یه چیزایه آدم نباید ببینه. زن نباید ببینه بچههاش مردهن، خونهش رُمبیده، زمینش پُکیده. اگه دید نباید بمونه باید بمیره. زندگی ئی طوری نبوده که بچهها برن مادرا بمونن. که مردا برن زمینا بمونن.
هرس
نسیم مرعشی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻غیرِ ممکن ادعایی که تورین مطرح میکنه هفتاد سال پیش، میگه ما تا پنج سال آینده ماشینهایی رو خواهی
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بحران درون شخصیت است!
تو داستان شخصیتمحور، گرهافکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حواسمون باشه. توی داستان پلاتمحور، توی فیلمنامه، توی نمایشنامههای خیلی تراژیک و خیلی دراماتیزهشده، ما بحران رو باید توی رویدادها قرار بدیم؛ بهم ریختگی تعادل رو باید با زنجیرهٔ علّی نشون بدیم اما در داستانهای شخصیتمحور بحران در زنجیرهٔ وقایع اتفاق نمیفته؛ بحران، درونیِ شخصیتها معمولاً اتفاق میفته و از خودِ شخصیت معمولاً شروع میشه. مثلاً شخصیت در یک موقعیت بحرانی قرار میگیره، یا چیزی رو از دست میده، یا چیزی رو به دست میاره، یا توی وضعیت خیلی اسفناکی قرار میگیره، یهو یه حقیقتی براش آشکار میشه، یهو بر اثر یه اتفاق پردهای از جلوی چشمش برداشته میشه. درسته که اون اتفاق میفته و پرده از جلوی چشم این شخصیت برداشته میشه ولی بحران در درون شخصیت داره شکل میگیره. پس اینجا گرهافکنی و بحران توی شخصیته. همهٔ اینهایی که گفتم به این معنا نیست که داستان شخصیتمحور طرح و توطئه نداره. داستان شخصیتمحور هم طرح و توطئه داره منتها فرقش با داستان پلاتمحور اینه که ...
🔺برشی از کارگاه «داستاننویسی مقدماتی» استاد فرشته نوبخت
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
ز تو دیده چون بدوزم که تویی چراغ دیده
ز تو کی کناره گیرم که تو در میان جانی!
خواجوی کرمانی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
دشمنی ضعیف که در طاعت آید و دوستی نماید، مقصود وی جز آن نیست که دشمنی قوی گردد، و گفتهاند بر دوستیِ دوستان اعتماد نیست تا به تملق دشمنان چه رسد، و هر که دشمن کوچک را حقیر میدارد، بدان ماند که آتش اندک را مهمل میگذارد.
گلستان سعدی
باب هشتم در آداب صحبت
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻بحران درون شخصیت است! تو داستان شخصیتمحور، گرهافکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حو
28.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مستند به مثابه شعر حماسی
مستند «اینجا غزه» اثر مسعود فراستی
🔺در حاشیهٔ کارگاه «دیدن و فرم» استاد مسعود فراستی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
تصمیمهای خوب از تجربههای خوب میاد و تجربههای خوب از تصمیمات بد!
مکانیک (۲۰۱۱)
سایمون وست
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🔻مستند به مثابه شعر حماسی مستند «اینجا غزه» اثر مسعود فراستی 🔺در حاشیهٔ کارگاه «دیدن و فرم» استاد
19.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻تعریفها با هم فرق دارد!
میخوام بچهم معتاد نشه. این خط قرمز منه. حالا معتاد به چی میگی؟ اگه بچهت مثلاً گاهی با دوستش سیگار بکشه، بهش میگی معتاد؟ اگه کلاً سیگاری بشه میگی معتاد؟ اگه سیگار بکشه، گاهی با دوستهاش یه ذره گل هم بکشه، اصلاً مرتب گل بکشه، یا نه اصلاً مصرف تریاک داشته باشه، شیشه بکشه چی؟
یعنی میخوام بگم که خط قرمز ما ممکنه در کلام یکی باشه، مثلاً همهمون میگیم برهنگی به نظر من ممنوعه، اعتیاد ممنوعه، رابطهٔ پرخطر جنسی ممنوعه، اما تعریفمون از اینها چیه؟ ممکنه همهمون روی اینها اشتراک داشته باشیم، ولی تعریفمون چیه؟ خیلی مهمه که تعریفمون چیه! چون تعریفهامون با هم متفاوته!
اون طرفش هم همینطوره. اون طرفش یعنی چی؟ یعنی یه درهایه که عمراً نمیذارم بچهم توش بیفته، از این طرف هم یه قلهایه که میخوام حتماً تو ذهن بچهم پررنگ و ارزشمند و مهم باشه. یعنی به عنوان مقصد و آرمان و هدف به بچهم معرفی کنم. مثلاً فرض کنید که من به بچهم میگم آرمان من اینه که بچهٔ باحیایی داشته باشم. حیا برای من خیلی مهمه...
🔺برشی از کارگاه «کتاب بد» استاد منصوره مصطفیزاده
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد، بیشتر تنهاست. چون نمیتواند به هیچکس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد، و اگر آن آدم کسی باشد که تو را به سکوت تشویق میکند، تنهایی تو کامل میشود.
سمفونی مردگان
عباس معروفی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
❄️صدای پای دورهٔ زمستانهمون میاد. شما هم میشنوید؟
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr