جار
#اربعین_نوشت! ۲ پرسیدم فلانی نرفت کربلا؟ بلافاصله یادم اومد و گفتم: آها! سربازه، نمیتونه بره! گفت:
پینوشت:
در این مطلب بنده دنبال #اراده بودم،
نه تخطئه کردن سربازها!
چه بسا اینقدر سربازانی هستند که پیگیری هم کردند و اراده هم داشتند و در ظاهر به هر دلیلی موفق نشدند و قطعا زیارتشون مقبولتر از خیلیها مثل بنده روسیاهه
و از طرفی خیلیها هم اصلا اراده ندارند برای این سفر....
حسنظن پیش فرض یک مومن هست
روی صحبتم با اون دسته از افراده که اراده ندارند
همین و تلنگری برای خودم که #اراده را ازدست ندهیم!
#اربعین_نوشت
۳
وارد اتوبوس شدم
گفتم جای ما کجا بود
یک استادی که سنی از ایشون گذشته، مولف یکی از کتب #طرح_ولایت هستند
خیلی بیتملق و محترمانه گفتند:
جای شما روی سرماست!
(خجالتی کشیدم)
چقدر میشود از لحظهلحظههای #نعمت_اربعین و معاشرت با همسفران #ادب آموخت!
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#اربعین_نوشت
۵
اهلبیتم
را
سهساعت،
در کربلا،
در بابالقبله ،
زیارت کردم!
و
اشک
فرزندان را
دم رفتن
از پشت شیشه اتوبوس
نظاره کردم!
چه پدر و همسنگر بدی!!!
پینوشت:
بعضیها که طعنه میزنند هیچ!
اما برخی خیال میکنند همه چیز برای ما مهیاست !
اما دریغ از اینکه
بعد از این همه مدت
و این همه کاروان بردن
نتوانستم یک مکانی را
برای چند ساعت استراحت
جهت خانوادهام
جور کنم!
آری!!!
چون تابحال
برای شخص خودم چیزی نخواستم!!!
بماند که چه طعنه ها خوردم!
پینوشتِ پینوشتِ:
از عمد این موضوع را جار زدم !
اثر تربیتی دارد!
🆔 @jaaar_taheri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من خرج امام میشم
نه امام خرج من
#کابینه
🆔 @jaaar_taheri
#اربعین_نوشت
۶
خادم!
مقام و کسوتی که
با هیچ پولی نمیشه
جابهجاش کرد،
و به دستش آورد!
تا امام انتخابت نکند!
خداکنه
تا عمر داریم
بمونیم تو این کسوت!
البته اگر باشیم!!!
🆔 @jaaar_taheri
🔰کار فرهنگی بدون استقامت نمیشود...
🔸️استقامت در کار،
آنقدر سخت است که
مثل پیغمبر را پیر میکند؛
لذا باید همیشه به خود
و به دوستانمان
سفارش کنیم که
در کار استقامت داشته باشید.
طبیعت کار دنیا
به خصوص در مسائل زمانبری مثل مسائل فرهنگی،
سختی است.
کار همۀ انبیا تغییر باورها و ارزشها بوده که کار اصلی فرهنگ،همین است.
علامه مصباح
🆔 @jaaar_taheri
پرندهای
که مقصدش
پرواز است
از ویرانی لانهاش
نمیهراسد...
•شهید آوینی
🆔 @jaaar_taheri
#اربعین_نوشت
۷
تو کربلا
تو کاروان تخصصی ما
یه نفر بود
یه مسئولیتی داشت:
رسیدگی به یک سری از خدام
به نام اساتید،
روزانه به صورت خاص!
اینقدر
با تمام وجودش
و با اعتقاد
و با انگیزه
و غیرت
و تعهد
و بیتوجه به تیکه این و اون
و حرف هیچکسی
این کار رو خوب انجام میداد
که آدم دوست داشت
تو کاراش مثل اون باشه!
🆔 @jaaar_taheri
یکی از شاگردان
آیت الله سعادت پرور فرمودند:
ممکن است،
کسی آه پشت سرت
کشیده باشد،
که با استغفار کلی
رفع کنید ...
و یا دو رکعت
نماز استغاثه حضرت زهرا بخوانید ...
🆔 @jaaar_taheri
🔸یادداشت آقای مهدیان در خصوص تحلیل کارتون پاندای کنگفوکار را برای شما بازنشر میکنم، شما هم برای کسانیکه که نگران کودکشان هستند بفرستید:
🔺شوالیه اژدها
🔹کارتون #پاندای_کنگفوکار این بار با داستانی متفاوت در حال پخش برای #کودکان است.
آنچه این سریال طولانی را متفاوت میکند، در چند سطح قابل طرح است اول سطح تمایلات سیاسی، دوم سطح طرح کلان راهبردی و سوم سطح اعتقادی که هر سه را در ناخودآگاه کودکان تثبیت میکند. این اندیشه ها چیست؟
🔹سطح اول: میدانید که انیمیشن پاندای کنگفو کار با تمرکز بر فرهنگ شرقی شناخته شد. اما حالا کل داستانش بر بستر رفاقت آن قهرمان چینی یعنی "پو" و دختری اهل انگلستان که پو عاشقانه تابع او است یعنی "شمشیری" رقم میخورد. همراه آنها به مرور تیمی میشوند که هر کدام نماد یک فرهنگند، نقطه هدف نیز شهری مرموز زیر لندن. پس قرار است سخنی جهانی را بشنوید و جهت گیری توجه و ذهن شما هم غرب است.
🔹در کل مسیر تا لندن شما علاقه دارید که سلاحهای فوق العاده قدرتمند و برتر را به چنگ آورید و از دست نیروهای جاهل و یا خبیث بگیرید که چه کار کنید؟ که آنها را ببرید به انگلستان، به غرب و آنجا اولا جمعش کنید و سپس نابودش کنید. یعنی حق میدهید از این سلاحها هیچ کس استفاده نکند به جز کانون غرب، چون آنجا میتوانند این سلاحها را نابود کند.
🔹 سطح دوم اما ایده کلان راهبردی فیلم است برای اداره دنیا. آن ایده چیست؟ اینکه حکومت واحد جهانی خطا است و جمع شدن قدرت ها در یک نقطه قطعا به فساد میانجامد. در برابر این طرح، ایده موازی دیگری وجود دارد و آن اینکه همه دنیا تحت حاکمیت آن قدرت برتر، در وحدت و صلح زندگی کنند. شما از این ایده دوم متنفرید چون از جنس اجبار است و ایده اول را میپسندید که هویت فرهنگی تری دارد. جالب است در لایه اول حکم به جمع قدرت در غرب میکنید و در لایه دوم جمع قدرت را غلط میدانید. احساس تعارض هم نمیکنید چون فکر میکنید آنها میخواهند قدرتها را جمع کنند که نابود کنند. این طرح کلان سیاسی برای دنیا، شما را به یک جامعه چند قطبی با کمرنگ کردن حکومت و قدرت مرکزی واحد، سوق میدهد. قدرت برتر متمرکز حاکم ولو جوشیده از همه کثرات باشد، ظلم و اجبار، نتیجه روشن آن است.
🔹 ثمره این اندیشه کثرت گرا ، خواه ناخواه غفلت از حکمرانی واحد است. اتفاقی که لیبرال دموکراسی غرب همین الان در کشورها شکل داده و مضراتش را میبینیم. اما میتوان بین این دو طرح که یکی به شدت وحدت گرا و نافی کثرت است و دیگری کثرت گرا و نافی وحدت است و همان دعوای قدیمی شرق و غرب دنیای مادی را شکل داده، طرح سومی را تبیین کرد که جمع وحدت و کثرت است و پرچمدار این نرم افزار نوی جهانی ایران است با ساختار مردمسالاری دینی اش. سریال کارتونی در اینجا سخن نویی ندارد چون غرب اساسا در اینجا سخن نویی ندارد. بلکه همان تثبیت اندیشه لیبرالیسم است البته در اندازه جهانی.
🔹اما لایه سوم و بسیار خطرناک فیلم، اثر اعتقادی آن است درباره آینده تاریخ. کسی که ایده رقیب و منفور را میخواهد پیاده کند که برادر شمشیری است، کیست؟ او در طول سریال قهرمان الهام بخش و الگوی حماسه شما بوده. که غایب در شمشیر شما بوده و حالا ظهور میکند. او حالا صاحب همه قدرتهای ماورایی است که هر کدام را از یک قهرمان اساطیری در دست دارد. او میگوید من میخواهم با این قدرتهای برتر، صلح را و وحدت را ایجاد کنم. لشکر او همه قهرمانان اساطیری اند که مرده بودند و حالا با او رجعت میکنند. شما اما هم از آن الگو متنفرید هم از همه قدرتهای برترش و هم از لشکر رجعت کرده او و هم از طرح جهانی اش. همه این المانها شما را یاد داستان واقعی اعتقادی شیعی خود درباره آینده تاریخ نمیاندازد؟
🔹 تقریبا این محتوای چهل قسمت از داستان است و من در تعجبم که آیا ما نباید روی چنین داستان مهم و پر نماد و حساسی که قطعا ذهن و دل کودکان ما را تسخیر میکند حساسیت داشته باشیم؟
#فرهنگ
🆔 @jaaar_taheri