eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
595 ویدیو
123 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴، ۱۵ و ۱۶ از منظری متفاوت بدون شرح! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از محسن قنبریان
30.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 همه چیز تویی... ⁉️ من در این اوضاع اجتماعی کشور، چه نقشی می‌توانم داشته باشم؟ ❓چگونه می‌شود به افراد ناامید کمک کرد؟ 🎙 حجت الاسلام محسن قنبریان 🎞 در این کلیپ افراد متوجه می‌شوند که بخاطر جنس خاک (چسبندگی) و مقدار فرو رفتن اسب در مرداب به راحتی نمی‌شود اسب گرفتار را خارج کرد. راه حل را در کلیپ مشاهده کنید... *تشکر از دوستان هیات محبین الرقیه(س) امیدیه ☑️ @m_ghanbarian
به راستی این علم چیست؟! به راستی این علم چیست که نخستین آیات نازل شده بر پیامبر (آیات نخستین سوره علق)، یکی از اهداف آفرینش جهان (طلاق، ۱۲)، یکی از اهداف بعثت انبیاء (بقره، ۱۵۱)، از وجوه ممیزه بشر (بقره، ۳۳)، یکی از لوازم مدیریت و رهبری (یوسف، ۵۵؛ بقره، ۲۴۷)، سرچشمه ایمان و تقوا و خداترسی (اسراء، ۱۰۸_۱۰۷؛ سبأ، ۶؛ فاطر، ۲۸) و قدرت (نمل، ۴۰) و ... ، یکی از ملاک های برتری انسان ها بر یکدیگر (زمر، ۹)، و ... به وجود او مرتبطند و هیچ محدودیتی برای آموختن و آموزاندن آن پذیرفتنی نیست و اگر کسی در این عالَم باشد که هیچ نسبتی با علم برقرار نکرده باشد، از هلاک شدکان خواهد بود؟ علم آموزی محدودیت جنسیتی ندارد: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَة». طلب علم بر هر مرد و زن مسلمانی لازم است (۱). علم آموزی محدودیت مکانی ندارد: «اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين‏». طالب علم باشید حتّی اگر در چین باشد (۲). علم آموزی محدودیت زمانی ندارد: «اطلُبُوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَحدِ». ز گهواره تا گور دانش بجوی (۳). علم آموزی محدودیت اختلاف عقاید ندارد: «خُذُوا الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنَ الْمُشْرِكِين‏». حكمت و علم را فرا گيريد؛ اگر چه از مشركين باشد (۴). لازم است دست کم یکی از این گزینه ها را در خود داشته باشیم تا هلاک نشویم: «اُغدُ عالِما، أو مُتَعَلِّما، أو مُستَمِعا، أو مُحِبّا لَهُم، و لا تَكُنِ الخامِسَ فَتَهلِكَ». عالم باش، يا آموزنده، يا شنونده، و يا دوستدار آنان. پنجمين مباش كه هلاك مى شوى (۵). جالب است که پیشنهاد شده در مسائل علمی، حتّی به گوینده هم نگاه نکنیم [انظر إلی ما قال و لا تنظر إلی من قال (۶)]، گرچه در مسائل تربیتی نگاه به گوینده هم مهم است [فلینظر الإنسان إلی‏ طعامه (۷)]. ✅ روز دانشجو مبارک🌸🌺 پانوشت: (۱). بحارالانوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، بیروت، دار إحياء التراث العربي‏، ۱۴۰۲ هـ.ق، چاپ دوم، ج ۱، ص ۱۷۷. (۲). همان. (۳). كشف الأسرار في شرح الإستبصار، جزائرى، نعمت الله بن عبد الله‏، محقق/ مصحح: موسوى جزائرى، طيّب‏، قم، مؤسسة دار الكتاب‏، ۱۴۰۸هـ.ق، چاپ اول، ج ۱، ص ۱۷۳. (۴). بحارالانوار، همان، ج ۲، ص ۹۷. (۵). عوالي اللآلي : ۴ / ۷۵ / ۵۸ ، بحار الأنوار : ۱ / ۱۹۵ / ۱۳ ؛ المعجم الأوسط : ۵ / ۲۳۱ / ۵۱۷۱، الفردوس : ۱ / ۴۲۰ / ۱۷۵۳ كلاهما عن أبي بكرة وليس فيهما «لهم»، كنز العمّال : ۱۰ / ۱۴۳ / ۲۸۷۳۰ نقلاً عن البزّار. (۶). تميمي آمدي، عبدالواحد بن محمد، غرر الحكم و درر الكلم، قم، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، ۱۳۶۶، ص ۵۸. (۷). عبس، ۲۴. برای دریافت توضیحات بیشتر، می توانید پیوندهای زیر را دنبال کنید: https://b2n.ir/m51751 https://b2n.ir/w94742 https://b2n.ir/y97165 https://b2n.ir/a34908 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🌟🌟🌟🌟 🌟🌟🌟 🌟🌟 🌟 ✳️کتاب ⚡️ راهنمای مشاوران برای تقویت خودمهارگری نوجوان در فضای مجازی ⚡️ کتابی کاربردی با ۲۶ کاربرگ متنوع ✍نویسنده: ✅این کتاب را به هر آن کسی که با نوجوان در ارتباط است و می‌خواهد با او کار کند توصیه می‌کنیم (مشاوران، مربیان، والدین و ...) 🔶این مجموعه کامل، همراه با 📀 کاربرگها به صورت PDF است که به راحتی می‌توانید هر کدام را چاپ و استفاده نمایید. 🔻در این مجموعه با موارد زیر به صورت کامل آشنا خواهید شد: 1⃣شناخت فضای مجازی (آسیب‌ها، عوامل ایجاد و کاهش آن اختصاصی نوجوان و...) 2⃣شناخت نوجوان (ویژگی‌ها، گرایش‌ها، کشش‌ها و ...) 3⃣شناخت خودمهارگری (مولفه‌ها، مدل اسلامی و مولفه‌های آن و...) 4⃣و در نهایت جذاب‌ترین بخش کاربردی این کتاب: جلسات آموزشی خودمهارگری نوجوان در فضای مجازی (۱۵جلسه و ۲۶ کاربرگ متنوع) ✳️برای ثبت سفارش این کتاب و دریافت توضیحات بیشتر و ارسال رایگان آن به کاربری https://eitaa.com/Admin_tasahele_aramesh پیام بدهید 🌼تا ساحل آرامش🌼 🆔https://eitaa.com/joinchat/3353215030Cd83b2e83ee ✅ به مشاوران و روانشناسان گرامی پیشنهاد می دهم این اثر ارزشمند را که نوشته دوست و همکار ارجمند جناب آقای مصطفی راهی است و با استفاده از رویکرد خودنظم جویی اسلامی جناب استاد حمید رفیعی هنر و با راهنمایی ایشان تنظیم شده است تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دو کلان مانع حلّ مشکلات کشور به همراه پیشنهاداتی برای برطرف کردن آنها دیروز و در جریان روز دانشجو، در یکی از کلاسها، صحبتهایی پیرامون وقایع اخیر کشور، بین من و دانشجویان عزیزم رد و بدل شد. در نهایت، شکر خدا، به جمع بندی های خوبی رسیدیم. یکی از این جمع بندی ها این بود که ما در کشور، با دو کلان مانع برای گفتگو و حلّ مسالمت آمیز مسائل درون کشور مواجه هستیم: ۱. کلان مانع داخلی ما عبارت است از برخی افراد (در نقش مدیر، مشاور، مسئول و ...) که به دلایلی از جمله جهل، ترس، غفلت، یا خیانت مانع شکل گیری گفتگو بین مردم و به ویژه نسل جوان با مسئولین کشور می شوند. همچنین، این مانع باعث استفاده نشدن ظرفیت های مردمی برای حلّ مشکلات کلّی کشور نیز هست. ۲. کلان مانع خارجی ما عبارت است از دشمنان بیرونی که با موج سواری گسترده بر هر مطالبه و اعتراض معمولی در کشور ما، آن را به مساله ای امنیتی و براندازانه تبدیل می کنند و در واقع مطالبه مردمی را به حاشیه برده و آن را می دزدند. ✅ یکی از راهکارهای اصلی برای حلّ مانع داخلی، دیدارهای مکرّر مسئولین با اقشار مختلف مردم است (این دیدارها نباید موقتی باشد و باید به صورت مکرّر و در تمام وضعیتها تداوم باید و به هیچ بهانه ای متوقف نشود) تا برخی ذهنیت های اشتباه، چه ذهنیت های اشتباه مسئولین نسبت به مردم و چه ذهنیت های اشتباه مردم نسبت به مسئولین، اصلاح شود و با گفتگوی چهره به چهره، دیدگاه های مشترکی در مسائل کلان حاصل شود. از راهکارهای مهم حلّ مانع خارجی هم، می توان برنامه ریزی گسترده برای دشمن شناسی، ارتقای سواد رسانه ای و مدیریت مناسب فضای مجازی در کنار اعتمادسازی بیشتر نسبت به رسانه های داخلی جهت اطلاع رسانی به موقع و اطمینان بخش را نام برد. روشن است که مشکلاتی در کشور وجود دارد. و البته این نیز روشن است که عموم مردم ایران با آرمان های کشور همراهی دارند، و در عین حال برای رفع کاستی ها و نقایص پیشنهاداتی دارند و موانع داخلی و خارجی شنیده شدن صدایشان باید برداشته شود. با ایجاد اتحاد در اصول مشترک و اصلاح برخی رویه های اشتباه و قطع دست دشمن مشترک، به یاری خدا، چشم انداز آینده روشن است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنشگری فعالانه در برابر انفعال یکی از لوازم تربیت دینی، آموزش کنشگری فعالانه به فرزندان است. ببینید این دختر با چه منطق و اعتماد به نفسی در برابر علیه ایستادگی می کند؟ فرزندانمان را ، با ، با ، با ، و پرورش دهیم‌. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
چرا جبهه دشمن در فضای مجازی، برای هر عنوان ریز و درشتی در ایران، تولید هشتگ می کند؟ ممکن است برای برخی سوال باشد که چرا در فضای مجازی، روزانه با هشتگ های جدید مواجه می شویم. یک روز مهسا امینی، یک روز رونقی، یک روز محسن شکاری و ... این، در شرایط فعلی کشور، سه دلیل عمده دارد: ۱. خاموش نشدن آتش اغتشاشات ۲. جذب عده ای از نخبگان یا مردم عادی به یکی از این هشتگ ها (به دلیل احساس قرابت با موضوع یا دلایل دیگر) ۳. درگیری اذهان مخاطبان برای تثبیت آنچه دشمن در نظر دارد در ذهن مخاطب بگنجاند (تا هرگز از خاطرش فراموش نشود. پرداختن به جزئیات مطالب باعث فراموشی دیرهنگام مطالب در ذهن می شود). دقت داشته باشید که چطور در مورد مسائل و مشکلات غرب، به کلّی گویی اکتفا می شود، و بدون پرداختن به جزئیات، مسائل به صورت سربسته جمع می شود. مثلا گفته می شود که ۹۵ درصد زنان انگلیسی مورد آزار جنسی قرار می گیرند. به همین سادگی و بدون هیچ توضیح اضافی. اما اگر در ایران یک مورد تجاوز رخ بدهد، آنقدر جزئیات پرورانده می شود که هرگز از ذهن مخاطب خارج نشود. ضمن اینکه در پرداختن به مشکلات غرب، بار هیجانی اخبار کاملا مدیریت می شود. مثلا تصاویر هیجانی اصلا گنجانده نمی شود. تصویر قربانی سانسور می شود. هر آنچه که می تواند به ایجاد هیجان های منفی مانند خشم و غم و نفرت منتهی شود از فیلمها و متن و تصاویر حذف می شود. اما، در مورد اخبار کشورهای هدف، حساب کاملا متفاوت است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
🔻پژوهشکده زن و خانواده با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نشست علمی نقد کتاب با موضوع ذیل را برگزار می کنند. ✅ نقد کتاب "انقلاب جنسی و نهضت خودمهارگری در غرب" ✳️ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد زارعی "عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه" ✳️ ناقد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید رفیعی‌هنر"عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" ✳️ دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس آینه چی" عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده" 📅 شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲-۱۰:۳۰ 📍قم، بلوارالغدیر، کوچه ۱۰، پلاک ۵ طبقه ششم، سالن جلسات 📲 حضوری و مجازی 💻 لينك ورود به جلسه: https://live2.wfrc.ac.ir 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
در حال برگزاری👆
💠📣 کرسی علمی ترویجی "عوامل و مداخلات معنوی پیش گیرنده از شکل گیری طلاق بر اساس منابع اسلامی" برگزار می شود ارائه کنندگان: 🎤 حجت الاسلام دکتر مهدی عباسی (عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🎤 حجت الاسلام علی مخدومی (کارشناس ارشد رشته روان شناسی اسلامی، مؤسسه اخلاق و تربیت) ناقدین: 🎤 محمدرضا سالاری فر (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🎤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده (رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی) مدیر جلسه: دکتر حمزه عبدی (عضو هیات علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🗓 زمان: سه شنبه 22 آذر ماه 🕚 ساعت: 10 تا 12 🔺 مکان: سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث 🌐 لینک ورود به جلسه: https://vc1.qhu.ac.ir/p-neshast ادامه خبر👇👇 http://www.riqh.ac.ir/post/75655 @quran_hadith @positiveislamicpsychology 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
هویت های ساختگی جنسی، بلای جدید غرب برای جوامع سالهاست که غرب برای جا انداختن روابط جنسی خارج از چارچوب برنامه ریزی کرده است: از ساخت فیلمهای هالیوودی تا انیمیشن و کارتونهای کودکانه،جلب حمایت سازمانهای به اصطلاح بین المللی مثل who و apa تا نمادسازی و تبلیغ این موارد در فوتبال و تعیین جرم برای مخالفان و لغو پروانه روانشناسان و مشاوران مخالف گرایش های جنسی غیرمعمول و خلاصه هر کاری که بشود برای ترویج این بدفرهنگی انجام داد. چند سالی است درگیر نگارش کتابی درباره همجنسگرایی هستم و به لطف خدا نگارش کتاب (بر مبنای اهداف ترسیم شده اولیه آن) تقریبا تمام شده (تا ارزیابی و چاپ هنوز فاصله هست) و البته هنوز هم جا برای کار هست با توجه به اقدامات بی پرده جبهه دشمن برای ترویج این بدفرهنگی در جوامع، تصمیم گرفتم تا در صورت موافقت مخاطبان محترم، دوره های آموزشی تخصصی در این باره برگزار کنیم تا شناختی اجمالی نسبت به موضوعات ایجاد شود مواردی از قبیل: شناخت اصطلاحات و واژگان مرتبط با بحث آشنایی با سیر ورود همجنسگرایی به فهرست اختلالات روانی و خروج از آن دلایل و نظریه های مرتبط با همجنسگرایی بررسی استدلال های حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات گونه شناسی همجنسگرایی دلایل مشکل دار بودن همجنسگرایی آشنایی اولیه با رویه های مواجهه با همجنسگرایی البته بحث های کامل تر ان شاءالله در کتاب خواهند آمد اما در صورتی که با یک دوره چند ساعته جهت آشنایی اولیه با مسائل موافقید، در نظرسنجی مشارکت کنید👇 https://EitaaBot.ir/poll/847wy دکتر محسن عزیزی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
اعدامِ خوب، اعدامِ بد اینکه عدّه ای، می توانند همزمان که به اعدام معتقدند، به آن کاملا بی اعتقاد شوند، می تواند برگرفته از چند مورد باشد: ۱‌. عدم درک دلایل اعدام و جزئیات مرتبط با آن ۲. مخالفت با جمهوری اسلامی، به هر طریق ممکن (یک روز با فشار برای اعدام کردن و روز دیگر با هشتگِ 《اعدام‌ نکنید》) ۳‌‌. غرب زدگی، یعنی هر چه دشمن هشتگ بزند را دنبال کنیم خوب است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
قرآن کریم داستان عفاف زن را لطیف تر تعبیر می کند یا عفاف مرد را؟یوسف، جلوه عفاف قرآن كريم در مقام بيان قوه جاذبه ومعرفى ملكه عفاف هم تمثيل از مرد (۱) مى آورد و هم از زن (۲)، حال بايد ديد كه آيا مرد در اين صحنه عفيفانه تر تجلى نموده، يا زن در اين مقام بيان عفيفانه تر آورده است؟ يوسف صديق سلام الله عليه و حضرت مريم سلام الله عليها مزاياى ارزشى فراوانى داشتند كه قرآن نقل مى كند. اما آنچه در اين مبحث مورد توجه است، وجود ملكه عفاف در آنها است. هم يوسف مبتلا شد ودر اثر عفاف، نجات پيدا كرد، وهم مريم امتحان شد و در پرتو عفاف نجات يافت، مهم اين است كه عكس العمل هريك از اين دو معصوم چگونه بوده است. هنگامى كه وجود مبارك يوسف سلام الله عليه آزمون مى شود، قرآن تا اين جا تعبير دارد كه مى فرمايد: «همت به وهم بها لولا ان راى برهان ربه » (۳) آن زن قصد او كرد واو نيز اگر برهان پروردگار را نديده بود آهنگ او مى كرد. يعنى سخن در مقام فعل نيست، در مرحله مقدمات هم نيست بلكه در نشئه اهتمام است و اين مرحله سوم است. مراد از مرحله اهتمام در اين جا، همان است كه آن زن مصرى، همت گماشت و همتش در حد تعقيب يوسف... به فعليت رسيد. ولى يوسف صديق عليه السلام نه تنها مرتكب حرام نشد و نه تنها مقدمات حرام را آماده نكرد، بلكه قصد وهمت وخيال هم در ميان نبود. به دليل اين كه آيه شريفه، همت وقصد حضرت را تعليق به چيزى كرد كه حاصل نشد و فرمود: «وهم بها لولا ان راى برهان ربه » چون برهان رب را ديد، قصد نكرد. شواهد فراوان ديگرى هم هست كه ذات اقدس آله از يوسف... به عنوان بنده طاهر ومعصوم ياد كرده است. مثل آن جا كه فرمود: «انه من عبادنا المخلصين » (۴) اين صغراى قياس است، وكبراى قياس همان است كه شيطان گفت: من نسبت به بندگان مخلص تو راه نفوذ ندارم. (۵) بنابراين، به اعتراف شيطان، يوسف صديق منزه از اين گزند بود، چه اين كه وقتى مفتريان دامن پاك يوسف را متهم كردند، سرانجام اعتراف نمودند وگفتند: «الان حصص الحق انا راودته عن نفسه » (۶) اكنون حق پديدار گشت، من، از او كام خواستم. وذات اقدس اله نيز به نزاهت وقداست يوسف عليه السلام شهادت داد و فرمود: نه تنها يوسف به طرف بدى نرفت، بلكه بدى به طرف يوسف نرفت، در آن جا كه فرمود: كذلك لنصرف عنه السوء والفحشاء (۷) اين گونه بدى وپليدى را از او برگردانيم. قرآن نمى گويد: «لنصرفه عن السوء»، ما او را از گناه باز داشتيم بلكه مى گويد: به گناه اجازه نداديم كه به سراغ او برود. ✅ مريم، آموزگار عفّت حضرت مريم از لحاظ ملكه عفاف بودن، ياهم سطح يوسف صديق عليه السلام است كه خدا از او به عنوان عبد مخلص ياد كرد و فرمود: انه من عبادنا المخلصين و يا از او بالاتر است. توضيح مطلب اين است كه وقتى از عفاف مريم سخن به ميان مى آيد، سخن از همت به وهم بها لولا ان راى برهان ربه نيست. سخن اين نيست كه اگر مريم، دليل الهى را مشاهده نمى كرد، مايل بود. بلكه سخن آن است كه: قالت اني اعوذ بالرحمن منك ان كنت تقيا (۸) مريم گفت: اگر پرهيزكارى، از توبه خداى رحمان پناه مى برم. نه تنها خودش ميل ندارد، آن فرشته را هم كه به صورت بشر متمثل شده، نهى از منكر مى كند ومى گويد: اگر تو با تقوايى، دست به اين كار نزن. وقتى ذات اقدس اله مى فرمايد: فارسلنا اليها روحنا فتمثل لها بشرا سويا (۹) پس روح خود را به سوى او فرستاديم. پس چون بشرى خوش اندام بر او نمايان شد. اين گونه ادامه نمى دهد كه اگر او دليل الهى را نمى ديد، ميل پيدا مى كرد و قصد مى نمود، بلكه مى فرمايد: قالت اني اعوذ بالرحمن منك ان كنت تقيا؛ اين كلمه ان كنت تقيا به عنوان امر به معروف و نهى از منكر است، يعنى تو بپرهيز. مثل اين كه ذات اقدس اله به ما مى فرمايد: اين كار را انجام ندهيد ان كنتم مؤمنين (۱۰) ما اين تعبير را در قرآن زياد داريم، كه به نوبه خود تعبير ارشادى و راهنمايى است. يعنى اگر مؤمنيد، برابر ايمانتان عمل كنيد. در اين جا نيز مريم به فرشته متمثل مى فرمايد: اگر باتقوايى دست به اين كار نزن، من كه دستم بسته است، تو هم دستت را ببند. آیا اين تعبير لطيف تر از تعبير يوسف نيست؟ درباره يوسف، ذات اقدس اله فرمود: اگر برهان رب را نمى ديد، قصد گناه مى كرد، ولى چون برهان رب را ديد، قصد نكرد، اما درباره مريم نه تنها نسبت به خودش، سخن از قصد نيست، بلكه فرشته متمثل را نيز از اين قصد نهى مى كند. منبع: کتاب زن در آیینه جلال و جمال؛ آیت الله جوادی آملی؛ کتابخانه تبیان ۱- حضرت یوسف علی نبینا و آله و علیه السلام ۲- حضرت مریم سلام الله علیها ۳- يوسف، ۲۴. ۴- يوسف، ۲۴. ۵- حجر، ۴۰. ۶- يوسف، ۵۱. ۷- يوسف، ۴۲. ۸- مريم، ۱۸. ۹- مريم، ۱۷. ۱۰- آل عمران، ۱۳۹. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشهای دشمنان بشریت برای فروپاشاندن خانواده ترغیب ازدواج دیرهنگام دشوار کردن فرایند ازدواج ترغیب و عادی سازی ازدواج سفید (سیاه) فرزندان کم حیوان پروری به جای فرزندپروری عادی سازی بحث گرایش های جنسی مختلف و به ویژه همجنسگرایی ترویج ارضای جنسی با روشهای مختلف و برای سلایق مختلف (پورنوگرافی، خودارضایی، بچه بازی و ...) جشن طلاق به رسمیت شناختن به اصطلاح خانواده های جدید دشمنی با ارزشهایی چون حیا، عفّت، غیرت و ... عادی سازی خیانت ترغیب سبک زندگی مجرّدی از بین بردن قداست ازدواج ترویج بی فرزندی ترغیب اشتغال تمام وقت بانوان و جدا کردن ایشان از خانواده ترویج شهوات از بین بدن حیا و عفت تقدس زدایی از جایگاه مادر، پدر و ... ترویج روابط پیش از ازدواج و ... دشمنان بشریت با تمام سنت های الهی مخالف هستند دشمن را باید شناخت تا در تحلیل و تفسیرها دچار اشتباه جزئی نگری نشد تمام مسائل را با نگاه جامع ببینیم دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
🔴 کرسی ترویجی «مدل سلامت روان از منظر اسلامی» 🔸 مجمع پژوهشگاه‌های علوم انسانی - اسلامی با همکاری وزارت علوم، و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند 🗓 دوشنبه 21 آذر 1401 ⏰ 8 الی 10 👤 ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام دکتر حمید رفیعی‌هنر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 👤 ناقد: حجت‌الاسلام دکتر علی ابوترابی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 👤 مدیر کرسی: حجت‌الاسلام دکتر حسن بوسلیکی، مدیر گروه تربیتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت 🏢 قم، پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(دانشگاه باقرالعلوم (ع))، طبقه 2، تالار شهید حاج قاسم سلیمانی 🔶 لینک حضور مجازی👇 🌐 dte.bz/danaee 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
مررو نظام مند و متاسنتز مطالعات مربوط به چرایی مکتب روانشناسی اسلامی.pdf
1.46M
مرور نظام‎مند و متاسنتز مطالعات مربوط به چرایی مکتب روان‎شناسی اسلامی نویسندگان: امین ترحمی اصل؛ سید ایمان قطب؛ محمدرضا سالاری مسلمانان همخوان با زمینه‎های اعتقادی−فرهنگی، خدمات روان‎شناختی ویژه‎‎ای را طلب می‎کنند؛ همچنین تفاوت مبانی اسلامی با مبانی روان‎شناسی لزوم تأسیس «مکتب‎ روان‎شناسی‎ اسلامی» را قطعی می‎کند. بررسی چرایی مکتب به تسهیل نقد و بررسی با یکپارچه شدن ضرورت‎ها، مشخص شدن جهتِ حرکت و نیز انصراف یا اطمینان علاقه‌مندان از ادامۀ این مسیر کمک می‎کند؛ همچنین کثرتِ داده‎ها در این موضوع، پژوهشی با روش مرور نظام‎مند و متاسنتز را ضروری می‎سازد. «مرور نظام‎مند» روش قاعده‎مندی برای یافتن همۀ اطلاعات موجود در یک موضوع خاص می‌باشد. «متاسنتز» روشی است که با تلفیقِ نتایجِ پژوهش‎های کیفی، تفاوت‎ها و شباهت‎های آنها با هم مقایسه می‎شود. نتیجۀ مرور نظام‎مند این پژوهش شناساییِ ۳۷ نشریه و ۳۳ استاد بود که از بررسی آرشیو و آثار ایشان ۶۰ کتاب، ۷۰۰ مقاله، ۱۸ میزگرد استخراج شد؛ پس از حذف اسناد نامرتبط؛ ۳ کتاب، ۱۴ مقاله، ۷ مصاحبه و ۱۴ میزگرد با روش فراترکیب؛ تلخیص، کدگذاری، دسته‎بندی، یکپارچه‎سازی و بازنویسی شد... می توانید متن کامل مقاله را در پیوست دریافت نمایید... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231