آکادمی هنری ماه نو
🔻سرگرمکننده و قصهگو! ذات تلویزیون سرگرمکننده بودنه. البته که ذات همهٔ رسانهها سرگرمکننده بودنه
🔻سه گام مهم فیلمنامهنویسشدن
کسی که میخواهد فیلمنامهنویس شود باید سه تا گام را محکم بردارد:
گام اول: مطالعۀ مبانی نظری
برای مطالعۀ مبانی نظری، شما باید حداقل این دو کتاب را به عنوان منبع همواره دم دست داشته باشید: کتاب «داستان» از رابرت مککی، برگردان محمد گذرآبادی، انتشارات هرمس؛ و کتاب «آناتومی داستان» از جان تروبی، برگردان محمد گذرآبادی، انتشارات آوند دانش.
در کنار منابع نظری، باید رمان، نمایشنامه و فیلمنامه هم مطالعه کنید به این شکل که: حداقل هفتهای یک فیلمنامه، هر دو هفته یک نمایشنامه، و هر سه هفته یک رمان را تمام کنید.
گام دوم: درست فیلم دیدن
شما باید طوری برنامهریزی کنید که بتوانید یک فیلم را سه بار در یک هفته ببینید.بار اول مثل همه به تماشا مینشینید. بار دوم سعی میکنید ربط داستانها به هم را بیابید و چگونگی روایت رویدادها را بررسی کنید؛ اینکه رابطۀ علیمعلولی بینشان چگونه است، شخصیتها چگونه تعریف میشوند و چالشهایشان به چه صورت است. و بار سوم به گونهای میبینید که بتوانید خلاصۀ آن را بنویسید بدون اینکه از روایت حتی یک بخش از داستان غافل شوید.
گام سوم: نوشتن
چه بنویسیم؟ خلاصۀ داستانها و رمانهایی که میخوانید و فیلمهایی که میبینید را بنویسید؛ این کار بعدها در نوشتن ایده و طرح خیلی به شما کمک میکند.
همچنین از روی نثر داستانهای کوتاهی که میخوانید رونویسی کنید تا دست و ذهنتان به جملهبندیها ...
🔺برشی از کارگاه «فیلمنامهنویسی مقدماتی» استاد مهدی داودآبادی
💡برای تهیهٔ این کارگاه میتوانید از اینجا اقدام کنید.
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
💠گعده هفتگی داستان | گعده چهاردهم ☕️ اهالی داستان، چهارشنبهها دورهم جمع میشوند، داستان میخوانند
💠گعده هفتگی داستان | گعده پانزدهم
☕️ اهالی داستان، چهارشنبهها دورهم جمع میشوند، داستان میخوانند و درباره داستان گپ میزنند.
📍در هر گعده یک داستان از نویسنده مهمان و یک داستان از نویسندگان مهم ایران و جهان، خوانده میشود. استاد یونس عزیزی، دبیر انجمن ادبی ماها، تسهیلگر این نشست ادبی است.
⭕️ داستانهای امروز:
داستان اول : پیچک، فاطمه گلکار
داستان دوم: دوست کافکا، آیزاک سینگر
🕔 چهارشنبه ۲۱ شهریور، ساعت ۵ عصر
🏛 هنرستان، نبش کوچه ۲۰، مدرسه اسلامی هنر
🔔از دستش ندهید.
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
زندگی رو فرصتهامون میسازه، حتی اونهایی که از دستشون میدیم!
مورد عجیب بنجامین باتن (۲۰۰۸)
دیوید فینچر
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
🎬 روز ملی سینما مبارک
همهٔ ما یک روزی با تماشای یک فیلمی عاشق سینما شدیم؛ مدتها بهش فکر کردیم و سکانسهاش را بارها و بارها تو ذهنمان دوباره تصویر کردیم.
یک سری از ما هم سینما را به عنوان شغل انتخاب کردند و برای موفقیتشان قطعاً از خیلی چیزها گذشتند.
روز سینما بر همهٔ کسانی که عاشقانه سینما را دنبال میکنند مبارک.
🎁 هدیه ما به علاقمندان سینما:
کارگاههای کارگردانی بهروز شعیبی و همایون اسعدیان، فیلمنامهنویسی فریدون فرهودی، و دیدن وفرم مسعود فراستی علاوه بر تخفیف تابستانی، پشتیبانیشان برای شما رایگان خواهد بود.
⏳ مهلت ثبتنام: چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳
💡برای مشاهده جزییات کارگاهها از اینجا وارد سایت شوید.
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
بعضی وقتها اتفاقاتی میافتد که آرزو میکنیم کاش امروز هم مثل دیروز بود. همان دیروزی که فکر میکردیم روز چندان خوبی نیست ...!
احتمال پرسه و شوخی
یعقوب یادعلی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
18.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بریدههایی از کارگاههای گروه سینمای مدرسه
مسعود فراستی؛ فیلم اینجانب دانیل بلیک (۲۰۱۶)
سیدحمیدرضا قادری؛ سریال فرندز (۱۹۹۴-۲۰۰۴)
فریدون فرهودی؛ فیلم اسکای فال (۲۰۱۲)
بهروز شعیبی؛ فیلم طبیعت بیجان (۱۳۵۳)
همایون اسعدیان؛ فیلم عصر جدید (۱۹۳۶)
مسعود زارعیان؛ سریال پوست شیر (۱۴۰۱)
فرهاد توحیدی؛ هفت سامورایی (۱۹۵۴)
سیداحمد بطحایی؛ رابینسون کروزوئه (۱۹۹۷)
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
- فکر نمیکنی که عشق باید به معنی از خودگذشتگی مطلق باشد، یعنی که آدم باید خودش را به حساب نیاورد؟
- عشق فقط زمانی ممکن است که آدم خودش باشد، با همهٔ نیرویش!
بارون درختنشین
ایتالو کالوینو
برگردان مهدی سحابی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
تنگ مپسند دلی را که در او جا داری
شهریار
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
آکادمی هنری ماه نو
🎬 بریدههایی از کارگاههای گروه سینمای مدرسه مسعود فراستی؛ فیلم اینجانب دانیل بلیک (۲۰۱۶) سیدحمیدرض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻با داستانگویی به زندگی نظم میدهیم
آدم با داستانگویی به زندگی و ذهن خودش نظم میده. زندگی عادی ما سرشار از حوادثه؛ به یه جا دیر میرسیم، به یه جا زود میرسیم، حادثهای پیش میاد دو روز گرفتارمون میکنه، و عملاً این حوادث در اختیار ما نیستند.
ولی داستان همه چیزش در اختیار ماست. ما با یک نظم و قاعدهٔ پیوستهای، با یک انسجام ساختاری، با یک اتصال روابط علّی توی رویدادها، قصه رو پیش میبریم. بنابراین ما با این کار به ذهن خودمون هم نظم میدیم. ما با داستانگویی برای خودمون ایجاد نظم میکنیم.
🔺برشی از کارگاه «فیلمنامهنویسی پیشرفته» استاد فریدون فرهودی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr