eitaa logo
جهاد انتظار
2.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
831 ویدیو
54 فایل
✍️ هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است 👥️ درجهت آشنایی مخاطبین عزیز با امام زمان و زمینه سازی برای ظهور قدم برمی‌داریم. برگزاری موکب هفتگی در مسیر حرم تا جمکران و مسابقات هفتگی 👤 ادمین: @admin_jahadeentezar ☎️ تماس: 09010189844
مشاهده در ایتا
دانلود
دانلود+دعای+عهد+علی+فانی.mp3
6.27M
_عهد 📖 از (علیه السلام) روایت شده که هر کس روز ها این را بخواند از حضرت (علیه السلام) باشد. 📚بحارالانوار/ج۹۹/ص۱۱۱ 📱کانال مهدوی جهاد انتظار https://eitaa.com/jahadeentezar 🌸اللهم عجل لوليك الفرج🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢سرنوشت حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف 🟡در منابع معتبر هیچ گونه اشاره ای به سرگذشت مادر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از آن حضرت نشده است. البته سخنی که در این باره نقل شده این است که: «ابوعلی خیزرانی، کنیزی داشت که او را به امام علیه السلام اهدا کرد و چون کذّاب خانه امام را نمود؛ وی از دست جعفر گریخت و با ابوعلی کرد. ابوعلی می گوید: او گفته است در ولادت سید حاضر بود و مادر او نام داشت. امام حسن عسکری علیه السلام صقیل را از آنچه بر سر می آید، آگاه کرد و او از امام درخواست کرد که از خدای تعالی بخواهد تا مرگ وی را پیش از آن برساند. او در امام حسن عسکری علیه السلام در گذشت و بر سر قبر وی است که بر آن نوشته اند: این مادر محمد است».(1) 📚1- کمال الدین و تمام النعمه/ج 2/ص 431/ح7. 🌸اللهم عجل لوليك الفرج🌸 📱کانال مهدوی جهاد انتظار https://eitaa.com/jahadeentezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢سوال:آیا این سخن صحیح است، که اگر اجل شخصی فرا رسیده باشد، دیگر احتیاط بی مورد است؟ 🟡جواب:: قرآن کریم، اجل را دو گونه می‏داند: ۱. اجل مسمی (حتمی)؛ ۲. اجل معلق (غیرحتمی)؛ چنان که می‏فرماید: «هُوَ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن طِینٍ ثُمَّ قَضَی أَجَلاً وَأَجَلٌ مُّسَمًّی عِندَهُ...؛(انعام،۲) اوست که شما را از گل آفرید سپس [برای زندگی شما] مدتی تعیین کرد و مدت معین [عمر هر انسانی] نزد اوست.» سرآمد و اجل حتمی عبارت از پایان استعداد جسم انسان برای بقاء است، و با فرا رسیدن آن هر چیز به فرمان الهی پایان می‏گیرد. سرآمد و اجل معلق آن است که با دگرگونی شرایط دگرگون می‏شود؛ مثلاً انسانی دست به خودکشی می‏زند در حالی که اگر این گناه کبیره را انجام نمی‏داد سال‏ها زنده می‏ماند و... این مورد و مانند آن برای همه قابل درک و تجربه است، و احدی نمی‏تواند آن را انکار کند. در زمینه حوادث ناخواسته نیز اموری وجود دارد که مربوط به اجل معلق است که آن نیز قابل انکار نمی‏باشد. هر گاه ما این دو نوع اجل و سرآمد عمر را از هم تفکیک نکنیم درک بسیاری از مسائل در رابطه به «قضا و قدر» و «تأثیر تلاش و کوشش در زندگی انسان‏ها» مشکل خواهد بود.
⏪یک مثال: 🟢انسان یک دستگاه اتومبیل نو تهیه می‏کند که طبق پیش‏بینی مهندسان می‏تواند بیست سال عمر کند؛ اما مشروط به این که به آن برسند؛ در این جا اگر از ماشین بیش از قدرت و ظرفیتش کار بکشند عمر بیست ساله‏اش به نصف یا کمتر تنزل پیدا می‏کند. در مورد انسان نیز چنین است اگر تمام شرایط برای بقای او جمع گردد و موانع برطرف شود ساختمان و استعداد او ایجاب می‏کند که مدتی طولانی هر چند که بالاخره پایان و حدّی دارد، عمر کند اما ممکن است بر اثر بی احتیاطی، مصرف برخی از غذاها یا نوشیدنی‏ها خیلی زودتر بمیرد. مرگ را در صورت اول اجل حتمی و در صورت دوم اجل غیر حتمی می‏نامند. از این مطالب روشن می‏شود که بی‏احتیاطی یا عدم آن که از سوی خود انسان گزینش می‏گردد تأثیر مستقیمی در اجل غیر حتمی‏اش دارد.(1) 🟠کسی از اجل خودش خبر ندارد (پیامبر، امامان و برخی از اولیای الهی از زمان، مکان و چگونگی مرگ‏شان خبر داشتند) «وَ مَا تَدْرِی نَفْسُم بِأَیِّ أَرْضٍ تَمُوت؛(لقمان،۳۴) تا بداند که احتیاط یا بی‏احتیاطی در کم و زیاد شدن مدت عمرش بی اثر است. زمان مرگ و اجل به دست خداست و به ما ربطی ندارد، آنچه به ما مربوط است، انجام وظیفه و تکالیفی است که خدا بر عهده ما نهاده است، احتیاط کردن و جان خود را بی جهت در خطر نینداختن (مگر مواردی که خداوند اجازه داده، مانند دفاع و جهاد) وظیفه است، «وَلاَ تُلْقُواْ بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَة» (بقره،۱۹۵) انسان حق ندارد از جاده‏های خطرناک (چه از نظر ناامنی و چه عوامل جوی یا غیر آن) بدون پیش‏بینی‏های لازم بگذرد، یا غذایی که به احتمال قوی آلوده به سم است، تناول کند و یا حتّی در میدان جهاد، بدون نقشه و برنامه وارد عمل شود. بی احتیاطی موجب جلو افتادن اجل معلق می‏شود؛ یعنی شخصی که استعداد صد سال زنده ماندن را دارد، ممکن است با بی احتیاطی، این مدت نصف شود. پس بی احتیاطی در اجل مسمّا ـ به معنایی که گفته شد ـ تأثیر نمی‏گذارد، ولی در اجل معلق مؤثر است.(2) 📚1_تفسیر نمونه/ج۱۸/ص ۲۰۹. ۲_ترجمه تفسیرالمیزان/ج۷/ص۹ وتفیسر نمونه/ج۲/ص۳۵ 🌸اللهم عجل لوليك الفرج🌸 📱کانال مهدوی جهاد انتظار https://eitaa.com/jahadeentezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا