eitaa logo
موسسه بین‌المللی هاتف شرق
1.1هزار دنبال‌کننده
732 عکس
355 ویدیو
165 فایل
اللهم اجْعَلْنِي مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِينِكَ وَ لاَ تَسْتَبْدِلْ بِي غیری آموزش زبان کره‌ای نقد موج کره‌ای سواد رسانه‌ای و سایبری تربیت مبلغ و مدرس https://korean-school.ir/ ادمین: @islam4_all
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسه بین‌المللی هاتف شرق
به زودی.... یک خبر بسیار خوب و مسرت‌بخش به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص) منتظر باشید
عیدانه موسسه بین‌المللی هاتف شرق به مخاطبین عزیز تشرف یک کره‌ای به اسلام ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا 👇👇👇👇 🌐 موسسه بین‌المللی هاتف شرق 🆔 @islam_4_all
موسسه بین‌المللی هاتف شرق
عیدانه موسسه بین‌المللی هاتف شرق به مخاطبین عزیز تشرف یک کره‌ای به اسلام ا•┈┈••••✾
خبر تکمیلی .... تشرف یک کره ای به اسلام به گزارش روابط عمومی موسسه بین‌المللی هاتف شرق، در ایام مبارک و فرخنده مبعث رسول مکرم اسلام (ص) یک آقای کره ای به دین مبین اسلام مشرف شد. جئونگ‌هان پارکِ 35 ساله که تا به حال دینی نداشته و اصلا به وجود خدا اعتقادی نداشته، روز گذشته به همت موسسه بین‌المللی هاتف شرق، با حضور در مدرسه علمیه مروی توسط آیت الله تحریری با اقرار به شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری مشرف شد. آیت الله تحریری در این جلسه علاوه بر القای شهادتین، مختصرا چهار اصل توحید و معاد و نبوت و امامت رو به زیبایی و زبان ساده توضیح دادند. خانم مینایی از اعضای موسسه بین‌المللی هاتف شرق که در این جلسه حضور داشتند، جلسه را اینگونه توصیف میکنند: «فضا واقعا زیبا و معنوی بود و لحظه ای که ایشون داشتند شهادتین میگفتند کل جمع اشک می ریختند و حاج آقا تحریری بعد شهادت به خدا و حضرت رسول شهادت به امامت ۱۲ امام را به ایشون گفتند و آقای کره ای تکرار کردند و وقتی به اسم حضرت مهدی رسیدند حاج آقا تحریری بغض کردند و کل جمع احساس خیلی خاصی پیدا کردند حالتی شد که همگی حس کردیم که انگار نگاه صاحب الزمان به این مجلس و این جمعه 😭 برای بنده که اولین بار بود در مراسم یک تازه مسلمان شرکت می کردم ولی بار ها ویدئو های این مراسم رو دیده بودم متوجه شدم دیدن از نزدیک و لمس کردن و بودن در این فضا با هیچ کلمه و ویدئویی قابل انتقال نیست و شاید یکبار بودن در این فضا کافی باشه تا در تمام عمر خاطره ای شیرین تر از عسل در یاد انسان بمونه که هر زمان دوباره به یاد این لحظات بیفتیم حس خوب و زیبا همه قلب انسان رو پر کنه و یک جمله در ذهن نقش ببنده " میشه روزی برسه مردم دنیا فوج فوج شهادتین بگن و نام حضرت مهدی و صحبت از امامت ایشون نقل هر مجلسی در شرق و غرب عالم بشه ؟ " قطعا برای رسیدن به این نقطه وظیفه سنگین تبلیغ بر دوش ماست !» مهدی منصوری خواه مدیر موسسه بین‌المللی هاتف شرق و اولین روحانی و مبلغ فعال شیعه به زبان کره ای در این خصوص می گوید: متاسفانه شیعه در کره جنوبی بسیار مهجور و غریب مانده است. بیش از 80 میلیون گویشگر کره‌ای وجود دارد و نهادهای دینی و حوزوی و فرهنگی کشور، هیچ فکر و برنامه‌ای برای تبلیغ اسلام به این زبان ندارند. از سال 95 تبلیغ به این زبان را شروع کردیم ولی هنوز هم تنها مجموعه ای هستیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستیم؛ گرچه برخی از مراکز و مجموعه ها فعالیت‌هایی را شروع کرده اند اما متاسفانه تاکنون برنامه جدی و عملی و مثمر ثمر شکل نگرفته و تبلیغ به زبان کره ای در غربت و مهجور مانده است. منصوری خواه افزود: امیدواریم طلاب و دانشجویان انقلابی و دغدغه‌مند با فراگیری این زبان و روشهای علمی تبلیغ دین در عرصه بین الملل به صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کرده و اسلام و تشیع را از غربت در این کشور برهانند. وی ادامه داد: لازم است دستگاه دیپلماسی و سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز فکری برای این کشور کرده و رایزنی فرهنگی ایران در کره جنوبی را که سالها تعطیل و بدون رایزن مانده است، نجات دهند. لینک خبر در خبرگزاری فارس ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا 👇👇👇👇 🌐 موسسه بین‌المللی هاتف شرق 🆔 @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای اولین بار و به صورت اختصاصی فیلم تشرف جناب جئونگ‌هان پارک به اسلام از کانال موسسه بین‌المللی هاتف شرق به زودی ... موسسه بین‌المللی هاتف شرق @islam_4_all
34.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام عیدتون مبارک این هم فیلمی که قولش رو داده بودیم لحظه شهادتین گفتن دوست عزیز کره‌ای‌مون ادامه فیلمها در 👇👇👇 موسسه بین‌المللی هاتف شرق @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلامی از سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی: اگر ما بخواهیم با تعلق خدمت کنیم این خدمت به جایی نمی‌رسد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ موسسه بین‌المللی هاتف شرق @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎯 طرحی جالب و تأمل برانگیز، در اعتراض به حمایت پاپ از همجنس‌بازان موسسه بین‌المللی هاتف شرق @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ببینید 🔶🔹 سرود سلام فرمانده ۳: فرمانده مهدی 🌟 سلام فرمانده مهدی 🌟 سلام آقای خوبم 🌟 سلام از خطه‌ی سردار سلیمانی 🌟 سلام از ارتش سید خراسانی 💠 یا نافذ الامر و الرحیم به حق حضرت سیدالشهداء، حسین آل محمد (ص)، فرج قائم آل محمد (ص) و منتقم ثارالله را برسان؛ 💠 یا راحم الشیخ الکبیر نظر کن به دل منتظرهایی که در انتظار پیر شدند؛ 💠 یا رازق الطفل الصغیر عنایت کن به نسلی که پای رکاب منجی عالم می‌ایستد و از وجود و حضور امام‌مان بهره‌مندشان و بهره‌مندمان کن؛ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق 🆔 @islam_4_all 🌐 koraen-mag.ir
«می‌خواهم کشورمان زیباترین کشور دنیا باشد. ولی منظور از زیباترین، قدرتمندترین نیست. چرا که ما درد و رنج حمله و تسخیر را چشیده‌ایم و من نمی‌خواهم ملت دیگری، این رنج و درد را تحمل کند. ثروت، به اندازه‌ای که فراوانی برایمان بیاورد کافی است. قدرت، به قدری که جلوی حمله کشورهای دیگر را بگیرد کافی است. تنها چیزی که هیچوقت کافی نیست، قدرت فرهنگ غنی کشور است. چرا که قدرتی که در فرهنگ است، هم ما را خوشحال می‌کند و هم خوشحالی را به کشورهای دیگر می‌برد.» ادامه مطلب ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق 🆔 @islam_4_all 🌐 koraen-mag.ir
مبانی معرفت شناسی کلام- جلسه اول.mp3
34.17M
✅تدریس مبانی معرفت شناسی کلام- جلسه اول 🎙 استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی 🔺مقطع: سطح۴ 🏛مکان برگزاری: موسسه آموزش عالی خاتم النبیین صلی الله علیه و آله ⏪صوت سایر جلسات http://radio.isca.ac.ir/ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق 🆔 @islam_4_all 🌐 koraen-mag.ir
🇮🇳 🇹🇿 اختری از هندوستان؛ منادی تشیع در تانزانیا 🔸 سیدسعید اختر رضوی (ملقب به رئیس المبلغین) از سادات رضوی هند، روحانی شیعه و مبلغ تشیع در کشور تانزانیا بود. وی در سال ۱۳۴۵ق در روستای عُشری‌خُرد (Usrikhurd) در ایالت بیهار در ناحیه سیوان هندوستان دیده به جهان گشود. 🔹 اختر رضوی تحصیلات ابتدایی خود را در روستای گوپالپور گذراند. وی سپس به شهر پتنه مهاجرت نمود و در حوزه‌های علمیه عباسیه و سلیمانیه تحصیل کرد، و البته در کنار تحصیل علوم دینی، به یادگیری زبان فارسی و ریاضیات نیز همت گماشت. در ادامه، وی به تحصیلات عالی دینی در جامع العلوم جوادیه اشتغال یافت و درنهایت به دریافت مدرک فخر الافاضل از این مرکز نائل آمد. رضوی در کنار تحصیلات حوزوی به تحصیلات آکادمیک نیز پرداخت و در آزمون‌های دولتی فاضل ادب (عربی)، منشی (فارسی) و قابل (اردو) شرکت کرد. 🔰 تبار و نیاکان پدر سیدسعید، آیت‌الله حکیم سیدابوالحسن رضوی، از علما و اطبای به‌نام بود. وی معاونت حوزه علمیه ناصریه در شهر جونپور و حوزه علمیه عباسیه در شهر پنته را برعهده داشت. امامت جمعه و جماعت، وعظ، تبلیغ و طبابت از دیگر فعالیت‌های او بود. سیداختر از جانب پدر، از نوادگان حضرت موسی مبرقع است. جد ایشان سیدشجاعت‌علی نام داشت و در سال ۹۴۴ق از ایران به هندوستان مهاجرت کرد. رضوی پنجمین نسل از سلسله علمای خاندان خویش بود. جد مادری رضوی، آیت‌الله حکیم سیدزین‌العابدین نیز از علما و اطبای مشهور بود. 🔰 هجرت به کشور تانزانیا سیداختر رضوی در سال ۱۹۵۹م به دعوت فدراسیون خوجه‌های شیعه اثناعشری آفریقا به تانزانیا که تحت استعمار انگلستان بود، هجرت کرد. وی در سال ۱۹۶۲م طرح مفصلی را برای فعالیت‌های تبلیغی در میان بومیان آفریقایی به مجلس اعلای فدراسیون خوجه‌های شیعه اثناعشری آفریقا ارائه کرد. این طرح پس از دو سال تصویب شد و بدین ترتیب سازمان بلال مسلم میشن به‌عنوان نخستین سازمان تبلیغی اسلام در آفریقا تأسیس شد. امروزه این سازمان در کشورهای کنیا، بروندی، ماداگاسکار، کنگو موزامبیک، ترینیداد، گویان و آمریکا شعبه دارد و خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌دهد. 🔰 فعالیت‌ها و دستاوردها مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سیدسعید رضوی از این قرار است: • امامت جمعه و جماعت در شهر هلُّور هند • عضویت فعال در انجمن‌های «وظیفه سادات مؤمنین» و «ترقی اردو» • تجديد بنای مسجد جامع، حسینیه و عیدگاه و تأسیس مدرسه دینی در شهر هلُّور • امامت جمعه و جماعت در شهرهای لندی، اروشا و دارالسلام تانزانیا • تأسيس و مديريت سازمان بلال مسلم میشن • تأسیس و دبیر کلی مجمع جهانی اسلامی اهل‌بیت لندن (با همکاری سیدمحمدمهدی حکیم) • تأسیس مجمع اهل‌بیت تانزانیا • تدوین و اجرایی‌‌سازی قانون احوال شخصی شیعی (ازدواج، طلاق و ارث) در دادگاه‌های تانزانیا • تأسیس مؤسسه خیریه بلال در هند • عضویت در مجمع جهانی اهل‌بیت • و... 🔰 رضوی و خوجه‌های اثناعشری اختر رضوی از خوجه‌های اثناعشری نبود، اما ارتباطی وثیق و دوستانه با آنان داشت تا جایی که از اعضای این جماعت به‌شمار می‌آمد. او به‌نوعی از جایگاه رهبری خوجه‌ها برخوردار بود و به جمعیت‌ آنان انسجام می‌بخشید. 🔰 اجازات مراجع و علما سیداختر از حدود بیست نفر از مراجع تقلید و علمای قم و نجف، اجازه نقل روایت، قضاوت و امور حسبیه داشت. برخی از این بزرگان عبارت‌اند از: • آیت‌الله سیدابوالقاسم خوئی • آیت‌الله سیدمحسن حکیم • آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی • آیت‌الله میرزاجواد تبریزی • آیت‌الله حسین وحید خراسانی • آیت‌الله سیدعلی سیستانی • آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی 🔰 تسلط بر چند زبان‌ سیداختر رضوی به هفت زبان اردو، فارسی، عربی، انگلیسی، سواحیلی، هندی و گجراتی تسلط داشت، و در اواخر عمر نیز به فراگیری زبان اسپانیایی اشتغال داشت. 🔰 تألیف‌ها و ترجمه‌ها علامه رضوی حدود ۱۸۶ اثر تألیفی و ترجمه‌ای از خود به یادگار گذاسته است. از این تعداد، ۱۲۵ اثر به زبان انگلیسی، ۳۲ اثر به زبان اردو، ۱۲ اثر به زبان عربی و ۱۷ اثر به زبان سواحیلی است. 🔰 وفات سید اختر، در هشتم ربیع‌الثانی ۱۴۲۳ق در سن ۷۶ سالگی در شهر دارالسلام درگذشت. پیکر ایشان در قبرستان شیعیان این شهر به خاک سپرده شد. فدراسیون خوجه‌های اثناعشری آفریقا صندوقی را به پاس فعالیت‌های ارزشمند رضوی و با هدف زنده نگاه داشتن یاد او تأسیس کرد. 🏫 بنیاد «اختر تابان» با هدف احیای آثار و روش تبلیغی سیداختر رضوی و نیز تقویت فعالیت‌های تشکیلاتی تبلیغی به دست سیدکاظم رضوی (نوه سیداختر) در شهر قم تأسيس شد. 📚 کتاب «اختر تابان» زندگی‌نامه و شرح حال سیداختر رضوی است که به کوشش سیدرضا مهدوی‌نژاد و محمود مقیمی‌فر گردآوری شده و انتشارات جامعة المصطفی العالمیة آن را منتشر کرده است. موسسه بین‌المللی هاتف شرق 🆔 @islam_4_all
🏷اثرگذاری انیمیشن بر جان کودکان ✍️حسن بشیر، جوادجواهری ●امروزه وﺳﺎﯾﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﯽ اﻓﺰون ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ﻫﺎ و داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ، ﺑﺪون هیچ ﻣﺤﺪودﯾﺖ زﻣﺎﻧﯽ، ﻣﮑﺎﻧﯽ، ﺳﻨﯽ، و ﺟﻨسی، آﻣﻮزش اﻧﺴﺎن ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﺑﺮﻋﻬﺪه دارﻧﺪ.ازآﻧﺠﺎﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺳﻦ ﮐﻢ ﺧﻮد، ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﮐﻤﺘﺮی ﺑﺎ دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ دارﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺷﺄن آﻣﻮزﺷﯽ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ وﯾﮋه آﻣﻮزش ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آن ﻫﺎ، ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اراﺋﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ از دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ در ﻣﻮرد اﯾﻦ ﻗﺸﺮ، ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. ●اﻣﺮوزه ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﻪ ﻣﯿﺰان زﯾﺎدی ﺑﺎ اﻧﻮاع ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن رﺳﺎﻧﻪ ﺳﺮوﮐﺎر دارﻧﺪ و ﻣﻄﺎﻟﺐ زﯾﺎدی از آن ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ و شخصیت ﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻫﻤﺪم و دوﺳﺖ آن ﻫﺎ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺴﯿﺎری درﺑﺎره ﻣﺮدم، ﺷﯿﻮه ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ آن ﻫﺎ، ﭘﺪﯾﺪه ﻫﺎ، و رﺧﺪادﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮای ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن روی ﻧﻤﯽ آورﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ در ﺗﻼش ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮزﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ واﮐﻨﺶ دﯾﮕﺮان در ﺑﺮاﺑﺮ آن ﻫﺎ، ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺎﺷﺪ و در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ. ●ﺑﻪ ﻃﻮرﮐﻠﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان دو ﺟﻨﺒﻪ رﺷﺪ در ذﻫﻦ ﮐﻮدک ﺗﺸﺨﯿﺺ داد؛ در ﯾﮏ ﺳﻮ ﭼﯿﺰی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آن را ﺟﻨﺒﻪ روان ﺷﻨﺎﺳﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ رﺷﺪ ﻧﺎﻣﯿﺪ و آن ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک از ﺧﺎرج و از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻣﺪرﺳﻪ، و اﻧﺘﻘﺎل ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، و در ﺳﻮی دﯾﮕﺮ، رﺷﺪ دﯾﮕﺮی وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻧﻮﻋﯽ رﺷﺪ ﺧﻮدﺑﻪ ﺧﻮدی اﺳﺖ و آن را رﺷﺪ «ﺧﻮدﻫﻮش» ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک، ﺧﻮدش ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. اﺳﺘﻔﺎده از رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﯾﮑﯽ از روش ﻫﺎی ﻣﻬﻢ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺪن ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﯾﺪ؛ ﺗﺎآﻧﺠﺎﮐﻪ در دوران ﮐﻮدﮐﯽ، ﯾﮑﯽ از ﭼﻨﺪ ﻣﻨﺒﻊ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﯾﺮ ﮐﺮدن ﺑﭽﻪ ﻫﺎ، ﻫﻤﯿﻦ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و در دوران ﮐﻨﻮﻧﯽ از آن ﻫﺎ ﮔﺮﯾﺰی ﻧﯿﺴﺖ ●ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺄﻣﻞ درﺑﺎره ﻓﻨﺎوری ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﺣﺴﺎس ﺧﺴﺘﮕﯽ ای ﺗﻤﺎﺷﺎ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻌﻀﯽ از ﮐﻮدﮐﺎن ﺗﻤﺎم ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ و ﮔﻔﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ دﻟﺨﻮاﻫﺸﺎن را از ﺣﻔﻆ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻫﺎی درون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮده و آن را در ذﻫﻦ ﺧﻮد ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎرﻧﺪ. ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی ﻓﺮﻋﯽ و ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی اﺻﻠﯽ ﺑﺮای آن ﻫﺎ ﺟﺬاب و ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ●ﺗﺤﻮل اصلی در این صنعت ﻇﻬﻮر اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﺑﻮد ﮐﻪ در آن ﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ، ﻣﺤﯿﻂ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه و ازاﯾﻦ رو ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺎن ﺑﺨﺸﯽ و ﻓﻀﺎﺳﺎزی، ﺑﺴﯿﺎر ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ازﺟﻤﻠﻪ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪات اﯾﻦ ﻧﻮع اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی ﻧﯿﺰ روﺑﻪ رو ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی داﺳﺘﺎن اﺳﺒﺎب ﺑﺎزی١ ۱۹۹۵ و زﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﺣﺸﺮه٢ ۱۹۹۸ اﺷﺎره ﮐﺮد. ˇˇ🌿@islam_4_all🌿ˇˇ
🏷مکتب اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ و ترویج همجنسگرایی ✍️حسن بشیر، جوادجواهری ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺮای اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ، ﺳﻪ ﺳﻄﺢ از ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﭘﯿﺎم ﻫﺎ را درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ؛ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺣﺜﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ داﺷﺘﻪ و ﻓﻘﻂ در ﭘﺎره ای ﻣﻮارد، اﺧﺘﻼف ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﮐﻤﯽ ﻣﺸﮑﻞ آﻓﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﻄﺢ دوم، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻇﺎﻫﺮ و ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ دارﻧﺪ، وﻟﯽ در رﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺳﻄﺢ ﺳﻮم ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺟﻨﺒﻪ ﻣﻨﻔﯽ داﺷﺘﻪ و وﺟﻮد آن ﻫﺎ در ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻣﻌﻀﻞ آﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ. عموم ﻣﺤﺼﻮﻻت انیمیشن در داﻣﺎن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ دﯾﮕﺮ زاده ﺷﺪه اﻧﺪ و از ﻟﺤﺎظ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ وام دار ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺧﻮﯾﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ و ﺗﻀﺎدﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ آن ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﺮ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﺒﻮده ازﺟﻤﻠﻪ اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺮآﻣﺪه از ﺗﻔﮑﺮ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ وﺟﻮد دارد. اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ در ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ اﺻﺎﻟﺖ وﺟﻮد اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ ﻧﺎم ﻣﮑﺘﺒﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺳﺮﺷﺖ اﻧﺴﺎن اﻧﮑﺎر ﺷﺪه و ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ آدﻣﯽ ﻓﺮاورده ﮐﺎر و اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮﯾﺶ اﺳﺖ و ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﯽ ﻧﺪارد. اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻓﺮد اﮐﻨﻮن در ﭼﻪ ﻧﻘﻄﻪ ای ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺿﻌﯿﻒ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ او ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ، ﺑﻪ سمتی ﺑﺮود و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﭼﯿﺰی ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎ آن ﻓﺎﺻﻠﻪ دارد؛ ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ، در ﭘﺎﻧﺪای ﮐﻮﻧﮓ ﻓﻮﮐﺎر، ﺷﺨﺼﯿﺖ اﺻﻠﯽ داﺳﺘﺎن ﯾﮏ ﭘﺎﻧﺪای ﭼﺎق ﺑﯽ دﺳﺖ وﭘﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﯿﺮ داﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﻨﮕﺠﻮی ﺷﻬﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد. اﯾﻦ ﺑﻪ آن ﻣﻌﻨﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ ذات ﭘﺎﻧﺪا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺣﯿﻮان ﺗﻨﺒﻞ، ﻣﻬﻢ ﻧﺒﻮده و ﻣﻬﻢ، ﻫﺪف و ﺑﺎور ﺑﻪ آن ﻫﺪف اﺳﺖ. اﮔﺮ ﺑﺎور وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻓﺮد، اراده ﮐﻨﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰی رﺳﯿﺪ و اﯾﻦ ﻓﺮد اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻧﻪ ذات و ﺷﺎﮐﻠﻪ ازﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه. ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ اﮔﺮﭼﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺑﺴﯿﺎر ﺧﻮب و ﺳﺎزﻧﺪه ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ، ﺑﺎاﯾﻦ ﺣﺎل اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، رﯾﺸﻪ در ﻣﮑﺘﺐ ﻫﺎﯾﯽ دارد ﮐﻪ در ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎی دﯾﻨﯽ ﻣﺎ داﺷﺘﻪ و اﮔﺮ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﺸﻮﻧﺪ، در ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﻮﺟﺐ اﺳﺘﺤﺎﻟﻪ ﻓﮑﺮی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺎ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ وﺟﻮد، ﻣﻘﺪم ﺑﺮ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺪ و اﻧﺴﺎن، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺧﻮد را داﺷﺖ، ﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ دﯾﮕﺮ ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﺎداری ﺑﯿﻦ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻣﺮد و زن ﻧﻤﯽ ﺗﻮان ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮد و دوﮔﺎﻧﻪ ﻣﺮد و زن ﺑﻪ ﮐﻠﯽ زﯾﺮ ﺳﺆال ﻣﯽ رود. اﺛﺮات ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻔﮑﺮی را اﻣﺮوزه ﻣﯽ ﺗﻮان در بحث ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﻢ جنس ﺑﺎزی و ﯾﺎ ﺟﺮاﺣﯽ ﻫﺎی ﻣﮑﺮر ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﻨﺴﯿﺖ، و... ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮد اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ از وﺟﻬﯽ زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﯾﮏ ﺳﻄﺢ ﺑﻮده اﻧﺪ، وﻟﯽ در وﺟﻮه و ﻻﯾﻪ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ، زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺳﻄﺢ دﯾﮕﺮی ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﺧﻮدﺑﺎوری» و «دروﻧﯽ ﺑﻮدن رﺷﺪ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ» در ﻇﺎﻫﺮ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺜﺒﺖ و از ﺟﻨﺲ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، وﻟﯽ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و در ﮐﻨﺎر دﯾﮕﺮ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و در ﭼﺎرﭼﻮب ﻓﯿﻠﻢ دﯾﺪه ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، رﮔﻪ ﻫﺎی اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﺘﯽ آن ﻫﺎ ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ˇˇ🌿@islam_4_all