eitaa logo
جبارنامه
286 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
598 ویدیو
30 فایل
کانال علی جباری ⌛پژوهشگر و مدرس تاریخ 📗مؤلف کتاب امامان شیعه در منابع اهل سنت 🖋️طلبه،سخنران،مداح و کمی شعر و مقاله 💻مدرس نرم افزار های علوم اسلامی 📻 کارشناس مجری رادیو معارف (برنامه پرسمان تاریخی) راه ارتباطی: @Jabbari1981
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 گذشته، درگذشته...! من برای گذشته هیچ کاری نمی‌توانم بکنم. اگر شما تمامِ علم و علمای جهان را هم جمع کنید، حتی نمی‌توانید لباسی را که دیشب در مهمانی پوشیده بودید را عوض کنید و یک لباس دیگر بپوشید. تمام شد و رفت؛ وقتی هیچ کس نمی‌تواند هیچ کاری برای گذشته بکند چرا آدم باید در گذشته بماند؟ از گذشته باید آموخت، نباید به آن آویخت، گذشته برای آموزش است نه برای سرزنش...! 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
🔻نامه یک خطی ناصرالدین شاه قاجار به محمد حسن خان سردار ایروانی و یک تهدید تمیز و خوشگل ادبی برای خارج نشدن وی از خانه: 🔹 اگر از این پس سر از سرای خود به در کرده‌ای بفرمایم تا سرت برگیرند.😁 📚 ناسخ التواریخ ج ۳ ص ۱۸۸ 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
🗓 04 آبان 1403 🎙 کارشناس مجری: علی جباری 🎙 کارشناس پاسخگو: حجت الاسلام دكتر محمدرضا جباری 🆔 @RadioMaaref 💠 برای دستیابی به برنامه روی لینک بزنید: https://rubika.ir/radiomaaref موضوعات و سؤالات مطرح شده: 1. درباره عباس عموی رسول خدا(ص) 2. درباره تأمین آذوقه سپاه و هزینه خانواده سپاهیان در صدر اسلام 3. نحوه بخشش و انفاق اهلبیت(ع) 4. جنگ احزاب 5. فلسفه ازدواج های معصومین(ع) 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
🔴 دیگه بچه‌ها سواری‌های شخصی را هم برای جنگ با اسراییل مجهز کردن😉 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
🔴 پرسش: فلسفه خواندن نماز به زبان عربی چیست ؟ پاسخ: «نماز» یکی از فروعات دین و از اعمال عبادی است که به‌صورت واجب، در پنج وقت، در طول روز، به‌جا آورده شده و در متون دینی ما از آن با عنوان «شرط قبولی سایر اعمال»(۱) و «ستون دین»(۲) یاد شده است. قرآن کریم، اهتمام و توجه ویژه‌ای به این عمل عبادی داشته و در جای‌جای آن، دستورات و نکاتی در این خصوص بیان فرموده است. با این مقدمه به سراغ سؤال یاد شده رفته و پاسخ آن را در قالب چند نکته تقدیم می‌کنیم. نکته اول: انسان می‌تواند با هر زبانی که خواست، در غیر نماز باخدا سخن گفته و با او راز و نیاز کند. دردها و نیازهای خود را با او در میان بگذارد و دعا بخواند. حتی در قنوت نماز که قسمت خواستن حاجت‌ها است، به فتوای اکثر مراجع، انسان می‌تواند به فارسی یا هر زبان دیگر با او سخن گوید. پس منعی برای ارتباط باخدا به‌وسیله زبان مادری نیست؛ ولی نماز به جهت برخی ویژگی‌های معیارگونه و نمادگونه می‌بایست با آدابی خاص اقامه شود. نکته دوم: نماز یک شعار و یک معیار برای مسلمانان است و اقامه نماز به هر زبانی، ممکن است اصل آن را در طول زمان دچار دگرگونی و تحریف کند؛ مانند اینکه سرود ملّی برای یک کشور، یک معیار و یک شعار است و همه مردم ایران به هر زبان و گویشی که هستند می‌بایست سرود ملی را به زبان فارسی بخوانند و الا از شعار بودن ساقط می‌شود. درنتیجه ازآنجا که نماز معیار و یکی از اساسی‌ترین عبادات در دین اسلام است، لذا باید بدون کم‌وکاست و به همان صورتی که خداوند دستور داده اقامه شود. نکته سوم: اسلام یک دین جهانی است و می‌خواهد همه مسلمانان را به وحدت و اتحاد دعوت کند، وحدت در عبادت، آن‌هم با آدابی یکسان و به‌سوی قبله‌ای واحد، یکی از عوامل مهم در اتحاد مسلمانان است. ولی اگر هر کس به هر زبانی و با هر آدابی که خود می‌خواهد نماز بخواند، این وحدت از بین خواهد رفت. نکته چهارم: ازنظر زبان شناسان، زبان عربی از کامل‌ترین زبان‌های دنیاست که به‌خوبی می‌تواند مفاهیم و مطالب گسترده و عمیق را در قالب‌های زیبا و کوتاه بیان کند.(۳) درحالی‌که باقی زبان‌ها به این قدرت نیستند. به‌عنوان مثال کلمه‌ای که معادلِ عبارت «الرحمن» و «الرحیم» باشد، در فارسی وجود ندارد و «بخشنده و مهربان» معادل کاملی برای آن نیست. نکته پنجم: عبادت، خضوع و خشوع در برابر خدا است و هدف از آن، رساندن انسان از خود محوری به خدامحوری است و ازاین‌رو باید خدا را به‌گونه‌ای پرستید که او دستور داده است. ازاین‌رو، تأثیر دادن میل و اراده شخصی انسان در نماز، باروح اطاعت و عبادت منافات دارد. پی‌نوشت‌ها: ۱. شیخ صدوق‌، أمالی الصدوق‌، بیروت، نشر اعلمی، ۱۴۰۰ ق‌، چ ۵، ص۴۶۱. ۲. محمدی ری‌شهری، محمد، الصلاه فی الکتاب و السنه، ترجمه عبدالهادی مسعودی، قم، دارالحدیث، چ ۱، ۱۳۷۷ ش، ج۵، ص۳۷۰. ۳. طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان‌، ترجمه محمدباقر موسوی همدانی، قم، دفتر انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم، چ ۵، ۱۳۷۴ ش، ج۴، ص۱۶۰؛ مکارم شیرازی ناصر، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الإسلامیه، چ ۱، ۱۳۷۴ ش، ج۹، ص۳۰۰ و ج۱۳، ص۳۱۱. 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
🔵 پرسش: داستان دجال واقعیت دارد؟ پاسخ: بر اساس روایات اسلامی، به ویژه روایاتی که به طریق اهل سنّت از پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل شده است، از فتنه‌ای سخن به میان آمده که به تعبیر روایات بزرگ‌ترین فتنه آخرالزّمان است و از آغاز آفرینش آدم (علیه السلام) تا روز قیامت فتنه‌ای مانند آن نیامده است. از این رویداد بزرگ و فتنه سهمگین، در روایات به «خروج دجّال» تعبیر شده است. با نگاهی اجمالی به مجموعه روایت‌هایی که در زمینه خروج دجّال و رویدادهای وابسته به آن نقل شده است، با موضوع‌ها و سرفصل‌های متعدّدی روبه‏ رو می‌شویم که بررسی کامل همه آنها نیازمند مجالی وسیع و گسترده است. در این مجال اندک، برخی از این موضوع‌ها و سرفصل‌ها را اشاره می‌کنیم: الف) حتمی بودن خروج دجّال ب) بزرگی فتنه دجّال ج) هشدار همه پیامبران درباره خروج دجال د) ضرورت پناه بردن به خدا از شرّ دجّال ه‌) ویژگی‌های دجّال در پایان لازم است یادآور شویم که در منابع روایی شیعه برخلاف منابع اهل سنّت، کمتر به موضوع دجّال پرداخته شده است تا آنجا که در کتاب‌هایی مانند: الکافی ثقه‌الاسلام کلینی (ره)، کتاب الغیبه نعمانی (ره) و الإرشاد شیخ مفید (ره) که در آنها روایات فراوانی در مورد نشانه‌های ظهور نقل شده، حتی یک روایت هم درباره دجّال نیامده است و مجموع روایاتی که در کمال الدّین و تمام النّعمه شیخ صدوق (ره) و کتاب الغیبه شیخ طوسی (ره) در‬ این ‏باره نقل شده است، به ده مورد هم نمی‌رسد. افزون بر این، بیشتر روایت‌هایی که از طریق اهل سنّت درباره دجّال و ویژگی‌های او نقل شده، گرفتار ضعف سند یا افسانه پردازی و بیان مطالب عجیب و غریب و دور از ذهن است. 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم🔸 🔶🔸دبیرخانه یکصدمین سال باز تاسیس حوزه قم باهمکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار می کند: نقش مرجعیت در پیشرفت و بهره گیری فناوری اطلاعات در سده اخیر حوزه علمیه 🎙جناب حجت الاسلام والمسلمین علی جباری ⏱ زمان: چهارشنبه 1403/8/16 🔸ساعت 20 بازپخش روز بعدساعت 11 🌐 مشاهده از طریق تلویزیون اینترنتی حوزه http://livehowzeh.ir/tv 🔹🔹🔹🔹🔹 https://pazhuhesh.ismc.ir/ @Riismc | معاونت پژوهش
علمی تخصصی پنل علمی تخصصی شخصیت شناسی و سیره قرائت مقالات: 1. وضعیت شناسی زندگانی جعفر بن ابی طالب (ع) پیش از اسلام - استاد علیرضا پور 2. بررسی رتبه فرماندهی جعفر بن ابی طالب(س) در جنگ مؤته - استاد علی اکبر ذاکری 3. برسی تاریخی حاضران از خاندان جعفر طیار در واقعه عاشورا - محمد انیس 4. شخصیت پژوهی تاریخی در فضای دیجیتال، جعفر بن ابی طالب(ع) – علی جباری 5. بررسی و تبیین دیدگاه علاّمه سید جعفر مرتضی عاملی در باره جعفر طیّار(س) – دکتر اسدالله رحیمی 🕖 زمان: چهارشنبه ۱6 آبان ماه ۱۴۰۳ ساعت 8- 10 🕹مکان: قم، میدان جهاد، مجتمع جامع امام خمینی(ره)، سالن شهید عارف الحسینی(ره) 🌐لینک پخش آنلاین : http://tv.mou.ir http://live.mou.ir/research ✅ در کانال معاونت پژوهش عضو شوید و از تازه‌ترین رویدادهای پژوهشی و پژوهش‌ها و تولیدآثار تاریخی مطلع شوید. 🌐 @mptarikh
💠 یادواره شهدای عزیز استان قم 🔹 ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ 🔸 این جلسه با همت پایگاه بسیج سمیه مسجد قمر بنی هاشم ع و مردم فهیم و قدرشناس محله شیخ آباد برگزار گردید. 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
💠 در مسجد مقدس جمکران دعاگوی همه دوستان اهل‌بیت ع و پیروزی رزمندگان جبهه حق هستیم. 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
هدایت شده از جبارنامه
03.mp3
8.94M
🔹حضرت زینب سلام الله علیها، بعد از واقعه كربلا کارشناس مجری: کارشناس‌پاسخگو: 🇮🇷 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh
هدایت شده از جبارنامه
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام اے همہ‌ے جلوه‌ے زینب فخر و زینٺ زینب مےنویسیم فقط نام شما را سطر اول،سر هر برگہ‌ے دفتر 👇👇👇 🆔 @jabbarnameh