هدایت شده از بینات
🍃🌷امروز ، ۲۲ ذی الحجه ، سالروز شهادت "ميثم تمار" از ياران مُخلص امام علي(علیه السلام) در كوفه در سال ۶۰ قمری می باشد.
⚘ميثم تمار ابتدا غلام بود و توسط حضرت علي (علیه السلام) خريداري و آزاد شد. امام او را بسيار دوست داشت و احترام زيادي برايش قائل بود و ميثم نيز متقابلاً علاقهي شديدي به حضرت داشت.
🌴ميثم را به خاطر آن كه خرما فروش بود، تمّار گويند.
🌹امام علي (علیه السلام) سالها قبل از شهادت ميثم، او را از چگونگي شهادتش آگاه كرده بود.
⚘ او قبل از شهادت به همگان گفته بود كه مولايش امام علي (علیه السلام) طرز شهادت او را به وي گفته است.
⚘حكام جور قصد داشتند به نحوي غير از آن چه كه امام فرموده بود، ميثم را به شهادت برسانند ولي سرانجام طبق پيشبيني امام (علیه السلام) زبان گوياي او را بريدند و اين دوستدار آل علي (علیه السلام) به جرم حمايت آشكار از اهل بيت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) و دوستي با آنها، توسط عبيداللَّه ابن زياد، حاكم كوفه به طرزي فجيع به شهادت رسيد.
💐 هدیه به پیشگاه با عظمتش ، فاتحة مع الصلوات.
🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🌿
👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَات» به آدرس : 👇
🆔 @gh_karimi
هدایت شده از سهراب خلیلی
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️درآمدی بر حجاب و عفاف ( در راستای بد حجابی های پس از اغتشاشات سال گذشته تاکنون)
🟢قسمت دوم
👈هفته عفاف و حجاب مبارک باد 👉
🟢فطری بودن حیا و عفاف و حجاب
_نیاز به وجود پوشش ،حریم و حائل بین زن و مرد بر پایه حیا و عفت ،نیازی« فطری»است که در سرشت آدمی ریشه دارد.
_قران مجید در سوره اعراف آیه ۲۲ در ماجرای حضرت آدم و حوا می فرماید«...پس آن دو را با فریب به سقوط کشانید.پس چون از آن درخت چشیدند ،عورتشان بر آنان آشکار شد و بران شدند که با برگ های بهشت ،خویشتن را بپوشانند و پروردگارشان آنها را ندا داد،مگر شما را از آن درخت منع نکردم و به شما نگفتم که شیطان دشمن اشکار شماست... ؟!»
_این آیه شریفه به خوبی فطری بودن پوشش و حریم در انسان را نشان می دهد ؛از این رو که حضرت آدم و حوا در بهشت پوشش داشتند و با فریب شیطان برهنه شدند و بر اساس همان فطرت الهی حیا و عفت ،تلاش کردند خود را با برگ های بهشتی بپوشانند و با حجاب شوند.
_دوری از فطرت الهی ،دوری از خداوند تبارک و تعالی را سبب میشود و حیا و حجاب که فطری است ،نزدیکی به خدا را فراهم می سازد.
_بنابراین ،در همه ادوار تاریخ زندگی بشر ،نوعی پوشش برای زن و مرد و نوعی حایل ،میان آن دو مطرح بوده است.که حجاب و حایل ،بر اساس نوع جهان بینی ،ایدئولوژی،حوادث و وضعیت تاریخی ،در هر جامعه و بین پیروان هر دینی متفاوت بوده که در بین یهودیان مقررات و حدود آن شدیدتر از دیگر ادیان بوده است.
⏯ادامه در قسمت سوم....
🖌سهراب خلیلی
تیرماه ۱۴۰۲
هدایت شده از گفتمان (عکس نوشته)
🖼 نظام، فقط ساختار سیاسی نیست...
برخی افراد گمان می کنند که نظام جمهوری اسلامی فقط همین ساختار سیاسی است.
این در حالی است که رهبر انقلاب می فرمایند که: «نظام فقط ساختار سیاسی نیست؛ نظام یعنی ساختار
سیاسی با مجموعه ی اهداف
آرمانهایی که در آن است.
حفظ نظام یعنی حفظ همه ارزش هایی که نظام اسلامی خودش را
متعهد به آنها می داند.
رهبر انقلاب
۱۳۹۵/۰۴/۱۲
🔮کانال مرجع گفتمان
#مقام_معظم_رهبری
#جمهوری_اسلامی_ایران
@goftemansazan
هدایت شده از بینات
استاد کریمی.شهید عباسعلی قربانی.m4a
5.14M
📻 رادیو اصفهان
🌟 برنامه با این ستاره ها.
🥀 قیامت نمی توانم جواب دهم.
🌷 خاطره ای شنیدنی و اثر گذار در مورد "شهید عباسعلی قربانی"
⚖ حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا
🎧 حتماً گوش کنید.
🎙 غلامعلی کریمی
هدایت شده از بینات
🍃🌷 شهید عباسعلی قربانی
🍃⚘ شهادت نیمه شب جمعه ، پنجم دی ماه ۱۳۶۵ ، عملیات کربلای۴
💐 هدیه به روح مطهر این شهید والامقام ، امام شهیدا و جمیع شهدا ، فاتحة مع الصلوات.
🌿🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🌸🌿
هدایت شده از تحلیل سیاسی ثامن
شروع جلسه دوم جریان شناسی سیاسی
دوره توانمندسازی هادیان سیاسی
گفتگوی صوتی
https://rubika.ir/tahlil_samen
هدایت شده از سهراب خلیلی
بسم الله الرحمن الرحیم
☑️درآمدی بر موضوع حجاب و عفاف پ جهاد تبیین به مناسبت هفته عفاف و حجاب
🟢قسمت سوم
⏯موضوع : نسبت حیا و عفاف و حجاب
_«حیا »مهار نفس بر اثر حضور و نظارت ناظر است.و پاکدامنی ،پرهیزگاری درونی و نفسانی ،عفاف نامیده می شود.این دو ،قوه شهوت را به کمک عقل و وحی الهی کنترل می کنند تا حجاب ،بعنوان تنظیم کننده روابط زن و مرد عامل سعادت فردی و اجتماعی ،در رفتار بیرونی در جامعه تحقق یابد.
_نسبت حیا ،عفاف و حجاب چنین تبیین شده است:با دقت در آیات قرآن و احادیث معصومان میتوان فهمید که بین سه مقوله حیا و عفاف و حجاب رابطه تولیدی سببی و مسببی وجود دارد ؛به این ترتیب که نخست ،حیا و شرم سبب و سرچشمه پیدایش عفت و پاکدامنی می گردد و عفت و پاکدامنی نیز به نوبه خود منشأ پیدایش مقوله حجاب و پوشش میشود.
_از امیرالمومنین علی علیه السلام روایت شده است:« سبب العفه الحیاء»یعنی سبب عفت ،حیا و شرم است.و در روایت دیگری نقل شده است « ثمره الحیاء العفه »یعنی ثمره و نتیجه حیا ،عفت و پاکدامنی است.
_ایت الله جوادی آملی در باره ارتباط و نسبت عفاف و حجاب مینویسد:
الف: عفاف و حجاب سیرت و صورت متعامل و متقابل انسان فضیلت محور است...مقدار رقیقی از عفاف ،مایه احترام به حجاب شده و رعایت حجاب ،پایه تحکیم عفاف خواهد بود...پرده داری عفیفانه ،مانع پرده دری هتاکانه است.عفیف که فرهنگ بان عفت است ،از بی حجابی و بدحجابی رنگ می برد.ان ملکه مستور ،عامل این ملک محجوب است.
ب: حجاب که یک امر طبیعی است ،مانع دیدن و شنیدن و برخورد بدنی است ؛ ولی عفاف که یک امر فرا طبیعی است ،مانع خواسته برخواسته از هوا و حاجب گرایش قلبی است...بر اساس« تفسیر انسان به انسان »بی حجابی یا بدحجابی ،هرچند آثار شومی به بار می آورد ؛لیکن بدترین اثر آن آسیبی است که به حرم هویت انسان می رسد ؛ زیرا غیرت ،یکی از عناصر محوری کمال بشری است و معنای آن غیرت زدایی است.به طوری که نه قلمرو شخصی غیر ،تجاوز شود ،نه تعدی غیر،به حریم شخصی خویش را تحمل کند
ج: عفاف که به معنای بسنده کردن به مقدار حلال و پرهیز از زیاده خواهی است.جامع فضلیت مالی و غریزی است.عفت، ضامن سلامت دل یا کاشف ازان است...لزوم پرهیز از جاذبه رفتاری،گفتاری و کرداری ،حجاب مناسبی برای پیدایش ملکه عفاف و نگهداری آن است.
د: لازم است عنایت شود که عفاف و حجاب،نه ویژه زنان است نه خصیصه مردان ،بلکه هر دو گروه ،باید کمال خود را در عفاف و جمال خویش را در حجاب جستجو کنند.
_جان کلام اینکه حجاب به مفهوم پوشش و حریم و حائل بین زن و مرد در دو بعد ایجابی و سلبی از اصول فطری انسان است که در شریعت محمدی( صلی الله علیه و آله) قوانین آن آمده است و رعایت آن باعث قرب الهی و نظم اجتماعی و شکل گیری زندگی حقیقی می شود.حیا و اساس حضور ناظری همچون خدای تبارک و تعالی زمینه ساز عفت می شود.
_بنابراین ،این اصل مهم و قانون الهی ،ریشه در عفت درونی دارد تا ظهور بیرونی حجاب را شکل دهد و به عبارتی حجاب ،روشی است براساس ارزش عفت که تنظیم کننده روابط زن و مرد در جامعه اسلامی است و هم چنین ،روشی است برای شکوفایی فطرت الهی و تحقق انسانیت تا بوی خوش و زیبای فرشته گونه حجاب ،زندگی اجتماعی و تعاملات آن را زیبا سازد...
🟢ادامه در قسمت چهارم
✒️ سهراب خلیلی
تیرماه ۱۴۰۲
هدایت شده از بینات
🍂🥀 ۲۱ تیرماه سالروز قيام خونین مردم مشهد علیه تغییر پوشش و زمینه سازی برای كشف اجباری حجاب و کشتار بی رحمانه معترضین در مسجد جامع گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ شمسی ، گرامی باد.
🔥 قانون ننگین کشف اجباری حجاب ، بعد از کشتارها و تبعید علما و سرکوب های وحشیانه مردم معترض، نهایتاً در ۱۷ دی ماه همان سال (۱۳۱۴) ، رسما از سوی رضاخان اعلام شد و فصل سیاهی از کشتارها و سرکوب ها و فساد و فحشا در تاریخ ایران آغاز شد و به نام خاندان ننگین پهلوی ثبت گردید.
💐 هدیه به ارواح طیبه جمیع مجاهدان و شهدای راه عفاف و حجاب ، فاتحة مع الصلوات.
🌿⚘ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. ⚘🌿
🙏 ارادتمند جمیع دوستان
✍ غلامعلی کریمی
👈 مطالب معارفی و بصیرتی در کانال «بَيِّنَات» به آدرس : 👇
🆔 @gh_karimi