eitaa logo
جهاد کبیر
400 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
5.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
♻ امام خامنه ای: حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد ♻ عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه واستقامتی مالک اشتروار میطلبد به نیت حاج قاسم ها🌹 لطفا محتوای کانال رو انتشار بدید آی دی کانال خود را به آی دی ذیل ارسال نمایید. ناحیه حبیب ابن مظاهر(ره)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻اربعینِ سکولار، اربعینِ انقلابی! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. استاد شهید آیت‌الله مطهری بر این باور بود که: گاهی یک جریان موج‌خیز و حرکت‌زای اجتماعی‌، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله "آداب و تشریفات بی‌‌اثر" باقی نمی‌ماند. ... عزاداری سنتیِ امروز امام حسین، تبدیل حرکت به بنیاد است. این عزاداری که به‌حقّ درباره‌اش گفته شده: من بکی او ابکی او تباکی‌ وجبت له الجنه؛ که حتّی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم‌ ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسینها و حسینیها بوده. در شرائطی که حسین به‌صورت‌ یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معیّن و نفی‌‌کنندۀ راه و روش موجودِ معیّن دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن،‌ واقعاً نوعی سربازی است. در شرائط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت‌‌کردن و تظاهر به گریه‌کردن بر شهدا، نوعی اعلام وابسته‌بودن به گروه اهل حقّ‌ و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت، نوعی از خود گذشتگی است. اینجا است که عزاداری حسین‌بن‌علی یک "حرکت" است، یک "موج" است، یک "مبارزۀ اجتماعی" است. امّا تدریجاً، روح و فلسفۀ این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف‌ بیرون می‌ریزد و مسأله، شکل یک "عادت" به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع‌ بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک "جهت‌گیری‌ خاصِ اجتماعی" باشد و بدون آنکه از نظر "اجتماعی"، عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب - که البتّه دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود - مراسمی را "مجرّد از وظائف اجتماعی" و "بی‌رابطه با حسینهای زمان" و "بی‌رابطه‌ با یزیدها و عبیدالله‌های زمان" به‌پا دارند. اینجا است که حرکت تبدیل به‌ بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف، بیرون ریخته و ظرف، خالی باقی مانده‌ است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزیدبن‌معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه "بزرگ‌ترین مراسم" را به پا دارد! در چنین مراسم‌ است که نه‌تنها "تباکی" اثر ندارد، اگر "یک مَن اشک" هم نثار کنیم‌ به جائی برنمی‌خورد!(مرتضی مطهری، نهضت‌های اسلامی در صد سالۀ اخیر، صص۸۲-۸۳). پس مراقبت کنیم که راهپیمایی اربعین: به "آداب و تشریفات بی‌‌اثر" تبدیل نشود! فقط برای "کسب ثواب" نباشد! "مجرّد از وظائف اجتماعی" نباشد! "بی‌رابطه با حسینهای زمان" و "بی‌رابطه‌ با یزیدها و عبیدالله‌های زمان" نباشد! یک "حرکت" باشد! یک "موج" باشد! یک "مبارزۀ اجتماعی" باشد! نمایانگر یک "جهت‌گیری‌ خاصِ اجتماعی" باشد! و در یک کلام، "انقلابی" باشد، نه "سکولار"! ۲. ما اغلب عادت کرده‌ایم به "دین‌داری آسان و بی‌هزینه"! جایی که باید هزینه بدهیم، غافل و غایبیم! برای اصلاح جامعه و برچیدن منکرها و اقامۀ معروف‌ها، همّت نداریم، ولی برای عزاداری و زیارت، همواره آماده‌ایم! این در حالی است که قیام حسین‌بن‌علی برای "نهی‌ازمنکر" بود! اگر ما تصوّر دیگری از عزداری و زیارت داشته باشیم، در حقّ حسین‌بن‌علی، خیانت کرده و ماهیّت و غایت قیام او را مسخ نمودیم! تشیّع، آیین "قیام" و "انقلاب" و "شوریدن" و "شهادت" است، و عزاداری و زیارت، فقط "مقدّمه" هستند برای حرکت. "راه" هستند نه مقصد. "وسیله" هستند نه هدف. ازاین‌رو، نه تقلیل‌دادن منزلت "زیارت و عزاداری" به "مناسک"، صواب است و نه تقلیل‌دادن "هویّت تشیّع" به "زیارت و عزاداری". شهدای دفاع مقدس، به زیارت حسین‌بن‌علی نرفتند ولی با عزاداری‌های شب عملیات، به کاروان او پیوستند و کربلایی شدند! نکند ما به زیارت حسین‌بن‌علی‌ برویم امّا نصیب‌مان بیش از عزداری نباشد! مبادا در هیئت و عزاداری و راهپیمایی متوقف بمانیم و از قافلۀ همچنان در حرکتِ کربلا، جا بمانیم! ۳. تشیّع، یعنی نظام‌سازیِ اجتماعی، یعنی تمدّن‌پردازیِ جهانی، یعنی چالش‌گری با خواصِ اغواگر، یعنی موضع‌گیری در برابر اصحاب فتنه، یعنی ستاندن نان فقرا از ثروت‌های بادآوردۀ اغنیا، یعنی جان‌دادن برای نظریۀ مقاومت، یعنی ترجیح چالش بر سازش، یعنی ایستادن برای تداوم ایدئولوژیِ انقلابی، یعنی روشنگری و افشاگری و غبارزدایی از چهرۀ حقیقت، یعنی نقد قدرت‌مندانِ بی‌تقوا و سرمایه‌سالاران زالوصفت، و ... از جمله، "جهاد تبیین"، یک "واجب فوری و قطعی" هست! ما برای تحقّق آن چه کرده‌ایم؟! برای این جهاد، "هزینه"‌ای پرداخته‌ایم؟! شهادت که هیچ، اهانتی را برتابیده‌ایم؟! نکند شیطان در قالب "اهتمامِ تک‌بُعدی به مستحبات"، ما را از "واجبات فوری و قطعی"، غافل گرداند... می‌توان از متن یک امر مستحب، ده‌ها واجب را اقامه کرد، و می‌توان با تفسیر سکولار و غیرانقلابی از آن امر مستحب، فرصت‌های تاریخی را باخت. @jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بچه‌ها باید دست مادر را ببوسند! 🔻 اگر زن در محیط خانواده، محترم و مکرّم شمرده شود، بخش مهمّی از مشکلات جامعه حل خواهد شد. ⚡️ باید کاری کنیم بچّه‌ها دست مادر را حتماً ببوسند؛ اسلام دنبال این است. کما اینکه در خانواده‌های مذهبی‌تر و اخلاقی‌تر و نزدیکتر به مفاهیم مذهبی، اینها مشاهده می‌شود. ♨️ فرزندان خانواده باید نسبت به مادر تکریم داشته باشند. این تکریمِ نسبت به مادر، با آن حالت عاطفی و خودمانیگری که بین فرزند و مادر وجود دارد، هیچ منافاتی ندارد. ⚡️رفع مظلومیّت از زن به این شکل است. 🔴 توهین‌هایی که مرد در خانه نسبت به همسر خود می‌کند- از توهینهای رفتاری تا زبانی تا وحشیگری یدی که متأسّفانه یک جاهایی هنوز در کشور ما وجود دارد و نباید وجود داشته باشد، البتّه در بین غربیها فراوان هست و خلاف انتظار هم نیست- در محیط اسلامی چنین چیزی اصلاً نبایستی تصوّر بشود. 📚 - بیانات در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته‌ی حوزوی و دانشگاهی @jahaade_kabir
📌در زیارت عاشورا میگوئیم برظالم، از اولین تا آخرین... میخواهیم ببینیم از منظر قرآن کیست؟ ⬛️ درسوره عنكبوت آیه ۶۸ آمده: بسم الله الرحمن الرحیم، وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَآءَهُٓ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِرِينَ. 🔲چه كسی ستمكارتر از آن كس است كه بر خدا دروغ بسته یا حق را پس از آنكه به سراغش آمده تكذیب نماید؟! آیا جایگاه كافران در دوزخ نیست؟! ◾️در این آیه خطاب به کسانی است که بعد از بهره بردن از نعمت الهی آنرا تکذیب کردند و برخدا دروغ بستند و میبندند...کافر یعنی پوشاننده حق و منکر حق هستند. 🌟خدایا هدایتمان فرما تا از کافران و منکران نباشیم. @jahaade_kabir
💥 : بستری شدن رهبر انقلاب 🌸 این شایعه به دو دلیل استارت خورد و قوت گرفت: همزمانی با مرگ ملکه بریتانیا و نداشتن دیدار با اعضای خبرگان اما به سه دلیل است: 1⃣ دیداری با خبرگان از قبل پیش بینی نشده بود و این دیدار سالانه در اسفندماه برگزار می گردد 2⃣ چهار روز قبل رهبرانقلاب دیداری با متولیان یادواره شهدای ورزشکار داشتند که فیلم آن در ابتدای یادواره شهدای ورزشکار پخش خواهد شد. برخی از ورزشکاران در صفحه های مجازی خود از حضورشان در این جلسه معنوی نوشته اند مانند نیما نکیسا دروازه بان اسبق تیم ملی 3⃣ روز اربعین در محضر رهبر انقلاب بعد از دو سال ایام کرونا جلسه عزاداری با حضور هیئت های دانشجویی برگزار خواهد شد. 🔻 دعای آخر تقدیم به حضرت ماه: 🌸 تَنَت به نازِ طبیبان نیازمند مباد. وجود نازکت آزردهٔ گزند مباد. 🌸 سلامتِ همه آفاق در سلامتِ توست. به هیچ عارضه شخصِ تو دردمند مباد ➖➖➖➖➖ 🌸 شکرانه سلامتی رهبر عزیز انقلاب صلوات 🌸 @jahaade_kabir
چرا آمریکا نمی‌خواهد توافق هسته‌ای احیا شود؟ 🔺به نظر می‌رسد واشنگتن براساس جمع‌بندی خود در برهه کنونی نیز احیای برجام و کارکرد صحیح آن را به نفع خود نمی‌داند. در این بخش تلاش‌شده برخی عوامل موثر در خودداری دولت بایدن در بازگشت به توافق هسته‌ای مورد بررسی قرار گیرند. 1. تقویت بازار صادرات انرژی آمریکا 2. دوری از مرکز تنش‌ها 3. برهم خوردن موازنه قوا در منطقه 4. درخواست دیگران برای امتیازات مشابه 5. خیال راحت آمریکا بابت بمب نساختن ایران 6. تحریک ایران برای اقدام رادیکال 7. مقاومت موثر لابی‌ها علیه ایران 8. احتمال تاثیر واژگونه توافق بر شانس دموکرات‌ها در انتخابات کنگره 9. بروز تردید درباره سیاست آمریکا نسبت به متحدانش 10. احیای برجام پیروزی برای مدافعان مقاومت است 11. حفظ رژیم تحریم‌ها 12. افزایش وزن تحریم‌ها در حوزه «ابزارهای مهار ایران» 13. امید به ثمردهی استهلاک تحریمی زیرساخت‌ها 14. افزایش ارتباط میان قدرت‌های شرقی @jahaade_kabir
تجاوز باکو به استان سیونیک ارمنستان؛موضع ایران چیست؟ دیشب نیروهای جمهوری باکو اقدام به حمله غافلگیرانه علیه مواضع ارمنستان کرده اند و درگیری شدیدی به وقوع پیوسته است. بهانه نیروهای علیف برای تجاوز، مین‌گذاری نیروهای ارمنی در برخی مناطق زنگزور و انتقال اسلحه به آنجاست. نکته جالب اینجاست که حملات جمهوری باکو متوجه قره باغ نیست و استان جنوبی ارمنستان را در نوک حملات خود قرار داده است. در پی درگیری دیشب برخی رسانه‌های ارمنی از دولت این کشور خواستند که از روسیه درخواست اجرای معاهده دوستی و همکاری مربوط به سال ۱۹۹۷ را نماید. یکی از بندهای این معاهده، حمایت نظامی روسیه از ارمنستان در صورت تجاوز احتمالی به این کشور کوچک است. البته علیف که آرزوی الحاق استان سیونیک به خاک باکو و پیوستن زمینی به نخجوان را دارد ، زمانی را برای حمله انتخاب کرده که روس‌ها در اوکراین گرفتار جنگی سخت هستند و بعید است بتوانند در چنین شرایطی نیروی نظامی موثر برای حمایت از ایروان بفرستند. البته جمهوری اسلامی نیز صریحا نسبت به تحرکات احتمالی ترکیه و باکو جهت اشغال جنوب ارمنستان هشدار داده و بدون تردید در صورت ورود زمینی ارتش علیف به این استان، نیروهای نظامی ایرانی واکنش مناسبی را نسبت به این تجاوز اتخاذ خواهند نمود. البته فعلا درگیری‌ها به صورت آتشباری متقابل و حملات محدود زمینی ارتش باکو به مناطق شرقی زنگزور بوده، لکن بعید می‌نماید در صورتی که جنگ بالا بگیرد و عزم علیف برای تصرف سیونیک تداوم یابد، جمهوری اسلامی چنین تجاوزی به همسایه‌اش و بستن یکی از مسیرهای اصلی تجارت خود به اروپا را تحمل کند. @jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 فوری| تصاویر دوربین مداربسته پلیس امینت اخلاقی تهران بزرگ در خصوص مهسا امینی 🍃🌹🍃 ❌ این ویدیو نشان می دهد ادعای ضرب و شتم مهسا امینی دروغ بزرگ یک جریان سیاسی است و این خانم در یک کلاس آموزشی پلیس دچار عارضه ناگهانی شده است.آیا دادستان به دروغ پردازی های سیستماتیک ورود پیدا می کند؟ | | @jahaade_kabir
Ale-Yassin-Farahmand (1).mp3
8.32M
🍃زیارت آل یاسین التماس دعا🙏 @jahaade_kabir
‼️مخلوط شدن خون دهان با بزاق 🔷س ۶۱۹۹: اگر دهان انسان به واسطه خون داخل دهان و یا خارج از آن و یا حتی هر گونه نجس دیگر مثل شراب نجس شود ولی نجاسات مذکور با آب دهان مخلوط شود و از بین برود آیا آب دهان محکوم به طهارت است یا خیر؟ و حکم فرو بردن آن چیست؟ ✅ج: محکوم به طهارت است و فرو بردن آن مانع ندارد. @jahaade_kabir
روزمان را با آغاز کنیم شاخصه انقلابیگری(۱) 🌹🌹افشاگری فتنه جویان و توطئه گران إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ يَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (42/ شوری) مجازات بر کسانی است که به مردم ستم می‌کنند و در زمین به ناحق ظلم روا می‌دارند؛ برای آنان عذاب دردناکی است! ☘☘پیامها: 1⃣- تجاوز به حقوق مردم ناروا و سزاوار پيگيرى و مؤاخذه است. «إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ» 2⃣- ظلمى را بايد افشا كرد كه رنگ فتنه و فساد و جنبه اجتماعى داشته باشد. «يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ يَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ» 3⃣- گرچه وظيفه انقلابیون در دنيا افشاگرى و رسوا کردن فتنه گران است ولى خداوند هم به حساب ظالمان خواهد رسيد. «لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ» ✍ @jahaade_kabir
💠 پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در روایتی می فرمایند: ✨أدَّبوا أولادَکم عَلی ثلاث خِصالٍ: حُبَّ نَبِیِّکم و حُبَّ أهلِ بیتهِ و قراءَ هِ القرآن.... ✨ «فرزندانتان را بر سه پایه و خصلت تربیت کنید: محبت پیامبرتان، محبت اهل بیت او و قرآن.»   📚کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۴۵۶ @jahaade_kabir
▪️امام حسن عسکری (ع): ✍ ‌مؤمن پنج نشانه دارد . . . و يكى از آن‌ها است. ‌ 📚 تهذيب‌الأحكام، ج ۶، ص ۵۲ @jahaade_kabir
☘آیت الله سید علی قاضے(ره): وصول الی الله مـــــحال من غیر الحسین ، رسیدن به خدای متعال از راه حسین علیه السلام محال است. @jahaade_kabir
اربعین . شیخ طوسی از صفوان جمّال روایت می کند که گفت:مولایم امام صادق علیه السلام در ارتباط با زیارت اربعین به من فرمود :هنگامی که روز، بالا آمد خطاب به امام حسین علیه السلام می گویی: السَّلامُ عَلَیٰ وَلِیِّ اللّٰهِ وَحَبِیبِهِ ، السَّلامُ عَلَیٰ خَلِیلِ اللّٰهِ وَنَجِیبِهِ ، السَّلامُ عَلَیٰ صَفِیِّ اللّٰهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ ، السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ. اللّٰهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ ، وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السَّادَةِ ، وَقَائِداً مِنَ الْقَادَةِ ، وَذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ ، وَأَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَیٰ خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ ، وَمَنَحَ النُّصْحَ ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا ، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنیٰ ، وَشَرَیٰ آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدَّیٰ فِی هَوَاهُ ، وَأَسْخَطَکَ وَأَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ ، وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ ، الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ ، فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّیٰ سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ؛ اللّٰهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِیلاً ، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً أَلِیماً. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیاءِ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللّٰهِ وَابْنُ أَمِینِهِ ، عِشْتَ سَعِیداً، وَمَضَیْتَ حَمِیداً ، وَمُتَّ فَقِیداً ، مَظْلُوماً شَهِیداً ، وَأَشْهَدُ أَنَّ اللّٰهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللّٰهِ ، وَجاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتّیٰ أَتَاکَ الْیَقِینُ ، فَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ ظَلَمَکَ ، وَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذٰلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ؛ اللّٰهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ ، بِأَبِی أَنْتَ وَأُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ ، وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِأَنْجاسِها ، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِها ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعائِمِ الدِّینِ ، وَأَرْکانِ الْمُسْلِمِینَ ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ ، وَأَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْویٰ ، وَأَعْلامُ الْهُدیٰ ، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقیٰ ، وَالْحُجَّةُ عَلَیٰ أَهْلِ الدُّنْیا ، وَأَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ ، وَبِإِیابِکُمْ مُوقِنٌ ، بِشَرایِعِ دِینِی ، وَخَواتِیمِ عَمَلِی ، وَقَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ ، وَأَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ ، وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّیٰ یَأْذَنَ اللّٰهُ لَکُمْ ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لَامَعَ عَدُّوِکُمْ ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ ، وَعَلَیٰ أَرْواحِکُمْ وَأَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغَائِبِکُمْ ، وَظَاهِرِکُمْ وَبَاطِنِکُمْ ، آمِینَ رَبَّ الْعالَمِینَ. @jahaade_kabir
8810128_309 (1).mp3
5.68M
زیارت 🎤بانوای حاج محمود کریمی @jahaade_kabir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شبکه TRT بررسی می‌کند: سازمان همکاری شانگهای چه ظرفیت هایی دارد و پیوستن ایران به این سازمان چه مزیت هایی برای این کشور دارد؟ @jahaade_kabir
⭕️ تعارض رفتاری نسل اکبرپونزها از میترا استاد تا مهسا امینی اصلاح‌طلبان؛ خوشحال از فوت خانم امینی خبر عارضه قلبی برای یک خانم در کلاسهای آموزشی پلیس، کافی بود تا سایبری‌های گوش به زنگ BBC و اینترنشنال، با هدف مقابله با قانون حجاب، ضرب و شتم این خانم توسط پلیس را نشر و با تحریک احساسات ژست حمایت از زنان بگیرند. این درحالیست که دقیقا همین افراد ازجمله خاتمی به عنوان استاد محمد علی نجفی، ابطحی، مولاوردی، ابتکار، عارف، عبدی و... جان مهسا امینی را که در یک عارضه و بدون خشونت پلیس از دست رفته را بازیچه اهداف سیاسی و حمله به پلیس قرار دادند. افرادی که یا از قاتل که باضرب ۵ گلوله این زن بی دفاع را کشت کرده و یا با بی شرمی سکوت کرده بودند؛ از این رو شاید بتوان اصلاح‌طلبان را خوشحال‌ترین جریان از فوت مهسا امینی دانست؛ جریانی که هرازگاهی برای احیای سیاسی خود یک موضوع را دستاویز میکند و اینبار خون مهسا بهانه خوبی برای موج‌سواری است نسل اکبرپونزها وکاسبان جان و نام زنان، دغدغه ای جز پیشبرد منافع سیاسی خود و بازگشت شرایط تحقیر و فشار بر مردم در دوره روحانی ندارند. @jahaade_kabir
⭕️ جزئیات و علت فوت خانم امینی مشخص شد مهسا امینی به دنبال ایست قلبی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از احیا در فاصله ۲ ساعت، ۲ مرتبه دیگر نیز ایست قلبی کرده که دوباره احیا شده است. در سی‌تی‌اسکن مغزی علایمی مبنی بر هیدروسفال بودن گزارش شده. او در ۵ سالگی هم عمل کرده و مبتلا به بیماری و نوع یک بوده است. مهسا امینی دوباره بعدازظهر جمعه ایست قلبی می‌کند و درنهایت پس از ۴۵ دقیقه عملیات احیا، به علت ایست قلبی - ریوی فوت می‌کند. پیش از این رسانه‌های ضدانقلاب علت فوت را ضرب و شتم توسط پلیس اعلام کرده بودند، اما ساعاتی پیش پلیس ویدیویی از دوربین مداربسته در لحظه از حال رفتن او منتشر و اعلام کرد هیچ برخورد فیزیکی با متوفی انجام نشده است. @jahaade_kabir
⭕️ بيانيه آقای مصطفی محقق داماد درباره فوت مرحوم خانم امینی حادثه مرگ جانسوز هموطن عزیزمان مهسا امینی موجب جریحه دارشدن قلوب مردم شریف ایران شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به خاندان داغداروعموم ملت سوگوار، رخصت می طلبم که به چند نکته تاکید وتصریح نمایم؛ 1⃣ دروقوع این حوادث به دنبال خاطی گشتن وحتی به مجازات خاطیان رده های پایین بسنده کردن نه درد وسوزعمومی را تسکین می بخشد و نه امیدی به عدم تکرار نظیر آن ایجاد میکند. زیرا این حوادث معلول است. 2⃣ درحادثه ننگین زندان کهریزک سال ۸۸ برغم وقوع جنایتی هولناک وننگین سرانجام به مجازات چند مباشر ضعیف منتهی شد و اسباب اقوی نه تنها معفو بلکه برخی در مقامات برتر منصوب شدند در حالیکه به یقین حادثه مزبور دال بر بی کفایتی و سوء مدیریت آنان بود و چنانچه شایسته سالاری انجام می شد از تکرار آن جلوگیری بعمل می آمد. 3⃣ امربه معروف ونهی از منکر به معنای صحیح و منطبق با تعلیمات اسلامی را هرگز کسی انکار نمی کند. ولی به یقین این دو فریضه الهی شرایطی دارد ودر رأس آنها نه تنها آشنایی بلکه آگاهی کافی و عمیق مجریان با معروف و منکر است. تشکیل این نهاد و دادن آن بدست افراد نااگاه انحرافی است روشن از تعالیم اسلامی و راهی است برای سلب آزادیهای قانونی و شرعی شهروندان. در روایت مسعده بن صدقه امام صادق (ع) فرمودند: «امربه معروف ونهی ازمنکر باید توسط کسانی انجام شود که معروف را از منکر بشناسند نه کسانی که خود هدایت نشده اند تا دیگران را هدایت کنند- وسایل ج۱۱، ص۲۰۰) 4⃣ مظهر کامل معروف تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت درحریم خصوصی شهروندان و منحرف ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان. 5⃣ در جامعه ای که فساد و سوء استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا هر روز خبرش حتی از رسانه ملی بگوش میرسد و ارقامش حیرت آور است به یقین نهی از منکر معنای دیگری می یابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم روش خردمندان است. 6⃣ تأمین امنیت شهروندان اصلی ترین وظیفه قدرت حاکم است. قدرت حاکم نمیتواند با بکارگیری افراد ناآگاه و دادن لقب ارشاد و مرشد به آنان‌ موجبات سلب آسایش گردد. اینگونه القاب شایسته صالحان علمی و عملی است. 7⃣ جرم انگاری و تعیین مجازات نسبت به اعمال و رفتار شهروندان کاربسیار دقیقی است و در جوامع پیشرفته جهان امروز همواره توسط متخصصان دانش حقوق و علوم اجتماعی و روانشناسی انجام میگیرد و در جامعه ما نیز انچه جنبه فقهی دارد بایستی توسط فقیهان عالی رتبه و واجد درجه اجتهاد مسلم انجام شود تا مبادا موضوعی که اصل و یا حدود و ثغورش جای سؤال و تردید دارد صرفا به خواسته و نظر گروه و یا فردی بر جامعه تحمیل گردد و موجبات تنفر و انزجار از شریعت سهله وسمحه احمدی را فراهم آورد. 8⃣ پاسخگوی اصلی در پیشگاه الهی و سپس ملت شریف ایران نسبت به این گونه حوادث تلخ کسانی هستند که روزی به نام امربه معروف، تهمت و افترا و دروغ پردازی و هتک حرمت و سلب کرامت و حقوق انسانی را حلال و مجاز و حتی فریضه دانستند و ازین رهگذر عالمان را ملجم و جاهلان را مکرم ساختند. ربنا و علیک توکلنا و الیک انبنا و الیک المصیر. سید مصطفی محقق داماد‌ @jahaade_kabir
رسانه‌ها پیرامون فوت مهسا امینی چگونه عمل کنند؟ پرهیز از ورود به هرگونه فضای دوقطبی در این موضوع؛ خودداری از انتشار گزارش ها، مصاحبه ها، یادداشت ها، توئیت ها و هر آن چیزی که باعث تحریک فضای اجتماعی به نفع فرصت طلبان می شود. با توجه به حضور پرشور و میلیونی مردم ایران در پیاده روی امسال اربعین حسینی و همچنین موافقت با عضویت دائمی ایران در پیمان شانگهای، دشمنان انقلاب اسلامی مترصد فرصتی برای کمرنگ نمودن دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بودند که این فرصت متاسفانه، با فوت نابهنگام و تاسف برانگیز یکی از دختران این سرزمین به نام مهسا امینی اهل سقز، در یکی از مراکز توجیهی نیروی انتظامی در تهران به دست آنها افتاده است؛ در همین راستا، با توجه به فعال شدن گروه های ضدانقلاب و فرصت طلب در داخل و خارج برای بهره برداری از این اتفاق حزن انگیز در مسیر خواسته های سیاسی و جناحی از طریق سیاه نمایی علیه نظام، توصیه می گردد موارد ذیل در دستور کار قرار گیرد: ۱. اظهار تاسف و تالم از حادثه پیش آمده، ابزار همدردی با خانواده مرحومه و بسترسازی برای برگزاری مراسم ترحیم از طریق انجمن های مردمی همسو. ۲. تصویرسازی از برخی تجمعات احتمالی در ساعات و روزهای آینده در شهر محل سکونت مرحومه به عنوان سوگواری مردم محلی و پرهیز از هرگونه واکنش تحریک آمیز که موجب برانگیختن خشم عمومی می شود. ۳. مطالبه برای پیگیری قضایی دروغ‌پردازی های صورت گرفته مبنی بر ادعای ضرب و شتم مرحومه و همچنین سیاه نمایی برخی فرصت طلبان از سوی دادستانی ۴. تبیین اراده قاطع دستگاه های متولی برای پیگیری دلایل بروز این اتفاق ناگوار و برخورد با مقصرین احتمالی در صورت تخطی مجریان قانون مطابق بر ضوابط ۵. روایتگری صحیح، حقیقی و از تمامی ابعاد از اصل ماجرا(به عنوان نمونه با مراجعه به برخی شاهدان عینی، محتوای فیلم دوربین های مدار بسته تایید و تکمیل شود) ۶. پرهیز از ورود به هرگونه فضای دوقطبی در این موضوع؛ خودداری از انتشار گزارش ها، مصاحبه ها، یادداشت ها، توئیت ها و هر آن چیزی که باعث تحریک فضای اجتماعی به نفع فرصت طلبان می شود. ۷. تاکید بر لزوم اصلاح روندهای آسیب زا و هزینه زا با روش ها و شیوه های موثر از طریق برگزاری اتاق فکرهایی با حضور کارشناسان و تصمیم گیری درباره آن ۸. تاکید بر حفظ و رعایت اصول شرعی و اخلاقی همچون حجاب به عنوان یک اصل اساسی با ذکر این نکته که؛ "سوانح ناخواسته نمی تواند مانع اجرای قوانین شود" ۹. برجسته سازی حماسه میلیونی اربعین حسینی و عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای در رسانه ها به عنوان دو اتفاق و رویداد مهم در برهه فعلی و پرهیز از ضریب دادن به موضوع فوت مهسا امینی. @jahaade_kabir
202030_169339333.mp3
2.19M
🎙 بشنوید | صوت بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی در مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام). ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
جهاد کبیر
⭕️ بيانيه آقای مصطفی محقق داماد درباره فوت مرحوم خانم امینی حادثه مرگ جانسوز هموطن عزیزمان مهسا امی
⭕️ نُه اشکال در بیانیۀ حجت‌الاسلام محقق‌داماد‌ ✍ مهدی جمشیدی در روز گذشته، مطلب مختصری از حجت‌الاسلام محقق‌داماد‌ دربارۀ درگذشت خانم مهسا امینی منتشر شد. من در این مجال، فقط دو بند از نوشتۀ ایشان را نقد می‌کنم تا بر مخاطب، ضریب اتقان و استحکام منطق ایشان آشکار شود؛ چنان‌که فقط بر همین دو بند، نُه اشکال مطرح کردم. باقی بماند برای وقتی دیگر. 🔻 ١. ایشان نوشته‌ است: «مظهر کامل معروف، تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان و منحرف‌ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان.» 1⃣ این‌که امری «مظهر کامل» باشد به معنی «ترکِ مظاهرِ ناقص» نیست، بلکه تنها بر ترجیح و فضیلت آن دلالت دارد و لازمۀ این نیز، طرّاحی یک «ترکیب ضریب‌بندی‌شده» نسبت به معروف‌ها و منکرهاست. رویکرد «وزن‌دهی» از تفکّر یکپارچه‌انگاریِ نظام اجتماعی برمی‌خیزد و رویکرد «وانهادن» از تفکّر بخشی‌نگری و جزء‌اندیشی. «درهم‌تنیدگیِ تکوینی» و «تداخلِ حداکثریِ» خُرده‌نظام‌های اجتماعی، رهیافتی فراتر از وزن‌دهی را برنمی‌تابد، و ترک و تعطیل یکی به نفع دیگری، تداوم بی‌تعادلی را در پی دارد. 2⃣ روشن است که «تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه»، وظیفۀ «نیروی انتظامی» نیست! 3⃣ مگر این باب، «مسدود» و «متروک» است که ایشان به آن دعوت کرده است؟! روزانه ده‌ها مصاحبه و یادداشت در فضای مجازی منتشر می‌شود که سرشار از نقادیِ «صدر تا ذیل قدرت» است؛ چنان‌که دامنۀ این نقادی‌ها، حتّی شخص «رهبر انقلاب» را نیز دربرمی‌گیرد. همین نوشتۀ کوتاه ایشان، متضمّنِ «نقد نسبت به حاکمیّت» است؛ آن هم نقدهایی بنیادین و اغلب ناصواب. 4⃣ ایشان مخاطب را به معروفی می‌خواند که خود، «تارک» آن است؛ چنان‌که در طول هشت‌سال حاکمیّت دولت تکنوکرات‌ها، با وجود آن همه مشقّت و مصیبت که بر مردم رفت، ایشان «سکوت» اختیار کرد و به دلیل همسوییِ سیاسی با سیاست‌مدارانِ مستقر در قدرت، «مماشات» را بر «مطالبه» ترجیح داد. مردم، این «دوگانگی‌ها» و «تناقض‌ها» را در منطق عملیِ ایشان می‌یابند و برنمی‌تابند. 5⃣ کدام کتاب فقهی یا حقوقی، «جامعه» را «حریم خصوصیِ شهروندان» معرفی کرده است؟! آیا پلیس امنیّت اخلاقی، به «خانه‌های مردم» می‌رود و بی‌حجابان را شکار می‌کند؟! اگر «جامعه» نیز جزو «حریم خصوصی» است، پس «حریم عمومی» کجاست؟! 6⃣ نظام جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اید که در پی «منحرف‌ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی‌اش» است. وظایف اصلیِ دولت اسلامی چه هستند؟ اگر اقتصاد است که باید گفت رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بر اقتصاد تکیه کرده‌اند و در سیاست‌های کلّی برنامۀ هفتم نیز - که چندی پیش منتشر شد - نقطۀ اصلی را «پیشرفت اقتصادیِ مبتنی بر عدالت» معرفی کردند. در طول سی سال زعامت آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان حتّی یک سخنرانی یا بیانیۀ اختصاصی دربارۀ حجاب نداشته‌اند، امّا در مقابل، ده‌ها دغدغۀ مبسوط و مؤکّد دربارۀ «اقتصاد» و «فساد» و «تبعیض» و «عدالت» و «فقر» ارائه کرده‌اند. چرا به عرضۀ کج‌روایت از کارنامۀ نظام جمهوری اسلامی تمایل دارید؟! 🔻 ٢. ایشان نوشته‌ است: «در جامعه‌ای که فساد و سوء‌استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا، هر روز خبرش حتّی از رسانۀ ملی به گوش می‌رسد و ارقامش حیرت‌آور است، به‌یقین، نهی‌ازمنکر، معنای دیگری می‌یابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم، روش خردمندان است.» 1⃣ این فسادها چه ریشه‌ای دارند؟ آیا حاصل پیوند ثروت و قدرت در «دولت سازندگی» نیستند؟ و آیا «فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از سوی رهبر انقلاب در میانۀ حاکمیّت «دولت اصلاحات» صادر نشد و این دولت در مقام اجرا، تعلّل نورزید؟ و آیا این حجم از مفاسد در «دولت اعتدال‌گرا» که جریان شما آن را نماینده و جایگزین خویش معرفی کرد، شکل نگرفت؟ چشم بر معاصی آن دولتِ فسادخیز فروبستید و امروز برای اجرانشدن قانون حجاب و عفاف، فسادهای برآمده از عملکرد دیروزِ دولتِ مؤیّدِ خویش را بهانه می‌کنید؟! توقع دارید که مردم، این منطق سست را از شما بپذیرند؟ 2⃣ قاعدۀ «ترجیح اهم بر مهم»، همیشه بر «وانهادن و ترک مهم» دلالت ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع به این معنی است که باید توان و بضاعت را به‌گونه‌ای «توزیع» کرد که «سهم اصلی»، نصیب اهم شود. 3⃣ آیا امروز، این‌گونه نیست؟! خبرهای متعدّدی که دربارۀ فساد و سوء‌استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا می‌شنوید، خبرهای «برخوردهای گسترده» با این امور نیستند؟! و اگر چنین است، این امر نشانۀ «اهتمام» و «جدّیّتِ» نظام نیست؟! به‌راستی، امروز مسألۀ اصلیِ نظام جمهوری اسلامی، حجاب است یا «روایت‌سازی‌های وارونۀ» جریانِ سیاسیِ شما، چنین تصویری را ساخته‌وپرداخته کرده‌اند؟! آنچه را که خود بافته‌اید نقد می‌کنید؟! چرا هراس دارید که با «واقعیّت» روبرو شوید؟! @jahaade_kabir