May 11
نمایه سخنان رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور14دی 1041.pdf
2.74M
نمایه سخنان رهبر انقلاب دردیدار جمعی از بانوان منتخب کشور ،کاری از «گروه زیارت و فرهنگ رضوی رادیو زیارت»
همچنین متن کامل این مطلب را می توانید در پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیویی زیارت به نشانی ذیل مطالعه فرمایید:
http://radioziyarat.ir/ChannelNewsDetails/?m=300001&n=1139675
#خبر
#رادیو_زیارت
#زیارت_با_رادیوزیارت
#اخبار_زیارت
@RadioZiyarat
20.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایتی از پانصد روز «ریاستجمهوری دکتر رئیسی»
┄┅┅♦️jahad_kabir_1401♦️┅┅┅
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️مناسبتی
◼️ ۱۷ دی سال ۱۳۱۴
◼️دستور کشف حجاب رضا خانی
🔴آنچه که باید درباره برنامه دشمن برای کشف حجاب بدانیم
♦️حتما تا آخر ببینید
نقش هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 بهروایت مورخ خبیر انقلاب اسلامی/2
گزیدهای از سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در جمع مسئولان نمایندگیهای مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 25مرداد1388
🔹خیلی جالب است [با مطالعه] خاطرات هاشمی رفسنجانی تفاوت فکری او با امام و دید امام نسبت به مردم و دید او نسبت به مردم [مشخص میشود]، او در خاطراتش مینویسد: «وقتی #بنیصدر به عنوان رئیسجمهور انتخاب شد ما بنیصدر را شناخته بودیم، خیلی با امام صحبت کردیم که بنیصدر را کنار بزند. اما امام نسبت به بنیصدر نظر مثبت داشت و هر چه ما در این زمینه با امام صحبت میکردیم نتیجهای نداشت حتی من گریه کردم ولی امام سفت و سخت از بنیصدر حمایت میکرد تا بالاخره معلوم شد که نظر ما درست است» خوشبختانه ابوالحسن بنیصدر خاطرات خودش را در فرانسه منتشر کرده، کاش این کتاب [به] ایران بیاید و لااقل این قسمت [آن] در دسترس مردم قرار بگیرد، [بنیصدر] میگوید: «وقتی که من رفتم به آقای خمینی گفتم که میخواهم کاندید بشوم ایشان مخالفت کرد. گفت: شما به سه دلیل صلاحیت ندارید؛
۱- ولایت فقیه را قبول ندارید.
۲- نظر منفی نسبت به روحانیان دارید.»
🔸[و مورد] سوم الان یادم نیست. امام در نامه ۶/۱ خطاب به آقای منتظری میگوید: «والله من به بنیصدر رأی ندادم» قسم جلاله میخورد. امام بهتر از هرکسی بنیصدر را میشناخت. تفاوت امام با امثال هاشمی رفسنجانی در این بود که امام اینجور نبود [که] تا روزی که به قدرت نرسیده دم از مردم بزند، دم از خلق بزند و وقتی که به قدرت رسید بگوید گور پدر مردم [و] دیگر به مردم اعتنا نکند. امام به بنیصدر رأی نداد، بنیصدر را برای ریاست جمهوری صالح نمیدانست اما نیامد مردم را هدایت کند و بگوید بنیصدر اینجوری است، اجازه داد که مردم خودشان راه را پیدا کنند...
🔹 امام به مجلس خبرگان، به همین آقای هاشمی رفسنجانی، گفت: «آقای منتظری را به عنوان قائممقام تعیین نکنید! صلاح نیست.» و ایشان نظر امام را زیر پا گذاشت و ایشان را به عنوان قائممقام تعیین کرد. وقتی ایشان و مجلس خبرگان، آقای منتظری را به عنوان قائممقام تعیین کردند امام قهر نکرد، [نخواست] نظر منفی داشته باشد [و] نق بزند [که] «من از اول گفته بودم» به افکار مردم، به نظر مجلس خبرگان احترام گذاشت [و] خیلی مسائل را به آقای منتظری تفویض کرد؛ این تفاوت یک مرد خدا با انسانهای قدرتطلب است که به نظر جمع، به نظر اکثریت احترام میگذارد. ...
🔸شبی که امام از دار دنیا رحلت کردند، من در #جماران بودم. ساعت ده شب بود که امام چشم از جهان فرو بست، آقای هاشمی آنجا به مرحوم احمد آقا به شدت اصرار داشتند: «شما خبر فوت امام را اعلام نکنید، بگوییم که مردم به مساجد بروند برای سلامتی امام دعا [کنند] و ختم امن یجیب [بگیرند] تا ما بتوانیم در مجلس خبرگان رهبر بعدی را تعیین کنیم [و خبر فوت امام] بعدا اعلام شود» [ایشان] نگران این بود که اگر قبل از اینکه مجلس خبرگان رهبر جدید را انتخاب کند خبر فوت امام منعکس شود، شیرازهمملکت از هم بپاشد این نشاندهنده عدم شناخت نسبت به مردم است یعنی [ایشان] هم نسبت به مردم خوشبین نیست، نسبت به مردم دید درستی ندارد، مردم را نشناخته و هم اصلا نسبت به مردم بیاعتناست از اول میخواهد به مردم دروغ بگوید، از اول میخواهد با مردم برخورد دوگانه داشته باشد این سیاستبازی از مسائلی است که متأسفانه آقای هاشمی را به چالش کشانده [ایشان] نه تنها با مردم حتی با خودیها [هم] اینگونه برخورد میکردند...
متن کامل سخنرانی در پایگاه رسمی بنیاد تاریخپژوهی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://t.me/+TBqP8QvC_wMzR0tU
🔴 خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام عظمای ولایت فقیه
🔹 به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزشهای الهی، مرجعیت و به ویژه مقام عظمای ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزههای علمیه و مشارکت نهادهای عالی حوزهای و تشکل های مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بینالمللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ۱۰ صبح در صحن آستان مقدسهی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزار میگردد.
🔹 بدین منظور دروس حوزههای علمیه از ساعت ۱۰ صبح فردا تعطیل خواهد بود.
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
#به مناسبت 17 دی* دستور کشف حجاب اجباری «رضاخانی»سال 1314
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
يَآ أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَآءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰٓ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا(سوره مبارکه احزاب،آیه کریمه59)
ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسریهای بلند] خود را بر خویش فرو افكنند، این كار برای اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاكنون خطا و كوتاهی از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.
👌🏾نكتهها:
«جلابیب» جمع «جلباب»، به معنای مقنعهای است كه سر و گردن را بپوشاند، تفسیر مجمعالبیان. و یا پارچه بلندی كه تمام بدن و سر و گردن را میپوشاند. تفسیر المیزان.
در آیات گذشته سخن از اذیّت و آزار مؤمنان به دست منافقان بود. این آیه میفرماید: برای آنكه زنان مؤمن مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند، به گونهای خود را بپوشانند كه زمینهای برای بیحرمتی آنان فراهم نشود.
بر اساس این آیه، نوعی روسری مورد استفادهی زنان آن زمان بوده، لیكن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقّت نمیكردهاند. لذا سفارش این آیه، نزدیك كردن جِلباب به خود است، نه اصل جلباب كه امری مرسوم بوده است.
این آیه كه فرمان حجاب میدهد، با تهدید مطرح نشده بلكه فلسفهی حجاب را چنین تبین میكند: زنان و دختران، اگر بخواهند از متلكها، تهمتها، تهاجمها و تهدیدهای افراد آلوده و هرزه در امان باشند باید خود را بپوشانند.
🌻پیامها:
1- در امر به معروف، اوّل از خودیها شروع كنیم سپس دیگران. «قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ»
2- در احكام الهی، تفاوتی میان همسران و دختران پیامبر با دیگر زنان نیست. «لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ»
3- پوشیدن لباسی كه معرّف شخصیّت زن برای تأمین عفّت و آبرو باشد، لازم است. «یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»
4- بهانه به دست بیماردلان و مزاحمان عفّت عمومی ندهید. «یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»
5- رفت و آمد زنان در خارج از منزل، با حفظ عفّت عمومی مانعی ندارد. «یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»
6- در امر به معروف و نهی از منكر، دلیل امر و نهی خود را بیان كنید. «فَلا یُؤْذَیْنَ»
7- نوع لباس مردم در جامعه، میتواند معرّف شخصیّت، مكتب و هدف آنها باشد. «یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»
8- سرچشمهی بسیاری از مزاحمتهای هوسبازان نسبت به زنان و دختران، نوع لباس خود آنهاست. «یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»
9- زنان با حجاب باید با حضور خود در صحنه، جوّ عمومیِ عفاف و پاكدامنی را حفظ كنند و فرصت مانور را از هوسبازان بگیرند. «یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»
10- بد حجابیهای گذشته قابل عفو است. «غَفُوراً رَحِیماً»
11- مغفرت خداوند همراه با رحمت اوست. «كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً» (تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی)
🎋جهاد کبیر در ایتا
Eitaa.com/jahad_kabir_1401
در سروش پلاس
splus.ir/jahad_kabir_1401
در روبیکا
rubika.ir/jahad_kabir_1401
ارتباط با مدیر
@abbas_askari41
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺دکتر غلامی
#فرهنگ حجاب در سیستم آموزشی کشور