eitaa logo
«متن و مقالات»
9 دنبال‌کننده
9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
377 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻چاره‌ای نیست ... 🖊مهدی جمشیدی همه می‌دانیم که در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی – از جمله کشف حجاب – راهکارهای فرهنگی و نرم، تقدّم و ترجیح و اصالت دارند و نقطۀ شروع هستند، اما: اوّلاً، می‌توان باور کرد که اکنون، کسانی‌که کشف حجاب می‌کنند، «نمی‌دانند» که رفتاری خلاف شرع و خلاف قانون انجام می‌دهند؟! دست‌کم در دو سال گذشته، این‌همه از وجوه شرعی و قانونی حجاب، «سخن» به میان آمد و «تحلیل» و «تبیین» شد، اما این‌که همچنان کسانی کشف حجاب می‌کنند، جز به معنی لجاجت و دهن‌کجی و خودخواهی و گردن‌کشی است؟! مسأله، «ندانستن» است یا «نخواستن»؟! مسأله، عجز در برابر میل به «تبرّج» و «خودنمایی» است یا «توجیه»‌ و «اقناع» نشدن از لحاظ فکری؟! مگر انسان فقط اندیشه و فکر و عقلانیّت و تدبیر است و از میل و تمنّا و خواهش و هوس، تهی است؟! مگر جز این است که آدمی به بسیاری از دانسته‌ها و معلوماتش عمل نمی‌کند؟! مگر جز این است که اگر «الزام‌های بیرونی» و «قواعد اجتماعی» در میان نباشد، برخی حاضر نیستند خودجوش، حداقل‌های اخلاقی و انسانی را مراعات کنند؟! هیچ‌گاه همۀ جامعه، کنش‌هایشان را بر اساس فرهنگ، صورت‌بندی نمی‌کنند، بلکه در این میان، کسانی نیز هستند که «زبان تأدیب» را بهتر از «زبان تعلیم» می‌دانند. ازاین‌رو، حتی در شرع نیز اجرای احکام اجتماعی، تنها به وجدان ایمانیِ اشخاص، واگذار نشده، بلکه برخی از معاصی، «جُرم‌انگاری» شده‌اند و حاکمیّت دینی، موظّف گردیده که با آنها برخورد کند. تمام لایه‌های جامعه از نظر «رشد هویّتی» و «فهم فرهنگی»، در یک سطح نیستند و نباید از همه، توقع رفتار یکسان را در برابر قانون و شرع داشت؛ برخی هستند که با تظاهر و تجاهر به معصیت در عرصۀ عمومی، کرامت نفسِ خودشان را مخدوش می‌کنند و زمینۀ مواجهۀ قانونی و سخت را نسبت به خودشان فراهم می‌کنند. آن‌که از «کرامت نفس»، بهره‌ای داشته باشد، هرگز حاضر نمی‌شود با درهم‌شکستن شرع و قانون در عرصۀ عمومی، خودش را در معرض مواجهۀ انضباطی و تأدیبی قرار بدهد. ثانیاً، در جایی‌که جبهۀ امنیتی و سیاسی و رسانه‌ای دشمن، با تحرّکات خود در طول یک دهۀ گذشته، توانسته «رخنۀ فرهنگی» ایجاد کند و سبک زندگیِ برخی را تغییر بدهد، باید در برابر این چالش «تحمیلی» و «بیرونی» و «ساختگی»، فقط به سراغ کارهای فرهنگی رفت که دیربازده هستند و چه‌بسا تا به‌سرانجام‌رسیدن‌شان، سیلاب ولنگاری و بی‌مبالاتی در سبک زندگی، بخش‌های بیشتری از جامعه را در خود فروببرد؟! ما در شرایط طبیعی و عادی به سر نمی‌بریم و آنچه که اتّفاق افتاده، حاصل روند خودجوش و درونیِ جامعۀ ایران نیست، بلکه جامعۀ ما در حال دستکاری‌شدن از سوی نهادهای امنیتیِ بیگانه است. مسأله، یک «طرح امنیتی و سیاسی» برای براندازی نظام از طریق انقلاب در سبک زندگی است و روشن است که بهترین نقطۀ شروع، معارضۀ با «نمادها»ی سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی همچون حجاب است. آری، حجاب در هندسۀ فرهنگیِ ما، در حکم «دیوار برلین» است که اگر فرو بریزد، «زنجیره‌»ای از استحالۀ هویّتی به راه خواهد افتاد. اگر جامعه در قلمرو سبک زندگی، به سوی الگوهایی به حرکت افتد که تجدّدی هستند، خودبه‌خود، میان جامعه و حاکمیّت، شکاف و گسست ایجاد خواهد شد و آن‌گاه، دشمن می‌تواند به‌سرعت، میوه‌های این تضاد و کشمکش را در حوزۀ سیاست بچیند. مسألۀ حجاب، این اندازه حسّاس و کلیدی است و می‌تواند بحرانی در سطح «امنیّت ملّی» پدید بیاورد. کدام نظم سیاسی است که در برابر چنین طرح حساب‌شده و ترکیبی و مخرّبی، فعالیّت‌های فوری و اضطراری را کنار بگذارد و وضع موجود را به حال خویش رها کند و به فعالیّت‌های بلندمدّت و دیربازده، بسنده نماید؟! اکنون که سیلاب برهنگی و ولنگاری در جامعه به راه افتاده و می‌رود که لایه‌های مختلف جامعه را درگیر خود کند و سبک زندگیِ غربی را «عادی‌سازی» و «هنجار» نماید، باید دستی برآورد و بازدارندگی داشت. این سیلاب، «علاج بی‌درنگ» و «واکنش بی‌امان» می‌طلبد، وگرنه فساد، فساد می‌آفریند و خودش را به صورت تصاعدی، بازتولید می‌کند. آنان که از عقل حکمرانی نصیب برده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که باید در مرحلۀ نخست، جلوی سیر شتابنده و گستاخانۀ فساد و فحشا را با مواجهات قانونی و خیابانی گرفت، و آن‌گاه، با طرح فرهنگیِ جامع و سنجیده، جامعه را از سیطرۀ تصرّفات و تعدّیّات عالَم تجدّد رها کرد. براین‌اساس، «طرح نور» یک ضرورت اجتماعی است و اکنون که در گرداب تهاجم فرهنگی و فرسایش هویّتی فروغلتیده‌ایم و رخنه‌های فرهنگی سربرآورده‌اند، باید آن را ادامه داد تا دست‌کم، «خونریزی فرهنگی» به مرحلۀ «اغمای فرهنگی» نرسد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻دین‌شناسیِ دین‌ستیزانۀ شریعتی: ماتریالیسمِ دیالکتیک در دامان اسلام 🖊مهدی جمشیدی ۱. من در سال‌های اخیر، پژوهشی را با عنوان «استاد مطهری و چپ‌های ایرانی» نگاشته‌ام که در قالب کتاب، منتشر خواهد شد. در فصلی از این کتاب، به ماجرای تقابل و تعارض استاد مطهری با علی شریعتی پرداخته‌ام و به‌گمانم، تمام یا اغلب مواضع استاد مطهری را دربارۀ شریعتی در آن آورده‌ام. پیش از این هم به سبب مناقشه‌ها و مباحثه‌هایی که وجود داشت، این مسأله را از نظر بسیاری از بزرگان و اصحاب معرفت، مطالعه و دربارۀ آنها تأمّل کرده‌ام. به جز این، در دورۀ کوتاهی از حیات فکری‌ام نیز اندک تمایلی به نوشته‌های شریعتی داشته‌ام و آنها را با دقت مطالعه کرده‌ام. ۲. استاد مطهری، چندی پس از آن‌که شریعتی را به حسینیۀ ارشاد دعوت می‌کند، به‌تدریج درمی‌یابد که تفکّر شریعتی، آغشتۀ به «ماتریالیسمِ دیالکتیک» است و او در حقیقت، سرباز همان دشمنی است که مطهری برای مبارزه با آن، شریعتی را به حسینیه فراخوانده است. از سوی دیگر، مطهری درمی‌یابد که شریعتی، انحراف‌ها و التقاط‌ها و کج‌اندیشی‌هایش را پذیرا نیست و می‌خواهد به مسیر خویش ادامه بدهد. شریعتی که اینک، قدرت اجتماعی یافته و مخاطبانش حتی از مطهری نیز فزونی گرفته‌اند، دیگر حاضر نیست دین‌فهمیِ خود را ذیل نظارت مطهری، تعریف کند. از جمله دلایل اصلیِ کناره‌گیری مطهری از حسینیۀ ارشاد، همین خطی بود که شریعتی در پیش گرفت؛ چیزی که «مارکسیسمِ اسلامی» خوانده می‌شد. طرح شریعتی، «پروتستانتیسم اسلامی» بود و نه «بازگشت به خویشتن اسلامی»، و مطهری، این حقیقت را فهمیده بود و نمی‌توانست نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. ۳. مطهری در حاشیۀ کتاب‌های شریعتی، نکته‌های انتقادی و چالشی‌ای نگاشته که در سال‌های اخیر، سه جلد از آنها منتشر شده‌اند. این مواضع، «صریح» و «گزنده»‌اند؛ چنان‌که در آنها، مطهری هم از آفات اخلاقی شریعتی می‌گوید و هم از آفات اعتقادی او. در بخش فکری، مطهری بارها تصریح می‌کند که گفته‌های شریعتی، دربردارندۀ «انکار دین» است و با «ضروریّات دین»، نمی‌خواند. مطهری تأکید می‌کند که شریعتی، «نگاه ابزاری» به دین دارد و برای وی، دین و غیردین، هم‌عرض هستند. به دلیل فشارهای اجتماعی که حامیان متعصّب شریعتی ایجاد کرده بودند، مطهری هرگز نمی‌توانست این مواضع را عیان کند، اما خوشبختانه این یادداشت‌های شخصی، به جا مانده و امروز می‌توان به‌روشنی فهمید که مطهری، وی را فردی التقاطی می‌دانسته که از مرزهای قطعیّات دین، عبور کرده بود. اگر نامۀ محرمانۀ مطهری به امام خمینی را نیز به این مواضع اندرونی وی اضافه کنیم، داستان بسی غم‌انگیزتر نیز می‌شود؛ آن نامۀ تند و صریح، تفکّر شریعتی را یک بحران بزرگ و انحطاط جدّی نشان داد که بلای جان دین و تفکّر دینی در ایران شده است. ۴. به‌نظرم تنها کسی‌که نقدهایش به شریعتی در آن دورۀ تاریخی، در پوسته و ظاهر متوقف نمانده بود و همانند مطهری، عمق و اتقان معرفتی داشت، استاد مصباح بود. وی به‌صورتی عجیب، موضعی مطابق مطهری داشت و هر دو، یک سخن را می‌گفتند. دیگران، یا چنین درکی نداشتند و انحراف و التقاط را تشخیص نمی‌دادند، و یا حسّاسیّت چندانی نداشتند و ستیز با التقاط، دغدغۀ اصلی‌شان نبود. خصوصیّت «التقاط‌ستیزی»، یکی از وجوه اشتراک مطهری و مصباح بود؛ با این‌که این دو، آمدوشد چندانی با یکدیگر نداشتند. به یاد دارم که یک‌بار از استاد مصباح پرسیدم که شما ارتباط جدّی و مستمر با استاد مطهری داشتید؟ ایشان با همان تواضع همیشگی پاسخ دادند که: من در آن زمان، بچه بودم و با ایشان، فاصلۀ فراوان داشتم. کسانی‌که امروز، استاد مصباح را به دلیل مخالفت با شریعتی ملامت می‌کنند، نمی‌گویند که موضع مطهری، تندتر از او بود. ۵. اگر شریعتی در دهۀ پنجاه، یکی از پرچم‌داران التقاط «اسلام» و «مارکسیسم» بود و بدین‌جهت، تباهی و ضلالت آفرید و نقش منفی و مخرّب ایفا کرد، در دهۀ هفتاد و هشتاد که مارکسیسم از سکه افتاده بود و لیبرالیسم در جامعۀ ایران، غوغا انگیخته بود، التقاط «اسلام» با «لیبرالیسم»، رونق یافته بود. این التقاط، سه لایۀ موازی و فزاینده داشت: عبدالکریم سروش در حلقۀ کیان، مسیر «لیبرالیسم معرفتی» را در پیش گرفت و به قبض و بسط معرفت دینی و نسبیّت فهم دینی و پوپریسم رسید؛ اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دولت سازندگی، مسیر «لیبرالیسم اقتصادی» را انتخاب کرد و به تعدیل اقتصادی و اقتصاد آزاد و اشرافیّت و تکنوکراتیسم و ثروت‌های بادآورده رسید؛ محمد خاتمی نیز در دولت اصلاحات، مسیر «لیبرالیسم سیاسی» را پیمود و به دموکراتیزاسیون و تساهل‌وتسامح و اباحه‌گری و سکولاریسم رسید. برداشت من این است که تعبیر «واگرایی‌های دهۀ هفتاد» که آیت‌الله خامنه‌ای به کار برده است، اشارۀ هوشمندانه به همین خطِ التقاطیِ سه‌لایه است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
. مستی ترور پرید اما ترس انتقام صهیونیست ها را رها نمی کند - ۱ 🔹اضطراب بی وقفه و ترس از مجازات انتقامی جبهه مقاومت، محافل صهیونیستی را رها نمی کند. 🔹ضربات روحی دردناک، دقیقا تخلیه کننده توهم موفقیتی است که نتانیاهو با انجام دو ترور در بیروت و تهران، می خواست به صهیونیست های مستاصل و بی اعتماد به مدیریت جنگی وی منتقل کند. 🔹هنگامی که ضربات مقاومت به صهیونیست ها نواخته شود و تلفات و خسارات دردناک بگیرد، این درد دو چندان خواهد شد و حال آن که مستی ترور هم، مدتی است از سر آنها پریده است. 🔹صهیونیست ها می کوشند در این شرایط ترس و دلهره و انتظار کُشنده، جیغ نزنند تا دشمن شاد نشوند، اما در میان انبوه تحلیل های سربسته ای که ارائه می کنند، حجم ترس و زجر را می توان دید. چند نمونه را مرور کنید: 🔻اسرائیل هیوم: موشک‌های بالستیک پیشرفته‌ ایران، می‌توانند از سد پدافند اسرائیل عبور کنند. 🔻یعقوب عمیدرور رئیس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل: باید منتظر حمله بسیار بزرگ ایران باشیم. 🔻خبرنگار شبکه ۱۲ اسرائیل: ایرانیان در حال مدیریت یک جنگ روانی علیه ما هستند. 🔻شبکه ۱۳ اسرائیل: رهبران ایران، حزب الله و جنبش حماس موفق شدند در جنگ روانی بر ما پیروز شوند. رسانه‌های ایرانی ما را فریب می دهند و دیوانه مان کرده اند. آنها موفق شدند از نظر روانی ما را شکست دهند. 🔻شبکه ۱۴ اسرائیل: از ترس حمله ایران، نزدیک به صد هزار اسرائیلی در خارج گیر افتاده‌اند. در ۵۰ سال گذشته چنین وضعیتی را ندیده‌ایم که در یک سال سه بار، در ۷ اکتبر، در ۱۴ آوریل و اکنون که به نظر می‌رسد در آستانه حمله‌ ایرانی همراه با تمام نیروهای متحدش هستیم، مورد حمله قرار بگیریم. 🔻روزنامه هاآرتص: سناریویی که به شدت بسیاری را در حیفا به وحشت انداخته، هدف قرار گرفتن کارخانه های پتروشیمی و از جمله کارخانه ای است که همچنان مواد خطرناک زیادی دارد. یکی از شهرک نشینان می گوید "من از حادثه مواد خطرناک به شدت در هراس هستیم. ما روی مواد منفجره قرار داریم و از آنچه در اینجا رخ خواهد داد به شدت می ترسیم. ده ها کارخانه در اینجا وجود دارد که در زمینه مواد خطرناک فعالیت می کنند. همچنین در اینجا میادین گازی وجود دارد". 🔹ادامه دارد @IMANI_mohammad
. مستی ترور پرید اما ترس انتقام صهیونیست ها را رها نمی کند🔻ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق: نتانیاهو بدترین نخست‌وزیر تاریخ ملت یهود و یک بازیگر است، او در شبکه‌های تلویزیونی درباره‌ی ایران می‌گوید: «اگر آنها جرأت کنند به ما حمله کنند، آنها را نابود خواهیم کرد.» اما برای مقابله با ایرانُ آمریکا، بریتانیا و فرانسه را فراخوانده و خود در گوشه‌ای پنهان شده تا نبینیم چطور دارد به خود می‌لرزد. 🔻نیویورک تایمز: اسرائیل، همزمان با آماده شدن برای حمله احتمالی حزب‌الله لبنان و ایران، از اسرائیلی ها خواسته است در پناهگاه‌ها، آب و مواد غذایی ذخیره کنند 🔻یوسی ملمان تحلیلگر هاآرتص : این ترورها تنها سطح عزم حماس و حزب الله را برای ادامه مبارزه افزایش می دهد. اسرائیل فکر می کرد که ترور عماد مغنیه به حزب الله آسیب می رساند، اما برعکس، این حزب، یک رهبری نظامی تشکیل داد. یکی از آنها فواد شکر بود، به گونه ای که سازمان قوی تر، مؤثرتر و مرگبارتر شد. 🔻گاردین: ممکن است ایران به جای حمله به اسرائیل، مسئولان کشتن [ترور] اسماعیل هنیه را هدف قرار دهد. 🔻کانال عبری کان: اسرائیل تخمین می زند که احتمالا مقر ستاد کل ارتش و وزارت امنیت در تل آویو، هدف احتمالی ایران و حزب الله باشد. 🔻یدیعوت آحارنوت: بازدارنگی اسرائیل به کلی از بین رفته و اسرائیلی ها همگی ترسیده اند. سازمان های امنیتی اسرائیل تخمین می زنند که حزب الله اولین حمله کننده خواهد بود. پاسخ ایران ممکن است شلیک صدها موشک و پهپاد به سمت اسرائیل باشد. بدترین سناریو برای اسرائیل حمله دوگانه ایران و حزب الله است. 🔻عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل: در یک جنگ فرسایشی گرفتار شدیم. ایرانی‌ها از ایجاد تنش و اضطراب تا حد وحشت در اسرائیل لذت می‌برند، زیرا بدون شلیک یک گلوله تاثیری راهبردی می‌گذارند. اسرائیل خود را در یک جنگ فرسایشی طولانی گرفتار خواهد دید؛ به اقتصاد خراب خود ادامه خواهد داد و جایگاه ما در جهان به سطح پایین‌تری سقوط خواهد کرد. گرفتاری در دادگاه‌های بین‌المللی ادامه خواهد داشت. حقیقت این است که استراتژی «پیروزی همه‌جانبه نتانیاهو» در خدمت راهبرد ایران برای سرنگونی و فروپاشی کامل اسرائیل در یک جنگ فرسایشی طولانی و در چندین عرصه درآمده است. 🔹روزنامه کیهان @IMANI_mohammad
جنگ جهانی چهارم بر سر چیست؟ 🔰بخش اول 💢‏تمام دعوای عالم بر سر این است که انسان استعلا و تعالی بیابد یا هبوط و‌ سقوط کند استعلا و تعالی تقرب به الله است و هبوط و‌ سقوط یعنی دوری از الله و ملعون شدن و نزدیکی به طاغوت و‌ شیاطین دوری از الله چگونه متجلی می‌شود؟ با نپذیرفتن قیود و حدود الهی و رهایی از آن‌ که یعنی لیبرالیسم 💢‏لیبرالیسم هفت گام دارد: رهایی از قید دین، ملیت، جنسیت، بشریت، حیوانیت، حیات نباتی، حیات جمادی کسی که این هفت مرحله را طی کند مدام قیود الهی و فطری و طبیعی را کنار می‌گذارد و رها می‌شود غافل از این‌که مدام در مراتب حیات سقوط و هبوط می‌کند تا جایی که حتی از قید حیات هم رها می‌شود 💢‏هر قدر کسی به قیود الهی و فطری و طبیعی متعهدتر و پایبندتر باشد به عبدالله شدن نزدیک‌تر می‌شود و حیات بیش‌تری میابد تا جایی که در مقام نفس مطمئنه به بهشت مخصوص عبادالله داخل می‌شود و هر قدر کسی این قیود را برنتابد بیش‌تر از حیات فاصله می‌گیرد و عبد هوای نفس و شیطان و طاغوت می‌گردد 💢‏این قیود الهی و فطری و طبیعی در زندگی شخصی حیات فردی را رقم می‌زند و در زندگی اجتماعی حیات تمدنی را وقتی مبتنی بر این قیود الهی یک حاکمیت و‌ جامعه و تمدن شکل بگیرد حیات طیبه جمعی محقق می‌شود این حاکمیت مبتنی بر این قیود الهی است و این قیود الهی از وحی الهی و از عالم غیب می‌آید 💢‏ایمان به وحی الهی که از عالم غیب می‌آید و حق حاکمیت قائل شدن برای آن پایه و اساس قیود الهی و حق حاکمیت قائل شدن برای قیود الهی در زندگی فردی و حاکمیت اجتماعی است و بابی را باز می‌کند برای ایمان به هفت متعلق ایمان: غیب، الله، آیات الهی، ملائکه، انبیاء، کتاب، آخرت 💢‏دعوا در کل عالم و تاریخ که اوج آن واقعه عاشوراست طبق گفته یزید به عنوان یک طرف این جنگ تمام عیار همه جانبه و ناتمام که تا ظهور ادامه دارد بر سر این است: ایمان به متعلقات ایمان که منبع وحی الهی است و حق حاکمیت قائل شدن برای قیود الهی مبتنی بر وحی الهی و حاکمیت بنی هاشم بر این مبنا 💢‏کسی که ایمان به متعلقات ایمان و وحی الهی دارد و برای قیود الهی که منبع آن وحی الهی است حق حاکمیت فردی و اجتماعی قائل است در مسیر تقرب به الله است و می‌رود که عبدالله شود و حیات طیبه ابدی بیابد و با نفس مطمئنه به بهشت مخصوص عبادالله داخل گردد و هر که مخالف این روند باشد لیبرال است 💢‏دعوا بر سر این است که عبادالله که قیود الهی را در زندگی شخصی رعایت می‌کنند بر مبنی قیود الهی حکومت کنند و حیات طیبه جمعی رقم بخورد و نفس مطمئنه جمعی شکل بگیرد یا لیبرال‌ها که در زندگی شخصی قیود الهی را رعایت نمی‌کنند و عبد هوای نفس و شیطان و طاغوت هستند جامعه را نیز چون خود کنند ✍️احسان فرشاد 🔰 در همه شبکه‌های اجتماعی: 🆔 @EhsanFarshadEF
جنگ جهانی چهارم بر سر چیست؟ 🔰بخش دوم 💢‏گام سوم لیبرالیسم رهایی از قید جنسیت است که با فساد جنسی رقم میخورد گام چهارم آن رهایی از قید بشریت است که با سگبازی و سگوری رقم میخورد گام هفتم آن رهایی از قید بودن حتی بودن جمادی است که با خمر و شراب و قمار و... رقم میخورد و انسان را به جای جهان متوالی راهی جهان موازی میکند 💢‏حسین که مصداق اصلی نفس مطمئنه و در بالاترین سطح تعالی و استعلا و عبدالله و جایگاه اش بهشت عبادالله است و با رعایت قیود الهی مبتنی بر وحی و ایمان به متعلقات ایمان و مخالفت با لیبرالیسم به این جایگاه رسید فرمود من با یزید که شرابخوار و سگباز و تارک الصلاة و اهل فساد است بیعت نمیکنم 💢‏نظام سلطه و استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل حاکمیتی است که متعلقات ایمان، وحی الهی، قیود الهی و حق حاکمیت قیود الهی را قبول ندارد، رعایت نمیکند و به طور ساخت یافته در حال رقم زدن هفت گام لیبرالیسم و سقوط و هبوط جهانی در کل عرصه‌ها و زمینه‌هاست و تنها معارضش انقلاب اسلامی است 💢‏در ادبیات علمی رایج نظام سلطه و استکبار جهانی به نمایندگی آمریکا به این سقوط و هبوط تمدنی در گام آخر لیبرالیسم سینگیولاریتی یا تکینگی گفته می‌شود و حد نهایت و انتهای هر تمدنی است که غیر الهی و غیر توحیدی باشد و بر اساس ایمان به متعلقات ایمان و وحی الهی و قیود الهی بنا نشده باشد 💢‏وقتی ایمان به غیب نفی گردد و ایمان به متعلقات ایمان کنار گذاشته شود در نتیجه وحی الهی مهجور شود و قیود الهی مبتنی بر وحی الهی رعایت نگردد در نتیجه عین اصالت میابد و رفته رفته به اصالت ذهن و وجود ذهنی و فلسفه میرسد و اینگونه تمدنی بر اساس لیبرالیسم شکل میگیرد که نهایتش تکینگی است 💢‏بشر با نفی ایمان به غیب و متعلقات ایمان و انکار وحی و برنتافتن قیود الهی خود را از حیات طیبه و استعلا و تعالی به سقوط و هبوط هفت گام لیبرالیسم میکشاند که نهایتش تکینگی و حیات خبیثه است و بجای عبدالله، عبد نفس و شیطان و طاغوت میگردد ائمه کفر کسانی هستند که بر این اساس حکومت میکنند 💢‏دعوای عالم بر سر استعلا و تعالی یا سقوط و هبوط است بر سر حیات طیبه یا حیات خبیثه است بر سر عبدالله بودن یا عبد هوای نفس و شیطان و طاغوت بودن است بر سر غیب یا عین است بر سر قلب یا ذهن است بر سر حکمت یا فلسفه است بر سر توحید یا کفر است جنگ انقلاب اسلامی با نظام سلطه و استکبار جهانی ✍️احسان فرشاد 🔰 در همه شبکه‌های اجتماعی: 🆔 @EhsanFarshadEF
🔰 هم، هم‌نشين دشمن هم، هم‌پياله با دوست 👤 🔸در این سخنان دقت کنید: « فکر می‌کنید شبکه برق ما را اگر زدند و تخریب کردند، بعدش فکر می‌کنید بازسازی کردنش چقدر هزینه دارد؟ ساخت هر هزار مگاوات نیروگاه برق به قیمت سال ۹۴ و ۹۵ مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو هزینه دارد. ما ۹۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کنیم یعنی اگر یک تخریب عمده صورت بگیرد باید ۶۰ تا ۷۰ میلیارد یورو هزینه کنیم. این مبلغ را از کجا باید بیاوریم؟...»! 🔸ضرورت پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی بدیهی‌تر از آن است که درک آن پیچیده باشد و یا به اذهان ژرف‌اندیش نیازی داشته باشد! 🔻رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان تجاوز کرده و شهید اسماعیل هنیه را که میهمان رسمی ایران اسلامی بوده است به شهادت رسانده است. آیا باید این تجاوز را بی‌پاسخ گذاشت؟! اگر قرار بود به دیدگاه و نظر این طیف از مدعیان اصلاحات عمل شود بایستی در مقابل تجاوز صدام هم ساکت می‌نشستیم و امروزه نه از ایران اثری بود و نه از مردم این مرز و بوم! 🔸این طیف از غربگداها در حالی سعی می‌کنند ایران را از واکنش اسرائیل بترسانند و به روی نامبارک خود نمی‌آورند که اگر در مقابل تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ساکت و بی‌تفاوت باشیم، ظرف حداکثر دوهفته خاک ایران را به توبره می‌کشند و با قتل عام مردم کشورمان از کُشته‌ها پُشته می‌سازند! آیا ماهیت رژیم صهیونیستی غیر از این است؟!... به غزه نگاه کنید! 🔸ترس این قماش، اگر دیکته شده نباشد، که برخی از شواهد نشان از دیکته شدن آن دارد، حاکی از کم‌دانی و یا خودباختگی آنها در مقابل رجز‌خوانی‌های دشمن است. این مواضع بزدلانه و خود‌کم‌بینی در حالی است که امروزه ایران اسلامی به اعتراف دشمنان تابلو‌دار و به گواه شواهد مستند، قدرتمند‌ترین کشور منطقه و یکی از مقتدرترین کشورهای دنیاست. 🔸این قماش همان‌ها هستند که در جریان فتنه ۸۸ تارنمای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از آنها با‌عنوان «‌بزرگ‌ترین سرمایه اسرائيل در ایران‌» یاد کرده بود. کافی است مواضع آنها را با مواضع آمریکا و اسرائيل مقایسه کنید تا در همسوئی این قماش با دشمنان تابلودار ایران و اسلام تردیدی نداشته باشید. 🔸اکنون جای این سؤال است که مواضع و عملکرد و کارنامه جماعت یاد شده با مواضع و بینش و منش رئیس‌جمهور محترم کشورمان چه شباهتی دارد که در شورای راهبری و جمع مشاوران جناب ایشان جا خوش کرده‌اند؟! جناب پزشکیان! این طیف نه فقط با شما همراه نیستند، بلکه در بینش و منش با جنابعالی فاصله‌ای پر ناشدنی و گاه متضاد دارند. شتر مجنونند که به کوی لیلی نمی‌روند! و به قول شاعر متعهد کشورمان آقای محمد مهدی سیار: 🔻در سر هزار فتنه، نيرنگ‌هاي رنگي اهل كدام مرزند اين روميان زنگي؟ هم هم‌نشين دشمن، هم، هم‌پياله با دوست با همهمه خوشند و سوغاتشان هياهوست https://kayhan.ir/001EKx @Kayhan_online
کیهان بررسی می‌کند 🔰 سهم‌خواهان دست از سر پزشکیان بردارند 🔸ائتلاف اشرافی مدعی اعتدال ـ اصلاحات‌ که اقتصاد را دچار عقبگرد بی‌سابقه کرد و علاوه‌بر صنعت هسته‌ای در پی معامله دیگر مؤلفه‌های اقتدار ایران اسلامی با دشمن بود، جاه‌طلبی و سهم‌خواهی از پزشکیان را ادامه می‌دهد و تقلا دارد با گرفتن پست و مقام، دولت را دچار رکود، بی‌عملی و بی‌تدبیری و کشور را مبتلا به عقبگرد سازد. 🔸محمدجواد آذری‌ جهرمی آن روزها از «کاسبی پست» نوشته بود و مسئله آن‌قدر حاد شد که بهزاد نبوی هم در اعتراض به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از پزشکیان، از آنها خواست دست از سهم‌خواهی از این گوشت قربانی بردارند. وی این‌طور نوشت: 🔻«با سلام، با مطالعه مطالب دوستان، به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده. از همه اعضای کمیته‌ها عاجزانه استدعا دارم، به خاطر ایران و به خاطر دکتر پزشکیان بینوا، دست از سهم‌خواهی از این گوشت قربانی بردارند. پیشنهاد می‌کنم رئیس و همه اعضای کمیته‌ها، از داشتن پست و مقام منع شوند، تا بتوانند کمی هم به فکر ایران و آینده آن باشند. ارادتمند همه، اصلاح‌طلب سابق و به قول تحول‌خواهان، استمرار طلب امروز.» 🔸عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم، در مطلبی با عنوان «هجوم بی‌محابای مجاهدان شنبه به پزشکیان»، برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را «مگسان دور شیرینی» نامیده و به شگردهای آنان اشاره کرده بود. 🔸روزنامه اعتماد هم نوشته بود: «فشارهای سیاسی به وی آن‌هم چنین زودهنگام و از سوی برخی اصلاح‌طلبان نه‌تنها سیاستمدارانه نیست، بلکه اخلاقی هم به نظر نمی‌رسد. متأسفانه خوب می‌دانیم که در چنین موقعیت‌هایی اصحاب روز شنبه چه‌سان هجوم می‌آورند و عرصه را بر تصمیم‌گیران تنگ می‌کنند.» 🔸گفتنی است، پدرخوانده‌های جبهه اصلاحات هم که اعتقادی به شایسته‌سالاری ندارند و دولت را شرکت سهامی احزاب می‌پندارند، از پزشکیان سهم‌خواهی و توقع پیروی دارند. https://kayhan.ir/001EKt @Kayhan_online
🔰 شهردار حیفا: از ترس حمله ایران خوابم نمی‌برد 🔸شهردار صهیونیست حیفا به گزارشگر رویترز گفت از اضطراب و ترس ناشی از حمله انتقامی ایران شب‌ها خوابش نمی‌برد. 🔸خبرگزاری رویترز نوشت: اسرائیل برای حمله احتمالی از سوی ایران و حزب‌الله لبنان آماده می‌شود. یکی از این آمادگی‌ها در تجهیز و تقویت پناهگاه‌ها و سامانه‌های آژیر خطر است. سازمان اورژانس، ذخایر خون را در مرکز امن زیرزمینی تکمیل کرد. کارخانه‌ها هم از مواد خطرناک خلاص شدند. مقامات شوراهای شهر هم با بازرسی از پناهگاه‌ها تلاش می‌کنند از وضعیت آنها به ویژه ذخایر آب اطمینان کسب کنند. همه اینها بخش‌هایی از اقداماتی در اسرائیل برای آمادگی در برابر حملاتی است که ایران و نمایندگانش تهدید می‌کنند. 🔸اسرائیل از چند ماه قبل یعنی از زمان حمله 7 اکتبر، جبهه داخلی خود را امن می‌کند. با این حال تحولات در 10 روز اخیر به شدت سرعت گرفت. اسرائیل خود را در برابر خطر جنگ چند جبهه‌ای می‌بیند. بعد از وعده‌های ایران و حزب‌الله برای انتقام گرفتن، پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده، حمله به اسرائیل صورت بگیرد. 🔸اما در ساختمان شهرداری حیفا، شهردار «یونو یاهاو» اعتراف می‌کند که به دلیل اضطراب نمی‌تواند بخوابد. او 80 ساله است و در جنگ 1385 هم شهردار بود. وی گفت: «من از آنچه در حال رخ دادن است احساس ناراحتی می‌کنم. حیفا شهر صلح است و این، درگیری فعلی را دردناک‌تر می‌کند.» 🔸نیروهای مسلح اسرائیل هم اعلام کرد که فرماندهی جبهه داخلی در تماس دائمی با کارخانه‌ها و مقامات محلی است تا «تصویر کاملی از میزان انبارهای مواد خطرناک» به دست آورد. 🔻یادآور می‌شود رویترز و شهردار حیفا، تنها رسانه‌های غربی یا عبری و تنها مقام صهیونیست نیستند که از غلبه ترس بر صهیونیست‌ها خبر می‌دهند، بلکه منابع و محافل دیگر از چیرگی دلهره و اضطراب در رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. چنان که خبرنگار شبکه ۱۲ اسرائیل گفت «ایرانیان در حال مدیریت یک جنگ روانی علیه ما هستند» و شبکه ۱۳ اسرائیل اذعان کرد: 🔻«رهبران ایران، حزب‌الله و جنبش حماس موفق شدند در جنگ روانی بر ما پیروز شوند. رسانه‌های ایرانی ما را فریب می‌دهند و دیوانه‌مان کرده‌اند. آنها موفق شدند از نظر روانی ما را شکست دهند». شبکه ۱۴ اسرائیل هم دیروز گفت: «از ترس حمله ایران، نزدیک به صد هزار اسرائیلی در خارج گیر افتاده‌اند. در ۵۰ سال گذشته چنین وضعیتی را ندیده‌ایم که در یک سال سه بار، در ۷ اکتبر، در ۱۴‌آوریل و اکنون که به نظر می‌رسد در آستانه حمله‌ ایرانی همراه با تمام نیروهای متحدش هستیم، مورد حمله قرار بگیریم». https://kayhan.ir/001EKv @Kayhan_online
shariati2.pdf
366.3K
💠 یک چهره همچنان مظلوم ✍نظرات و گفتارهای آیت الله خامنه ای درباره دکتر شریعتی 🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
چرا فلسطین؟ مجید بهستانی ۱_ اسرائیل از ابتدا رژیم نامشروع براساس حقوق بین‌الملل بود. بدلیل شرایط وقت جهان اسلام و پس از ج ج ۲ به صورت فرمالیستی کشورهای غربی آن را رسمیت بخشیدن در حالیکه  خود ساکنان و کشورهای منطقه رای منفی داشتن. ۲_ مخالفت امام با اسرائیل کاملا برخاسته از متن خواسته‌های مردم ایران بود. بسیار قبلتر از مبارزه با آمریکا پس از انقلاب، از سال ۴۲ که نهضت شروع شد مبارزه با اسراییل مطرح شده بود. و باز هم قبلتر از امام، در ایران این مطرح بود. این یعنی اراده نظام خواسته ملی بود. ۳_ برای حل مسئله فلسطین هم سه راه‌حل متصور بود که هر کدام طرفدارانی دارند: الف- بازگشت به وضعیت ۱۹۴۵ ب- بازگشت به وضعیت ۱۹۶۷ ج- اخراج تمام فلسطینیان و حاکمیت اسرائیل بر تمام خاک فلسطین. ۴_ ایران از همه گروه‌های مبارز فلسطینی چپ و مسلمان با ایده‌های مختلف حمایت کرده است. راهکار اصلی ایران برگزاری همه‌پرسی برای همه ساکنین واقعی سرزمین اشغالی است. بنظر می‌رسد هر چند وضعیت الف مطلوب ایران است اما اگر اکثریت فلسطینیان به راهکار ب اتفاق کنند، ایران حمایت خواهد کرد. ۵_ راهکار نظامی برای اخراج اسرائیل از خاک اشغالی، زمانی پررنگ شد که تلاشهای جهانی برای مذاکرات صلح به بن‌بست رسید تا آنجا که حتی راهکار «دو دولت» از سوی طرف اسرائیلی مطلقا رد گردید. همچنین بسیاری از موافقان فلسطینی طرح اسلو هم‌اکنون احساس سرشکستگی دارند. ۶_ نقش ایران حمایت و تقویت توان رزمی مقاومت فلسطینی است، نه بیشتر. یک دلیل آن شرعی و حقوقی است. ولی دلیل دیگر آن، خوی توسعه طلبانه صهیونیستی است. فراموش نکنیم آخرین تلاشهای اسراییل برای اشغالگری در نیمه دهه هشتاد میلادی با شکل‌گیری مقاومت اسلامی متوقف شد. به محض آنکه گروههای مسلح مقاومتی ضعیف یا منحل شوند، بار دیگر ماشین توسعه‌طلبی سرزمینی تل‌آویو روشن خواهد شد. https://eitaa.com/mbehestani
✏️ | چرا پاسخ مقتدرانه به ترور شهید هنیّه حق و وظیفه‌ی جمهوری اسلامی ایران است؟ 🔸وعده‌ی خون‌خواهی مجاهد بزرگ، شهید اسماعیل هنیّه، در پی ترور او در تهران، حلقه‌ای از زجیره‌ی بلند و مستحکم پیوند میان ایران و فلسطین است؛ پیوندی که ابعاد مختلفی دارد و نمی‌توان و نباید تک‌بُعدی به آن نگریست. ترور «مهمان عزیز ما» یک بار دیگر صحنه و مرزبندی جهان در موضوع مهم و راهبردی فلسطین را پیش چشم همگان قرار داد و این سؤال مهم را مطرح کرد که ما کجای این میدان ایستاده‌ایم و منطق این جایگیری چیست؟ 🔹یک سوی این میدان و در خطّ مقدّم آن، مردم مظلوم فلسطین هستند؛ مردمی که حدود هشت دهه از آوارگی تحمیلی، سیستماتیک و دسته‌جمعیِ آنان می‌گذرد و در تمام این سال‌ها، علی‌رغم رنج و ستم بی‌سابقه و کم‌نظیری که متحمّل شده‌اند، از سرزمین مادری خود دست نشسته و برای آزادی آن ایستادگی و مقاومت کرده و میدان را خالی نکرده‌اند. در جبهه‌ی ایستادگی و مقاومت، به غیر از ملّت فلسطین، کشورها و مردمی هستند که به دلایل و انگیزه‌های مختلف، حمایت از فلسطینیان را ــ در سطوح و اشکال مختلف ــ وظیفه‌ی خود می‌دانند. 🔸رژیم صهیونیستی؛ زاده‌ی ترور 🔹سوی دیگر این میدان، رژیم نامشروع اسرائیل است؛ رژیمی که بذر منحوس آن، سال‌ها پیش از روز نکبت، با کشتار و ترور کاشته شد و همان جوخه‌های ترور بودند که پس از تأسیس، زیربنای تشکیل ارتش این رژیم و موساد شدند تا ترور و کشتار، وسیع‌تر و سازمان‌یافته‌تر از پیش ادامه یابد. 🔹در ادامه نقش شیطانی انگلیس در شکل‌گیری رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، حامی و پشتیبان اصلی این غده سرطانی به شمار میروند سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و پشتیبانی تام و تمام هیئت حاکمه‌ی واشنگتن از این جنایت‌کار ــ که در ماه های اخیر دستش به خون بیش از چهل هزار فلسطینی آلوده است ــ نمادی از انحطاط و ریاکاری غرب است؛ همان‌هایی که شعار صلح و دفاع از حقوق بشر می‌دهند، امّا برای قصّاب کودکان غزّه فرش قرمز پهن می‌کنند و حتّی به مردم خود که معترض این همکاری در نسل‌کشی هستند، انگ یهودی‌ستیزی زده و آن‌ها را سرکوب و بازداشت می‌کنند. به‌راستی، اگر این حمایت‌ها نبود، رژیم صهیونیستی چگونه به خود جرئت می‌داد که این‌گونه در غزّه، این بزرگ‌ترین زندان جهان، حمّام خون به راه بیندازد و با گستاخی کامل، نسل‌کشی مردم مظلوم غزّه را نبرد تمدّن و بربریّت بنامد؟ ترور بی‌شرمانه‌ی شهید هنیّه در تهران نیز، حتّی اگر با همکاری عملیّاتی و تاکتیکی آمریکا صورت نگرفته باشد، بدون شک محصول همین پشتیبانی همه‌جانبه هیئت حاکمه امریکا از این ماشین کشتار و ترور است. 🔹نشست اضطراری شورای امنیّت سازمان ملل متّحد که برای بررسی این ترور برگزار شد، نمونه‌ی دیگری از شکست مجامع بین‌المللی در مدیریّت صحنه‌ی جهانی است. سه دولت آمریکا و انگلیس و فرانسه، به عنوان سه عضو دائم شورای امنیّت و برخوردار از حقّ وتو، به جای محکومیّت این ترور و عامل آن، با بی‌شرمی تمام، ایران را مورد سرزنش و نکوهش و حتّی تهدید قرار دادند و بار دیگر تأمین آشکار سوخت ماشین ترور و نسل‌کشی رژیم اسرائیل را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند. 🔸شما نگران افزایش تنش هستید؟ 🔹نکته‌ی جالبِ دیگرِ ماجرا آنکه این دولت‌ها، در روزهای اخیر، با پیغام‌وپسغام‌های خود سعی دارند جمهوری اسلامی ایران را از حقّ طبیعی، قانونی و انسانی خود برای تنبیه باند جنایت‌کار صهیونیستی منصرف کنند. آنها مدّعی‌اند که پاسخ ایران باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد. به‌راستی، اگر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نگران ثبات در منطقه هستند و با افزایش تنش مخالفند، چرا رژیم صهیونیستی را برای نسل‌کشی مردم فلسطین تسلیح می‌کنند؟ چرا افسار این سگ هار منطقه را نکشیده و مانع ترورها و تنش‌آفرینی‌های آن نمی‌شوند؟ ادّعای نگرانی از افزایش تنش در منطقه با حمایت آشکار از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی چگونه قابل جمع است؟ 🔸سمت درست تاریخ 🔹و این سوی میدان، ملتهای مستضعف و آزاده جهان و مردم غیور ایران هستند که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند؛ در کنار مردم مظلوم غزّه و فلسطین. موضوع فراتر از دین و نژاد و حتّی خاک است؛ مسئله، مسئله‌ی انسانیّت است؛ مسئله‌ای که باعث پیوستن جمع کثیری از دانشجویان آمریکایی به جبهه‌ی مقاومت شده است؛ همان دانشجویانی که «وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.» ۱۴۰۳/۳/۵ مسئله‌ای چنان تکان‌دهنده که آرون بوشنل، افسر نیروی هوایی آمریکا را به خودسوزی در اعتراض به کشتار زنان و کودکان غزّه با مشارکت دولت آمریکا می‌کشاند و دختر اهل کره‌ی جنوبی را وامی‌دارد تا دویست روز، به‌تنهایی، هر روز مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در سئول برود و به این نسل‌کشی اعتراض کند. 🔰 ادامه👇