eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
597 ویدیو
124 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره ای پیرامون قانون عفاف و حجاب درود بر دوست و برادر عزیزمان، آقای دکتر ابوالفضل اقبالی، که در برابر برخی سخنان بدون برهان، به خوبی تبیین و روشنگری کردند. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از گفتار پسندیده
14030923.mp3
46.4M
سبک زندگی سیاسی 📜 تقابل نابرابر⁉️ 1:55 سوریه و جنگ روانی 🔻موقعیت جنگ نابرابر عليه جبهه حق در طول تاریخ ▪️اثر: وهن و حزن 👈احساس ناتوانی در برابر دشمن 👈احساس ناراحتی از آسیب‌ها 7:25 چه باید کرد؟ چه نظریه‌ای می‌تواند احساس ناتوانی و حزن را تبیین و آن را درمان کند؟ الگوی سه وجهی رفع ناتوانی و ناراحتی در قرآن کریم 11:58 1⃣ دستگاه محاسبه برتری ارزیابی و سنجش برتری طرفین 🔹نمونه‌ها: ▫️برتری زیارتگاه مجلل ابرهه یا خانه ساده کعیه؟ ▫️داستان اشک یتیم پروین اعتصامی ▫️برتری کاخ معاویه یا خانه ساده امیرالمؤمنین؟ ▫️برتری شمرِ سوار بر عریکه قدرت یا حسین افتاده در گودال قتلگاه؟ 25:05 ملاک‌های دوگانه محاسبه: ▫️الف) ارزیابی مادی و نظامی ▫️ب) ارزیابی معنوی و ایمانی 💠 الگوی قرآنی: برتری ایمانی 📖 ولاتهنوا و لاتحزنوا وانتم الاعلون ان کنتم مؤمنین 🔸تغییر مدل ارزیابی ❌مهم، قهقهه مستانه نتانیاهو نیست ✔️مهم صبر مؤمنانه مردم غزّه و لبنان است 33:34 2⃣ دستگاه ارزیابی میدانی وضعیت میدان در تقابل نابرابر چگونه است؟ ارزیابی معطوف به دشمن: تمرکز بر آسیب خود و ندیدن آسیب دشمن اثر: احساس وهن و حزن ارزیابی واقع‌گرا: آسیب‌دیدن هر دو طرف اثر: توازن و برابری در آسیب دیدگی الگوی قرآنی: موازنه آسیب دیدگی 📖 ان یمسسکم قرح فقد مسّ القوم قرح مثله 38:54 3⃣ دستگاه تعدیل انتظار ▫️انتظار حق پویان: پیروزی پیوسته ▫️اثر: وهن و حزن هنگام شکست 💠 قرآن کریم: سنت تداول و چرخش قدرت 📖 و تلک الایام نداولها بین الناس اثر: تعددیل انتظار 42:27 حکمت سنت تداول 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
ایجاد حوادث مثبت و منفی برای ملتها با توجه به رفتار آنها نقطه‌ی مقابل انقلاب، ارتجاع است. خیلی از انقلابهای دنیا مبتلا به ارتجاع شدند؛ یعنی بعد از آنکه پنج سال، ده سال، پانزده سال از شروع انقلاب گذشت، به خاطر بی‌اهتمامی‌هایشان مبتلا شدند به ارتجاع، به عقب‌گرد؛ این ارتجاع، نقطه‌ی مقابل انقلاب است. و هر دو -یعنی هم پیشرفت انقلابی، هم پسرفت به معنای ارتجاع- بستگی دارد به اراده‌ی انسانها؛ انسانها اگر چنانچه درست حرکت بکنند، درست پیش خواهند رفت؛ اگر چنانچه غلط حرکت بکنند، پس‌رفت خواهند داشت، که در قرآن هم به هر دوی اینها اشاره شده. در سوره‌ی مبارکه رعد [میفرماید]: إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ که سیاق آیات نشان میدهد که [این آیه]، آن جنبه‌ی مثبت را بیان میکند، یعنی وقتی که شما تغییرات مثبت در خودتان ایجاد کردید، خدای متعال هم برای شما حوادث مثبت و واقعیّتهای مثبت را به وجود می‌آورد. دوّمی در سوره‌ی انفال است: ذٰلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَم یَکُ مُغَیِّرًا نِعمَةً أَنعَمَها عَلىٰ قَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ این جنبه‌ی منفی است، جنبه‌ی عقب‌گرد است، که اگر چنانچه خدا نعمتی به یک ملّتی داد و این ملّت درست حرکت نکردند، درست عمل نکردند، خداوند این نعمت را از اینها میگیرد. شما در دعای کمیل هم میخوانید: اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تُغَیِّرُ النِّعَم‌؛ این تغییر نعمت، یعنی سلب نعمت، چیزی است که ناشی از اراده است. ما بایستی بشدّت مراقبت میکردیم و مراقبت بکنیم که به این حالت دچار نشویم. بیانات امام خامنه‌ای مورخِ: ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نامه جمعی از اساتید روان‌شناسی درباره پوشش و حجاب متن نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
نامه جمعی از اساتید روان‌شناسی درباره پوشش و حجاب متن نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم https://eitaa.
با سلام و احترام. پیرامون این نامه، مستنداتی در کانال قرار می دهم. در صورت تمایل، می توانید همه یا تعدادی از آنها را در گروه ها یا کانال ها یا صفحاتی که لازم می دانید، به اشتراک بگذارید. فرقی نمی کند با لینک کانال باشد یا بدون آن
سوءاستفاده تبلیغاتی از زنان در غرب تبلیغات مجلات [نیز] زنان را مورد جنسی سازی قرار می دهد. اول، مطالعات نشان می دهد که زنان اغلب به عنوان اشیاء جنسی در چنین تبلیغاتی نشان داده می شوند (به عنوان مثال، بیکر، 2005؛ لیندنر، 2004). لیندنر (2004) در تحلیلی گزارش داد که به طور متوسط ​​40 درصد از تبلیغات زنان را به عنوان اشیاء تزئینی نشان می دهند. هنگامی که زنان به عنوان "تزئینات" در تبلیغات نشان داده می شوند (با ایستادن اغواگرانه در کنار خودرو برای بهبود تصویر خودرو)، هدف اصلی آنها این است که به آنها نگاه شود. Lindner, K. (2004). Images of women in general interest and fashion advertisements from 1955 to 2002. Sex Roles, 51, 409-421. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
رضایتمندی زناشویی در بانوان مسلمان از زمان حملات تروریستی شهر نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱.م، اسلام در بسیاری از مناظره ها، بحث ها و نشریات موضوع محوری بوده است (الغافلی و همکاران، ۲۰۱۴). بحث در مورد اسلام غالباً به مسائل خانوادگی مربوط می شود که توسط رسانه های غربی عمدتاً به صورت منفی تلقی می شود. به عنوان مثال، مسائل مشکل ساز شامل نقش های جنسیتی و رفتار با زنان است (مک دونالد، ۲۰۰۶؛ ریدوانی، ۲۰۱۱؛ اناجی، ۲۰۱۶). با این حال، مطالعات این دیدگاه نامطلوب از وضعیت زنان را تأیید نمی کند: مسلمانان مذهبی رضایت زناشویی افزایش یافته ای را نشان می دهند (عبدالخالق، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰؛ آسامرای و همکاران، ۲۰۰۸؛ احمدی و حسین آبادی، ۲۰۰۹؛ ظاهری و همکاران، ۲۰۱۶، اما همچنین رجوع کنید به ابوریا، ۲۰۰۷). منبع صفحه چهارم مقاله زیر: Sorokowski, P., Kowal, M., & Sorokowska, A. (2019). Religious affiliation and marital satisfaction: Commonalities among Christians, Muslims, and atheists. Frontiers in Psychology, 10, Article 2798. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02798 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نقش دینداری و حجاب در تصویر بدنی بهتر و احساس فشار کمتر برای دستیابی به استانداردهای زیبایی در دنیای غرب بالاترین میزان رضایت از بدن (با وجود این که این گروه دارای بالاترین وزن بدن در نمونه بودند) در میان دختران نوجوان مسلمان مراجعه کننده به مدرسه و با حجاب مشهود بود. آنها همچنین فشار کمتری برای دستیابی به استانداردهای زیبایی ایده آل غربی نسبت به دختران نوجوانی که شیوه لباس پوشیدن غربی را می پذیرند، نشان دادند. نتایج پژوهش حاکی از نقش مهم عوامل اجتماعی-فرهنگی در نگرش فرد نسبت به تصویر بدن است، اما این پرسش را در مورد نقش دین به عنوان یک عامل محافظتی در مورد نگرش بدن و ظاهر در میان زنان مسلمان با حجاب نیز باز می کند. Đurović D, Tiosavljević M, Šabanović H. Readiness to accept Western standard of beauty and body satisfaction among Muslim girls with and without hijab. Scand J Psychol. 2016 Oct;57(5):413-8. doi: 10.1111/sjop.12315. Epub 2016 Jul 31. PMID: 27477544. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجاب به عنوان یک عامل محافظ در برابر افسردگی حجاب یا پوشش معمولاً توسط زنان مسلمان انجام می شود، اما همچنان در جامعه سکولار بحث برانگیز است. برخی از فمینیست های غربی استدلال می کنند که حجاب یک رفتار ظالمانه است که برای مثال با ایجاد افسردگی بر زنان تأثیر منفی می گذارد. این مقاله این فرضیه را با یک نمونه ملی از زنان مسلمان آمریکایی آزمایش می کند. نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه را تایید نکرد. در واقع، زنانی که بیشتر محجبه بودند، علائم افسردگی را کمتر و نه بیشتر گزارش کردند. به عبارت دیگر، حجاب یک عامل محافظتی در زمینه افسردگی به نظر می رسد. با توجه به شیوع افسردگی در بین زنان، یافته ها نتایج مهمی برای زنان مسلمان در هر دو سطح خرد و کلان دارد. Hodge DR, Husain A, Zidan T. Hijab and Depression: Does the Islamic Practice of Veiling Predict Higher Levels of Depressive Symptoms? Soc Work. 2017 Jul 1;62(3):243-250. doi: 10.1093/sw/swx027. PMID: 28505358. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجاب زنان در فرانسه به عنوان عامل محافظ در برابر تصویر بدن، اختلالات خوردن و چند اختلال روانی دیگر با کنترل دینداری و حمایت از جانب خداوند، زنانی که حجاب داشتند اختلاف وزن، نارضایتی از بدن، تمایل به لاغری، اضطراب اجتماعی، درونی کردن آرمان های مرتبط با لاغری و عضلانی بودن، و فشار برای رسیدن به ایده آل ها از سوی همسالان و رسانه ها را به میزان بسیار کمتری از دیگران (افراد غیرمحجبه) گزارش کردند. همه اینها در حالی است که تبعیض ادراک شده افراد باحجاب به طور قابل توجّهی بیشتر از کسانی بود که حجاب نداشتند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که استفاده از حجاب ممکن است یک عنصر محافظ برای زنان مسلمان فرانسوی باشد. Kertechian, S. K., & Swami, V. (2016). The hijab as a protective factor for body image and disordered eating: A replication in French Muslim women. Mental Health, Religion & Culture, 19(10), 1056–1068. https://doi.org/10.1080/13674676.2017.1312322 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نقش محافظتی حجاب در برابر اختلال بدریخت انگاری بدن (Body-Dysmorphic Disorder) در روان‌شناسی اختلال بدریخت‌انگاری یا BDD یا اختلال بدشکلی بدنی که گاهی هنوز به آن دیسمورفوفوبیا نیز گفته می‌شود، یک اختلال روانی است که با این ایده وسواس‌گونه توصیف می‌شود که برخی از جنبه‌های بدن یا ظاهر خود به شدت ناقص است و بنابراین اقدامات پنهانی را برای پنهان کردن یا رفع آن انجام می‌دهد. اختلالی است که مهم‌ترین تظاهر آن اشتغال ذهنی مفرط به وجود نقصی خیالی یا بزرگ‌نمایی‌شده در ظاهر است. در نوع هذیانی اختلال بدریخت انگاری، عیب تصور می‌شود. اگر نقص واقعی باشد، اهمیت آن به شدت اغراق می‌شود. در هر صورت، افکار در مورد آن فراگیر و مزاحم است، و ممکن است روزانه چند ساعت را درگیر آن‌ها باشد، باعث پریشانی شدید و اختلال در فعالیت‌های عادی دیگر شود.DSM-5 اختلال بدریخت انگاری را در طیف وسواسی-اجباری طبقه‌بندی می‌کند و آن را از بی‌اشتهایی عصبی متمایز می‌کند. در مناطق مسلمان نشین، چون حجاب، اطمینان خاطر می دهد که ویژگی های ظاهری زنان جز برای اعضای خانواده و همسر نشان داده نمی شود، و همچنین جذابیت ظاهری و جسمی به اندازه جوامع غربی ارزشمند نیست و اعتقاد بر این است که نمایاندن زیبایی های ظاهری به دیگران گونه ای آسیب پذیری ایجاد می کند، بنابراین زنان مسلمان در برابر اختلال بدریخت انگاری بدن تا حدود زیادی محافظت می شوند (نک: دیوید ویل و فوگن نظیر اوقلو، ترجمه احمدی طهور سلطانی و پیمبری، 1400، اختلال بدریخت انگاری بدن، ص 152). https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پیامدهای جنسی سازی دختران و زنان پیامدهای شناختی و هیجانی کاهش تمرکز و توجه؛ ایجاد اخلال در فرایندهای ذهنی مربوط به ریاضی و تفکر منطقی. در یک مطالعه مشخص شد دخترانی که لباس شنا بر تن داشتند، و مشغول حل تمرین ریاضی بودند، بسیار بدتر از دخترانی که لباس معمولی پوشیده بودند عمل کردند. درواقع، دختران، با مقایسۀ ذهنی بدن خود با استانداردهای جنسی فرهنگ خود، ظرفیت ذهنی و تمرکزشان را از دست داده بودند. چنین چیزی در پسران یافت نشده بود. از دست دادن اعتماد به نفس و احساس راحتی با بدن و شرم، اضطراب و حتی انزجار از خود از پیامدهای عاطفی و هیجانی جنسی سازی در دختران است. سلامت جسمانی و روانی مشکلات خوردن، عزت نفس، افسردگی یا خلق افسرده در دختران تحت تاثیر قرار می گیرد. مشکلات جسمانی نیز به صورت غیرمستقیم رخ می دهد. تمایلات جنسی تمایلات جنسی سالم در دختران دچار مشکلاتی می شود. نگرانی های غیرواقعی و منفی درباره تمایلات جنسی از این مسائل است. مشکلاتی که در سنین پایینتر ایجاد می شود می تواند بر عملکرد بزرگسالی ایشان نیز اثرگذار باشد. نگرش­ها و باورها قرار گرفتن در معرض تصاویر رسانه هایی که دختران را جنسی سازی می کنند، بر تصور دختران از زنانگی و تمایلات جنسی اثرگذار است. چنین وضعیتی به تقویت قالب های جنسیتی مانند شیء انگاری دختران منتهی می شود. جذابیت ظاهری، در مرکز ارزش­گذاری دختران قرار می­گیرد. تأثیر بر دیگران و جامعه جنسی سازی دختران بر پسران، زنان بزرگسال، و جامعه نیز اثرگذار است. مواجهه با ایده آلهای جذابیت جنسی زنان، ممکن است برای برخی مردان، تجربه یافتن یک شریک قابل قبول یا لذت کامل از صمیمیت با زنان را دشوار سازد. زنان بزرگسال، از تلاش زیاد برای دست یابی به معیارهای ظاهری دختران جوان تر رنج می برند. افزایش آزار جنسی و خشونت جنسی و همچنین درخواست برای هرزه نگاری کودکان و توجیه آن نیز از دیگر پیامدهای جنسی سازی دختران است. جنسی سازی نگرش جامعه را تغییر میدهد و مشکلاتی چون خشونت علیه زنان و دختران، بهره کشی جنسی از دختران، پورنوگرافی و روسپیگری دختران را افزایش میدهد. پیشنهادها عمدتا بر آگاهی بخشی به افراد و دختران و والدین و جامعه و سیاست گذاری ها متمرکز است. مثلا استفاده از توصیه های اخلاقی و مذهبی. برگزاری همایش و مسابقاتی که بر ویژگی های غیرجنسی (مثلا توانمندی های شخصیتی و ...) دختران و زنان متمرکز است. Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بی پوششی و خودشیءانگاری (Self-objectification) شیءانگاری جنسی به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان به­عنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیت­یافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح به­درستی بیانگر دو بُعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامی­که زنان شیئیت می­یابند با آن­ها به­عنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آن­ها از شخصیت خود محروم می­شوند و به­عنوان موجوداتی مکانیکی و بی­فکر در نظر گرفته می­شوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرش‌های کم و بیش صریح مردانه، کنایه‌های جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بین­فردی می­تواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئی­انگاری آن­ها، یعنی توجه بیشتر آن­ها به بدن و ظاهر فیزیکی­شان به جای شخصیت کامل آن­ها، شود. از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان می­توان به کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیف­تر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بی­اشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... اشاره کرد. زنانی که در معرض ارزیابی­های مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار می­گیرند (به­عنوان نمونه وقتی زیبایی­های بدنی­شان در معرض دید مشاهده­گران بیرونی قرار می­گیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک: - Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764. - Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association - Chen Z., Teng F., Zhang H. (2013). Sinful flesh: sexual objectification threatens women’s moral self. J. Exp. Soc. Psychol. 49 1042–1048. 10.1016/j.jesp.2013.07.008 - Fredrickson B. L., Roberts T. A. (1997). Objectification theory: towards understanding women’s lived experiences and mental health risks. Psychol. Women Q. 21 173–206. 10.1111/j.1471-6402.1997.tb00108.x - Kahalon R., Shnabel N., Becker J. C. (2018). Don’t bother your pretty little head” appearance compliments lead to improved mood but impaired cognitive performance. Psychol. Women Q. 42 136–150 - Loughnan S., Baldissarri C., Spaccatini F., Elder L. (2017). Internalizing objectification: objectified individuals see themselves as less warm, competent, moral, and human. Br. J. Soc. Psychol. 56 217–232. 10.1111/bjso.12188 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بسم الله الرّحمن الرّحیم-مباحثی پیرامون موضوع عفاف و حجاب.pptx
44.15M
با سلام و احترام نظر به استقبال مخاطبان گرامی کانال از مطالب علمی پیرامون موضوع عفاف و حجاب، پاورپوینت این مباحث، به همراه برخی مطالب اضافی، خدمتتان ارسال می گردد. شما کاملا جواز دارید از فایل جهت آموزش و آگاهی بخشی یا انتشار عمومی استفاده نمایید. از کلیه اساتید، دانشجویان و بزرگوارانی که در انتشار مطالب همراهی کرده و قبول زحمت نمودند، صمیمانه قدردانی می کنم.💐 یا حق https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
📣📣📣🔺🔺 نامه خواندنی و جمعی از به رئیس جمهور و رؤسای قوای دیگر در ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب 🔻🔻 در این نامه سرگشاده براساس و عنوان شده است که "بدون تصریح قانونی، نمیتوان از خانواده و دختران ایرانی در برابر آسیب¬ها دفاع کرد." همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به یک اصل روانشناسی آمده است: "بدپوششی پدیده‌ای ایستا و ساکن نیست و تابع اصل سرایت رفتاری است. در اغلب کشورهای دنیا هم برای پوشش قوانین و مقرراتی وضع شده است." متخصصان حوزه سلامت روان در این نامه به ناکافی بودن تمرکز بر اقدامات فرهنگی نیز اشاره داشته و بیان داشته اند: " نشان می‌دهد که در کنار تلاش فرهنگی و رسانه‌ای، الزام قانونی نیز ضروری است و همواره هنجارشکنانی وجود دارند که صرفا با محدودیتهای قانونی، توهین به ارزشهای یک جامعه را خاتمه خواهند داد" این نامه هنگام انتشار به امضای ۳۲ نفر از اساتید و متخصصان سلامت روان از دانشگاههای مطرح کشور رسیده است ولی حمایت دیگر متخصصان و روانشناسان از این نامه همچنان ادامه دارد. اساتید محترم می‌توانند جهت امضای نامه اقدام کنند👇 https://survey.porsline.ir/s/tSaETBJ5 مطالعه متن کامل نامه: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/09/25/3219551/نامه-جمعی-از-اساتید-روان-شناسی-درباره-پوشش-و-حجاب ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📣 کانال ، زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
توشیح یک قضاوت.pdf
900.5K
توضیحات مفید یکی از اساتید در پاسخ به قضاوت دکتر جوکار از نامه اخیر جمعی از روانشناسان به سران قوا پیرامون موضوع عفاف و حجاب https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حمایت روانشناسان ،مشاوران و دانشجویان رشته های مرتبط با سلامت روان از بیانیه اساتید در خصوص عفاف و حجاب و طرح ۶ سوال برای خانواده ایرانی ❇️ نظر به اهمیت اقدام هوشمندانه و شجاعانه تعدادی از اساتید روانشناسی و مشاوره کشور در حمایت از ضابطه مند شدن پوشش در سطح کشور، ما نیز بر آن شدیم در این زمانه ای که جنگ شناختی دشمن، عرصه را برای خانواده ها تنگ نموده است، در کنار خانواده های ایرانی بوده و صدایی برای دغدغه ها و نگرانی های ایشان پیرامون وضعیت عفاف و حجاب کشور باشیم. ❇️ از کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی و مرتبط با سلامت روان خواهشمندیم در عمل به رسالت اجتماعی خود در حفظ امنیت روان خانواده ها، با امضای این بیانیه، پشتوانه ای برای حمایت از خانواده ایرانی فراهم سازند. پیوند امضای نامه👇 https://survey.porsline.ir/s/A4FbMu9 @nasletamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی تذکر حجاب از منظر بی بی سی و منوتو خوب میشه! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️پژوهش‌های فرهنگی آزاد از دین و تجربه! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸برخی از مسؤولان فرهنگی را شنیدم که می‌گفتند پژوهش‌های «علم آزاد» می‌گوید دوران مواجهه سخت‌افزارانه با ناهنجاری‌های اجتماعی مثل بی‌حجابی و شراب‌خواری علنی و فسادهای اجتماعی، سپری شده است! اکنون زمان در پیش گرفتن سیاست‌های نرم و فرهنگی با این ناهنجاری‌هاست! ♦️در این خصوص عرض می‌کنم، بنده تاکنون چنین پژوهش‌هایی را نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام و البته بعید می‌دانم و بلکه محال می‌دانم هیچ پژوهشگر و محقق راستینی چنین ادعای را کرده باشد! چون ✔️خلاف بدیهیات مطالعات فرهنگی و اخلاقی است. ✔️خلاف همه تجربیات زیسته بشری و همه تجربیات حکمرانی در تاریخ بشر است. ✔️خلاف سبک و سیره حکمرانی معصومان علیهم السلام است. ✔️خلاف صریح آموزه‌های دینی است. هیچ جامعه‌‌ای را سراغ نداریم تأکید می‌کنم هیچ جامعه‌ای را سراغ نداریم که به صِرف تبلیغ و تبیین و روشنگری و به اصطلاح فعالیت فرهنگی، توانسته باشد حتی یک ارزش اجتماعی را نهادینه کرده باشد! حتی در ارزشی مثل «نظم ترافیکی در شهرهای شلوغ»، که به نظر می‌رسد، فهم و رعایت آن از بدیهی‌ترین مسائل انسانی و اجتماعی است، اگر برخوردهای سخت‌افزارانه نباشد، و اگر هزینه‌های هنگفت برای نصب دوربین‌های نظارتی و حضور پلیس و تعیین و اخذ جرایم سنگین مالی و امثال آن نباشد، حتی در مترقی‌ترین کشورها و جوامع، برای یک ساعت هم نمی‌توان از آن حفاظت کرد! کافی است در شهری مثل نیویورک یا پاریس یا لندن فقط یک ساعت برق سراسری قطع شود یا دوربین‌های کنترلی از کار بیفتد آنگاه به تعبیر اصحاب فرهنگ در همان کشورهای غربی «شورش اجتماعی» و «غارت‌گری اجتماعی» رخ می‌دهد! 🔸حال، آن کدام پژوهشگر غیرسفارشی و کدام علم آزاد در ایران است که در مسائلی مثل بی‌عفتی اجتماعی، شراب‌خواری علنی، و آسیب‌های اجتماعی مدعی شود که می‌باید و حتی می‌توان با کار فرهنگی و مواجهه نرم‌افزارانه‌ی صِرف اقدام کرد؟! ♦️آری کسی که آزاد از دین، آزاد از حقیقت، آزاد از تجربه زیسته بشری و آزاد از عقلانیت باشد ممکن است چنین راه‌حل‌هایی را ارائه دهد. و ما البته مجاز نیستیم که عقل و خرد خود را به دست چنین افرادی دهیم که خود را از هفت دولت آزاد می‌دانند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
⚜️ کارگاه جدید⚜️ 🖌️ عنوان: دوره‌ی جامع مداخله در بحران به صورت کاملاً عملی. ⏳ مدت زمان: 12 ساعت کارگاهی 📍تاریخ برگزاری: پنجشنبه و جمعه، 13 و 14 دی‌ماه 📚 استاد: دکتر رضا مهکام عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره)، درمانگر و مدرس باسابقه مشاوره بحران 📎 ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی معتبر(به صورت فایل) و صوت جلسات 🚩 هزینه کل دوره: یک میلیون و ششصد هزار تومان (امکان پرداخت به صورت قسطی) 🔍 تخفیف ویژه 35 درصدی برای: - شرکت‌کنندگان کارگاه‌های قبلی درمان‌یار - اعضای انجمن ایرانی روان‌شناسی اسلامی تخفیف 20 درصدی برای: - همکاران مجموعه‌های حامی دوره این کارگاه در دو سطح عمومی و تخصصی و برای اولین بار به طور جامع برگزار می‌شود. در دوره‌ی تخصصی، مشاوره‌ بحران‌های سوگ، خودکشی، بلایای طبیعی، پیمان‌شکنی و بحران جنگ آموزش داده خواهد شد و پیش‌نیاز شرکت در دوره‌ی تخصصی، شرکت در دوره‌ی عمومی است. پشتیبانی و ثبت‌نام‌: @darmanyarrr 🔺ما را در پیام‌رسان‌های زیر دنبال کنید: بله / ایتا/ /تلگرام
توضیحات آقای فرضی درباره دوره: سلام علیکم بعد از حدوداً دو ماه پیگیری و زحمات خانم دکتر قاسمی، دکتر فیاض و سایر بزرگواران، بحمدلله دوره‌ی جامع مداخله در بحران طراحی شد و در شرف اجراست؛ از نظر طراحی و محتوا و کیفیت دوره، کم‌نظیر است حقیقتاً. اصل هدف برگزاری این دوره، آموزش و آماده‌سازی نیروهای ورزیده برای نقش‌آفرینی در بحران‌های منطقه است. چه در خاک ایران و هر نقطه‌ی دیگر جبهه‌ی مقاومت. ان‌شاءالله. به فضل الهی اولین سطح دوره، به صورت عمومی برگزار می‌شود. با فاصله‌ی کم، دوره‌ی تخصصی برگزار خواهد شد و پس از آن افرادی که آمادگی لازم را برای نقش‌آفرینی مستقیم در بحران‌های جنگی منطقه داشته باشند، دوره‌ی تکمیلی (شامل زبان و...) خواهند داشت تا به امید خدا تیم به تیم برای این فضا آماده و به‌کارگیری شوند. لذا بزرگوارانی که دغدغه‌ی حضور در بحران‌های جبهه‌ی مقاومت به عنوان متخصص دارند، حتماً شرکت در دوره را جدی بگیرند. برای افرادی هم که فکر می‌کنید صلاحیت لازم را دارند ارسال بفرمایید. ان‌شاءالله بتوانیم به نوبه‌ی خودمان در این فضا سهیم باشیم. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
◻️زن در واژگان ایرانی- اسلامی و غربی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸«واژگان» در هر زبانی، بیانگر روح و معنای حاکم بر فرهنگ اهل آن زبان است. واژگانی که در ادبیات فارسی برای زن به کار برده می‌شود عبارتند از «زن»، «بانو» و امثال آن و در زبان عربی واژه‌ای مثل «مرئة» در مقابل «مرء» و «رجل». با تأمل در این واژگان می‌توان جایگاه و منزلت بلند زنان در فرهنگ ایرانی اسلامی را درک کرد. 🔹واژه «زن» در زبان پهلوی «کَن» گفته می‌شد. کن در زبان اوستایی به معنای «خانه» و «دوست‌ داشتن» بود. و به تعبیر استاد فریدون جنیدی بعدها «کن، با پسوند «ت» به‌‌گونه‌‌‌‌‌ی «کنت» درآمد که در زبان پهلوی برابر با «شهر» است و با دگرگونی «ت» به «د» به‌‌گونه‌‌‌‌‌های «کند»، «کندو» به «خانه‌‌‌‌‌ی زنبور»، و با فروافتادن میانوند «ن» به‌‌گونه‌‌‌‌‌ی «کد»، «کده»، «کته»، «دهکده» و امثال آن درآمد.» بانو هم از ریشه «بان» در زبان اوستایی است که به معنای «فروغ و روشنایی» است و «کدبانو» به معنای «روشنایی و فروغ خانه». بی‌دلیل نیست که در فرهنگ ایرانی اسلامی، زن به عنوان «چراغ خانه» و دختر به عنوان «قرة العین و چشم‌روشنی والدین» شناخته می‌شود. ♦️این در حالی است که در فرهنگ اروپایی و غربی مشهورترین واژه‌ای که برای زن به کار برده می‌شود «woman» است. پسوند «wo» به معنای پیوند و وابستگی و تعلق است. این بدان معناست که در فرهنگ اروپایی، زن به عنوان موجودی وابسته به مرد و غیرمستقل تلقی می‌شده است. موجودی که از خودش هیچ شأن و منزلت مستقلی ندارد، همه هویت او وابستگی‌اش به مرد است. 🔸ما برای بیان نوع انسان از واژه «بشر» یا «انسان» یا «آدم» استفاده می‌کنیم. اما غربیان از واژه «mankind». و این نشان می‌دهد که هویت بشریت اختصاص به مرد دارد و زنان هم به دلیل پیوندی که با مردان برقرار می‌کنند، می‌توانند در زمره بشر به شمار آیند! زنان فی‌الواقع «زائده»‌ای بر مردان دانسته می‌شوند. این نوع نگاه هنوز هم در فرهنگ غربیان وجود دارد به گونه‌ای که زنان به محض ازدواج، نام خانوادگی پیشین خود را از دست می‌دهند و در زمره متعلقات فامیلی شوهر درمی‌آیند! اگر از همسر اول طلاق بگیرد و ازدواج کند، نام خانوادگی همسر دومش برای او ثبت می‌شود! و به همین ترتیب همسر سوم و ...؛ و اگر بیوه بماند و ازدواج نکند، تا ابد نام خانوادگی همان همسری که از او طلاق گرفته است بر روی او هم خواهد ماند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
⚜️ کارگاه جدید⚜️ 🖌️ عنوان: دوره‌ی جامع مداخله در بحران به صورت کاملاً عملی. ⏳ مدت زمان: 12 ساعت کا
با سلام و احترام عزیزانی که از طریق این کانال در این دوره ثبت نام کنند، مشمول تخفیف ۱۵ درصدی خواهند شد. پشتیبانی و ثبت نام👇 @darmanyarrr
مقایسه مرگ و میر بر اثر مصرف الکل در ایران و انگلیس: حقایقی که اگر دقت نکنیم نخواهیم شنید! چندماه پیش بود که در نتیجه مسمومیت و فوت چند نفر (از جمله یک پزشک) جنجالی برپا شد که دلیل فوت این افراد مصرف الکل تقلبی است و عده‌ای در فضای مجازی سر و صدا راه انداختند که الکل اصل به مردم تحویل بدهید تا نمیرند!!! دیروز اما، بی بی سی فارسی خبری را منتشر کرد و نوشت: 《مرگ ناشی از مصرف الکل در انگلستان به بالاترین حد خود رسید》. کنجکاو شدم ببینم این بالاترین حد یعنی چقدر و اینکه در کشور ما آمار و ارقام چه می‌گوید؟ اما نتیجه تحقیقات👇 در ایران ۸۹ میلیون نفری: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳، آمار مرگ و میر بر اثر مصرف یا مسمومیت با الکل ۲۲۹ نفر گزارش شده است. در انگلستان ۶۷ میلیون نفری: اما آمار مرگ و میر مصرف الکل در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۲۰۰۰ نفر گزارش شده است!!!! معنای این حرف چیست؟ معنای این حرف این است که اگر ما فرض بگیریم در کل سال، در کشور ما خدای ناکرده چیزی در حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر بر اثر مصرف الکل فوت کنند، یعنی در ایران به ازای هر یک میلیون نفر ۷ نفر فوتی داریم. اما در انگلستان، به ازای هر شش هزار نفر ۷ فوتی داریم!!! این کجا و آن کجا؟!! یعنی هر دو سه سال یک‌بار، الکل به تنهایی، به اندازه تعداد شهدای جنگ تحمیلی ما از مردم انگلستان قربانی می‌گیرد. یا در سال بیش از ۴ برابر تلفات جاده‌ای ما فقط در انگلستان قربانی مصرف الکل می‌شوند!! کسی نیست بپرسد دلیل اینهمه مصرف الکل در انگلستان و مرگ و میر ناشی از آن چیست؟ به اندک دانش روانشناسی می‌دانیم که از جمله زمینه سازهای مهم مصرف الکل، استرس های زندگی و مشکلات روانشناختی است (طبیعتا در افرادی که مهارت‌های مدیریت استرس بهتری دارند یا باورهایی که از ایشان در برابر مصرف الکل حفاظت می‌کنند، روش های مناسب مدیریت تنش مورد استفاده قرار می‌گیرند نه مصرف الکل). خود بی بی سی فارسی این استرس ها را به افزایش هزینه‌های زندگی در انگلستان نسبت داده است. هرچند، طبیعتا دلایل دیگری هم برای استرس در میان است. پانوشت: رسانه ذهنیت ساز است. بسیاری حقایق هست که نمی‌دانیم یا اگر مطلع می‌شویم آنقدر آهسته بیان می‌شوند که آن‌ها را نمی‌شنویم و در مقابل برخی موارد بسیار جزئی تر آنقدر زیاد و با صدای بلند مطرح می‌شوند که مدام در ذهنمان تکرار می‌شوند. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟡فاطمه زهرا؛ نمونه آرمانی زن در اسلام 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هر بعدی از ابعاد زندگی سلام الله علیها را مطالعه کنیم، با یک بانوی اعجاب‌انگیز مواجهه خواهیم شد: یک. از نظر عبادت و معنویت، یکی از عابدترین و زاهدترین انسان‌های همه روزگاران بود: آنقدر در حال ایستاده به دعا و عبادت به درگاه خدا مشغول بود که «تورّم قدماها؛ ساق‌های پایش ورم کرده بود» دو. از نظر فصاحت و بلاغت، خطبه فدکیه، که آن ارتجالاً در مسجد النبی ایراد فرمود، بدون تردید در سطح فصیح‌ترین و بلیغترین خطبه‌های امیرمؤمنان، امیر بیان، است. علامه مجلسی درباره خطبه فدکیه می‌گوید: «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند.» این خطبه هم از لحاظ زیبایی‌های ادبی و هم از حیث محتوا همچون زیباترین و پرمغزترین خطبه‌های نهج البلاغه است. درسنامه‌ خداشناسی و پیامبرشناسی و شریعت‌شناسی و سیاست اسلامی است. سه. از نظر معرفت و دانش، سخنان و خطبه‌های برجای مانده از او نشان می‌دهد که در بالاترین درجات معرفت و دانش اسلامی بود. چهار. از نظر هوشمندی و حکمت سیاسی و اجتماعی، رفتارها و عملکرد او، از جمله وصیت‌نامه بسیار هوشمندانه او، نشان می‌دهد که یکی از حکیم‌ترین، سیاستمدارترین و هوشمندترین زنان عالم بوده است. پنج. از جهت رفتار همسرانگی، الگوی همسرداری مجاهدانه بود. امیرمؤمنان می‌فرماید: «ما اغضبنی و لا خرج من امری؛ در طول مدت زندگی مشترک، هرگز مرا به خشم نیاورد و هرگز از خواسته من سرپیچی نکرد. شش. از جهت مادرانگی و تربیت فرزند، فرزندانی مثل امام حسن و امام حسین و زینب کبری علیهم‌السلام را تربیت کرد. هفت. از جهت خانه‌داری، محیط خانه را برای رشد و تعالی فرزندان و همچنین برای آرامش و آسایش همسر جهادگر خود، علی‌ابن ابی‌طالب، به بهترین وجه ممکن مدیریت می‌کرد. هشت. از حیث وظیفه‌شناسی اجتماعی و موقعیت‌سنجی سیاسی، محور دفاع از ولایت و مبارزه با غصب حکومت اسلامی بود. نه. از جهت عفت و عصمت و طهارت، چنان عظمتی داشت که به خودی خود چشم و نظر هرزه افراد بیگانه را دفع می‌کرد. 🔸او حقیقتاً یک شخصیت جامع‌الاطرف بود. او نمونه آرمانی زن طراز اسلام است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 📣 آغاز به‌کار کانال‌های اطلاع‌رسانی مرکز بینش‌های رفتاری ایران ▫️ مرکز بینش‌های رفتاری ایران متشکل از دانش‌آموختگان روان‌شناسی دانشگاه تهران، با هدف به‌کارگیری رویکرد بینش‌های رفتاری (Behavioral Insights یا BI) در حل مسائل روز کشور فعالیت می‌کند و تاکنون پروژه‌های متعددی با نهادهای مختلفی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری انجام داده است. ▫️علاقه‌مندان به فعالیت‌های مرکز بینش‌های رفتاری ایران و رویکرد بینش‌های رفتاری می‌توانند با دنبال‌کردن کانال‌های این مجموعه در پیام‌رسان‌های بله و تلگرام با آیدی @iranbehavioralinsights در جریان آخرین اخبار، فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دستاوردهای آن قرار بگیرند. 🏷️ مرکز بینش‌های رفتاری ایران در وب https://iranbehavioralinsights.ir/ https://ble.ir/Iranbehavioralinsights
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گفتار پسندیده
سبک زندگی زنانه.mp3
18.39M
📜 سبک زندگی زنانه 0:55 | یلدا و سبک زندگی 2:19 | سبک زندگی زنانه ‼️ چالش سبک زندگی زنانه ▫️ فمینیست و انکار تفاوت زن و مرد 4:12 | سبک غربی زندگی زنانه 👁 جهان‌بینی جدید: تفاوت جنسیتی زن و مرد یک تصمیم اجتماعی، نه ذاتی ▫️ اثر جهان بینی جدید: 👈🏻 ایده آینده بدون جنسیت! 👈🏻 زن، قابل جایگزینی 12:10 | نقد جهان بینی جدید 👈🏻 تحقیقات جدید و دلالت بر تفاوت روانشناختی زن و مرد ‼️ 19:53 | محور کودک و فرزندداری تحقیقات جدید در محور کودک و فرزندپروری 👨‍👩‍👧 زن و خصیصه پرورش‌دهندگی 22:02 | افسردگی بی‌فرزندی 🗣 اقرار و ادعاهای زنان فمینیست سرنوشت زنان فمینیست از زبان خودشان 😡 خشم رهبران فمینیست از بی‌فرزندی ▫️ رؤیای مادرشدن ▫️ پشیمانی کوتاهی در فرزندآوری 📗 کتاب مادری دیرهنگام 🔻 خشم از زندگی بی‌معنای فمینیستی 📣 اعلام ابلهی و احمق بودن به خاطر زندگی فمینیستی 🔻 پشیمانی به خاطر تک‌فرزند داشتن 32:09 | ناکارآمدی ایده غربی زندگی زنانه ✔️ ایده اسلامی زندگی زنانه 🔸 اعتقادات جنسیت: 👈🏻 زن شدن هدیه و انتخاب خدا 👈🏻 جسم زنانه، مِلک خدا و امانت خدا 👈🏻 خُلق و خوی زنانه، طرح خدا 38:46 | بعد رفتاری 🔸 رفتار و سلوک مبتنی بر تفاوت جنسیتی: ▫️ پذیرش مرز محرم - نامحرم ▫️ تقسیم کار زنانه - مردانه ▫️ پذیرش جنسیت زنانه ▫️ پذیرش همسری اقتضائات آن ▫️ پذیرش مادری و اقتضائات آن مادری یعنی انسان پروری ▫️ و البته کنشگر سیاسی اجتماعی توأم با عفاف و حیا بشنوید: (اینجا) و (اینجا) 🔹 حضرت زهرا(س) زن آینده 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
یادداشت دکتر ابراهیم نعیمی، دانشیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی، مدیرکل سابق دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم و نماینده وزیر علوم در سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، پیرامون نقد برخی واکنشها به نامه اساتید روانشناسی کشور به سران سه قوه: این یادداشت با عنوان روانشناسی در خدمت استعمار و علیه استقلال به دنبال برخی واکنش‌ها به انتشار نامۀ جمعی از روانشناسان کشور به سران سه قوّه پیرامون موضوع عفاف و حجاب، منتشر شده است. در این یادداشت آمده که مروری بر واکنش‌ها نشان می‌دهد که گویی روانشناسی در خدمت استعمار و علیه ارزش‌های ملی و فرهنگی جامعه قرار گرفته است و برخی منتقدان نامه با بیان بعضی سخنان بدون سند، ضمن ردّ شواهد علمی اشاره شده در نامه و اتهام‌زنی و برچسب زنی‌های مکرر، واکنشی غیر علمی به نامه از خود بروز داده‌اند. دکتر ابراهیم نعیمی در محورهای زیر نکاتی را پیرامون این موضوع مورد بررسی قرار داده است: ۱. تخریب شخصیتی، به‌جای استدلال منطقی ۲. استفاده از واژۀ اجبار به‌جای قانون و ضابطه ۳. استفادۀ نابجا از واژگانی چون کرامت انسانی، حق انتخاب، خودتعیین گری ۴. مدعاهای تاییدنشده ۵. کتمان شواهد علمی روز ۶. نادیده انگاری هویت ملی - فرهنگی ۷. مشخص نکردن دیدگاه دربارۀ حد پوشش ۸. بدعت خطرناک قانون گریزی ۹. خود مردم پنداری متن کامل یادداشت را از طریق لینک خبر بخوانید: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/10/01/3223238/روانشناسی-استعماری-علیه-روانشناسی-علمی https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
85.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 🎙 رونمایی اثری بسیار زیبا از گروه سرود بچه‌های انقلاب شهرستان ابرکوه😍 🖌 شعر و آهنگ: سید صادق آتشی 🎶 تنظیم: یوسف جهانی 📎 مدیر تولید: رقیه عادل 🎬 کارگردانی، تصویر و تدوین: علی یزدان‌پناه، غلامرضا شفیع‌پور .............................. 📥لینک دانلود فایل باکیفیت نماهنگ: https://aparat.com/v/iqb08xh .............................. ✨━🎵━❄️━🎙━❄️━🎵━✨ 💠 گــروه ســرود بچه‌های انقلاب ابرکوه 🆔 @enghelab_sorod ✨━🎶━❄️━🎙━❄️━🎶━✨