🕊💞
گفتم:« ببینم توی دنیا چه آرزویی داری؟»
قدری فکر کرد و گفت:« هیچی»
گفتم:« یعنی چی؟ مثلاً دلت نمیخواد یک کارهای بشی، ادامه تحصیل بدی یا از این حرفها دیگه»
گفت:« یک آرزو دارم. از خدا خواستم تا سنم کمه و گناهم از این بیشتر نشده، شهید بشم . . ♥️
#شهيد_نور_الله_اختري🌺
شادی روح شهدا صلوات 🌱
🖤@chamran🖤
🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
💐🤚سلام ،طلوع فجر یکشنبه بیست و هفتمین روز آذرماه و بیست و سومین روز از ماه جمتدی الاول که مصادف است با روز شهادت روحانی مبارز و انقلابی شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ان شاءالله همراه باشد با زیارت"حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها)" و ذکر شریف"یا ذی الجلال و الاکرام"
💐🎤امروز سخن خود را با توجه به تأثیر وحدت دو قشر عزیز دانشجو و روحانی در مسیر سازندگی ایران اسلامی با کلامی از عزیز دل این دو جامعه بالنده یعنی رهبر بزرگوار انقلاب حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای(دامت توفیقاته) تقدیم خواهم کرد.
🇮🇷📚"وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه ی اسلامی پیشرفته ی مستقل، جامعه ی امام، جامعه ی پیشاهنگ، جامعه ی الگو، ملت شاهد - ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عمل شان پیاده کنند - حرکت نمایند. وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاق حاکم بر آن ها، از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آن ها، و از لحاظ برخی از محتواها به هم نزدیک کنیم"
🇮🇷💐🇮🇷بار الها: بر محمد(صلی الله علیه و آله) و آل محمد(صلوات الله علیهم) درود فرست و شهدای روحانی و دانشجو را با شهدای صدر اسلام محشور گردان.
التماس دعا
🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷
✅ آتش به اختیار
تلاش خالصانه و عالمانه
بزرگترین حرکت خودجوش مردمی
بدون بودجه و امکانات حکومتی
بدون جذابیت های کاذب و افزودنیهای متداول
فراگیر هم بصورت ملی و هم جهانی
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#مهدوی_ارفع
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc
✅ آتش به اختیار
تلاش خالصانه و عالمانه
بزرگترین حرکت خودجوش مردمی
بدون بودجه و امکانات حکومتی
بدون جذابیت های کاذب و افزودنیهای متداول
فراگیر هم بصورت ملی و هم جهانی
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#مهدوی_ارفع
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3042902020Cab4e8d14dc
📢 چرا عدهای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده میشوند و به جبهۀ مقابل پناه میبرند؟
💠 آیتالله میرباقری:
🔶 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که میبایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمانهایش پشت سر بگذارد. بهطور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزشهایی روبهروست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمیتوانند با آرمانها و برنامههای انقلاب اسلامی همگام شوند، بهتدریج ریزش میکنند. به عنوان نمونه، آنها که نمیخواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب میپردازند؛ آنها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن میدانند و گمان میکنند که انقلاب اسلامی به بیراهه میرود! درواقع، آنها آرمانهای انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را براساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل میکنند و عبور از آن را بهمعنای عبور از آرمانهای انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی میکنند؛ از این جهت، در مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت میکنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا میکنند. بر این اساس ریزشها، به عدم همراهی عدهای با مرحلهای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمیگردد.
از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا میشود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملتها قرار میدهد و پیشرفتهای گستردهای را در عرصههای مختلف رقم میزند، قشر وسیعی از نخبگان و روشنفکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی میشوند و به این سو میآیند.
این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است.
🔶 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی بهعنوان یک ساختار عدالتگریز و دینستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیقتر شدن و تبیین بیشتر آرمانهای اسلامی، عدهای، که برخی از ایدههای نظری و عملی خود را حذفشده میدیدند، از انقلاب جدا شدند! بهعنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروههایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را میخواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمانهای صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آنجا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که بهدنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهتگیری را متناسب با آرمانها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد.
هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند.
از مرحلهای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی میاندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حلوفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عدهای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آنکه به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند.
در کنار همۀ ریزشهایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی میدهد، رویشهایی بسیار گستردهای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله میتوان به رویش نسلهای جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویتیابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبههبندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد. (۱۳۹۰)
#روشنا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨هادیان بصیر✨
🆔sapp.ir/hadianebasir1
🆔eitaa.com/hadianebasir
🆔rubika.ir/hadianebasir1
🌹شهید سیدمجتبی علمدار🌹
✍آقاسیدمجتبی میگفت :
باید خاکریزهای جنگ را بکشانیم به شهر!
یعنی نسل جدید را با شهدا آشنا کنیم
در نتیجه جامعه بیمه میشود و یار
برایِ امام زمان (عج) تربیت میشود.
⭐️شادی روح پاک همه شهدا صلوات
#به_یاد_شهدا
🎋〰🍂
@Alachiigh
🔴🔻رژیم #پهلوی درآینهی اعداد،ارقام و واقعیتها
🔻 علتاینکه بعضیها گمانمیکنند در دوران پهلوی ارزانی بوده،اینست که: قدیمیها نرخهای زمان شاه را برای جوانان نقل میکنند ولی از درآمدهای آن زمان صحبتی نمیکنند.
🔷 تا جوانان با مقایسهی این زمان با زمان شاه با یک محاسبهی ساده، متوجه شوند که چه زمانی قدرت خرید مردم بالاتر بوده است.
▪️ حالا جهتاطلاع جوانان به چند نمونه اشاره میکنم:
🔻 خرید خودرو:
🔷 سال ۱۳۴۹ که پیکان ۱۸ هزارتومان بود
🔷 حقوق یک کارمند رسمی در ماه ۲۰۰ تک تومانی یعنی دو هزار ریال بود.
🔷 اگر میخواست پیکان بخرد باید حقوق ۹۰ ماه یعنی ۷/۵ سالش را پرداخت میکرد.
🔷 و یا یک مدیر دبیرستان که حقوقش ۵۰۰ تک تومانی و خیلی هم بالا و عالی بود باید حقوق ۳۶ ماهش را بابت خرید پیکانی که نه کولر داشت، نه هیدرولیک بود و نه ترمزش ضد قفل بود، پرداخت میکرد.
🔷 اهالی یک روستا با ۳۰ خانوار، با مشارکت هم توانسته بودند یک نیسان دست دوم! به قیمت ۱۵ هزار تومان آن هم قسطی بخرند،تا بتوانند با هم به شهر نزدیک خود بروند و شیر و لبنیات بفروشند و مایحتاج خود را خرید کنند.!!!
🔷 ولی امروز عمده روستائیان خود صاحب یک نیسان یا ماشین دیگر هستند.!!!!
🔷 در آن زمان سالانه، کلاً ۳ هزار پیکان در کشور تولید میشد که آنهم به سختی فروخته میشد چون مردم توان خرید نداشتند...
🔷 اما الان سالانه حدود ۱ میلیون (حدود ۳۵۰ برابر زمان شاه) انواع خودرو تولید میشود و برای خرید آنها به علت کمبود تولید و قدرت بالای خرید مردم، صف و نوبت است!!
🔰 قیمت دلار:
🔷 سال ۱۳۵۰، هر دلار آمریکا به قیمت آزاد ۱۰۵ ریال فروخته میشد.
🔷 کارمندی که حقوق ماهیانهاش ۲۰۰ تک تومانی بود میتوانست با حقوق ماهانهاش تقریباً ۲۰ دلار بخرد.
🔷 الآن یک کارگری که حداقل دستمزد را میگیرد می تواند با دستمزد یک ماهش ۱۲۰ دلار ۲۵هزارتومانی بخرد.
🔷 ضمن اینکه قیمت دلار، تنها شاخص اقتصادی نیست و در کنار آن شاخص توسعه انسانی، کاهش فقر ، ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی و... هم هست که همگی رشدچشمگیری داشته اند.
🔷 مثلاً در سالِ ۱۳۵۰ دستمزد روزانهی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود.
🔷 یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار میکرد میتوانست ۱ دلار بخرد.
🔷 در حالی که امروز همان کارگر در شهر فردوس دستمزدش ۲۰۰ هزارتومان است و با سه روز و نیم کار می تواند ۲۸ دلار، ۲۵هزار تومانی بخرد!
🔰 اقلام مصرفی:
🔷 زمان شاه یک حلب ۴/۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تک تومانی قیمت داشت
🔷 و کارگری که مزد روزانه اش درسال ۵۴ ، ۵۰ ریال بود تقریباً مزد ۶ روزش را میبایست بابت ۱ حلب روغن ۴/۵ کیلویی پرداخت میکرد.
🔷 در حالی که امروز یک کارگر ساده با ۶ روز کارش می تواند بیش از ۱۰ حلب روغن ۴/۵ کیلویی ۱۲۰ هزار تومانی بخرد.
🔷 سال ۵۴ مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته میشد و مزد کارگر در شهر فردوس ۶۰ تا ۷۰ ریال بود.
🔷 یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزش را میپرداخت نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری
می کرد.
🔷 در حالی که امروز با دستمزد روزانه ۲۰۰ هزارتومانیاش و با گرانی شدید مرغ قریب ۵ کیلوگرم مرغ میتواند بخرد.
🔷 سال ۵۴ قیمت یک موتور سیکلت یاماها ۱۰۰ خارجی ۵۶۰۰ تومان بود.
🔷 کارمندی که حقوقش عالی بود یعنی ماهانه ۵۰۰ تومان میگرفت اگر میخواست موتور بخرد میبایست تقریبا حقوق یکسالش را پرداخت میکرد.
🔷 و اگر یک کارگر با مزد روزانه ۶ تومانیاش میخواست موتور بخرد میبایست مزد ۹۳۴ روز کار یعنی ۲/۵ سالش را پرداخت میکرد.
🔷 در حالی که امروز می تواند با ۵ ماه کار یعنی مزد ۱۵۰ روز کار یک موتورسیکلت ۱۲۵ بخرد.
🔷 در زمان شاه نان سنگک ۵ ریال بود.
🔷 کارگری که در روز ۶ تک تومانی مزد میگرفت
میتوانست ۱۲ عدد نان سنگک بخرد. همین بود که مردم حاشیه شهرها و حلبی آبادها نان خوردن نیز نداشتند.!!!!
🔷 ولی امروز کارگر با مزد یک روزش می تواند بیش از ۶۰ عدد نان سنگک ۳هزارتومانی بخرد.
🔰 خدمات عمومی:
🔷 در طول ۵۷ سال حکومت پهلویها، کل شهر فردوس ۳۲۰ شماره تلفن هندلیِ غیر خودکار داشت.
🔷 و بجز دو بخش سرایان و بُشرویه که هرکدام ۳ یا ۴ خط تلفن هندلی داشتند، در کل روستاهای استان خراسانِ بزرگ فقط ۳۱ روستا دارای یک خط تلفن برای تماس عموم مردم بودند
🔷 در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال ۶۴ یعنی در عرض ۶ سال، همین فردوس دارای ۲ هزار شماره تلفن خودکار گردید. و در سال ۷۴ بالغ بر ۹۵% روستاهای فردوس دارای تلفن خودکار خانگی شدند.
🔷 کل شهر مشهد در ۵۷ سال حکومت پهلویهای ، ۴۱۰۰۰ شماره تلفن داشت. که درسال ۷۴ یعنی در عرض ۱۶ سال ۱۹۴/۰۰۰ شمارهی جدید به مردم واگذار شد.
🔷 امروز کار به جایی رسیده است که هر کس به خط تلفن نیاز داشته باشد با مراجعه به مخابرات آن را برای هرجای شهر که بخواهد، دریافت میکند.
✍بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور به مناسبت ۲۷آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه
بسم الله الرّحمن الرّحیم
وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعهی امام، جامعهی پیشاهنگ و جامعهی الگو حرکت نمایند. (حضرت امام خامنهای مدظله العالی، ۶۹/۰۹/۲۸)
بیست و هفتم آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و اهتمام و توجه حوزویان و دانشگاهیان به رسالت خطیر و وظیفه سنگین و تکلیف بزرگ به عنوان امانتداران ساحت تعلیم و تربیت است. بنابراین لازم است در ادای این امانت الهی و ساختن جامعه اسلامی نهایت تلاش و کوشش خود را به عمل آورند.
این روز یادآور عروج سرخِ مجاهد خستگی ناپذیر و عالم ربانی، شهید آیت اللّه مفتح(ره) است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این آرمان بزرگ که از اندیشه بلند حضرت امام خمینی(ره) برخاسته بود، تلاش های بی وقفهای انجام داد.
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه از نظر حضرت امام(ره) چنان اهمیت و ضرورتی دارد که با تأکید می فرمایند: "اگر نتیجه انقلاب اسلامی جز ایجاد پیوند این دو نهاد نبود، باز ارزش داشت." با این حال حصول این دستاورد عظیم را همواره در محل نسیان و هجوم می بینند، لذا در موارد متعدد هشدار می دهند:
"اگر این نهضت، غیر از این یک خاصیت نداشت که بین طلاب علوم دینیه و قشر دانشگاهی یک رابطه پیدا شد، اگر غیر از این ما هیچی نداشتیم این بالاترین چیزی بود که نتیجه ای بود که حاصل شد از این نهضت، اگر بگذارند بماند که باز این نتیجه باقی بماند. جدیت کنید. آقا! رمز تقدم شما امروز، رمز پیروزی شما، وحدت کلمه است."
حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، به منزله دو بال علم و فرهنگ کشور و مکمل یکدیگر هستند که نبود هر یک می تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود؛
این دو نهاد مقدس در حقیقت با فعالیت در دو محور آگاه ساختن و بیداری جامعه از تحولات ملی، منطقه ای و بین المللی، و نیز خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان داخلی و خارجی، می توانند بهترین و سرآمدترین پیام آوران وحدت و انسجام و مدافعان حقیقی منافع ملی و مصالح دنیای اسلامی باشند.
اکنون که در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همواره در تلاش هستند که این همبستگی، همدلی، وحدت و رابطه بین دانشجو و طلبه را خدشه دار نمایند، ضرورت وحدت این دو نهاد علمی و فرهنگی برای تحقق بخشیدن به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و فروکش نمودن اغتشاشات بیش از پیش احساس می شود.
ما اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی با جان و دل و با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی) مجدانه در پی استحکام بیشتر این وحدت و زمینه سازی برادری ها و جوشش های بیشتری میان علما و دانشجویان برای رسیدن به اقتداری مثال زدنی در دنیای اسلام هستیم.
دستاورد چنین اقتداری در نظام اسلامی که برخاسته از بطن نهادهای فکری و معرفتی کشور است، اسطوره هایی چون شهیدان محراب و شهیدان هسته ای و هزارانی دیگر خواهند بود. هدف چنین وحدتی این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و الگو حرکت نمائیم.
درود و سلام و صلوات خداوند متعال بر پیشگامان جهاد و شهادت، علما و دانشمندان عزیز و با صلابت، دانشجویان، طلاب و روحانیون؛ سلام بر خادمان راستین این ملت که در مسیر آزادی و آزادگی و رشد و تعالی و خدمت به ملت عزیز ایران گامهای استوار برداشتند.
والسّلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور
۲۷آذر۱۴۰۱
🟢 یک حسن و یک عیب ما ایرانیان
🔹 ما مردم ایران یک حسن داریم و یک عیب. حسن ما مردم این است که در مقابل حقیقت، تعصب کمی داریم و شاید میتوانیم بگوییم بیتعصب هستیم؛ یعنی اگر با حقایقی برخورد کنیم و آنها را درک کنیم، شاید از هر ملت دیگر زودتر تسلیم آن حقایق میشویم.
🔸 ولی یک عیب بزرگی در ما ملت ایران هست که به موازات اینکه در مقابل حقایق تسلیم میشویم، به حماسهها و ارکان شخصیت خودمان زیاد پایبند نیستیم و با یک حرف پوچ، زود آن را از دست میدهیم و رها میکنیم.
🔹 هیچ ملتی به اندازه ما نسبت به شعائر خودش بیاعتنا نیست. شما هندیها و ژاپنیها و اعراب را دیدهاید؛ آنها هم مثل ما مشرق زمینی هستند، لکن از این نظر مثل ما نیستند. به اندازهای که ما در مقابل لغات و عادات اجنبی تسلیم هستیم، هیچ ملتی تسلیم نیست.
🔸 به عکسهایی که در کتابهای تاریخ علوم هست نگاه کنید. میبینید دانشمندان درجه اول هند با همان عمامه و لباس خودشان هستند... میخواهد به همه مردم دنیا بگوید که من هندی هستم و باید هندی باقی بمانم و در مقابل علم و صنعت تعصب ندارم، که علم و صنعت مربوط به کشور خاصی نیست؛ در مقابل عقاید بزرگ فلسفی و دینی تعصب ندارم اما در مورد شعارهای ملی، هر کسی به شعارهای خودش پایبند است.
🔹 من چرا باید شعار یک ملت دیگر را بپذیرم؟ ولی ما، اگر فرنگی یک زُنّار ببندد، ما دو تا زنّار میبندیم، با اینکه او روی حساب شعار خودش این کار را میکند. در جامعه ما این حسابها نیست.
📗 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۴۴