🔍 ادامه #سخن_هفته
🔹 خداوند دربارهی مؤمنان میفرماید «ذَکِّرهُم بِأَیّامِ الله» به مؤمنان «ایامالله» را یادآوری کن، «اهمّیّت ایّامالله در اینجا معلوم میشود که موسی پیامبر عظیمالشأن الهی مأمور است که ایّامالله را به یاد مردم بیاورد. بعد میفرماید: إِنَّ فی ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبّارٍ شَکورٍ. ایّامالله آیهاند، نشانهاند، دلیل راهند. برای چه کسانی؟ برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ «قرآن ما را تعلیم میدهد؛ این یادهایی که در قرآن شده است: وَ اذکُر فِی الکِتبِ ابراهیم؛ وَ اذکُر فِی الکِتبِ موسی؛وَ اذکُر فِی الکِتبِ اِدریس؛ وَ اذکُر فِی الکِتبِ مَریَم؛ نباید بگذاریم فراموش بشود. قرآن به ما یاد میدهد که اینها را به یاد بیاور، اینها را تکرار کن.» ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
🔹 یادآوری و بهخاطرآوردن نعمتهای الهی و به رخ کشاندن عظمت ایامالله و فرصتها و دستاوردهایی که جبهه حق دارد کمک میکند تا با توطئهی فراموشی و انکار مقابله شود: «شاید ده مورد یا بیشتر در قرآن این جوری دارد: وَ اذکُر، وَ اذکُر. یک جاهایی هم که کتمان میکردند، پیغمبر خدا مأمور میشود از زبان اینها بیرون بکشد: وَ سئَلهُم عَنِ القَریَةِ الَّتی کانَت حاضِرَةَ البَحر مخفی میکنید قضیّهی روز «سَبت» را؟ از آنها بپرس قضیّهی آن تقلّبی که با خدا میخواستید انجام بدهید، سر خدا را کلاه بگذارید و خدای متعال شما را به قِرَده و خنازیر تبدیل کرد. میخواهید یادمان برود و ندانیم؟ وَ سئَلهُم عَنِ القَریةِ الَّتی کانَت حاضِرَةَ البَحر؛ از آنها بپرس و جواب بگیر؛ این منطقِ قرآن است.» ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
🔹 براساس این راهبرد برآمده از بینش قرآنی، اینکه انسان «ایامالله» را بتواند بشناسد و نسبت به آنها شکرگزاری داشته باشد، همواره کمک خواهد کرد تا «ایامالله»دیگری پدید آورده شود: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.... آیات سورهی ابراهیم است، مکّی است؛ یعنی در آن وقتی که مسلمانها در اوج مبارزات و ایستادگی و مقاومت در مقابل جریان کفر قرار داشتهاند، در آن وقت این آیات نازل شده است، به آنها مژده میدهد، به مردم میگوید که بدانید که خدای متعال ایّاماللّهی دارد، آن ایّامالله را به شما نصیب خواهد کرد؛ باید شما شکرگزار ایّامالله باشید. اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید از آنچه که خدای متعال به شما داده است، خدای متعال به شما پیروزیهای بیشتری را در آینده خواهد داد.» ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ و از سوی دیگر «هرکدام از این ایامالله، از این روزهای بهیادماندنی، روزهایی که در آن جلوهای از عظمت و انسانیّت و فداکاری درخشیده است، وقتی که در هر سال تکرار میشود و به آن توجّه میشود، ذخیرهای بر ذخایر انقلاب افزوده میشود، استحکام بیشتری به پایههای انقلاب داده میشود.» ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
🔹 کوتاه سخن اینکه ایام الله و حوادث تحولآفرینِ تاریخی، سرمایهی مردم مؤمن و انقلابی ایران است و «این را باید زنده نگه بداریم، این یک ثروت است.» ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷وقتی رفتار رهبر انقلاب با مادر شهید ارمنی، ضد انقلاب ها رو هم تحت تاثیر قرار می دهد و مجبور به بیان حقایق در رسانه خودشون میشن!
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتابپیوندید👇.
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
هدایت شده از کانال مسجد حضرت نورالاصفیا(عج)
یار⚘:
🔴30 محاسبه غلط/ فهرست را کامل کنید
رهبرانقلاب فرمودند دشمن در اغتشاشات اخیر نقشه کامل و قابل تحسینی داشت، اما محاسبه شان غلط بود. در ادامه نیز فهرستی از محاسبات غلط دشمن را برشمردند.
در این متن تعدادی دیگر از این محاسبات غلط فهرست شده است. شما هم این فهرست را کامل کنید.
🔹1. خیال کردند مردم معترض از گرانی ها، تجزیه طلب و خاک فروش می شوند.
🔸2. خیال کردند با اجیر کردن جمعی هنرمند و بازیگر، همه جامعه هنری و ورزشی کشور به تقابل می رسند.
🔹3. خیال کردند اعتراض مردم به سیاست های نادرست اقتصادی به ادبار آنها از نظام و رهبری منتهی می شود.
🔸4. خیال کردند با آدم کشی و تهدید جماعت مذهبی و بسیجی، متدین های این کشور مرعوب می شوند.
🔹5. خیال کردند با توهین به لباس پیامبر، روحانیت منزوی می شود و مردم با آنها همراهی می کنند.
🔸6. خیال کردند ضعف حجاب برخی از بانوان، به جهت اعتراض سیاسی به حاکمیت است.
🔹7. خیال کردند اگر گشت ارشاد موقتا تعطیل شود، همه مردم بی حجاب می شوند.
🔸8. خیال کردند تجمعات خیابانی جماعت فراری و خانواده های معدومین و پناهنده ها و غیره در خارج از کشور، ایرانی ها را در داخل به خیابان می کشد.
🔹9. خیال کردند با اقدامات نمادین مثل قرمز کردن حوضچه پارک ها و آتش زدن بیلبوردها، خرابکاری همه گیر می شود.
🔸10. خیال کردند تحریم چند شرکت اقتصادی و تولید کننده، اقتصاد داخلی فلج وروند تولید متوقف می شود.
🔹11. خیال کردند بازار شهرهای ایران با تهدید و ایجاد رعب تعطیل می شود.
🔸12. خیال کردند کشته سازی و دروغ گوئی بی امان و شگفت آور، مردم را دچار خطای تشخیص می کند.
🔹13. خیال کردند تمرکز روی دنیای مجازی نوجوانان، آنها را مقابل نسل های قبلی قرار داده و از هویت شان دور میکند.
🔸14. خیال کردند از سر زنان حجاب بکشند و آنها را تحقیر کنند فرهنگ حجاب از بین می رود. عجب بلاهتی.
🔹15. خیال کردند بزرگان نظام را طعنه بزنند وهتاکی و توهین کنند، اعتبار آنها شکسته و نفوذشان بین مردم کم می شود.
🔸16. خیال کردند مسوولین کشور را مشغول آشوب و اغتشاش کنند مسیر حرکت و توسعه کشورمتوقف می شود.
🔹17. خیال کردند انقلاب 57 ثمره دیوار نویسی و شعار در پشت بام ها بود. چقدر کودکانه.
🔸18. خیال کردند تصویر تجمعات چند ده نفره و پراکنده در سطح شهرها، ایجاد باور همگانی می کند که کار تمام است.
🔹19. خیال کردند به خط کردن مسوولین غربی و آمریکایی برای تهدید و طعنه به ایران، مسوولین کشور را منفعل می کند.
🔸20. خیال کردند عدلیه با فشار برای اعدام ها و قصاص و مجازات قانونی، کوتاه می آید.
🔹21. خیال کردند توهین به ارزش ها و مقدسات و بالا بردن پرچم همجنس بازی و هتک قرآن و اهل بیت و غیره باعث تضعیف فرهنگ غنی و چندهزارساله این مردم می شود. اوج حماقت.
🔸22. خیال کردند مطرب و رقاص و شومن و غیره در خارج و داخل کشور، مرجعیت جدید برای مردم هستند و می توانند با بخط کردن آنها ملت مطیع کنند.
🔹23. خیال کردند ایستادن برهیجانات تعدادی دانشجو باعث میشود دانشگاه ها تعطیل و مسیر حرکت علمی کشور متوقف شود.
🔸24. خیال کردند با اجیر کردن اوباش و اشرار برای آتش زدن سطل آشغال تا آدم کشی ها، مردم دچار خطای تشخیص شده و با اراذل همراهی می کنند.
🔹25. خیال کردند چون مردم معترضند، اگرهم با اغتشاشات همراهی نکنند اما مقابل آشوب ها نیز نخواهند ایستاد. چقدر ساده لوح.
🔸26. خیال کردند پرجم کشور را بسوزانند، هویت ایران می سوزد. شگفت ازین همه سفاهت.
🔹27. خیال کردند رفتارهای جاهلانه در میان معدودی از علمای اهل سنت، مردم اهل تسنن را مقابل ایران و نظام قرار داده و جنگ های اعتقادی به راه می افتد.
🔸28. خیال کردند با کنار هم نشستن یک بازیگر مبتذل و یک خبرنگار فراری و مزدور و یک عدد واپس مانده متعفن طاغوت-پهلوی شورای آشوب شکل می گیرد و زین پس همه باور می کند اغتشاشات راس پیدا کرده است.
🔹29. خیال کردند مواضع مغرضانه و یا جاهلانه جمعی فعال سیاسی و رسانه ای داخلی باعث میشود، اغتشاشات واگیردار و بومی شود.
🔸30. خیال کردند...
👈در نهایت اینکه خیال کردند خورشید پشت ابر می ماند. خیال کردند با ایجاد یک جنگ رسانه ای و تبلیغاتی تمام عیار برای توسعه جعلیات، مردم گمراه شده و در این خطا متوقف می شوند. نفهمیدند و نمی دانستند آنکه مقابل حقیقت صف آرائی کند با سیلی واقعیت بیدار میشود. جنگ های شناختی هزینه ساز و ویران کننده است اما پیروز نهایی در جنگ های ذهنی، قطعا و قطعا باطلِ جاعل نخواهد بود.
✅خلاصه اینکه محاسبه شان غلط بود چون مردم ایران را نشناختند. همین.
محسن مهدیان
🔻قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی (۱):
وزانت آنچنانی، خاصیّت اینچنینی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. سرانجام پس از سه ماه که کشور دچار چالش گردید و اتّفاقات تلخِ فراوانی رخ دادند، شورایعالی انقلاب فرهنگی یک بیانیه صادر کرد. نخستین مسأله، «تعلل» و «تأخیر» این شورا در موضعگیری است که بههیچرو نباید به حاشیه رانده شود. حجاب و ضعف حجاب و کشف حجاب، «مسألههای فرهنگی» هستند و انتظار میرفت که بیش و پیش از همه، این شورا به میدان بیاید و «آب تبیینِ معرفتی» بر «آتش اغتشاشِ فرهنگی» بریزد و غبارها را فروبنشاند، امّا چنین نشد. این «خاموشی طولانی» به چه دلیل بوده است؟! چرا در هنگامۀ دشواری و تنگنا، شورا «سکوت» اختیار کرد و زبان در کام فرو برد؟! در انتظار نشسته بود که واقعیّت آشکار شود و مرزها نمایان شوند؟! یا خود باید «پرچم روشنگری» برمیافراشت و حقّ و باطل فرهنگی را از یکدیگر متمایز میساخت؟! اکنون که شعلههای خائنانۀ اغتشاش فرونشسته، «زمانۀ بهنگامِ» ورود این شوراست؟!
۲. و مگر این شورا تاکنون در هیچ واقعهای، «کنشِ بهنگام» داشته است؟! سالیان سال، سرگرم عزل و نصب این و آن بودند و جزئیّات را مشخص میکنند، تا اینکه نهیبی بر آنان زده شده که شما «قوّۀ عاقلۀ فرهنگیِ انقلاب» هستید و باید «مدینۀ فاضلۀ فرهنگیِ انقلاب» را رقم بزنید، نه اینکه در «روزمرّگی» غرق شوید. پس از این هم گرفتار مصائب و بلایای دیگر بودند و هیچگاه نتوانستند خویش را علاج کنند تا قابلیّت پرداختن به جامعه را بیابند. در همین دورۀ اخیر، بیش از یک سال است که از مسألۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» میگذرد، امّا آیا طرحی نگاشتهاند و منطقی را تولید کردهاند؟! تنها کاری که کردهاند این بوده است که بر اختیار خویش بیفزایند و مناسبات درونیِ خویش را صورتبندی کنند.
۳. و امّا متن بیانیه. در حیرتم از سبکی و بیمایگی و تهیدستی این متن. یعنی این متن، برآیند عقلِ جمعی شوراست؟! آنان که در این شورا نشستهاند و از نظر اجتماعی، وزانت دارند، در عالم فکر و معرفت و تحلیل، چنین وزنی دارند؟! قلۀ خّلاقیّت و اندیشهورزیاشان همین بوده است؟! اینکه بنویسند حجاب، حکم دین است و جامعۀ ما نیز متدیّن است و در برهنگی در غرب غوغا میکند و ... ؟! بیان این «کلّیّات»، چه حاصلی دارد؟! گرهی را گشودند و به پرسشی پاسخ گفتند؟! توضیح دادند که فلسفۀ گشت ارشاد چه بوده و از کجا پدید آمده و جنبۀ قانونیاش چه بوده و چه منافع و مضاری داشته است؟! استدلال کردهاند که ریشۀ این اغتشاش چه بوده است و چه ساختارهایی به طور مستقیم و غیرمستقیم، مولّد تغییر ساختار ذهنیِ بخشی از جامعه بودهاند؟! دربارۀ دهۀ هشتادیها و اینکه گسست نسلی واقعیّت دارد یا خیر، قضاوتی صورت گرفته است؟! مجموعهای از راهکارها برای گذار فرهنگی تعیین شدهاند؟! منطق و مبنای شورا دربارۀ دورۀ پسااغتشاش، در میان نهاده شده است؟! شرح دادهاند که چرا چنین شد؟ و چرا به این نقطه رسیدیم؟ و در کجا خطا کردیم؟ و چه باید کرد؟ و ... . ارزش این بیاینه از جزوههای کوچکِ تبلیغیِ حزب جمهوری اسلامی که در سالهای پنجاهوهشت و پنجاهونه منتشر میشد، کمتر است. هیچ افزودهای ندارد. متأسّفانه در این بیانیه، هیچ توضیحی ارائه نشده است و افکار عمومی در انبوهی از «اشکالها» و «ابهامها» و «پرسشها» و «دغدغهها»، رها شدهاند.
۴. این به آن معنی است در این شورا، «احساس مسئولیّتِ اسلامی و انقلابی» چه اندازه است و شورا خویش را نسبت به حوادث فرهنگیِ انقلاب، تا چه حدی مکلّف میشمارد. کاش چُرت شورا پاره نمیشد و همچنان میآسود. در شهر خبرهاست و شورا در خواب. و شاید هم خوابزده. از دگرگونیهای پنهانِ جامعه، بیخبر است، و یا ترجیح میدهد که تغافل کند. با «محافظهکاری» و «بیحسی» و «میدانگریزی» خو گرفته و آداب «وسطنشینی» را به نیکویی آموخته است. ضربههایی که بر پیکر نحیف آرمان و روحالله نشستند و جانشان را ستاندند، برخاسته از «بیعملیها» و «ندانمکاریها»ی همین شورا بوده است. محفل گزیدهاند و از میدان گریختهاند. بر خوان نشستهاند و از خون بیخبرند؛ وگرنه جرعهجرعه زهر از جام این حادثههای تلخ مینوشیدند و تاب نمیآوردند. دلبستن به این شورا، جُستن علاج عطش از سراب است. کنشگر اصلیِ میدانِ فرهنگ، همین «نیروها و گروههای خودجودش فرهنگی» هستند که بیادّعا و بیوزن، در حال جهاد تبیین هستند و تاکنون رنگ این شورا را ندیدهاند و حتّی اندکی هم حمایت نشدهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی (۲):
نهاد سیاستگذار بر منبر موعظه
🖊 مهدی جمشیدی
۵. شورایعالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «مواجهه با آنچه در جامعۀ ما بیحجابی نامیده میشود باید هوشمندانه و واقعبینانه باشد.»
اوّلاً، چرا به «جامعه» ارجاع میدهید؟ موضع خویش را بیان کنید. شما این نوع از پوشش را چه میخوانید؟ میخواهید بگویید با جامعه، موافق نیستید؟ یا میخواهید هزینۀ بهکاربردن این تعابیر را نپردازدید و در پشت داوری جامعه، پنهان شوید؟
ثانیاً، جامعه، میان «بدحجابی» یا «ضعف حجاب» و «بیحجابی» یا «کشف حجاب»، تفاوت مینهد، امّا شما بهعنوان عقلای فرهنگیِ قوم، همین تفکیک حداقلی را نیز نادیده گرفتهاید. مشخص کنید که مسألۀ کنونی شما چیست؟ ضعف حجاب یا کشف حجاب؟ یا هر دو؟
ثالثاً، باید اکنون به «مواجهۀ هوشمندانه» توصیه کنید یا باید در طول چهل سال گذشته، طرحی مینگاشتید که نشانگر مواجهۀ هوشمندانه باشد؟! رسالت شما این است که بهجای دعوت به هوشمندی، آن را تعریف و شاخصبندی کنید تا به طور عینی، به کار بسته شود. همگان میدانند که فعالیّتهای فرهنگیِ هوشمندانه بر فعالیّتهای فرهنگیِ طبیعی ترجیح دارند، امّا این وظیفۀ شماست که در مقام طرّاحی راهبردها، روح هوشمندی را بدمید، نه اینکه عاملان و مجریان را به آن فرابخوانید.
رابعاً، «مواجهۀ واقعبینانه» یعنی چه؟! یعنی واقعیّت اجتماعی، حجاب را برنمیتابد؟! ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی، به دیوارِ واقعیّت برخورد کرده است و ناکام مانده است و ازاینرو باید از «ایدئولوژی» به نفع «واقعیّت»، عقب نشست؟ یعنی «عینیّت»، آنچنان مقتدر و نیرومند است که خود را بر «ارزش» تحمیل کرده و آن را کنار زده است؟ میخواهید «حدنصاب» و «حداقل حجاب» را چه چیزی قرار بدهید؟ ضعف حجاب را بهعنوان یک واقعیّت اجتماعی پذیرفتهاید یا برای علاج آن نیز چاره اندیشیدهاید. ازآنجاکه ضعف حجاب، هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، میخواهید با این دو تعارض همزمان، چه کنید؟ از واقعیّت، چه صدایی شنیدهاید که میخواهید ارزش را به آن مقیّد کنید؟ سایش شرع به نفع عرف، «واقعبینی» است یا «سکولاریسمِ تدریجی»؟ «معیار» و «محک»، شرع است یا عرف؟ انقلاب در پی تحقّق شرع در متن عرف بود، یا بُرشی از شرع که عرف آن را برمیتابد؟ این مواجهۀ واقعبینانه، «مواجهۀ گزینشی» با شرع نیست؟
۶. در بخشی از این بیانیه نوشتهاند: «شورایعالی انقلاب فرهنگی از همۀ نهادهای مسئول میخواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجۀ اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون دربارۀ حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، بهویژه نسل جوان، به رعایت این فریضه الهی کمک کنند.»
امّا اکنون دیگر نباید «توصیه» کرد، بلکه باید «گزارش» خواست و «ارزیابی» کرد که نهادهای فرهنگی چه کردهاند. نهاد سیاستگذار، «منبر وعظ» نیست که زبان به توصیه گشودهاید. تقدّم «تبیین» بر «تقنین»، مراعات نشده و آنان که باید پرچم تبیین را به دست میگرفتند، به نظاره نشستند و سکوت اختیار کردند. سالهاست که چنین است و شما نیز در برابر این بیعملی، منفعل بودهاید. هیچ بیانیهای از سوی شما صادر نشد که در آن گفته شود نهادهای فرهنگی، چگونه عمل کردهاند و شما چه قضاوتی دربارۀ آنها دارید. کجاست عملی که از جدّیّت و ارادۀ انقلابی شما حکایت کند؟ و جالب اینکه پس از سالها ناکامیِ چالشزا، باز هم توصیه و موعظه میکنید.
از جمله، چرا در مدارس، کسی به پرسشهای دختران دربارۀ حجاب پاسخ نمیدهد؟ چرا بهجای تبیین و روشنگری، دانشآموزان را رها کردهاند؟ معاونت پرورشی وجود دارد؟ فعّال است؟ معلمان «قرآن» و «هدیههای آسمانی» و «سبک زندگی و تفکّر»، کمترین کمکی به اصلاح ذهنیّت دانشآموزان میکنند یا بیتفاوت هستند؟ آموزشوپرورش، اجازۀ گفتگو داده است؟ مجالی را فراهم کرده است؟ مگر جز این بود که از متن مدارسِ رهاشده و سکولار، ضلعی از اغتشاش - که دانشآموزی بود – برخاست؟
۷. شورایعالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «در برخورد با بعضی هنجارشکنیها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کردهاند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانههای سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.»
بهراستی، اینکه «حاکمیّت» با کشف حجاب برخورد کند، موجب شکاف میان «مردم» میشود؟ مگر قرار است که بخشی از مردم چنین کنند که در نتیجه با بخش دیگری از مردم، اصطکاک پیدا کنند؟ در یک سوی این معادله، «حاکمیّت» است و در سوی دیگر، «بخشی از مردم». مسأله، مواجهۀ حاکمیّت است با این بخش از مردم، نه مواجهۀ مردم با مردم. آنان که نخستین بار، سخن از شکاف و دو قطبیشدن اجتماعی گفتند، غفلت کردند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از خوشخبر
❓چند واحد راکد، طی یک سالِ دولت رئیسی احیا شده؟
🔹 در یک سال گذشته ۲۵۶۰ واحد اقتصادی نیمهتعطیل و راکد به کمک نیروهای مردمی احیا شده که این روند ادامه دارد.
بر اساس اعلام وزارت کار، از زمان آغاز به کار این دولت تا پایان مهر سال گذشته بیش از ۵۰۴ بنگاه اقتصادی با حفظ اشتغال بیش از ۱۳۱ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند.
خرداد امسال هم ۵۴۶ طرح راکد و نیمهفعال با سرمایهگذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان به چرخه اقتصادی بازگشت و برای بیش از ۸۰۰۰ نفر اشتغالزایی انجام شد.
بیشتر بخوانید
📆 ۱۴۰۱/۹/۲۹
#اقتصادی
خبرهایخوش 👈 🇮🇷 @gooodnews_ir ♥️
هدایت شده از خوشخبر
📸 عکسنوشت ظرفیتهای مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق | یزد
مجتمعی که
دیروز افتتاح شد 👇
https://eitaa.com/gooodnews_ir/1772
#افتتاح
#اقتصادی
🇮🇷 خبرهای خوش 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
هدایت شده از خوشخبر
🚢 قدرت تجاری دریایی ایران، بالاتر از فرانسه و کانادا
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود از وضعیت صنعت حملونقل دریایی جهان اعلام کرد: ایران در سال ٢٠٢٢ جایگاه خود به عنوان بیستودومین قدرت تجاری جهان در دریا را حفظ کرده است. همچنین تعداد کل کشتیهای ایران را ٢۵۵ فروند اعلام کرد.
ظرفیت تجارت دریایی فرانسه، ایتالیا و کانادا (که از کشورهای عضو گروه ٧ و کشورهای صنعتی هستند) و همچنین کشورهایی مانند عربستان، برزیل، قطر و مالزی از ایران کمتر است.
لینک خبر
📆۱۴۰۱/۱۰/۲۴
#بینالمللی
خبرهایخوش 👈 🇮🇷 @gooodnews_ir ♥️
.
♻️ حکم توهین بیشرمانه فرهاد ظریف به حضرت زهرا (س) چیست؟
🔰 حمید رسایی: در روزهای اخیر فرهاد ظریف در صفحه رسمی اینستاگرام خود توهین بیشرمانهای را نسبت به حضرت زهرا (سلامالله علیها) صورت داده است.
پيش از او، ملعونان دیگری مثل تتلو با نوشتن مطالب شرمآوری تسبت به امام حسین (علیه السلام) و زهرای اطهر (سلام الله علیها) و شاهین نجفی با سرودن اشعار توهين آمیزی نسبت به امام هادی (علیه السلام) جسارت های سخیفی به اهل بیت کردهاند که مراجع تقلید در پاسخ به استفتاءات جداگانه درباره حکم اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار در قالب شعر، کاریکاتور، نوشته، ساختن جوک و فحاشی، این پاسخها را اعلام کردند:
🔹آيت الله خامنه ای: مسلمان اگر از دین خود برگردد و یا به پیامبر و ائمه اطهار توهین نماید، مرتد محسوب و احکام ارتداد درباره او جاری است.
🔹آیت الله صافی گلپایگانی: چنانچه اهانت و جسارت به حضرت نموده باشند، مرتدند. والله العالم
🔹آیت الله مکارم شیرازی: هرگونه اهانت به مقام شامخ امامان معصوم (علیهم السلام) و توهین آشکار به آنها اگر توسط فرد مسلمانی صورت گیرد، موجب ارتداد است و اگر توسط غیر مسلمانی باشد، داخل در عنوان سابّ النبی (صلی الله علیه وآله) میباشد.
🔹آیت الله نوری همدانی: ما شکی نداریم که هرگونه اهانت و سبّ پیامبر (صلیاللهوعلیهوآله) و حضرت فاطمه زهرا و ائمه (علیهم السلام) موجب ارتداد است و هر کس مرتد شد، حکم او معلوم است و این فرد نیز محکوم به ارتداد است.
در قوانین فقهی و حقوقی اسلام برای جرم اهانت به مقدسات، دوگونه مجازات مشخص شده است: تعزیر (مثل زندان) و اعدام. هر یک از این مجازات ها بسته به نوع اهانت و نیز امر مقدسی که مورد اهانت قرار گرفته است، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر امر مقدسی که مورد اهانت قرار گرفته است، یکی از معصومین (انبیا و امامان و حضرت زهرا) باشد و نوع اهانتی که انجام گرفته، فحاشی و ناسزاگویی (سبّ) باشد، مجازات فقهی و حقوقی آن اعدام است (یعنی اهانت کننده استحقاق مرگ را پیدا میکند البته اجرای مجازات مرگ و اجرای حکم مرتد نیز شرایطی دارد) اما اگر امر مقدس مزبور که مورد اهانت قرار گرفته مثلا مسجد باشد یا اهانتی که به معصوم انجام گرفته، در حد سبّ (ناسزاگویی) نباشد، مجازات آن تعزیر است.
در قوانین مدنی (ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی) به طور مشخص چنین آمده است: هر كس به مقدسات اسلام و يا هر يک از انبياء عظام يا ائمه طاهرين (علیهم السلام) يا حضرت صديقه طاهره (سلام الله علیها) اهانت نمايد، اگر مشمول حكم ساب النبی باشد، اعدام میشود و در غير اين صورت، به حبس از يک تا پنج سال محكوم خواهد شد.
این اهانتها نباید بیپاسخ بماند. در صورت وجود این افراد در ایران، قوه قضاییه باید با قاطعیت اقدام کند چرا که اساسا این احکام با هدف بازدارندگی وضع شده است. اگر سلمان رشدی ملعون در اين سالها توانسته "زندگی" کند، این بیشرفها هم خواهد توانست...
🔺️نگاهی به عاقبت سلمان رشدی معدوم درس عبرتی برای همه هتاکان خواهد بود
➖➖➖➖
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🗓سالروز رحلت آیتالله مجتهدی
🌹 کلام ایشان:
در کربلا همه داش مشتی ها رفتند به کمک امام حسین علیه السلام و شهید شدند،
مقدس نماها استخاره کردند، استخاره هاشون بد آمد و نرفتند
🕊شادی روحشان صلوات
🇮🇷نیمه پنهان
🇮🇷@nimeyepenhan
به نام خدا
متن فارسی نامه تیم ملی نوجوانان جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات جهانی علوم نوجوانان(IJSO2019) در قطر جهت قرائت توسط نماینده دانش آموزان ایران در شب فرهنگی مسابقات که موجب شگفتی و تحسین نمایندگان ۷۵ کشور جهان شد:
به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین
خانمها آقایان!
سلام
من از ایران آمده ام از بیش از ۸۰۰۰ سال تاریخ و تمدن درخشان که بشریت امروز مدیون آن است
من از دیار کوروش کبیر و سلمان فارسیم
من از خطّه ی سورنا و کاوه و آریو برزن و سلیمانی به اینجا آمده ام
از سواحل دریای خزر و امواج نیلگون خلیج همیشه فارس
از سرزمین شعرای بزرگی همچون فردوسی و خیّام و نظامی و خاقانی عطّار و سعدی و مولوی و حافظ و دهلوی و پروین
از سرای حُکمای نام آوری چون ابن سینا و فارابی و سُهروردی و ابن عربی و ملاصدرا
مهد علم و فرهنگ و ادب در این کره ی خاکی که قدیمی ترین دانشگاه جهان: دانشگاه جُندی شاپور را با ۱۸۰۰ سال قدمت در خود جای داده است.
براساس اسناد معتبر، ۲۵۰۰ سال پیش در بیمارستانها و مراکز پزشکی کشور من از ساده ترین عملهای درمانی و جراحی تا تراکاشت اعضای بدن حیوان در بدن انسان (xenotransplantation) انجام می شده است.
شاید نامجابر بن حیّان ایرانی پدر و بنیان گذار علم شیمی را شنیده باشید!
بعضی کشور من را با نام زکریای رازی می شناسند: همان کاشف الکل(اتانول C2H5OH) و سولفوریک اسید(H2SO4) و نویسنده کتاب"حاوی" که تا قرنها بزرگترین دانش نامه پزشکی جهان بود و کتاب"منصوری" درباره درمان همه بیماریها از فرق سر تا نوک پا که نخستين کتاب پزشکی بود که با شيوهی چاپ گوتنبرگی در اروپا چاپ شد.
اما بعضی کشور من را با نام ابن سینا یا همان اَوِ سینا(Avicenna) می شناسند که کتاب قانونش(Canon) دومین کتاب چاپ شده جهان بعد از اختراع صنعت چاپ و قرنها مرجع پزشکان دنیا در تشخیص و درمان بیماریها بود.
سر ویلیام آسلر از پزشکان بزرگ تاریخ و یکی از موسسان بیمارستان جانز هاپکینز کتاب قانون را مشهورترین کتاب پزشکی تاریخ میداند و معتقد است این کتاب، انجیل علم پزشکی است.
جرج سارتن، دانشمند مورخ هم "قانون" را دایرةالمعارف عظیم پزشکی می داند.
جالب است بدانید آنچه را امروز من و شما به عنوان اصل اینرسی یا قانون اول نیوتن می شناسیم، ابن سینا(اَوِ سینا) ۷۰۰ سال پیش از تولد اسحق(آیزاک) نیوتن در کتاب اشارات و تنبیهات به تفصیل آورده بود.
البته با کمال تعجب قانون دوم نیوتن هم ۵۰۰ سال قبل از تولد او در کتاب المباحث المشرقیه نوشته ی فخر رازی ایرانی و قانون سوم او یعنی قانون عمل و عکس العمل هم ۵۰۰ سال قبل از تولدش در کتاب المعتبر فی الحکمه نوشته ی ابوالبرکات بغدادی پزشک مشهور ایرانی به وضوح بیان شده است.
شرح الهاماتی که دانشمندان بزرگ جهان از دانشمندان ایران زمینگرفته اند در اینمجال اندک نمی گنجد... اما باز هم به عنواننمونه می توان در ریاضیات به بنیان گذاری علم جبر و لگاریتم توسط محمد خوارزمی، کشفیات خیّام، مروَزی و خواجه نصیر الدین طوسی در علم حساب، هندسه و جبر یا ابداع اولین اثبات قضیه کلی «سینوس ها» برای حل مثلث های غیر قائم الزاویه وحل مسائل «حل نشدنی هندسه کلاسیک» توسط ابوالوفاء بوزجانی یا کشف کسر اعشاری و اندازه صحیح عدد پی توسط غیاث الدین جمشید کاشانی اشاره کرد
و یا در علم نجوم که نظریات ابن هیثم و ابوریحان بیرونی صدها سال قبل از کوپرنیک و کپلر و گالیله در کتابهایشان بصورت مشخص آمده بود و منشا علمنجوم امروز شد
ابن هیثم بصری بی شک اولین دانشمند فیزیک نور در جهان، مخترع ذرهبین، نخستین اندازه گیرنده سرعت صوت، سرعت نور و محیط کره زمین در تاریخ علم بشری است
آنچنانکه علم مناظر و مَرایا و اختراع ذره بین را راجرزبیکن از نوشته های این دانشمند بزرگ ایرانی آموخت
یا اشاره کنم به نظریه موجی بودن نور که ماکس پلانک آن را از آثار فخر رازی الهام گرفت و یا گردش ریوی خون که ۳۰۰سال قبل از ویلیامهاروی، ابن نفیس قریشی، پزشک ایرانی در شرح کتاب قانون ابن سینا آن را بطور کامل شرح داده بود.
همچنین اولین مرجع مستند جهان در مورد پدیده دگرگشت و تغییر دائمی بدن انسان توسط ابن نفیس در سال ۱۲۶۰ میلادی در مطالعهای با عنوان «الرساله الکاملیه فی السیرة النبویه» نوشته شدهاست.
خلاصه آنکه بشر امروز در ساحت علم و فرهنگ و تمدن وامدار سرزمین من ایران است
خانمها آقایان!
"اکنون نزدیک به دو دهه است که دوباره رستاخیز علمی در کشور من آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیر کننده بود - یعنی بنا به گزارش مجله ی معتبرnew scientist ، یازده برابر شتاب متوسط رشد علم در جهان- به پیش رفته است..."
طبق گزارش پایگاه معتبر سایماگو ایران اکنون رتبه۱۶ تولید علم جهان و بالاترین سرعت تولید علم دنیا را داراست.
در علم هوافضا رتبه ۱۱ جهان،
ادامه👇👇👇
⭕️ معنی حرف ضرغامی چیست؟
🔻 من فکر می کنم کسانی دیگر هم مانند #علیرضا_اکبری ممکن است در تور سرویس های بیگانه گیر افتاده باشند و در باتلاق خدمت به دشمنان و خیانت به ایران فرو رفته باشند
🔶 آیا باید کسی به داد خود ضرغامی هم برسد یا موضوع چیز دیگریست؟
🔸 هر مسئولی از جمهوری اسلامی که تغییر رفتار کرد ، ممکن است در تله عنکبوت های آنگلوصهیون ها گیر افتاده باشد و شاید گاهی قطع کردن بازوهای قدرت شخص بهتر از این باشد که کامل توسط شکارچی بلعیده شود!
#جاسوس #نفوذ
✍ عاچ
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه