11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹ببینید: خاطره تنها عکاس حاضر در میدان ژاله از کشتار 17 شهریور
#هفده_شهریور
#رژیم_منحوس_پهلوی
@nazaritabrizy
﷽
🔘 بیتفاوتهای قاتل
🔰 در داستان کربلا مردم با معیارهای خود ارزشگذاری کردند: برخی به یزید و عبیدالله رأی دادند، و برخی دیگر بیتفاوت بودند و برخی به نفع منافع شخصی به نفع عبیدلله فعالانه کنشگری کردند، زیرا عبیدالله برایشان فایده داشت و امام حسین(علیهالسلام) هزینه.
▫️این بیتفاوتیها و منافع شخصی موجب شد که امام حسین(عليهالسلام) به شهادت برسد.
✍️🏻 امام حسن(علیهالسلام) به امام حسین(علیهالسلام) فرمود: چرا مصیبت تو بزرگتر از مصیبت من است؟
چون سی هزار نفر با قصد قربت علیه تو شمشیر میکشند. اگرچه بسیاری از مردم کوفه حتی از خانههایشان بیرون نیامده بودند، اما واقعیت این است که
همه آنها در این فاجعه سهم داشتند.
@Aminikhaah
پاسخ علمی #حجت_الاسلام_راجی به شبهات آقای #سید_جواد_هاشمی
1⃣ آیا از لحاظ علمی امکان دارد یک زن برهنه شود و دیگران به چشمهای او نگاه کنند و نگاه جنسی نداشته باشند؟
منبع
2⃣ آیا وقتی زنی برهنه میشود، مردان با نگاه انسانی او را میبینند یا #نگاه_جنسی به او دارند؟
منبع
🌍 @jahad_org
🔴 بقیه هم حق شهروندی دارند؟
🔹 مسعود پزشکیان شخصا پیگیر مرگ فردی سابقه دار و شرور در یکی از پاسگاههای پلیس استان گیلان شد و دستور پیگیری و بازرسی ویژه در این رابطه را صادر کرد.
🔹جناب پزشکیان !
در همین روزهایی که شما مشغول پیگیری درباره مرگ"شرور سرشناس لاهیجان"بودید ،اتفاقات دیگری هم رخ داد . به عنوان نمونه :
▪️فوت امام جماعت یکی از مساجد لاهیجان بر اثر ضربات متعدد قمه !
▪️حمله با قمه و سنگ به امام جماعت مسجدعلی بن ابی طالب (ع) رشت و همسر و منزل ایشان که منجر به مجروحیت ایشان و شکستن شیشه های منزل شان گردید.
▪️مرگ دختری در باشگاه ورزشی مختلط در مشهد(وی با ضربه مشت یک پسر دانشجو کشته شد!)
🔹آقای رئیس جمهور!
آیا شما به برابری انسانها در حق حیات اعتقاد دارید؟ اگر معتقدید پس چرا درباره علت مرگ یک شرور دستور بازرسی صادر کرده و مسئله را به رسانه ها می کشی و به خبر اول تبدیل می کنی اما در موارد دیگر اصلا واکنشی نشان نمی دهی؟
آیا شما خون افراد شرور را رنگین تر و ارزش جان آنها را بیشتر از شهروندان قانونمند و محترم( مثلا امام جماعت فقید لاهیجان)می دانید؟
🔹شما که از اولین کسانی بودی که در سال ۱۴۰۱ برای مرگ م.امینی جنجال به راه انداخته و نظام و پلیس را به قتل متهم کردی،چرا در برابر مرگ فجیع یک دختر جوان با ضربات مشت پسردانشجو، آن هم در باشگاه ورزشی مختلط سکوت کردی؟ نکند اینجا هم معتقدی "دانشجو کار بد نمی کند؟" به نظر شما ارزش جان دخترها متفاوت است؟ یعنی برای مرگ طبیعی یک دختر در ساختمان پلیس باید مملکتی را به آشوب کشید و در برابر قتل دختری دیگر در باشگاه ورزشی مختلط باید سکوت کرد؟
🔹دکتر جان!
نکند مرگ آدمها وقتی برای شما اهمیت پیدا می کند که در محلی متعلق به پلیس رخ بدهد؟ نکند به پلیس حساسیت داری؟ نکند توقع داری مردم باور کنند که جان مردم (فارغ از قومیت و مذهب و ...)برای شما مهم است؟
لطفا نشان بدهید همان گونه که به حقوق ویژه و اختصاصی برای اشرار سابقه دار معتقدید، حق حیات و شهروندی مردم قانونمند و شریف ایران را هم به رسمیت می شناسید!
👤دکتر کوشکی
🌍 @jahad_org
📢 در روز هفدهم شهريور۵۷ رهبرانقلاب در كدام شهر بودند | ماجرای نامه ايشان به يكی از افراد قم
✏️ من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطرهای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خونبار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند.
✏️ این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینهای، همه عبرتها را به ما درس میدهد. کسی که روزنامههای آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، میفهمید که اینها میخواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند و مبارزه میکنند، از هم جدا کنند. عدّهای را که طرفداران و علاقهمندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار میکردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی میکردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقهمند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آنطور خیال میکرد اینها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با اینها میشود مذاکره و صحبت کرد، معرفی میکردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم.
✏️ آن زمان من در جیرفت تبعید بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامهای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثتآمیز میخواهند بهانهای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند. این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.
✏️ روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامهها، خبر کشتار هفده شهریور را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم.
✏️ من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیریها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونهاش کشتار هفدهم شهریور بود. ۷۶/۶/۱۹
🗓 سالروز قضیه ۱۷ شهریور ۵۷ و کشتار مردم توسط عوامل رژیم پهلوی
🌍 @jahad_org
🔴 درباره ماجرای پناهیان...
1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت:
دوقطبی سازی بد است.
هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید.
چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2. اما درباره پناهیان، او کیست؟
وقتی به #روند_دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند:
طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی.
طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از #بچههای_انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند.
پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
آغاز ماجرای #پیادهروی_اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
همین پناهیان سالهای سال #اسلام_سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها #فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3. همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از #قدرنشناسی است. خدا از انسانهای #ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند. آخرین مورد پیش روی مان #رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت #ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای #جریان_خاص پررنگ است.
5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم #قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی #احقاد_بدریه است.
نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/
✍ایزدی
@IslamLifeStyles
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 داغ شدن تنور اعتراضات علیه نسلکشی
🔺ویدئویی از سیل گسترده معترضین در لندن
♦️طی24 ساعت گذشته راهپیماییهایی در زوریخ، لندن، برلین، اسلو و استکهلم و دانشگاه هاروارد در آمریکا برگزار شده و به تعداد آنها افزوده میشود
@jahan_khabar | montazer.ir