#فراخوان_اعزام_روانشناسان_و_مشاوران_به_فلسطین_و_لبنان
بنا به فتوای صریح و حکم جهاد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای:
بر همهی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزبالله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.
جامعه روانشناسی و مشاوره کشور تمام قد تمایل خود برای حضور در جبهه حق علیه باطل بیان می دارد و آماده ارائه خدمات روانشناختی به کودکان و زنان و خانواده های حادثه دیده است.
از روانشناسان و مشاوران عزیز درخواست می شود آمادگی خود را برای خدمات داوطلبانه روانشناختی به مردم عزیز فلسطین و لبنان اعلام نمایند.
برای ثبت نام فراخوان لینک زیر لمس کنید و ثبت نام کنید:
https://www.karzar.net/161666
‼️| نشست کنشگری روانشناسان و مشاوران در مسئلهی فلسطین و جبههی مقاومت
📆| چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳
👤| دکتر رضا پورحسین
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از باور
.
🔸 در بسیاری از موارد، ملامت زیاد بیشتر نفرت ایجاد میکند. مثلاً خیلی افراد در تربیت فرزند این اشتباه را مرتکب میشوند، دائماً بچه را ملامت میکنند و سرکوفت میزنند: ای خاکبرسرت، فلان بچه هم، هم سن توست، ببین او چطور پیش رفته، تو خیلی بیعرضه و نالایق هستی، من که دیگر به تو امیدی ندارم. خیال میکنند با این ملامتها غیرت بچه تحریک میشود. درصورتیکه در این موارد، اگر ملامت از حدش بگذرد، عکسالعمل خلاف ایجاد میکند؛ روح او حالت انقباض و فرار پیدا میکند و او ازنظر روحی بیمار میشود و محال است که دنبال آن کار برود.
🔹 این است که پیغمبر اکرم(ص) در دستورهای خودش نهتنها به معاذ بن جبل بلکه به معاذ بن جبلها، به همه میفرمود: «بَشِّر وَ لا تُنَفِّر، یَسِّر و لا تُعَسِّر» آسان بگیر، سخت نگیر، هی به مردم [اینطور] نگو: «مگر دینداری کار آسانی است، دینداری مشکل است، خیلی هم مشکل است، فوقالعاده مشکل است، کار هرکس هرکس نیست، هرکس که نمیتواند دیندار باشد، کار هر بز نیست خرمن کوفتن، گاو نر میخواهد و مرد کهن». هی از مشکل بودن دینداری میگویی، درنتیجه او میترسد و میگوید وقتی اینقدر مشکل است پس آن را رها کنیم. پیغمبر میفرمود: «یَسِّر» آسان بگیر.
✍ #شهید_مطهری | مجموعه آثار، جلد ۱۶، صفحه ۱۶۱
📜 #احادیث_تربیتی 4⃣3⃣
☀️ #طبیب_دَوّار 4⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از علیرضا زادبر
#استوری_کنید
این نماز جمعه پیوستِ رسانه ای و روانی عملیات وعده صادق است. شیاطین میگفتند: رهبر را به مکان امن برده اند!
هر ملتی با رهبران شجاع خود احساس عزت و آرامش خواهد داشت.
https://eitaa.com/Politicalhistory
گزیدهای از ارائهی دکتر سيد محسن اصغري نکاح
با موضوع: تأملی در سقوط و صعود انسانیت در رویارویی صهیون و مقاومت
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
گزیدهای از ارائهی دکتر منصوره ابوالحسنی
با موضوع: مولفه های باورمندی در ارتقای ظرفیتهای عملکردی جبهه مقاومت
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
گزیدهای از ارائهی دکتر حميد رفيعي هنر
با موضوع: روانشناسی آزادیبخش یا تخدیر در برابر ظلم؟
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
❌ سایت فتح به روزرسانی شد:
🎙 #بشنو | نشست تخصصی کنشگری روانشناسان و مشاوران در مسئله فلسطین و جبهه مقاومت + صوت
با توجه به اتفاقات یک سال اخیر در فلسطین و جریان مقاومت و لزوم کنشگری اجتماعی در این زمینه، انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی با همکاری جمعی از اساتید و دانشجویان دغدغه مند روانشناسی و مشاوره بر این شدند تا به فرمان رهبری در جهت یاری جریان مقاومت، در حد توان خود طرح نویی را در اندازند. لذا در تاریخ ۱۰، ۱۱و ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳، نشستی تخصصی مجازی _حضوری با حضور جمعی از اساتید برجسته دانشگاه های معتبر کشور با موضوع "کنشگری روانشناسان و مشاوران در مسئله فلسطین و مقاومت"، توسط دغدغه مندان روانشناسی و مشاور برگزار شد که صوت نشست تقدیم عزیزان علاقه مند می شود.
نشست اول با حضور اساتید محترم، دکتر هادی بهرامی، دکتر سیامک طهماسبی، دکتر حامد مصلحی و دکتر زهرا افتخاری برگزارشد.
روز دوم نشست نیز باحضور اساتید بزرگوار دکتر رضا پورحسین،دکتر سیدمحسن اصغری نکاح، دکتر حمید رفیعی هنر و دکتر منصوره ابوالحسنی برگزار شد.
در نهایت روز سوم با حضور دکتر فتحی آشتیانی، دکتر یاسرمدنی، دکتر محمد علی اسلامی و دکتر فهیمه فداکار نشست به پایان رسید.
📥دریافت صوت رایگان نشست:
🌐 fatehan.net/post/223
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از انجمن روانشناسی اسلامی
دبیرخانه انجمنهای علمی حوزه با همکاری معاونت پژوهش و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه برگزار میکند:
📣 مجموعه نشست های آغاز نصرالله
↙️ نشست اول: "تحلیل روانشناختی شخصیت سید مقاومت و نشانه شناسی مکتب او"
🔸ارائهکننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی
رئیس #انجمنروانشناسیاسلامی
🗓 زمان: یکشنبه 15 مهرماه 1403
🕘 ساعت: 19:00
↙️ نشست دوم: "شخصیت تشکیلاتی شهید سید حسن نصرالله"
🔸ارائهکننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری
رئیس انجمن مطالعات اجتماعی
🗓 زمان: دوشنبه 16 مهرماه 1403
🕘 ساعت: 17:00
↙️ نشست سوم: "نوسازی آموزش منابع انسانی با محوریت مقاومت"
🔸ارائهکننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر زارعان
رئیس انجمن تعلیم و تربیت اسلامی
🗓 زمان: دوشنبه 16 مهرماه 1403
🕘 ساعت: 19:00
↙️ نشست چهارم: "راهبردهای تقویت جبهه مقاومت"
🔸ارائهکننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید باقری
رئیس انجمن مطالعات سیاسی
🗓 زمان: سه شنبه 17 مهرماه 1403
🕘 ساعت: 19:00
↙️ نشست پنجم: "مدیریت جهادی و مسائل آخرالزمان از منظر قرآن کریم"
🔸ارائهکننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر نقی پورفر
رئیس انجمن مدیریت اسلامی
🗓 زمان: سه شنبه 18 مهرماه 1403
🕘 ساعت: 17:00
🟣 لینک شرکت مجازی 👇👇👇
https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/
🟣 پخش آنلاین 👇👇👇
http://livehowzeh.ir/tv
با تشکر 🌺
#انجمنروانشناسیاسلامی
https://eitaa.com/islamicpa
با سلام و احترام
این پرسشنامه به منظور انجام یک مطالعه دانشگاهی در حوزه روانشناسی طراحی شده است.
در صورتی که تا الان به مردم فلسطین و لبنان کمک مالی یا غیرمالی داشته اید لطفا با اختصاص زمانی در حدود ۵ دقیقه (و بلکه کمتر) و پاسخ دقیق به سوالات، در انجام این مطالعه که با هدف کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان انجام میشود نیز سهیم باشید.
توجه کنید که تمامی پاسخهای شما محرمانه بوده و اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی از شما گرفته نمیشود.
همین حالا میتوانید با اختصاص زمانی کوتاه تر از ۵ دقیقه به ساماندهی و افزایش کمکهای مردمی به غزه و لبنان از طریق یک کار علمی کمک کنید👇
https://survey.porsline.ir/s/HoBoxzEa
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان مهم و ارزشمند استاد سیدجلالالدین کزازی، چهره ماندگار فرهنگ و ادبیات، درباره علوم انسانی و جایگاه دانشگاه و وظایف استاد و دانشجو.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
📣 #دعوتنامه_چهارمین_جلسه_هیئت
با سخنرانی حجت الاسلام #علیرضا_پناهیان
به اطلاع مخاطبین محترم می رساند:
چهارمین جلسه ماهانه هیئت ویژه متخصصین روانشناسی و مشاوره و خانوادههای آنان برگزار میگردد.
👤 سخنران: واعظ ارجمند حاج آقا پناهیان
🎙️ با نوای مداح اهل بیت آقای امیر عباسی
📆 پنجشنبه | ۳ آبانماه ۱۴۰۳
⏰ همزمان با نماز مغرب و عشاء
✳️ لطفا برای اعلام تعداد نفرات و اطلاع از مکان هیئت به شناسه زیر پیام بدهید:
@dr_shahabi_ir
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
💠شماره کارت اختصاصی هیئت، جهت سهیم شدن در برپایی هیئت:
۵۰۲۲۲۹۱۰۹۹۰۰۷۴۵۰
(💳بانک پاسارگاد به نام ریحانه فیاض)
پیوند عضویت در کانال اطلاع رسانی هیئت👇
ble.ir/join/7xUGJET4Qh
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
با عینک داروینی در پی بقای اصلح میگردند و با چشم انداز فرویدی در پی مکانیسم های روانی ناخودآگاه!
بیان گویای شهید مطهری رضوانالله تعالی علیه را بخوانیم👇
فروید - که قهرمان روانکاوی است- معتقد بود که تمام عناصر روان ناخودآگاه انسان از روان خودآگاه گریختهاند و در آنجا جایی را برای خودشان تشکیل دادهاند؛ یعنی عناصر روان ناخودآگاه ابتدا در روان خودآگاه بودهاند، ولی این عناصر از مرزی که میان روان خودآگاه و روان ناخودآگاه وجود دارد به طور پنهان گریختهاند و به قسمت روان ناخودآگاه رفتهاند. آنها تدریجا در آنجا دنیایی تشکیل دادهاند که از روان خودآگاه بسیار مفصلتر و وسیعتر و گستردهتر است. از نظر فروید، مخصوصا پسراندگیهای روان [باعث این گریز میشود]. «پسراندگیها» یعنی آنجا که غرایز و تمایلات انسان میل به بروز و ظهور دارند ولی انسان مانع بروز و ظهور آنها میشود (به قول او سانسور میکند)، عادات و عرف اجتماعی اجازه نمیدهد که قسمتی از روان خودآگاه انسان [بروز کند]. مثلاً انسان بر یک امری خشم گیرد [ولی نتواند خشم خود را ارضا کند]. البته بیشتر تکیه فروید روی تمایلات جنسی است: انسان از نظر جنسی تمایلی پیدا میکند ولی شرایط و محیط اجتماعی اجازه بروز نمیدهد؛ چارهای نمیبیند الّا اینکه این میل و به اصطلاح این عشق را فراموش کند. مثلاً به خیابان میرود، چشمش به یک صورت میافتد، دلش به دنبال چشم میرود، ولی انسان حس میکند که نمیشود دنبالش را گرفت، راه بسته است، چارهای نمیبیند جز اینکه فراموش کند، فراموش هم میکند ولی در واقع فراموش نکرده است؛ قضیه فراموش شدنی نیست. وقتی آن میل دید که به او اجازه بیرون آمدن از این طرف نمیدهند، از آن دروازه دیگر که در روان انسان وجود دارد میگریزد و به روان ناخودآگاه میرود. این احساس و تمایل همیشه میداند که اگر بخواهد بیرون بیاید فوراً میگویند: برو گم شو! و اجازه بیرون آمدن به او نمیدهند. اما او که نمیتواند برای همیشه [در روان ناخودآگاه] بماند. چه میکند؟ تغییر چهره و قیافه میدهد، ماسک به چهره خودش میزند. مثل کسی که در کشوری تحت تعقیب است، از مرزها فرار میکند و به خارج از کشور میرود؛ میداند که اگر با آن چهره و قیافه و با آن شناسنامه و گذرنامه از مرز داخل شود فورا توقیف میشود، و از طرفی میخواهد به کشور بیاید؛ چه میکند؟ شناسنامه و گذرنامهاش را عوض میکند، ماسک میزند و با نام دیگر از مرز وارد میشود.
فروید معتقد است که بسیاری از تجلّیات روان ناخودآگاه انسان، عناصر رانده شده از روان خودآگاه است که ابتدا جنبه سفلی و جنبه پست و حیوانی داشتهاند، بعد گریختهاند و به روان ناخودآگاه رفتهاند؛ چارهای ندیدهاند جز اینکه در یک لباس و با ماسک و چهره دیگری بیرون بیایند. مثلاً به صورت یک خیرخواهی اخلاقی بروز میکنند. وقتی انسان میبیند عاطفهای در دلش بروز کرده و مثلاً مدتی است این میل در او پیدا شده که در مؤسسات نیکوکاری خدمت کند، آن وقت به آن اجازه بیرون آمدن میدهد، چرا؟ چون شناسنامه و گذرنامهاش عوض شده، چهره و لباس و قیافهاش تغییر کرده است.
فروید اصلًا به انسانیت اصیل اعتقاد ندارد؛ میگوید آنچه که شما آن را «انسانیت» و «تعالی انسانیت» مینامید ذاتش حیوانیت است، حیوانیت رانده شده از روان ناخودآگاه و «رفته در درون» بدون اینکه ماهیت و ذاتش تغییر کرده باشد، [فقط] چهره و شناسنامه و گذرنامه و لباس عوض کرده و [بیرون] آمده است. نظریه فروید یکی از آن نظریههای غربی است که در آن، زیر پای توجیه و تفسیر «انسانیت» به کلی روبیده میگردد و فاتحه انسانیت خوانده میشود.
این نظریه جناب فروید است. شما هر کاری کنید و بگویید آقای فروید! ما ابوذر داریم، معاویه هم داریم؛ لومومبا داریم، موسی چومبه هم داریم؛ میگوید از نظر ماهیتی هیچ فرقی میان ابوذر و معاویه، میان لومومبا و چومبه، و میان موسی و فرعون- العیاذباللّه- نیست؛ چرا؟ همه یک چیز است؛ چیزی را که معاویه میخواهد ابوذر هم میخواهد، آن را که چومبه میخواهد لومومبا هم میخواهد؛ لومومبا همان چومبهای است که تمایلات حیوانی او اجازه ظهور و بروز پیدا نکرده و بعد به روان ناخودآگاه رانده شده و از آنجا در لباس آزادیخواهی، عدالتخواهی، انسان دوستی، آزادگی و انصاف بیرون آمده است؛ ابوذر هم نسبت به معاویه یک چنین آدمی است.
ولی این نوع تفسیر و توجیه برای روان ناخودآگاه را سایر روانکاوان نپذیرفتهاند.
منبع:استاد شهید مرتضی مطهری (ره)؛ مسأله شناخت؛ص ۱۵۸_۱۵۵.
پانوشت: آری؛ طبیعی است که با عینکهای کوچک بین، احتمال کوچک شدن اذهان و تحلیلها نیز بالا میرود. داروین پرستان، همه چیز را بر مبنای بقای اصلح تحلیل میکنند و فرویدپرستان انسانیت اصیل را هم مکانیزم دفاعی تحلیل میکنند.
دکتر محسن عزیزی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نشست نسلهای جدید و موضوع مقاومت
💫با حضور:
🧕رقیه فاضل (استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت)
🧕رقیه سادات موسوی (پژوهشگر مسائل غرب آسیا و فعال حوزه مقاومت)
🧕با دبیری زهرا شهرزاد (عضو هیئتعلمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)
⏳زمان:
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳
ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶
📍مکان:
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
📽️پخش زنده:
https://www.skyroom.online/ch/ricac/culture
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آخرین سکانس یک "چریک"
... و تاریخ اینگونه خواهد نوشت: او حتی دستش را هم رها کرد، اما سلاحش را نه!
#یحیی_سنوار
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231