eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
637 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 قضاوت نکنیم کسی رو یا درست قضاوت کنیم؟! ‌ 🔹️ برشی از سخنرانی استاد رحیم‌پورازغدی در جشنواره عمار ‌ http://eitaa.com/islamic_psychology
مسی لباست را به من بده، من در عوض مادرم را به تو می دهم! این دست نوشته یک پسر بچه کم سن و سال در فرانسه است که نمی توان به سادگی از آن گذشت ایجاد نیازهای کاذب و تبلیغات می تواند آنقدر وسیع و گسترده باشد که 《نیاز حقیقی》فرد را به دست فراموشی کامل بسپارد و چیزی را که در حقیقت بود و نبودش هیچ تاثیری در زندگی ندارد (البته اگر تاثیر منفی اش را کنار بگذاریم!) به مساله اصلی فرد تبدیل نماید نمی خواهم طولانی اش کنم، اما غم چهره مادر این بچه گویای همه چیز این سبک زندگی است که جامعه برایش ایجاد کرده است! و شاید احساس می کند گریزی از این وضع هم نیست این بود کرامت مادر و زن؟! این است نتیجه آزادی بی قید و شرط؟! واقعا در برابر این ظلم آشکار سبک زندگی غرب باید سکوت کرد؟! (ارزش این مادر از لباس لیونل مسی هم کمتر است؟!) http://eitaa.com/islamic_psychology
درسی از الهیون، با تبیین شهید مطهری (ره): انسان کانون خوشی و لذّت و سعادت؛ قابلیت تبدیل رنج و غم به لذّت و سرور با کمک دین و ایمان ... مولوی، آن عارف بزرگ، سخنگوی این گروه است. در سراسر گفته های او عشق و شور و حال دیده می شود. انسان از نظر این عارف بزرگ كانون خوشی و لذّت و سعادت است اما به شرط آن كه بخواهد از این كانون رایگان بهره برداری كند. هیچ غمی در جهان نیست كه قابل تبدیل به سرور و بهجت نباشد. او انسانهایی را كه لذّت را منحصراً از می یا جماع یا سماع می خواهند مورد تحقیر قرار می دهد؛ انسان را مخاطب ساخته می گوید: باده كاندر خم همی جوشد نهان ز اشتیاق روی تو جوشد چنان ای همه دریا! چه خواهی كردنم؟ وی همه هستی! چه می جویی عدم؟ ! تو خوشی و خوب و كان هر خوشی تو چرا خود منّت باده كشی؟ تاج كرّمنا است بر فرق سرت طوق اعطیناك آویز برت علم جویی از كتبهای فسوس؟ ! ذوق جویی تو ز حلوای سبوس؟ ! می چه باشد یا جماع و یا سماع تا تو جویی زان نشاط و انتفاع؟ ! آفتاب از ذرّه كی شد وامخواه؟ زهره ای از خمره كی شد جامخواه؟ و هم او است كه می گوید: عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد ای عجب من عاشق این هر دو ضد سعدی و حافظ و سایر شاعران عرفان مسلك نیز همین راه را پیموده اند. بعضی كلمات دو پهلو در كلمات حافظ و دیگران پیدا می شود، اما كسانی كه با زبان اینها آشنا باشند می دانند كه در مكتب آنان جز خوبی دیده نمی شود. مربوط به عرفان و تصوف نیست؛ بطور كلّی خاصیت ایمان این است. بی ایمانی نوعی كمبود است كه به نوبه ی خود، عدم تعادل ایجاد می كند، و عدم تعادل، رنج بوجود می آورد.در ایمان، خاصیت تغییر و تبدیل وجود دارد، غم و رنج را تبدیل به لذّت و سرور می كند. تربیت شدگان اسلام، در هنگام رویدادها و مصیبتها به این حقیقت توجه می كنند كه: «ما مملوك خداییم و بازگشت ما نیز به سوی اوست» [بقره، ۱۵۶]. شهید مطهری، عدل الهی، صص ۷۷_۷۶ 👈این معارف بلند، قابلیت نظریه پردازی در حیطه هایی چون شادکامی یا سلامت معنوی ندارند؟! برای تولید علم از معارف دینی، به دنبال چه میگردیم؟! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
در تاریخ اسلام، زنان قدیسه و عالی قدر فراوانند. کمتر مردی است به پای خدیجه برسد، و هیچ مردی جز پیغمبر و علی (ع) به پای حضرت زهرا (س) نمی‌رسد. حضرت زهرا (س) بر فرزندان خود که امام هستند و بر پیغمبران غیر از خاتم الانبیاء برتری دارد (استاد شهید مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۱۹) http://eitaa.com/islamic_psychology
17.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 سخن استاد مطهری با شیفتگان علوم انسانی غربی و شرقی 🔸 شهید آیت‌الله مطهری در سخنرانی خود در اسفندماه ۵۷، در شور و غوغای نخستین روزهای پیروزی انقلاب، تبیین علوم انسانی بدون غرب‌زدگی و شرق‌زدگی را یک «فریضه» می‌خواند 🔹 ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir قابل توجه پژوهشگران علوم انسانی... http://eitaa.com/islamic_psychology
طبقه بندی های علمی یا طبقه بندی های سیاسی؟! بخشی از مقاله چالز سیلورستاین (از اعضای کمیته مامور صحبت با دی اس ام نویسان جهت حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات روانی) که در کتاب از آن صحبت خواهد شد ان شاء الله👇 من استدلال کردم که تشخیص روان¬پزشکی فرزند اخلاق است و ارزش¬های یهودی-مسیحی اعمال روان-پزشکی را کنترل می¬کند. کمیتۀ فعّالان [گِی] در مورد مفاهیم ناشی از این بحث که دین و اخلاق پایه و اساس نظریه و عمل روان¬پزشکی در مورد رفتار جنسی است بحث نکرد. ما نمی¬خواستیم آن قوطی کرم¬ها را باز کنیم [منظور ایجاد یک وضعیت پیچیده است که در آن انجام کاری برای اصلاح یک مشکل، منجر به مشکلات بیشتری می¬شود ]. ما برای حقوق خود به¬عنوان همجنس¬گرا می¬جنگیدیم و هیچ قصدی برای بحث در مورد گسترش محدودۀ رفتارهای جنسی قابل قبول نداشتیم كه این، به¬طور مداوم، منجر به افزایش مخالفت متخصّصان محافظه¬كار می¬شد و همچنین آن¬ها را كه از ما حمایت می¬كردند، می¬ترساند. امّا مقوله¬های جنسی در DSM بر پایه¬ای ضعیف بنا نهاده شده¬اند. علاوه بر همجنس¬گرایی، DSM همچنین سادیسم ، مازوخیسم ، عورت-نمایی (نمایش¬گری)، تماشاگری جنسی ، پدوفیلی (بچّه¬بازی/بچّه¬دوستی) و فتیش¬ها (یادگارخواهی) را به¬عنوان اختلالات روانی ذکر کرده است. اگر هیچ شواهد عینی و مستقلی وجود نداشت که جهت¬گیری همجنس¬گرایانه، به خودی خود، غیرِطبیعی باشد، پس چه توجیهی وجود داشت که سایر رفتارهای جنسی را در DSM [به¬عنوان اختلال روانی] وارد کنند؟ سوپه (1984) و سیلورستاین (1984) این سؤالات را پرسیدند، اما جامعۀحرفه¬ای ساکت ماند. به¬هر حال، این¬ها سؤالات سیاسی و همچنین حرفه¬ای بودند. برخی از همکاران با تغییر نام¬گذاری قیام کردند و گفتند که رأی دادن نباید تشخیص روان¬پزشکی را تعیین کند و فراموش کردند که این رأی دادن بود که در وهلۀ اوّل همجنس¬گرایی را در فهرست اختلالات قرار داد. سیاست همیشه جزء تشخیص روان¬پزشکی بوده است. به عنوان مثال، هنگامی که پیشنهاد شد تجاوز جنسی به¬عنوان یک اختلال روانیِ جنسی در نظر گرفته شود، زنان حرفه¬ای و غیرحرفه¬ای از ترس اینکه مبادا تشخیص جدید، به¬عنوان بهانه-ای کاهش¬دهنده، توسّط یک متجاوز در محاکمۀ او مورد استفاده قرار گیرد، اعتراض کردند... http://eitaa.com/islamic_psychology
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
با سلام و احترام لطفا در رابطه با موضوع بعدی کانال اعلام نظر بفرمایید... https://EitaaBot.ir/poll/
با سلام و احترام. پیرو نظرسنجی کانال پیرامون مبحث بعدی عمومی مورد بحث، در رابطه با «پرورش اعتماد به نفس در فرزندان» بحث خود را ان شاء الله آغاز خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بحث اساسی تر ما در تربیت «کرامت بخشی به فرزندان» است که با عنوان «تربیت کرامت-محور» آن را مطرح خواهیم کرد. ذیل این بحث، مطالب مربوط به پرورش اعتماد به نفس نیز بیان می شود... http://eitaa.com/islamic_psychology
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شخصیت دادن به فرزندان... لطفا در صورت مفیدیافتن مطالب، در انتشارشان سهیم باشید... http://eitaa.com/islamic_psychology