّ اللّهِ عزوجل، وكَفى بِاللّهِ حاكِماً ومِنَ الظّالِمينَ مُنتَقِماً...» «فاطمه دختر رسول خدا همواره مورد ستم قرار گرفت و از حقش محروم، و از ميراثش جلوگيرى شد! وصيت رسول خدا در حقش پاس داشته نشد، و حق رسول خدا و حق خداى عزوجل درباره وى رعايت نشد! (پس) حاكميت خداوند و انتقام‏گيرى او از ستمگران (ما را) بس است» 📚 أمالی طوسی، ص ١٥٥، ح ٢٥٨ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/ROOZBARG
228.7K
موضوع: ❓آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به‌دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را بر نخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟ وظیفه‌اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست؟ ✅ در فرض سؤال، کاشت ناخن جایز نیست و اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنابر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَنِ‌الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم عنوان: ! (٧) مناسبت روز: در ایام قرار داریم و در روز گذشته از در ساحت خانواده گفتیم؛ سپس از «حُسْنُ التَّبَعُّل» و بهترین همسرداری حضرت فاطمه (س) در عین همه‌ی سختی‌ها و همه جنگ‌ها و مأموریت‌های حضرت علی (ع) در ساحت خانه و پشت جبهه سخن راندیم و انشاالله امروز نیز این مبحث را ادامه می‌دهیم؛ ✍️ ابتدا به آیه ۶ سوره تحریم توجه نمایید: «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً ...»: «خود و خانواده خویش را از آتش نگه دارید...» حالا به این سؤال جواب دهید که این محافظت از اهل خانواده وظیفه کیست؟ رهبر معظم انقلاب این مهم را تنها به عهده مرد خانواده نمی‌دانند و بر اساس دستورات دینی آن را وظیفه مشترک زن و مرد دانسته‌اند؛ لذا باید عرض کنیم در یکی از مهمترین وظایف زوجین در خانواده حفظ اهل خود از جهنمی شدن است! و یا به عبارت دیگر ایجاد ظرفیت لازم برای بهشتی نمودن يکديگر است؛ چنانچه وقتی پیامبر از امیرالمؤمنین (ع) پرسیدند که فاطمه را چگونه همسری يافتی؟ حضرت علی (ع) پاسخ دادند: فاطمه، بهترین ياور در اطاعت كردن از خداست. (بحارالانوار، ج۴٣ ،ص۵٩) حالا فرض کنید که یکی از زوجین این وظیفه مهم را انجام ندهد و به خانواده‌اش خوب رسیدگی نکند، نتیجه چه می‌شود؟ رهبر معظم در این زمینه به حکمت ۴۵٣ نهج البلاغه اشاره می کنند: «مَا زَالَ آلزُّبَيْرُ رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ آلْبَيْتِ، حَتَّى نَشَأَ آبْنُهُ آلْمَشْؤُومُ عَبْدُآللّهِ»: «زبير همواره از ما اهل بيت (و از ياران خاص ما) بود تا آن که فرزند شومش عبدالله نشو و نما کرد (و پدر را گمراه ساخت)» و سپس می‌فرمایند: اگر به خانواده خود نرسیدید؛ گاهی یک رخنه کوچک در آن، جهاد با نفس چند سال شما را از بین می برد! چنان که پسر زبیر با پدرش چنین کرد. ✍️ نکته مهم دیگر در سیره خانوادگی حضرت زهرا (س) این است که هرگز از همسر خود خواهشی نمی‌کردند که ایشان امکان برآورده شدنش را نداشته باشند و باعث شرمندگی همسر گرامی خود شوند: «یا ابالحسن انی لَأستحیی من الهی أن اکلف نفسک ما لاتقدر علیه»: «ای ابالحسن! من از خدای خودم خجالت می‌کشم که شما را به کاری که نمی‌توانید انجام دهید مکلف کنم» (بحارالانوار، ج١٠٣، ص٣٧) البته از آن طرف، مردان هم با توجه به الگوی فاطمی، می‌بایست از درخواست‌های بی‌جا و خارج از توان همسر خود بگذرند و به تعبیر رهبر انقلاب، فکر نکنند چون معاش خانواده را تأمین می‌کنند، پس باید زن را در سیطره خود بدانند و قدرت تصمیم را از او بگیرند! و این موضوع خود شعبه‌ای از جهاد فاطمی برای آنهاست. ✍️ نکته دیگر اینکه حضرت زهرا (س) در جهاد خانوادگی ضمن مجاهدت همسرداری، مجاهدت فرزندداری هم داشتند، آن هم نه یک فرزند، بلکه چهار فرزند کوچک! آن هم با سختی‌های آن زمان! لذا آن حضرت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، محور تربیت فرزندان صالح خود بودند، چرا که حضرت امیر (ع) به اقتضا شرایط، حضور کمتری در خانه داشتند؛ و البته این جهاد را نیز به تعبیر مقام معظم رهبر با نشاط و هیجان انجام می دادند. ✍️ و بالاخره سخن امروز را با این جمله از رسول اکرم (ص) به پایان می‌بریم که با آن شأن الهی و اجتماعی به حضرت زهرا (س) فرمودند: «یا فاطِمَةُ‌، إعمَلِی‌ لِنَفسِک فَإنِّی‌ لا أُغنِی‌ عَنکِ مِنَ‌ اللهِ شَیئا»؛ ای دخترم، من! نمی‌توانم پیش خدا تو را از چیزی بی‌نیاز کنم! یعنی پیش خدا، نسبتِ با من و ارتباطِ با من به درد تو نمی‌خورد! خودت باید عمل کنی! خودت باید حرکت کنی! یعنی در پیشگاه خداوند، آقازادگی و ژن برتر برای انسان سودی ندارد، آنچه با همت خودت کسب کند، به درد او می‌خورد. ✍️ این مبحث ادامه دارد.... 🏴«سوزبرگ شهادت» بی‌شک غصب از چنین خاندان آزاده‌ای، نشانگر ظلم آشکار غاصبین است؛ اما مصیبت بزرگتر آنجاست که پس از تظلم خواهی حضرت زهرا (س)، نه تنها فدک را برنگرداندند بلکه به آن حضرت جسارت کرده و ماجرای شرم‌آور کوچه را رقم زدند! 📚 تهیه شده در مؤسسه طلایه‌داران راه سوم👇 https://eitaa.com/rahesevvom ✍️ با ما همراه شوید👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
باسمه تعالی باسلام و تحیت خدمت ملت غیور و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران. نظام اسلامی مُلزم به دفاع از ارزش‌های اسلامی و ایرانی است و قیام و انقلاب مردم کشور برای احیای این فضیلت های فراموش شده است وقتی خداوند متعال با صراحت به پیامبرش دستور می دهد که به دختران و همسران و زنان جامعه دستور دهد تا پوشش های سرتاسری خود را براندام شان بیفکنند. سوره احزاب آیه ۵۹ يَآ أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَآءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰٓ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (احزاب٥٩)و منافقان و متلک گویان را نیز تهدید به اخراج از مدینه می فرماید لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَآ إِلَّا قَلِيلًا. در کلام علوی در نهج البلاغه نیز آمده ما المجاهد الشهید فی سبیل الله بأعظم أجرا ممّن قدر فعفّ کاد العفیف أن یکون ملکا من الملائکة این حدیث شریف، اجر انسان قادر برگناه که عفّت می ورزد را دست کم از مجاهد شهید نمی داند با این تأکید قرآنی بر عفاف و حجاب و تاکید وصیت نامه های شهداء و تصویب قانون حجاب در مجلس شورای اسلامی بهانه جویی برای إجرای آن و مناقشه در مواد آن جای تعجب است. اینجانبان امضاء کنندگان ذیل، مراتب حمایت خود را از تعالیم روحبخش اسلام به ویژه حجاب و عفاف اعلام نموده از مسؤولین امر در خواست داریم شجاعانه از قانون حجاب پشتیبانی نموده و بر اجرای بندهای آن تاکید نمایند. جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه اصفهان. 18 آذر 1403 شمسی.