eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
645 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
📕 «The End of christion Psycology» پایان روان‌شناسی مسیحیت 🖋نویسنده: مارتین بابگان و دیدر بابگان 🗣 با ارائه جناب آقای علی بیات (دانشجوی دکتری روانشناسی) 👨‍🏫دبیر جلسه: دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ♨️محورهای نشست: ✅ معرفی مختصر کتاب ✅ آشنایی با نویسنده کتاب و سوابق و تالیفات ایشان ✅ گزارش ویژگی ها و نکات برجسته کتاب ✅ مرور بخش های مهم کتاب ✅ ارزیابی و نقد کتاب 🗓تاریخ: سه‌شنبه؛ 1402/02/26 ⏰زمان: 17.00 💻 شرکت در نشست علمی فقط به صورت آنلاین می باشد. 📣 گواهی الکترونیک شرکت در این نشست علمی _با ثبت نام آنلاین در زمان برگزاری_ تقدیم شرکت کنندگان خواهد شد. 👨‍💻لینک شرکت در نشست: https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/neshasteketab 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
🔰 دومین رويداد علم شهر قرآن و روان شناسي با همكاري هسته پژوهشي قرآن و روان شناسي دانشگاه تهران برگزار مي شود 🔻عناوين برنامه: 🔹 سخنراني جناب آقاي دكتر هادي بهرامي احسان (استاد گروه روان شناسي و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران) 🔹 گزارش برنامه های اجرا شده در دو دوره علم شهر قرآن و روان شناسی توسط سرکار خانم دکتر فاطمه فیاض 🔹 سخنراني جناب آقاي احمدرضا اخوت (مؤسس و مدرس مدرسه دانشجويي قرآن و عترت دانشگاه تهران) با موضوع سطوح پژوهش های قرآنی در علوم انسانی (همراه با پرسش و پاسخ) 🔹 معرفی کارگروه های تخصصی و پژوهش های و پایان نامه های انجام شده : ▪️کارگروه استعداد و شخصیت ▪️کارگروه افسردگی ▪️کارگروه اضطراب ▪️کارگروه مشاوره نوجوان ▪️کارگروه مشاوره پیش از ازدواج ▪️کارگروه مشاوره خانواده ❇️ همراه با غرفه فروش کتاب و نمایش پایان نامه ها 🔸زمان: چهارشنبه ۱۰ خرداد/ ساعت ۸ تا ۱۲ 🔸 مکان: دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 🔸 حضوری و مجازی (برای غیر تهرانی ها) 🔸 ثبت نام از طريق : https://formafzar.com/form/o1dek 🔸 مهلت ثبت نام تا ۸ خرداد ♻️ راه هاي ارتباطی: ✔️ ایمیل: elmshahrqouranravan@gmail.com ✔️ اینستاگرام: https://www.instagram.com/elmshahrravantarbiat ✔️ بله: https://ble.ir/elmshahrqouranravan ✔️ واتس آپ: https://chat.whatsapp.com/CvyMqnpReey8YunJJu8Kkb
خشونت خاموش ثمره است. مراقب تلاش ظریف و سازماندهی شده غرب در جهت تحمیل فرهنگی بر سایر جوامع باشیم. این تحمیل، پس از تحقیر، آسانتر صورت می‌پذیرد. پذیرای تحقیر نباشیم. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
داستان مسجد مهمان کش‏ مثنوی و سیّد جمال الدّین اسدآبادی مثلی است که در مثنوی‏ آورده، می‌گوید در یکی از شهرها مسجدی بود [۱] که به «مسجد مهمان‌کش» معروف شده بود. می‌دانید قدیم‌ها مهمانخانه و مانند آن نبوده و اگر کسی وارد محلی می‌شد و دوست و آشنایی نمی‌داشت مسجد را مسکن می‏‌گزید. مسجدی بود که معروف شده بود که هر کس می‌آید اینجا شب می‌خوابد، صبح که می‌روند، جنازه‌‏اش را بیرون می‌آورند و کسی هم نمی‌‏دانست علت قضیه چیست. یک آدم غریبی آمد، رفت در آن مسجد بخوابد، مردم گفتند آنجا نرو، این مسجد نمی‌دانیم چگونه است که هر کس می‌آید شب در اینجا می‌خوابد صبح جنازه‌‏اش را بیرون می‌آورند، زنده نمی‌ماند. گفت: من دیگر از زندگی بیزارم و از مرگ هم نمی‏‌ترسم، من می‌روم. هر کار کردند گوش نکرد و رفت در آنجا خوابید. ضمنا آدم شجاع و دلیری بود. آن نیمه‏‌های شب که شد صداهای هولناکی از اطراف این مسجد بلند شد: آی تو کی هستی که آمده‌ای اینجا؟ الان خفه‏‌ات می‌کنیم، الان ریز ریزت می‌کنیم؛ یک صداهای مهیبی در آن تاریکی که زهره شیر می‌‏ترکید. تا این صداها را شنید، این هم از جا بلند شد و گفت: تو کی هستی؟ صدایش را بلندتر کرد: هر که هستی بیا جلو، من از مرگ نمی‏‌ترسم، من دیگر از این زندگی بیزارم، بیا هر کاری می‌خواهی بکنی بکن. شروع کرد فریادِ بلندتر کشیدن. یک مقدار که جلو رفت و فریاد کشید صدای مهیبی از داخل مسجد بلند شد، ناگهان دیوارها فرو ریخت و طلسم‌هایی که در آنجا بود شکست و گنج‌هایی که در آنجا مدفون بود پیش پای آن آدم فرو ریخت. فردا صبح از آنجا با یک سلسله گنج‌ها بیرون آمد. ✅ سیّد جمال می‌گوید غرب آن مسجد مهمان‌کش است. آدم‌های ضعیف که به اینجا بیایند خود را می‌‏بازند و می‌‏میرند. باید فریاد کشید و این طلسم دروغین را شکست، که خودش همین کار را کرد و مصداق آن آدم دلیر بود. در آن زمانی که مبارزه با انگلستان در دِماغ احدی نمی‌توانست خطور کند فریاد مبارزه با سیاست استعماری انگلستان را بلند کرد و برای اولین بار این حالت را از مردم گرفت و روی خودِ اسلامی مردم تکیه کرد. برای تمام ملت‌های اسلامی یک منش، یک و یک «من» قائل بود، یک «من» تحقیر شده، یک «من» مستَذَلّ، یک من پامال شده، یک منی که شرافت و کرامت خودش را فراموش کرده، تاریخ خودش را فراموش کرده. این «من» و «خود» ش را باید به یاد او آورد. این بود که به تاریخ صدر اسلام، به گذشته اسلام، به تمدن اسلامی در گذشته، به فرهنگ اسلامی در گذشته تکیه می‌کرد، «خود» این ملت را به یادش می‌آورد، به این ملت روحیه می‌داد. ۱. البته سید جمال اسم مسجد نبرده، گفته معبدی بود. خیال می‌کنم که چون در اروپا این قصه را نشرمی‌داده نخواسته اسم مسجد بیاورد. می‌گوید معبدی بود در نزدیکی شهر اصطخر. شاید در اصلِ قصه‌‏ای که قبل از مولوی هم بوده اسم مسجد نبوده؛ به هر حال قصه‌‏ای است قدیمی... استاد شهید مطهری (ره)، آینده انقلاب اسلامی، صص ۷۳_۷۲ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
تکنولوژی پر سر و صدای غرب، از عوامل ناباوری نسل امروز نسبت به تاریخ پُرافتخار خود ایران، واقعاً چه گذشته‏ی پُرافتخاری بوده است. گاهی می‏گویند که فلان چیز قرون وسطایی است؛ غافل از اینکه قرون وسطی برای اروپا روزگار ننگ است، اما برای ما روزگار نور است. شما قرن چهارم هجری را نگاه کنید. کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشته‏ی «آدام متز»، نشان می‏دهد که تمام محیط اسلامی، اصلًا بازار علم دنیاست، و آن نقطه‏ی اصلیش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و .... این شهرها مرکز و قله‏ی علم دنیا بوده است؛ اما متأسفانه نسل امروز این‏ها را نمی‏داند. این ندانستن، نه به معنای این است که همین مطالبی را که من گفتم، نمی‏داند؛ چرا، این مطالب را صد بار شنیده است؛ همه در کتابها هم گفته‏اند؛ همه جا هم گفته‏اند؛ اما باورش نیست! بی‏آنکه به زبان انکار کند، یک حالت ناباوری در همه‏ی نسل امروز و نسل قبل، نسبت به گذشته‏ی ایران وجود دارد؛ علتش هم این است که تمدن غرب و این تکنولوژی پُر سر و صدا، آن‏چنان آمده فضا را پُر کرده، که حتّی کسی جرأت نمی‏کند به شجره‏نامه‏ی خودش نگاه کند! ۱۳۷۰/۱۱/۱۵ بیانات رهبری در دیدار اعضای گروه دانش صدای جمهوری اسلامی ایران‌ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام تحوّل: خودکفایی رمز استقلال و آزادی حقیقی امامی که《》را به ملّت دوباره تزریق کرد‌ و همّت گماشت تا ها و های ناتوانی را از ما بزداید. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
سنّت حسنه شماره ۶: هدیه ماندگار اخیراً رسمی رو در مراسمات عروسی دیدیم که عروس و دومادها هدیه هایی به عنوان گیف به خانواده هایی که میان مجلسشون میدن به عنوان یادگاری که معمولاً هیچ کاربردی نداره. مثلاً عروسک های نمدی یا کارت دستنوشته. در مراسمی که اخیراً خودمون برای یکی از اعضای خانواده برگزار کردیم یک جلد کتاب که قبلاً محتواش رو خونده بودیم و مفید بود (در اینجا کتاب با قرآن خوشبخت شويداز سید مهدی هاشمی) به هرخانواده دادیم. برای تهیه کتاب ها هم با ناشر صحبت کردیم که تعداد بالا میخواستیم هزینه کمتر حساب کنه و از طرف دیگه در خرج های دیگه مثل آتلیه صرفه جویی کردیم یا که کاملاً هزینه تهیه کتاب رو جبران کرد. ارسالی مخاطبین گرامی کانال پیرامون مطالب مرتبط با هشتگ https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
به بهانه سخنان آقای دکتر خدایاری فرد در زمینه حجاب چندی پیش قطعه کلیپی از جناب آقای دکتر خدایاری فرد منتشر شد که ظاهرا در جمع تعدادی از فرهیختگان شهر شیراز ارائه شده است. در آن بخش؛ ایشان به لزوم کنار گذاشتن چیزی که آن‌را «حجاب اجباری» می‌نامند تأکید می‌کند و به حاکمیت جمهوری اسلامی توصیه می‌کند به منظور حفظ سلامت روان جامعه لازم است این قانون برداشته شود و زنان به انتخاب خود با حجاب یا بدون حجاب در انظار ظاهر شوند! توجیه علمی ایشان برای این تجویز؛ لزوم «خود بودن» افراد است. ایشان می‌گویند: «کسی که بدون حجاب بیرون می‌آید و یا کسی که با حجاب ظاهر می‌شود این «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع مفیدتر است. به‌جای اینکه خودمان را طوری تغییر دهیم و چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم... .» بعد به مسئولین توصیه می‌کنند «به‌عنوان یک نمونه بگذارید «حجاب اجباری» در شهر شیراز برداشته شود و هیچ کس هیچ فشاری را وارد نکند!» اما سوالی که پیش می‌آید این است که بازگویی سخنان فردریک نیچه و کارل یونگ در بیش از یکصد سال پیش در جامعه اروپا که نتوانست درستی و کارآمدی خود را اثبات کند و حتی نتوانست سلامت روان خود آنها را حفظ کند (به زندگینامه نیچه مراجعه کنید) الان دقیقا چه سودی برای جامعه ایرانی ما دارد؟ بله! آنچه ایشان به‌عنوان ایده روان‌شناختی خود در حال بیان بوده؛ و اصرار بر آن دارند «دقیقا» کلام نیچه؛ فیلسوف آلمانی و بعدها؛ یونگ؛ روان‌تحلیل‌گر سوئیسی در ضرورت «فردیت» و «خود بودن» جهت حفظ سلامت روان است؛ و تقریبا هیچ چیز جدیدی بدان اضافه نشده است! به مطالب ذیل توجه کنید: نیچه در یکی از آثار خود ادعا می‌کند سلامت روانی نه در گروه‌ها، بلکه در انسان‌های منحصربه‌فرد و برتر که شهامت «خود بودن» را دارند وجود دارد (Nietzsche 2003) و یونگ در کتاب «روابط بین ایگو و ناهشیار» (1928) نوشت «در نظر گرفتن کافی خصوصیات خود، بجای سرکوب آنها، برای عملکرد اجتماعیِ بهتر، مفیدتر است». یونگ اغلب از نیچه نقل می‌کرد که «آن چیزی شو که هستی!»: Become what you are! در چرایی تکرار تحلیل‌های شخصی (و نه یافته‌های علمیِ) این اندیشمندان توسط یک استاد ایرانی صحبتی نیست؛ امّا ای کاش، حال که قرار است جامعه اسلامی ما نسخه‌پیچ تجویزهای نیچه و یونگِ قرن نوزده اروپا شود؛ لااقل تمام ایده‌های آن‌ها، و نه صرفا بخشی از آن مورد توجه قرار می‌گرفت! نیچه و یونگ در جریان تبیین شخصیت آدمی سه مفهوم جمع‌گرایی، فردگرایی، و فردیت را از هم مجزا کرده‌اند. از نظر آن‌ها همراهی با گرایش‌ها و خواسته‌های جمعی (یعنی سازگاری با جامعه) همواره نمی‌تواند مفید و یا حتی اخلاقی باشد؛ بلکه لازم است فرد به تفرد یا فردیت خود توجه کرده یعنی به نیروها و انگیزه‌های درونی خود نیز توجه کند؛ نیروهایی که می‌تواند مثبت یا منفی باشد و به جای تلاش برای حذف یا ترکیب آنها، همچون یک بوم نقاشی، رنگ‌های مختلف را در کنار هم بپذیرد؛ امّا موضوع مهمی که یونگ بدان توجه کرده‌ (ولی استاد محترم آن را رها کرده) این است که در کنار این؛ فرد باید مراقب باشد گرفتار پدیده «فردگرایی» نشود! فردگرایی یعنی بی‌تفاوتی و تحقیر هنجارهای جامعه! از منظر یونگ بین فردیت و فردگرایی تفاوت وجود دارد: «فردگرایی به معنای تأکید و اهمیت دادن عمدی به برخی ویژگی‌های مفروض شخصی به جای ملاحظات و تعهدات جمعی است» (یونگ 1928: 267). یونگ می‌گوید «سوژه خود بودن، منفرد بودن، یا فردیت باید چیزی را به نفع جامعه تولید کند و تا زمانی که هیچ ارزش مثبتی ایجاد نکند، به صورت یک حالتِ (رشد نایافته) باقی می‌ماند». از نظر او فرد به‌عنوان یک حد وسط بین خودیت و سازگاری با جامعه تلقی می‌شود، از این رو فرد نمی‌تواند از سازگاری با جامعه دست بکشد؛ زیرا طبق باور یونگ در دنیای روانی فرد، از قبل، یکسری عناصر جمعی (به‌عنوان کهن الگو) وجود دارند که امکان سازگاری با جامعه را فراهم می‌کند. آقای دکتر خدایاری عزیز! آنچه شما در حال ترویج آن هستید «فردگرایی» است و نه «فردیت یافتگی» یونگ! تجویز کنار گذاشتن حجاب یعنی تشویق جامعه به زیر پا گذاشتن هنجارهای جامعه؛ یعنی سوق دادن افراد به فردگرایی و نه تفرد روان‌شناختی! یعنی اهمیت دادن به خواسته‌های خود و تحقیر هنجارهای اجتماع؛ نه پذیرش نیروهای متعدد در دنیای درون! تفرد روان‌شناختیِ یونگ قرار است فرد را به این مرحله برساند که ضعف‌ها را در کنار قوت‌های خود ببپذیرد؛ نه اینکه قوت‌های جامعه را زیرپا بگذارد! ای کاش لااقل همچون نیچه در گفتارهای خود به مفاخر ایران زمین؛ همچون حافظ و سعدی شیراز توجه می‌کردید و مثل همیشه برای زنده کردن فرهنگ اصیل ایرانیِ خودمان تلاش می‌کردید! ✍️دکتر حمید رفیعی‌هنر؛ روان‌شناس و عضو هیئت علمی 🌿🌺🍃 eitaa.com/Mohyiee
چهارمین نشست ماهیانه "روان‌شناسی‌ اسلامی" ♨️ تاريخچه شکل‌گیری حلقه روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران ✅ فرصتی برای هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان پیرامون روانشناسی اسلامی 👤با ارائه: سر کار خانم دکتر فاطمه فیاض(دکترای روانشناسی سلامت، استادیار دانشگاه الزهرا "س") 👤مجری کارشناس: جناب آقای رضا فرضی (دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، موسس کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران) 📟 ۲ ساعت وبینار 📆 پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ⏰ ساعت ۱۶ ⁉️ همراه با پرسش و پاسخ ❌لینک ثبت نام : 🌐 https://b2n.ir/u32043 ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net 🆔 @shaakeleh1401
تاملی بر سخنان دکتر خدایاری فرد درباره حجاب در دانشگاه شیراز 👈 ایشان بیان میکنند که: نظام نمیتواند ماجرا را جمع کند خب ایشان از ظرفیت های مردمی که پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است غافل شدند، قطعا همین ظرفیت مردمی انقلاب کرد، هشت سال دفاع مقدس داشت، فتنه ۸۸ را خاموش کرد، شهیدانی مانند محسن حججی و آرمان الله وردی داد اما نگذاشت به نظام خدشه ای وارد شود تفاوت در زاویه نگاه به مسایل و میزان گستردگی نگاه است. اگر زاویه محدود و نگاه صرفا تجربی به مسایل داشته باشیم نوسانات نتایج و نظریات را میبینیم، اما زمانی که نگاه ما بر بستر اسلام باشد باآرامش نهایت تلاش خود را میکنیم که عاقبت با متقین است (نگاهی به قرآن و قصص قرآنی و وعده پیروزی در قرآن میتواند راهنمای معتبری برای ایشان باشد) 👈 ایشان بیان میکنند که: حجاب اختیاری به نفع حفظ نظام است ایشان احتمالا مبانی و اهداف نظام اسلامی را نمی شناسند، زیرا در نظام اسلامی، لیبرالیسم و آزادی فردی در اجتماع جایگاهی ندارد. بنابراین بااین سطح اطلاعاتی پیشنهاد میدهیم که ایشان یا ارتقا اطلاعاتی داشته باشند و یا درباره آنچه بدان جاهل هستند مصلحت اندیشی نکنند؛ زیرا که قبل از ایشان افراد مختلف و حتی سیاسیون پیشنهاداتی مانند توقف پیشرفت نظامی را دادند که ثابت شد این نوع مصلحت اندیشی ها نه تنها نفعی برای نظام ندارد بلکه به ضرر نظام خواهد بود (نگاهی به ۸سال دوران ریاست جمهوری گذشته این حرف را ثابت میکند) ایشان بیان میکنند که: هرکس باید خودش باشد و تلویحا اشاره میکنند که حجاب داشتن یعنی نقاب زدن در روانشناسی رشد، در آسیب شناسی روانی و در روانشناسی اجتماعی یکی از مولفه های جدی که مورد بررسی قرار میگیرد رفتار فرد در حضور دیگران و در جامعه است همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کردند ما کاری نداریم که فلان فرد در خانه خود که رفتار غلطی دارد، وظیفه نظام هدایت افراد در اجتماع است اگر قرار باشد هدایت افراد را زیرسوال ببریم، بنابراین تقریبا اکثر مشاغل فعلی از اعتبار ساقط میشوند، چه بسا والدین نیز باید وظیفه تربیت را کنار گذاشته و اجازه دهند فرزندشان خودش باشد و نقاب نزند! بنابراین آموزش تمامی آداب اجتماعی از جمله احترام به دیگران، کنترل خشم و.. مغایرت با خود بودن دارد و افراد باید هرزمان بدون کنترل خودشان هرآنچه میل دارند انجام دهند (پیشنهاد میشود ایشان بجای تعبیر غلط نقاب، از واژه صحیح رعایت آداب و حریم اجتماعی استفاده کنند و ازین منظر به مسأله حجاب بنگرند) 👈 ایشان بیان میکنند که: اگر حجاب قانونی شود منجر به لجبازی میگردد امید داریم هم دولت و هم مردم، از تمام ظرفیت خود همزمان و بطور صحیح استفاده کنند تا درکنار اجرای قانون، دلایل عقلانی و روانی و اجتماعی استفاده از حجاب تبیین شود که در این صورت اکثریت افراد قطعا حجاب خود را چه بسا بهتر از قبل رعایت خواهند کرد 👈 ایشان بیان میکنند که: نظام روشی جز سرکوب نمی‌داند. ماالبته با ایشان کامل موافق نیستیم، نظام تاکنون سرکوب جدی نداشته است که اگر چنین بود شاهد این بی بندوباری در سطح اجتماع نبودیم و اگر چنین بود اکثریت مردم از شرایط راضی بودند، متاسفانه اکنون اکثریت مردم که تمایل به مذهب یا تمایل به نگاه عقلانی (و نه هیجانی) به مسایل دارند، مخالف شرایط فعلی جامعه هستند و مطالبه جدی ما نیز استفاده ازاقناع و گفتگوی علمی- معرفتی و بیان عواقب ترویج بی حجابی اختیاری می باشد 👈 ایشان بیان میکنند که: بعنوان یک نمونه پژوهشی در شهر شیراز بی حجابی اختیاری آزاد شود متاسفانه امکان چنین پژوهشی وجود ندارد زیرا عواقب و نتایج این پژوهش الزاما در کوتاه مدت مشخص نمی‌گردد و احتیاج به زمان بررسی طولانی تری وجود دارد همچنین آیا ایشان تضمین می‌کنند که همه مردم بدانند و آگاه باشند که این یک پروژه علمی و زمان دار است و در این زمان اجازه خروج از شهر شیراز و مراوده با سایرین را ندارند و درنتیجه کنترل همه متغیرهای موثر بر سلامت روان افراد امکان پذیر باشد تا خدشه ای به نتایج وارد نشود بهتر نیست بجای انجام چنین پژوهشی غیرممکنی، از پژوهش های متعدد گذشته در ایران و در سایر کشورها که همبستگی دینداری و خصوصا رعایت حجاب با سلامت روان را بررسی کرده اند، استفاده کرد حرف بسیار است و گوش شنوا و چشم بینا و عقل متفکر متاسفانه اندک در خانه اگر کس است یک حرف بس است سربازان امام زمان (عج) مسحور اندیشه های خام و محدود نخواهند شد و العاقبه للمتقین نشر آزاد ✍️ خانم دکتر اکرم عظیمی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231