eitaa logo
فلسفه سیاسی اسلامی
205 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
148 ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در همایش فوق نورالدین بولحیه استاد دانشگاه باتنه الجزایر چه آنجا که در پنل علم به طرح بحث پرداختند و چه وقتی که در اختتامیه سخنرانی کوتاهی کردند رویکرد متفاوتی در تحلیل موقعیت تمدنی ایران امروز داشتند. در پلن تخصصی علم، بولحیه امتیاز نظریه امام خمینی را در مقایسه با بسیاری از نظریات اندیشمندان، در تحقق‌یافتگی آن و امتداد عینی آن دانستند. در نظر ایشان، ایران در تجربه چهل سالگی خود در قامتی بزرگتر از مذهب ظاهر شده و مرزهای مذهبی را به سمت مرزهای انسانیت در نوردیده است. سخنرانی ایشان در اختتامیه هم در همین راستا بود که گفتند جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی اولین کسی بود که دست یاری به سمت مسلمانان دراز کرد و با همان دست به سینه آمریکا کوبید (اذله علی المومنین و اعزه علی الکافرین). از همین منظر تحلیل بولحیه در مقایسه ایران با ترکیه و مالزی اندکی متفاوت از استاد عمار الطالبی بود. دکتر طالبی مالزی را در فرآیند تمدنی اش مهم تلقی کرده و عنصر علم را عنصر مرکزی حرکت مالزی تلقی کرد، ولی نورالدین بولحیه پروژه تمدنی مالایایی‌ها و ترک‌ها را اقتصاد دانست و پروژه ایرانی‌ها در حرکت تمدنی‌‌شان را رسالت‌محور و بر مدار انسانیت و ارزش‌ها تعریف کردند و تصریح کردند که نقطه امتیاز و قدرت اصلی ایرانیان در همین رسالت‌محور بودن‌‌شان است. اگر نبود هویت رسالتی ایرانیان، ایران امروز بیش و پیش از ترکیه و مالزی رشد مالی و اقتصادی به دست آورده بود. بولحیه در انتها با اشاره به آیه "شهدا علی الناس" بدین نکته اشاره کردند که ایران، نه در مقیاس امت بلکه در مقیاس بشریت باید الگو باشد و نقش آفرینی کند. https://t.me/Habibollah_Babai https://eitaa.com/Habibollah_Babai‌
همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب (در چشم انداز تمدنی) روز دوشنبه دوم دی ماه با تلاوت قرآن و سپس با ارائه گزارش علمی از سوی دبیر علمی همایش دکتر حبیب اله بابائی افتتاح شد و با سخنرانی دکتر عمار طالبی (نائب رئیس جمعیت علمای مسلمان در الجزائر) و سخنرانی ریاست جامعه المصطفی العالمیه دکتر عباسی ادامه یافت. بعد از برنامه افتتاحیه، پنل های تخصصی در چهار محور «توسعه و تمدن، چالش‌ها» به ریاست دکتر حبیب حاتمی، «علم در جهان اسلام» به ریاست دکتر محمدعلی میرزایی، «ادبیات، هنر، و معماری» به ریاست دکتر سید محمود میرزایی الحسینی، و «ارتباطات و رسانه» به ریاست دکتر عیسی عیسی‌زاده آغاز گردید. در نوبت بعد از ظهر، اختتامییۀ این همایش بعد از گزارش حجه الاسلام مشکی نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات از روند همایشها، با ارائه گزارش مقالات و گفتگوها از سوی روسای پنل‌ها و سپس با سخنرانی دکتر نورالدین ابولحیه (استاد دانشگاه باتنه الجزائر) و سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک‌زایی (ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) به انجام رسید. شایان ذکر است که این همایش به موجب تأخیر در ورود برخی از میهمانان عرب به ایران، یک پنل الحاقی خواهد داشت با موضوع «دانشگاه و سهم آن در ایجاد روابط تمدنی بین ایران و جهان عرب". این پنل روز پنج شنبه پنجم دی ماه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار خواهد شد و در آن شخصیت‌هایی از دانشگاه‌های عراق، عمان، و لبنان به گفتگو خواهند پرداخت. https://t.me/Habibollah_Babai https://eitaa.com/Habibollah_Babai‌
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم در دفتر امام جمعه شاهین شهر با حضور مسئولان ادارات و نهاد های شهرستان و امام جمعه شاهین شهر برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا هاشمی امام جمعه محترم شاهین شهر در رابطه با فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی توضیحاتی ارائه و افزودند: دوران ما با دمیدن خورشیدی چون حضرت امام خمینی(ره) که یگانه‌ی دین و فلسفه و سیاست و یکی از صاحبنظران برجسته در حکمت متعالیه بود بر اساس اندیشه و نگاه حکمی در برابر طواغیت دوران قیام کرد، انقلاب کرد و حکومت اسلامی را بنیان نهادند. امام جمعه شاهین شهر ضمن تاکید بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص اهداف برگزاری سمینار بیان کردند: در چهل سالگی انقلاب اسلامی و با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب ضرورت گفتمان سازی در باب فلسفه سیاسی اجتماعی انقلاب در بین نخبگان علمی فرهنگی، مسئولان و کارگزاران نظام، تبیین فلسفه متعالیه بعنوان پشتوانه و پشتیبان انقلاب اسلامی و احیای ارزش های انقلاب اسلامی از منظر حکمت متعالیه , نگاه و رویکرد حکمی به ماهیت انقلاب اسلامی و آسیب شناسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای عملیاتی بر اساس حکمت سیاسی متعالیه بمنظور خروج از مشکلات حاضر، بازخوانی کارویژه های انقلاب و نظام اسلامی، بازخوانی مفاهیمی چون عدالت، آزادی و... بر اساس این فلسفه و تجربه 40 ساله گذشته و... در تحقق انتظارات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار ضروری می نماید. ایشان افزودند: برگزاری همایشی تحت عنوان فلسفه سیاسی اجتماعی انقلاب (حکمت سیاسی متعالیه و گام دوم انقلاب اسلامی) با حضور اساتید صاحب نظر در این زمینه از حوزه و دانشگاه برای گروههای هدف بمنظور آموزش، آشنایی گروههای هدف و گفتمان سازی عمومی در این زمینه , ضروری می باشد. درپایان جلسه مقرر شد همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی وگام دوم در روز 12 بهمن 98 سالروز ورود تاریخیحضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فرخنده فجر در تالار شیخ بهایی برگزار گردد. @soroushadineh
✅ #همایش همایش #فلسفه_سیاسی_انقلاب_اسلامی و #گام_دوم 🔸با حضور #امام_جمعه_معزز_اصفهان و #اساتید مطرح #علوم_سیاسی از دانشگاههای #تهران و #باقرالعلوم(ع) قم 🗞 #همراه_باارسال_مقاله مهلت ارسال مقالات: ۲۶ دیماه ۱۳۹۸ 📆 شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ⏳ساعت ۸:۳۰ 📌 شاهین شهر - تالار شیخ بهایی 📞 #ارتباط با ما: پیامرسان #ایتا و #سروش: @soroushadineh وب‌سایت: www.soroushadineh.ir ایمیل: soroushadineh@iran.ir شماره تماس: ۰۳۱۴۵۲۴۶۹۹۷ نمابر: ۰۳۱۴۵۲۴۵۷۷۷ #دفتر_امام_جمعه_شاهینشهر #ستاد_برگزاری_همایش
بزرگداشت پنجمین سال ارتحال حکیم و عارف ربانی، آیت الله انصاری شیرازی، چهارشنبه 11 دی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد سلماسی قم
🔶درسگفتار در آمدی بر فلسفه سیاسی ابن سینا قسمت اول 💠ارائه دهنده: دکتر مرتضی یوسفی راد عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔷زمان: یکشنبه اول دی ماه 98 🔷مکان: شبکه چهار سیما 💠https://www.aparat.com/v/KeLBS 🔶درسگفتار در آمدی بر فلسفه سیاسی ابن سینا قسمت دوم 💠ارائه دهنده: دکتر مرتضی یوسفی راد عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔷زمان: دو شنبه دوم دی ماه 98 🔷مکان: شبکه چهار سیما 💠https://www.aparat.com/v/VTn8a 🔶درسگفتار در آمدی بر فلسفه سیاسی ابن سینا قسمت سوم 💠ارائه دهنده: دکتر مرتضی یوسفی راد عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔷زمان: سه شنبه سوم دی ماه 98 🔷مکان: شبکه چهار سیما 💠https://www.aparat.com/v/MWqij 🔶درسگفتار در آمدی بر فلسفه سیاسی ابن سینا قسمت چهارم 💠ارائه دهنده: دکتر مرتضی یوسفی راد عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔷زمان: چهارشنبه چهارم دی ماه 98 🔷مکان: شبکه چهار سیما 💠https://www.aparat.com/v/52gKI
❇️درسگفتار فلسفه سیاسی ملاصدرا جلسه اول (فایل صوتی در ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/455 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی ملاصدرا جلسه اول (فایل ویدئویی در آپارات ) 💠https://www.aparat.com/v/OU5rs 🔶 ارائه دهنده: دکتر شریف لک زایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ◼️ زمان: سه شنبه 1398/10/10 ساعت ۱۷:۰۶ 🔷مکان: شبکه چهار سیما-برنامه درسگفتارها قسمت 146 🌐https://eitaa.com/isca_seda/455
🔴 دولت متورم؛ نگاهی به پدیده دولت در ایران معاصر 🖊 به قلم : دکتر شریف لک زایی ♦️ فرهیختگان، صفحه اندیشه، یازده دی ۹۸ #پژوهشکده_علوم_واندیشه_سیاسی #پژوهشگاه_علوم_و_فرهنگ_اسلامی #فرهیختگان @cpt_isca_ac_ir
◀️” کتاب حکمت صدرایی؛ شرح تعلیقه بر الشواهد الربوبیه(جلد چهارم)” از سوی انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد. 🔹کتاب شریف «الشواهد الربوبیه» از میان کتب ملاصدرا جهت فهم حکمت متعالیه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، زیرا بعد از اسفار نوشته شده، تطویل اسفار را ندارد، و نسبتاً جامع افکار ملاصدراست. این کتاب نیازمند شرح، تبیین و تعلیقه جهت رفع اغلاق و غنی‌سازی با دیگر کتب ملاصدرا می‌باشد و در نهایت نقد و بررسی مطالب آن، موجب رشد و پویایی فلسفه اسلامی است. 🔸جلد چهارم حکمت صدرایی به مباحث معاد؛ مقدمات و نتایج آن می‌پردازد. ✅http://hekmateislami.com/?p=10098 @hekmateislami
🔴 نشست تخصصی گروه علمی فلسفه سیاسی مجمع عالی حکمت اسلامی 🔷 با موضوع:" کنش اجتماعی؛ از مردم تا ملت" ♦️ ارائه دهنده: جناب آقای دکتر محمد پزشکی( عضو محترم گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی) @cpt_isca_ac_ir
🔸نقش علوم عقلی در تمدن نوین اسلامی 🔹زمان: پنجشنبه ۱۹ دی ساعت ۹الی ۱۲ 🔹محل برگزاری: مجمع عالی حکمت اسلامی 🆔 @vasael_ir
🌞 ✔ آیت‌الله جوادی‌آملی:🔻 🔹 حکمت از یونان نیامده است، یونان در واقع معبر فلسفه و حکمت است و نه مبداء و مصدر آن... ابراهیم خلیل کاری انقلاب گونه کرد؛ ابتدا عده ای را به وسیله برهان، به راه راست هدایت کرد که تعداد این عده بسیار کم بود، در مرحله بعد دست به تبر برد و بت ها را شکست که در اثر آن عده بیشتری به حضرت گرویدند، اما وقتی جریان «بَرْداً وَ سَلاماً» پیش آمد با وجود اینکه رسانه به قدرت امروز نبود اما در اثر سنگینی و عظمت خبر، این خبر سراسر خاورمیانه را فراگرفت و یونان این پیام را دریافت کرد و افرادی چون سقراط را پروراند. 🔹 امامِ حکیم، امام انقلاب شد، در واقع انقلاب اسلامی را «حکمت» پایه ریزی کرد، آنچه روحیه امام را متحول کرد، حکمت بود. اساس همه انقلاب ها به حکمت بر می گردد لذا انقلاب اسلامی در حکمت اسلامی که همان دین است ریشه دارد.
پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بسم الله الرحمن الرحیم ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌‌فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۳دیماه ۱۳۹۸
خون‌های خدا بعد از کربلا زمانی که اخبار مربوط به جریان خون در کربلا را مرور می‌کردم و این خبر را که سنگی در روز عاشورا بلند نمی‌شد مگر اینکه از زیر آن خون تازه‌ای می‌جوشید، می‌خواندم تا مقاله «خون خدا در عرفان» را بنویسم، بدین مسئله فکر نمی‌کردم که خون‌خدا نه فقط زمین‌ و آسمان کربلا در روز عاشورا را خونین کرده، بلکه قلب‌های عاشقان و مومنان را در گسترۀ تاریخِ بعد از عاشورا هم به خون آغشته کرده و در عمق هر قلبی خونی از خدا را بجوش آورده است. امروز که خبر شهادت قاسم سلیمانی را شنیدم این نکته را از نو دریافتم که این «خون تازه» همان استمرار خون جوشانِ خدا در کربلا است که همچنان در رگ‌های جهان مقاومت جاری است. همچنین دریافتم که اساسا نمودار پیوستگی در امت اسلام رابطۀ تنگاتنگی با نمودار خون‌های پاک و مقدس شهیدان در گذشتۀ تمدن اسلامی داشته است. انقلاب اسلامی در ایران نیز سرآغازی بود برای شکل‌گیری تراکم جدیدی از خون‌های خدا و خون‌ فردهای امت‌وار (از خون‌ امت‌های عالِِم همچون شهیدان بهشتی و مطهری و باهنر گرفته تا خون امت‌های مجاهد همچون شهیدان خرازی، باکری، زین‌الدین، و سلیمانی) که هر یک از آنها تَرَک‌های جدیدی در نظام سلطۀ بوجود آورده و باورهای تازه و چشم‌انداز نویی را در میان امت بزرگ اسلام موجب گشته است. البته دنیای ماتریالیستی غرب امروز که مرگ در منطق‌اش نه هستی بلکه هیچی و پوچی است، نخواهد فهمید که شهادت در منطق اسلام آغاز هستی و حیات است و این حیات نه فقط حیات سلیمانی‌هاست، بلکه حیات امت‌های شهیدداده است که نو به نو می‌شود.  https://eitaa.com/Habibollah_Babai‌
جهان مقاومت و مسئلۀ «استخفاف» و «استضعاف» (در شهادت سردار سلیمانی) ریشه‌های استضعاف را در دو نقطه از قرآن می‌توان جستجو کرد: استضعافی که ریشه در خود فرد مستضعف و کاستی و کاهلی او دارد و آیات قرآنی نیز چنین استضعافی و چنین مستضعفانی را مذمت کرده است (قالوا کنا مستضعفین فی الارض). این نوع از استضعاف حاصل تمکین در برابر ضعف و حقارت القا شده از سوی دیگران و گاه لذت‌بردن از این خوارشمردگی و تن‌دادگی است که هرگز نمی‌تواند راهی را به سمت آینده بازگشاید. اما نوع دیگری از استضعاف درقرآن نه برخاسته از ضعف و سستی مستضعفان، بلکه برآمده از ظلم و جفای مستکبران از یک سو، و البته قوت و حرکت از سوی مستضعفان است (للفقرا الذین احصروا فی سبیل الله). در این نوع از استضعاف، اگر مستضعفان استعدادی و تمکّنی نداشته باشند و یا اگر به لحاظ خصائص اجتماعی و انسانی برخوردار از امتیازاتی نباشند، هرگز مورد طمع مستکبران و استضعاف آنها قرار نمی‌گیرند. بدین‌سان می‌توان تفکیک کرد بین «استضعاف در وضعیت ذلت» و «استضعاف در وضعیت عزت»، که یکی راه را به سمت تمدن اسلامی می‌بندد و دیگری راه‌های تمدن‌شدن را می‌گشاید. استضعاف از منظر قرآن به شیوه‌های مختلفی رخ می‌دهد که یکی از آنها، «استخفاف» است. واژۀ استخفاف در سه موضع از قرآن آمده است که دو موضع آن مهم است: آیۀ 60 از سورۀ روم (فاصبر ان وعدالله حق و لا یستخفنک الذین لا یوقنون)، آیه 54 از سوره زخرف (فاستخف قومه فاطاعوه). استخفاف ذکر شده در این دو آیۀ مربوط به فرعون و قوم ایشان و همین‌طور استخفاف در آیۀ مربوط به پیامبر اکرم ص طریقی برای استضعاف است که فرعون در برابر قوم خود، و کفار در برابر پیامبر از آن استفاده می‌کرده‌اند. استخفاف در آیۀ «و لا یستخفنک الذین لا یوقنون» به معنای سست نمودن و سبک شمردنی که منجر به سلطه و سیطرۀ دیگری شود، به کار رفته است. برخی از مفسرین در معنای «لایستخفنک» گفته‌اند «ای لا یحملنک علی الخفه و القلق»، یعنی مراقبت کن کسانی که ایمان ندارند با تکذیب و اذیت و آزار، شما را سبک نشمارند و موجب سستی و بی‌ثباتی شما نشوند. برخی نیز غایت استخفاف در آیۀ مزبور را چنین بیان کرده‌اند: «لایستخفنک الذین لا یوقنون، لیهزوا موقفک و لیثیروا القلق فی مشاعرک، و لیجعلوا موقعک من الموقف الحق موقفا خفیفا مهتزا غیر ثابت». "لا یستخفنک" از مادۀ "خفت" به معنی سبکی است، یعنی آنچنان سنگین و پابرجا باش که این افراد نتوانند تو را سبک بشمرند و از جا تکان دهند، در مسیرت استوار و محکم بایست، چرا که آنها یقین ندارند و تو کانون یقین و ایمانی." آنچه که در آیه بدان تأکید شده، «سبک شمردن» است که فرایندی متفاوت از «سست کردن» دارد. سبک شمردن مانند ضعیف شمردن در واقع نوعی عملیات روانی است که در فرایند آن، سستی و ضعف القا می‌شود، و کسی که می‌خواهد ضعیف و یا سست نشود، باید مراقبت کند دشمن بر روان او چیره نشود و عملیاتی روانی و تبلیغاتی دشمن او را ضعیف نگرداند و القای خفت از سوی خصم، منجر به قبول خفت و سستی و سبکی از ناحیۀ او نشود. اکنون، آنچه در شهادت سردار سلیمانی رخ داد، استضعاف و استخفافی است که از طرف آمریکا نسبت به ایران و بلکه نسبت به مقاومت در جهان اسلام شروع شده که البته ضرورتا نمی‌تواند فرایند عزت و پیشرفت مقاومت را مخدوش نماید. لیکن تن‌دادگی خودباختگان وطنی به این خفت و ضعف بسیار دهشت‌بار است و بی‌شک راه انقلاب را به انحراف می‌برد و منطق مقاومت در جهان اسلام را تضعیف خواهد ساخت که باید از آن غافل نماند.  https://eitaa.com/Habibollah_Babai‌
❇️درسگفتار فلسفه سیاسی ملاصدرا جلسه اول (فایل صوتی در ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/478 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی ملاصدرا جلسه اول (فایل ویدئویی در آپارات ) 💠 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی ملاصدرا جلسه اول (فایل ویدئویی درتلگرام ) 💠 🔷🔶درسگفتار فلسفه سیاسی ملاصدرا جلسه اول فایل صوتی درتلگرام ) 💠 🔶 ارائه دهنده: دکتر نجف لک زایی رئیس محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ◼️ زمان: یکشنبه 1398/10/15 ساعت ۱۷:۰6 🔷مکان: شبکه چهار سیما-برنامه درسگفتارها قسمت150 🌐
درسگفتارهای اندیشه سیاسی صدرالمتالهین -دکتر نجف لک زایی- جلسه اول.mp3
7.86M
درسگفتار فلسفه سیاسی صدرالمتالهین جلسه اول دکتر نجف لک زایی
ابراهیم فیاض: سردار سلیمانی، شهید امت اسلام است. فياض در گفتگو با روزنامه فرهيختگان به تبيين ابعاد جامعه شناختي شهادت ايشان پرداختند. شهادت حاج‌‌قاسم سلیمانی از آن واقعیت‌‌هایی است که تئوری‌‌ها را عوض خواهد کرد؛ جزء واقعیت‌‌هایی است که ساختار را عوض خواهد کرد و تئوری را خواهد ساخت. به‌‌جای اینکه تئوری واقعیت را بسازد، این بار واقعیت، تئوری را خواهد ساخت. 📌 فیاض معتقد است سردار سلیمانی، «شهید امت اسلامی» است چراکه افق او منحصر به شیعه نبود. سلیمانی برای اسطوره شدن در مقیاس جهانی تنها شهادت را کم داشت و خون او امت اسلامی را شکل خواهد داد. تئوری‌‌ها هم مثل تمام چیزهای دیگر به بن‌‌بست رسیده‌‌اند و تمام شده‌‌اند. آمریکا و ترامپ هم به بن‌‌بست رسیده بود و اینکه می‌‌گویند از وحشت کشته شدن سربازان آمریکایی دست به این اقدام زده‌‌اند، بهانه است. آمریکا با زدن مقر نیروهای مردمی در بن‌‌بست بود و باید از عراق خارج می‌‌شد و حالا هم در این قضیه گرفتار شد. آمریکایی‌‌ها به بعد ملکوتی این ماجرا هم توجه ندارند. این جهان در یک جهان ملکوتی بزرگ، مُندَک است و منتقم این خون‌‌ها خود خداست و انتقام خدا هم مثل انتقام خون امام حسین(ع)، تمام پهنه بشریت را طی خواهد کرد. 🔸 به نظر من سرنوشت منطقه عوض خواهد شد. من حاج‌‌قاسم را «شهید امت اسلامی» می‌‌دانم. خود ایشان گفته بود من فدایی اهل سنت هستم و افق او، بحث تشیع نبود. متاسفانه برخی کوته‌‌فکران خیال می‌‌کنند او فدایی تشیع بود؛ در‌‌حالی‌‌که او شهید امت اسلامی است و امت اسلام با خون او به‌‌شدت متحد خواهند شد. 🔸 این «مصیبت» به «حماسه» تبدیل خواهد شد من اسطوره‌‌شناسی را سال‌‌ها در کلاس‌‌ها تدریس کرده‌‌ام. کسی به‌‌سادگی اسطوره نمی‌‌شود! همان‌‌طور که رهبری گفته بودند حاج‌‌قاسم «شهید زنده» بود و اگرچه در حیاتش هم اسطوره بود، اما برای اسطوره جهانی شدن، شهادت را کم داشت. الان او اسطوره جهانی شده و مثلا خواننده اسپانیایی با 13 میلیون فالوور (یعنی مردم آمریکای لاتین و کشورهای اسپانیولی زبان مثل پرتغال و اسپانیا) از او می‌‌گوید. حالا دیگر امت اسلامی یک «شاخص» پیدا کرده است و دیگر فلان شاه یا بهمان کشور اسلامی، شاخص امت اسلامی نیست و او الان به شاخص امت اسلام بدل شده است. 🔹جریان جدیدی آغاز خواهد شد و این حس‌‌هایی که در این ساعات پس از شهادت او در میان مردم می‌‌بینید که عزادار سردار شده‌‌اند و در رسای او زاری می‌‌کنند، نشانه این است که انقلاب بزرگی در ایران در‌‌حال رخ دادن است. برخی می‌‌خواهند فرهنگ جهاد و شهادت را به فراموشی بسپارند اما اولین اتفاقی که با شهادت او افتاد این بود که فرهنگ ایثار و شهادت پس از 30 سال برگشت. تکنوکرات‌‌های غرب‌‌گرای آمریکا محور به نام کابینه کار و پراگماتیسم آمریکایی با تعدیل اقتصادی بر سر کار آمدند و تمام اخلاقی که براساس عدالت بنا می‌‌شد را از بین بردند. نسل جنگ و حاج‌‌قاسم از این اتفاق دل‌‌خون و غصه‌‌دار بودند. حاج‌‌قاسم، عزت شیعه را در مقابل داعشی که به دنبال نسل‌‌کشی شیعه و از بین بردن عتبات بود، برگرداند اما با توطئه آمریکایی‌‌ها و خیانت تکنوکرات‌‌ها در عراق و ایران، دل‌‌شکسته شد و این تحفه‌‌ آخرین چیزی بود که خداوند می‌‌توانست پس از این دلشکستگی به او عطا کند. 🔹به هر حال این غم عجیبی که با شهادت حاج‌‌قاسم در دل مردم نشسته است ما را به حال و هوای دهه ۶۰ بازخواهد گرداند و نسل بعد با روحیه‌‌ ایثار و شهادت آشنا خواهند شد و این بازتولید نسلی، به‌‌واسطه اینکه ایشان تبدیلی در عهد و پیمانش نکرده بود، مجددا شکل خواهد گرفت و شکاف بین‌‌نسلی پر خواهد شد. 🔸آمریکا باید از آسیای غربی خارج شود و این با خون حاج‌‌قاسم شروع شده است و اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق اصلا چیز ساده‌‌ای نیست، نفت را بالا می‌‌برد و بورس را پایین می‌‌آورد و آمریکایی‌‌ها و غربی‌‌ها را مجبور خواهد کرد که از منطقه فرار کنند. این تازه اول کار است. کشت و کشتارهای عمومی که توسط مردم امت اسلامی از آنها گرفته خواهد شد، مجبورشان می‌کند که از منطقه فرار کنند. رژیم‌‌های غرب‌گرا در وحشت هستند، https://t.me/Habibollah_Babai https://eitaa.com/Habibollah_Babai‌
درسگفتارهای اندیشه سیاسی صدرالمتالهین -دکتر نجف لک زایی- سوم.mp3
5.95M
🔶درسگفتار فلسفه سیاسی صدرالمتالهین ق سوم 🔷ارائه دهنده: حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی 🌐https://eitaa.com/isca_seda/481
#تازه_های_نشر مبانی آینده پژوهی از نگاه فلاسفه اسلامی/ تالیف سیدعلی تقوی‌نسب و عبدالمجید کرامت‌زاده/ انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی/ 1398/ 202 صفحه. کتاب حاضر مشتمل بر 4 فصل می باشد: در فصل اول به مسئله تعيين يا عدم تعيين آينده و گزاره‌هاي مربوط به آن پرداخته شده است. در فصل دوم به مسئله فاعليت انساني پرداخته‌ شده است. يکي از پيش‌فرض‌هاي آينده‌پژوهي اين است که انسان‌ها موجوداتي فعال، مصمم و هدف‌گرا هستند. در فصل سوم به الگوهاي کلي تاريخي يا فلسفه تاريخ پرداخته‌ شده است. هر نگاهي به آينده متضمن گونه‌اي فلسفه تاريخ است. در فصل چهارم به مسئله آرمان‌شهر و مدينه فاضله پرداخته‌ شده است. آينده‌پژوهان يکي از روش‌هاي بنيادين آينده‌پژوهي را فاصله‌گذاري از طريق آرمان‌شهرها و همچنين ديگر مکان‌هاي کامل، ناکجاآباد و دور مي‌داند. #آینده_پژوهی #فلسفه_اسلامی #فیلسوفان_اسلامی 🆔 @libisca
🔴 ارسال به "فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم" تا 5 بهمن 98 تمدید شد. وبسایت: soroushadineh.ir ایمیل: soroushadineh@iran.ir @soroushadineh
✅به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی انجام شد: ◾️کرسی ترویجی نظریه وحی در فلسفه سیاسی صدرالمتألهین 🔶کرسی ترویجی نظریه وحی در فلسفه سیاسی صدرالمتألهین با ارائه دکتر احمدرضا یزدانی مقدم، دانشیار گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و نقد دکتر غلامرضا بهروزی لک، استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دبیر علمی دکتر شریف لک زایی، دانشیار گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مورخ هیجدهم دی ماه ۹۸ در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی برگزار شد. 💠در آغاز نشست، دبیر علمی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از اساتید، به ارائه بحث مختصری درباره موضوع مورد بحث پرداخت و یادآور شد که یکی از طرح¬های کلان گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، طرح پژوهشی وحی در فلسفه سیاسی است که توسط آقای دکتر احمدرضا یزدانی مقدم در حال تحقیق و پژوهش است و تا کنون کتاب جایگاه وحی در فلسفه سیاسی از منظر فارابی، ابن سینا، شیخ اشراق، خواجه نصیر الدین طوسی و صدرالمتألهین و مقالاتی منتشر شده و کرسی-ها و نشست¬هایی هم در این موضوع برگزار شده است. ◾️از جمله بحث این جلسه در ادامه نشست هایی است که در زمینه جایگاه وحی در فلسفه سیاسی متفکران مسلمان تاکنون برگزار شده و امروز به مبحث نظریه وحی در فلسفه سیاسی صدرالمتألهین پرداخته می¬شود. مباحث این نشست هم به منظور تکمیل مباحثی است که در نظریه آیینگی وحی الهی توسط دکتر یزدانی مقدم ارائه می شود. 💠در ادامه دکتر احمد رضا یزدانی مقدم به ارائه بحث پرداخت. وی بیان داشت: بحث حاضر از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است و از این رو اهمیت دارد. این بحث البته یک بحث پردامنه ای است. در مقاله ای که در همین زمینه نگارش شده است این بحث برجسته شده است. مسأله ای که در این زمینه مطرح است این است که چرا فلسفه سیاسی صدرالمتألهین گفته می شود؟ در پاسخ باید گفت اندیشمندان مسلمان یک بخش از فلسفه خود را به مباحث فلسفه سیاسی اختصاص داده اند. این کار از شفای بوعلی سینا شروع شده است که در آن ایشان بخشی از فلسفه را به فلسفه سیاسی اختصاص داده است. پس از ایشان نیز دیگر فیلسوفان مسلمان این گونه عمل کرده اند. اگرچه برخی مانند خواجه نصیرالدین طوسی هم آثاری در فلسفه سیاسی دارند. 💠جزئیات خبر از لینک زیر مطالعه کنید. 🌐https://b2n.ir/nazareyevahy
✅به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی انجام شد: ◾️کرسی ترویجی نظریه وحی در فلسفه سیاسی صدرالمتألهین 🔶کرسی ترویجی نظریه وحی در فلسفه سیاسی صدرالمتألهین با ارائه دکتر احمدرضا یزدانی مقدم، دانشیار گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و نقد دکتر غلامرضا بهروزی لک، استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دبیر علمی دکتر شریف لک زایی، دانشیار گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مورخ هیجدهم دی ماه ۹۸ در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی برگزار شد. 💠در آغاز نشست، دبیر علمی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از اساتید، به ارائه بحث مختصری درباره موضوع مورد بحث پرداخت و یادآور شد که یکی از طرح¬های کلان گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، طرح پژوهشی وحی در فلسفه سیاسی است که توسط آقای دکتر احمدرضا یزدانی مقدم در حال تحقیق و پژوهش است و تا کنون کتاب جایگاه وحی در فلسفه سیاسی از منظر فارابی، ابن سینا، شیخ اشراق، خواجه نصیر الدین طوسی و صدرالمتألهین و مقالاتی منتشر شده و کرسی-ها و نشست¬هایی هم در این موضوع برگزار شده است. ◾️از جمله بحث این جلسه در ادامه نشست هایی است که در زمینه جایگاه وحی در فلسفه سیاسی متفکران مسلمان تاکنون برگزار شده و امروز به مبحث نظریه وحی در فلسفه سیاسی صدرالمتألهین پرداخته می¬شود. مباحث این نشست هم به منظور تکمیل مباحثی است که در نظریه آیینگی وحی الهی توسط دکتر یزدانی مقدم ارائه می شود. 💠در ادامه دکتر احمد رضا یزدانی مقدم به ارائه بحث پرداخت. وی بیان داشت: بحث حاضر از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است و از این رو اهمیت دارد. این بحث البته یک بحث پردامنه ای است. در مقاله ای که در همین زمینه نگارش شده است این بحث برجسته شده است. مسأله ای که در این زمینه مطرح است این است که چرا فلسفه سیاسی صدرالمتألهین گفته می شود؟ در پاسخ باید گفت اندیشمندان مسلمان یک بخش از فلسفه خود را به مباحث فلسفه سیاسی اختصاص داده اند. این کار از شفای بوعلی سینا شروع شده است که در آن ایشان بخشی از فلسفه را به فلسفه سیاسی اختصاص داده است. پس از ایشان نیز دیگر فیلسوفان مسلمان این گونه عمل کرده اند. اگرچه برخی مانند خواجه نصیرالدین طوسی هم آثاری در فلسفه سیاسی دارند. 💠جزئیات خبر از لینک زیر مطالعه کنید. 🌐https://b2n.ir/nazareyevahy
درسگفتار اندیشه سیاسی علامه طباطبایی دکتر احمد یزدانی مقدم جلسه اول.mp3
7.91M
❇️درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه اول (فایل صوتی در ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/484 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه اول (فایل ویدئویی در آپارات ) 💠https://www.aparat.com/v/w7RNv 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه اول (فایل ویدئویی در تلگرام ) 🌐 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه اول (فایل صوتی در تلگرام ) 🌐 ◼️ زمان: شنبه 1398/10/21 ساعت ۱۷:۰5 ✅ارائه دهنده:حجه الاسلام و المسلمین دکتر احمد یزدانی مقدم 🔷مکان: شبکه چهار سیما-برنامه درسگفتارها قسمت153
درسگفتار اندیشه سیاسی علامه طباطبایی دکتر احمد یزدانی مقدم جلسه دوم.mp3
7.91M
❇️درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه دوم (فایل صوتی در ایتا) 🌐https://eitaa.com/isca_seda/485 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه دومفایل ویدئویی در آپارات ) 💠https://www.aparat.com/v/poe7E 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه دوم (فایل ویدئویی در تلگرام ) 🌐 🔶درسگفتار فلسفه سیاسی علامه طباطبایی جلسه دوم (فایل صوتی در تلگرام ) 🌐 ◼️ زمان: یکشنبه 1398/10/22 ساعت ۱۷:۰5 ✅ارائه دهنده:حجه الاسلام و المسلمین دکتر احمد یزدانی مقدم 🔷مکان: شبکه چهار سیما-برنامه درسگفتارها قسمت154