اینم برای عزیزانی که حال و حوصله مطالعه درباره ایسم ها ندارند 😁👇
🌎 ایسمها در قالب طنز
سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید.
لیبرالیسم: دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود.
کمونیسم: دو گاو دارید. دولت هر دوی آنها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند.
فاشیسم: دو گاو دارید. شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد.
کاپیتالیسم: دو گاو دارید. هر دوی آنها را می دوشید. شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند.
نازیسم: دو گاو دارید. دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد.
آنارشیسم: دو گاو دارید. گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند.
آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید.
دولت مرفه: دو گاو دارید. آنها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید.
بوروکراسی: دو گاو دارید. برای تهیه شناسنامه آنها ۱۷ فرم را در ۳ نسخه پر می کنید. ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید.
سازمان ملل: دو گاو دارید. فرانسه شما را از دوشیدن آنها و آمریکا و انگلیس گاوها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد.
ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد.
رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید.
متحجریسم: دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید.
فمینیسم: دو گاو دارید.حق ندارید گاو ماده را بدوشید.
پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند.
دمکراسی مطلق: دو گاو دارید. از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه.
سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آنها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیرها می اندازید.
═════🇮🇷═════
با ما همراه باشید
@Cognitive_warfare
http://eitaa.com/islamic_psychology
🎙 #بشنو | علوم انسانی و انقلاب اسلامی
👤 دکتر سعید زیباکلام
🔸طبقهبندی علوم انسانی در جامعهی امروز ما چگونه است؟
🔹قطار امروز علم در دانشگاههای امروز ما چگونه ریل گذاری شده است؟
🔸روش تحقیق امروز در دانشگاهها چگونه به قفل و زنجیر علم تبدیل شده است؟
🔹آیا تحول در علوم انسانی و تولید علم دینی امکان پذیر است؟
🔸با کدام استدلال اهمیت تحول در علوم انسانی به اندازهی حیات انقلاب اسلامی است؟
🔹برای شکستن طلسم امروز علم در جامعه چه باید کرد؟
🔸آیا حوزههای علمیه به ضرورت تحول در علم رسیدهاند؟
🔹چرا فارغ التحصیلان امروز دانشگاه توانایی حل مشکلات جامعهی ما را ندارند؟
🔸پاسخ به این سوالات و چندین سوال اساسی دیگر را از زبان فیلسوف ارجمند جناب اقای دکتر سعید زیباکلام بشنوید.
📥 لینک دریافت رایگان صوت #همايش👇🏻
🌐 fatehan.net/post/97
🆔 @fatehan_net
http://eitaa.com/islamic_psychology
👈شش دهه پس از آزادی جنسی در غرب، چشم و دل ایشان سیر شد!
گزارش تازه منتشرشده ofsted از آزار جنسی در مدارس و دانشگاه های بریتانیا
آزادی جنسی در قالبهایی چون رواج پورنوگرافی، جنسی نمایش دادن دختران در غرب، پذیرش گرایشهای مختلف جنسی و دلایل متعدد دیگر، عاملین اصلی این فجایع در غرب هستند (جزوه گروه ضربت apa در ارتباط با پیامدهای جنسی کردن دختران اعترافی دیرهنگام در این باره محسوب می شود)
بی بی سی اما به جای بررسی چنین دلایلی، به یکباره نگران ایران شده و در ویدیویی که مشخص نیست چرا!، به جای پرداختن به دلایل، به راهکارهایی همچون اجرای سند ۲۰۳۰ پرداخته و شناسایی مسئولین ایرانی مخالف آن پرداخته است
غرب در مسائل جنسی از هم پاشیده است و کاری از دستش ساخته نیست
ماییم که باید خود را دریابیم...
از ما گفتن...
ان شاءالله در کتاب در دست تالیف پیرامون مساله همجنسگرایی، در این باره بیشتر خواهم نوشت
🚨👈فایل کامل گزارش ۲۰۲۱ ofsted را در ارسال بعدی دریافت کنید ...
محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس از نطق جدید سرکار خانم مسیح علینژاد درباره اینکه قوانین ما مردان ایرانی را ... های سرگردان مفروض میگیرد، ارسال بالا را مجددا قرار میدهم و از خانم علینژاد درخواست میکنم قدری درباره قوانین بریتانیای کبیر که اینچنین منجر به سر به راه و سر به زیر شدن مردان و زنان و فرزندان انگلیسی شده هم نطق بفرمایند 😁
http://eitaa.com/islamic_psychology
*باعرض سلام و احترام خدمت دانشجویان محترم*
انجمن روانشناسی مثبت دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران برگزار می کند :
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣
کارگاه معرفی الگوی پروتکل های راهنمایی تخصصی با رویکرد اسلامی
مدرس:حجة الاسلام دکترعباس پسندیده
دانشیار گروه روانشناسی اسلامی دانشگاه
🔶🔶🔶🔶🔶
زمان برگزاری:
روزهای یکشنبه و دوشنبه
در دو روز ، سوم و چهارم بهمن ماه
ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰
هزینه ی کارگاه: ۱۲۰ هزار تومان می باشد
🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺
توجه📣 توجه 📣: ثبت نام تا تاریخ
۲۶ دی ماه میباشد و تمدید نخواهد شد
کلاس ها «آنلاین» میباشد .
با اعطای گواهی حضور در كارگاه
🔶🔶🔶🔶🔶
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام با یکی از راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید
👇👇👇
ثبت نام ایتا :
@Rahnamaee_raha
☎️ ۰۹۱۲۳۹۰۵۸۶۷ (ابراهیمی)
اين كارگاه شامل دو بخش مقدماتي و پيشرفته مي باشد
دوره اي كه هم اكنون براي شما عزيزان تعبيه شده أست دوره ي مقدماتي و كوتاه مدت هست .
گام بعدي ،دوره ي پيشرفته ي كارگاه مي باشد كه سوپرويژني دوره مي باشد.
پس حتما دانشجويان رشته ي روانشناسي از جمله روانشناسي مثبت اين كارگاه را از دست ندهند چرا كه دوره ي پيشرفته ي اين كارگاه منوط به شركت در اين دوره مقدماتي مي باشد.
باتشكر از شما
انجمن روانشناسي مثبت دانشگاه قرآن حديث پرديس تهران
http://eitaa.com/islamic_psychology
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 قضاوت نکنیم کسی رو یا درست قضاوت کنیم؟!
🔹️ برشی از سخنرانی استاد رحیمپورازغدی در جشنواره عمار
http://eitaa.com/islamic_psychology
مسی لباست را به من بده، من در عوض مادرم را به تو می دهم!
این دست نوشته یک پسر بچه کم سن و سال در فرانسه است که نمی توان به سادگی از آن گذشت
ایجاد نیازهای کاذب و تبلیغات می تواند آنقدر وسیع و گسترده باشد که 《نیاز حقیقی》فرد را به دست فراموشی کامل بسپارد و چیزی را که در حقیقت بود و نبودش هیچ تاثیری در زندگی ندارد (البته اگر تاثیر منفی اش را کنار بگذاریم!) به مساله اصلی فرد تبدیل نماید
نمی خواهم طولانی اش کنم، اما غم چهره مادر این بچه گویای همه چیز این سبک زندگی است که جامعه برایش ایجاد کرده است! و شاید احساس می کند گریزی از این وضع هم نیست
این بود کرامت مادر و زن؟! این است نتیجه آزادی بی قید و شرط؟! واقعا در برابر این ظلم آشکار سبک زندگی غرب باید سکوت کرد؟! (ارزش این مادر از لباس لیونل مسی هم کمتر است؟!)
http://eitaa.com/islamic_psychology
✅ درسی از الهیون، با تبیین شهید مطهری (ره): انسان کانون خوشی و لذّت و سعادت؛ قابلیت تبدیل رنج و غم به لذّت و سرور با کمک دین و ایمان
... مولوی، آن عارف بزرگ، سخنگوی این گروه است. در سراسر گفته های او عشق و شور و حال دیده می شود.
انسان از نظر این عارف بزرگ كانون خوشی و لذّت و سعادت است اما به شرط آن كه بخواهد از این كانون رایگان بهره برداری كند. هیچ غمی در جهان نیست كه قابل تبدیل به سرور و بهجت نباشد. او انسانهایی را كه لذّت را منحصراً از می یا جماع یا سماع می خواهند مورد تحقیر قرار می دهد؛ انسان را مخاطب ساخته می گوید:
باده كاندر خم همی جوشد نهان
ز اشتیاق روی تو جوشد چنان
ای همه دریا! چه خواهی كردنم؟
وی همه هستی! چه می جویی عدم؟ !
تو خوشی و خوب و كان هر خوشی
تو چرا خود منّت باده كشی؟
تاج كرّمنا است بر فرق سرت
طوق اعطیناك آویز برت
علم جویی از كتبهای فسوس؟ !
ذوق جویی تو ز حلوای سبوس؟ !
می چه باشد یا جماع و یا سماع
تا تو جویی زان نشاط و انتفاع؟ !
آفتاب از ذرّه كی شد وامخواه؟
زهره ای از خمره كی شد جامخواه؟
و هم او است كه می گوید:
عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد
ای عجب من عاشق این هر دو ضد
سعدی و حافظ و سایر شاعران عرفان مسلك نیز همین راه را پیموده اند. بعضی كلمات دو پهلو در كلمات حافظ و دیگران پیدا می شود، اما كسانی كه با زبان اینها آشنا باشند می دانند كه در مكتب آنان جز خوبی دیده نمی شود.
مربوط به عرفان و تصوف نیست؛ بطور كلّی خاصیت ایمان این است. بی ایمانی نوعی كمبود است كه به نوبه ی خود، عدم تعادل ایجاد می كند، و عدم تعادل، رنج بوجود می آورد.
✅ در ایمان، خاصیت تغییر و تبدیل وجود دارد، غم و رنج را تبدیل به لذّت و سرور می كند.
تربیت شدگان اسلام، در هنگام رویدادها و مصیبتها به این حقیقت توجه می كنند كه: «ما مملوك خداییم و بازگشت ما نیز به سوی اوست» [بقره، ۱۵۶].
شهید مطهری، عدل الهی، صص ۷۷_۷۶
👈این معارف بلند، قابلیت نظریه پردازی در حیطه هایی چون شادکامی یا سلامت معنوی ندارند؟!
برای تولید علم از معارف دینی، به دنبال چه میگردیم؟!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
http://eitaa.com/islamic_psychology